Kontynuuję w tym wątku, ponieważ jest tutaj w miarę kompletna informacja o paczkach, które należy pobrać w pierwszej kolejności. W podkatalogu paczki całościowej doszła paczka linia61-f2407.7z, w której jest zebrana ostatnia tura poprawek. Aktualna paczka poprawek jest w podkatalogu chwilowe, jako linia61-250803.7z — jednak może być wymieniona na nowszą, gdy dojdą jakieś zmiany. Od ponad roku nie zrobiłem prawie nic w zakresie linii 61 i 144...
Niemniej, dostałem niedawno raport z testów wraz z obrazkami z miejsc, które warto by było poprawić. Niektóre korekty są trywialne (np. przesunięcie wskaźnika poza skrajnię), poprawienie innych jest niemożliwe (np. brak regulacji sieci trakcyjnej) albo pracochłonne (konieczność przestawienia bardzo wielu rzeczy). Zmotywowało mnie to jednak do przejrzenia plików scenerii i poprawienia większości zgłoszonych drobiazgów. Poprawki dotyczą stacji Fosowskie oraz odcinka Fosowskie – Ozimek.
Na stacji Fosowskie zabrałem się za remont kapitalny. Zmodyfikowałem wysokość peronów (było ok. 80cm, jak pod EW58), obecnie jest 30cm. Perony są obecnie na wysokości 196.515, na Geoportalu są wysokości po remoncie i teraz wychodzi około 196.8. Jednak gdy mierzyłem poprzednio, to przejścia przez tory w Fosowskich były na 196.1 oraz 196.2, więc po doliczeniu 30cm na peron wychodziło średnio 196.45... No ale nie robię dokumentacji technicznej, tylko staram się dopasować na tyle, by można było użyć innych danych geodezyjnych (np. brył CityGML). Zmodyfikowałem też peron pomiędzy torem 1 i 2, co pozwoliło na lepsze ułożenie toru 2. Do przesunięcia pozostają tory 4 i 6 oraz peron pomiędzy torami 2 i 4. W ramach testów przesunąłem wcześniej kilka torów na wschodniej grupie (tam też jeszcze 2 tory do poprawienia i peron pomiędzy nimi)... Okazało się, że edytor SCM całkiem sprawnie pozwala skorygować sieć nad przemieszczonymi torami. Nie jest to jeszcze stan w pełni zadowalający, ale jest dużo lepiej niż poprzednio. Poprawiłem też wskaźniki (zdublowane We, brakujące W6a, nieprecyzyjnie ustawione ograniczenia prędkości). Dodałem też kilka torów zakończonych kozłami i bocznicę na południu. Fosowskie wraz z przyległymi szlakami są jako pliki SCM, a z poziomu RSF można ewentualnie generować pojedyncze obiekty, ponieważ plik RSF jest mocno prowizoryczny i nie nadaje się do bezpośredniego eksportowania.
Na szlaku Fosowskie – Ozimek poszerzyłem nasyp, aby wskaźniki, To i słupki hektometrowe nie lewitowały. Poszerzenie nasypu edytorem SCM okazało się prostsze niż wygenerowanie go edytorem RSF i wszywanie w teren, co mogłoby zepsuć mapowanie pól. Jako prowizorka jest całkiem dobre. Poprawiłem w kilku miejscach obrócone kotwienia (niemniej ich spasowanie ze słupami to mordęga, bo nie ma dobrych narzędzi do regulacji sieci). Na przejazdach dodałem płyty przejazdowe. Skorygowałem też wysokość zawieszenia sieci, bo po przeliczeniu profilu pionowego zrobiła się bardzo nierówna. Ozimek (i pół szlaku) jest obecnie eksportowany z RSF, jedynym problemem jest połączenie przejazdów z torami, które się nieprawidłowo eksportuje i muszę to sprawdzić.
Na razie nie mam planów, co do dalszych modyfikacji. Pewnie kiedyś jeszcze przesunę pozostałe tory w Fosowskich do stanu widocznego na ortofotomapie. Najlepiej by było przejść z tym na RSF, wtedy dalsze poprawki będą prostsze...
Pytanie mam ewentualnie co do modeli budynków w Fosowskich. Mam bryły z CityGML i modele zrobione kiedyś tam są niewymiarowe. Najlepiej by było je przeskalować do bardziej realnych wymiarów, ale jeśli są wstawione też w innych sceneriach, to mogą być z czymś na styk i ich modyfikowanie nie będzie dobrym pomysłem. Lepiej by było więc zapisać je w osobnych plikach. Gdyby ktoś się chciał zająć ulepszeniem modeli CityGML i przemapowaniem dotychczasowych tekstur, to mogę jakoś podesłać bryły.