Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

2
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 14:56:20 »
Jest proste rozwiązanie, które chciałbym zaproponować. W przypadku usuwania z paczki taboru (ale również innych obiektów), należy do pliku tekstowego zapisać jakąś propozycję zamiany:stare=nowe
Dla pojazdów może to być układ:
(FIZ_0)|(tekstura_0)|(ładunek_0)|(ilość_0)=(FIZ_1)|(tekstura_1)|(ładunek_1)|(ilość_1)
Czyli poszczególne nazwy rozdzielamy pionową kreską (bo nie jest dopuszczalna w nazwach plików).

Następnie pozostaje kwestia odpowiedniej obsługi takich zamian poprzez starter, skrypt aktualizujący pliki SCN/SCM, czy nawet na poziomie EXE symulatora można takie zamiany obsługiwać (poszukiwanie zamiennika przy okazji logowania braku pliku). W ten sposób można by usprawnić aktualizowanie i dopasowanie do paczki wszelkich scenerii, które nie mają zapewnionej bieżącej konserwacji.

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 16:23:58 »
Dzień dobry,
Misja towarowym do Olechowa zakończona powodzeniem. W wątku cisza, a od ostatniej wersji scenerii zdążyło wyjść kilka patchy i narobiły się braki w texturach. Z uwagi na to, że nie potrafię jeździć z różowymi wagonami pozamieniałem brakujący tabor na ten z wersji 23.07. Załączam poniżej dla tych, którzy nie mają czasu bawić się w takie zamiany, a chcą pośmigać po Kaliskiej. Po moich testach wszystko działa jak należy.

4
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

5
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

6
Publikacje / MaSzyna 23.04
« dnia: 23 Kwietnia 2023, 17:00:56 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 23.04!

Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.
Pobierz instalator
NIE należy instalować paczki do folderów systemowych, takich jak Program Files!
Wymagane miejsce na dysku do procesu instalacji: 62 GiB

Instalacja manualna:
Torrent: https://stuff.eu07.pl/maszyna-r8639.zip.torrent
Wymagane pliki dla exe: https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exefiles_common.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 64 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win64.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win64.zip
Pliki wykonywalne dla systemu 32 bit:
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_exelibs_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2203_python_win32.zip
https://eu07.pl/userfiles/22158/m2304_exe_win32.zip
Starter (od @szczawik): https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
Rainsted: https://eu07.pl/userfiles/22158/rainsted.zip
Dodatkowe pliki dla twórców: https://eu07.pl/userfiles/22158/placeholdery_nodebank.zip

Biblioteki MSVC2008:
64 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x64.exe
32 bit: https://download.microsoft.com/download/5/D/8/5D8C65CB-C849-4025-8E95-C3966CAFD8AE/vcredist_x86.exe
Biblioteki MSVC2015+:
64 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x64.exe
32 bit: https://aka.ms/vs/17/release/vc_redist.x86.exe
Biblioteki UCRT (tylko dla systemów starszych niż Windows 10 nieposiadających aktualizacji Universal CRT):
64 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt64.7z
32 bit: https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/ucrt86.7z

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 22:41:23 »
Misja na wlokniarzu zakonczona niepowodzeniem. Utknelismy na s1 w dobroniu z powodu kolizji 2 towarowych w pabianicach. Log za chwile jak mi net wstanie.

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Kwietnia 2023, 18:25:47 »
Kabina EN57-1919:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-1919%20-%20KABINA.7z

Kabina EN57-1947:
https://eu07.pl/userfiles/28235/EN57-1947%20-%20KABINA.7z

Class 66180 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Class%2066180.7z

3E/1-003 (2 czoła + bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/3E-1-003.7z

Zbożówki ze składu X4E-671; różne - boki i czoło ostatniej:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zbo%C5%BC%C3%B3wki%20ND10042023.7z

EU07E-083 (bok + czoło):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EU07E-083.7z

Oprócz tego X4E-671 i 6193 061 - zasady takie same. Jest jeszcze 45WE-020 z graffiti, ale tym sam się raczej zajmę.

9
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 05 Kwietnia 2023, 19:56:25 »
Przejazd kiblem po Kaliskiej :3


10
Najbardziej to bym chciał, żeby Maszyna działała na każdej karcie graficznej, a nie tylko na NVidii :P
Na jakich nie działa?

12
To, że Ty nie chcesz, to nie musi znaczyć, że większość nie chce.

13
Hello everyone,

I am really like Trains and MaSzyna (probably there is no better train sim currently in the world) and I playing it from a long time from when I was a young kid and the webpage showed in it's titlebar an eu07 in green from its right side (this according to the wayback machine was between 2013-1015), and you knew that the simulation shortly begins from that the text started hang down from that paper in the load screen ;)

But I am also Hungarian and i wanted to contribute to this great project so,
I just translated some important files to Hungarian, I hope, you can integrate theese...
(I also found but not finished "template.po", and if you can show me more I probably translate thoose too)

14
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 12 Marca 2023, 20:33:35 »
Zdrowka misiu kolorowy.

15
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 17:50:46 »
Dziękujemy za dotychczasową pracę. Twój wklad nie zostanie zapomniany.
Miłego urlopu!

16
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

17
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 15:02:02 »
Szkoda, że autorzy tej gry zapomnieli o Maszynie, na której wielu się uczyło, i chociaż części trasy nie dorzucili do Maszyny.
xD?

Wątek zamykam, bo temat rozmów dawno odpłynął od pierwotnego. Tytuł wątku nie dotyczył ani tego, jaka zawartość powinna znaleźć się w maszynie, ani tego, czy warto dalej robić maszynę, ani tego, czy simrail jest dobry czy zły.

18
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 12 Lutego 2023, 00:56:45 »
Nie chcę się tutaj za dużo rozpisywać. Moje zdanie, może nie do końca obiektywne, ale MaSzyna ma coś nawet nie wiem jak to zdefiniować, ale nie boję się tego słowa "magii". Niezależnie od tego (no prawie), jak bardzo będzie zacofana pod różnymi względami, nowych trendów, full wypas grafiki itp, to i tak będą zapaleńcy, którzy z Maszyny będą korzystać np. ludzie z pulpitami, czy nawet VR albo ot i tak z klawy i myszki. Do tej pory, są ludzie, którzy lubują się w starych grach. Jest ich stosunkowo niewiele, ale są. Od kiedy pamiętam, MaSzyna raczej była niszowa i chyba taką pozostanie. Społeczność wiele razy przeżywała sinusoidy. Teraz być może jest i dołek, lecimy na autopilocie ;) , ale damy radę, czego głównie Wam życzę (ja już raczej w MaSzynę rzadko, ale tęsknie).
Pozdrawiam.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

20
Może dałoby się też zmienić dźwięk runningnoise na mostach, wiaduktach, albo pod nimi, czy choćby przejeżdżając przez przejazdy kolejowe (też pojawia się charakterystyczne odbicie dźwięku od płyt betonowych)?

21
Wczoraj jechałem tą linią kiedy wracałem Dartem z Warszawy do Wrocławia i słuchając torowiska od stacji Łask aż po Ostrów WLKP wy słyszałem bardzo specyficzne runningnoise, takie bardzo zabrudzone nie dość że dodatkowym szumem, to takim dzwonieniem jak by wietrznych dzwonków albo sypiących się pieniędzy. Dodatkowo stukot kół jest tam inny. Bardziej ostry, twardy, nawet przy niskich prędkościach. Sama trasa jest bardzo wyczuwalna, wstrząsy są tak duże jak na polnej drodze w niektórych miejscach, a przy niektórych łączeniach szyn Dart aż przysiadał. W związku z tym, przydała by się opcja dedykowania osobnego runningnoise dedykowane dla konkretnego typu torowiska, albo prościej scenerii. Stukot kół może być filtrowany w specyficzny sposób, można by zrobić presety, które exe stosowało by przy użyciu odpowiednich wpisów w pliku odnoszącym się do torowiska. Dźwięk runningnoise i outernoise wagonów można by miksować z dedykowanym szumem dla takiego torowiska czy scenerii. To taka moja propozycja, ale ta sceneria jest dla mnie bardzo klimatyczna właśnie ze względu na takie odczucia i dźwięki.

22
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 20:42:28 »
AI i ciężkie, długie ładowne brutta. Już kiedyś sygnalizowałem problem, dziś dla testu puściłem na torze doświadczalnym ET41+35x622Za,  3700 Ton, 600 metrów. Rozruch ze "sprężynowaniem" ale całe kółko TD jamnik dał radę. Problem pojawił się gdy zatrzymał się na S1 przed żeberkiem, po podaniu semafora i rozjazdu na bok ET41 wciągnęła połowę składu i nagle AI zdecydowało żeby dać nastawnik na zero i skład został rozerwany, dodam jeszcze że WS-a nie wywaliło ani nie została przekroczona prędkość jazdy. Podobne sytuacje przy ciężkich pociągach obserwowałem na kaliskiej gdzie dodatkowo obecne mogą być "dziury" w scenerii oraz spore wahania napięcia w sieci trakcyjnej. Na innych sceneriach nie zaobserwowałem podobnego problemu ponieważ większość z nich jak np. L053 ma "kolejkowe" składy towarowe wynikające ze zbyt krótkich torów stacyjnych które to nie pozwalają na zestawienie dłuższych pociągów, adekwatnych do mocy i możliwości lokomotyw np. ET41/42, E6ACT, TRAXX itd. Obserwując zachowania AI domyślam się że wirtualny mechanik zbyt raptownie operuje nastawnikiem oraz kranem hamulca choć w mniejszym stopniu, co daje ww. efekt sprężynowania i w rezultacie rozerwanie pociągu.  Zauważone na czystej paczce 22.11 i wcześniejszych.
Drugi mój pomysł dotyczący największej bolączki MaSzyny - scenerii. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś edytora scenariuszy w oparciu o exe, podobnie jak edytor pod F11. Na dzień dzisiejszy możemy wyświetlać nazwę toru, semaforów, rozjazdu itd. Wskaźników już nie, eventów przypisanych do toru także. Coś co moim zdaniem byłoby pomocne to np. edytor/generator eventów/scenariuszy w oparciu o fizyczne "kliknięcie" lub zaznaczenie na scenerii szlaku/drogi przebiegu, nadając pociągom flagę braną chociażby z rozkładu jazdy (za pomocą event whois) opracowując tym samym we wstępnie zdefiniowanej logice dyżurnego ruchu czy towarowy puszcza pośpiecha czy może się doturlać do następnej stacji. W skrócie LCS w MaSzynie, tworzenie scenariuszy za pomocą exe a nie notatnika. Domyślam się że jest to projekt kategorii science-fiction i sam przedstawiłem to dość chaotycznie ale taka idea jest moim zdaniem ciekawa.
Na koniec tego przydługiego posta dodam że od ponad 15 lat jeżdżę w MaSzynie (z przerwami), przez ten czas nastąpił gigantyczny progres projektu dzięki pracy wielu osób, niestety w porównaniu do ilości, ciągle podnoszonej jakości taboru i możliwości exe borykamy się z problemem który ktoś trafnie nazwał "mamy czym jeździć, nie mamy po czym", stąd pomysł na edytor scenariuszy.
Z mojej strony pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom które przyczyniają się do rozwoju MaSzyny, podziękowania również dla @jakubg1 za otwarcie tematu nad rozwojem projektu, chęć do pracy nad exe i wysłuchanie naszych "gorzkich żali".

23
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2023, 09:52:44 »
Przydałyby są zdjęcia (albo przynajmniej opis) przejazdów kolejowych na odcinku Borszewice - Zduńska Wola przed likwidacją podg. Borszewice oraz przejazdu w Sieradzu i Męckiej Woli. Te przejazdy miały sygnalizatory? Czy było to coś podobnego do Łaskowic [ https://www.bazakolejowa.pl/foto/1066/1591517993bcc467938cc82fa565f9055d561b746c-2263.jpg ]?
Borszewice rogatki sterowane z budynku nastawni.
Nastepny przejazd to rogatki z dróżnikiem.
Przejazd w Gajewnikach to był drąg zamkniety na kłodkę.
Przed ZW dróznik. Zachodnia głowica ZW rogatki sterowane z nastawni.
Dwa nastepne przejazdy to dróżniki. Potem krzyż św. Adnzeja
Potem przejazd w Meckiej woli dragi sterowane na lince z nastawni MW.
Przejazd koło elewatora to SSP
Przejazd miedzy Sieradz Męka a mostem na warcie t krzyz sw. Andrzeja
Przjescie koło p.o. Sieradz Warta to krzyz sw Andrzeja
Przjazd za Sieradzem pierwszy to dróznik.

24
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2023, 17:26:47 »
Lekko podrdzewiały i pomazany kibelek EN57-810, stan na 27.12.2022, Obydwa boki i czoła
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/EN57-810.zip

Oklejony "rekin" SA139-026, stan również na 27.12.2022, jeden bok i jedno czoło
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/SA139-026.zip

Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

25
Moderatore, a ja mam takie pytanie. Na jakiej podstawie te punkty za używanie słowa "burdel"? Bo słownik twierdzi że, to nawet wulgaryzm nie jest. W zaistniałej sytuacji jestem wybitnie skonsternowany.

26
Nie no przecież w temacie w którym pliki do drzewek były załączone było dokładnie napisane gdzie je wrzucić <ironia>

Semafory dalej na stój jakby co, właśnie sprawdzałem na  scenariuszu z Regio.

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.

Tak, za to mam 5 minut by napisać taki post. Sorry, taki mamy klimat.

Jak wszyscy zaczną się nagle uczyć Ry to powstanie taki burdel, z którego absolutnie nic poza rozłamami i fochami nie powstanie. Na dobry początek trzeba ogarnąć burdel w plikach i zacząć przestrzegać jeden standard (z dwoma podstandardami - dla obrotu w jednej osi, lub w 3 osiach) parametrów. W następnej kolejności trzeba zająć się nowymi modelami wszystkiego co znajduje się przy torach i po uporaniu się ze starymi lumpami rozrzuconymi po dziesiątkach różnych folderów, praca stanie się 100 razy przyjemniejsza i nie będą dziać się takie kwiatki jak to się dzieją aktualnie na L61. W bieszczadach i starych lumpach takich sytuacji (na ten moment) niema, bo nikt nie wpadł na pomysł wstawienia pół-anglika który jak widać jest ponad umiejętności rozumowania Rainsteda, Maszyny i archaicznych skryptów sterujących zwrotnicami. Semafory to jest osobnyburdel- ponad wszystkie inne znane ze wskaźników, napędów czy innego dziadostwa - który chyba będę musiał ogarnąć samemu żeby w końcu wszystko poprawnie świeciło na "Nowożytnych" sceneriach.

Słownictwo +15
Matek123


Napisałem burdel i słowa nie zmienię. Koło bałaganu to to nawet nie stało. Z resztą tak jak kolega niżej powiedział

27
Te pliki wrzuca się do głównego folderu Maszyny.
Nie, do models.

28
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:38:09 »
W sumie ten chat to jest bezużyteczny jak nie ma głównego kanału...

Po pierwsze to nikt ci nie każe na niego wchodzić, po drugie nadal korzysta z niego dużo osób, po trzecie to nie jest wątek o dyskusji czy według ciebie jest on potrzebny tylko o problemach z nim związanych. Pozdrawiam :))

29
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:23:02 »
U mnie to samo.

30
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:12:28 »
Obecnie ja na przykład nie mogę wejść na chat i wyskakuje błąd: "Nie można zapisać tokena"

Strony: [1] 2 3 ... 5