Autor Wątek:  Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!  (Przeczytany 1110820 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline mk1991

  • Deweloper
  • Wiadomości: 678
  • Niech żyje EU43!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2250 dnia: 24 Lutego 2024, 07:43:44 »
https://eu07.pl/userfiles/20786/sounds_braki.7z

Nie wiem, czemu nie ma tego na repo, przecież nawet konwertowane było na ogg, który miał być wiodącym rozszerzeniem dla plików, czyli ktoś to usunął.
Prawda jest okruchem lodu.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2251 dnia: 24 Lutego 2024, 08:12:37 »
Do paczkowych dźwięków trzeba poprawić ścieżki. Dźwięki radia są w sounds/radiotelefon/.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2252 dnia: 24 Lutego 2024, 11:08:36 »
Pisałem już o tym chyba parę razy, więc pewnie się powtórzę. Dla przesuniętych plików w inne miejsce trzeba utworzyć plik z listą:
staraścieżka/plik=nowaścieżka/plik
Ja tego nie zrobię, bo nie śledzę zmian w paczkach, ani ich nie robię. Kiedyś był mechanizm zapisujący zmiany na SVN do codziennych logów, ale w ramach entuzjazmu przechodzenia z paczką na Git zostało to zepsute i zapomniane.

Rainsted już częściowo obsługuje listy zmian, bo konwertowałem w ten sposób drzewa w scenerii MZD. Musiałbym sprawdzić, czy zadziała dla dźwięków, ewentualnie dorobić. Proponowałem kiedyś użycie listy podmian plików w EU07.EXE, ale zostało to ocenione, że ze taki mechanizm zepsułby symulację. Więc problem przesuniętych plików nadal pozostał.

Zrobiłem też bazę danych o plikach i ścieżkach do nich, można było wyszukać plik po nazwie i odnaleźć paczkę oraz ścieżkę. Też od kilku lat nie jest to używane.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2253 dnia: 24 Lutego 2024, 14:20:07 »
Dla scenariusza cegielski braki dla plikow:

scenery\gh.scm

textures\AsphaltPlatform1
textures\AsphaltPlatform1_side
scenery\lj\ss5zpcpbyn2.inc
scenery\lj\ss4zcpbynw24sbl.inc
scenery\lj\w9.inc
scenery\przemysl\rozladowywarka_ecpiwonice.inc
scenery\peronowe\kladka_ow.inc
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.FIZ
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.MMD
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.FIZ
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.MMD
textures\Tpbps_new2
sounds\gadka3.wav

W scenariuszu 134 dalej nie slychac ustawiacza pomimo wgrania brakujacych dzwiekow. Sam scenariusz jest przejezdny.
W scenariuszu 5523 nie slychac ustawiacza pozatym scenariusz przejezdny.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2024, 20:58:14 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2254 dnia: 24 Lutego 2024, 18:11:21 »
Scenariusz cegielski1 tym razem poszlo nie tak. Sklad cegielskiego zostal skierowany na lewy tor w NS i tam utykamy.

Pozdze ratuj tylko ty mozesz to do ladu doprowadzic. Ciekawe czemu za pierwszym razem poszlo dobrze a teraz niechce.
Cegielski1 nieprzejezdny.  Kiedys ten sam blad sie powtarzal na okraglo. Ciekawa rzecz zauwazylem, przed NS tarcza jest na zielono a po chwili zmienia sie na pomaranczowy migajacy i szlak trafia scenariusz. Wtedy kieruje nas na lewo i po temacie.

Pozdze zaangazuj sie troche w koncu powinno wszystkim zalezec na tym by ta sceneria trafila do pc.

« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2024, 21:29:11 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2255 dnia: 24 Lutego 2024, 22:43:18 »

Cegielski1 nieprzejezdny.  Kiedys ten sam blad sie powtarzal na okraglo. Ciekawa rzecz zauwazylem, przed NS tarcza jest na zielono a po chwili zmienia sie na pomaranczowy migajacy i szlak trafia scenariusz. Wtedy kieruje nas na lewo i po temacie.

Pozdze zaangazuj sie troche w koncu powinno wszystkim zalezec na tym by ta sceneria trafila do pc.

Ok, ale co sprawdzać ? Cegielskiego od OW na ZWK?
Łukasz Jachimek

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2256 dnia: 24 Lutego 2024, 23:07:04 »
No zerknij. Mam pytanie do znawcow. Czy starter RA wprowadza jakies zmiany w plikach przy wczytywaniu struktury?
Bo mam wrazenie ze to on zepsul mi plik eventow w cegielskim1. Wgralem od nowa plik i scenariusz byl przejezdny w sposob opisany kilka postow wyzej ale za to nie bylo dzwiekow poza samym kierpociem.









Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2257 dnia: 24 Lutego 2024, 23:23:13 »
Jeśli są jakieś eventy w głównym pliku SCN, to one się mogą ewentualnie uszkodzić podczas zapisywania pliku tymczasowego, więc lepiej odznaczyć tworzenie pliku tymczasowego w takich przypadkach i uruchamiać z oryginalnego SCN. Żadne inne pliki nie są modyfikowane. Edycja eventów w Rainsted nie jest obsługiwana, ani ich podgląd, więc zapisywanie plików z eventami nigdy nie było priorytetem. Dawno nie testowałem parsera pod tym kątem, jak również nikt nie zgłaszał, że coś się nieprawidłowo zapisuje. Sprawdzę przy okazji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2258 dnia: 25 Lutego 2024, 20:55:15 »
Scenariusz na wlokniarzu nieprzejezdny.
Kolizja dwoch towarowych w Pabianicach. My utykamy pod semaforem w dobroniu.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2024, 20:56:32 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1748
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1238
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2259 dnia: 25 Lutego 2024, 20:58:03 »
Dużo widać na tym zdjęciu, dziwi mnie to że tyle razy były naprawiane te misje, a one dalej są nie przejezdne.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2260 dnia: 25 Lutego 2024, 21:05:43 »
Na zdjeciu widac 2 byczki przytulone do siebie. Zamiescilem tez loga. Mozesz zajzec do niego i ocenic co sie zwalilo. Wczesniej mialem przejezdny ten scenariusz ale podkusilo mnie sciagnac ostatnia rewizje i tam jest cos skopane.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2024, 21:08:54 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1748
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1238
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2261 dnia: 25 Lutego 2024, 21:07:13 »
A powiedz, testujesz to co jest na repo czy jakieś własne paczki? Pytam żeby nie było, że n.p ktoś testuje na repo i działa a tu się okazuje że nie działa :-)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2262 dnia: 25 Lutego 2024, 21:12:06 »
Zeby przywrocic sobie przejezdnoac to sciagnalem paczke z pierwszego postu. Mam taka nadzieje ze pomoze.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2263 dnia: 26 Lutego 2024, 14:25:51 »
Scenariusz na wlokniarzu nieprzejezdny.
Kolizja dwoch towarowych w Pabianicach. My utykamy pod semaforem w dobroniu.
No tutaj udało mi się wykryć błąd. Jestem w szoku, ale są źle napisane zdarzenia w Pabianicach. Aż dziwne ze to wyszło dopiero teraz.  Nie ma szans żeby to działało dobrze jeśli dwa pociągi spotkają się tam na kolizyjnych przebiegach w tym samym czasie.  Daj sobie spokój z testami póki nie poporawiam eventów.
Łukasz Jachimek

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2264 dnia: 26 Lutego 2024, 15:55:29 »
Ok. To wystaw paczke jak popoprawiasz te eventy. Przyjzyj sie przy okazji retkini i tym zatorem za nia oraz stonka w Lk nie zabiera wlokniarza na postojowke nie dostaje ms2 w peron.

Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2024, 09:20:07 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2265 dnia: 28 Lutego 2024, 19:42:23 »
Kaliska cegielski1 nieprzejezdny. Blad powtarzalny. NS omylkowo kieruje nasz sklad na lewy tor tymczasem powinnismy jechac prawym skrajnym gdzie podany jest przelot. I koniec piesni. Tu konczymy zabawe tym scenariuszem.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2024, 19:43:24 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2266 dnia: 28 Lutego 2024, 21:25:22 »
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2024, 21:26:33 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2267 dnia: 29 Lutego 2024, 10:21:32 »
Ok jakby ci sie udalo zostawic obecny ksztalt scenariuszy to bylo by bardzo milo. Chyba ze masz w planie cos lepszego napisac to czekam na twoja propozycje. Wiem ze umiesz pozytywnie zaskoczyc.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2268 dnia: 31 Marca 2024, 22:23:14 »
Na wjeździe do Kalisza od strony Łodzi brakuje semafora wjazdowego. Kiedyś był teraz niema. Sklad towarowy z OW do olechowa nieprzejezdny a to z powodu utkniecia w lasku pod s1 z powodu kolicji 2 skladow towarowych przed nami z et22 na czele obu. Blad powtarzalny.

Scenariusz na towarowym z LOL do OW nieprzejezdny. Utykamy pod s1 na prawym torze w NS z powodu przebiegu kolizyjnego miedzy pospiesznym a towarowym za NS w strone OW.

Pozdze zrob cos wreszcie z tym bo chlopaki nie daja rady. Co rewizja to gorsza.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2024, 23:41:00 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2269 dnia: 07 Kwietnia 2024, 08:50:07 »
Pokaż eroors.txt i log.txt na wszelki wypadek.

W nawiązaniu do posta @pozdze z końca lutego proponuję skupić się na:
  • lataniu po scenerii i szukaniu braków w semaforach i w otoczeniu;
  • Wyszukiwaniu null tracków.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2024, 08:57:52 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2270 dnia: 07 Kwietnia 2024, 09:52:12 »
Jak tylko wejdę na kompa to podeślę.

Podobno Pozdze stosuje na tej scenerii jakis automat ktory rozpoznaje sklady po rodzaju. Wystarczy cos pogrzebac i dzieja sie kwiatki. Trzeba przywrocic oryginalne eventy od Pozdzego bo pare wydan wczesniej i nie bylo problemu z przejezdnoscia w obu kierunkach. Teraz scenariusze towarowe bywaja nieprzejezdne bo albo za NS jest kolizja 2 skladow albo w Pabianicach jest kolizja 2 towarowych. Ta sceneria jest mi szczegolnie bliska dlatego tak pre zeby to ogarnac i wydac do PC zeby potem miala wsparcie na biezaco. Pozdze ma racje trzeba wywalic wszystkie eventy i napisac je na nowo uwzgledniajac nowe techniki pisania z nopwymi mozliwosciami a co zajmie miesiace moze nawet kolejne lata.

Z takich wizualnych błędów zauważyłem źle pomapowany budynek dworca w Lasku oraz wadliwe działanie szlabanów. Jedne wcale się nie opuszczają inne działają jakby tylko w jednym kierunku inne są ok.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2024, 10:08:20 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2271 dnia: 07 Kwietnia 2024, 09:59:56 »
  • Wyszukiwaniu null tracków.

Nulltracki z tego co pamiętam są tylko na jakiś rozjazdach na LK131 i LK146. Trzy rozjazdy krzyżowe (2x ŁK, 1x ZWK) mają po 2/3 połączenia z jednym torem, ale chyba nie było nulltracków. Co innego drogi, tam jest tego pełno...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2272 dnia: 09 Kwietnia 2024, 15:41:07 »
Dzień dobry.

Na prośbę Matka123, częściowo sprawdziłem Kaliska na null tracki. Null tracki powstają albo z przyczyny dziury między torami albo z przyczyny nadmiarowych torów (nadmiarowy to taki, którego koniec jest połączony więcej niż jeden raz z innym torem). Teraz w  zależności jak ten nadmiarowy jest usytuowane w pliku ze scenerią, to albo będzie brudził albo nie (wszystko zależy jak tam symek sobie te listy powiązań wykona). Przy niesprzyjającej sytuacji, symek powiąże tor poprzedzający ten nadmiarowy z tym nadmiarowym i pojazd zostanie skierowany na nadmiarowy, po czym już dalej nie ma żadnego powiązania z żadnym z torem i następuje null track. Jest jeszcze sytuacja związana z duplikatem danego toru. Wtedy w zależności, czy duplikaty mają ten sam zwrot czy przeciwne. Jeśli przeciwne, to pojazd sobie jedzie i nagle w ułamku sekundy robi w tył zwrot i jedzie w przeciwnym kierunku. To tyle tytułem wstępu. Wykonałem analizę pod kątem tych nadmiarowych. Dziur póki co, nie analizowałem, bo moim zdaniem na tym etapie nie ma to sensu. Trzeba najpierw uporządkować te nadmiarowe. Trochę tych błędów narzędzie mi wypisało. Szczególnie przy rozjazdach krzyżowych. Kiedyś jak porządkowałem sobie moją symkową paczkę, to napisałem narzędzie, które naprawia rozjazdy krzyżowe. W skrócie najpierw analizował eventy danego rozjazdu. Na podstawie eventów, wiedział jaka zwrotnica rozjazdu krzyżowego ma być połączona z jaką i czy to w stanie pasywnym (+), czy aktywnym (-). Następnie narzędzie sprawdzało, czy tak jest w danym rozjedzie w scenerii. Jeśli wykrył błąd, to usuwało ze scenerii wszystkie dotychczasowe tory łączące elementy rozjazdu i tworzył nowe tory, które łączą elementy rozjazdu. Przyjąłem pewne założenie, głównie ze względów zgodności wstecz z dotychczasowymi sceneriami, aby była pewna symetria jazdy na wprost. Dodatkowo przyjąłem nazewnictwo elementów rozjazdu, tak jak to było w dotychczasowych sceneriach. Później już były inne koncepcje działania i nazewnictwa elementów rozjazdu, ale nie wiem dokładnie jak to się w końcu rozwiązało. Z tych powodów, te moje narzędzie do naprawy, być może zupełnie się nie nadaje. Testowanie złych miejsc wykonywałem w ten sposób, iż testowałem to przed i po naprawie. Za pomocą mojego edytora, wydzielałem kawałek scenerii, piałem parę evnetów sterujących rozjazdem (Shiftem+coś tam), puszczałem pojazd i obserwowałem zachowanie pojazdu, szczególnie wózków (bywały takie błędy, iż pojazd jakoś przejechał, ale przeskakiwał wózek). Można sobie też poradzić, nie wydzielając fragmentu scenerii, ale stawiać pojazd w pobliżu feralnego miejsca i sterować ręcznie eventami rozjazdu. Bez takich testów, moim zdaniem się nie obejdzie. Mnie to sporo casu kosztowało, uporządkowanie swojej paczuszki. W załączniku log z narzędzia oraz obrazek pokazujący taki nadmiarowy tor na Kaliskiej. Widać na nim trzy tory, które schodzą się w jeden punkt, ale nie ma tam zwrotnicy, tylko są na sztywno połączone. Jeśli chodzi o angliki z loga, za bardzo się nim nie przyglądałem, bo późnym wieczorem to robiłem i nie jarzyłem za bardzo. Jakoś  w przypadku losowych dwóch wybranych anglików, w przypadku jednego z nich, nie mogłem znaleźć wpisu include, odpowiedzialnego za jego sterowanie. Jeśli chodzi o dziury, na nie analizowałem, najpierw trzeba naprawić to co jest w logu i mieć 100% pewność, że jest po testach i jest ok. Jak ten etap, ktoś wykona, mogę zając się dziurami. Następna sprawa, nie wiem jak jest obecnie  w symku i czy w Kaliskiej są takie sytuacje, mianowicie, kiedyś jak w symku były dwie zwrotnice połączone bez toru separacyjnego, to też symek się sypał. Pomiędzy jedną a drugą zwrotnicą, musiał być tor separacyjny, nawet o zerowej długości. Nie pamiętam tylko, czy to dotyczyło tylko punku p3 zwrotnic, czy wszystkich. Jeśli nadal tak jest (ktoś musiałby wykonać eksperymenty), to tym także mogę się zająć, ale właśnie po wyeliminowaniu tych powyższych mankamentów. 

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2273 dnia: 09 Kwietnia 2024, 16:09:48 »
Dzięki serdeczne. :) 6 torów podpiętych do jednego robi wrażenie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2274 dnia: 09 Kwietnia 2024, 20:01:23 »
Ja przy przeliczaniu LK131 do map mam zapisane następujące poprawki:
"n6583" — wyzerować przechyłkę 1
"n6584" — ustawić przechyłkę 1 na 4.0
"n7294" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n7295" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n9909" — ustawić P1 na P1 toru "n6976"
"n9910" — ustawić P1 na P1 toru "n6968"
Plus jeszcze jakiś błąd miałem chyba na krzyżowych w Chorzewiu, ale nie mam zapisane.

Przymierzam się do zrobienia algorytmu poprawiającego rozjazdy krzyżowe. Po analizie schematów stacji, obecnie ustawiam "a" po lewej stronie do "b" (te zwrotnice są od strony mniejszego kilometrażu głównej linii), "c" jest naprzeciwko "a". Poza tym w "b" i "d" robię pierwszy łukowy, a drugi prosty, przez co domyślnie na starcie przejazd jest "ac". Cały rozjazd krzyżowy 1:9 ma długość 33.23m, przy czym przed iglicami zwrotnic są odcinki skierowane punktem 1 do zwrotnicy, o długości 6.096m, natomiast zwrotnice mają długość 8.8m dla toru prostego. Dla rozjazdów krzyżowych w trybie zgodności z "rkpd.inc" opracowałem sterowanie w pliku pkp/wz5678.inc, wstawiany w tym samym miejscu, natomiast można również użyć rainsted/xwz5678_r.inc, wstawiając go w punkcie iglic zwrotnicy "a".

Łączenie rozjazdów bezpośrednio iglicami nie ma sensu, w rzeczywistości nie ma takiego czegoś, zawsze przed iglicami jest dodatkowy kawałek szyn (styk przediglicowy).

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2275 dnia: 14 Kwietnia 2024, 14:44:28 »
Masz dostęp do wgrywania rzeczy na repo? Takie rzeczy typu poprawki torów można śmiało robić.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1610
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1297
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2276 dnia: 14 Kwietnia 2024, 16:51:08 »
Nie ma.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6343
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 374
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2277 dnia: 14 Kwietnia 2024, 17:18:46 »
Ponieważ oskarżono mnie o chęć produkowania komercyjnych pulpitów na bazie MaSzyny, a także zrobienia nowej wersji symulatora, za którą użytkownicy by musieli płacić, ktoś postanowił mi zablokować dostęp do serwera, bo kolejne moje poprawki zostały nazwane sabotażem. Jednocześnie uznano za zbędne poinformowanie mnie o tym, domyśliłem się próbując wysłać zmiany do semaforów. Ponieważ oskarżenia nigdy nie zostały wycofane, ja nie mam zamiaru dawać kolejnego pretekstu do uznania moich poprawek za sabotaż. Nie zamierzam też dopraszać się o pozwolenie na możliwość poprawiania błędów. Z drugiej strony jest to trochę żałosne, że po ośmiu latach od opublikowania scenerii nadal są w niej dziury, których poprawienie zajęłoby mi 5 minut, a muszę tworzyć specjalne algorytmy w Rainsted do korygowania torów, żeby sprawdzić przejezdność. No ale akceptuję nową politykę dobierania zaufanych osób i obecnie jedynie czekam na gotowe i działające. Z krytyką wprowadzonego systemu zaczekam do upływu 10 lat, bo może ktoś ma jakieś pilne zajęcia i lada dzień dopracuje wszystko do stanu idealnego.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 691
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 461
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2278 dnia: 14 Kwietnia 2024, 18:44:51 »
Ja przy przeliczaniu LK131 do map mam zapisane następujące poprawki:
"n6583" — wyzerować przechyłkę 1
"n6584" — ustawić przechyłkę 1 na 4.0
"n7294" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n7295" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n9909" — ustawić P1 na P1 toru "n6976"
"n9910" — ustawić P1 na P1 toru "n6968"
Poprawione w r. 457, bez testów. n9909, 10 - po prostu wyzerowałem przechyłki, P1 jest to samo.

Z drugiej strony jest to trochę żałosne, że po ośmiu latach od opublikowania scenerii nadal są w niej dziury, których poprawienie zajęłoby mi 5 minut
Bo nikt zapewne po LK131 nie jeździł. Nie ma tam terenu ani otoczenia, żaden scenariusz ją nie wykorzystuje, to po prostu nikt tego nie sprawdzał. Trzeba było mi to napisać w październiku 2020, to byś ośmiu lat nie czekał. ;)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2279 dnia: 15 Kwietnia 2024, 18:24:19 »
Dlatego czas najwyższy to ogarnac I wydac do PC. Ja ze swojej strony oferuje pomóc w teście scenariuszy.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015