Autor Wątek:  Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!  (Przeczytany 1025217 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online robert357

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 199
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2310 dnia: 02 Czerwca 2024, 00:51:42 »
A jak faktycznie będzie błąd z komponentem to będzie klops? Lepiej zostawić jak jest.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2311 dnia: 02 Czerwca 2024, 13:55:44 »
Uważam, że obecna wersja jest najmniejszym złem. Ewentualnie można pomyśleć tak, że w debugu by logowało braki atachmentów, a w normalnym trybie by ignorowało.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1545
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1200
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2312 dnia: 02 Czerwca 2024, 15:13:11 »
To przegrzebujcie sobie milion fałszywych errorów w poszukiwaniu tego jednego, który faktycznie psuje rozgrywkę.
10 lat na forum MaSzyny!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2313 dnia: 02 Czerwca 2024, 18:17:47 »
Tak tylko gwoli formalności wspomnę, że koncepcja pliku "errors.txt" zakładała logowanie wyłącznie krytycznych błędów (niespójności logicznych wykrytych podczas wczytywania), żeby ich nie szukać po całym "log.txt". Linijki zapisywane do "errors.txt" znajdowały się również w "log.txt". Celem istnienia pliku "errors.txt" było sprawne usunięcie oczywistych błędów, a autor scenerii powinien zadbać o to, by ten plik pozostał pusty (nie był tworzony). Jednocześnie linijki zapisywane do pliku "errors.txt" miały specyficzną składnię, z jednej strony zrozumiałą dla człowieka, z drugiej możliwą do automatycznego parsowania. Po dwóch słowach kluczowych był umieszczany dwukropek, a potem dalsze informacje o błędzie. Dzięki takiej składni linijki mogły być analizowane przez starter (jest obsługa tego w Rainsted), aby w przypadku wygenerowania "errors.txt" u użytkownika końcowego można było wysłać te linijki na serwer poprawek, a w efekcie starter miał pobierać wskazane przez serwer paczki poprawek albo skrypty korygujące drobne literówki w plikach, aby odciążyć niezorientowanych użytków od konieczności zapoznawania się ze strukturą plików i składnią. Niestety, sens ten został zagubiony, do "errors.txt" zapisywana jest masa nieistotnych rzeczy, a serwer poprawek został uruchomiony jedynie w zakresie komunikacji ze starterem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2314 dnia: 02 Czerwca 2024, 23:23:05 »
Właśnie brakuje takiego centrum pobierania brakujących należności. Bardzo by się przydało.  Jestem pod wielkim wrażeniem że pracujecie nad Maszyną od lat zupełnie za darmo, sim rozwinął się w bardzo dobrym kierunku. Ale mam wrażenie że jego tworzenie jest nieco chaotyczne. Niby mamy repo ale tam i tak nie znajdziemy wielu potrzebnych plików. Struktura też stale się zmienia, w wielu przypadkach wystarczy skopiować dany plik modelu albo tekstury, zmienić nazwy na te brakujące w error.txt, utworzyć mat, napisać ścieżkę, powrzucać wszystko do folderów i tak naprawdę mozna naprawić wiele obiektów które są różowe. Czemu brakuje ich na przykład w nowszych wersjach na repo, tego nigdy nie zrozumiem ;) Można też samemu zrobić sobie tekstury, np. D24 którego mi brakuje aktualnie.
« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2024, 23:25:31 wysłana przez Joymaxx »

Offline Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 677
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2315 dnia: 03 Czerwca 2024, 13:43:28 »
Nie, nie było. W macie ścieżka pliku prawidłowa, sama nazwa tekstury też ale mimo to engine daje w logu że nie może znaleźć.[/b]
Znalazłem, trzeba podmienić tpbps_new2 --> tpbps-new2.

Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp -  Fakt, plik był stary ale w folderze pkp był nowszy tyle że w nazwie miał podkreślniki.
Trzeba podmienić wpisy w którymś pliku (reszta.scm?)

ale engine szuka jegd50_original1e. Może kiedyś nazywał się inaczej, tyle że w repo w żadnej wersji go nie znalazłem. Zmieniłem nazwę tekstury, wrzuciłem i bad file zamilkł.
Błąd w we wpisie, sprawdź sobie scenery/kaliska/przejazdy.scm, (Ctrl + F "jegd50_original1e"). Zwykła literówka.

Nie mam szczerze pojęcia gdzie znajdę wpis pod tabl/tabl/c/tz1 i pmppw/d24.
scenery/kaliska/sygnalizacja.scm, scenery/kaliska/tory.scm albo scenery/kaliska/reszta.scm. A najlepiej otwórz np. w Notepadzie++ i zrób "Find in Files"


A tak naprawdę uważam że pomysł Ra jest dobry - zrobić spis, gdzie będą umieszczane wszystkie tekstury/modele które będą usuwane i adekwatne podmiany do nich.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2316 dnia: 13 Czerwca 2024, 04:21:39 »
Naprawiłem już wszystko co było możliwe. Zostały pierdoły których już nie ma na mapie zapewne, pozostały wpisy w eventach. Prosił bym jeszcze by ktoś pomógł mi naprawić ostatnią teksturę tabliczek onumerowania zwrotnic we Wrocławiu. Zapewne trzeba zmienić któryś wpis w odpowiednim evencie. I kolejny raz proszę od dwa pliki odpowiadające za sygnały, działanie kilku przejazdów kolejowych:

Cytuj
"scenery/przejazdy/rog2.inc"
"scenery/przejazdy/syg2rog2.inc"