1
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 22:02:24 »
Jest podobna, ale są różnice.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Ale jakie mają przypadki wywołania oraz/lub użycia ZEW2? Czy jest używane ZEW2 w Ir-5?ZEW 2 nie istnieje. Kiedyś chodziło o wywołanie w Radmorach numeru pociągu parzystego lub nie, maszynista na przełącznicy Radmora wybierał jaki pociąg ma numer, ale w Kolibrach już ta funkcja nie istnieje. Wywołanie(ZEW) służy temu by tylko określona grupa użytkowników słyszała nadawany komunikat.
Nie pamiętam, ale nie była to tylko para silników która miała najmniejszy nacisk na szyny?Dokładnie, czyli zawsze przedni wózek. Ale w zasadzie warto przytoczyć kolejny przykład lokomotywy z bocznikowaniem na pozycji oporowej, co prawda na samym początku, ale jednak, jest to EP09, która na pozycji pierwszej ma zasilane styczniki SO1,2,3,4.
Co do pytania nr 8 wydaje mi się że chodzi o uzwojenia stojana (uzwojenia wirnika/twornika to bieguny komutacyjne)Bieguny komutacyjne są na stojanie.
Dzięki za odpowiedź @biovital1! Jak zawsze można na Ciebie liczyć! :), a takie jeszcze jedno pytanie-czyli trafo niedopuszcza do indukcji wzajemnej z części wtórnej na pierwotną?Tak praktycznie podchodząc do tematu, jakie trafo od przetwornicy ma zadania?Stabilizuje przetwornicę w stanach przejściowych które występują podczas wahania napięcia w sieci np. podczas odrywania się pantografu od tejże oraz podczas przejazdu przez izolatory sekcyjne. Gdy płynie tylko prąd stały transformator przedstawia sobą tylko niewielką rezystancję, czyli nic nie wnosi. Ogólnie chroni przetwornicę przed pracą generatorową jej własnego silnika podczas zaników napięcia w sieci, gdyż rozpędzony silnik przetwornicy z uzwojeniem szeregowo-obcym byłby wzbudzany z prądnicy. Transformator niestety nie pomoże lub pomoże słabo przy dłuższych zanikach np. spowodowanych przez samego maszynistę który np. wyłączając i ponownie włączając przetwornicę nie odczeka aż zaniknie ładowanie.
Drugie uzwojenie obce jest skojarzone z prądem silnika WN. Jeżeli silnik jest obciążony, bo np. zwiększyło się obciążenie prądnicy przez włączenie sprężarki to płynie przez niego większy prąd (więcej prądu na jego własnym uzwojeniu szeregowym zmniejszy jego obroty, zwiększy się strumień magnetyczy jego stojana a zatem siła przeciwelektromotoryczna), który dodatkowo dowzbudza prądnicę i pomaga jej uzyskać odpowiednie napięcie.Hm, nie wiem może mam jakieś braki z elektrotechniki, ale obciążenie mam rozumieć jako rezystancję? Bo jak rezystancję to z jej zwiększeniem chyba mniejszy prąd? Czy że chodzi o zwiększenie obciążenia silnika? A jeżeli tak, to czy zwiększające się obciążenie daje większy prąd? I w końcu takie pytanie trochę na boku ale związane z tematem, co powoduje zwiększenie/zmniejszenie strumienia-prąd czy napięcie? I wybaczcie mi jeszcze, pytanie o podłączenie-uzwojenia obce prądnicy są połączone szeregowo z nią, a uzwojenie obce silnika bocznikowo z silnikiem? I ostatnie pytanko-co daje dowzbudzenie prądnicy, bo w przypadku silnika szeregowego, wiadomo-osłabienie obrotów, a w przypadku dowzbudzenia prądnicy, co się stanie? Przepraszam że tego tak dużo, ale te pytania zawsze zaprzątują mi głowę.
Na pozycji oporowej nie powinno się jeździć dłużej niż dwie minuty.Tak z czystej ciekawości-jakie jest źródło tej informacji?
Oczywiście że S.Przepraszam mój błąd oczywiście S, myślałem o posterunku zapowiadawczym.
IE1 obecnie uznaje jako prawidłowy Rm1 podany przez radio.Jeśli na tor lewy to N.
A jeśli blokada jest przystosowana tylko nie idzie podać semafora to jaki rozkaz?
volatile uint8_t TablicaZPC[31] = {0};
volatile uint8_t TablicaDoPC[17] = {0};
int cleanbuf;
void setup() {
pinMode(13, OUTPUT); //ustawienie pinu 13 (wbudowana w Arduino dioda LED) jako wyjście cyfrowe
digitalWrite(13, LOW); //ustawienie stanu niskiego na pinie 13
Serial.begin(500000); //nawiązanie komunikacji z prędkością 500000b/s
Serial.setTimeout(10);
while(!Serial){}; //czekanie do nawiązania komunikacji z komputerem
}
void loop() {
for(byte i=0; i<31; i++){ //pętla umożliwiająca wysłanie 31 bajtów danych
while(!Serial.available()){}; //czekamy na odebranie bajtu danych
TablicaZPC[i] = Serial.read(); //zapis danych do naszej tablicy
if(i < 16){ //zabezpiecznie, żeby nie wysłać za dużo danych do komputera
Serial.flush(); //sprawczanie czy już wysłano wcześniejsze dane (czekanie na wysłanie danych)
Serial.write(TablicaDoPC[i]); // wysłanie danych do komputera
}
}
digitalWrite(13, (bitRead(TablicaZPC[6], 1))); //ustawienie wyjścia 13 według stanu bitu 1 w bajcie 4 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)
delay(10);
}
Mniej więcej rozumiemy cały kod, ale mamy problem z następującą linijką: digitalWrite(13, (bitRead(TablicaZPC[6], 1))); //ustawienie wyjścia 13 według stanu bitu 1 w bajcie 4 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)
delay(10);
I jak kod napisać na pozostałe lampki, przełączniki i przyciski? Czy moglibyście coś poradzić?Czy jakieś przepisy precyzują w jakiej odległości lokomotywa ma się zatrzymać przed sygnałem S1 ?Wedle przepisów, musisz stanąć jak najbliżej semafora, tak by był widoczny przez przednią szybę. Na peronie granicę obecnie wyznaczają wskaźniki W32, ale w założeniu że skład jest dłuszczy i nie mieści się we wskazaniach W32, granicą dla maszynisty jest W4, albo semafor, ale tak by był widoczny przez przednią szybę. Można pominąć semafor na polecenie dyżurnego, ale dalsza jazda będzie się odbywa na RP S.
Wybacz pomyliłem nazwy :)CytujJak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy(...)
Z tego co wiem to Zawór Odcinający ZOC ma wpływ tylko na zawór maszynisty, odcinając go od zasilania powietrzem. Przy zaworze rozrządczym jest zaś zawór odluźniacza ZOL.
Ponawiam pytanie: czy wciśnięcie przycisku odluźniacza w EP09 spowoduje wyłączenie hamowania ED?Z teorii wynika że tak,bo jest luzowany Zr, więc automatycznie PCN nie ma sygnału.