Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
To zależy jak bardzo ma geometrię sporą. Tzn, czy się kwalfikuje do robienia LOD. Jak nie, to myślę, że można przerobić.

2
Na warsztacie / Przebudowa Ostrowa Wielkopolskiego
« dnia: 16 Lipca 2024, 11:35:52 »
Ponieważ udało się już dojechać linią 272 od Kępna do Ostrowa, w ewentualnych planach na ten rok mam dostosowanie tej stacji do map. Zamierzam wydzielić Ostrów z plików scenerii Kaliska i dokonać zmian w nazewnictwie urządzeń. Chciałbym jednocześnie zachować zgodność ze scenerią Kaliska, jeśli ta by została kiedyś przeliczona do map. Na początek będę chciał opracować pliki INC, które przeniosą sterowanie rozjazdami i semaforami na zmienione nazewnictwo. Częścią zmian będzie również dodanie profilu pionowego. Ze względów praktycznych będę się starał zachować istniejący układ torów i wprowadzać modyfikacje tylko w razie rażącej niezgodności z rzeczywistością. Celem tych prac nie jest dokładne odwzorowanie stacji, ale wykorzystanie dostępnych danych, aby minimalnym nakładem pracy uzyskać istotną stację na linii 272. Stanem docelowym jest uruchomienie pociągu z Bielska-Białej do Ostrowa, np. TLK48502/3 z 2010 roku. Obecnie wstawiony jest IR38121 z 2011, jadący od Katowic. Przygotowane jest też wydłużenie tras TLK38501 i TLK83500, jadących przez Wieluń (LK181) oraz Stradom.

Pliki z LK272 do przetestowania można pobrać pod adresem https://rainsted.com/warsztat/chwilowe/ (aktualnie są dwa, paczki są podmieniane w razie poprawienia błędów), wcześniej trzeba pobrać i wypakować paczki "f" (linia61-f2305.7z, linia61-f2307.7z i linia61-f2312.7z z https://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_23.04/). Nową paczkę "f" zrobię raczej dopiero po przetestowaniu na MaSzyna 24.06, której jeszcze nie pobierałem. W paczkach jest prowizoryczna wersja Ostrowa wyeksportowana z RSF w stanie przygotowanym w 2016 roku (same tory), której użycia raczej nie będę kontynuował.

Zakładam ten wątek, aby zebrać ewentualne uwagi do stacji, np. w zakresie błędów wymagających poprawienia. Gdyby ktoś chciał dodać dodatkowe dekoracje, to można to zrobić w obecnym układzie scenerii Kaliska, albo już po przeliczeniu do map. Proszę raczej pisać tutaj niż w wiadomościach prywatnych, które w razie dłuższej przerwy będzie mi trudno znaleźć i uwzględnić.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Lipca 2024, 19:04:01 »
50 odcieni Graya DiBi, wagony B553W DB Cargo Polska.
48 sztuk, podzielone na 3 paczki.

B553W_5332:
33 51 5301 198-6
33 51 5332 122-9
33 51 5332 143-5
33 51 5332 144-3
33 51 5332 156-7
33 51 5332 157-5
33 51 5332 175-7
33 51 5332 196-3
33 51 5332 200-3
33 51 5332 201-1
33 51 5332 205-2
33 51 5332 221-9
33 51 5332 228-4
33 51 5332 239-1
33 51 5332 248-2
33 51 5332 258-1
33 51 5332 281-3
33 51 5332 292-0
33 51 5332 297-9
33 51 5332 305-0
33 51 5332 319-1
33 51 5332 384-5
33 51 5332 396-9
33 51 5332 409-0
33 51 5332 411-6

B553W_5356:
33 51 5356 485-1
33 51 5356 487-7
33 51 5356 498-4
33 51 5356 500-7
33 51 5356 503-1
33 51 5356 508-0
33 51 5356 511-4
33 51 5356 513-0

B553W_5400:
33 51 5400 521-9
33 51 5400 534-2
33 51 5400 544-1
33 51 5400 552-4
33 51 5400 553-2
33 51 5400 566-4
33 51 5400 589-6
33 51 5400 590-4
33 51 5400 623-3
33 51 5400 644-9
33 51 5400 705-8
33 51 5400 711-6
33 51 5400 720-7
33 51 5400 727-2
33 51 5400 731-4

https://eu07.pl/userfiles/21866/B553W_5332.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/B553W_5356.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/B553W_5400.zip

4
Witam. Pamiętając o poprawkach w scenerii kaliska chciałbym przypomnieć o pojedynczym słupie trakcyjnym przekraczającym skrajnię. 115,1 kilometr trasy Kalisz - NS za przystankiem Kalisz = Szczypiorno. Za każdym razem jest dziwnie, że tyle lat nie dało się tego naprawić. Jako 80 letni maszynowy maszynista proszę, chcę choć raz przejechać kaliską bez problemu. Z góry dziękuję. 

5
Tak tylko gwoli formalności wspomnę, że koncepcja pliku "errors.txt" zakładała logowanie wyłącznie krytycznych błędów (niespójności logicznych wykrytych podczas wczytywania), żeby ich nie szukać po całym "log.txt". Linijki zapisywane do "errors.txt" znajdowały się również w "log.txt". Celem istnienia pliku "errors.txt" było sprawne usunięcie oczywistych błędów, a autor scenerii powinien zadbać o to, by ten plik pozostał pusty (nie był tworzony). Jednocześnie linijki zapisywane do pliku "errors.txt" miały specyficzną składnię, z jednej strony zrozumiałą dla człowieka, z drugiej możliwą do automatycznego parsowania. Po dwóch słowach kluczowych był umieszczany dwukropek, a potem dalsze informacje o błędzie. Dzięki takiej składni linijki mogły być analizowane przez starter (jest obsługa tego w Rainsted), aby w przypadku wygenerowania "errors.txt" u użytkownika końcowego można było wysłać te linijki na serwer poprawek, a w efekcie starter miał pobierać wskazane przez serwer paczki poprawek albo skrypty korygujące drobne literówki w plikach, aby odciążyć niezorientowanych użytków od konieczności zapoznawania się ze strukturą plików i składnią. Niestety, sens ten został zagubiony, do "errors.txt" zapisywana jest masa nieistotnych rzeczy, a serwer poprawek został uruchomiony jedynie w zakresie komunikacji ze starterem.

6
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 17:36:17 »
Wygląd dosyć mocno się zmienił, mam nadzieję że na plus.
Jak zwykle prosiłbym o opinie.

(logo MaSzyny w banerze zostanie usunięte, ale Toprus nie zachował oryginałów, więc się zadeklarował, że zrobi nowe)

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 21 Kwietnia 2024, 15:16:25 »
Eventy z dwukropkiem są jednoznaczne co do ułożenia rozjazdu wg wytycznych ustalonych od 2011 roku: plus na prosto, a minus na bok. Natomiast te bez dwukropka miały inne znaczenie do 2011, a inne później, przez co np. powstał chaos na Kaliskiej. Ale męczyłem się z tym również na MZD, które wypadło z PC2011 i nie zostało dostosowane do nowych wytycznych. Podobna sytuacja jest z rozjazdami krzyżowymi — przerabiając Linię 61 musiałem zweryfikować topologię rozjazdów krzyżowych i dodaniem dwukropka oznaczałem te, które były już sprawdzone i skorygowane. Nie miałem wtedy narzędzi ułatwiających pracę, ogólnie wytyczne dla rozjazdów uporządkowałem dopiero na początku 2017 roku. Docelowo miałem zamiar zrobić automatyzację tworzenia eventów na poziomie EXE i dwukropek miał oddzielać nazwę urządzenia od nazwy operacji wykonywanej na tym urządzeniu (a chodziło też o jednoznaczną analizę stanu urządzeń na poziomie multiplayera). Dzięki temu wystarczyłoby wstawić wpis rozjazdu do scenerii (tzn. sam wpis torów) i bez potrzeby jawnego tworzenia pliku INC można by nim sterować. A jawne definiowanie eventów wymagane by było tylko w przypadku obsługiwania dodatkowych funkcji.

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:08:28 »
Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.

Automat jest. Masz dewelopera, to przeczytaj sobie jak to się skończyło w praktyce: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35083.0.html

W skrócie:
- Tekstury 1x1 i 2x2 również są kompresowane do dds, co powoduje ich niepoprawne wyświetlanie.
- Nie wszystkie tekstury poprawnie się generują/odbijają.
- Wrzucanie paczek wymaga dostępu do serwera, bo upload nie łyka plików cięższych niż 5 GB. Dzielenie paczek zmiejsza szanse na przetestowanie paczki.
- To samo z generowaniem instalatora (już przy wydawaniu).
- Brakuje libek pythona i exe. Można dołożyć w sumie używając maszyny wirtualnej. Ale nie ma pewności, czy to na pewno wszystko. Milek nie podzielił się taką informacją.
Na siłę można ogarnąć poza wrzucaniem z oczywistych względów. Masa dłubania, ale być może trzeba będzie poświęcić tydzień by zaoszczędzić wiele miesięcy.

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:54:20 »
Hirek coś zrobił żeby to zaufanie odbudować, czy tylko dorósł? Bo póki co z waszych wypowiedzi, wynika tylko to drugie.

12
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:42 »
Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy
Akurat z tego wynika, że Hirek ma 10 lat :P

A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.

Chyba że wam się nie chce, to po co robić cokolwiek.

13
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:30:48 »
Tym czasem w paczce nadal jest Voith, Kaczka, EU20. Lekkie niezdecydowanie.
Nikt Tobie nie broni. Możesz zrobić nowe na podmiankę. :)

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 21:50:47 »
M62Ko-1242 (bok+ bok słaby+ czoło lekki skos)
->https://eu07.pl/userfiles/28087/M62Ko-1242.rar<-
Fotki w RAWIE/JPG

15
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 00:16:04 »
Opanujecie
I przede wszystkim pracę z rysunkami albo prostymi i prostopadłymi zdjęciami jako podkład.

16
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

17
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 22:05:53 »
Jako, że mam starszego blendera, to nie otworzę tego pliku, za to po screenach, to do zrobienia jest od nowa. Na wymiarach, a nie "na oko", patrząc na zdjęcia. Posiadając umiejętności modelowania.
Nie klei się to, wygląda to słabo (no po prostu, początkujący blenderowiec nie zrobi ot tak kabiny do pojazdu, to nie ten poziom zaawansowania). Są znaczne różnice względem rzeczywistości, na przykład:
1 - oryginał ma to pod kątem, u was leci prosto
2 - u was za bardzo idzie to w górę, i chyba zbyt długie to jest
3 - to nie jest kwadrat w oryginale
4 - złe kształty
5 - niewymiarowe
I mozna tak dłużej. Brakuje "krągłości", widać robotę na oko, a nie na wymiarach. W takim stanie ani w żadnym podobnym, robionym na oko to na 99% nie przejdzie. Ponownie, proponuję uczyć się modelować na czymś prostszym.

18
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 09 Kwietnia 2024, 20:01:23 »
Ja przy przeliczaniu LK131 do map mam zapisane następujące poprawki:
"n6583" — wyzerować przechyłkę 1
"n6584" — ustawić przechyłkę 1 na 4.0
"n7294" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n7295" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n9909" — ustawić P1 na P1 toru "n6976"
"n9910" — ustawić P1 na P1 toru "n6968"
Plus jeszcze jakiś błąd miałem chyba na krzyżowych w Chorzewiu, ale nie mam zapisane.

Przymierzam się do zrobienia algorytmu poprawiającego rozjazdy krzyżowe. Po analizie schematów stacji, obecnie ustawiam "a" po lewej stronie do "b" (te zwrotnice są od strony mniejszego kilometrażu głównej linii), "c" jest naprzeciwko "a". Poza tym w "b" i "d" robię pierwszy łukowy, a drugi prosty, przez co domyślnie na starcie przejazd jest "ac". Cały rozjazd krzyżowy 1:9 ma długość 33.23m, przy czym przed iglicami zwrotnic są odcinki skierowane punktem 1 do zwrotnicy, o długości 6.096m, natomiast zwrotnice mają długość 8.8m dla toru prostego. Dla rozjazdów krzyżowych w trybie zgodności z "rkpd.inc" opracowałem sterowanie w pliku pkp/wz5678.inc, wstawiany w tym samym miejscu, natomiast można również użyć rainsted/xwz5678_r.inc, wstawiając go w punkcie iglic zwrotnicy "a".

Łączenie rozjazdów bezpośrednio iglicami nie ma sensu, w rzeczywistości nie ma takiego czegoś, zawsze przed iglicami jest dodatkowy kawałek szyn (styk przediglicowy).


19
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 09 Kwietnia 2024, 15:41:07 »
Dzień dobry.

Na prośbę Matka123, częściowo sprawdziłem Kaliska na null tracki. Null tracki powstają albo z przyczyny dziury między torami albo z przyczyny nadmiarowych torów (nadmiarowy to taki, którego koniec jest połączony więcej niż jeden raz z innym torem). Teraz w  zależności jak ten nadmiarowy jest usytuowane w pliku ze scenerią, to albo będzie brudził albo nie (wszystko zależy jak tam symek sobie te listy powiązań wykona). Przy niesprzyjającej sytuacji, symek powiąże tor poprzedzający ten nadmiarowy z tym nadmiarowym i pojazd zostanie skierowany na nadmiarowy, po czym już dalej nie ma żadnego powiązania z żadnym z torem i następuje null track. Jest jeszcze sytuacja związana z duplikatem danego toru. Wtedy w zależności, czy duplikaty mają ten sam zwrot czy przeciwne. Jeśli przeciwne, to pojazd sobie jedzie i nagle w ułamku sekundy robi w tył zwrot i jedzie w przeciwnym kierunku. To tyle tytułem wstępu. Wykonałem analizę pod kątem tych nadmiarowych. Dziur póki co, nie analizowałem, bo moim zdaniem na tym etapie nie ma to sensu. Trzeba najpierw uporządkować te nadmiarowe. Trochę tych błędów narzędzie mi wypisało. Szczególnie przy rozjazdach krzyżowych. Kiedyś jak porządkowałem sobie moją symkową paczkę, to napisałem narzędzie, które naprawia rozjazdy krzyżowe. W skrócie najpierw analizował eventy danego rozjazdu. Na podstawie eventów, wiedział jaka zwrotnica rozjazdu krzyżowego ma być połączona z jaką i czy to w stanie pasywnym (+), czy aktywnym (-). Następnie narzędzie sprawdzało, czy tak jest w danym rozjedzie w scenerii. Jeśli wykrył błąd, to usuwało ze scenerii wszystkie dotychczasowe tory łączące elementy rozjazdu i tworzył nowe tory, które łączą elementy rozjazdu. Przyjąłem pewne założenie, głównie ze względów zgodności wstecz z dotychczasowymi sceneriami, aby była pewna symetria jazdy na wprost. Dodatkowo przyjąłem nazewnictwo elementów rozjazdu, tak jak to było w dotychczasowych sceneriach. Później już były inne koncepcje działania i nazewnictwa elementów rozjazdu, ale nie wiem dokładnie jak to się w końcu rozwiązało. Z tych powodów, te moje narzędzie do naprawy, być może zupełnie się nie nadaje. Testowanie złych miejsc wykonywałem w ten sposób, iż testowałem to przed i po naprawie. Za pomocą mojego edytora, wydzielałem kawałek scenerii, piałem parę evnetów sterujących rozjazdem (Shiftem+coś tam), puszczałem pojazd i obserwowałem zachowanie pojazdu, szczególnie wózków (bywały takie błędy, iż pojazd jakoś przejechał, ale przeskakiwał wózek). Można sobie też poradzić, nie wydzielając fragmentu scenerii, ale stawiać pojazd w pobliżu feralnego miejsca i sterować ręcznie eventami rozjazdu. Bez takich testów, moim zdaniem się nie obejdzie. Mnie to sporo casu kosztowało, uporządkowanie swojej paczuszki. W załączniku log z narzędzia oraz obrazek pokazujący taki nadmiarowy tor na Kaliskiej. Widać na nim trzy tory, które schodzą się w jeden punkt, ale nie ma tam zwrotnicy, tylko są na sztywno połączone. Jeśli chodzi o angliki z loga, za bardzo się nim nie przyglądałem, bo późnym wieczorem to robiłem i nie jarzyłem za bardzo. Jakoś  w przypadku losowych dwóch wybranych anglików, w przypadku jednego z nich, nie mogłem znaleźć wpisu include, odpowiedzialnego za jego sterowanie. Jeśli chodzi o dziury, na nie analizowałem, najpierw trzeba naprawić to co jest w logu i mieć 100% pewność, że jest po testach i jest ok. Jak ten etap, ktoś wykona, mogę zając się dziurami. Następna sprawa, nie wiem jak jest obecnie  w symku i czy w Kaliskiej są takie sytuacje, mianowicie, kiedyś jak w symku były dwie zwrotnice połączone bez toru separacyjnego, to też symek się sypał. Pomiędzy jedną a drugą zwrotnicą, musiał być tor separacyjny, nawet o zerowej długości. Nie pamiętam tylko, czy to dotyczyło tylko punku p3 zwrotnic, czy wszystkich. Jeśli nadal tak jest (ktoś musiałby wykonać eksperymenty), to tym także mogę się zająć, ale właśnie po wyeliminowaniu tych powyższych mankamentów. 

20
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 08:50:07 »
Pokaż eroors.txt i log.txt na wszelki wypadek.

W nawiązaniu do posta @pozdze z końca lutego proponuję skupić się na:
  • lataniu po scenerii i szukaniu braków w semaforach i w otoczeniu;
  • Wyszukiwaniu null tracków.

21
Kaliska jest wariacją na temat ułożenia torów w rzeczywistości. Jakiś czas temu dopasowałem zgrubnie do map LK146, a także LK131 od Chorzewia do Zduńskiej Woli, ale to jeszcze masa pracy, żeby odgruzować te odcinki i przystosować do ruchu, o terenie nie wspominając. Po przeliczeniu reszty i zrobieniu profilu pionowego by się pewnie załapała, ale póki co nie mam motywacji.

Z innych rzeczy, LK144 jest dociągnięta do Opola, jest też LK181 od Herbów do Kępna, a także jest dojazd do Kępna od Katowic przez Lubliniec. W okolicy Lublina też było dużo torów układane, ale nie wiem, w jakim stanie. I Suwałki jeszcze są.

22
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58
- Felix
- Koszowy
- Maciek Kolejarz
- RooteK

Pozdruwki

24
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 22:39:28 »
Czy w Leosinie zapowiadac na stacji bedzie Young Leosia?

25
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Listopada 2023, 13:44:57 »
Nagrałem Kalisz, bierzcie i częstujcie się.

26
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

27
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 14:56:20 »
Jest proste rozwiązanie, które chciałbym zaproponować. W przypadku usuwania z paczki taboru (ale również innych obiektów), należy do pliku tekstowego zapisać jakąś propozycję zamiany:stare=nowe
Dla pojazdów może to być układ:
(FIZ_0)|(tekstura_0)|(ładunek_0)|(ilość_0)=(FIZ_1)|(tekstura_1)|(ładunek_1)|(ilość_1)
Czyli poszczególne nazwy rozdzielamy pionową kreską (bo nie jest dopuszczalna w nazwach plików).

Następnie pozostaje kwestia odpowiedniej obsługi takich zamian poprzez starter, skrypt aktualizujący pliki SCN/SCM, czy nawet na poziomie EXE symulatora można takie zamiany obsługiwać (poszukiwanie zamiennika przy okazji logowania braku pliku). W ten sposób można by usprawnić aktualizowanie i dopasowanie do paczki wszelkich scenerii, które nie mają zapewnionej bieżącej konserwacji.

28
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 16:23:58 »
Dzień dobry,
Misja towarowym do Olechowa zakończona powodzeniem. W wątku cisza, a od ostatniej wersji scenerii zdążyło wyjść kilka patchy i narobiły się braki w texturach. Z uwagi na to, że nie potrafię jeździć z różowymi wagonami pozamieniałem brakujący tabor na ten z wersji 23.07. Załączam poniżej dla tych, którzy nie mają czasu bawić się w takie zamiany, a chcą pośmigać po Kaliskiej. Po moich testach wszystko działa jak należy.

29
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

30
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

Strony: [1] 2 3 ... 5