Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment NIE POSIADA zaprogramowanych scenariuszy. Rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Kolej w Polsce

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady.rar
Link do repozytorium: https://eu07.pl/svn/bieszczady

Pozdrówki

Edit: Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

2
Bocznica / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 24 Listopada 2022, 20:36:32 »
XD



Post nic nie wnosi do tematu

3
Forum / Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:38:31 »
Cześć,
pod adresem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34988.0.html znajduje się nowy regulamin. W zasadzie jest to "stary" regulamin, z następującymi zmianami:
- regulamin obejmuje swoimi postanowieniami również Chat. Kilku użytkowników słusznie zarzucało Moderatorom i Administratorom, że bany nakładane na forum za aktywność na Chacie są bezzasadne.
- zmieniona została struktura regulaminu na nieco bardziej czytelniejszą
- poprawiono stylistykę, składnię i logikę niektórych punktów w taki sposób, aby były one napisane w języku polskim
- dodany został kolejny "wariant" ograniczenia możliwego do nałożenia na użytkownika, czyli zablokowanie dostępu do Chatu
- dodany punkt zakazujący udostępniania konta na Forum osobom trzecim
- usunięte zostały nieaktywne od kilku lat linki, zarówno do stron zewnętrznych jak i do wątków na forum
- dodana została część "Postanowienia końcowe" aby zwrócić uwagę na inne istotne sprawy
- usunięty punkt z części "obowiązków" nakładający obowiązek oznaczania rozwiązanych problemów tagiem [solved]. Nigdy to nie było przestrzegane ani pilnowane, tak więc martwy punkt został usunięty
- usunięta została część "źródła regulaminu", ponieważ linki poumierały

Nowy regulamin zacznie obowiązywać od 01.12.2022 r. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu i dyskusji poniżej.


4
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

6
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 19 Listopada 2022, 22:05:07 »
Nastawnia dysponującą w Zduńskiej Woli na lustrzane odbicia napisów.

PS. A wykonawcza jest git.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2022, 22:19:38 »
To nie jest wina Kaliskiej, tylko błąd się wkradł do patcha. Jak zostaną poprawione zauważone błędy, to wyjdzie hotfix. Możesz też samemu pobrać łatkę.

Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures.zip

8
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Listopada 2022, 13:54:06 »
To skoro już jesteśmy w temacie rozbudowanego losowania, moją propozycją jest dodanie funkcji "Obróć losowo wagony".

9
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

10
Na warsztacie / Odp: Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 21:13:26 »
Problem jest taki, że jak model robisz 10 lat to główne elementy będą przestarzałe i co chwilę będzie trzeba coś modernizować - nie ubliżając jest to dobre porównanie z modernizacjami PKP PLK. Robienie czegoś, zostaje to na lodzie na jakiś czas, później wracamy do tego bo wymagana przebudowa i koło się zatacza.

Niestety przez 10 lat można w modelu osiągnąć większa dokładność itd.. programy są aktualizowane a standardy wokół idą w górę, więc taki model jest narażony albo na słabą jakość bo stary albo wieczne przebudowy i nie wyjdzie to nigdy. Każdy wie, że tu wszystko robią ludzie z pasji a nie z przymusu ale też nie powinno się tego robić w aż tak drobny sposób. To jakby budować dom i raz w tygodniu dać 1 pustak. Taki dom będzie powstawał dziesiątki lat a po kilku latach niektóre pustaki będzie trzeba wymienić i zamieni się to w syzyfową pracę.
Najlepsza opcja to szukanie pomocy gdzie się da aby coś wykończyć - można nawet wyjść po za community maszyny bo inne symki też są.

11
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 30 Października 2022, 21:59:18 »
Pomysł/zapotrzebowanie na nową funkcjonalność:

Dla aktywnego pojazdu dodana jest opcja: (1) "Losuj ustawienie wagonów w składzie od tego pojazdu" lub (2) "Losuj ustawienie wagonów w składzie". (starter.jpg)
Cel: Ułatwienie użytkownikowi wymieszania kolejności wagonów w danym zestawieniu.

Opcja (1) - Losowanie od pojazdu (w prawo):
+ Możliwość stworzenia składu wielogrupowego i tasowania wagonów w grupach (przykład: po wstawieniu LOK + pierwszej grupy wagonów i przetasowania jej, kolejne grupy wagonów mogą być tasowane oddzielnie)
- Opcja dostępna tylko dla wagonów

Opcja (2) - Losowanie:
+ Klikając w losowanie na lokomotywie, LOK zostaje w miejscu, kiedy wagony są tasowane - łatwiejszy koncept i zrozumienie dla użytkownika
-  Mniejszy zakres manipulacji składem

 

12
Wydział zamówień / Zdjęcia szynobusów PESY
« dnia: 06 Października 2022, 19:18:28 »
Jako że w jakiejś tam przyszłości powinien pojawić się nowy model pesobusa, zachęcam do uzupełniania braków w zdjęciach na tekstury.


13
Publikacje / Fix na rozkład jazdy ENTE
« dnia: 02 Października 2022, 15:22:56 »
W MaSzynie 22.08 jest błąd uniemożliwiający działanie ekranu rozkładu jazdy ENTE w niektórych EZT. Aby zwiększyć zasięgi załączam poprawkę tutaj. Plik wrzucić do folderu scripts i zastąpić.

14
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 11:44:35 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)



15
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 08:29:57 »
Który Wam się najbardziej podoba? :) Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny.








16
Publikacje / EN57 KM EN57 AKM
« dnia: 11 Września 2022, 21:05:21 »
Po długim czasie, prezentujemy wraz z @kermit zestaw jednostek AKM wraz z dedykowanymi kabinami, również Chopperem.
Zaczątki choppera: @Bombardier, @szogun. Dokończyli: @kermit, @Piotr93, @sawi, @Balaclava i inni. (UWAGA ! PACZKA T3D/TGA Deweloperska!)
                 
                                                             DOWNLOAD


17
Próżne wahadło PKP Cargo Service mija Chocianowice.

18
Misja na towarowym z OW do Olechowa zakonczony powodzeniem.
W lublinku kolo przejazdu brakuje budynku. Wczesniej na oryginalnej wersji trasy byl.Za retkinia w strone chojen na tym ostrym luku pantograf traci styk z drutem. Brak opisu misji dla towarka z 201ew-277. Czemu ten sklad jest widoczny jako do prowadzenia skoro jest w pliku skladow do dekoracji.
Pozatym wszystko ok.
Misja na et22 277 z sieradza do ow zakonczona powodzeniem.
Poraz kolejny misja na wlokniarzu zakonczona powodzeniem.

Przydalo by sie wstawic troche dekoracji w olechowie i chojnach. Troche tam pusto. W lokomotywowni tez.
Na oryginalnej wersji trasy owa dekoracja byla.

W opatowku na przejezdzie stoi auto. Koniecznie do usuniecia.
W lasku odwrocona tekstura budynku przez co zle wyswietla sie nazwa stacji.
W dalszym ciagu na koncu misji z wlokniarzem stonka stojaca pod tm nie zabiera naszych wagonow na tory postojowe co mialo miejsce na oryginalnym scenariuszu.

19
Ja mam jeszcze taką propozycję od siebie. Niestety nie wiem jak wstawić stosowne wskaźniki, ale mogę przygotować  listę z kilometrażem, w którym występują anomaila w geometrii  toru. Można by tam ustawić czasowe powolne, aby nie było nienaturalnych wstrząsów pudła podczas jazdy z prędkością rozkładową.

Sceneria jest wzorowana na 2006 rok. W latach 2001-2010 zjezdziłem 90 procent polskiej sieci kolejowej i takie walnięcie wagonem na bok nie bylo niczym nad wyraz rzadkim jak obecnie. Np: w rejonie Ruśca Łódzkiego jadać w ostatnim członie EN57 który miał tam 100km/h można było sobie ot tak zęby wybić. Tak niemiłosiernie jednosteczka podskakiwała tam na wychlapach.

20
Zgadza sie pierwsze s1 bylo przed opatowkiem.

22
Jak stworzyć/fotografować zdjęcia na tekstury taboru kolejowego, jeśli:
1) Nie masz statywu do aparata;
W 90% nie jest tu potrzebny statyw.
2) Nie ma odpowiednich funkcji w aparacie;
Do zdjęć statycznych nie potrzebujesz żadnych wybitnych funkcji. Ja bardzo często fotografuję na ustawieniu "P".
3) Mieszkasz w mieście/wsi bez kolei;
Jedziesz w takie miejsce, gdzie pojawia się interesujący Cię tabor.
4) Nie masz pieniądze na statyw do aparatu?
Patrz pkt.1.
Stele, może dla tekstury na tabor trzeba zrobić screenshot z jakiegoś filmu z pociągami w YT?
Bardzo zły i nieprofesjonalny sposób.

23
Załącz proszę log/errors.txt.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:51:29 »
To co za problem wymienić stare EZT na nowe i stare wagony na nowe?
A czy jest potrzeba, żeby wszędzie jeździły nowe EZT i nowe wagony tylko i wyłącznie dlatego, że pan na T tak mówi?
Nie, ale ta sceneria na to pozwala. ;)
To sobie wymień we własnym zakresie. ;)

25
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-naped_reczny.7z Dźwignia napędu ręcznego rozjazdu plus zwymiarowany rysunek kilku kawałków żeliwa aż do cięgna.
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ehz13.7z Odmalowany sygnalizator przejazdowy EHZ-13 z krzyżem i gongiem x2.

26
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 00:26:23 »
Od teraz składy są już przystosowane do wersji 22.04, ostatnio z rewizji 435.

28
I have just finished uploading it, the file name is "MaSzyna入门手册(第二版).pdf"

 https://eu07.pl/userfiles/29352/MaSzyna入门手册(第二版).pdf

29
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

30
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:08:17 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
Pora obrać kierunek rozwoju, uchroni to mniej rozeznanych użytkowników od przypadkowego wybrania starocia. Odbijając piłeczkę, cóż szkodzi, żeby użytkownicy świadomie instalowali przeterminowany tabor.

[...]. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

Nie uważam, że warunkiem koniecznym wyrzucenia z repo konkretnego assetu jest stworzenie nowego odpowiednika. Jeśli wyrzucasz pięcioletnie ogórki z piwnicy, to nie wstawiasz nowych w ich miejsce, prawda? Tutaj jest podobnie, patrząc na taką EU04 czy bdhinu czuję się, jakbym wchodził na zapomniany strych, w którym oprócz myszy w kątach, na środku borsuk rozbił sobie legowisko i wszystkie te zwierzęta płoszą mnie z ich chawiry.

Jak dla mnie jest to dobry czas na refleksję i świąteczne porządki. Osobiście brzydzi mnie perspektywa zobaczenia zakurzonego starocia na nowej L61, czy całkowie. Szanuję argumenty ludzi, którzy są za pozostawieniem tych rzeczy na repo, natomiast totalnie się z nimi nie zgadzam.

Strony: [1] 2 3 ... 5