Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wołodyjowskiIC

Strony: [1] 2 3 ... 9
1
Jak wypełnić kartę prób masz w Cw1.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Ograniczenie prędkości a wskaznik
« dnia: 23 Marca 2019, 11:13:53 »
Absolutnie, obraz na semaforze zawsze jest "nad" wskaźnikiem W27a, chyba że on wskazuje jeszcze niższą prędkość niż jest na semaforze. To samo dotyczy wskaźników W9 i W14.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Inspiracja na temat pracy dyplomowej
« dnia: 11 Marca 2019, 18:55:56 »
To może napisz pracę nt usprężynowania pojazdów, jest to temat dosyć szeroki, albo nt. ustawności w łukach, ale on jest już bardziej na liczenie.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 20:36:31 »
Generalnie, z tego co mi wiadomo, by się dostać na maszynistę w Niemczech trzeba mieć matematykę w małym palcu, w Polsce teraz przyjmą ludzi nawet po szkole gastronomicznej, więc obawiać się nie masz czego, ale powtarzam uczyć jest się warto. Również polecam Tobie,jak już się dostaniesz, zaglądanie do szkolnej biblioteki, a ściślej do literatury kolejowej, która więcej niźli szkoła poszerzy Twoje horyzonty. Powodzenia!

5
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 10 Lutego 2019, 19:20:39 »
1 Z tego co mi wiadomo myślą by uczniom dawać licencje odrazu po szkole ale na razie są to pogłoski.
2.Matematyka z średniej szkoły jest bardzo teoretyczna, więc nie możemy mówić by się specjalnie na kolei przydawała, ale generalnie żaden z przedmiotów w szkole Ci się nie przyda na kolei oprócz zawodowych ewentualnie języka obcego, ale jak to mówią uczyć się warto, więc się ucz jak najwięcej dasz rady ;)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Wskaźniki W6a, W6b oraz Rp1
« dnia: 27 Grudnia 2018, 23:15:31 »
1. Nie
2.W6 stosujesz tam gdzie nie mają zastosowania wskaźniki W6a, W6b i W7. W6a i b przed przejazdami i przejściami, a w W7 300-500m przed odbywającymi się robotami.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 12 Października 2018, 21:31:04 »
Oj, nie byłbym taki pewien, ja myślę że jeszcze trochę się na patrzymy na siódemki.

8
Pomoc doraźna / Odp: Pytania o przepisy kolejowe.
« dnia: 01 Października 2018, 19:09:48 »
Czy jakieś przepisy precyzują w jakiej odległości lokomotywa ma się zatrzymać przed sygnałem S1 ?
Wedle przepisów, musisz stanąć jak najbliżej semafora, tak by był widoczny przez przednią szybę. Na peronie granicę obecnie wyznaczają wskaźniki W32, ale w założeniu że skład jest dłuszczy i nie mieści się we wskazaniach W32, granicą dla maszynisty jest W4, albo semafor, ale tak by był widoczny przez przednią szybę. Można pominąć semafor na polecenie dyżurnego, ale dalsza jazda będzie się odbywa na RP S.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 15 Września 2018, 17:52:23 »
Na GSM-R nie ma już RADIOSTOPU, tylko system REC, który po uaktywnieniu będzie miał tylko możliwość nadawania do wszystkich grup, a nie hamowania awaryjnego jak jest w przypadku RS.

10
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 30 Sierpnia 2018, 21:42:43 »
Cytuj
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy(...)

Z tego co wiem to Zawór Odcinający ZOC ma wpływ tylko na zawór maszynisty, odcinając go od zasilania powietrzem. Przy zaworze rozrządczym jest zaś zawór odluźniacza ZOL.
Wybacz pomyliłem nazwy :)
Cytuj
Ponawiam pytanie: czy wciśnięcie przycisku odluźniacza w EP09 spowoduje wyłączenie hamowania ED?
Z teorii wynika że tak,bo jest luzowany Zr, więc automatycznie PCN nie ma sygnału.

11
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z linią 61
« dnia: 26 Sierpnia 2018, 13:42:03 »
Tzw dyskoteka ;) Tam chyba ma być Sz, więc możesz dalej jechać, chociaż w rzeczywistości powinni podyktować S, ale Maszyna chyba takich rzeczy jeszcze nie przewiduje.

12
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 20:37:41 »
Nic, po prostu jestem uprzejmy ;)

13
Bocznica / Odp: Porównanie Elfa, Darta i Flirta 3 PKP IC
« dnia: 23 Sierpnia 2018, 19:39:27 »
Kolega powyżej z taką odpowiedzią małą kulturę okazał w poście wyżej, ale po takie odpowiedzi Panie @train najlepiej na YT ludzie robią różne tego typu porównania. Więc powodzenia w szukaniu, ewentualnie polecam jeszcze Forum Kolejowe.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 07:31:34 »
Gdyż muszą sprawdzać czy ktoś np nie dobiega do pociągu.

15
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:45:34 »
Ale jak? PHE swoimi stykami zasila ZOC, czy może TUHEX powoduje to luzowanie?

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 09:00:09 »
Nie wątpię w to że masz rację, ale co w takim razie powoduje odcięcie CH? Np. na Pendolino wyżej już wspomnianym, przez to że w przypadku zejścia poniżej 10km/h,hamowania nagłego i wyłączenia ED, osie napędne są hamowane pneumatyczne musi być zaworek odcinający, który na czas FED odcina pneumatykę, na dziewiątkach o czymś na taki styl nie słyszałam.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Sierpnia 2018, 06:50:40 »
To niezrozumiałe jest użycie zwrotu "częściowy hamulec ED". Przecież ten hamulec ma wspomagać hamulec pneumatyczny, a nie go zastępować.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 23:16:40 »
Nie ma go - w pierwszym etapie hamowania faktyczne ciśnienie w cylindrze wzrasta, jednak po przesterowaniu się PHJ i pojawieniu prądu hamowania następuje wyluzowanie cylindrów. Brak wyluzowania jest jedną z nieprawidłowości w działaniu ED.
Czyli wniosek taki że PCN zasilany jest ciśnieniem z cylindrów, a nie jak wcześniej EUH ciśnieniem z zaworu rozrządczego?
@EU40 na schematach nie wiele znajdziesz, bo nie ma opisanago sposobu zasilenia PCN, chyba że takimi schematami dysponujesz.
EU07-483 A czemu CH mają być wyluzowane?

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 15 Sierpnia 2018, 21:49:27 »
@RooteK co rozumiesz pod pojeciem wyluzowania lokomotywy? Podczas hamowania ED ciśnienia w cylindrach nie ma a jak było to w niektórych rozwiązaniach szczątkowe. Przycisk odluzniacza musiał więc wpływać na wyłączanie ED. Obstawiałem rozłączanie liniowych a nie PHJ.
W EP09 hamowanie ED jest częściowe przez co powietrze w cylindrach pojawia się, gdyż hamulec ED tylko wspomaga,a nie np jak na Pendolino gdzie hamowanie ED jest dominujące i osie napędne są odcinane od dopływu powietrza na ten czas. I jak PHJ mogą być rozłączone?
Cytuj
Przycisk odluźniacza powoduje tylko i wyłącznie wypływ powietrza ze zbiornika sterującego (względnie komory sterującej). Cała magia z ciśnieniem w cylindrach i hamulcem ED to kwestia wtórna - mniejsza różnica ciśnień (a wręcz jej brak) między PG i ZS powoduje obniżenie ciśnienia na wyjściu zaworu rozrządczego (Cv lub STV), co przesterowuje działanie sterownika TUHEX hamulca elektrodynamicznego. Kwestia braku ciśnienia w cylindrach to pochodna działania TUHEXa, który odcina cylindry hamulcowe od zasilania w powietrza (nie wiem, czy bezpośrednio, czy przez przekładnik).
Jak ZOC może wpływać na zawór rozrządczy , skoro łączy tylko sterujący z rozprężnym? I jak TUHEX może wpływać na odcinanie CH skoro podczas hamowania ED ciśnienie w cylindrach jest?

20
Proszę o uściślenie, w jakich przypadkach sygnał obowiązuje do semafora SBL, chodzi np. o wyjazd na sygnał Sz? Wtedy jest jazda 20km/h od semafora wyjazdowego, na którym podany jest Sz do semafora SBL?
Do semafora SBL obowiązuje generalnie w czasie jazdy na widoczność o ile blokada nie jest unieważniona. Natomiast jazda na Sz do 20km/h, do następnego semafora SBL obowiązuje gdy wyjazd jest na SBL, a do 40km/h i do ostatniego rozjazdu obowiązuje, gdy wyjazd jest na PBL. Mówię o przypadku gdy na semaforze wyjazdowym jest Sz.

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 04 Lipca 2018, 07:16:42 »
Do tego momentu patrzyłem. :P Ogólnie polecam kolorowanki składni do notepada++, choć tego nie łapią. Ale wszelki literówki w kluczach i nawiasy niedomknięte tak.
Bardzo, uprzejmie dziękuję.

22
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 21:03:20 »
Czy może więcej błędów wyłapałeś?

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:53:11 »
Dołączam jedno z niedziałających mmd.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.06 - problemy
« dnia: 03 Lipca 2018, 20:20:09 »
Natomiast u mnie, żadnego dźwięku nie wydaje szybkościomierz Hasler na mmd 303E-EP-ZEZ-IC-2 i 303E-EP-TV-IC, a także na 303e-ep-zez-330_ic, natomiast na 303E-ZEZ-IC, ten dźwięk już występuję. Gdzie może być problem? Czy problemem mogło być moje "przepisywanie"  w textures plików fiz i mmd pod lokomotywy wedle mego upodobania?

25
A to przepraszam, faktycznie mój błąd, miałam na myśli te 13x wysyłane m.in. do Włoch.

26
Trudno mi sobie byłoby wyobrazić, by dwa pojazdy odmiennej konstrukcji tak jak np. SA106 z MR dało się ukrotnić, mogą jechać połączone, ale na pewno nie ukrotnione z racji tego, że zupełnie inne mają sieci sterowania.
SA132 z SA137 już szybciej, bo to  ten sam producent i w tym wypadku wydaję się to bardziej możliwe.
I tu nie chodzi o zmiany silników na te same, tylko oto, by sieci sterowania były te same, np. ED250 nie połączysz z ED160, gdyż w tym pierwszym jest sieć TCN, a w tym drugim Ethernet i po prostu nie ma możliwości sterowania.

27
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe żarty, śmiezne sytuację
« dnia: 27 Czerwca 2018, 20:18:25 »
Ja mam coś tutaj:
Profesor Kolejówki pyta ucznia:
-Czy możesz mi podać długość linii kolejowych w Polsce?
-W którym roku?
-Obojętne
-Hmm... więc w roku 1448-zero kilometrów!
Albo:
W pociągu:
-Dla psa musi Pani również kupić bilet!-stwierdza konduktor
-Dobrze, ale pod warunkiem, że będzie mógł zająć miejsce siedzące.
-Będzie mógł, tylko łapy ma trzymać na podłodze!
Żeby nie było, dowcipy pochodzą z DTS nr. 18-19

28
Bieżące kolejowe / Odp: Radiotelefon kierownika pociągu
« dnia: 18 Czerwca 2018, 13:31:00 »
Witam
Kierownicy pociągu i konduktorzy posiadają swoje radiotelefony. Czy on także muszą zmieniać kanały w swoich radiotelefonach. Jeżeli tak to skąd wiedzą kiedy. Maszynista widzi wskaźnik ale oni nie.
Konduktorzy nie mają.

29
Tabor / Odp: Gasnący na amen silnik w SP42/SM42
« dnia: 16 Czerwca 2018, 07:34:22 »
Pompkę załączałeś?

30
Tabor kolejowy / Odp: Światło manewrowe w zmodernizowanych kiblach
« dnia: 10 Czerwca 2018, 22:15:44 »
Stroną czynną w Polsce jest prawa strona (po tej najczęściej jest kabina), toteż włączamy lewy reflektor. Z tyłu włączamy prawy. Nawet w Class66, gdzie stanowisko maszynisty jest po lewej stronie, włączamy lewy reflektor.

Lewy/prawy reflektor - patrząc od zewnątrz. Kabina po lewej/prawej - patrząc od środka pojazdu.
Światełko zapala się tam gdzie siedzi maszynista zarówno z przodu jak i z tyłu.

Strony: [1] 2 3 ... 9