Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wołodyjowskiIC

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Września 2020, 23:46:18 »
Żeby nie było, że nic się nie dzieje. Dzieje się cały czas i to dużo.. Od ostatniej relacji przybyła okolica Rakowa, masa terenu, poprawek i dokończone tory na Stalowni, jeszcze co prawda nie wypoziomowane ale to już kwesta paru chwil.

Aktualnie na Warsztacie jest dworzec główny, plan na niego jest taki, że będzie pomalowany praktycznie w całości w Substance Painterze, na maksymalnie dwóch teksturach. W międzyczasie wstawiam sygnalizacje i potrzebne wskaźniki, bramki itp. Po skończeniu dworca będzie trzeba jakoś powiesić drut. Potem wracam do Rakowa i biorę się za Komin-pack-2

2
Pomoc doraźna / Odp: Skład sam się zahamowuje
« dnia: 14 Sierpnia 2020, 01:17:24 »
Temat rozwiązany, a ja jestem w szoku. Z Maszyną przygodę rozpocząłem w 2005 roku. 15 lat prowadzenia maszynek na wszystkich liniach. Mocno zaniżając szacunek "przejeździłem około 10000 godzin na symulatorze. I okazało się, że nie umiem hamować. Problem polegał na tym, że miałem we krwi odhamowywanie falą. Zawsze tak robiłem. I co? Tym razem przeładowywałem. Po kilu takich napełnieniach uderzeniowych skład nie chciał jechać. Maszyna jest symulatorem prawie doskonałym, a ja maszynistą początkującym ;)
Temat do zamknięcia, problemu nie ma i nie było. No chyba, że z mechanikiem :)

Edit: Tu znajdziecie opis problemu: https://eu07.pl/forum/index.php?topic=25863.0 Temat jak się okazuje stary jak Maszyna.

3
W komentarzu jest błąd, tzn. w kodzie wykonywana jest operacja na bajcie 6, nie wiem dlaczego w komentarzu wpisany był bajt 4. Może stąd niezrozumienie.

digitalWrite(13, (bitRead(TablicaZPC[6], 1)));     //ustawienie wyjścia 13 według stanu bitu 1 w bajcie 6 w TablicaZPC (kontrolka jazdy na oporach)
Jeżeli chodzi o to jak przypisać pozostałe kontrolki, to byla kiedyś lista jakie dane i na którym bajcie i bicie wysyła maszyna. Należy interesujące nas informacje przypisać poszczególnym wyjściom jak w przykłądzie powyżej. Z tym, że z tego co widzę, to w najnowszej wersji maszyny ramka danych uległa znacznemu wydłużeniu, więc nie wiem na ile jest aktualna ta lista.
Wracam do pulpitu po niemal 1,5 roku, jest jakaś aktualna dokumentacja dot. tego co się zmieniło?

4
Inne niekolejowe / Modlitwa o Ratunek
« dnia: 17 Marca 2020, 10:01:05 »
Koleżanki i Koledzy! Ten wątek forum przeznaczony jest dla Modlitwy, aby Bóg wspomagał nas w chwilach trudnych. Zwłaszcza w obecnej sytuacji związanej z szalejącą po świecie epidemią. Proszę o wyrozumiałość i zachęcam chętnych do Wspólnej Modlitwy. Najlepiej o godzinie 20:30. Codziennie będę umieszczał aktualne zmiany Tajemnic Różańcowych. Proponuję Modlitwę odmawiać codziennie o godzinie 20:30. Myślę że warto dołączyć intencję także za ofiary oraz ratowanie całego Świata,  nie tylko Polski.
________________________________
Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela Nieba i ziemi. I w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł, trzeciego dnia zmartwychwstał: wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogacego, stamtad przujdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, Święty Kościół powszechny,  Świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie, żywot wieczny. Amen.
Zdrowaś Maryjo, łaskiś pełna, Pan z Tobą, błogosławionaś Ty między niewiastami i błogoslawiony owoc żywota Twojego, Jezus. Świeta Maryjo,  Matko Boża, módl się za nami grzesznymi teraz i w godzinę śmierci naszej. Amen.
Zdrowaś Maryjo..
Zdrowaś Maryjo..
Ojcze nasz, któryś jest w niebie: święć się Imię Twoje, przyjdź Królestwo Twoje, bądź wola Twoja jako w niebie, tak i na ziemi. Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. I odpuść nam nasze winy, jako i my odpuszczamy naszym winowajcom. I nie wódź nas na pokuszenie,  ale nas zbaw ode złego. Amen.
Chwała Ojcu i Synowi i Duchowi Świętemu.  Jak była na początku, teraz i na wieki wieków. Amen
O mój Jezu. Przebacz nam nasze winy. Zachowaj nas od ognia piekielnego i zaprowadź wszystkie dusze do nieba, szczególnie te które najbardziej potrzebuja Twojego Miłosierdzia.

Tajemnice Radosne (poniedziałki,soboty).
Tajemnica pierwsza. Zwiastowanie Najświętszej Maryi Pannie.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga. Nawiedzenie Świetej Elżbiety.
j.w.
Tajemnica trzecia. Narodzenie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica czwarta. Ofiarowanie Pana Jezusa w Świątyni.
j.w.
Tajemnica piąta. Odnalezienie Pana Jezusa w Świątyni.
j.w.
Tajemnice Światła (czwartki).
Tajemnica pierwsza. Chrzest Pana Jezusa.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga. Pan Jezus przemienia wodę w wino w Kanie Galilejskiej.
j.w.
Tajemnica trzecia. Pan Jezus głosi Słowo Boże i wzywa do nawrócenia.
j.w.
Tajemnica czwarta. Przemienienie Pana Jezusa na górze Tabor.
j.w.
Tajemnica piąta. Pan Jezus ustanawia Eucharystię.
j.w.
Tajemnice Bolesne (wtorki,piątki).
Tajemnica pierwsza. Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga.  Biczowanie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica trzecia.  Cierniem ukoronowanie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica czwarta.  Pan Jezus niesie krzyż na Golgotę.
j.w.
Tajemnica piąta. Śmierć Pana Jezusa na krzyżu.
j.w.
Tajemnice Chwalebne (środy,niedziele).
Tajemnica pierwsza.  Zmartwychwstanie Pana Jezusa.
Ojcze nasz..
10xZdrowaś Mario..
Chwała Ojcu..
O mój Jezu..
Tajemnica druga.  Wniebowstąpienie Pana Jezusa.
j.w.
Tajemnica trzecia.  Zesłanie Ducha Świętego.
j.w.
Tajemnica czwarta.  Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny.
j.w.
Tajemnica piąta. Ukoronowanie Najświętszej Maryi Panny.
j.w.

Pod Twoją obronę, Święta Boża Rodzicielko, naszymi prośbami racz nie gardzić w potrzebach naszych, ale od wszelakich zlych przygód racz nas zawsze wybawiać. O Pani nasza, Orędowniczko nasza,  Pośredniczko nasza, Pocieszycielko nasza! Z Synem Swoim nas pojednaj. Synowi swojemu nas polecaj. Swojemu Synowi nas oddawaj.
Świety Boże! Świety Mocny! Świety a Nieśmiertelny! Zmiłuj się nad nami!
Śwìety Boże!..
Święty Boże!..
Od powietrza, głodu, ognia i wojny! Wybaw nas Panie!
Od powietrza..
Od powietrza..
Od nagłej a niespodziewanej śmierci! Zachowaj nas Panie!
My grzeszni Ciebie Boga prosimy! Wysłuchaj nas Panie!
Wieczny odpoczynek, racz im dać Panie. A Światłość wiekuista, niechaj im świeci!
Niech odpoczywają w pokoju wiecznym. Amen.
W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego.  Amen.

____________________________________________
Jednocześnie pamiętajmy o Patronie Polski - świętym Andrzeju Boboli.
http://swietyandrzejbobola.pl/nowenna-do-swietego-andrzeja-boboli-w-czasie-epidemii/

5
Bieżące kolejowe / Odp: Mniej trąbienia na kolei
« dnia: 04 Stycznia 2020, 09:41:24 »
Zaraz, twierdzi Pan, że podanie sygnału Rp 1 "Baczność" zwalnia Pana z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem oznakowanym znakiem B-20 STOP lub przed krzyżem/krzyżami św. Andrzeja?
Na forum przyjęto formę zwracania się do siebie bez Pan. Tak będę kontynuował. Nigdzie w mojej wypowiedzi nie napisałem, że jakiekolwiek znaki zwalniają mnie (?), lub kogokolwiek z jakiegokolwiek obowiązku. Raczysz robić ze mnie nadal balona. Jednak ludzie popełniają błędy, mają nawet prawo je popełniać. W takich okolicznościach zakłada się możliwości popełnienia błędu i stąd na lokomotywie jest dźwiękowa instalacja sygnałowa. Mówimy o wykroczeniach nieumyślnych, nie o idiotach co omijają zapory i ignorują przepisy z premedytacją, czego nie chcesz zauważyć. Nie napisałem również w jakich okolicznościach, rp1 ostrzegło mnie przed niebezpieczeństwem, stąd dywagacja, o krzyżu Św, Andrzeja jest bez sensu, bo go tam nie było.
Byc moze postawilo Cie do pionu to dodatkowe, bo maszynista widzial zagrozenie. I to sie nie zmieni. W przypadku zagrozenia sygnal Bacznosc bedzie.
Wszelkie inne podawanie sygnalu kilometr dalej jest bez sensu. Definitywnie.
O to chodzi, podanie rp1 na kilometr przed pustym przejazdem jest bez sensu.
Trafione w punkt. Winą katastrof na przejazdach są kierowcy. Dopóki sposób ich karania się nie zmieni dopóty dalej będzie do nich dochodzić. Podejrzewam, że gdyby kary były wyższe tj. nie chodzi o więzienie bo to deprawuje, ale o dowalenie tak wysokiego mandatu, który będzie spłacać do końca życia. Nie jakieś 500 czy 1000 zł, ale 10 lub setki tysięcy z gwiazdką, że nawet w przypadku śmierci kierującego spłacać za niego będą członkowie rodziny.
Nie dość, że nie masz racji o bezwzględnej winie kierowców (to nie jest ich obrona), to jeszcze fantazjujesz na temat kar.
Tych dwóch, co zginęło w Volkswagenie, mieli by twoje kary wiesz gdzie...
Zaproponuj jeszcze kary dla rodzin samobójców.

6
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

7
Gdzieś w górach...

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

9
Tabor kolejowy / Odp: Baza dźwięków taboru
« dnia: 19 Grudnia 2018, 14:32:57 »
Dźwięki dla lokomotyw EuroSprinter. Nagranie pochodzi z ES64U4 Taurus (czyli na polskie EU44 Husarz).
W paczce znajdują się 3 filmiki. Kolejno:

_DSC1129
-> nagranie wentylatorów na wysokich obrotach, które włączają się podczas jazdy lokomotywy automatycznie (obsługa może również w upalne dni ręcznie z poziomu hebla na pulpiecie włączyć zwiększenie wentylacji w przedziale kabinowym).

_DSC1131
-> nagranie wentylatorów na jałowych (normalne podczas postoju) obrotach wentylatorów.

_DSC1181
-> nagranie zbiorowe, w ktorym jest nagrane włączenie oraz wyłączenie wentylatorów oraz nagranie sprężarki.

Dźwięki również można wykorzystać dla lokomotyw ES64F4 / E189 / EU45, które mają podobne dźwięki aparatury.

http://eu07.pl/userfiles/9295/priv-taurus_es64u4_went_went_jazda_sprez.rar


Natomiast nagranie :
_DSC1184 -> początkowa faza rozruchu.

http://eu07.pl/userfiles/9295/priv-_DSC1184.rar

10
Czyż nie jest piękna?

11
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 13 Listopada 2018, 18:22:22 »
Dziękujemy że możemy cieszyć się Gryffinem w MaSzynie! Wielka MaSzyna Niepodległa!
Proszę nie obrażać mojego "dziecka" bo to jest Griffin, nie Gryffin. ;)
Prosi to się śwynia.
A na serio to z patriotycznych życzeń zrobiło się jak zwykle to samo. Trudno. Proponuję w takim razie skierować na bocznicę i zezłomować.

12
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 13 Października 2018, 17:13:23 »
Jeszcze takie 3 screeny luzem.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:25:29 »
Czyli cały ten opis i plany wcale nie muszą się zgadzać. Prace są jeszcze w toku. Kacper, odnoszę wrażenie że w Polsce wszystko Ci nie pasuje. Zawsze można wyemigrować lub próbować coś zmienić. Najgorsze co można zrobić, to marudzić. Albo mało rozumiesz, albo ...
Tajemnica handlowa, wszystko jasne.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 02 Września 2018, 21:50:31 »
A po co Wi-Fi i wagon barowy w pociągu regionalnym?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 28 Sierpnia 2018, 12:54:27 »
W dniu dzisiejszym na stronie PKBWK został opublikowany Raport nr3/2018 z wypadku kategorii A04 na stacji Smętowo - 30.08.2018.
https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/Raport_PKBWK032018.pdf/97bcc82d-692d-fdca-b03c-11ab8a89af3e

17
Kilka kwestii:
Cytuj
...2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
[...]
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej...
tutaj pojawia się magiczny zwrot "służba amatorska", która wymaga licencji operatora w służbie amatorskiej.

Mieszasz pojęcia posiadania i używania. USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie mówi ani słowa o posiadaniu, mówi natomiast o używaniu. Porównanie z bronią jest nietrafione.
Posiadać można ale nie można używać. Czy nasłuch będzie brany za używanie? To zależy od dobrej woli osoby kontrolującej. Jeżeli dostali jakieś sygnały o zagłuszaniu wtedy nie będą się raczej litować.

Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać.
Głupoty Pan gadasz ;) Nie można używać żadnego nadajnikach na wolnych pasmach o ile nie jest się radiooperatorem i nie posiada się licencji! Jedyne chyba jakie jest "wolne pasmo" to PMR, na który można używać urządzeń certyfikowanych PMR, spełniające wymogi tego rodzaju radia (między innymi modulacje, moce nadajnika i nierozłączalność anteny).
Co do lotnictwa: to jest pasmo zastrzeżone do ruchu, kontroli i urządzeń nawigacyjnych, w których może nadawać tylko osoba do tego uprawniona. Nie jest to umowna częstotliwość tylko całe pasmo. Tutaj wchodzimy już w sferę stref kontroli lotów i informacji lotniczej.
Jeżeli ktoś słucha sobie paralotniarzy na częstotliwościach amatorskich to nie oznacza, że to pasmo jest dostępne dla każdego tylko prawdopodobnie paralotniarze łamią przepisy posługując się takimi radiami na pasmach w których wymagane jest pozwolenie radiowe. Niestety jest to częste zjawisko i jeżeli ktoś siedzi w krótkofalarstwie to wie, że jest to powszechne zjawisko.

PS: za nadawanie na częstotliwościach profesjonalnych (lotnictwo, PKP) można iść nawet do więzienia na kilka lat. Podchodzi to o stwarzanie zagrożenia w ruchu lotniczym/lądowym.

Tak samo nie można prowadzić nasłuchu na cały przedział. Jest to chyba tylko wykroczenie (trzeba sprawdzić). Dlaczego? Każdy nasłuchowiec (nawet jak nadajesz jesteś przede wszystkim nasłuchowcem) ma obowiązek zachować wszystko to co usłyszał dla siebie. Chodzi głownie o wrażliwe dane ale jest gdzieś paragraf na to.

UKE dokonuje kontroli na zasadzie pomiarów terenowych. Chodzi o znalezienie źródła fal radiowych. Teoretycznie jak nie nadajesz to nie powinni się czepiać. Trzeba uważać, żeby przez przypadek nie puścić nośnej dlatego lepiej jest mieć skaner, który odbiera zwykle więcej pasm i teoretycznie może mieć większą czułość niż zwykły ręczniak.

Ja używam skanera ICOM-a, niestety nie pamiętam nazwy.
Edit: już wiem :) ICOM IC-R5

18
Dodam jeszcze od siebie, a raczej przypomnę, że pochylając przeciwwagi w antenie GP zmienia nam impedancję, która powinna być identyczna jak odbiornika i fidera (rys. 16, str. 32 pdf-a nr 1.).
Stosując różne rodzaje anten GP można uzyskać większe zyski, np antenę GP 5/8 (także w pdf 1.). Ciekawe są też anteny J-pole
Ważne jest umiejscowienie anteny i to w jaki sposób jest ustawiona (polaryzacja).

W pdf 2. jest fajny przykład jak wykorzystać gniazdo antenowe na panel do budowy GP.

Kupując skaner warto sprawdzić jakie ma złącze (SMA, BNC) i ewentualnie kupić przejściówkę.

Spis pdf-ów:
1. http://www.antenna.com.pl/attachments/article/96/Poradnik%20antenowy%20wydanie%20II.pdf
2. https://elportal.pl/pdf/k15/32_01e.pdf

19
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 26 Sierpnia 2018, 13:47:31 »
Ok, bradzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

20
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 20:40:30 »
Kolego @wołodyjowskiIC - czy Ty wiesz co Ty czynisz takimi postami? Przykładasz rękę do uwsteczniania się naszego społeczeństwa, które musi mieć wszystko podane na tacy, na już, na teraz. To grozi powrotem do epoki kamienia łupanego.
Swoją odpowiedź po prostu uzasadnij. Stać cię tylko na ,,Nie. Nie można"?

21
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:32:04 »
A dobrze rozumiem, dzięki za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie!

22
Inne niekolejowe / Balice
« dnia: 19 Sierpnia 2018, 09:47:31 »
Dzień dobry, cześć. Pytanie kieruję do maszynistów starszych wiekiem, mianowicie chodzi mi oto, czy linia kolejowa z Katowic do Krakowa prowadziła kiedyś przez stację Balice ( mam na myśli lata 70 - 80 )  Wydaje mi się, że było tak jak jest obecnie czyli bez stacji Balice. Ale może było inaczej kiedyś? Pozdrawiam.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 22:05:59 »
Nie wiem, nie mam możliwości sprawdzenia. Na EP09 wciśnięcie odluźniacza powinno spowodować przesterowanie PHJ do jazdy.

Ja się nie czepiam, po prostu rozwiewam twoje wątpliwości. Twój poziom znajomości EP09 jest dla mnie obojętny.

I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.

24
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 20:51:43 »
Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
Bardzo kiepsko obstawiałeś. Zresztą styczniki liniowe nie wchodzą w skład obwodu podczas hamowania elektrodynamicznego.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

26
Bieżące kolejowe / Odp: Ilostan taboru
« dnia: 26 Lipca 2018, 23:17:10 »
Wykaz tak, oficjalny - raczej nie. Ilostan taboru to jedno. Zazwyczaj jest on połączony z planem przeglądowym pojazdów trakcyjnych oraz historią wykonywanych napraw, przebiegami, danymi dot. dostępności i wieloma wieloma innymi. Ja u siebie wraz z kolegami prowadzimy dodatkowo pełną historię usterek stwierdzonych przez maszynistów i personel techniczny. Fajna sprawa bo można się dowiedzieć co najczęsciej boli daną serię lokomotyw. To natomist później przekłada się na szkolenia oraz zwiększony nadzór techniczny. Kwestia jakie dane Ciebie interesują. Bo jeśli chodzi tylko o listę pojazdów to nic tajnego.

27
Sygnał zastępczy na PBL do granicy posterunku, nie do ostatniego rozjazdu.

28
Te są najbardziej znane
911 - PESA Bydgoszcz
914 - NEWAG Nowy Sącz
915 – T.S. Opole
916 – WAGON Ostrów Wlkp.
917 - ZNTK Oleśnica
924 - ZNTK Mińsk Mazowiecki
930 – HCP – FPS Poznań
1034 - ZPNTMiU TABOR Dębica
1093 – PKP CARGOTABOR (Czerwieńsk)
2000 - PR Katowice (Częstochowa)
2001 - PR Lublin (Hrubieszów)
2002 - PR Gdynia (Słupsk, Chojnice)
2003 - REMTRAK (Idzikowice)
2004 – PR Poznań (Krzyż)
Tamte to będą zakłady typu Czerwińsk itp. spróbuje się czegoś dowiedzieć i dam znać.

29
Bieżące kolejowe / Odp: Centralny Port Komunikacyjny
« dnia: 05 Lipca 2018, 18:55:56 »
Był przed chwilą jakiś budowlaniec w TOK FM. 15kV AC i wszystko na prywatnym polu im się marzy. Na ile kilometrów tych 40mld rozplanowali? :P

30
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 22:34:16 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.

Strony: [1]