1
Bocznica / Odp: Odp: Vectron - Texture Set 2
« dnia: 26 Października 2025, 22:05:45 »
Ciii...
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Radio communications often happen quite quickly and if you're not paying attention, you can miss an important instruction. Is there a way to read the radio log from the past communications in the simulator?When I added the radio sound subtitles in 2014, I had no plans for log review. At that time many sounds did not have their subtitles, so it was more of a curiosity than something useful. But it would be a good idea. Another good option would be a list of tasks, whose approval will be recognized by the scenario. I mean, apart from driving according to the timetable and regulations.
But there, only the next stop is ever displayed. Is there an option to display the complete timetable?I've implemented the passenger stop points — previously, timetables were just a passive text file. Due to limited screen space and very long timetables in some cases, I have limited the display to only the nearest stop. It would be a good idea to have an option to scroll all the timetable. Also, the developers after 2015 promised "timetables” (lists of tasks) for maneuvers, but did not complete them for unknown reasons.
Is there a way to adjust this more precisely or is there a better way to do this in general? I also have a Raildriver if it can be set up as a joystick with Maszyna.This can be done from the eu07.ini file or the starter program. I don't know if there are settings in the simulation itself (this is probably explained in the documentation).
During one task, I accidentally passed the stop signal. I wasn't sure what Maszyna wanted me to do next. I pressed ZEW3, which only triggered a radio test and nothing else. Do I have to go back behind the signal in Maszyna and wait for the virtual dispatcher to respond to me, or has the task already failed?Probably it's over. ;) Traffic management in MaSzyna is quite cumbersome and in most cases does not take into account unusual situations. And is not interactive at all. If you have slightly exceeded the stop signal, there is still some safe distance ahead of you, so you can wait and see if there will be any consequences. I have developed station control scripts that should handle situations where an unauthorized train enters the route. However, they have not gained popularity and are only used in a few sceneries. They also need more effort to offer interactivity...
The starter already has a nice list of routes and their tasks. Is that all that's available, or is there more that can be installed here in the forum?No, there are many extra things, but you have to find them and then install them correctly, taking into account all dependencies and consequences yourself. Years ago I've developed a method for installing add-ons, but it was abandoned in favor of solutions that do not exist.
Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xdNajprościej to sprawdzać daty plików. Powinno to być jako opcja, aby normalnie nie szukało niepotrzebnie.
Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)Używanie include w T3D jest patologią, która będzie prowadzić do coraz większych problemów. Zwłaszcza jeśli include jest jedynie mechanizmem parsera, niewidocznym dla kodu analizującego. Jako twórca E3D mogę powiedzieć, że format ten miał przede wszystkim przyspieszyć wczytywanie i uwolnić od potrzeby każdorazowego przeliczania wektorów normalnych, a także poprawić dynamiczne zarządzanie pamięcią (rozmiar danych jest znany z góry). Niestety nie dokończyłem dopracowania koncepcji E3D w zakresie dołączania innych modeli we wskazanych miejscach, czy powielania submodeli. W pierwszej kolejności należałoby zmienić sposób łączenia modeli w T3D w taki sposób, aby nie było to wykonywane przez parser.
Przy okazji jeszcze w wk sokista chodzi do tyłu a w zasadzie to biega.Z sokistą nigdy nic nie robiłem, to musi być jakiś nowy "ficzer".
Przy okazji zapytam czy ten sokista to wyzwalacz eventów czy dekoracja?Sokista zawsze był dekoracyjny, formalnie był pojazdem drogowym. Był tam też gdzieś gość na koniu, ale dawno nie sprawdzałem.
Po drodze że skwarek do jelonkowa było bardzo dużo otwartych przejazdów w zasadzie to na całej scenerii to występuje. Tylko nieliczne są zamknięte.Dodałem zamykanie przejazdów, ale póki co sterowanie jest prowizoryczne, bo nazewnictwo semaforów i rozjazdów jest od czapy i trzeba by je najpierw uporządkować...
Czy wyjazd z jelonkowa musi być tak mocno opóźniony? Już jest po 5 a my ciągle stoimy. O której jest rzeczywistym wyjazd z jelonkowa?No jednak przesuwanie rozkładów nie działało dobrze, zwłaszcza że skład jest wstawiony z nieprzesuniętym rozkładem, a w takiej sytuacji opieranie się na pobieraniu rozkładu z sygnalizatora więcej komplikuje niż pomaga. Skorygowałem rozkład tak, aby godziny w pliku były już przesunięte o 10 minut później. Jednak wtedy występuje konflikt z pośpiesznym na dojeździe do Koniewic i pojawiło się dodatkowe opóźnienie (rzędu 5 minut). Więc jednak zrobiłem wyjazd z Jelonkowa wg wcześniejszych godzin (4:48), a dodatkowe 10 minut postoju dołożyłem w Koniewicach. Przy okazji dodałem w Koniewicach wyjazd synchronizowany z rozkładem.
Niestety utknalem w dej dół. Z powodu braku wjazdu pospiecha do koniewic a to jest z kolei z powodu kibla 1146 który nie zmienił czoła pomimo podanego wyjazdu.To jest (moim zdaniem) błąd w EXE, którego sensu wprowadzenia nie rozumiem i który mnie zniechęcił do dalszych prac nad zapętleniem ruchu. Pozostaje czekać, aż Ktoś naprawi albo uzupełni dokumentację o opis, co dokładnie należy zrobić, aby pociąg pojechał w stronę podanego semafora, a nie w przeciwną. Kiedyś wystarczyło zapalić wyjazd na semaforze...
Semafor sbl 142 w stronę skwarek podaje błędnie s1 mimo wolnego szlaku.To zostawiłem specjalnie. Myślałem nad tym, żeby dodać tam losowość, tzn. żeby czasem się załączał, a czasem zostawał z S1, ale póki pozostał w stanie zepsutym. Pierwszy przejeżdżający pociąg zostawia S1, które się nie resetuje.
Niestety jadąc spotem przed psiakami wykoleilem się przed mostem z powodu nieoznaczenia miejsca wskaźnikami ograniczenia prędkości. Sierżanta są dopiero na moście a i tak niewiadomo do ilu trzeba zwolnić.Łuk przed mostem ma promień 250m (wg wpisu), więc ograniczenie powinno być do 40km/h. Trzeba by to jeszcze zweryfikować, bo ten odcinek na symetryczny nie wygląda. Wcześniej jest łuk o promieniu 500m, tam powinno być 60km/h (może z przechyłką trochę więcej), a jest 100... To już jest patologia z pierwotnej scenerii, bo ja nie weryfikowałem prawidłowości ograniczeń. Ogólnie Psiary i tory na wschód wydają się mieć więcej dziwactw, np. nazewnictwo semaforów i rozjazdów jest mocno losowe, wskaźniki W5 potrafią nie mieć unikalnych nazw (są jako "none").
Przy okazji już starą pętelka z kopalni do koniewic już się nie jeździ? Widzę z okna że tory wpadają w pagór.Od Kopalni na wprost (na północ) zacząłem robić połączenie do scenerii MZD (Myślenice) i tam trzeba by zmodyfikować teren po ustaleniu profilu pionowego. Nie pamiętam różnicy wysokości, ale kilka metrów, jeśli już — ewentualnie zamiast prawie poziomo można by w górę i w dół przejechać. Planowałem jeszcze wymienić pozostałości pętli na Chomikowo, ale trzeba by wyprowadzić różnicę wysokości rzędu 12m, a tam są jakieś jeziora... Chyba wstępnie miałem jakiś pomysł, żeby się to zmieściło i nie wyglądało dziwacznie. Myślałem nawet nad przeniesieniem misji ze Zwierzyńca na te przerobione tory... Ale unifikacja klonów Zwierzyńca utknęła mi w 2017 roku chyba z powodu znacznych różnic pomiędzy klonami (np. w sieci trakcyjnej) i już nie wróciłem do tego po awarii dysku.
Do tej mapy dołączył bym jeszcze Jelitkowo.Jelitkowo było w poprzedniej wersji na zachód od Moczników. Jednak ze względu na wydłużenie Całkowa na południe torami bez drutów, poprzednia wersja przestała mieć sens.
Mało popularna opinia - ale za Grodziskiem lepiej pasowałby tor na Całkowov2 ew. połączenie z tamtejszym Janiszewem. A jak dobrze wiemy, za tą stacją jest Bałtyk, przynajmniej w głowach trasopisarzy. Jak łączyć te scenerie to po wydaniu cv2 i raz a porządnie.Mi chodziło o połączenie wszystkich scenerii fikcyjnych w stałą sieć kolejową, w miarę z dopasowaniem szlaków pod względem liczby torów, elektryfikacji oraz prędkości. A nie o dopięcie jednej scenerii do innej, bo to było praktykowane wielokrotnie w różnych doraźnych konfiguracjach. Połączenie scenerii fikcyjnych (w przeważającej większości poziomych) miało być etapem pośrednim przed wdrożeniem dynamicznego wczytywania scenerii realistycznych, których dopracowanie wymagało znacznie więcej pracy. Obecnie po sceneriach realistycznych da się w miarę przejechać ze Słowacji do Ostrowa Wlkp., a wyginając nieco Kaliską to nawet i do Łodzi, a biorąc też pod uwagę zaginioną scenerię, to z Łodzi do Torunia. Z drugiej strony, w temacie dynamicznego wczytywania scenerii, to jest chyba zastój?
Witam. Postanowilem sobie po latach przejechac sie po starej scenerii quark i natknalem sie na problem. Wiem ze w ta sceneriua kiedys zajmowal sie @RA. Otoz nie jest juz przejezdna. Wjazd do Koniewic blokuje kibel przez co pospieszny konczy swoja sluzbe na laczniku pod S1 zaraz za kopalnia. Wiem ze to sceneria historyczna ale czy jest jakies rozwizanie tego problemu?Błąd w działaniu wynikał z tego, że ktoś dodając moje poprawki do paczki całościowej nie uwzględnił zmian w pliku tarczy zaporowej, w której zapisane były dalsze komendy dla składów. Brak dodania tej zmiany do paczki spowodował, że oczekująca komenda była nadpisywana sygnałem S1 i się nie wykonywała.
Jesli poprawa bledow na tej scenerii to strata czasu to postuluje o jej usuniecie z paczki. Podobnie pierwsza wersja drawinowa tez nie jest w pelni przejezdna i w niej tez maczal swe palce @Ra.Też postuluję usunięcie scenerii, skoro nikt nie jest w stanie dopilnować wgrania zmian do paczki i przetestowania poprawności. Oraz uprzejmie proszę się ode mnie odpieprzyć i nie powtarzać w kółko, że wszystko źle działa, bo ja maczałem w tym palce. O ile dobrze pamiętam, moje modyfikacje Drawinowa od 2018 roku nie trafiały już do paczki całościowej, a ja nie mogę odpowiadać za to, że ktoś coś zmienia i nie testuje potem.
Niby jest wszystko, dobrze jak jadę to mijam na trasie. Baner z logiem maszyna i pisze koniec trasy. Jade dalej nie ma trakcji i potem koniec. Może coś źle robię ?No jak jest "koniec trasy", to jest koniec trasy i dalszego ciągu może nie być.
A tam czasem Ra nie robił czegoś przy tym?W tym scenariuszu dawno nic nie zmieniałem, bo został on dołączony do innego, gdzie jest dojazd z Ozimka do Lublińca. Powinny być podłączone Wyczerpy, czyli powinno się dać wyjechać kawałek za Częstochowę. Ale poprawki na teren i otoczenie robiłem tam niedawno, więc w paczkowej wersji mogą być same tory. Wg moich notatek powinny być cztery pociągi do poprowadzenia, w tym wyjazd z Lublińca osobowym za tym TLK. Teoretycznie w Częstochowie powinno się spotkać pociąg 16105, jadący w przeciwną stronę, ale ten skład raczej nie został wstawiony w SCN. Ja mam u siebie wersję z dołączonymi torami w stronę Opola (przygotowanie pod 16105 z opcją przesiadki w Fosowskich na 61106, też nieobecny).
W momencie gdy scenerii są problemy z torami, problemy z rozjazdami oraz różne inne problemy, naprawdę uważasz że tamta dyskusja jest potrzebna na ten moment?Nie, uważam to* za proste do ogarnięcia.
O co chodzi ?O totalny bałagan w plikach? O brak sensu niektórych rzeczy?
Bad scenario: duplicate track name "t501" defined in file "scenery/lk64.scm" (line 740)
Failed to open file "scenery/koziolbeton.inc"LK64? Ten kozioł był od niepamiętnych czasów, jeśli ktoś go postanowił przesunąć, to również powinien dostosować scenerie do tej zmiany.Bad scenario: duplicate event name "none_dzwiek"Kiedyś zaproponowałem, żeby eventy zaczynane od "none_" były ignorowane, aby można było wstawiać niektóre obiekty z ignorowaniem powiązań (np. semafor ma wbudowane sterowanie tarczą ostrzegawczą, ale chcemy go wstawić bez tej tarczy i żeby nie wywalało to błędów). Obecnie ktoś uznał, że trzeba to logować jako duplikaty, chętnie przeczytałbym uzasadnienie.Bad scenario: duplicate 3d model instance name "editor_39251.483753" defined in file "scenery/linia61/otoczenie/otoczenie_trawy_wielkopow.scm" (line 3146)Zawartość pliku wczytana dwukrotnie?Bad scenario: unexpected token "ode" defined in file "scenery/linia61/otoczenie/otoczenie_drzewa_male.scm" Niechlujstwo?Missed file: noneZa ten komunikat to ktoś powinien dostać nagrodę w konkursie na najbardziej bezsensowny kod.