Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 12 Marca 2023, 20:33:35 »
Zdrowka misiu kolorowy.

32
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 17:50:46 »
Dziękujemy za dotychczasową pracę. Twój wklad nie zostanie zapomniany.
Miłego urlopu!

33
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

34
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 15:02:02 »
Szkoda, że autorzy tej gry zapomnieli o Maszynie, na której wielu się uczyło, i chociaż części trasy nie dorzucili do Maszyny.
xD?

Wątek zamykam, bo temat rozmów dawno odpłynął od pierwotnego. Tytuł wątku nie dotyczył ani tego, jaka zawartość powinna znaleźć się w maszynie, ani tego, czy warto dalej robić maszynę, ani tego, czy simrail jest dobry czy zły.

35
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 12 Lutego 2023, 00:56:45 »
Nie chcę się tutaj za dużo rozpisywać. Moje zdanie, może nie do końca obiektywne, ale MaSzyna ma coś nawet nie wiem jak to zdefiniować, ale nie boję się tego słowa "magii". Niezależnie od tego (no prawie), jak bardzo będzie zacofana pod różnymi względami, nowych trendów, full wypas grafiki itp, to i tak będą zapaleńcy, którzy z Maszyny będą korzystać np. ludzie z pulpitami, czy nawet VR albo ot i tak z klawy i myszki. Do tej pory, są ludzie, którzy lubują się w starych grach. Jest ich stosunkowo niewiele, ale są. Od kiedy pamiętam, MaSzyna raczej była niszowa i chyba taką pozostanie. Społeczność wiele razy przeżywała sinusoidy. Teraz być może jest i dołek, lecimy na autopilocie ;) , ale damy radę, czego głównie Wam życzę (ja już raczej w MaSzynę rzadko, ale tęsknie).
Pozdrawiam.

36
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Lutego 2023, 22:54:23 »
I tym oto pięknym akcentem dochodzimy do próby zakopania uznanego projektu tworzonego od ponad 20 lat na rzecz jakiegoś szamba którego premiera jest co chwilę przesuwana bo to nigdy nie będzie miało jakiegokolwiek poziomu poza niby grafiką :D To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić. Od tego już były Trainz i MSTS tworzone przez wielkie firmy. A wierzyć w to że ta "nowa jakość" która by nie istniała bez biednej maszyny podbije rynek to jak branie pożyczki w Providencie twierdząc że to jest uczciwe. Siedzę w MaSzynie już 14 rok, i nadal uważam że jak na darmowy projekt przekracza ona swoje możliwości kilkukrotnie. I widząc jaki poziom jest MaSzyny sądziłem że jak pogram sobie w wytwór giganta jakim jest Microsoft, a dokładnie MFS doświadczę jakichś pozytywnych wrażeń, a tu wielka kupa. Skoro Microsoft nie potrafi zrobić symulatora na poziomie to wiara w to że szimrejl odniesie jakiś sukces jest co najmniej formą naiwności. Bo trzeba jeszcze zbadać rynek i sprawdzić ile jest odklejenców którzy wydadzą swoje pinionżki na coś nowego, co na etapie trailów itp. nie działa. Co z tego że wygląda jak wymagania sprzętowe są niewspółmierne do oczekiwań, po obniżeniu ustawień wygląda jak MSTS 15 lat temu, a oferuje kilka sztuk taboru? ŻART.

37
Może dałoby się też zmienić dźwięk runningnoise na mostach, wiaduktach, albo pod nimi, czy choćby przejeżdżając przez przejazdy kolejowe (też pojawia się charakterystyczne odbicie dźwięku od płyt betonowych)?

38
Wczoraj jechałem tą linią kiedy wracałem Dartem z Warszawy do Wrocławia i słuchając torowiska od stacji Łask aż po Ostrów WLKP wy słyszałem bardzo specyficzne runningnoise, takie bardzo zabrudzone nie dość że dodatkowym szumem, to takim dzwonieniem jak by wietrznych dzwonków albo sypiących się pieniędzy. Dodatkowo stukot kół jest tam inny. Bardziej ostry, twardy, nawet przy niskich prędkościach. Sama trasa jest bardzo wyczuwalna, wstrząsy są tak duże jak na polnej drodze w niektórych miejscach, a przy niektórych łączeniach szyn Dart aż przysiadał. W związku z tym, przydała by się opcja dedykowania osobnego runningnoise dedykowane dla konkretnego typu torowiska, albo prościej scenerii. Stukot kół może być filtrowany w specyficzny sposób, można by zrobić presety, które exe stosowało by przy użyciu odpowiednich wpisów w pliku odnoszącym się do torowiska. Dźwięk runningnoise i outernoise wagonów można by miksować z dedykowanym szumem dla takiego torowiska czy scenerii. To taka moja propozycja, ale ta sceneria jest dla mnie bardzo klimatyczna właśnie ze względu na takie odczucia i dźwięki.

39
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 20:42:28 »
AI i ciężkie, długie ładowne brutta. Już kiedyś sygnalizowałem problem, dziś dla testu puściłem na torze doświadczalnym ET41+35x622Za,  3700 Ton, 600 metrów. Rozruch ze "sprężynowaniem" ale całe kółko TD jamnik dał radę. Problem pojawił się gdy zatrzymał się na S1 przed żeberkiem, po podaniu semafora i rozjazdu na bok ET41 wciągnęła połowę składu i nagle AI zdecydowało żeby dać nastawnik na zero i skład został rozerwany, dodam jeszcze że WS-a nie wywaliło ani nie została przekroczona prędkość jazdy. Podobne sytuacje przy ciężkich pociągach obserwowałem na kaliskiej gdzie dodatkowo obecne mogą być "dziury" w scenerii oraz spore wahania napięcia w sieci trakcyjnej. Na innych sceneriach nie zaobserwowałem podobnego problemu ponieważ większość z nich jak np. L053 ma "kolejkowe" składy towarowe wynikające ze zbyt krótkich torów stacyjnych które to nie pozwalają na zestawienie dłuższych pociągów, adekwatnych do mocy i możliwości lokomotyw np. ET41/42, E6ACT, TRAXX itd. Obserwując zachowania AI domyślam się że wirtualny mechanik zbyt raptownie operuje nastawnikiem oraz kranem hamulca choć w mniejszym stopniu, co daje ww. efekt sprężynowania i w rezultacie rozerwanie pociągu.  Zauważone na czystej paczce 22.11 i wcześniejszych.
Drugi mój pomysł dotyczący największej bolączki MaSzyny - scenerii. Ciekawym rozwiązaniem byłoby stworzenie jakiegoś edytora scenariuszy w oparciu o exe, podobnie jak edytor pod F11. Na dzień dzisiejszy możemy wyświetlać nazwę toru, semaforów, rozjazdu itd. Wskaźników już nie, eventów przypisanych do toru także. Coś co moim zdaniem byłoby pomocne to np. edytor/generator eventów/scenariuszy w oparciu o fizyczne "kliknięcie" lub zaznaczenie na scenerii szlaku/drogi przebiegu, nadając pociągom flagę braną chociażby z rozkładu jazdy (za pomocą event whois) opracowując tym samym we wstępnie zdefiniowanej logice dyżurnego ruchu czy towarowy puszcza pośpiecha czy może się doturlać do następnej stacji. W skrócie LCS w MaSzynie, tworzenie scenariuszy za pomocą exe a nie notatnika. Domyślam się że jest to projekt kategorii science-fiction i sam przedstawiłem to dość chaotycznie ale taka idea jest moim zdaniem ciekawa.
Na koniec tego przydługiego posta dodam że od ponad 15 lat jeżdżę w MaSzynie (z przerwami), przez ten czas nastąpił gigantyczny progres projektu dzięki pracy wielu osób, niestety w porównaniu do ilości, ciągle podnoszonej jakości taboru i możliwości exe borykamy się z problemem który ktoś trafnie nazwał "mamy czym jeździć, nie mamy po czym", stąd pomysł na edytor scenariuszy.
Z mojej strony pozdrawiam i dziękuję wszystkim osobom które przyczyniają się do rozwoju MaSzyny, podziękowania również dla @jakubg1 za otwarcie tematu nad rozwojem projektu, chęć do pracy nad exe i wysłuchanie naszych "gorzkich żali".

40
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 06 Stycznia 2023, 09:52:44 »
Przydałyby są zdjęcia (albo przynajmniej opis) przejazdów kolejowych na odcinku Borszewice - Zduńska Wola przed likwidacją podg. Borszewice oraz przejazdu w Sieradzu i Męckiej Woli. Te przejazdy miały sygnalizatory? Czy było to coś podobnego do Łaskowic [ https://www.bazakolejowa.pl/foto/1066/1591517993bcc467938cc82fa565f9055d561b746c-2263.jpg ]?
Borszewice rogatki sterowane z budynku nastawni.
Nastepny przejazd to rogatki z dróżnikiem.
Przejazd w Gajewnikach to był drąg zamkniety na kłodkę.
Przed ZW dróznik. Zachodnia głowica ZW rogatki sterowane z nastawni.
Dwa nastepne przejazdy to dróżniki. Potem krzyż św. Adnzeja
Potem przejazd w Meckiej woli dragi sterowane na lince z nastawni MW.
Przejazd koło elewatora to SSP
Przejazd miedzy Sieradz Męka a mostem na warcie t krzyz sw. Andrzeja
Przjescie koło p.o. Sieradz Warta to krzyz sw Andrzeja
Przjazd za Sieradzem pierwszy to dróznik.

41
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2023, 17:26:47 »
Lekko podrdzewiały i pomazany kibelek EN57-810, stan na 27.12.2022, Obydwa boki i czoła
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/EN57-810.zip

Oklejony "rekin" SA139-026, stan również na 27.12.2022, jeden bok i jedno czoło
LINK: https://eu07.pl/userfiles/27862/SA139-026.zip

Zezwalam na użycie zdjęć do innego symulatora.

42
Moderatore, a ja mam takie pytanie. Na jakiej podstawie te punkty za używanie słowa "burdel"? Bo słownik twierdzi że, to nawet wulgaryzm nie jest. W zaistniałej sytuacji jestem wybitnie skonsternowany.

43
Nie no przecież w temacie w którym pliki do drzewek były załączone było dokładnie napisane gdzie je wrzucić <ironia>

Semafory dalej na stój jakby co, właśnie sprawdzałem na  scenariuszu z Regio.

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.

Tak, za to mam 5 minut by napisać taki post. Sorry, taki mamy klimat.

Jak wszyscy zaczną się nagle uczyć Ry to powstanie taki burdel, z którego absolutnie nic poza rozłamami i fochami nie powstanie. Na dobry początek trzeba ogarnąć burdel w plikach i zacząć przestrzegać jeden standard (z dwoma podstandardami - dla obrotu w jednej osi, lub w 3 osiach) parametrów. W następnej kolejności trzeba zająć się nowymi modelami wszystkiego co znajduje się przy torach i po uporaniu się ze starymi lumpami rozrzuconymi po dziesiątkach różnych folderów, praca stanie się 100 razy przyjemniejsza i nie będą dziać się takie kwiatki jak to się dzieją aktualnie na L61. W bieszczadach i starych lumpach takich sytuacji (na ten moment) niema, bo nikt nie wpadł na pomysł wstawienia pół-anglika który jak widać jest ponad umiejętności rozumowania Rainsteda, Maszyny i archaicznych skryptów sterujących zwrotnicami. Semafory to jest osobnyburdel- ponad wszystkie inne znane ze wskaźników, napędów czy innego dziadostwa - który chyba będę musiał ogarnąć samemu żeby w końcu wszystko poprawnie świeciło na "Nowożytnych" sceneriach.

Słownictwo +15
Matek123


Napisałem burdel i słowa nie zmienię. Koło bałaganu to to nawet nie stało. Z resztą tak jak kolega niżej powiedział

44
Te pliki wrzuca się do głównego folderu Maszyny.
Nie, do models.

45
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:38:09 »
W sumie ten chat to jest bezużyteczny jak nie ma głównego kanału...

Po pierwsze to nikt ci nie każe na niego wchodzić, po drugie nadal korzysta z niego dużo osób, po trzecie to nie jest wątek o dyskusji czy według ciebie jest on potrzebny tylko o problemach z nim związanych. Pozdrawiam :))

46
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:23:02 »
U mnie to samo.

47
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:12:28 »
Obecnie ja na przykład nie mogę wejść na chat i wyskakuje błąd: "Nie można zapisać tokena"

48
Sytuacja analogiczna jak z Galicją, do końca jeszcze dużo, ludzi do pomocy jak na lekarstwo, a przyszłość niewiadoma..

Do waszej dyspozycji jest względnie gotowy szlak podg. Kucelinka - Małogoszcz. Mocno rozgrzebany natomiast jest cały Częstochowski węzeł, a samymi torami dysponuje odcinek Małogoszcz - Kielce - Sitkówka Nowiny.

Jeżeli ktoś jest chętny do dekorowania to Częstochowa jest wolna. Wszystkie inne rejony należy konsultować z @AIR.
Większość problemów w węźle Częstochowskim, wynika z integracji nowej L61 z tą od @Ra. Jeżeli znajdzie się parę osób zdatnych udekorować tego molocha, to pomyślę nad rozwodem i zrobi się całość na porządnie w jednym klocku.

Odwrotnie jak w przypadku Bieszczad - tutaj mile widziane będą raporty z błędów zauważonych podczas przejażdżek. W plikach składowych planuje dość duży chaos, przez co w momencie rozpakowywania powstaje dużo konfliktów identycznych plików. Będzie to w przyszłości uporządkowane do standardu analogicznego jak w Bieszczadach.

Sceneria posiada cztery przejezdne scenariusze - Dwa towarowe, Regio i IC.

Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.
[/s]
Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Tory w węźle Kieleckim, wsparcie psychiczne i masa poprawek - Celuś
-Dekoracje - AIR, Kuba_PL, Despero, Toprus
-Drogi, wskaźniki, poprawki - GG
-Słupy, druty i obiekty dedykowane - Kolej w Polsce

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/24889/czwk-l61-r2.rar
Link do poprawki: https://eu07.pl/userfiles/21553/l61_poprawka.rar
Link do repozytorium: https://eu07.pl/svn/czwk-l61/

Pozdrówki

Edit: Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html
Oraz ukiszona paczka sieci trakcyjnej, do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/23139/el_sieci_tra_mod-r4.7z
W pierwszej kolejności wypakowujemy sieć trakcyjną, a dopiero potem archiwum z trasą!

Prace wznowione. Paczki ciągle brak.

Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

49
Sieradz. Poszukam coś w swoich zbiorach. Męcka - który rok interesuje?

50
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

51
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 15:08:40 »
Weźta się do roboty w końcu.. Chcecie remake to trzeba się nauczyć i zrobić. Nikt z aktualnych trasiarzy nie będzie ratował lumpów bo szkoda na to czasu i siły. Jak wam tęskno za górkami to Zakopiankę kończyć, zaś jak tęsknicie za ekskrementowymi nazwami stacji i przystanków to proponuję wizytę u specjalisty.

52
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

53
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

54
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 27 Listopada 2022, 09:57:18 »
oczywiście film został dopracowany :)

55
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

56
Bocznica / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 24 Listopada 2022, 20:36:32 »
XD



Post nic nie wnosi do tematu

57
Forum / Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:38:31 »
Cześć,
pod adresem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34988.0.html znajduje się nowy regulamin. W zasadzie jest to "stary" regulamin, z następującymi zmianami:
- regulamin obejmuje swoimi postanowieniami również Chat. Kilku użytkowników słusznie zarzucało Moderatorom i Administratorom, że bany nakładane na forum za aktywność na Chacie są bezzasadne.
- zmieniona została struktura regulaminu na nieco bardziej czytelniejszą
- poprawiono stylistykę, składnię i logikę niektórych punktów w taki sposób, aby były one napisane w języku polskim
- dodany został kolejny "wariant" ograniczenia możliwego do nałożenia na użytkownika, czyli zablokowanie dostępu do Chatu
- dodany punkt zakazujący udostępniania konta na Forum osobom trzecim
- usunięte zostały nieaktywne od kilku lat linki, zarówno do stron zewnętrznych jak i do wątków na forum
- dodana została część "Postanowienia końcowe" aby zwrócić uwagę na inne istotne sprawy
- usunięty punkt z części "obowiązków" nakładający obowiązek oznaczania rozwiązanych problemów tagiem [solved]. Nigdy to nie było przestrzegane ani pilnowane, tak więc martwy punkt został usunięty
- usunięta została część "źródła regulaminu", ponieważ linki poumierały

Nowy regulamin zacznie obowiązywać od 01.12.2022 r. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu i dyskusji poniżej.


58
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

59
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

60
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 19 Listopada 2022, 22:05:07 »
Nastawnia dysponującą w Zduńskiej Woli na lustrzane odbicia napisów.

PS. A wykonawcza jest git.

Strony: 1 [2] 3 4 5