Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wołodyjowskiIC

Strony: [1]
1
Ja bym to usunął , bo wkrada się polityka w symek i mogą rodzić się konflikty. A chyba nie o to nam tu chodzi.
Od kiedy symbole narodowe to polityka?

2
Gdzieś w górach...

3
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:52:33 »
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D
Jeśli trafisz na warsztat to zasada jest tylko jedna: niezależnie kto będzie cię nadzorował i jaką miał wiedzę i chęci aby cie uczyć (ludzie w serwisach patrzą krzywym okiem na maszynistów - uczniów) to wszystko zależy od ciebie! Nie wiesz czegoś: pytaj! Jeśli potraktujesz pobyt na warsztacie jako zło konieczne, bo interesuje cię kasa i nastawnik, to już na początku odradzam takie podejście, bo się szybko zemści.

Zatem: pytaj, ucz się, pokaż się z dobrej strony i interesuj się.

Bywa też tak szczególnie na pouczeniach: choćby wykładowca (zwykle MI - maszynista instruktor) był "mistrzem świata" w wykładach to ten, który ma słuchać jak nie będzie chciał to nie nauczy się niczego...

4
Tabor kolejowy / Odp: Baza dźwięków taboru
« dnia: 19 Grudnia 2018, 14:32:57 »
Dźwięki dla lokomotyw EuroSprinter. Nagranie pochodzi z ES64U4 Taurus (czyli na polskie EU44 Husarz).
W paczce znajdują się 3 filmiki. Kolejno:

_DSC1129
-> nagranie wentylatorów na wysokich obrotach, które włączają się podczas jazdy lokomotywy automatycznie (obsługa może również w upalne dni ręcznie z poziomu hebla na pulpiecie włączyć zwiększenie wentylacji w przedziale kabinowym).

_DSC1131
-> nagranie wentylatorów na jałowych (normalne podczas postoju) obrotach wentylatorów.

_DSC1181
-> nagranie zbiorowe, w ktorym jest nagrane włączenie oraz wyłączenie wentylatorów oraz nagranie sprężarki.

Dźwięki również można wykorzystać dla lokomotyw ES64F4 / E189 / EU45, które mają podobne dźwięki aparatury.

http://eu07.pl/userfiles/9295/priv-taurus_es64u4_went_went_jazda_sprez.rar


Natomiast nagranie :
_DSC1184 -> początkowa faza rozruchu.

http://eu07.pl/userfiles/9295/priv-_DSC1184.rar

5
Czyż nie jest piękna?

6
Bocznica / Odp: NIEPODLEGŁA
« dnia: 13 Listopada 2018, 18:22:22 »
Dziękujemy że możemy cieszyć się Gryffinem w MaSzynie! Wielka MaSzyna Niepodległa!
Proszę nie obrażać mojego "dziecka" bo to jest Griffin, nie Gryffin. ;)
Prosi to się śwynia.
A na serio to z patriotycznych życzeń zrobiło się jak zwykle to samo. Trudno. Proponuję w takim razie skierować na bocznicę i zezłomować.

7
Na warsztacie / Odp: Sceneria scnBN
« dnia: 13 Października 2018, 17:13:23 »
Jeszcze takie 3 screeny luzem.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 06 Września 2018, 00:25:29 »
Czyli cały ten opis i plany wcale nie muszą się zgadzać. Prace są jeszcze w toku. Kacper, odnoszę wrażenie że w Polsce wszystko Ci nie pasuje. Zawsze można wyemigrować lub próbować coś zmienić. Najgorsze co można zrobić, to marudzić. Albo mało rozumiesz, albo ...
Tajemnica handlowa, wszystko jasne.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 02 Września 2018, 21:50:31 »
A po co Wi-Fi i wagon barowy w pociągu regionalnym?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 28 Sierpnia 2018, 12:54:27 »
W dniu dzisiejszym na stronie PKBWK został opublikowany Raport nr3/2018 z wypadku kategorii A04 na stacji Smętowo - 30.08.2018.
https://www.gov.pl/documents/905843/1047987/Raport_PKBWK032018.pdf/97bcc82d-692d-fdca-b03c-11ab8a89af3e

12
Kilka kwestii:
Cytuj
...2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
[...]
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej...
tutaj pojawia się magiczny zwrot "służba amatorska", która wymaga licencji operatora w służbie amatorskiej.

Mieszasz pojęcia posiadania i używania. USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne nie mówi ani słowa o posiadaniu, mówi natomiast o używaniu. Porównanie z bronią jest nietrafione.
Posiadać można ale nie można używać. Czy nasłuch będzie brany za używanie? To zależy od dobrej woli osoby kontrolującej. Jeżeli dostali jakieś sygnały o zagłuszaniu wtedy nie będą się raczej litować.

Natomiast straszenie, że posiadanie nadajnika jest karalne, to nie wiem skąd to wzięliście. Powszechnie można go używać na wolnych pasmach, m.in. piloci latający na różnych cudach mają umowną wolną częstotliwość i z reguły jak widzisz jakiegoś latającego gościa, to można próbować go na tych falach złapać.
Głupoty Pan gadasz ;) Nie można używać żadnego nadajnikach na wolnych pasmach o ile nie jest się radiooperatorem i nie posiada się licencji! Jedyne chyba jakie jest "wolne pasmo" to PMR, na który można używać urządzeń certyfikowanych PMR, spełniające wymogi tego rodzaju radia (między innymi modulacje, moce nadajnika i nierozłączalność anteny).
Co do lotnictwa: to jest pasmo zastrzeżone do ruchu, kontroli i urządzeń nawigacyjnych, w których może nadawać tylko osoba do tego uprawniona. Nie jest to umowna częstotliwość tylko całe pasmo. Tutaj wchodzimy już w sferę stref kontroli lotów i informacji lotniczej.
Jeżeli ktoś słucha sobie paralotniarzy na częstotliwościach amatorskich to nie oznacza, że to pasmo jest dostępne dla każdego tylko prawdopodobnie paralotniarze łamią przepisy posługując się takimi radiami na pasmach w których wymagane jest pozwolenie radiowe. Niestety jest to częste zjawisko i jeżeli ktoś siedzi w krótkofalarstwie to wie, że jest to powszechne zjawisko.

PS: za nadawanie na częstotliwościach profesjonalnych (lotnictwo, PKP) można iść nawet do więzienia na kilka lat. Podchodzi to o stwarzanie zagrożenia w ruchu lotniczym/lądowym.

Tak samo nie można prowadzić nasłuchu na cały przedział. Jest to chyba tylko wykroczenie (trzeba sprawdzić). Dlaczego? Każdy nasłuchowiec (nawet jak nadajesz jesteś przede wszystkim nasłuchowcem) ma obowiązek zachować wszystko to co usłyszał dla siebie. Chodzi głownie o wrażliwe dane ale jest gdzieś paragraf na to.

UKE dokonuje kontroli na zasadzie pomiarów terenowych. Chodzi o znalezienie źródła fal radiowych. Teoretycznie jak nie nadajesz to nie powinni się czepiać. Trzeba uważać, żeby przez przypadek nie puścić nośnej dlatego lepiej jest mieć skaner, który odbiera zwykle więcej pasm i teoretycznie może mieć większą czułość niż zwykły ręczniak.

Ja używam skanera ICOM-a, niestety nie pamiętam nazwy.
Edit: już wiem :) ICOM IC-R5

13
Dodam jeszcze od siebie, a raczej przypomnę, że pochylając przeciwwagi w antenie GP zmienia nam impedancję, która powinna być identyczna jak odbiornika i fidera (rys. 16, str. 32 pdf-a nr 1.).
Stosując różne rodzaje anten GP można uzyskać większe zyski, np antenę GP 5/8 (także w pdf 1.). Ciekawe są też anteny J-pole
Ważne jest umiejscowienie anteny i to w jaki sposób jest ustawiona (polaryzacja).

W pdf 2. jest fajny przykład jak wykorzystać gniazdo antenowe na panel do budowy GP.

Kupując skaner warto sprawdzić jakie ma złącze (SMA, BNC) i ewentualnie kupić przejściówkę.

Spis pdf-ów:
1. http://www.antenna.com.pl/attachments/article/96/Poradnik%20antenowy%20wydanie%20II.pdf
2. https://elportal.pl/pdf/k15/32_01e.pdf

14
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 26 Sierpnia 2018, 13:47:31 »
Ok, bradzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

15
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 20:40:30 »
Kolego @wołodyjowskiIC - czy Ty wiesz co Ty czynisz takimi postami? Przykładasz rękę do uwsteczniania się naszego społeczeństwa, które musi mieć wszystko podane na tacy, na już, na teraz. To grozi powrotem do epoki kamienia łupanego.
Swoją odpowiedź po prostu uzasadnij. Stać cię tylko na ,,Nie. Nie można"?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:32:04 »
A dobrze rozumiem, dzięki za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie!

17
Inne niekolejowe / Balice
« dnia: 19 Sierpnia 2018, 09:47:31 »
Dzień dobry, cześć. Pytanie kieruję do maszynistów starszych wiekiem, mianowicie chodzi mi oto, czy linia kolejowa z Katowic do Krakowa prowadziła kiedyś przez stację Balice ( mam na myśli lata 70 - 80 )  Wydaje mi się, że było tak jak jest obecnie czyli bez stacji Balice. Ale może było inaczej kiedyś? Pozdrawiam.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 22:05:59 »
Nie wiem, nie mam możliwości sprawdzenia. Na EP09 wciśnięcie odluźniacza powinno spowodować przesterowanie PHJ do jazdy.

Ja się nie czepiam, po prostu rozwiewam twoje wątpliwości. Twój poziom znajomości EP09 jest dla mnie obojętny.

I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 20:51:43 »
Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
Bardzo kiepsko obstawiałeś. Zresztą styczniki liniowe nie wchodzą w skład obwodu podczas hamowania elektrodynamicznego.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 12:38:34 »
Cytuj
Czesi głównie ganiają na sygnalizacji kabinowej a nie zmodernizowane 371 jeżdżą 160 km/h w pojedynkę
Ale 371 też mają LVZ, tak samo jak reszta loków czeskich. LVZ zdaje się zahamuje pociąg po przejeździe przez S1, a SHP już nie. Poza tym LVZ jest już sygnalizacją kabinową, bo pokazuje sygnał (uproszczony, ale jednak) w kabinie, więc np. we mgle można bardziej upewniać co do wskazań semaforów.
U nas SHP sprawdza tylko czujność, ale nie uzależnia to od sygnału, już taki PZB (Niemcy, PZB do 160km/h) sprawdza i czujność oraz w przypadku braku reakcji na sygnał o zmniejszeniu prędkości, braku hamowania po tym sygnale oraz przjechaniu sygnały stój załącza nagłe. Dlaczego wogóle tutaj o sprawdzenie reakcji chodzi? Bo odruchowo nacisnąć przycisk to nie problem (wiem ze porównanie naciskania budzika przez sen i kasowania SHP to dwie równe rzeczy ale częściwo moze być to odruch i niewiele się patrzy, ale w sumie taki bardziej żart), co innego, jakby się niezauważyło sygnał, nie zareagowało i system automatycznie zahamuje. Czemu jest 130km/h a nie np. 140km/h z jakiego powdu akurat 130km/h nie wiem, może podniesienie na 140km/h miałoby sens (w gruncie rzeczy wtedy EP08 nie wymaga podwójnej). Czy podnisienie do 160km/h będzie miało zalety? No tak bo będzie pojedyncza obsada. Czy ma wady? Jakieś na pewno. Wiadomo 160km/h w pojedynkę nie zaszkodzi. Pytanie tylko czy zostaje margines bepieczeństwa na błędy. To chyba tutaj o to chodzi. I tak, błędy zawsze są, czy to ludzkie czy sprzętowe, coś może lekko pójść nie tak, nie ma sprzętu i ludzi doskonałych. I na to zostaje ten margines. Nie chodzi mi tutaj nagle o zostawienie w przepisach jakiś strasznie dużych rezerw, które będą bez sensu i są już przeterminowane (bo tak było 40 lat to zostanie i lepiej tego nie ruszać). Zbyt duże rezerwy i zawyżone marginesy błędów nie mają sensu, bo będą powodować zastój w rozwoju, ale jakieś muszą być, tak żeby w przypadku błędu możnabyło go naprawić i uniknąć większy konsekwencji. Przecież tez od pierwszej jazdy w pojedynke 160km/h pod SHP nic się nie stanie, tak samo jak nie stanie się to za setnym czy tysięcznym razem, albo nigdy nic się nie stanie. Pytanie tylko czy w długiej perspektywie nie doprwadzi to do jakiś incydentów. Jeśli wsystko będzie ok, to czemu nie podnieść? Nie ma przeciwskazań to nie ma problemu. Jeśli coś będzie nie bardzo to albo zostawić jak jest, albo podnieść nieznacznie do tych 140km/h, wiem 10km/h różnicy nie robi, ale można by coś podnieść (=EP08 w pojedynczej obsadzie).

21
Bieżące kolejowe / Odp: Ilostan taboru
« dnia: 26 Lipca 2018, 23:17:10 »
Wykaz tak, oficjalny - raczej nie. Ilostan taboru to jedno. Zazwyczaj jest on połączony z planem przeglądowym pojazdów trakcyjnych oraz historią wykonywanych napraw, przebiegami, danymi dot. dostępności i wieloma wieloma innymi. Ja u siebie wraz z kolegami prowadzimy dodatkowo pełną historię usterek stwierdzonych przez maszynistów i personel techniczny. Fajna sprawa bo można się dowiedzieć co najczęsciej boli daną serię lokomotyw. To natomist później przekłada się na szkolenia oraz zwiększony nadzór techniczny. Kwestia jakie dane Ciebie interesują. Bo jeśli chodzi tylko o listę pojazdów to nic tajnego.

22
Sygnał zastępczy na PBL do granicy posterunku, nie do ostatniego rozjazdu.

23
Te są najbardziej znane
911 - PESA Bydgoszcz
914 - NEWAG Nowy Sącz
915 – T.S. Opole
916 – WAGON Ostrów Wlkp.
917 - ZNTK Oleśnica
924 - ZNTK Mińsk Mazowiecki
930 – HCP – FPS Poznań
1034 - ZPNTMiU TABOR Dębica
1093 – PKP CARGOTABOR (Czerwieńsk)
2000 - PR Katowice (Częstochowa)
2001 - PR Lublin (Hrubieszów)
2002 - PR Gdynia (Słupsk, Chojnice)
2003 - REMTRAK (Idzikowice)
2004 – PR Poznań (Krzyż)
Tamte to będą zakłady typu Czerwińsk itp. spróbuje się czegoś dowiedzieć i dam znać.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Centralny Port Komunikacyjny
« dnia: 05 Lipca 2018, 18:55:56 »
Był przed chwilą jakiś budowlaniec w TOK FM. 15kV AC i wszystko na prywatnym polu im się marzy. Na ile kilometrów tych 40mld rozplanowali? :P

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 22:34:16 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:59:26 »
Brak spacji między kluczem "tachoclock:" a nawiasem klamrowym.
Plik mocno edytowany, wiec średnio nadaje się to do wątku "problemy z patchem", bo wynika z twojego własnego błędu w składni.

27
Przepraszam, ale większych głupot nie słyszałem. Jaka wolność jest w USA? To że każdy może sobie broń kupić (i zapewne różni się to pomiędzy stanami), to nie jest tożsame z wolnością.

Co do kierowców, to będą tacy którym zależy na własnym i cudzym zdrowiu oraz tacy, co mają to gdzieś i się władują pod pociąg. Na szczęście druga grupa jest w mniejszości.

28
Artykuł płatny żeby doczytać do końca.

29
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Czerwca 2018, 21:32:45 »
Siódemki są wszędzie xD

30
5. Przy okazji do powyższego. Ograniczenie do 70 km/h przez Nowe Skalmierzyce, od kiedy pamiętam, do roku 2016 obowiązywało do samego Kalisza, więc nie wiem czemu kończy się zaraz za stacją.


To bardzo przydatna informacja. Pamietasz do ktorego miejsca obowiazywalo to V=70km/h?

Sorki, że dopiero teraz - nie widziałem wcześniej tego pytania.
W załączeniu foty z WOSa z roku 2013 i 2004. Sceneria akurat jest zrobiona mniej więcej z połowy tego okresu. 

Wg nich wychodzi, że 70 km/h było idealnie od 112 do 120 km.

Strony: [1]