Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Interesant

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
91
EP07-456.

92
Jedno z dzieci zmarło w szpitalu.

Cytat: Mazowieckie.com.pl
Wypadek na przejeździe kolejowym na linii Warszawa - Skierniewce
2013-09-30

Na przejeździe kolejowym na szlaku Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów (w okolicach Jaktorowa) pociąg nr 90220/1 rel. Warszawa Rembertów (6:28) - Żyrardów (7:42) uderzył w samochód osobowy. Trwa ustalanie następstw wypadku i działania służb ratowniczych. Tymczasowo obydwa tory pozostają wyłączone z ruchu - ruch pociągów na odcinku Grodzisk Mazowiecki.

Z powodu wypadku, na linii Warszawa - Skierniewice nastąpią poważne utrudnienia w ruchu pociągów i opóźnienia pociągów, które mogą przekraczać ponad 60 minut. Opóźnienia mogą ulegać zmianie.
(...)

PKBWK już opublikowała raport spod Grodziska Mazowieckiego -> http://www.mir.gov.pl/Transport/Transport_kolejowy/PKBWK/Raporty/Documents/Raport_PKBWK_1_2014.pdf

93
Bieżące kolejowe / Odp: 20 lokomotyw PKP Intercity do modernizacji
« dnia: 26 Czerwca 2014, 09:35:26 »
Kto ma czas i chęci, druga Turbo Siódemka (EU07A-002 ex. EU07-533) dziś z Warszawy Wschodniej Osobowej do Wrocławia Głównego będzie wracać Fredkiem 1602/3 - Odjazd WWO 15:42.

94
Bocznica / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 21 Czerwca 2014, 12:59:36 »
Co do poprawiania sieci, nie ma w tym nic trudnego. Odpalasz scenerię w trybie debugmode i wypisujesz współrzędne osi X i Z przy słupach w okolicy podwieszenia, gdzie wywala WS lub łamie się pantograf. Potem wyszukujesz w pliku z siecią trakcyjną te słupy w notatniku a najlepiej notepad++  i przesuwasz np. o 30cm. Każdy może to zrobić, jest to pracochłonne ale trzeba tylko chcieć a nie czekać aż inni poprawią.
A drut jezdny i lina nośna same się wydłużą?
ps. Tylko jest mały problem, to co da się przejechać z prędkością do 5 km/h nie da się pokonać z większą prędkością.

Reg. obowiązki 11a.
Proszę poprawić.
Benek

Nie mam co poprawiać, bo cytat odnosi się do przedostatniej wiadomości, odpowiadam na post #106, mój post w tym temacie jest #108, dziękuję za uwagę.

Wskazałem na PW co jest źle, nie musisz poprawiać skoro nie widzisz problemu, ale post jest nieakceptowalny. Przejrzyj Regulamin forum. Bocznica.
Benek

95
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 21 Czerwca 2014, 01:31:28 »
Ale kiedyś przez forum przewinął się temat wprowadzenia Wykazu Ostrzeżeń Stałych.
Mam cierpliwość do różnych dziwnych rzeczy, ale nie do dłubania w kodach źródłowych. Zmianę składu w notatniku jeszcze zrobię, ale głębsze rzeźbienie w kodze już mnie drażni.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek

96
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 21 Czerwca 2014, 00:43:30 »
Może by doraźnie wprowadzić na czas przed poprawą sieci na wszystkich sceneriach bloczek rozkazów "O" z komentarzem: Ograniczenie prędkości po torze X od kilometra Y do kilometra Z do np. 5km/h z powodu uszkodzonej sieci lub "S" jazda od kilometra Y do kilometra Z odbędzie się przy opuszczonych pantografach. ;-)

97
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 20 Czerwca 2014, 16:42:10 »
Tak trochę z innej beczki, ja się na montażu sieci nie znam, ale dla tej osoby co weźmie się za sieć w Bałtyku informacja: Na  dwójce (i chyba jedynce też) po łuku na moście/wiadukcie przed wjazdowym do Alkowic sieć trzeba przesunąć na prawo (patrząc w kierunku do Alkowic) lub zamontować wskaźniki WE1 WE2 i WE3a WE3b ;-)

98
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 19 Czerwca 2014, 16:57:59 »
A kiedy pojawi się 6.14?
W lipcu ;-)
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać, bo widziałem zwiastun Misia i za chwilę przypomniała mi się scena "O której wyleci samolot do Londynu z 11:42?
Chyba o 13".

99
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 19 Czerwca 2014, 15:11:56 »
Co nie zmienia faktu, że w readme.html jest napisane że NUM 0 jest hamowaniem nagłym, nie odcięciem hamulca.

100
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 19 Czerwca 2014, 13:02:43 »
W EN57 jest teraz tak, że hamowanie nagłe jest na klawisz NUM 8, natomiast na NUM 0 jest odcięcie hamulca (np. jak tylnej kabinie podczas jazdy)
Trochę to dziwne, bo podobno do ocięcia hamulca miało służyć "3 × Num 9 z pozycji napełniania lub Ctrl + Num 5".
Kombinacja Ctrl+Num 5 podobnie się zachowuje, jak wciśnięcie samego Num 5.

Dziwne, co do Krzyżowej, jechałem tym scenariuszem EN57 i było dobrze, a pobrałeś poprawkę sieci z tego postu? Ta poprawka dostępna jest również w patchu 04.14.

http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684
W paczce mam plik sieci z 15.04.2014 roku i jest większy od proponowanego w temacie pliku z marca br.

101
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 19 Czerwca 2014, 11:44:29 »
Dzięki za pliki, wczoraj ściągałem obydwa patche i rozpakowywałem wg dat publikacji.
Ale widać że coś było nie tak, bo pliki en57 miałem z xx marca 2014 roku i były rozmiarem mniejsze od tych które użyczyłeś.

102
Na warsztacie / Odp: Patch MaSzyna_05.14
« dnia: 19 Czerwca 2014, 10:13:13 »
W kiblach (EN57-608+609) po kliknięciu w hamowanie nagłe [Num 0], kran się przestawia ale (chyba w pozycję odcięcia) brak reakcji na manometrach i brak hamowania (aby nie przerżnąć S1 i nie rozpruć rozjazdów użyłem [Ctrl+Pause/Break])
W krzyżowej (w misji z kiblem) jest ~ osiem miejsc gdzie w kiblu wywala WS (czy tylko WS, czy wraz z łamaniem patyków - nie wiem, mam rozłączone łamanie patyków.

103
Bieżące kolejowe / Odp: Badania psychotechniczne Wrocław
« dnia: 11 Czerwca 2014, 01:37:08 »
Też byłem na wstępnych, ale na Grochowskiej. Zawaliłem aparat krzyżowy na szybkim poziomie. Przed tym byłem na czczo, miałem pobieraną krew. Wszystkie inne badania przeszedłem śpiewająco. W czwartek poprawka.
To ile błędów zrobiłeś, jeżeli dolną granicą jest zaliczenie 42 układów na 49 możliwych?
Pierwszy pomiar sprawdza twoje średnie tempo.
Ps. To KMy dalej współpracują z Multi-Medem?? Znów 1/3 lub 2/3 odrzucą.

104
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« dnia: 08 Czerwca 2014, 01:51:41 »
Na ścianach tuneli przy układzie dalekim od WWO i WZ znajdują się "pały Radmorowskie" (32812).
No różnie z nią jest. Dlatego technicznie jest to tak rozwiązane, że jeżeli na podmiejskiej nie można się ani ze Wschodnią, ani z Zachodnią skontaktować radiotelefonicznie, to kontaktujemy się z Centralną. Taka jest teoria ;) Do tego jeszcze możemy dzwonić telefonami na Wschodnią/Zachodnią/Centralną. O ile mamy zasięg ;)
Albo wywołać pociąg przed nami, aby przekazał nam informację co się z przodu dzieje. np. rozjazdy na zachodniej odmówiły posłuszeństwa. Co nie zmienia faktu, że sami dyżurni doprowadzają do tego że na jednym odstępie potrafi stać po dwa (a nawet po trzy) pociągi (z jednostek - KM, SKM, itp). Gdy mechanik wywołuje nastawnię, aby się dopytać czy odstęp jest wolny (bo ma semafor SBL na stój), ulubiony tekst dyżurnych, "a to mechaniku nie umiesz jeździć na SBLce", często się zdarza, że ten sam tekst dyżurny powie gdy ostatni samoczynny też jest na stój.
Na wywieszonej liście "dobrych praktyk maszynisty" zapisany jest punkt, który twierdzi że dyżurny jest "twoim partnerem", tylko jak się niektórzy odezwą, to tego partnerstwa nie słychać. To tak poza konkursem bez nagród.

105
Bieżące kolejowe / Odp: Badania psychotechniczne Wrocław
« dnia: 08 Czerwca 2014, 08:32:13 »
Neurologowi nie spodobała się nieco powiększona zielenica lewego oka, z sugestią że lewe oko "za wolno reaguje na zmianę natężenia światła i że wyjeżdżając lub wjeżdżając do tunelu z prędkością 160km/h, mogę czegoś nie dostrzec w porę". Nie wiem, w którym tunelu się jeździ 160km/h (chyba w Eurotunelu -  ale się tam nie wybieram), po poproszeniu o przebadanie mnie przez innego neurologa - niestety kruk krukowi oka nie wykole i tyle w temacie. Z powodu swojej masy, obawiałem się Cukru i Cholesterolu, a podświadomie także psychotechniki.

106
Bieżące kolejowe / Odp: Badania psychotechniczne Wrocław
« dnia: 08 Czerwca 2014, 01:38:37 »
Po swojej przygodzie powiem tak, realnie obawiaj się tego co uważasz że pewnikiem przejdziesz.
Psychotechnikę zaliczyłem, ale neurolog się przyczepiła. Inna sprawa na 2 miesiące przed badaniami z kolegami zaliczyłem wypadek samochodowy - samochód w dwóch częściach, ale fizycznie nikomu nic się poważnego nie stało,

107
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi na jednym odstępie
« dnia: 01 Czerwca 2014, 16:24:03 »
Jest to logiczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Przykładowo, może się zdarzyć, że przeszkoda zacznie się zbliżać w naszym kierunku. To tylko przykład, dla mnie cytowany przepis, nie określa jednoznacznie na jaką odległość można podciągnąć skład do poprzedzającej przeszkody. Jak pisałem, pod koniec lat 70, właśnie w okolicach Bydgoszczy, składy z węglem stały jeden za drugim, co najwyżej o kilkanaście metrów odstępu. Mogło być ich nawet po kilka (5-8 szt.), nie wiem na jakiej zasadzie mogło tak być, ale tak było. Nawiasem, nie zgodzę się, że sygnał S1 należy traktować równo znacznie z przeszkodą. Semafor jest urządzeniem, którego się spodziewamy na szlaku, przeszkoda - nie.
Wtedy była inna mentalność ludzi i nikt nie rzucał na stół swojej całej pierwszej wypłaty ze słowami na ustach "Kto pierwszy zaliczy trafienie, ten zgarnia kasę z puli". Kiedyś ludzie pomimo gorszego wykształcenia posiadali większą wyobraźnię, niż teraz.

  Dodano: 02 Czerwca 2014, 17:30:10
Ps. Na średnicy w godzinach szczytu, gdy Wschodnia lub Zachodnia pociągów nie przyjmuje to podobne kwiatki można zaobserwować.

108
Bieżące kolejowe / Nowe "szaty" EP09-022
« dnia: 23 Maja 2014, 17:28:30 »
Dziś na Górniku 1608 można zaobserwować nową okleinę na EP09-022.

109
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 23 Maja 2014, 04:59:46 »
Ostatnio jak przejeżdżałem przez Sochaczew, to 2/3 z AKM-1623 sobie stoi pod płotem.

110
Bieżące kolejowe / Powrót ED74 do BZW
« dnia: 22 Maja 2014, 17:13:00 »
Plotki głoszą że na dniach na EDyty mają powrócić na Grochów.

111
Inne niekolejowe / Odp: Skaner nasłuchowy z nadawaniem
« dnia: 22 Maja 2014, 11:12:13 »
Witam, zakupiłem sobie skaner nasłuchowy, jest odblokowany na nadawanie i moje pytanie jest do was takie, czy zwykły cywil może używać nadawania w każdym obszarze? czy w razie "przyłapania" przez służby mundurowe czeka mnie jakaś kara?

Nadawać możesz tylko na paśmie amatorskim ok. 400MHz (i nie wiem czy nie potrzeba do tego licencji). Nadawanie na pasmach służbowych jest przestępstwem.

W tzw. ręczniakach są zwykle pasma 2 metry i 70 centymetrów. Częstotliwości, na których mogą nadawać krótkofalowcy dla pasma 2m to od 144MHz do 146MHz, a dla pasma 70cm to od 430MHz do 440MHz.
Żeby zostać krótkofalowcem, trzeba zdać egzamin na operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej i uzyskać pozwolenie radiowe. Czyli nadawanie na pewnych częstotliwościach bez pozwolenia jest nielegalne i są wyciągane pewne konsekwencje
(jakie to za bardzo nie wiem, ale chyba m.in. kara grzywny, ponoć konfiskacja urządzenia nadawczego i chyba coś jeszcze).     
A nadawać bez pozwolenia można m.in. na CB radiu, na PMR-ze (pod pewnymi warunkami).

@andriu: Nie ma takiego urządzenia, jak skaner z możliwością nadawania, kupiłeś urządzenie nadawczo-odbiorcze.

Cytuj
Art. 144. Prawa Telekomunikacyjnego
1. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzeń radiowych przeznaczonych wyłącznie do odbioru.

2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
1) używanego przez zagraniczny statek powietrzny, morski lub statek żeglugi śródlądowej, zgodnie z międzynarodowymi przepisami radiokomunikacyjnymi, jeżeli urządzenie zostało dopuszczone do używania przez właściwy organ;
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej przez cudzoziemca oraz obywatela polskiego stale rezydującego za granicą podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli jednorazowo pobyt taki nie jest dłuższy niż 90 dni;
3) końcowego:

@andru, marek_n0, Niebugoclaw:
Cytuj
Art. 208. prawa telekomunikacyjnego
1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze grzywny w wysokości do 1000 złotych.
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa w sposób uporczywy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. Sąd może orzec przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do popełnienia czynu określonego w ust. 1 i 2, chociażby nie stanowiły one własności sprawcy.
4. Sąd orzeka przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do popełnienia czynu określonego w ust. 1 i 2, chociażby nie stanowiły one własności sprawcy, jeżeli ich używanie zagraża życiu lub zdrowiu człowieka. Przepis art. 195 Kodeksu karnego wykonawczego stosuje się niezależnie od wartości przedmiotów, których przepadek orzeczono.
5. Orzekanie w sprawach o czyny, o których mowa w ust. 1, następuje w trybie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Nadawać nie może, z powodu braku licencji (nawet w paśmie PMR 446MHz, radiotelefon nie spełnia wymogów radiotelefonu PMR 446MHz - wymienna antena i przekroczenie mocy wypromieniowania > 0.5W ERP).

112
Pytanie: Czy do klasy premium (do czasu uzupełnienia braków do wystarczającej ilości Pendolino) nie zostaną wysłane EDyty (malowanie podobne już mają)??

113
Bocznica / TLK Podlasiak 18100/1 - Wąż w wagonie.
« dnia: 10 Maja 2014, 14:15:25 »
Pociąg doznał opóźnienia z powodu poszukiwania węża, który to został nagrany telefonem jak pełzał po wagonie.
Podróżnych przelokowano, wagon z przesyłką nadzwyczajną ze składu wyłączono, a pociąg odjechał z opóźnieniem około 55 minut.

Skąd się wziął wąż, tego nikt jeszcze nie wie, ale są przypuszczenia że mógł uciec z jakieś przesyłki konduktorskiej.

Wiadomość o tym jest również w temacie Kolejowy ROTFL. Ten wątek usuwam.
adsim

114
Chyba obiegi dziewiątek się zmieniły, bo 46 właśnie wraca Norwidem do Krakowa.

115
Bieżące kolejowe / Odp: Pożar pociągu w Bardzie.
« dnia: 24 Kwietnia 2014, 20:44:32 »
"Elektryczny Obiekt Trakcyjny" :D
Tym Elektrycznym Obiektem Trakcyjnym można zakończyć temat ;-)

116
A 09-022 odholowała nieszczęśnika chyba do Poznania(?).
DB Schenker, odda sprawę do ubezpieczyciela i lok pójdzie na naprawę powypadkową.

118
Tabor kolejowy / Odp: Kilka technicznych pytań o EN57
« dnia: 10 Kwietnia 2014, 06:17:24 »
A zastosowane gniazda są produkcji Aviotech Electric.

119
Masz rację, Twój wczorajszy post odnotowałem jako dzisiejszy (rzuciłem oko na datę lecz nie na godzinę), a na 1500/1 dziś pojechała 09-046. Z wieczora jeszcze potwierdzę 83108/9.

Formalnie potwierdzam, chociaż jakieś Paparazzi stało i fotografowało Epokę w peronach.

120
Dziś późnym wieczorem usłyszy się czy przyjedzie 5100/1, a jutro rano potwierdzę lub zaprzeczę wyjazd na 1500/1 i powrót 83108/9.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14