Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 00:26:23 »
Od teraz składy są już przystosowane do wersji 22.04, ostatnio z rewizji 435.

3
I have just finished uploading it, the file name is "MaSzyna入门手册(第二版).pdf"

 https://eu07.pl/userfiles/29352/MaSzyna入门手册(第二版).pdf

4
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

5
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:08:17 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
Pora obrać kierunek rozwoju, uchroni to mniej rozeznanych użytkowników od przypadkowego wybrania starocia. Odbijając piłeczkę, cóż szkodzi, żeby użytkownicy świadomie instalowali przeterminowany tabor.

[...]. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

Nie uważam, że warunkiem koniecznym wyrzucenia z repo konkretnego assetu jest stworzenie nowego odpowiednika. Jeśli wyrzucasz pięcioletnie ogórki z piwnicy, to nie wstawiasz nowych w ich miejsce, prawda? Tutaj jest podobnie, patrząc na taką EU04 czy bdhinu czuję się, jakbym wchodził na zapomniany strych, w którym oprócz myszy w kątach, na środku borsuk rozbił sobie legowisko i wszystkie te zwierzęta płoszą mnie z ich chawiry.

Jak dla mnie jest to dobry czas na refleksję i świąteczne porządki. Osobiście brzydzi mnie perspektywa zobaczenia zakurzonego starocia na nowej L61, czy całkowie. Szanuję argumenty ludzi, którzy są za pozostawieniem tych rzeczy na repo, natomiast totalnie się z nimi nie zgadzam.

6
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



7
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 22:03:28 »
nieśmieszne

8
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:33:17 »
Syf z gilem. Ludzie trzy razy już zapomnieli o 11xa_v1 i eaos_v1, nie ma co się rozczulać.

9
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

10
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 16 Marca 2022, 22:46:11 »
Przecież możecie sobie kisić w dziale beta, jak się wstydzicie świata. Jak niby ktokolwiek miałby znaleźć błąd miesięcznie bez dostępu do testów? Czym to się różni od zamknięcia działu testów dla beta+, jak to było lata temu i zostało zmienione z braku aktywności tychże funkcyjnych?

11
Zerknąłem na checklistę na MM, swoją drogą dobrze że powstała, jeden z punktów poprawka W4 w OW dla SU45 z Leszna
include ip\pkp\w4n.inc Ostrow_Wielkopolski#5 25253.4 0 -16911.1 159.5598 1 1 1 322 endPo wydaniu nowej edycji symulatora (jeśli ta nastąpi w najbliższym czasie) dobrze było by wydać PC Kaliskiej w możliwie dostosowanej wersji, to uprości nam dociąganie rewizji i potencjalnych błędów "kompatybilności wstecznej".

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 16 Lutego 2022, 22:20:05 »
Pytanie do Sieciola: czy przewidujesz jeszcze jakieś prace twórcze, czy już można uznać, że sceneria z repo jest gotowa do testowania i ostatecznych poprawek? Jeżeli pracę uważasz za zakończone, to po wydaniu paczki całościowej można zgrać zespół (ostatnio pomogliśmy Maćkowi z Wrzosami) który przetestuje i ogarnie niezbędne poprawki takie jak aktualizacja składów, rozmowy na radiu (tam gdzie konieczne), W4 i inne.

13
Na warsztacie / D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 15 Lutego 2022, 13:43:07 »
Podobno bab się nie da zrozumieć. Może to dlatego, że rozumieją rainsteda?

Od początku grudnia ubiegłego roku pracuję nad projektem obejmującym docelowo swoim zasięgiem całość kolejowej Zakopianki (D29-97/98/99), wraz z przyległościami (D29-117/94, kontynuacja linii 97 w stronę Żywca). Całość powstaje w, mam nadzieję, już wręcz "standardzie" nowych map - układ torowy położony zgodnie ze sztuką, w większości na podstawie pozyskanej dokumentacji, jeżeli nie, to na podstawie dokładnych wyliczeń z geoportalu. Teren na podstawie NMT-1. Reszta tradycyjnie, no może poza tym, że otoczenie powstawać będzie z naciskiem na nowe, odświeżone obiekty. Całość odwzorowywana głównie na okolice roku 2009, z pewnymi odchyleniami czasowymi w pojedynczych miejscach. Łącznie będziemy mieć długość około 240km (obecnie około 150km).

Zawartość i stan scenerii:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy) - Geometria pozioma
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma
D29-97 - Geometria pozioma
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma
D29-98 - Geometria pozioma
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa

Aktualnie prowadzone prace:

W obecnej chwili prowadzone są prace nad położeniem niwelety, i wypoziomowaniem linii 98. Planuję, aby do końca lutego zakończyć prace nad poziomowaniem całej scenerii. Następnym etapem prac będą już urządzenia przytorowe, a w międzyczasie drogi i teren.

FAQ

Dlaczego nie ma węzła krakowskiego? - Jest to duży obszar, a sceneria jest i tak wystarczająco długa, i będzie powodować z dużym prawdopodobieństwem problemy. Jest to jednak plan na przyszłość.

Dlaczego nie skupisz się najpierw nad pojedynczą linią? - Skupię się, lecz nie na tym etapie. Tory idą stosunkowo szybko, więc warto już teraz przygotować na przyszłość materiał do dalszej pracy. Choć i tu już nałożyłam sobie pewne ograniczenia, bowiem linia 117 się kończy na ten moment chwilę za Kalwarią Zebrzydowską, a 97 zaraz za Suchą Beskidzką. Etapowanie prac będzie miało miejsce dopiero przy urządzeniach przytorowych, terenie i dalej.

Czy potrzebujesz pomocy przy pracach? - Na ten moment nie. Mam czas, a chciałbym się jak najwięcej nauczyć jeżeli o budowanie scenerii chodzi. Również szczególnie mi zależy na zrobieniu pewnych elementów - w szczególności układu torowego - po swojemu, na porządnie (nie ujmując oczywiście innym twórcom). Na pewno pomoc będzie potrzebna przy drogach, obiektach dedykowanych i otoczeniu, ale no to jeszcze nie pora.

Czy sceneria jest w jakikolwiek sposób powiązana z poprzednimi próbami odtworzenia tych okolic? - Nie, nie jest, jest to całkowicie nowy projekt. Nie mam kontaktu, i nie kontaktowałam się z innymi autorami. Nawet jeżeli byłaby dostępna jakaś wersja, to raczej bym nie skorzystała, biorąc pod uwagę, kiedy to było (2011/2015). "Ratowanie trupów" niestety mnie nie interesuje.

Ogłoszenia:

Przygarnę zdjęcia. Zdjęcia różne - poglądowe z okolic 2009, ogólnie sprzed modernizacji danych miejsc, ale przede wszystkim bardzo proszę o fotografowanie obiektów przed modernizacją, bądź rozbiórką. Zaraz może ich nie być, ponieważ trwa obecnie modernizacja.

Peace.

14
Na warsztacie / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 13 Lutego 2022, 13:30:40 »
Jak uruchomić
Jednorazowo wykonujemy kroki:
0a. Wypakować paczkę "multi" do głównego folderu maszyny
0b. W pliku eu07.ini wstawić wpis "multiplayer 1"
0c. Ściągnąć SCS i wypakować gdzieś na boku
0d. Rozpakować gdziekolwiek archiwum Maszyna-Baltyk_scs.
Gdy już mamy SCS i scenerię:
1. Odpalić SCS i włączyć plik maszyna-baltyk.scs - w dowolnym miejscu na komputerze
2. Uruchomić scenerię baltyk_skm_multi.scn
Naucz się czytać ze zrozumieniem.

15
Uporządkowałem wjazd do Kalisza.Zamieniłem semafor aby był powiązany z tarczą kl_toa01.Do tego powstała nowa tarcza ts2zpy+3sp powiązana z 3 powtarzaczami.Działa to idealnie.

include ss6zpcpb-yy.inc kl_a2 7400.98 0 -1316.35 -71 A-12 kl_toa01 end
include ts2zpy+3sp.inc kl_toa01 6483.98 0 -1497.97 -128 ToA kl_sp1_a12 kl_sp2_a12 kl_sp3_a12 end

include PS3pzbY.inc kl_sp1_a12 7305.34 0 -1293.63 -82 SpA end
include PS3pzbYy.inc kl_sp2_a12 7206.85 0 -1289.37 -95.5 SpA end
include PS3pzbYyy.inc kl_sp3_a12 7108.1 0 -1304.92 -104 SpA end

include SS6zpcpb-yYN.inc kl_b2 7397.84 0 -1325.26 -70.5 B-12 kl_tob end
include TS2zpYN+3sp.inc kl_tob 6490.12 0 -1505.04 -131.5 ToB kl_sp1_b12 kl_sp2_b12 kl_sp3_b12 end

include PS3pzbYn.inc kl_sp1_b12 7303.86 0 -1302.6 -82.5 SpB end
include PS3pzbYyn.inc kl_sp2_b12 7208.1 0 -1298.62 -95.5 SpB end
include PS3pzbYyyn.inc kl_sp3_b12 7111.05 0 -1313.68 -106.5 SpB end


16
Bocznica / Odp: Wypadek Kolejowy Pleśna
« dnia: 08 Lutego 2022, 12:12:22 »
Drzewo to rośnie w lesie, a na składzie to mogło się palić co najwyżej drewno.

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Lutego 2022, 12:34:54 »
Skoda 183-024 (stan na rok 2019) - 2 boki, 2 czoła

https://eu07.pl/userfiles/24593/DSCN0896.zip

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Lutego 2022, 22:28:10 »
Powitać,
182 166, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/182%20166-9.rar
186 361, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/186%20361-2.rar
ET22-842 z charakterystycznymi obwódkami lamp, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/ET22-842.rar

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Testy scenerii
« dnia: 05 Lutego 2022, 21:21:13 »
Przyda to się, abyś kkmincie drogi faktycznie zaczął coś robić, jak nie wiesz czegoś do przyszedł na mm, zapytał, dowiedział się. Mniej gadania i wróżenia, więcej faktycznego robienia. Ja wyrysowałam 150km zakopianki i nawet na forum słówka o tym nie pisnęłam, bo czekam aż faktycznie będzie można pokazać coś więcej niż marzenia.

20
Bieżące Symulatorowe / Odp: Testy scenerii
« dnia: 05 Lutego 2022, 20:39:08 »
A, jeśli można spytać, do czego Ci teksturowiec w momencie, w którym sceneria jest w zasadzie na początku prac? Jeśli chodzi o obiekty robione pod scenerię (dworce, nastawnie), to nimi można zająć się akurat w ostatniej kolejności. Do żadnego innego etapu teksturowiec Ci się nie przyda.

21
Bieżące Symulatorowe / Odp: Testy scenerii
« dnia: 05 Lutego 2022, 19:22:02 »
Rób Bochnię zamiast zajmować się testowaniem innych

22
Bocznica / Kultura osobista na forum a regulamin
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:34:28 »
Pan groźny moderator. Weź mi pan pokaż gdzie w regulaminie jest nakaz posiadania kultury osobistej i gdzie jest napisane, że brak takowej wiąże się z ostrzeżeniami.

23
Bocznica / Odp: 111AMM-20
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:16:16 »
Zobacz lepiej czy silnik jest na swoim miejscu.

+15 kultura osobista.
matek123


No pewnie. A troll dalej sobie wesoło i bezkarnie hasa, zgłaszając pogardliwym tonem coś, co jest realną cechą tego pojazdu, a nie błędem.

24
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 21:19:30 »
Słuchajcie, kod eventów spadku zasilania to parę linijek, mogę teraz zrobić prawdopodobieństwo 0%, a później jak poprawione zostanie zachowanie AI to można prawdopodobieństwo zwiększyć do 1-3%. To w mojej  ocenie będzie najlepsze rozwiązanie.

25
Bocznica / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Stycznia 2022, 18:30:37 »
To popraw i podrzuć autorowi.

XDDDDDDDDD


Wiadomość straciła sens na skutek edycji poprzedniego postu

26
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Stycznia 2022, 16:22:43 »
Ficzer ze stanowczo za dużym prawdopodobieństwem od początku tych scenariuszy...

27
Spotkałem się z postojami około minuty, 30-paru sekund jak teraz, widziałem też przypadki (chyba na "Drawinowie od rana" tak jest) gdzie postój to dosłownie 8-10 sekund. Warto dorobić jakąś opcję, bo co innego stacja węzłowa a co innego stacja przelotowa na zadupiu (tutaj często postoje jak na przystankach).

28
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Stycznia 2022, 11:17:11 »
Przejechałem się 5110 i tak:

1) Wyjazd z Sieradza do Łodzi (bodajże ostatni rozjazd) puścił szybki, czyli sieć do poprawy (nie mam wpisu z errors niestety, nadpisał się innym testami)
2) W Opatówku i Sędzicach obsługujemy pasażerów z lewej strony, choć powinniśmy z prawej (od tej gdzie mamy budynek dworca)
3) W Zduńskiej Woli obsługujemy pasażerów z obu stron, a powinniśmy tylko z prawej.
4) Ogólnie postuluję o skrócenie czasy wymiany pasażerów dla osobowych, 15-20 sekund starczy (teraz jest ponad 30).

Ad 4. Mam pytanie jak można zmienić czas wymiany pasażerów? Chodzi mi o sytuację jak jesteśmy opóźnieni względem rozkładu.

29
Misja na 52106, poprawki dociągnięte na rev. 417, misja zakończona powodzeniem. Załapałem trochę opóźnienia nie wiem czy rozkład nie jest zbyt napięty. Gubienia ślizgu/wywalania WSu nie zanotowałem.
1. ET22-222 połamała przedni pantograf ale dojechała do OW. Przed Chojnami ET22 na tmwe6697 również ale zablokowała ruch, tak jak wcześniej zgłaszałem.
2. Wjazd do Kalisza od Piwonic. Tarcze ToA i ToB zamienione miejscami.
3. Zarówno tarcza ToB ustawiona na niewłaściwym torze i powtarzacze dla semafora B sygnałami nie odnoszą się do semafora B (wjazdowy do Kalisza). Tarcza podaje Os4, powtarzacze podobnie Sp4 a semafor do którego się odnoszą S1.
4. Pociąg tgpe72162 rozerwany w Zduńskiej Woli, wg startera 2833T brutto. Podejrzewam jeszcze zbyt ciężki skład dla maszynowego mechanika + skoki napięć w sieci na scenerii.
5. ZWK wygaszanie semaforów dla towarowego na Olechów.
6. EN57 z ŁK w Sieradzu bezsensowne manewry, pociąg mógłby od razu wjeżdżać na peron pod dworcem zamiast na wyspowy, zmiana kabiny i powrót do ŁK.
7. Za Sędzicami w okolicy km 72,9 słupy trakcyjne na torze nr 2 stoją do wewnątrz torowiska a nie na zewnątrz.
8. Dworzec w Łasku i żurawie wodne, oraz braki elementów wsporczych sieci trakcyjnej gdzieniegdzie w Borszewicach, Sieradzu i Radliczycach chyba ale to temat na później jak przestaniemy pantografy łamać ;)

@MP5 Pospiesznego z ŁK da się łatwo zrobić wystarczy zamienić "ret1_OS" na "ret1_POS" do tego skład, rozkład i działa, u mnie za pośpiechem z Łodzi rusza jeszcze Elf z postojówki jako osobówka 52106 na Poznań. Biorąc pod uwagę potencjał kaliskiej od czasu do czasu dłubię przy eventach na własny użytek w taki sposób żeby sceneria była bardziej urozmaicona i "grywalna". Z racji braku czasu i wciąż zbyt małej wiedzy nt. eventów w maszynie odbywa się to często metodą prób i błędów aczkolwiek same eventy sterujące ruchem są dość przejrzyście napisane więc może kiedyś to ogarnę ;). To co na obecną chwilę jest istotne moim zdaniem to poprawki i wydanie kaliskiej w pełni działającej na tym scenariuszu jaki jest, później możemy się spierać czy puszczać pośpiechy z Chojen czy jednak z Kaliskiego.


30
Infrastruktura kolejowa / Odp: Sygnalizator sygnału zastępczego
« dnia: 27 Grudnia 2021, 23:07:39 »
Takie sygnalizatory są umieszczane, gdy blokada liniowa jest przystosowana tylko do jazdy w kierunku parzystym.

Gdy zachodzi potrzeba wyprawienia pociągu po torze niewłaściwym, gdzie blokada liniowa nie jest do tego przystosowana (niezależnie czy tor właściwy jest zamknięty) dyżurni ruchu wprowadzają ruch jednotorowy dwukierunkowy po torze niewłaściwym. Od tego momentu wszystkie pociągi jadące tym torem niezależnie od kierunku jazdy muszą być zapowiadane tak jak przy szlaku jednotorowym (pytanie o wolną, oznajmianie odjazdu i przyjazdu).

Pociągi jadące torem niewłaściwym są wyprawiane na rozkaz pisemny N, w którym dyktuje się działkę 1 jeśli tor sąsiedni jest zamknięty, działkę 2 zezwalającą na pominięcie sygnału stój i wyjazd torem niewłaściwym oraz działkę 4 informującą, że wjazd pociągu z toru niewłaściwego odbędzie się po otrzymaniu Sz. Opcjonalnie może być podyktowana działka 6 ostrzegająca o robotach na sąsiednim torze, jeśli takie występują.

Pociąg po minięciu rozjazdów jedzie z prędkością szlakową (rozkładową) aż do wspomnianego sygnalizatora. Po otrzymaniu Sz wjazd odbywa się z prędkością do 40 km/h. Maszynista wie, że zbliża się do stacji, bo widzi tarczę ostrzegawczą przy sąsiednim torze.

Po ustaniu potrzeby wyprawiania pociągów torem niewłaściwym dyżurni przywracają ruch dwutorowy i wszystko wraca do normy.

Strony: [1] 2 3 ... 5