Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: 1 2 [3] 4 5
61
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Listopada 2022, 22:19:38 »
To nie jest wina Kaliskiej, tylko błąd się wkradł do patcha. Jak zostaną poprawione zauważone błędy, to wyjdzie hotfix. Możesz też samemu pobrać łatkę.

Poprawka na brakujące tekstury spowodowane zepsutymi plikami .mat:

Wrzucić do głównego katalogu MaSzyny, zamienić.

https://eu07.pl/userfiles/26284/textures.zip

62
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Listopada 2022, 13:54:06 »
To skoro już jesteśmy w temacie rozbudowanego losowania, moją propozycją jest dodanie funkcji "Obróć losowo wagony".

63
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

64
Na warsztacie / Odp: Moje ostateczne stanowisko
« dnia: 31 Października 2022, 21:13:26 »
Problem jest taki, że jak model robisz 10 lat to główne elementy będą przestarzałe i co chwilę będzie trzeba coś modernizować - nie ubliżając jest to dobre porównanie z modernizacjami PKP PLK. Robienie czegoś, zostaje to na lodzie na jakiś czas, później wracamy do tego bo wymagana przebudowa i koło się zatacza.

Niestety przez 10 lat można w modelu osiągnąć większa dokładność itd.. programy są aktualizowane a standardy wokół idą w górę, więc taki model jest narażony albo na słabą jakość bo stary albo wieczne przebudowy i nie wyjdzie to nigdy. Każdy wie, że tu wszystko robią ludzie z pasji a nie z przymusu ale też nie powinno się tego robić w aż tak drobny sposób. To jakby budować dom i raz w tygodniu dać 1 pustak. Taki dom będzie powstawał dziesiątki lat a po kilku latach niektóre pustaki będzie trzeba wymienić i zamieni się to w syzyfową pracę.
Najlepsza opcja to szukanie pomocy gdzie się da aby coś wykończyć - można nawet wyjść po za community maszyny bo inne symki też są.

65
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 30 Października 2022, 21:59:18 »
Pomysł/zapotrzebowanie na nową funkcjonalność:

Dla aktywnego pojazdu dodana jest opcja: (1) "Losuj ustawienie wagonów w składzie od tego pojazdu" lub (2) "Losuj ustawienie wagonów w składzie". (starter.jpg)
Cel: Ułatwienie użytkownikowi wymieszania kolejności wagonów w danym zestawieniu.

Opcja (1) - Losowanie od pojazdu (w prawo):
+ Możliwość stworzenia składu wielogrupowego i tasowania wagonów w grupach (przykład: po wstawieniu LOK + pierwszej grupy wagonów i przetasowania jej, kolejne grupy wagonów mogą być tasowane oddzielnie)
- Opcja dostępna tylko dla wagonów

Opcja (2) - Losowanie:
+ Klikając w losowanie na lokomotywie, LOK zostaje w miejscu, kiedy wagony są tasowane - łatwiejszy koncept i zrozumienie dla użytkownika
-  Mniejszy zakres manipulacji składem

 

66
Mostly passanger trains need that, because there is signficant power draw around 50 - 150A from 3 kV DC OHL to feed carriages with power to charge their batteries, power A/C or heater and feed electric sockets / lights. This current is quite small consumption at travel speeds, however when standing at one place it can cause local overheat of overhead lines, which can in worst case lead to its rupture and teardown. Halving that current by raising second pantograph reduces waste heating power to 25 % (P = R * I^2) which prevents this from happening.

EMUs and all cargo trains pulled by thyristor / IGBT driven locomotives (like ČD 163, Traxx, Taurus 1216) do not require this procedure as their standstill power consumption is much smaller and ammount of taken current raises gradually with increasing speed instead of burning "surplus" power in resistor bank like in for example EU07/201Eo/ČD 181, and so on. Light cargo trains pulled by locomotives with resistive regulation like ČD 181 also do not need both pantographs raised as their power draw at standstill is miniscule. For instance ČD 181 with all auxiliary devices running (fans, both compressors on and 48V DC network convertor) barely draws 50A. However as for what I heard from ČD Cargo locomotive engineers, you are not supposed to exceed current draw 200A per pantograph below 5 km/h, so they raise both pantographs anyways to be sure.

Here in Czech republic this is being done on 3 kV DC routes. On 25 kV 50 Hz routes this is not mandatory as currents are smaller by magnitude and barely exceed 20A at standstill assuming power factor is near 1.

67
Wydział zamówień / Zdjęcia szynobusów PESY
« dnia: 06 Października 2022, 19:18:28 »
Jako że w jakiejś tam przyszłości powinien pojawić się nowy model pesobusa, zachęcam do uzupełniania braków w zdjęciach na tekstury.


68
Publikacje / Fix na rozkład jazdy ENTE
« dnia: 02 Października 2022, 15:22:56 »
W MaSzynie 22.08 jest błąd uniemożliwiający działanie ekranu rozkładu jazdy ENTE w niektórych EZT. Aby zwiększyć zasięgi załączam poprawkę tutaj. Plik wrzucić do folderu scripts i zastąpić.

69
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 11:44:35 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)



70
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 25 Września 2022, 08:29:57 »
Który Wam się najbardziej podoba? :) Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny.








71
Publikacje / EN57 KM EN57 AKM
« dnia: 11 Września 2022, 21:05:21 »
Po długim czasie, prezentujemy wraz z @kermit zestaw jednostek AKM wraz z dedykowanymi kabinami, również Chopperem.
Zaczątki choppera: @Bombardier, @szogun. Dokończyli: @kermit, @Piotr93, @sawi, @Balaclava i inni. (UWAGA ! PACZKA T3D/TGA Deweloperska!)
                 
                                                             DOWNLOAD


72
Próżne wahadło PKP Cargo Service mija Chocianowice.

73
Misja na towarowym z OW do Olechowa zakonczony powodzeniem.
W lublinku kolo przejazdu brakuje budynku. Wczesniej na oryginalnej wersji trasy byl.Za retkinia w strone chojen na tym ostrym luku pantograf traci styk z drutem. Brak opisu misji dla towarka z 201ew-277. Czemu ten sklad jest widoczny jako do prowadzenia skoro jest w pliku skladow do dekoracji.
Pozatym wszystko ok.
Misja na et22 277 z sieradza do ow zakonczona powodzeniem.
Poraz kolejny misja na wlokniarzu zakonczona powodzeniem.

Przydalo by sie wstawic troche dekoracji w olechowie i chojnach. Troche tam pusto. W lokomotywowni tez.
Na oryginalnej wersji trasy owa dekoracja byla.

W opatowku na przejezdzie stoi auto. Koniecznie do usuniecia.
W lasku odwrocona tekstura budynku przez co zle wyswietla sie nazwa stacji.
W dalszym ciagu na koncu misji z wlokniarzem stonka stojaca pod tm nie zabiera naszych wagonow na tory postojowe co mialo miejsce na oryginalnym scenariuszu.

74
Ja mam jeszcze taką propozycję od siebie. Niestety nie wiem jak wstawić stosowne wskaźniki, ale mogę przygotować  listę z kilometrażem, w którym występują anomaila w geometrii  toru. Można by tam ustawić czasowe powolne, aby nie było nienaturalnych wstrząsów pudła podczas jazdy z prędkością rozkładową.

Sceneria jest wzorowana na 2006 rok. W latach 2001-2010 zjezdziłem 90 procent polskiej sieci kolejowej i takie walnięcie wagonem na bok nie bylo niczym nad wyraz rzadkim jak obecnie. Np: w rejonie Ruśca Łódzkiego jadać w ostatnim członie EN57 który miał tam 100km/h można było sobie ot tak zęby wybić. Tak niemiłosiernie jednosteczka podskakiwała tam na wychlapach.

75
Zgadza sie pierwsze s1 bylo przed opatowkiem.

77
Jak stworzyć/fotografować zdjęcia na tekstury taboru kolejowego, jeśli:
1) Nie masz statywu do aparata;
W 90% nie jest tu potrzebny statyw.
2) Nie ma odpowiednich funkcji w aparacie;
Do zdjęć statycznych nie potrzebujesz żadnych wybitnych funkcji. Ja bardzo często fotografuję na ustawieniu "P".
3) Mieszkasz w mieście/wsi bez kolei;
Jedziesz w takie miejsce, gdzie pojawia się interesujący Cię tabor.
4) Nie masz pieniądze na statyw do aparatu?
Patrz pkt.1.
Stele, może dla tekstury na tabor trzeba zrobić screenshot z jakiegoś filmu z pociągami w YT?
Bardzo zły i nieprofesjonalny sposób.

78
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 15 Czerwca 2022, 14:11:23 »
Myślę, że w ciągu ostatnich dni w tym wątku powstały dwie gałęzie, z czego jedna z nich została zamknięta. Jak ktoś chce jeździć impulsem obok budynia, czy innego wiadrowca, to jego sprawa.

Natomiast, dalej uważam za zasadną podmianę 15-letniego modelu węglarki w momencie, gdy:
  • zamiennik, a właściwie następca jest wysokiej jakości
  • mamy skórki odpowiednie dla danej epoki
  • jest to nowa sceneria/usz

Poświęciłeś roboczodni, tygodnie wolnych chwil i myślę, że warto zadbać o ten detal.

79
Załącz proszę log/errors.txt.

80
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 12:51:29 »
To co za problem wymienić stare EZT na nowe i stare wagony na nowe?
A czy jest potrzeba, żeby wszędzie jeździły nowe EZT i nowe wagony tylko i wyłącznie dlatego, że pan na T tak mówi?
Nie, ale ta sceneria na to pozwala. ;)
To sobie wymień we własnym zakresie. ;)

81
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-naped_reczny.7z Dźwignia napędu ręcznego rozjazdu plus zwymiarowany rysunek kilku kawałków żeliwa aż do cięgna.
https://eu07.pl/userfiles/23180/foto-ehz13.7z Odmalowany sygnalizator przejazdowy EHZ-13 z krzyżem i gongiem x2.

82
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

83
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 00:26:23 »
Od teraz składy są już przystosowane do wersji 22.04, ostatnio z rewizji 435.

84
I have just finished uploading it, the file name is "MaSzyna入门手册(第二版).pdf"

 https://eu07.pl/userfiles/29352/MaSzyna入门手册(第二版).pdf

85
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

86
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:08:17 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
Pora obrać kierunek rozwoju, uchroni to mniej rozeznanych użytkowników od przypadkowego wybrania starocia. Odbijając piłeczkę, cóż szkodzi, żeby użytkownicy świadomie instalowali przeterminowany tabor.

[...]. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

Nie uważam, że warunkiem koniecznym wyrzucenia z repo konkretnego assetu jest stworzenie nowego odpowiednika. Jeśli wyrzucasz pięcioletnie ogórki z piwnicy, to nie wstawiasz nowych w ich miejsce, prawda? Tutaj jest podobnie, patrząc na taką EU04 czy bdhinu czuję się, jakbym wchodził na zapomniany strych, w którym oprócz myszy w kątach, na środku borsuk rozbił sobie legowisko i wszystkie te zwierzęta płoszą mnie z ich chawiry.

Jak dla mnie jest to dobry czas na refleksję i świąteczne porządki. Osobiście brzydzi mnie perspektywa zobaczenia zakurzonego starocia na nowej L61, czy całkowie. Szanuję argumenty ludzi, którzy są za pozostawieniem tych rzeczy na repo, natomiast totalnie się z nimi nie zgadzam.

87
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



88
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 22:03:28 »
nieśmieszne

89
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 15:33:17 »
Syf z gilem. Ludzie trzy razy już zapomnieli o 11xa_v1 i eaos_v1, nie ma co się rozczulać.

90
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

Strony: 1 2 [3] 4 5