Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14
31
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-021/EP07-1012
« dnia: 26 Grudnia 2014, 19:24:23 »
Dziś na obiegu z 25102/3.

32
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 26 Grudnia 2014, 10:17:01 »
Odrobina śniegu oraz mrozu i już jeden z wózków nie chciał się wyluzować, a drzwi zechciały sypnąć błędnym komunikatem. Na innym Pendolino stopień się nie mógł schować.

33
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 19 Grudnia 2014, 18:20:06 »
Niektóre artykuły pisze się na zlecenie, niektóre artykuły pisze się, aby czasopismo lub portal mógł "w branży" zaistnieć.

34
Mnie interesuje jedno, ponad godzinę pociąg stał zanim został wycofany i skierowany na prawidłowy tor.
Co w tym dziwnego, jak drużyna pociągowa (Mechanik lub Kierownik) zażądał sobie komisji...
To i tak szybko to obrobili, na Włochach jak Mechanik zakwestionował utwierdzenie drogi przebiegu, bo iglica nie dolegała do opornicy, to od ~18:00 do 23:00 pociąg stał.

35
Zamieszanie zupełnie nie potrzebne do tego te bezsensowne teksty w stylu: "podróżni się obawiali katastrofy", zagrożenie bezpieczeństwa i takie tam. Sprawa powinna być zbadana, jeśli nie było nic innego, to dyżurnemu po procentach i koniec sprawy.
Idiota -> Reporter24 ma parcie na szkło... i próbuje w mediach zaistnieć.
Wypadek bez następstw to nic innego jak incydent, który można śmiało zakwalifikować jako C41.

Nie życzymy sobie na tym forum obrażania nikogo.
Bocznica.
Rozi

36
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,skierowal-pociag-tlk-na-zly-tor-dyzurny-ruchu-zawieszony,152599.html
Ech, rutyna zgubiła ...
Przez ostatnie dwa lata, Karkonosze jeździły przez Błonie, Sochaczew - najpierw przez Bełchów, Koluszki, Piotrków Trybunalski, później przez Łowicz Przedmieście, Łódź Kaliską i Zduńską Wolę. Aktualnie przez Katowice po CMK.

37
Bocznica / Wydzielone z: Awarie Pendolino
« dnia: 15 Grudnia 2014, 10:28:42 »
Poczekajmy jeszcze chwilkę, pewnie gdzieś zaraz wypłynie informacja o niesprawnej automatycznej szczotce do butów. :-P

Reg. zakazy 12.
Bocznica.
Benek

38
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 08 Grudnia 2014, 20:41:04 »
Na PKP dzień bez proceduralnej biurokracji dniem straconym...
Tomek, miałem okazję nieoficjalnie przeczytać skany (nie wszystkich) dokumentów przesłanych oskarżonym (jeden z oskarżonych kiedyś gdzieś je opublikował) w sprawie spod Skierniewic - O obawie z powodu obojętności drużyn trakcyjnych nikt nic o jakimkolwiek zagrożeniu nie wspominał :-).

39
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 08 Grudnia 2014, 18:43:17 »
Wg. oficjalnego stanowiska CNTK/IK (biegli sądowi z CNTK/IK do sprawy karnej z "zabaw" RSem pod Skierniewicami) - Radiostop stwarza zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

40
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 07 Grudnia 2014, 21:22:47 »
A czy ktoś słyszał o usłudze Naciśnij I Mów np. w Polkomtelu? Przypuszczam że w ten sposób będzie łączność rozwiązana.

41
Przecież o art. 208 PT już wcześniej pisałem -> przejrzyj jeszcze raz temat, tylko że nie chciało się go czytać, bo po co?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17865.msg214828.html#msg214828
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17865.msg384228.html#msg384228
Nie trzeba być Einsteinem, aby zrozumieć dlaczego Baofengi, Wouxuny i inne chińczyki są sprzedawane jako "sprzęt krótkofalarski". Już w Wikipedii (jak kogoś męczy przeglądanie dokumentów UKE) można znaleźć wymóg dla urządzeń PMR446.
Cytat: Wikipedia o PMR446MHz
Legalność
Urządzenia PMR 446 (Private Mobile Radio) pracują w paśmie UHF 446 MHz. Powyższe pasmo jest dopuszczone do zastosowań cywilnych. Prawo zezwala na korzystanie tylko z urządzeń posiadających:
    moc maksymalnie do 500 mW
    fabrycznie zintegrowaną z urządzeniem antenę.
Krzysiek, lepiej rżnąć lebiegę i niech wszyscy mi na tacy podadzą, niż logicznie pomyśleć lub poszukać?
Ps. Dla tych co mają problemy z przedrostkami, 500mW = 0.5W.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 06 Grudnia 2014, 04:37:07 »
Przemnóż to razy 4.

43
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 06 Grudnia 2014, 01:45:43 »
Choć po przemyśleniu sprawy, jeżeli F747 i Kolibry nadają i odbierają ramki identyfikacyjne FFSK, to by można było ramkami FFSK podsyłać ALARM. Wada, na ucho nie dało by się odróżnić sekwencji identyfikatora od alarmu, drugą wadą jest, ale nie mogę tego napisać, aby aktualnie nie ułatwić zadania "żartownisiom" i "miłośnikom cudzej własności".

44
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 06 Grudnia 2014, 01:27:22 »
Po co wyważać już otwarte drzwi -> ETCS z GSM-Rem.
W analogu można byłoby pozamieniać dwa tony miejscami... hmm, ryzykowną rzeczą byłoby dodanie subtonów (CTCSS/DCS) F747 i Kolibry obsługują obydwie? formy personalizacji.
Wada: Pociąg bez uruchomionego CTCSS/DCS odpowiednio wcześniej będąc dalej od źródła sygnału odbierze sygnał "ALARM" niż pociąg z uruchomionym CTCSS/DCS.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 06 Grudnia 2014, 01:15:49 »
W pogotowiu co najwyżej MotoTRBO, o ile nie szyfrowane to i posłuchać się da, bez wydawania 2000 Zł za jakieś DMxxxx/DPxxxx.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 06 Grudnia 2014, 01:01:12 »
Weryfikowanie autoryzacji nadania analogowego sygnału ALARM, może być zgubne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Niestety, gdzie się człowiek nie odwróci (w większości przypadków) widzi się Radmory 3006-160.
DTMF jest jeszcze bardziej rozpowszechniony - w latach 90 wydzwanianie na koszt... hmm, Telekomuny Polskiej.
DTMFy i sekwencje syren OC są znane,
Select V też nie jest już przeszkodą
Jedynie jeszcze DSP-50 rodem z PSP jeszcze nie jest rozgryzione do końca.

48
Kiedyś kierownika pociągu do nich wysłałem po Baofenga (miał jakieś problemy ze służbowym radiotelefonem), zanim doszło do finalizacji transakcji, musiał okazać stosowne pozwolenia.

  Dodano: 06 Grudnia 2014, 00:00:39
Ps.
Co się tyczy radiostopu jeżeli potrzebujesz instrukcji to ja jej nie dam, szkoda że zawiodłem zainteresowanych. Ale potrafi to zrobić ośmiolatek który zaczyna swoją przygodę z radiem w klubie krótkofalarskim i to nie jest żadna tajemnica. Myślę, że większość z was na tym forum potrafiłaby to zrobić. Świadczy to tylko o tym jak bardzo archaiczny jest to system. Ale wątek nie o tym.
Czy potrafisz rozróżnić sarkazm/ironię od wypowiedzi na serio?

Reg. obowiązki 11a.
Bocznica.
Benek

49
Jest pytanie retoryczne. Czy przy zakupie omawianego radiotelefonu jest potrzebne zezwolenie? Czy po prostu kupujemy i sprzedawcę to nie interesuje. Z tym zezwoleniem na nadawanie w eterze to nie jest, jak rozumiem tak do końca. Znalazłem coś takiego Pozwolenie radiowe indywidualne na pracę w sieci . Czyli jak rozumiem można nadawać, bez procedury uzyskania zezwoleń i licencji. Pozwolenie to jest imienne i przypisane do danego urządzenia. Czy warto kupować coś, czego nie będzie się użytkować?
Tak, jest wymagane pozwolenie, bo:
1) Sprzęt nie spełnia wymagań jako sprzęt PMR446MHz (moc powyżej 0.5W i demontowana antena);
2) Przy zakupie jako sprzęt krótkofalarski (z ograniczeniem na pasma amatorskie 144-146MHz i 430-440MHz odbiór/nadawanie);
3) Pozwolenia Radiowe "HamRadioShop" czy też "Navcomm", odwołują się tylko do pracy w "ich" sieciach, obydwa sklepy widnieją w UKE jako Operatorzy Telekomunikacyjni.

blachamc, są w PL sklepy z prawdziwego zdarzenia które interesuje czy kupujący ma stosowne uprawnienia np. http://www.avanti-radio.pl/index.php, ale większość handlarzyków z alledrogo i serwisów CB ma na to ...
Ps. nie będę się powtarzał już o tym pisałem.

Reg. obowiązki 11a.
Bocznica.
Benek

50
Zeszliśmy z tematu i to dalekooo :)
@radzik1998 odpowiedź na Twoje pytani brzmi: tak będziesz mógł odbierać PKP. Jeżeli nie jest zablokowane nadawanie będziesz mógł również nadawać na częstotliwościach PKP, mało tego będziesz mógł również wysyłać RadioStop gdy znudzi Ci się już słuchanie. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że możesz ten sprzęt kupić legalnie i legalnie go posiadać, użytkować pod warunkiem, że nie nadajesz. Jednak jak będziesz korzystał z tego urządzania zależy tylko od Ciebie i tylko Ty poniesiesz odpowiedzialność karną za nie uprawnione wciśnięcie PTT.
@Krzysiek626 dzięki za dyskusję.
Nie zgodzę się, legalne kupno =/= legalne posiadanie i użytkowanie -> http://prawo.ws/telekomunikacyjne/art208.htm
Inny przykład masz z antyradarami i jammerami, zakupić możesz, posiadać go w samochodzie nie możesz - po mimo odłączonych przewodów od zasilania, policjant może oświadczyć że urządzenie pracowało i komu sąd uwierzy?

Ps. Przeprowadź jeszcze w tym temacie instruktarz "Jak krok po kroku wysłać w eter sygnał ALARM z radiotelefonu nieposiadającego Select V", a "Miłośnicy" węgla czy fabrycznie nowych czterech kółek będą zadowoleni i wdzięczni - nie będzie potrzeby wspinać się na semafory w celu zamiany miejscami szkiełek, czy rzucania się na skład z celu jego zatrzymania/wysypania zawartości - BRAWO.
Dlatego uważam, że Scanner -> Odbiornik Szerokopasmowy, jest "bezpieczniejszym" urządzeniem dla MKola od jakiegokolwiek TRXa.

Reg. zakazy 9, obowiązki 11a.
Bocznica i ostrzeżenie za nagminne cytowanie całej wiadomości.
Benek

51
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 04 Grudnia 2014, 21:02:07 »
Przy założeniu że wszystko z planem się odbyło i pociąg nie został odwołany, to 136003 już w Idzikowicach powinien być .

52
Zestawienie składu przypomina Portowca 81112/3. A siódemka wygląda na którąś ze 133, 217, 222, 223.

53
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_10_14
« dnia: 30 Listopada 2014, 08:49:54 »
Wywalanie WSa uzależnione jest od szybkości komputera - im szybszy, program nie zauważy mniejszych problemów z siecią, na wolniejszym przy renderowaniu już tak.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 23 Listopada 2014, 22:08:20 »
Ciekawostka przyrodnicza występuje w pendolino, pomimo deaktywacji I pulpitu w pierwszej kabinie i aktywacji II pulpitu w II kabinie, "SIFA" w pierwszej kabinie wciąż jest aktywne i potrafi najmniej odpowiednim momencie zrzucić powietrze do atmosfery z jednoczesną niemożnością jego popełnienia. Drugą ciekawostką jest to, gdy komputer będzie przepełniony błędami, też może zrzucić powietrze z PG.

55
Szkoda że nie przegląda naszego forum, bo by miał okazję zobaczyć że jego następca takiego fiku-miku na przejeździe nie przeżył.

56
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnał Pc2 - przymiarka do zmiany przepisów
« dnia: 15 Listopada 2014, 18:04:58 »
@borys_q: zgadzam się, bo chyba nikt nie pomyślał o tym, że gdy pociągi się wyprzedzają na szlaku z banalizacją to Pc2 ma się nijak... Wtedy oba tory w jednym kierunku są zajęte przecież i wobec tego dla kogo byłby ten Pc2 na szlaku dwutorowym?
Dla tego trzeciego, który wyjechał bo uprzednio zobaczył sygnał przestępczy lub otrzymał eSkę bądź eNkę.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę przyciąć cytat.
Benek

57
Nie jest, nie znam telefonu który posiada funkcje skanowania. Można przyjąć, ze telefon to urządzenie posiadające jeden kanal nadawczo odbiorczy, stad nie ma funkcji skanowania. Pomysl zanim napiszesz, przyklad jest chybiony. Napisze jeszcze, ze czulosc odbiornika zależy od zalozen konstrukcyjnych, czyli od ceny końcowej. Miedzy innymi od ilości stopni wzmacniających pośredniej częstotliwości. Także obwody wejsciowe w.cz. nie powinny być przeznaczone do odbioru zbyt szerokiego pasma, przy odbiornikach wielopasmowych stosuje sie obwody wejsciowe przelaczane. Ilosc stopni przemiany czestotliwosci posredniej ma wplyw na selektywnosc odbiornika i zabezpiecza przed odbiorem czestotliwosci lustrzanych.
Czy uważasz że w trunkingu występuje tylko jeden kanał?
GSM to znacznie bardziej rozbudowany system trunkingowy, więc nie można przyjmować że posiada tylko jeden kanał - bo posiada wiele kanałów (choć jak byś się uparł to można uruchomić system trunkingowy na jednym kanale, ale reszta użytkowników by oczekiwała aż ponownie slot się zwolni i ponownie powróci kanał kontrolny). "Skaner" kanałów zaimplementowany jest w odbiorniku radiodyfuzji, -> Radio FM, ale odchodzimy od tematu.
Przejrzyj kategorię produktów w sklepie radiotechnicznym i zauważ że w grupie "skanery" znajdują się tylko odbiorniki, nie urządzenia nadawczo-odbiorcze.
Nikt tu nie neguje że radiotelefon na konkretne pasmo jest czulszy od odbiornika szerokopasmowego, negujemy tu opis "skaner z nadawaniem". Jedyny radiotelefon który w miarę szybko przeszukiwał kanały/częstotliwości to był Kenwood TH-G71. Określenie funkcji skaner do przeszukiwania kanałów/częstotliwości w radiotelefonach klasy no name z chin, to takie same nadużycie jak dodanie york-terriera do wykazu ras psów agresywnych.

Odnośnie założeń cen wyjściowych, teraz założeniem jest sprzedać coś jak najdrożej przy minimalnych kosztach produkcji.

58
Idąc tym tokiem rozumowania, to telefon komórkowy też jest skanerem z możliwością nadawania.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 23 Października 2014, 22:23:29 »
24.10.2014

Do Olszamowic:
126002/3 (19:26 - 23:00) przez:
W-Wa Gdańską, Jelonki, Gołąbki, Józefinów, Grodzisk Mazowiecki, Szeligi.

Do Katowic:
Obieg 146004/6 (07:00 - 11:20), 416002/3 (11:49 - 18:25), 146002/3 (19:09 - 23:52) przez:
W-wę Centralną, Ursus, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Szeligi, Kanapówkę, Zawiercie, Łazy, Sosnowiec

146006/7 (19:00 - 00:25) przez:
W-wę Centralną, Ursus, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Szeligi, Kanapówkę, Zawiercie, Łazy, Sosnowiec

Do Krakowa:
???

Do Iławy Głównej:
cdn

cdn...

60
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 23 Października 2014, 22:07:42 »
Których pociągów?
Zarządzenia na uruchomienie Wahadeł następuje prawie że z dnia na dzień.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 14