Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ra

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 113
61
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 20:05:28 »
Inny scenariusz, już antyczny wprawdzie, który wymaga usunięcia jednego składu to quarkmce2007. Wsadzony na odwal się w którejś paczce ROJ1104 nie dostaje wjazdowego w Koniewicach i cały ruch się blokuje.
O ile pamiętam, to tam musiał być robiony osobny rozkład, bo pociągi nadjeżdżające z torów postojowych zmieniały kierunek, a po jakichś zmianach w EXE pociąg stojący przy peronie zaczął również jechać w przeciwną stronę. Gdy robiłem te scenariusze w 2013 roku to takich cyrków nie było i po podaniu semafora pociąg jechał w stronę semafora, a nie w kierunku od niego.

Wniosek: brak eventów dla niego.
Każdą zmianę testowałem u siebie i za każdym razem wszystko działało prawidłowo. Potem wychodziła nowa paczka całościowa i działało inaczej. Wina oczywiście na mnie, bo to ja próbowałem scenerię do działania doprowadzić.

Poza tym nie rozumiem, dlaczego pod Quark podpięta jest starsza wersja Zwierzyńca, na której nie działają rozkłady ENTE. A szkoda, bo w sumie to historyczny scenariusz, wypadałoby, żeby był przejezdny.
Zacząłem kiedyś unifikować klony Zwierzyńca, żeby mieć jakąś wersję uniwersalną, z podczepioną sygnalizacją... Ale mi to jakoś padło i do dalszych prac wziąłem jeden z wariantów, raczej losowo wybrany. Pamiętam, że przez jakiś czas nie były podpięte W4 na tej trasie, ale chyba później to poprawiałem. Ogólnie to jest zrobiony przejazd na scenerię MZD, ale na dopracowaniu tego chyba nikomu nie zależy.

62
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 17 Grudnia 2023, 15:37:09 »
Wiele scenerii jest częściowo popsutych i trzeba ręcznie ruszać niektórymi pociągami albo ustawiać przebiegi
Szczegóły poproszę. Będę poprawiał w miarę możliwości. Ale nie dam rady wszystkiego sam testować, zwłaszcza że co paczka z MaSzyną, to są usuwane obiekty, usuwany tabor, albo są przywracane błędy, które usuwałem 10 lat temu (np. pociąg jadący 2 tory dalej zaczyna pchać "mój" pociąg), albo od którejś paczki pociągi uruchamiają się w trybie manewrowym (podczas gdy przez ostatnie kilkanaście lat startowały w pociągowym) i zaczynają jechać w przeciwną stronę.

Dodatkowo przez to, że jest robiona sceneria L61 na nowo (chociaż jest w stanie limbo tak samo jak obecna wersja) to wątpię, by ktokolwiek chciał się zająć naprawą eventów. Szkoda, bo to jedyna jak na razie sceneria realistyczna.
Gdzieś czytałem, że były ambitne plany usuwania eventów i sterowanie programem SCS, gdzie podziali się owi reformatorzy?

63
EU07 Simulator English forum / Odp: New route when scenario is done
« dnia: 17 Grudnia 2023, 04:40:18 »
Technically this is possible, but it must be programmed in advance. I don't know what the standard for creating scenarios is these days, but in the scenarios I'm improving, it should be enough to give a new schedule and handle the departure from the first station, then the other stations should already handle the train automatically.

64
Bocznica / Odp: Czity do MaSzyny
« dnia: 15 Grudnia 2023, 19:55:21 »
Tak, można podnieść napięcie w sieci i uzyskać dodatkową moc. Zwiększenie współczynnika tarcia ograniczy poślizgi. Z wieloma sceneriami radzi sobie "autopilot". Można też od razu przestawić tabor na stację końcową i oszczędzić sobie marnowania czasu na jazdę.

65
Pomoc w tworzeniu / Odp: Słupy hektometrowe w Rainstedzie
« dnia: 15 Grudnia 2023, 17:58:09 »
Na ile widziałem, to podczas modernizacji linii kolejowych słupki hektometrowe były na ogół likwidowane na rzecz tabliczek. Chociaż widziałem też przypadki, że ani słupków, ani tabliczek nie było. Na linii 61 w okolicy Blachowni słupki potrafiły stać 50m od miejsc, w których być powinny, prawdopodobnie zostały jakoś losowo powtykane podczas remontu. Natomiast wieszanie tabliczek na nieodpowiednich słupach to osobne kuriozum, które skłoniło mnie do konieczności potwierdzania kilometrażu dwoma albo trzema sąsiednimi tabliczkami.

66
Pomoc w tworzeniu / Odp: Słupy hektometrowe w Rainstedzie
« dnia: 15 Grudnia 2023, 15:50:44 »
Od razu napiszę, że nie znam się na tworzeniu scenerii fikcyjnych, bo nie umiem sobie wyobrazić, co by miały reprezentować. Tzn. rozumiem, że może to być jakieś uproszczenie rzeczywistości, jakoś łatwiejsze do realizacji (np. Zwierzyniec), albo próba przybliżenia czegoś, np. wielu rozwiązań na ograniczonym obszarze (np. Quark). Niemniej, analizując dostępne scenerie fikcyjne, w oczy się rzucają absurdalne głowice rozjazdowe, semafory ustawione w miejscach niezgodnych z przepisami i różne inne tego typu problemy. Mimo mojej jakiejś tam wiedzy o budownictwie kolejowym, nie miałbym odwagi twierdzić, że wiem, jak zrobić scenerię fikcyjną, która by była merytorycznie poprawna. Moje zainteresowanie sceneriami fikcyjnymi jest o tyle, że jest to coś, co już działa i co można niewielkim nakładem pracy jakoś ulepszyć, jeśli po pogłębionej analizie się dopatrzy wad oraz opracuje jakiś program naprawczy. Osobnym tematem jest kwestia fikcyjności trasy potencjalnej, typu Bełchatów – Wieluń.

Wracając do kilometrażu, zasadą jest, że określa się stolicę państwa, gdzie umieszcza się "zero" linii kolejowych i nalicza kilometraż od tego miejsca. Być może miało to większe znaczenie w XIX wieku, a teraz można to zrobić inaczej. Czyli mając scenerię fikcyjną trzeba by określić położenie stolicy.

Dalej, w Rainsted do naliczania kilometrażu służy linia niwelety. Układa się ją niezależnie od torów, ponieważ służy ona także do zdefiniowania powierzchni, na której leżą tory. Również, że względu na przekształcenie powierzchni globu na układ współrzędnych prostokątnych płaskich występują deformacje, czyli długość geometryczna na mapie (i w scenerii) nie jest równa odległości w rzeczywistości (dla układu PUWG1992 w Polsce jest to różnica rzędu 70cm na kilometr — niby niewiele, ale tabliczki hektometrowe na słupach podają kilometraż z dokładnością 10cm, o ile oczywiście zostaną zawieszone na właściwym słupie, bo z tym bywa różnie). Niewielki wpływ na kilometraż ma również różnica wysokości, a sama wysokość nad poziomem morza ma wpływ na deformację układu. W przypadku scenerii fikcyjnych deformacje układu nie mają znaczenia, natomiast na kilometraż będą miały wpływ różnice wysokości torów. Do naliczenia kilometrażu w scenerii fikcyjnej można podejść na dwa sposoby. Albo naliczyć kilometraż na płasko i zablokować go na poszczególnych stacjach, przez co potem podczas korygowania profilu i zmiany promieni łuków będzie się zmieniał tylko błąd naliczenia kilometrażu. Albo zablokować kilometraż tylko w jednym miejscu, a wtedy reszta będzie "jeździła" wraz z kolejnymi poprawkami i przeliczeniami. Następnie do niwelety dodaje się poprzeczki co 100m, do czego wystarczy wpisać wartość początkową (w metrach, jako wielokrotność 100) i następnie dodawać kolejne poprzeczki. Ustawienie w menu Automaty dodatkowo może pomóc zagęścić poprzeczki na łukach, jeśli oprócz słupków hektometrowych chce się je wykorzystać do generowania podtorza. Na poprzeczkach należy ustawić typ słupka, są do tego trzy niezależne algorytmy (kopiowanie z poprzedniego przy dodawaniu, dodanie brakujących oraz kopiowanie od wskazanego do końca listy). Opracowałem 4 wersje słupków hektometrowych w ramach domyślnego systemu, ale rozwiązanie z użyciem wzorców umożliwia również dostosowanie do innych systemów definiowania słupków.

67
Pomoc w tworzeniu / Odp: Prąd przemienny w symulatorze
« dnia: 13 Grudnia 2023, 19:20:33 »
Nie da się w ten sposób. Zacząłem przymiarki do prądu przemiennego 10 lat temu, ale nie dokończyłem. Obsługa prądu przemiennego wymaga stworzenia dosyć skomplikowanego modelu przesunięcia faz pomiędzy prądem oraz napięciem (w tym jego propagacji wzdłuż sieci trakcyjnej — https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_długa), co nie jest tylko kwestią dodania częstotliwości (obliczenia obwodów na liczbach zespolonych). Też ciekaw jestem, kiedy będzie... Na razie jeden wątek z planami na przyszłość utknął w 2017, a drugi w 2021 (obydwa przyklejone, więc pewnie ważne).

Co do taboru, były przymiarki na węgierską lokomotywę V43 (tzw. "Szili"), ale nie pamiętam, na czym to utknęło. Niejako przy okazji stworzone zostały węgierskie wskaźniki kolejowe.

68
Pomoc w tworzeniu / Odp: Punkty zmiany rozstawu kół
« dnia: 13 Grudnia 2023, 15:47:15 »
O ile mi wiadomo, to nie. Chociaż pamiętam, że przymierzałem się do tego. Jedynie przy okazji Linii 64 zrobiłem kawałek szerokiego toru na LHS. Był też robiony tabor na tor szeroki, który miał tam jeździć. Jednak wobec braku pomocy przy ulepszeniu tej scenerii, jest ona od 10 lat w zawieszeniu. Podejście koncepcyjne do toru szerokiego robiłem również przy okazji Suwałk, gdzie od Maćkowa jest chyba splot. Ale od Suwałk do Trakiszek jest 25km, co mi w 2014 roku wydawało się zbyt dużą odległością do zrobienia — jak na trasę, o której nie mam kompletnie pojęcia. Urządzenia przestawcze są podobno w Maćkowie.

69
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Grudnia 2023, 16:18:42 »
Też popieram opracowanie jakiegoś narzędzia do aktualizowania składów w sceneriach pozapaczkowych. Moje rozwiązanie z użyciem serwera internetowego, na którym można by umieszczać wskazówki do automatycznej podmiany taboru do wykorzystania w starterze nie spotkało się z zainteresowaniem i się nie przyjęło.

70
Pomoc doraźna / Odp: Rozminimalizowanie Rainsteda
« dnia: 02 Grudnia 2023, 12:37:51 »
Nie umiem powiedzieć, dlaczego się tak dzieje, nigdy czegoś takiego nie widziałem. Pomarańczowe okno jest pierwszym otwieranym, po wczytaniu i ustawieniu konfiguracji głównego okna jest zamykane i usuwane. Błąd z zapisem do pliku RAINSTED.INI wynika z wielokrotnego uruchomienia i dzieje się tak w przypadku uruchomienia z ikony w dolnym pasku, normalnie z pliku EXE można Rainsted uruchomić wielokrotnie. Mogę to sprawdzić, ale wydaje mi się, że następuje uruchomienie z błędną ścieżką, w której tego pliku nie można utworzyć.

71
Gdzieś czytałem, że podobno jest użyte OpenAL. Więc to tylko kwestia jelenia.

With OpenAL Soft, it's definitely possible to create multiple contexts,
with multiple devices. Changing the context would only change which one
commands are issued to, and doesn't stop processing/output for
non-current contexts. There's not too much overhead with changing
contexts, though it would be a good idea to minimize changes by
updating the sounds, environments, and listener for each player
together. e.g.

alcMakeContextCurrent(Player1Ctx);
updatePlayer1Sounds();
updatePlayer1Listener();

alcMakeContextCurrent(Player2Ctx);
updatePlayer2Sounds();
updatePlayer2Listener();

72
Pomoc doraźna / Odp: Rozminimalizowanie Rainsteda
« dnia: 01 Grudnia 2023, 19:54:41 »
Którego okna? Rainsted posiada kilkanaście okien o różnych zastosowaniach. Nie spotkałem się z takim przypadkiem nigdy wcześniej.

73
Bocznica / Odp: Położenie słońca w symulatorze
« dnia: 30 Listopada 2023, 12:25:34 »
Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale być może chodzi o punkty wschodu i zachodu Słońca? Nie wiem, jak jest teraz, bo moje rozwiązanie zostało z rozpędu zbesztane i wyśmiane, po czym się okazało, że komuś (nie mi) się osie pomyliły. Ja zrobiłem tak, że punkty wschodu i zachodu zależą od dwóch parametrów: szerokości geograficznej oraz dnia w roku. Nie robiłem korekty na czas letni. Oś Z ustaliłem, że rośnie z południa na północ, czyli że program STV pokazywał tory w typowym układzie dla map (północ na górze). W efekcie wschód Słońca był "na lewo od osi Z" (X+), a zachód "na prawo od Z" (X-). Teoretycznie (bo nie sprawdzałem), gdyby wpisać szerokość geograficzną zza koła podbiegunowego, to Słońce zimą będzie cały czas widoczne, a w okolicy zwrotników zrobiłyby się regularne wschody i zachody Słońca o 6:00 i 18:00. Ale może ktoś wywalił moje rozwiązanie i zrobił inne, inaczej działające? Nie śledziłem tego.

74
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 29 Listopada 2023, 13:27:13 »
A ja myślałem, że ten spadek liczby wiadomości na forum, to dlatego, że się dyskusje na czat przeniosły... ;)

75
W laptopach z ułomną klawiaturą trzeba kombinować z naciskaniem jakiegoś [Fn]. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest dokupienie zewnętrznej klawiatury, w obecnych czasach elektronika jest tania i dostępna. Już nie mówiąc, że pierwsze konstrukcje pulpitów wykorzystywały elektronikę klawiatury jako komunikację z symulatorem.

76
A to nie jest tak, że po kilkukrotnym naciśnięciu tych dwóch klawiszy Windows potrafi się przełączyć w jakiś inny tryb? Nie wiem, co aktualnie aktywuje Radiostop, ja ustawiałem na "SysRq", który być może ma alternatywę w postaci wielokrotnego naciskania [Shift]+[Ctrl]. Pamiętam, że kilka razy wyłączałem tę funkcję na poziomie ustawień systemu, być może tam należałoby sięgnąć?

77
Bieżące Symulatorowe / Odp: Animowane wycieraczki
« dnia: 26 Listopada 2023, 20:15:37 »
Nie wiem, jak to jest teraz zrobione, ale gdy zabierałem się za wycieraczki w 2012 roku, to chciałem je zrobić jako element kabiny. Coś się tam potem zamieszało, dokładnie nie pamiętam, być może okazało się, że modele owszem są, ale w modelu zewnętrznym. I że chyba nie ma jak połączyć kabiny z modelem zewnętrznym (w sensie sterowania animacjami). Efekt był z tego taki, że zacząłem przerabiać koncepcję obiektów animowanych w modelu zewnętrznym i w kabinach też (chociaż bardziej pod kątem np. zwielokrotnienia manometrów w ramach dwóch pulpitów w jednej kabinie). No i dalej nie pamiętam, na jakim etapie mi to przerabianie animacji utknęło, ani co dalej planowałem zrobić z obiektami animacji. Trochę to absurdalne, że przez ponad 11 lat nikt nie był w stanie dokończyć wycieraczek...

78
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 25 Listopada 2023, 22:51:38 »
Pewnie ze względu na piratów. ;) Nie mam w sumie żadnego doświadczenia ze statkami — czytałem tylko, że kilkadziesiąt lat temu zaczęto wprowadzać regulatory PID i był problem z umiejętnością ich programowania. Natomiast programowałem system automatycznego sterowania do żaglówki (w sensie zrównoważenia żaglowego, a nie jako poruszanie sterem) i wobec braku systemu monitorowania otoczenia (brak AIS i radaru) największym wyzwaniem było wypatrywanie innych łódek czy żelastwa typu boje farwaterowe.

W Chinach mają takie milutkie auto-autobusiki:

79
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 22 Listopada 2023, 02:10:35 »
W załączeniu obrazek z filmu promocyjnego (chyba) częściowo autonomicznego robota transportowego (film sprzed 3 lat). Być może jest to nieco naciągane, ale wygląda na to, że coś takiego jest w stanie jeździć po mieście i przewozić paczki. Cena jest póki co zaporowa. Być może obecne firmy kolejowe muszą zbankrutować, aby znaleźli się ludzie potrafiący wykorzystać infrastrukturę. To się nie stanie w rok, czy dwa, ale za 5 lat będą już ludzie inaczej na to patrzeć. Zapotrzebowanie na diagnostów i serwisantów z dobrą znajomością taboru nadal będzie, ale czasy machania nastawnikiem przez 30 lat już się skończyły.

Do jazdy autonomicznej wskaźniki nie są potrzebne, parametry trasy można zaprogramować, a ewentualnie doraźne wskaźniki tymczasowe rozpozna komputer sterujący. Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości jest już w samochodach od wielu lat.

80
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 21:33:11 »
Dla mnie GSMR i ETCS to są przestarzałe technologie (mające już około 30 lat), nieprzystające do obecnych możliwości technologicznych, np. w zakresie automatycznej analizy obrazu, skanowania 3D, termowizji, zbierania olbrzymich ilości danych pomiarowych, czy nadzorowania trasy przy użyciu dronów. Budowa GSMR miała sens w czasach świetności telefonów stacjonarnych, gdy nie było ogólnodostępnego GSM, a przedsiębiorstwa kolejowe mogły sfinansować GSM na własne potrzeby z własnych zysków, popychając tym samym rozwój GSM w innych branżach. Ale teraz, to po co? Każdy maszynista może mieć ogólnodostępny telefon komórkowy i przepychanie branżowej infrastruktury dużo nie wnosi. Podejrzewam, że automatyzacja przyjdzie z Chin, wraz z połączeniami kolejowymi pomiędzy Chinami a Europą. Jednak póki co, przeszkadzają temu starania o utrzymanie frontu konfliktów na linii od Egiptu do Finlandii...

81
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 16 Listopada 2023, 15:32:59 »
Kiedyś w misji "towarowy2" zrobiłem pomijanie ściągania uszkodzonego składu do Lisowa:

//pomijanie ściągania w Lisowie
node 100 0 none eventlauncher 847.618 264.858 -2103.834 100 w 0 manewrystop_lisow manewrystop_lisow end

//komórka aby inne pociągi nie oddziaływały na eventy w Lisowie
node -1 0 memcell_manewry_lisow memcell 0 0 0 a 1 0 none endmemcell
event manewrystop_lisow updatevalues 0 memcell_manewry_lisow a 0 0 endevent

Podane są współrzędne miejsca aktywacji oraz promień działania. Dwie nazwy eventów dotyczą użycia [Shift]. Pierwotnie event wykonywany był po zakończeniu manewrów.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 15:02:18 »
Metro bezobsługowe już jeździ dawno. Szacuję tak na 5 do 10 lat. No i dalej jest kwestia, w czyjej gestii będzie zarządzanie modułami automatycznego sterowania do lokomotyw. Bo może to być w odpowiedzialności producenta, przewoźnika albo nawet zarządcy infrastruktury — zależnie od tego będzie to działało inaczej. Protesty będą głównie ze strony organizacji pracowniczych, bo zupełnie inne umiejętności będą potrzebne. Ale technologicznie to już się da zrobić. Wyobrażam sobie to tak, że 5 osób w jednym budynku będzie nadzorować kilkadziesiąt pociągów w sposób zbliżony do kontrolerów ruchu lotniczego. Np. dwie osoby skupione na przeglądaniu alarmów z systemu, a reszta w rezerwie. Plus w terenie serwis na motorach, gotowy dojechać w pół godziny do każdego składu, by poradzić sobie z problemami niedającymi się do obsłużenia zdalnego. I zamiast 20 tysięcy maszynistów będzie kilkuset kontrolerów pracujących zdalnie i kilkuset mobilnych serwisantów.

83
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Listopada 2023, 12:33:04 »
Moim zdaniem zawód maszynisty w obecnej postaci będzie w najbliższych latach zawodem wymierającym. Istnieją już samochody autonomiczne i nie ma większych przeszkód, aby lokomotywy wykonywały zaprogramowane polecenia, jedynie ze zdalnym wglądem w diagnostykę i widoki z kamer.

W przypadku pojazdów kolejowych jest dużo łatwiej niż dla samochodów.
1. Pociągi są utrzymywane na torach pasywnie, trajektoria ruchu samochodów musi być korygowana aktywnie.
2. W razie nagłego zdarzenia hamowanie samochodu może ograniczyć straty, zatrzymanie pociągu raczej niewiele zmienia.
3. Samochody muszą uwzględniać dużo większy zakres potencjalnych zagrożeń (skrzyżowania, piesi, nieprzewidywalne zachowanie innych, dziury w jezdni, prace drogowe).
4. Obszar, gdzie można wjechać samochodem jest znacznie większy, przez to trudniejszy do zamapowania (stworzenia wirtualnego modelu).
5. Trasy przejazdów samochodami rzadko są powtarzalne, dla linii kolejowych można opracować optymalny algorytm zużycia energii.
6. Ruch pociągów może być wspierany przy pomocy kamer, a nawet dronów obserwujących tory przed składem.

W niedługim czasie maszynista stanie się bardziej kierownikiem pociągu i serwisantem (doraźne usuwanie usterek, nie objętych jeszcze automatyką, np. sprawdzanie oblodzenia). Przestaną też być potrzebne symulatory szkoleniowe jako takie (w sensie atrapy kabiny i grafiki na monitorze). Za to będzie potrzeba dokładnej dokumentacji torowisk oraz przetwarzania olbrzymiej ilości danych pomiarowych. Być może pojawią się jakieś hololensy z dostępem do wszelkich informacji o danym miejscu w taborze czy na trasie.

84
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy do dwustronnego SBL jednotorowego
« dnia: 16 Listopada 2023, 10:19:26 »
Też nie potrafię tego zrozumieć, że ktoś bierze na siebie odpowiedzialność za rozwój projektu, a potem jakoś nie wykazuje konsekwencji w działaniach. Jest cała masa wątków, które pozostały bez odpowiedzi ze strony osób, które wzięły się za wytyczanie kierunków i ustalanie wytycznych. Przykro na to patrzeć, bo podobno to ja coś blokowałem, a moje tysiące godzin pracy włożone w MaSzynę były nieprzejrzyste.

Chętnie bym odpowiedział, ale nie pamiętam. Ostatnio robiłem Wyczerpy z SBL na LK1, ale nie mam pewności, czy to działa prawidłowo. Proponowałbym obejrzeć Quarka albo Drawinowo. Ale wg mnie, SBL powinno być robione na odcinkach izolowanych — nie wiem, czy tak jest we wspomnianych sceneriach, chyba nie. I raczej nie ma tam zmiany kierunku działania SBL, a przynajmniej ja nie robiłem. Moje skrypty sterujące nie obsługują jeszcze zmiany kierunku SBL.

Z drugiej strony na to patrząc, SBL jest sposobem zwiększania przepustowości, a pierwszym krokiem do tego jest budowa drugiego toru. Dlatego raczej nie spotyka się dwukierunkowych SBL na jednotorowej linii. Być może jest coś takiego na LHS, a kierunek działania SBL jest zmieniany w określonych godzinach, ale jest to mocno specyficzna linia (transport masowy surowców dla przemysłu przetwórczego).

85
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy do torów w Rainstedzie
« dnia: 16 Listopada 2023, 09:40:59 »
Nie umiem sobie tego wyobrazić. Wczytanie pliku SCM do edytora SCM i zapisanie go ponowne po zmianie w torach może usunąć niektóre eventy, zwłaszcza jeśli powpisywane jest kilka tego samego typu (edytor umie połączyć tylko po jednym sygnale w każdą stronę). Wskazane jest używanie systemu śledzenia wersji typu SVN i weryfikacja zmian, które się pojawiły. Podobnie będzie w przypadku eksportu scenerii do RSF, wyeksportowanie takiego pliku z RSF może zmienić eventy w torach. Natomiast plik eksportowany ze stenerii tworzonej w edytorze RSF nie powinien być edytowany tekstowo, ponieważ zmiany się nie zachowają. Jeśli zaś nie eksportują się eventy z RSF, to należy sprawdzić ustawienia, gdyż jedna z opcji wyłącza dodawanie eventów (używane to było do testowania ciągłości torów w czasach, gdy każdy błąd w eventach skutkował pojawieniem się okienka z komunikatem).

86
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy do torów w Rainstedzie
« dnia: 15 Listopada 2023, 16:32:08 »
Edytory w Rainsted raczej mają koncepcję przypisania sygnału do toru niż eventu jako takiego. Dążyłem do tego, żeby za pomocą eventów zrobić odczyty semaforów, wskaźników, czy innych informacji związanych z danym miejscem, natomiast sterowanie ruchem przenieść na poziom zajmowania i zwalniania odcinków izolowanych. W przypadku edytora RSF jest 8 grup sygnałów, ale jest to troszkę naciągane — kiedyś chciałem ujednolicić odczyty urządzeń, aby nie było osobnych nazw eventów, zależnie od typu urządzenia. Bo o ile przy ręcznej edycji pliku to może niesie jakąś dodatkową informację, to na poziomie edytora posługującego się obiektami jest to koszmar. W edytorze SCM poszczególne typy urządzeń są niejawnie rozpoznawane po nazwach.

W edytorze SCM trzeba zaznaczyć sygnał oraz następnie tor, po czym użyć przycisku [Przyklej]. W edytorze RSF robi się to podobnie, tylko najpierw trzeba wybrać warstwę sygnałów [F4], zaznaczyć sygnał, wybrać warstwę torów [F2], zaznaczyć tor i wybrać z menu Punktowy opcję [Przypisz do zaznaczonego toru] (można użyć skrótu klawiszowego) — ewentualnie na zakładce Inne użyć przycisku [Przyklej].

Jeśli się usuwają eventy, to jest pytanie, jakie kolejne czynności są przy tym wykonywane?

87
Pomoc w tworzeniu / Odp: Konwersja T3D do E3D
« dnia: 14 Listopada 2023, 09:37:05 »
Ale po co? Zapis modeli w formacie E3D zrobiłem po to, by były one wczytywane szybciej, od razu do struktur gotowych do wyświetlania oraz aby nie były liczone wektory normalne każdorazowo podczas wczytywania. Nie wiem, jak jest teraz, bo ktoś coś pozmieniał i nie widziałem dyskusji z argumentacją, co miałoby być zmienione i po co. Być może takie dyskusje miały miejsce na czacie i ślad po nich zaginął? Moje założenie było takie, że modele się robi w formacie T3D, a gdy po jakimś czasie powstaje wersja finalna i nie ma potrzeby ich poprawiać, to dane wczytane z T3D są zapisywane jako E3D i potem z takiej postaci wczytywane.

Tak się zastanawiam, ale chyba też chciałem zrobić wczytywanie modeli z formatu 3DS...

88
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 18:53:37 »
Można dodać "none" do listy modeli podsypek i wybrać dla zwrotnicy. Aczkolwiek to też bez sensu, bo oprócz modelu podsypki w tym pliku INC powinny być np. kierownice, które nie są automatycznie rysowane. Wybranie "default" oznacza wygenerowanie domyślnych wpisów include (zależnie od długości rozjazdu), żeby cokolwiek było, gdy się zaczyna robić scenerię od zera. Zdarzało się, że ktoś układał tory bez przypisanych tekstur i się potem dziwił, że nie widać ich w symulacji, więc z tego powodu edytor ustala domyślne wpisy. Docelowo planowałem traktować ustawienie "default" jako błąd, ponieważ autor scenerii powinien ustalić, czy podrozjazdnice mają być betonowe albo drewniane (zależnie od typu podrozjazdnic jest różnica w dopuszczalnej odległości pomiędzy rozjazdami) oraz czy rozjazd ma mieć jakieś inne właściwości, reprezentowane przez "model podsypki". Jest też opcja wyłączenia podsypek zwrotnic podczas eksportu, co było raczej pod kątem testów na bardzo słabym komputerze, którego używałem do 2013 roku (uruchamiałem MaSzynę w okienku 384×240, żeby chociaż mieć 1FPS podczas testów i wyłączenie wszystkiego oprócz torów znacząco pomagało).

89
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 16:58:18 »
Nikt nie powiedział, że nie możesz tego zrobić/dokończyć sam, jeżeli rozwiązanie od tmj Tobie nie odpowiada.
Zostało stwierdzone w 2015 roku, że moje rozwiązania są nieodpowiednie i niepotrzebne oraz że opublikowanie kodu poza licencją MaSzyny zapewni najbardziej właściwy kierunek rozwoju. Więc ja teraz tylko czekam na gotowe i piszę o tym, co moim zdaniem jest słabe. Liczyłem na to, że nieskończona liczba twórców mających dostęp na GitHubie przez 8 lat zrobi więcej, niż ja sam byłem w stanie zrobić przez 4 lata mojego zaangażowania w ulepszanie symulacji. A w zasadzie to nawet nie czekam, tylko oglądam czasem, jak postępuje realizacja ogłoszonych wtedy obietnic. Ktoś zrobił dokładniejsze iglice, super. Ale jednocześnie zapomniał o siodełkach podiglicowych. No to czekam, aż się pojawią, pewnie robiąc iglice, miał siodełka w planach, nie?

Na pewno rozjazdy generowane automatycznie wyglądają przyzwoiciej pod kątem jakości tekstur od tego co było wcześniej (nie licząc rozjazdów Benkowych).
Dla mnie to jest wymiana jednej prowizorki na jakąś inną prowizorkę. No ale to już nie należy do mnie decydowanie, co jak ma wyglądać. Zwracam tylko uwagę, że jest to dalekie od rzeczywistości i jakby nie ustawiać parametrów w Rainsted, nie da się osiągnąć dobrego rezultatu.

90
Pomoc w tworzeniu / Odp: Model podsypki zwrotnic
« dnia: 12 Listopada 2023, 14:16:46 »
W oknie Własności toru można wybrać model podsypki. Wcześniej trzeba dodać modele podsypki na listę, z której można wybierać.

Aczkolwiek, jakiś czas temu ktoś zrobił automatyczne generowanie podsypek rozjazdom z tekstury zwykłego toru. Co jest o tyle absurdalne, że pod rozjazdami nie umieszcza się podkładów, tylko podrozjazdnice, których długości oraz rozstawy są określone przez projekt techniczny rozjazdu. Około 2014 roku planowałem zrobić pliki opisujące konstrukcję rozjazdów (w formacie CSV), dzięki czemu można by poskładać lub wygenerować podrozjazdnice oraz pozostałe elementy. Jednak jak dotąd nie było nikogo chętnego, żeby to dokończyć albo zrobić jakoś lepiej. Tak więc rozjazdy w MaSzynie wyglądają badziewnie, niezależnie od tego, jakby tego nie ustawiać.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 113