Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wołodyjowskiIC

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

2
Tabor kolejowy / Transformator przetwornicy w EU07 i uzwojenia obce
« dnia: 06 Listopada 2020, 00:40:04 »
Tak praktycznie podchodząc do tematu, jakie trafo od przetwornicy ma zadania? Kolejna sprawa to te wzbudzenia obce-jak każde z nich jest połączone odpowiednio z silnikiem i prądnicą oraz jak też wygląda uzależnienie jednego od drugiego i tak na koniec czy jest współpraca między RN i tymi uzwojeniami? Z góry dziękuję za odpowiedź!

3
Bieżące kolejowe / Odp: Ograniczenie prędkości a wskaznik
« dnia: 23 Marca 2019, 11:13:53 »
Absolutnie, obraz na semaforze zawsze jest "nad" wskaźnikiem W27a, chyba że on wskazuje jeszcze niższą prędkość niż jest na semaforze. To samo dotyczy wskaźników W9 i W14.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 19:20:39 »
1 Z tego co mi wiadomo myślą by uczniom dawać licencje odrazu po szkole ale na razie są to pogłoski.
2.Matematyka z średniej szkoły jest bardzo teoretyczna, więc nie możemy mówić by się specjalnie na kolei przydawała, ale generalnie żaden z przedmiotów w szkole Ci się nie przyda na kolei oprócz zawodowych ewentualnie języka obcego, ale jak to mówią uczyć się warto, więc się ucz jak najwięcej dasz rady ;)

5
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:31:34 »
Gdyż muszą sprawdzać czy ktoś np nie dobiega do pociągu.

6
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 21:03:20 »
Czy może więcej błędów wyłapałeś?

7
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 27 Czerwca 2018, 20:18:25 »
Ja mam coś tutaj:
Profesor Kolejówki pyta ucznia:
-Czy możesz mi podać długość linii kolejowych w Polsce?
-W którym roku?
-Obojętne
-Hmm... więc w roku 1448-zero kilometrów!
Albo:
W pociągu:
-Dla psa musi Pani również kupić bilet!-stwierdza konduktor
-Dobrze, ale pod warunkiem, że będzie mógł zająć miejsce siedzące.
-Będzie mógł, tylko łapy ma trzymać na podłodze!
Żeby nie było, dowcipy pochodzą z DTS nr. 18-19

8
Tabor kolejowy / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 10 Czerwca 2018, 22:15:44 »
Stroną czynną w Polsce jest prawa strona (po tej najczęściej jest kabina), toteż włączamy lewy reflektor. Z tyłu włączamy prawy. Nawet w Class66, gdzie stanowisko maszynisty jest po lewej stronie, włączamy lewy reflektor.

Lewy/prawy reflektor - patrząc od zewnątrz. Kabina po lewej/prawej - patrząc od środka pojazdu.
Światełko zapala się tam gdzie siedzi maszynista zarówno z przodu jak i z tyłu.

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Rozjazdy w Maszynie.
« dnia: 02 Czerwca 2018, 23:01:50 »
Podstawowymi różnicami w samym uruchamianiu dziewiątki od siódemki są po pierwsze przekaźniki PPR i PRA/B, a w siódemkach są tylko styki CKS i w wielu lokomotywach jest on zmostkowany. Na dziewiątkach jest zupełnie inna instalacja pneumatyczna, dla przykładu na siódemkach by poł. pantografy z sprężarką pomocniczą potrzeba kurka trójdrogowy,a na dziewiątkach wystarczy zawór zwrotny. Co prawda na dziewiątkach jest kurek trójdrogowy, ale do odcinania powietrza od pantografów. Druga sprawa to obecność dwóch przekaźników różnicowych, kolejna różnica to utrzymanie WS, na siódemkach jest za pośrednictwem PPS 2, a na tych drugich za pośrednictwem styków WT. Ważna różnica to zasilanie dwóch sprężarek GAR 30 i SK30 dobowo z przetwornic statycznych ENIKI 3x400V z sieci trakcyjnej. Na siódemkach są dwa na 110V, tylko niepracujące dobowo, lecz ciśnieniowo. Ważną różnicą jest obecność przekaźnika PSS1, który steruję lampką nadmiarowych silników i hamowania ED. Przekaźnik traci zasilanie zasilając swoim stykiem zwiernym lampkę. Gdy przestawiając NK przez 0, po straceniu zasilenia przez PSH, po zasileniu obu PN, po przyciśnięciu PL, przestawianiu WR i zasileniu PWO1 od zaprzestaniu pracy wentylatorów oporów, a także po zasileniu NZS od hamowanie ED lampka świeci, z tego powodu na EP09 trzeba pamiętać, by wielokrotnie po wystąpieniu w/w czynności przywracać zasilanie na ten przekaźnik. I to są najważniejsze różnice.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 20 Lutego 2018, 20:48:16 »
Dwa z nieodebranych Gryffinów przez Lotos trafi do PKP IC:
Cytuj
Wczoraj wieczorem w internecie opublikowany został film, przedstawiający lokomotywę Griffin w barwach PKP Intercity. Materiał jest już niedostępny, ale jak nieoficjalnie potwierdził "Rynek Kolejowy", były to testy jednej z dwóch lokomotyw, wykupionych przez Newag, prowadzone na potrzeby narodowego przewoźnika. Umowa dzierżawy pomiędzy Newagiem a PKP Intercity ma wkrótce zostać ogłoszona. Ilustrujące artykuł zdjęcie przedstawia testy pierwszego, prototypowego Griffina (E4MSU-001) z wagonami PKP Intercity, które odbyły się w lipcu ubiegłego roku.

Griffiny mają wejść do eksploatacji w PKP Intercity najpóźniej od marcowej korekty rozkładu jazdy (11 marca) do obsługi pociągów Warszawa – Kraków. Według nieoficjalnych informacji "RK" będą prowadzić pociągi TLK Malinowski Warszawa – Kraków – Przemyśl.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/newag-ma-klienta-na-kolejne-dwa-griffiny-pojada-w-pkp-intercity-85871.html

11
Często się zdarza, szczególnie w nowych, zmodernizowanych wagonach, że mamy do wyboru 2 światła-czerwone i białe.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 18 Stycznia 2018, 14:43:20 »
Odświeżam, bo ważne rzeczy w tej sprawie się dzieją. Przede wszystkim wyrok sądu II instancji SA w Katowicach, usłyszymy 26 stycznia, przypomnijmy też, że sąd I instancji w Częstochowie wydał wyrok na Andrzeja N, dyżurnego z Starzyn 4 lata więzienia, a Jolante S z Sprowy, 2,5 lat więzienia. Sąd uzasadnia że ze wzglądu na zawiłość sprawy wyrok wyda 26 stycznia.
Więcej:
http://inforail.pl/wyrok-sa-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami-26-stycznia_more_102020.html

13
Tabor kolejowy / Odp: Ogrzewanie skladu.
« dnia: 18 Listopada 2017, 16:29:49 »
Raczej, Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne.:)

14
Bieżące kolejowe / Odp: Ciekawy przypadek w węglarce
« dnia: 17 Listopada 2017, 21:46:02 »
Strasznie nie wyraźne to twoje zdjęcie, więc nie da się zobaczyć o co chodzi.

15
Mam szwedzką i angielską, ale też polską na pdf. Prawda jest taka że ten mój problem był spowodowany przez moją niecierpliwość, gdyż instrukcję przeczytałem całą od deski do deski, ale dzięki za dobre chęci:)

16
Miałeś rację. Cierpliwość zawsze popłaca:)
Wszystko działa elegancko. Jeszcze raz dziękuję za pomoc

17
Bieżące kolejowe / Odp: Nowa hybrydowa lokomotywa dla PKP IC.
« dnia: 27 Września 2017, 22:11:13 »
Ciekawe, po ilu dniach od początku eksploatacji się zepsuje.

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 27 Września 2017, 17:02:51 »
Aż żałuję że w tym roku nie mogę być na Trako,
bo kabinę jaką zrobiłeś to nic dodać, nic ująć, przynajmniej na pierwszy rzut oka;) . Cieszę się że Maszyna ma taką świetną reklamę. Mało który symulator może się poszczycić tym że nie był wystawiany na jakimś festiwalu z grami, tylko na międzynarodowych targach branżowych.
Dlatego szacunek dla Ciebie, że poświęciłeś swój czas i pieniądze, by tak zareklamować Maszynę. 

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Września 2017, 12:41:03 »
Nie wiem jak dla AI w exe, ale w rzeczywistości to jest chyba częsta praktyka, że na postoju ma się skład zahamowany samą lokomotywą, żeby można było szybko wyluzować i odjechać po podaniu sygnału zezwalającego, zamiast czekać, aż cały skład w pełni wyluzuje.
Gwoli ścisłości, hamulcem dodatkowym hamuje się poniżej spadków 2,5 promila, natomiast powyżej tej wartości skład winien być hamowany hamulcem zespolonym aż do chwili odjazdu.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywy w historycznych barwach.
« dnia: 12 Września 2017, 23:14:36 »
Więc może bardziej prawidłowe będzie stwierdzenie "odmalowane w historyczne barwy"?

21
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 12 Września 2017, 00:12:51 »
Koła obracają się z pewną prędkością obrotową, a kompozyty mają to do siebie, że w czasie hamowania przyblokowują koło, i wówczas moment obrotowy kół jest blokowany, dlatego też nie można stosować kół obręczowych, gdyż większe prawdopodobieństwo jest, że obręcz się obluzuje.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 11 Września 2017, 23:53:15 »
Zgadzam się z tobą, dlatego myślę, że KE powinna raczej przynajmniej w początkowej eksploatacji zalecać kompozyty, niż nakładać obowiązek zakładania ich.

23
Bieżące kolejowe / Przejazd w kabinie maszynisty PKP Cargo
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 15:49:10 »
Żeby być takim szczęściarzem trzeba tylko wygrać licytację Małej Orkiestry Świątecznej Pomocy:
http://charytatywni.allegro.pl/przejazd-w-kabinie-maszynisty-pkp-cargo-s-a-i4511691

24
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:04:06 »
Świeć Panie nad ich duszami.....

25
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 20:56:36 »
No i teraz dokładnie o godzinie 20:57 mija piąta rocznica katastrofy pod Szczekocinami.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 13:15:28 »
Chciałbym tylko upamiętnić ofiary katastrofy, gdyż na pewno Szczekociny powinny zostać w pamięci naszej, a szczególnie kolejarzy. Zgadzam się z @Krzyskiem626 żeby w tej sprawie pisać przemyślane posty, bo znam parę takich dyskusji na temat tej katastrofy i zazwyczaj się one kończą oskarżaniem raz maszynisty, a raz dyżurnego ruchu. Moim skromnym zdaniem powinniśmy pamiętać o tej katastrofie, a nie dowodzić kto zawinił i oskarżać bezpodstawnie, bo do prawdy możliwe, że nigdy nie dojdziemy.

27
Bieżące kolejowe / Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 12:21:02 »
Dzisiaj mija piąta rocznica Szczekocin i jak myślicie, czy po tym wypadku PKP IC nabrało jakiegoś nowego doświadczenia? Czy teraz coś zmieniono w systemie szkoleń dyżurnych ruchu i maszynistów by takie wypadki wyeliminować?

28
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 03 Maja 2013, 16:27:34 »
Pytanie.Gdzie można kupić te gadżety PKP INTERCITY?

Strony: [1]