91
Bieżące kolejowe / Odp: / Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach.
« dnia: 29 Czerwca 2014, 21:19:32 »
EP07-456.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Jedno z dzieci zmarło w szpitalu.PKBWK już opublikowała raport spod Grodziska Mazowieckiego -> http://www.mir.gov.pl/Transport/Transport_kolejowy/PKBWK/Raporty/Documents/Raport_PKBWK_1_2014.pdfCytat: Mazowieckie.com.plWypadek na przejeździe kolejowym na linii Warszawa - Skierniewce
2013-09-30
Na przejeździe kolejowym na szlaku Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów (w okolicach Jaktorowa) pociąg nr 90220/1 rel. Warszawa Rembertów (6:28) - Żyrardów (7:42) uderzył w samochód osobowy. Trwa ustalanie następstw wypadku i działania służb ratowniczych. Tymczasowo obydwa tory pozostają wyłączone z ruchu - ruch pociągów na odcinku Grodzisk Mazowiecki.
Z powodu wypadku, na linii Warszawa - Skierniewice nastąpią poważne utrudnienia w ruchu pociągów i opóźnienia pociągów, które mogą przekraczać ponad 60 minut. Opóźnienia mogą ulegać zmianie.
(...)
Co do poprawiania sieci, nie ma w tym nic trudnego. Odpalasz scenerię w trybie debugmode i wypisujesz współrzędne osi X i Z przy słupach w okolicy podwieszenia, gdzie wywala WS lub łamie się pantograf. Potem wyszukujesz w pliku z siecią trakcyjną te słupy w notatniku a najlepiej notepad++ i przesuwasz np. o 30cm. Każdy może to zrobić, jest to pracochłonne ale trzeba tylko chcieć a nie czekać aż inni poprawią.A drut jezdny i lina nośna same się wydłużą?
A kiedy pojawi się 6.14?W lipcu ;-)
W EN57 jest teraz tak, że hamowanie nagłe jest na klawisz NUM 8, natomiast na NUM 0 jest odcięcie hamulca (np. jak tylnej kabinie podczas jazdy)Trochę to dziwne, bo podobno do ocięcia hamulca miało służyć "3 × Num 9 z pozycji napełniania lub Ctrl + Num 5".
Dziwne, co do Krzyżowej, jechałem tym scenariuszem EN57 i było dobrze, a pobrałeś poprawkę sieci z tego postu? Ta poprawka dostępna jest również w patchu 04.14.W paczce mam plik sieci z 15.04.2014 roku i jest większy od proponowanego w temacie pliku z marca br.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg377684.html#msg377684
Też byłem na wstępnych, ale na Grochowskiej. Zawaliłem aparat krzyżowy na szybkim poziomie. Przed tym byłem na czczo, miałem pobieraną krew. Wszystkie inne badania przeszedłem śpiewająco. W czwartek poprawka.To ile błędów zrobiłeś, jeżeli dolną granicą jest zaliczenie 42 układów na 49 możliwych?
No różnie z nią jest. Dlatego technicznie jest to tak rozwiązane, że jeżeli na podmiejskiej nie można się ani ze Wschodnią, ani z Zachodnią skontaktować radiotelefonicznie, to kontaktujemy się z Centralną. Taka jest teoria ;) Do tego jeszcze możemy dzwonić telefonami na Wschodnią/Zachodnią/Centralną. O ile mamy zasięg ;)Albo wywołać pociąg przed nami, aby przekazał nam informację co się z przodu dzieje. np. rozjazdy na zachodniej odmówiły posłuszeństwa. Co nie zmienia faktu, że sami dyżurni doprowadzają do tego że na jednym odstępie potrafi stać po dwa (a nawet po trzy) pociągi (z jednostek - KM, SKM, itp). Gdy mechanik wywołuje nastawnię, aby się dopytać czy odstęp jest wolny (bo ma semafor SBL na stój), ulubiony tekst dyżurnych, "a to mechaniku nie umiesz jeździć na SBLce", często się zdarza, że ten sam tekst dyżurny powie gdy ostatni samoczynny też jest na stój.
Jest to logiczne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Przykładowo, może się zdarzyć, że przeszkoda zacznie się zbliżać w naszym kierunku. To tylko przykład, dla mnie cytowany przepis, nie określa jednoznacznie na jaką odległość można podciągnąć skład do poprzedzającej przeszkody. Jak pisałem, pod koniec lat 70, właśnie w okolicach Bydgoszczy, składy z węglem stały jeden za drugim, co najwyżej o kilkanaście metrów odstępu. Mogło być ich nawet po kilka (5-8 szt.), nie wiem na jakiej zasadzie mogło tak być, ale tak było. Nawiasem, nie zgodzę się, że sygnał S1 należy traktować równo znacznie z przeszkodą. Semafor jest urządzeniem, którego się spodziewamy na szlaku, przeszkoda - nie.Wtedy była inna mentalność ludzi i nikt nie rzucał na stół swojej całej pierwszej wypłaty ze słowami na ustach "Kto pierwszy zaliczy trafienie, ten zgarnia kasę z puli". Kiedyś ludzie pomimo gorszego wykształcenia posiadali większą wyobraźnię, niż teraz.
Witam, zakupiłem sobie skaner nasłuchowy, jest odblokowany na nadawanie i moje pytanie jest do was takie, czy zwykły cywil może używać nadawania w każdym obszarze? czy w razie "przyłapania" przez służby mundurowe czeka mnie jakaś kara?
Nadawać możesz tylko na paśmie amatorskim ok. 400MHz (i nie wiem czy nie potrzeba do tego licencji). Nadawanie na pasmach służbowych jest przestępstwem.
W tzw. ręczniakach są zwykle pasma 2 metry i 70 centymetrów. Częstotliwości, na których mogą nadawać krótkofalowcy dla pasma 2m to od 144MHz do 146MHz, a dla pasma 70cm to od 430MHz do 440MHz.
Żeby zostać krótkofalowcem, trzeba zdać egzamin na operatora urządzeń radiowych w służbie radiokomunikacyjnej amatorskiej i uzyskać pozwolenie radiowe. Czyli nadawanie na pewnych częstotliwościach bez pozwolenia jest nielegalne i są wyciągane pewne konsekwencje
(jakie to za bardzo nie wiem, ale chyba m.in. kara grzywny, ponoć konfiskacja urządzenia nadawczego i chyba coś jeszcze).
A nadawać bez pozwolenia można m.in. na CB radiu, na PMR-ze (pod pewnymi warunkami).
Art. 144. Prawa Telekomunikacyjnego
1. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzeń radiowych przeznaczonych wyłącznie do odbioru.
2. Nie wymaga pozwolenia używanie urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego:
1) używanego przez zagraniczny statek powietrzny, morski lub statek żeglugi śródlądowej, zgodnie z międzynarodowymi przepisami radiokomunikacyjnymi, jeżeli urządzenie zostało dopuszczone do używania przez właściwy organ;
2) używanego, zgodnie z przepisami międzynarodowymi, w służbie amatorskiej przez cudzoziemca oraz obywatela polskiego stale rezydującego za granicą podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli jednorazowo pobyt taki nie jest dłuższy niż 90 dni;
3) końcowego:
Art. 208. prawa telekomunikacyjnego
1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenia radiowego nadawczego lub nadawczo-odbiorczego, podlega karze grzywny w wysokości do 1000 złotych.
2. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa w sposób uporczywy, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
3. Sąd może orzec przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do popełnienia czynu określonego w ust. 1 i 2, chociażby nie stanowiły one własności sprawcy.
4. Sąd orzeka przepadek urządzeń przeznaczonych lub służących do popełnienia czynu określonego w ust. 1 i 2, chociażby nie stanowiły one własności sprawcy, jeżeli ich używanie zagraża życiu lub zdrowiu człowieka. Przepis art. 195 Kodeksu karnego wykonawczego stosuje się niezależnie od wartości przedmiotów, których przepadek orzeczono.
5. Orzekanie w sprawach o czyny, o których mowa w ust. 1, następuje w trybie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
"Elektryczny Obiekt Trakcyjny" :DTym Elektrycznym Obiektem Trakcyjnym można zakończyć temat ;-)