Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 41
1
To przegrzebujcie sobie milion fałszywych errorów w poszukiwaniu tego jednego, który faktycznie psuje rozgrywkę.

2
Można ewentualnie jakoś wyciszyć błędy wynikające bezpośrednio z komponentów.

3
Cytuj
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982" -->jw
Niektóre mmd mają możliwość dodania jakiegoś pliku t3d z detalami indywidualnymi pod dany egzemplarz (nazwę skórki). Te pojazdy nie mają pliku z dodatkami o nazwie tekstury i stąd wynika raportowanie tego w pliku.
Trzeba dorobić puste pliki. Jeżeli uznajemy błędy za poprawne zachowanie, to chyba coś jest nie tak?

4
Tam jest trochę więcej grzebania, bo dla każdej pozycji trzeba zaimplementować nową komendę.
Dlaczego komendy nie obsługują parametrów (albo chociaż jednej liczby - universale, patrzę na Ciebie) - nie wiem.

5
Tak. Możesz dać maksymalnie 2147483647 obrazów.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 26 Maja 2024, 18:02:42 »
Biebrza raczej nie, w perspektywie elektryfikacji trasy Ełk-Korsze. Na pewno wszelkie "ogryzki" można by tym obsługiwać, Flisaki (wraz z uruchomieniem drugiej pary), pociągi na Zagórz i inne pociągi obsługiwane obecnie Nurkami albo SU4210, czy też może nowe pociągi, np. do Szczecina przez Kołobrzeg.

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Maja 2024, 23:48:13 »
Zmniejsz obrazek, który chcesz dać na zdjęcie poglądowe, i spróbuj jeszcze raz.

8
Przeczytaj sobie co nieco o plikach scenerii: https://wiki.eu07.pl/index.php/Obiekt_node

To będzie bardzo ważne w kontekście robienia scenerii. W szczególności czym jest event, czym jest memcell i czym jest node.

9
Rozumiem, żeby nie tworzyć dubla pliku z torami (z dopiskiem "swoje")?
Dubla pliku z torami, dekoracjami, itp. Kopiujemy tylko to, co jest niezbędne - plik scenariusza, pliki z rozkładami i pliki z eventami.
O co dokładniej chodzi ze zliczaniem? Ogólnie to nie mam innego pomysłu co do tego, jak towary mogą się poruszać. No chyba, że podkradnę pomysł z oryginalnego Bałtyku gdzie towar jechał z Alakowic na towarowy właśnie.
To nie rozumiem pytania. Tak, nie wiesz jak działa wyprzedzanie pociągów?
Chyba się da. W magiczny sposób udało mi się zmienić stronę pociągu zmieniając nazwę toru, do którego był przypisany, dziwne.
Niektóre tory są ustawione w jedną stronę, inne w drugą - stąd na niektórych torach pociąg pojawi się ustawiony w jedną stronę, a na innych - w drugą.
Ewentualnie porzucę pomysł drugiego pociągu a zasymuluję po prostu pociąg powrotny...
Im prościej, tym lepiej. Nie nakładaj sobie zbyt dużego poziomu trudności na start.
Wypadła mi z głowy nazwa ładunku dla wagonu, bo w oryginale mam węgiel w węglarkach a go nie potrzebuję. Czy dać "none"?
Jak dasz ilość ładunku równą 0, to nie podajesz nic.

10
Czy dodawanie taboru (w tym dekoracji) do .scn na start jest odpowiednim procesem, zanim zacznę pisać eventy?
Nie ma to większego znaczenia.
Na co mam zwracać uwagę przygotowując rozkład jazdy pociągu?
Na błędy w formatowaniu (tutaj przydaje się program od @tor424 - znajdziesz go tutaj https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33838.0.html - nie używaj wersji z folderu programy_na_potrzeby_symulatora) oraz na czas jazdy (popatrz na inne rozkłady jazdy na Bałtyku).
Czy mam sugerować się gotowcami?
Jak najbardziej.
O czym muszę pamiętać przygotowując nawet najprostszy scenariusz?
Żeby nie kopiować bezmyślnie plików (np. torów), tylko korzystać z tego co jest.
Sprawy organizacyjne, ruch pociągów: jak zorganizować ruch na Bałtyku Towarowym, jeśli pierwszy ma pojechać osobowy, a po nim towar?
Jako że ma być to prosty scenariusz, to możesz zliczać pociągi do jakiegoś memcella i na tej podstawie podawać odpowiednie przebiegi.
W jaki sposób mogę odwrócić pociąg (aby nie był odwrócony do nie tego semafora co trzeba, mam z tym często problem)?
Nie da się. Wybierz inny tor, w ostateczności wstaw skład odwrotnie z lokomotywą na końcu z obsadą reardriver.
Czy czekanie na przyjazd osobowego A z głównego przez osobowy B na stacji Bałtyk Miasto ma sens, zwłaszcza, że jest to SKMka? Jak mogę to uczynić bardziej realnym, aby uniknąć zbędnych postoi?
Raczej nie miałoby to sensu, chociaż może gdzieś tak ruch jest prowadzony z naciskiem na jedną stronę.
Jak zasymulować zmianę kanałów?
Popatrz na eventy dźwiękowe - możesz przypisać im kanał, co sprawi, że niektóre rozmowy na radiu odtworzą się tylko na takim kanale, a niektóre - na innym.
Co wpisać zamiast ładunku w pliku .scn?
Nie rozumiem pytania.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 15:52:57 »
Zawsze mogą zrobić "przejście służbowe" i po sprawie.
Miałoby to jakiś sens? Jak już ma być przejście to nie widzę nazywania go służbowym, chyba że zamiast szaf w korytarzu będą gołe silniki i niezabezpieczone przyciski i pokrętła? Bariera żeby przeciętny Kowalski nic nie dotknął chyba nie musi zabierać aż tyle miejsca?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« dnia: 23 Maja 2024, 13:06:01 »
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?

13
Pomoc doraźna / Odp: Różowe ekrany w BR285
« dnia: 17 Maja 2024, 18:24:17 »
Naprawione rev. 8926

14
W exe da się wszystko. Pytanie, czy starczy mi czasu i chęci żeby zrobić.

15
Film jest prywatny. Same dźwięki brzmią dobrze. Jedynym problemem jest fakt, że obecnie exe nie obsługuje więcej niż jednego zestawu głosów do zapowiedzi - trzeba będzie dodać taką funkcjonalność, bądź zastąpić istniejące.

16
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 12 Maja 2024, 21:41:07 »
Dziura na reflektory wydaje się za duża, ale szczerze źle nie wygląda. Dajmy mu szansę, bo lepszego prędko nie będzie.

17
Pomoc doraźna / Odp: ST44
« dnia: 09 Maja 2024, 21:39:52 »
Termodynamika niektórych lokomotyw z braku danych jest skopana przez co silnik i ciecze nagrzewają się do tysiąca stopni. Potem przez to nie można uruchomić lokomotywy ponownie.
Trzeba będzie coś wymyśleć.

18
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 06 Maja 2024, 01:31:44 »
Po lewej masz logo MaSzyny. Ono też jest klikalnym elementem, przenosi do strony głównej.

19
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 06 Maja 2024, 01:20:03 »
Logo na screenshocie, jak już tłumaczyłem, będzie usunięte, ale niestety Toprus nie zachował oryginałów, więc trzeba czekać na nowe screeny. Tytuł podstrony oryginalnie był tak jak mówisz, ale chciałem pójść w coś bardziej innowacyjnego, i przy okazji zająć trochę miejsca na banerze. Jedną z inspiracji był baner polskiej strony Trainza (w załączniku).

O oddzielaczach też już wspomniałem, to przeglądarka renderuje je raz takie a raz takie i nie mam na to niestety wpływu. Zresztą w wielu miejscach mimo wpisanych odpowiednich wartości faktycznie wyświetlają się przemieszczone albo za małe/za duże o jeden piksel. Logicznie są tej samej szerokości i w żadnym miejscu nie ma wstawionych dwóch obok siebie. A co miałby oddzielać oddzielacz po prawej od "Kontakt"? Pustą przestrzeń?

20
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:54:22 »
Dzięki za wizualizację z kolejnym wierszem - dałbym trochę większy odstęp pomiędzy wierszami, jakieś ~120-170% obecnego, na czuja, jak ładniej wygląda. Mam też obawę, odnośnie ograniczenia 1 i 2 linii - nasuwa mi się pytanie (co, jeśli? - przyjdą aktualności po ENG, albo ktoś wrzuci więcej tekstu, czy reaktor wytrzyma). Jeśli będą trzy kropki, jak w "prace nad terenem" to git.
Nie wiem czy nie wygląda to zbyt rozwlekle - chciałbym, by kafelki z aktualnościami były choć trochę zwięzłe. Pobieżny opis, aby tylko wiedzieć, czego mniej więcej się spodziewać, gdy się kliknie, a nie streszczenie całego tekstu.
Trzy kropki generują się automatycznie, zarówno w przypadku tytułu, jak i opisu.

Dzięki wielkie za pomoc! Zapraszam do wyrażenia opinii również pozostałe osoby.

21
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:01:49 »
target="_blank" było od początku. Usunąłem styl.
Poprawiłem nieco górny pasek.
Wyrównanie tekstu w artykułach - okej, choć właśnie jednym z celów było nieco lepsze oddzielenie nagłówka od opisu. Nagłówek ma tylko jedną linijkę miejsca, a opis - dwie, co dobrze widać na poniższym przykładzie. Kafelki z aktualnościami mają zawsze taki sam rozmiar.
Cieniowanie daty wygląda w porządku, chociaż przy skrajnym przykładzie (ostatni news) może być odrobinę mniej czytelne. Nadanie lekkiej przezroczystości obwódce daje jednak lepszy rezultat.

22
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 21:19:20 »
Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"
Dałem go trochę niżej, ale teraz mam wrażenie, że jest tam brzydka pusta przestrzeń. Może powinienem podwyższyć trochę pasek z menu?

Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniem
Na stronie głównej jest link w treści, i zawsze przycisk do pobrania jest widoczny w górnym pasku, w zielonym kolorze. Myślę, że wystarczy, każdy zauważy.
Docelowo na stronie pobierania będzie również odnośnik do artykułu z najnowszym wydaniem symulatora.

Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułów
Przesunięte.

Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"
Jest to celowy zabieg, żeby odnośniki prowadzące do stron zewnętrznych wyróżniały się od odnośników prowadzących do podstron wewnętrznych. Chyba, że macie lepszy pomysł na ich odróżnienie?

Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdoła
Też mnie to drażni. Podejrzewam, że przeglądarka liczy wielkość tekstu w subpikselach i nie zaokrągla do pełnych pikseli, co kumuluje się i wszystko jest rysowane pomiędzy pikselami, stąd taka niespójność. Spróbuję to jeszcze jakoś naprawić.

Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?
Tło przycisku lekko się rozjaśniało, ale zmiana koloru tekstu daje jeszcze lepszy rezultat. Dzięki.

edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosci
Dałem w prawym górnym rogu. Dajcie znać, czy teraz wygląda lepiej.

Dzięki za pozytywny odbiór!

23
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 17:36:17 »
Wygląd dosyć mocno się zmienił, mam nadzieję że na plus.
Jak zwykle prosiłbym o opinie.

(logo MaSzyny w banerze zostanie usunięte, ale Toprus nie zachował oryginałów, więc się zadeklarował, że zrobi nowe)

24
Symulator / Odp: BŁędy po wgraniu dodatku Galicja
« dnia: 05 Maja 2024, 14:09:48 »
Paczki wypakowujemy w kolejności rosnącej (R1, R2, R3...) i zawsze nadpisujemy wszystkie pliki. Co do pozostałych pytań, niestety nie znam odpowiedzi.

25
Symulator / Odp: BŁędy po wgraniu dodatku Galicja
« dnia: 05 Maja 2024, 10:20:18 »
Skakanie na rozjazdach to wina pliku exe, który jest częścią dodatku i faktycznie nie wygląda to zbyt realistycznie.
Jakie błędy wyskakują i które aspekty instalacji są zbyt enigmatyczne? :)

26
EU07 Simulator English forum / Odp: Missing locomotives
« dnia: 04 Maja 2024, 13:47:37 »
You can try disabling "Ukryj archiwalne pojazdy"/"Hide old vehicles" in Starter.

27
No dobra, ale autorzy znikają. Kabina do SA134 też jest spisana na straty, bo Stele zniknął?

W takich przypadkach najlepiej po prostu wydać i przy ewentualnym wecie autora wycofać. W końcu autorzy tych dodatków raczej robili je w celu wydania do MaSzyny.

28
Nigdy nie proponowałem żeby to udostępnić publicznie. Jak bezterminowo, to kto będzie miał do tego dostęp? Posiadacze byłych rang, których już nie będzie dało się zdobyć?
Jakaś ukryta ranga. Z tym że się nie będzie dało jej nigdy już zdobyć to przesada. Może jakieś nowe aktywnie tworzące osoby będą mogły też dostać dostęp do tego. Kluczowe jest zamknięcie działu dla nowych postów. Jak nie będzie nowego kontentu w takich działach, z czasem straci na wartości. Z "sejfu" dalej dodatki będzie można wyciągać. Zresztą to nie jest tak, że większość dodatków które znajdują się w tym dziale i tak podlega pod licencję MaSzyny, więc jeśli raz zostanie uzyskana zgoda nie trzeba się nikogo pytać do ich wyciągnięcia?

29
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 21:17:43 »
BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.
Jest jakościowa różnica między w miarę przyzwoicie wyglądającą kabiną a sześcianem z wózkami na alphie i soczyście paintowo czerwonymi pantografami.

Strony: [1] 2 3 ... 41