Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Cześć, ostatnio pomyślałem sobie o czymś takim. Jest sobie lokomotywa EP07, która ma Vmax 125 km/h. Jednakże, wszystkie pociągi planowo jeżdżące z lokomotywą EP07 mają wpisaną prędkość rozkładową 120 km/h, mimo że wszystkie wagony mają Vmax 160 km/h, więc "na logikę" prędkość maksymalna składu wynosi 125 km/h.
Załóżmy teraz skład, który rozkładowo jedzie na EP09 i ma Vmax 150 lub 160 km/h, w zależności od wagonów. Jakiegoś dnia nie ma EP09 na stanie, więc na takowym składzie pojawia się lokomotywa EP07.

I teraz pytanie. Czy jeżeli taka sytuacja wystąpi, to czy maszynista EP07 może rozpędzić skład do 125 km/h, czy musi się trzymać tego limitu 120 km/h?

EDIT: No i jeszcze podobne pytanie odnośnie EN57. Pociągi jeżdżące na zwykłych EN57 mają rozkładową 100 km/h, mimo że pojazd może rozpędzić się do 110 km/h. Czy jeżeli zamiast zmodernizowanego EN57, który rozkładowo może jechać 120 km/h, wyjedzie zwykły EN57, to czy może jechać 100 czy 110 km/h?
W takich sytuacjach mogą zdarzyć się dwie rzeczy:

a) Nastąpi korekta rozkładu jazdy uwzględniająca zmianę pojazdu trakcyjnego w danym dniu.
b) Takiej korekty nie będzie (nie zawsze jest to możliwe).

Rozkład uwzględnia profile linii "na trasie" oraz obciążenie i w uproszczeniu rodzaj hamulca. To przekłada się na wynik końcowy, jakim jest wymagany % masy hamującej. Ten z kolei determinuje maksymalną prędkość pociągu.

Dodatkowo przewoźnik może zażyczyć sobie zmniejszenie prędkości "bo tak" i zdarza się, że przewoźnik zamawia rozkład jazdy na prędkość mniejszą (wspomniane EN57 na 100 km/h). Tutaj jest to kwestia czysto uznaniowa przewoźnika.

Jeżeli sytuacja dotyczy punktu a), to sprawa jest oczywista. Jeżeli możliwości techniczne są i przewoźnik nie ograniczy prędkości życzeniowo, to prędkość rozkładowa tam gdzie jest to możliwe (masa umożliwia przy tej prędkości zatrzymanie składu na danym pochyleniu) osiągnie prędkość konstrukcyjną (ale na 99% nie większą niż Vmax z oryginalnego rozkładu).

Jeżeli punkt b), rozkład nie zostanie zamówiony pod zamieniony pojazd (a więc parametry rozkładu są stare) i np. masz w rozkładzie jazdy 114% masy wymaganej i Vmax 120 km/h na jakiegoś zmodernizowanego kibla, a zmieniasz skład na zwykłe EN57, to automatycznie nie masz masy hamującej. Więc musisz ograniczyć prędkość do takiej wartości, której skład podoła się zatrzymać w wyznaczonej drodze hamowania.

Do tego dochodzą niuanse w postaci jak kto sobie interpretuje możliwości ograniczenia prędkości tylko "na odcinek" lub na całą trasę pociągu. Zdarzają się sytuacje, że prędkość ogranicza się na całą trasę, mimo że pochylenie jest tylko na niewielkim fragmencie całej trasy (np. kilometr) i na pozostałym odcinku rzeczywisty % mieści się w widełkach dla wyższej prędkości.

W przypadku gdy PKP-PLK wniosek o zmianę parametrów rozkładu odrzuci, to będzie mogła przewoźnika naliczać z tytułu WCJ (Wydłużonego Czasu Jazdy).

2
Interesancie jestem tego świadom. Jednak świadectwo operatora jest krokiem naprzód. Zresztą już przyszło i niedługo składać będę dokumenty o pozwolenie radiowe. Jak byłem na egzaminie w UKE to się zapytałem o ten nasłuch. Udzielono mi tak wymijającej odpowiedzi że nie byłem z niej wstanie nic wyciągnąć.
Bo nasze przepisy są napisane pod służby dlatego też tak są zagmatwane...

3
Nie o to chodzi. W transporcie lądowym duże pojazdy np. TIR mają ograniczenie do 90 km/h, a autobusy do 100 km/h i nie ważne że jadą autostradą. Kierowca nie musi ciągle akomodować oka do bliży i do nieskończoności (dali), a maszynista wypatruje semaforów na dystansie minimum 300 metrów (szlaki kolejowe do 120 km/h) i ok. 400 metrów na cmk (minimalna odległość widzialności dopuszczona przepisami), a dodatkowo ma dużo do czytania w kabinie na pulpicie + obsługa np. radia itp.
Trochę rozszerzę temat autobusów.
Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h
§ 23.
1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

4. Autobus powinien być wyposażony w:
1) przyrząd kontrolny — tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h;
2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;
3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm;
4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych (nacinanych) rowkach bieżnika;
5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie — 560 mm;
6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów;
7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:
a) autobusu nowego typu — po dniu 31 grudnia 1998 r.,
b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t — po dniu 30 września 1999 r.;
8) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się pasażerów na boki;
9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu;
10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej.

Normalnie Vmax </= 80km/h

4
...
Egzamin na radiooperatora mam zdany, czekam jedynie aż świadectwo przyjdzie. Jest też prawdopodobieństwo że od czasu kiedy  członkowie klubu zdawali egzamin przepisy się zmieniły bo w większości było to ok. 40 i więcej lat temu.y

W radiokomunikacji przepisy się tak często nie zmieniają jak w innych dziedzinach życia. Wciąż dbają oto "Leśne Dziadki".
Posiadając same świadectwo operatora, nie posiadasz uprawnień do samodzielnej pracy na jakikolwiek częstotliwościach (Świadectwo jest pewnego rodzaju ochroną: że znasz przepisy BHP przy pracy radiowej oraz że wiesz z grupsza do czego służą poszczególne funkcje i opcje w radiotelefonie), jedynie na stacji klubowej i pod warunkiem że pod bacznym okiem opiekuna stacji klubowej.

W Pozwoleniu Radiowym masz wyszczególnioną otrzymaną kategorię pozwolenia radiowego, a w pytaniach egzaminacyjnych na konkretną kategorię miałeś podane zakresy do pracy, rodzaj pracy, rodzaj modulacji i maksymalną moc w danym wycinku pasma (amatorskiego pasma)...

5
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 08 Marca 2019, 01:19:28 »
...
Żależy na czyje "zlecenie" Prokuratora i Sąd się sprawą zajmował.
Po słynnej przegranej Policji z Kierowcą Autobusu z Radomia o nasłuch "Drogówki", w listopadzie 2008 roku został znowelizowany słynny art. 267. KK m.in. zmieniając słowo "specjalne" na "inne".
Policja za wszelką cenę chciała utwierdzić sąd że rozmowy w modulacji F3E są szyfrowane, a odbiornik szerokopasmowy te zabezpieczenia przełamuje. Proces jak i wyrok miał być przestrogą dla innych melomanów słuchających "Rozgłośni Harcerskich"...
Porównywanie pasma Służb odpowiadających za bezpieczeństwo i porządek do pasma lotniczego jest trochę śmieszny (nikt spotterów nie gania), lecz radioamator który nagrał i upublicznił nagranie z katastrofy Białoruskiej Suki 27(??) podczas Air Show w Radomiu, dostał po tyłku za upublicznienie nagrania, ale wtedy go chyba wzięli na "huki" i się przyznał.

6
...
Wracam by w dalszym ciągu rozwiewać wątpliwości, ostatnimi czasy na spotkaniu klubu łącznościowego w którym jestem poruszyłem temat nasłuchu na urządzeniach nadawczo-odbiorczych. Zostałem utwierdzony w przekonaniu że można nasłuchiwać urządzeniem nadawczo-odbiorczym co nawet wykonywałem na sprzęcie klubowym. Proszę by nie wprowadzać w tej kwestii w błąd innych.
Kolego, albo źle pytanie zadałeś, albo na złym przykładzie ich źle zrozumiałeś.
Co innego jest praca na stacji klubowej pod okiem operatora i na pozwoleniu klubowym w pasmie amatorskim (w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej), co innego praca na sprzęcie indywidualnym, bez świadectwa operatora, bez pozwolenia radiowego, w paśmie i częstotliwościach komercyjnych, zarezerwowanych dla konkretnych podmiotów (nie będąc pracownikiem któregokolwiek przewoźnika), na sprzęcie niedopuszczonym i niespełniającym wymogu UTK (nieprzebadany).

7
Jest to sygnał lecz bardzo zniekształcony.
Znajdź generator sinusoidy, lub program do edycji audio, np. jakiś cooledit
F1=1160Hz;
F2=1400Hz;
F3=1670Hz;
Długość tonu to 100ms, przerwa pomiędzy sekwencjami 600ms.

8
Z wczoraj:
"Niezatrzymanie się pociągu 41004 (PKP INTERCITY) rel. Bohumin - Warszawa Wschodnia przed wskazującym sygnał Stój semaforem "M" (...)
Chłopaki poczuli się bezpiecznie - że już są w domu przy stole wigilijnym, bądź odbywała się wigilia na Szopie (Drużyna Trakcyjna - Warszawa). Pewnie rutyna ich zjadła :-|

9
Oj tam, w Łodzi w czerwcu 2016, zwial tramwaj i wykoleil sie przy Placu Niepodleglosci.
Z tą różnicą że serwisant PESY w ferworze walki (i zarazem kilku porażek ) "spiął" tramwaj na krótko, omijając wszystkie możliwe zabezpieczenia...
W przypadku zbiegnięcia loka... [Plotka=Mode_ON]...Pojawiła się jeszcze taka informacja, że w lokomotywie po kontakcie z koparką, doszło do uszkodzenia jednego z cylindrów hamulca postojowego[Plotka=Mode_OFF]

10
Symulator / Odp: Postępowanie w przypadku zadziałania radiostopu
« dnia: 17 Listopada 2017, 14:33:39 »
W rzeczywistości należy przejść na kanał 8my i oczekiwać.
Tyle z teorii, praktycznie rzadko który dyżurny przechodzi na "Ósemkę".

11
Bocznica / Odp: Linia 61 Towarowy2 - MaSZyna 15.04 + Patch + exe 1264kb
« dnia: 24 Stycznia 2016, 13:15:17 »
Krzysiek626 proponowałbym tobie zmianę okulisty, bo różnica występuje i nie tylko w wielkości plików, ale i w ich jakości na png widać (może nie bez lekkiego rozmazania) ale w jakim położeniu znajduje się rozjazd (mam na myśli wskaźnik nie iglice), w jpg już tego nie widać, trza się domyśleć (Prawdą jest że ślepy g***o widzi).

Edit:

Sprawa z Towarowym2 przechodzi do lamusa, ale co się dzieje z Towarowym1 nie mam najmniejszego pojęcia.

12
Bocznica / Odp: Linia 61 Towarowy2 - MaSZyna 15.04 + Patch + exe 1264kb
« dnia: 24 Stycznia 2016, 01:34:58 »
A czy ślizgacze z EU07 nie będą pasować?

Zamieniłem Jamnika na Byka i dalej się wysypuje...

13
Bocznica / Odp: Linia 61 Towarowy2 - MaSZyna 15.04 + Patch + exe 1264kb
« dnia: 24 Stycznia 2016, 01:12:29 »
20.01.2016 @RA udostępnił poprawkę do wspomnianej powyżej misji.

Wracając do tematu zadania "Towarowy1", plik errors wysypuje mi błąd.

Bad model: dynamic\pkp\et41_v1\203e-a.t3d, scale of Slizg_pant01 is 147.765576839447%
Bad model: dynamic\pkp\et41_v1\203e-a.t3d, scale of Slizg_pant02 is 147.765576839447%
Bad model: dynamic\pkp\et41_v1\203e-b.t3d, scale of Slizg_pant01 is 147.765576839447%
Bad model: dynamic\pkp\et41_v1\203e-b.t3d, scale of Slizg_pant02 is 147.765576839447%

Czy ktoś posiada poprawny model ślizgacza pantografu ET41??

AD. Załączniki To ciekaw jestem co by zauważył Kolega Krzysztof626 (który to w realnym świecie też ma problemy ze wzrokiem) po załączeniu n/w załączników??

14
Bocznica / Linia 61 Towarowy2 - MaSZyna 15.04 + Patch + exe 1264kb
« dnia: 20 Stycznia 2016, 13:53:40 »
Podobno obraz przemawia soczyściej niż zbyt wiele słów.
Domagam się powołania Państwowej Komisji Badań Wypadków Kolejowych w stacji Częstochowa Stradom. ;-)


Edit: Z dzisiaj:
Ps. Zadanie "Towarowy1" dalej się wysypuje.
Sporo sporo za dużo. Proszę poprawić załączniki. Regulamin obowiązki 2.
Sawi

Ignorujesz nasze prośby o poprawę, a zdecydowałeś się akceptować warunki Regulaminu. Ponieważ wiele razy byłeś proszony o poprawę i nadal to lekceważysz, to sobie odpoczniesz od pisania. Wystarczyło słowo wyjaśnienia na PW i nie byłoby problemu.
Benek

15
Błąd jest powtarzalny... Kolejny log ps. oczywiście 474p
Przebadam 472

16
Przez ostatnie dwa miesiące nie odpalałem Symka. Po znalezieniu odrobiny czasu na relaks, postanowiłem zaktualizować/pobrać nowe exe (473, 474 i 474p), po uruchomieniu Rainsted poprosił na wstępie o aktualizację. Od tamtej pory mam problem z Krzyżową - symulacja się wiesza około 10:50. Jedyne co zmieniłem w scenariuszu to zmieniłem składy ruszające z Markowa Dolnego na Kible, ale to po wypakowaniu paczki i spatchowaniu jej jeździło normalnie. ps. zamieszczam pliki log i errors.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Grudnia 2015, 22:09:46 »
EP08-007 znana ze swojego pomarańczowego malowania, po 3-ciej NG straciła swoje historyczne malowanie. Samo malowanie wróciło do standardowego niebieskiego schematu IC.

Źródło zdjęcia: http://husarz270799.flog.pl/wpis/10652157/#w
Słyszałem plotkę że EP08-001 podobno ma teraz otrzymać pomarańczowe odzienie.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Nasłuch PKP
« dnia: 12 Października 2015, 21:00:24 »
Tak, nadaje się.
Ps. Nie podsłuchu, tylko nasłuchu - nikomu "pluskwy" nie podrzucasz i nikogo nie zmuszasz do tego aby się rozgadywał przez radio, a sama transmisja nie jest szyfrowana.
Ps2. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17865.0.html masz obszerny temat.

19
Czyli obstawiasz działanie automatycznych rogatek w oparciu o rozkład jazdy? :D
A jak :P :D
Trochę rozluźnienia w temacie nie zaszkodzi.

20
Wina maszynisty - Wydłużony Czas Jazdy EZTa ;-)
U skośnookich wszystko musi być wykonane z dokładnością co do sekundy (szlabany/rogatki też).

21
Najlepiej zwalić na warunki zewnętrzne i PKP-PLK, bo "nie widać - nasyp/słońce przeszkadza, brak rogatek, brak sygnalizacji, jeżdżą "40km/h", itp wymówki". Sierżanty stoją, więc jest ograniczenia do 20 z tytułu braku widoczności lub przekroczonego ruchu na przejeździe. A co z zasadą "nie widzę/nie mam pewności - nie jadę"?
Ostatnio sąsiadka zaparkowała tak (od ściany budynku), że nie pozostawiła wymaganego 1.5m na przejście po chodniku (np. z wózkiem dziecięcym) . Na pytanie czy pozostawiła odpowiednio dużo miejsca dla pieszych z wózkiem - "Muszę wyjść zobaczyć, bo nie widzę i nie wiem...". Ręce, piersi i penisy opadają.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład pociągów towarowych
« dnia: 01 Maja 2015, 22:24:13 »
...
Od dyżurnego, np.
a) Bezpośrednio - dyżurny na posterunku przekaże Tobie info;
b) Pośrednio - usłyszysz rozmowę Maszynista<->Dyżurny poprzez nasłuchiwanie odbiornikiem szerokopasmowym.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Fizyka wykolejeń
« dnia: 31 Marca 2015, 09:55:42 »
1. Podczas jazdy (bez hamowania), koła ze względu na swoją budowę są tak wyprofilowane, aby doskonale współpracować z odpowiednio wyprofilowaną główką szyny.
2. W trakcie hamowania zaburzona jest współpraca koła z szyną poprzez wystąpienie nadmiaru tarcia pomiędzy kołem, a główką szyny niż podczas normalnego toczenia się.
3. Każdy hamujący pojazd "nurkuje", spowodowane jest tym że na hamujący pojazd działa siła bezwładności, która odkłada się na przednim zawieszeniu/wózku dociskając koła do powierzchni (główki szyny).
4. Siła bezwładności skierowana jest po linii prostej wzdłuż ruchu pojazdu.

24
Kolego, proszę się zapoznać z tym tematem od pierwszej strony do końca, a np. znajdziesz posty które opisują co Ci grozi w przypadku korzystania z urządzenia nadawczo-odbiorczego bez zezwolenia.

Pytanie dotyczyło samego sprzętu (jego jakości). Odbiegłeś od tematu, więc bocznica.
Benek

25
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy EN57AL dla województwa łódzkiego
« dnia: 13 Lutego 2015, 11:10:27 »
Odkopuję, jeżeli ktoś jeszcze szuka EN57AL-1825, aktualnie stoi na WPB, a z WWO (odjazd 12:58) do Łodzi będzie wracał numerem 10124/5.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy EN57AL dla województwa łódzkiego
« dnia: 03 Lutego 2015, 15:14:31 »
W grudniu był widywany na IR Łódź - Warszawa - Łódź.
Dziś na 10124/5 kolejny z Ale Lipa ;-) 1770 dla województwa Łódzkiego śmigał.
Ps. Dwa tygodnie temu kilkukrotnie Stolicę odwiedzał ED59-001.

27
Gwoździa sam policz, rozmawiamy o antenach odbiorczych.
Bałbym się użyć gwoździa jako anteny nadawczej, ale świetnie się sprawuje jako antena odbiorcza podobnie jak kawałek drutu lub struny od gitary basowej ;-)

28
Krzysiek, oblicz/podaj nam jaki zysk ma gwóźdź stalowy o długości 349mm?

Ps. Jaga ma charakterystykę kierunkową, dipol*, oraz proste anteny helikalne posiadają charakterystykę doookólną (*ósemkową)

29
Bocznica / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 03 Stycznia 2015, 15:10:33 »
Nie pierwsza dziś i nie ostatnia...
Może nie na ponad 110 minut, ale na Olszynce IC też miało podobny problem z ED250-002 na 1300/1.
W rezultacie 250-012 w drogę pojechała.

Alstom dobrze wiedział co sprzedał, jeżeli mieli dziwne miny po tym jak IC ogłosiło że w rezerwie pozostanie 10% ED250 (dwie sztuki z dwudziestu).

Ps. Obiegi się ślicznie posypały.
3500/1:
019 -> | -> 006 (z rezerwy lub od 31xx/x) Kraków - Warszawa.
006 -> | -> 015 (od 5100/1) Warszawa - Gdynia.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić wiadomość.
Benek


Jest gorzej niż było. Bocznica.
Benek

30
Okrojona instrukcja do w/w Unidena, gdyby komuś sprzedawca "zapomniał" wydać.

Ps. R4 Koordynacja "wahadeł" na Olszynce.

Strony: [1] 2 3 ... 14