Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: 1 ... 12 13 [14]
391
Tabor / Dziwny problem z ED72
« dnia: 09 Lipca 2006, 13:30:01 »
Witam ponownie.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2861&postdays=0&postorder=asc&start=90

Cytat: "eU-o7 GTtuning"
Cytat: "Paweł"
Mam takie pytanie. Za każdym razem jak wstawię do scenerii ED72 to w pewnym momencie pojawia mi sie komunikat PROGRAM WYKONAŁ NIEPRAWIDŁOWĄ OPERACJĘ no i sie zamyka

 
Masz Tu na wszelki wypadek POPRAWNY wpis:
node -1 0 ED72-020ra dynamic PKP\ED72 eD72-020ra.bmp 6ba 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sa dynamic PKP\ED72 eD72-020sa.bmp 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sb dynamic PKP\ED72 ed72-020sb.bmp 6bsb 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020rb dynamic PKP\ED72 eD72-020rb.bmp 6bb 0.0 connected 0 0 enddynamic

a jak chcesz dac dwa Edki tej samej textury to pamietaj zeby zminić cyfre w poczatkowym wpisie drugiego składu:
...
node -1 0 ED72-020rb dynamic PKP\ED72 eD72-020rb.bmp 6bb 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 ED72-021ra dynamic PKP\ED72 eD72-020ra.bmp 6ba 0.0 connected 23 0 enddynamic
....
Nie zapomnij dodac jeszce wpisu "endtrainset" na końcu sładu!
(...)


Problem dalej występuje

392
Tabor / Re: Dziwny problem z ED72
« dnia: 09 Lipca 2006, 12:49:59 »
Witam.
Cytat: "Mietek"
Za każdym razem gdy dodaje ED72 do jakiej kolwiek scenerii wyskakuje mi bład treści Eu07 Vehicle program wykonal nie prawidłowa operacje i zostanie zamknęty i coś tam coś tam. Wpis do scenerii mam dobry bo był on w paczce razem z ED72. Co moze byc przyczyna tego błedu szlag mnie trafia bo chcial bym sobie posmigać ED72 bo to piękny model no ale nie moge go załadowac na żadnej scenerii prze ten właśnie bład. POMOCY !!!


U mnie też występuje w/w błąd. Po kliknięciu w szczegóły zapisane jest że błąd występuje w jądrze systemu (kernel32.dll).
Posiadam paczkę nieoficjalą @Mariusz1970 po modyfikacjach @Defiler
Wersja paczki:
Cytat: "Defiler"

Paczke podzielilem na 4 czesci i wrzucilem na rapidshare.de:
http://rapidshare.de/files/24662361/EU07.part01.rar.html 47,6MB
http://rapidshare.de/files/24665450/EU07.part02.rar.html 47,6MB
http://rapidshare.de/files/24668644/EU07.part03.rar.html 47,6MB
http://rapidshare.de/files/24670083/EU07.part04.rar.html 27,3MB


ps. tylko przy ED'ku

393
Witam ponownie
Cytat: "Loui"
To ja się do jeszcze jednej kwestii przyczepie która wynika z waszych wypowiedzi. Od kiedy to przetwornica na lokomotywie przetwarza napięcie 3000V na 110V (przykład z większości pojazdów - pomijam EP05 i ET40). Prądnica na lokomotywie wytwarza napięcie 110V a nie je przekształca z nap. 3000V. Napięcie 3000V jest tylko potrzebne do zasilania silnika który napędza prądnicę.

w/w Przetwornica przetwarza energię elektryczna w sposób mechaniczny ;)

394
Witam ponownie

Cytat: "Mariusz1970"
Miał być koniec, ale kurde nie mogę.
Cytuj
Dodam też od siebie ze opis włącznika dzwigienkowego tego zespołu na lokomotywie EP05 brzmi WENTYLATOR a nie PRZETWORNICA tak jak na
pozostałych elektrowozach dla ciekawości posiada cztery pozycje


Czego to dowodzi?
Ja nie wiem jak tam jest w EP05, jeżeli zastosowano jeden przełącznik, który zamyka-otwiera wiele obwodów, to jakoś musiano go nazwać.
Jeżleli ktoś zbuduje układ, który za pomocą 1 przełącznika będzie zamykał obwód dla (wymyślam): załączenia wentylatora, załączenia przetwornicy, zapalenie kontrolki, zapalenie światła, włączenia magnetofonu, włączenia telewizora itd... to jak go nazwać? Ja w tym przypadku nazwałbym startowy, a ktoś inny będzie się kierował innymi czynnikami np. ważność załączanych urządzeń.

Pozdrawiam
Mariusz


Hebel lub wyłącznik główny :)

395
Cytat: "Krzysiek626"

Ktoś? Kto? co to za forma zwracania się na forum?

Sugestia pomylenia pojęć jest nie do przyjęcia.
Mogłem zacytować i pół książki ale nie o to przecież chodzi.

Nie chciałem dopisywać przekształtników  bo po co?
Problem dotyczy czy EP 08 ma przetwornice czy prądnicę napędzaną silnikiem. Dłubanie w tym temacie głębiej nie ma sensu.
Przetwornica - przetwarza
Przekształtnik - przekształca
Transformator - transformuje

Prądnica +silnik (Nie na wspólnym wale i wspólnej obudowie.) zamienia energię elektryczną w mechaniczną, a tą  znów w elektryczną. Każde z tych urzdzeń może działac oddzielnie.  To nadal jest tylko prądnica i silnik.
Dla mnie to nie jest, nie było i nie będzie żadnym z wymienionych wyżej urządzeń, chociaż spełnia podobną funkcję.
Pisząc w tym samym tonie co powyżej: Kto chce to zrozumie.
Na kolei - zgoda utarło się mówić przetwornica i niech tak pozostanie.
EOT


Kolego nie obraź się, ale w Twoim przypadku zacytowanie nawet 15 książek by nic nie dało, bo i tak nie widzisz różnicy, ale ostatni raz spróbuje.

W elektrotechnice i elektronice mamy do czynienia ze schematami.
Rozróżniamy dwa rodzaje:
a) Ideowy
b) Blokowy

Pewnie myślisz co to ma wspólnego z przetwornicą.
Otóż Ma.
W schematach ideowych masz rozrysowane wszystkie elementy w obwodach, natomiast w schematach Blokowych (w formie uproszczenia) rysujesz prostokąty i podpisujesz np. przetwornica.

396
Witam
Cytat: "Krzysiek626"
Panowie, spoko, nie ma się co irytować. Nie zależnie od sposobu działania urządzenie realizuje ten sam cel (obniża napięcie). Nazwa przetwornica dotycząca urządzeń do lokomotyw pochodzi z lat 50 i 60 kiedy elektronika półprzewodnikowa była w powijakch. Przejrzałem troszkę stron w necie. Wszyskie loki z symka mają przetwornice silnik elektryczny-prądnica.  Taki zespół można nazwać nawet transformatorem. W końcu zmienia napięcia.
 Jestem skłonny akceptować  takie nazewnictwo w slangu kolejowym.(także tramwajowym)

PS; Silniki asynchroniczne były stosowane jako transformatory, i wierz mi że mógł działać tylko jak się obracał. ( stacjonarne magnetofony serii
ZK 100 ZK200 Dama Pik, Aria)
 Dla mnie przetwornica to jednak urządzenie elektroniczne, zmieniające nie koniecznie napięcie ale także inne parametry napięcia wejściowego.
( Mariusz, pamiętasz maszynki sygnałowe  z SALME albo STROWGERA ?)
 A co do siódemek wyczytałem że wentylatory podpięte są do oporów rozruchowych i korzystają ze spatku napięcia jakie na nich występuje, i przetwornica też nie ma nic do tego.


Chyba ktoś tu myli dużo pojęć
Wszystkie urządzenia zmieniające charakterystykę:
a) prądową
b) napięciową
c) częstotliwościową
nazywamy przekształtnikami.

Do rodziny przekształtników zaliczamy:
-Prostowniki (Jednofazowe [Jedno- Dwu-połówkowe], Trójfazowe [Trój- Sześcio-Diodowe], Sterowane [tyrystorami], Niesterowane)
-Falowniki
-Transformatory (Toroidalne, Solenoidalne)

Przetwornica jest to przekształtnik zbudowany z zespołu kilku urządzeń.

Tak jak wcześniej opisana np.
P. Wirowa (Silnik Elektryczny + Prądnica) PROSZĘ NIE MYLIĆ Z TRANSFORMATOREM!!! chociaż że też jest zachowana seperacja galwaniczna obwodów.
P. Statyczna (Trafo + Elektronika)
itp.

Trzeba zapamiętać że nie każdy zasilacz jest prostownikiem, ale każdy prostownik jest zasilaczem.

397
Witam, trzeba regularnie przeglądać strony:
http://www.kmkm.waw.pl/
http://www.ssks.org/index
http://www.przegubowiec.rulez.pl/

Teoretycznie KMKM i SSKS (w praktyce to już inna bajka) razem organizują DTP w W-wie.

398
Pomoc doraźna / paczka całościowa
« dnia: 24 Marca 2006, 16:39:36 »
Witam, Mariusz czy U Ciebie występują jakieś problemy w zwrotnicowie??
Po załadowaniu scenerii  (EN57 i EU07-424) wszędzie widzę S1, czekam i brak TM. więc stąd moje pytanie.
Przyznaje że na EU07-485 i Byku 443 niesprawdzałem.
Pozdrawiam

399
Bieżące kolejowe / Trainz Railroad Simulator 2004
« dnia: 17 Listopada 2005, 13:32:50 »
Witam ponownie, przepraszam za zamieszanie związane z tematem i za moją ignorancje oraz dzięki za pomoc. Pozdrawiam

400
Bieżące kolejowe / Trainz Railroad Simulator 2004
« dnia: 17 Listopada 2005, 03:59:22 »
Witam. Nie wiem czy kogoś uraże (z góry przepraszam), ale zakupiłem w/w grę i mam problem.
W pierwszych wersjach Trainz w maszyniście była opcja wyboru mapy, budowa składów, ustawienia składów na torach...
A tu nic takiego niemogę znaleść.
Może jest jakiś nieoficjalny dodatek patch'ujący.

401
Bieżące Symulatorowe / Światła
« dnia: 11 Listopada 2005, 14:55:04 »
Witam
Cytat: "EP08_015"
(...)
Jako przyciemnione to prawie nic nie oświetlają. Może góra na pare metrów i nic pozatym. A jako długie to tak na moje na jakieś 200m powinny świecić. Pozatym Górny reflektor oświetlac powinien siec. Prawy powinien lekko w prawo oświetlać pobocze i wskaźniki. Lewy natomiast powinien być prosto no może delikatnie w lewo oświetlając lewy tor.(...).


Może jestem najmniej kompetetną osobą co do tematu oswietlenia w pojazdach trakcyjnych, ale w/g mnie oświetlenie powinno być w podobny sposób stosowane jak w pojazdach samochodowych (pomijam sprawę reflektoru górnego), czyli:
Ref. lewy oświetla przód i prawe pobocze
Ref. prawy oświetla tylko przód (w ten sposób nie będzie zjawiska oślepiana pojazdu z przeciwka)
ps. nigdy na oczy niewidziałem żarówki reflekorowej np. od en57 więc nie znam tego rozwiązania, mogę sobie tylko wyobrażić że jest podobna w burowie do żarówki sam. R2.

Strony: 1 ... 12 13 [14]