Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14
61
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 22 Października 2014, 23:02:38 »
Jutro rano około 4:00 ED250 pojedzie PXJ 136002/3 do Miasta Kraka. Powrotny PXJ 316002/3 odjazd 11:25, przybycie 17:22

  Dodano: 22 Października 2014, 23:23:04
23 bm po 19:00 ED250 pojedzie do Wrocławia Głównego (3:29) PXJ 166002/3 przez CMK, Żelisławice, Koniecpol, Częstochowę, Katowice, Gliwice, Opole
Powrót zaplanowany jest na 24 bm o 6:35 PXJ 616002/3 w warszawie o 18:06. W Katowicach przewidywany postój techniczny 10:13 - 10:17, proponuję od 8:30 już wypatrywać wahadła.

62
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 22 Października 2014, 05:48:14 »
Około 5:32, jedno ze stacjonujących na Grochowie ED250, opuściło i zmierza do Krakowa Głównego jako PXJ 136002/3 - wytrasowany został na prędkość 160km/h. Planowany przyjazd do Krakowa Głównego o 12:49.
Wyjazd z Krakowa Głównego do Warszawy o 13:04 jako PXJ 316002/3 również wytrasowany na 160km/h. Planowany przyjazd do Warszawy zachodnia o 17:57 (przejazd przez centralną bez zatrzymania), na wschodnią 18:09 i zjazd na Grochów 18:19.

  Dodano: 22 Października 2014, 22:48:09
Kolejna jazda ED250, po 19:30 z Grochowa odbyła się do Iławy Głównej jako PXJ 156002/3, aktualnie około 22:40 powinna już opuścić Iławę wracając już do Warszawy jako PXJ 516002/3

63
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 18 Października 2014, 10:12:10 »
O ile PKBWK sporządzi raport, to może się dowiemy.
Ostatnimi czasy komisja zapomina opublikować raporty. Np. z najechania EU07-206.
Komisja Lotnicza publikuje raporty nawet z incydentów lotniczych.
Przykład kilka lat temu - naruszenie zamkniętej strefy na Okęciu przez SP-TVN podczas głośnego, awaryjnego lądowania "na brzuchu" (bez podwozia) B767(?), czy z zakłóceń w łączności radiowej.

64
Zastanawiałem się jaki sens miało rozpinanie składu, ale po przejrzeniu mapy wszystko stało się jasne

65
[Warszawa]Okiem Reportera 77. Zderzenie pociągu z samochodem na Kocjana.

66
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład ED250 na 200km/h
« dnia: 13 Października 2014, 12:51:30 »
@IC_Kołobrzeg, czy jak przeglądałeś rozkład 1404/5, to czy doczytałeś się że to "Roczny Rozkład Jazdy"?

67
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?p=938352#p938352
Reg. obowiązki 7.
Proszę dodać jakiś komentarz, w przyszłości link wygaśnie i nie będzie wiadomo o co chodziło.
Benek

Relacja MK z nieukończonej jazdy 35WE-002 na 92364/5.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Sąd ogłosił upadłość TS Opole
« dnia: 07 Października 2014, 22:37:14 »
Odkopię.
PIC planowało wykupić TS OPOLE, ale się rozmyśliło -> http://www.rynek-kolejowy.pl/54236/pkp_ic_rezygnuje_z_ts_opole_zaczna_sprzedawac_majatek.htm

69
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 29 Września 2014, 23:47:52 »
Co nie zmienia faktu, że przy rozjeździe 51 stoi sobie nowa, lecz ciemna latarnia.

70
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 29 Września 2014, 13:02:09 »
Schematy Warszawa Włochy:
- Oryginał ze Semaforek http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/c/cf/Warszawa_Wlochynew.png
- Szkic na podstawie oryginalnego schematu stacji
Może one rozwieją jakiekolwiek wątpliwości.

71
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 28 Września 2014, 21:11:59 »
Bo "test" wysyła kombinację F3 + F1 i jeżeli radiotelefon odbierze poprawnie "alarm", chwilę później się na wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat o odebraniu sygnału "Alarm".
Drugi test powinien być przeprowadzony poprzez wciśnięcie przycisku "Alarm" niestety na kanale "000", wtedy tester powinien potwierdzić poprawność odebranego sygnału poprzez wysłanie w eter co sekundę pięciu sygnałów ~450Hz (dokładnej częstotliwości tonu nie znam, na ucho mi brzmi ~450Hz).

72
A podasz na jakiej freq.

73
Z teorii cudów o ile nie oszukujesz:
- Awaria instalacji antenowej i nadajnika (Prążkowanie).
- Lustrzanka związana z wtórnym wymieszaniem się któreś częstotliwości pośredniej w odbiorniku - normalne zjawisko (wada odbiornika - brak wystarczającego ekranu).

74
Zapytam wprost, otóż wszedłem w posiadanie takiego oto sprzętu: http://www.navcomm.eu/product_info.php?products_id=90 Czy ktoś jest w stanie napisać mi czy dam radę tym sprzętem nasłuchiwać na częstotliwościach kolejowych?

Bezpośrednio nie, ale jeżeli będzie się chciało komuś zbudować jednostronny przemiennik crossbandowy, to może uda się tobie na TK-760 coś kolejowego usłyszeć ;-)


Osobiście polecam : Baofeng UV-5R. Sprzęt dobrze się sprawdza w każdych warunkach, dodatkowym atutem jest możliwość nasłuchu przez słuchawkę dołączoną w zestawie. A cena nie wielka.  Jedyną wadą jest to ze jest to skaner z możliwością nadawania więc należy odpowiednio to urządzenie użytkować.

Proponowałbym się douczyć, że nie istnieje coś takiego jak scanner z możliwością nadawania!!!
Scanner = Odbiornik zazwyczaj szerokopasmowy -> obwodów nadawczych BRAK!!!
Baofeng UV-3R, UV-5R (i pochodne od UV-5R) to wszystko są urządzenia Nadawczo-Odbiorcze -> Radiotelefony z dodatkową funkcją skanowania/szukania!!!


Nie mam za bardzo zastrzeżeń co do tego sprzętu, jak za taką cenę, ale mam zastrzeżenia co do fabrycznej anteny, niezbyt dobrze ściąga sygnał. Najlepiej by było kupić lub zrobić inną antenę. 
Ta słuchawka mi się osobiście niezbyt podoba, ale można kupić za około 6 złotych przejściówkę z mini jacka na micro jacka i podłączyć zwykłe słuchawki (oczywiście tylko do odbioru). Oczywiście, jak kolega powyżej, także polecam to urządzenie, za tak małą cenę.

Ściągać to możesz ubranie przed kąpielą ;-)
Zadaniem anteny jest odbiór tego co jest w jej otoczeniu. Jak wyślesz balon w chmurę burzową z podłączonym do ziemi przewodem, wtedy można powiedzieć że balon ściągnął ci piorun ;-)

Ps. Chyba co niektórzy nie czytali poprzednich postów http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17865.msg384214.html#msg384214 więc proszę bez herezji.

75
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 20 Września 2014, 21:09:27 »
Jak plotki głoszą, mechanik któremu wczoraj nie udał się bezpieczny powrót do MNS, jeździł krótko, bo drugi miesiąc. Był bardzo obiecującym maszynistą, podobno rewelacyjne zdawał egzaminy, a teraz będą ujadali przeciwnicy licencjatów.

76
Bieżące kolejowe / Odp: O krok od katastrofy
« dnia: 20 Września 2014, 12:15:10 »
Nie są, w radio-stopie masz dźwięki modulowane. Gwizdkiem konduktorskim, czy syreną lokomotywy nie uda Ci się wygwizdać sygnału A1r ale D3 jak najbardziej.
Czy słyszysz różnicę?

78
[offtopic]
Gdyby tu był button "Kocham to" ("Lubię to", to za mało) na pewno bym kliknął.
[/offtopic]

79
Bieżące kolejowe / Odp: ED72 - Stacjonowanie i kursowanie
« dnia: 09 Września 2014, 12:46:36 »
Na początku kursowania "Babiego Lata" (17104/5 aktualnie 17128/9) jeździły na przemian dwa EDwardy (72-019 i jakaś jeszcze) z tego co pamiętam, to były sztuki na stanie zakładu (chyba?) Wielkopolskiego PR.
Dwa lata temu PR Kraków z Zakopca wysyłał po CMKa na Nikiforze/Propad? na przemiennie EDwardy.

80
Może jestem okrutny, ale szkoda że ten debil rzucając szlabanem nie podczepił się pod przewód jezdny (następnych dewastacji być może już by nie było), bądź nie zakończyło się dla kogoś dotkliwym, bliskim spotkaniem z pociągiem. Tym czymś w srebrnym (Clio?) to już z premedytacją uszkodził zaporę. Kolejny debil to był w dostawczaku, co się za motał i po "uwolnieniu" się, dalej manewrował po torach, aby być pierwszym przed szlabanem, a Nagrodę Darwina wysłał bym do kretyna przechodzącego w poprzek składu towarowego.

81
Bieżące kolejowe / Odp: Incydent w Oleśnicy (19-18-2014 ok 05:30)
« dnia: 22 Sierpnia 2014, 11:13:15 »
Na Stacji Oleśnica od godziny 04:40 do godziny 07.10 przerwa w ruchu. Samowolne przejechanie drezyny sieciowej WM15P (PKP Energetyka - pociąg 662574 relacji Wrocław Główny-Krośnice) obok semafora wyjazdowego G5 wskazującego sygnał "STÓJ" przy torze nr. 5 w stacji Oleśnica. Drezyna sieciowa rozpruła rozjazd nr. 55 na którym się zatrzymała.

82
Bieżące kolejowe / Odp: SM42-3001 już w ruchu
« dnia: 16 Sierpnia 2014, 09:27:38 »
Dziwna numeracja w SM42.
SU42-1001 zostanie/został wpisany na stan Zakładu Północnego, SM42-3102 zostanie/został wpisany na stan Zakładu Centralnego IC.

83
Funkcję Voice Squelch posiadają niektóre modele Icomów np. IC-RX7 lub IC-R20.

84
I takie wyjaśnienie ma sens. W temacie czułości jeszcze dodam - w przypadku superheterodyny (tego typu odbiorniki stosuje się od dawna właściwie wszędzie, ze skanerami włącznie) przestrajana jest tylko heterodyna (generator lokalny), cała reszta elementów pracuje zawsze na takiej samej częstotliwości i raczej szerokość pasma nie ma bezpośredniego wpływu na ich czułość.
Znaczenie ma m. in. ilość stopni pośrednich. Ile stopni ma ten Uniden nie wiem, podejrzewam dwa, tak jak w Inteku AR-109, którego miałem swego czasu.

Sam ten Intek to jakieś byle co, w porównaniu z Unidenem właściwie nic na nim nie słychać. Zresztą myślę, żeby napisać krótkie porównanie obydwu jak będę miał trochę czasu.
Ogólnie Intek AR-109 jest głuche jak pień, nawet noże tępe nie są tak tępe jak ten Intek.
Tutaj temat z subiektywnymi ocenami odbiorników szerokopasmowych.

85
Trzeba zawsze pamiętać o tym że radiotelefony produkowane na konkretne pasmo (wycinek widma) będą czulsze w odbiorze od odbiorników szerokopasmowych, gdzie jest niemożliwością zestroić tak obwody, aby w każdym paśmie Skaner odbiera idealnie.

Kolego @ic_kolobrzeg oczywiście mamy rozumieć że masz stosowne uprawnienia do korzystania z urządzeń nadawczo-odbiorczych pracujących w pasmach komercyjnych, których używanie jest objęte stosownymi pozwoleniami? Jak nie, to przewertuj art. 208 pt :-] TRX=/=RX, to tak dla przypomnienia, aby przypadkiem kuku i smrodu w życiu sobie nie zrobić.

86
Scena jak z oszukać przeznaczenie...

87
W KMach drużyny trakcyjne otrzymały informację o zmianie terminu wprowadzenia znowelizowanej instrukcji Ir-1.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 13 Lipca 2014, 20:10:20 »
Kiedyś jeden motorniczy mi mówił, że przez krzyżownice spokojnie można przejeżdżać nawet 30 km/h i nic się nie stanie. Podobnie pod wiaduktami, tam zwykle też można szybciej, we Wrocławiu wyjątkiem wtedy był (i pewnie jest dalej) wiadukt na Stawowej koło dworca. Tam przewody są na tyle zużyte, że wszyscy wolą się do tych dziesięciu zastosować, niż później ewentualnie płacić za wymianę połamanego patyka.
Możesz pojechać szybciej o ile stan torowiska na to pozwala, ograniczenia prędkości pod wiaduktami związane są z powodu: stanu torowiska (bujanie wagonem i pantografem na boki) oraz sztywnością i montażem sieci (Wyrwanie wkładek grafitowych oraz uszkodzenie kołyski przez wieszak).

89
Bieżące kolejowe / Odp: Szansa na spotkanie Elfa
« dnia: 08 Lipca 2014, 12:57:18 »
Malowanie pyska rodem z SKM W-wa, nawet ten sam odcień czerwonego.

90
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 01 Lipca 2014, 20:32:23 »
Fabrycznie w 105Na nigdy nie było tylnego pulpitu manewrowego. O ile dobrze pamiętam, to Tylni pulplit pojawił się dopiero w 105Nb wraz z wyłącznikiem hebelkowym baterii w tylnej szafce.
Choć jeszcze sobie przypominam że pierwsze przymiarki do tylnego pulpitu były wprowadzone przez w T3 MZK w latach 80/90-tych w ramach programu realizatorskiego (za kasę) w ostatnich sztukach 105N (na 10xx) i 106N które z powodu wysokiej awaryjności zostały przebudowane na 105Na.

  Dodano: 01 Lipca 2014, 21:40:06
Nowsze tramwaje posiadają uproszczony pulpit do jazdy tyłem. Jeśli nie ma pulpitu, jazda do tyłu musi być ubezpieczana przez uprawnionego pracownika (znającego zachowanie się tramwaju). Motorniczowie powinni być przeszkoleni na taką sytuację.
W 116Na do tylnego pulpitu pasuje kluczyk od stacyjki ze 105N -> 44213.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 14