Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Kwietnia 2024, 19:59:00 »
Majkolpack lecz w osobnych linkach :) 2 świeżutkie węglarki i EU07-417. Foty z detalami. Stan zdjęć na 23.04.2024

https://eu07.pl/userfiles/24104/EU07-417.rar
https://eu07.pl/userfiles/24104/84%2051%20538%202%20252-1.rar
https://eu07.pl/userfiles/24104/84%2051%20538%202%20253-9.rar

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 22 Kwietnia 2024, 20:43:49 »
Cześć, wrzucam ST44-1228 po waloryzacji ;)
ST44-1228 (2x bok + czoło) -> https://eu07.pl/userfiles/28087/ST44-1228-r2.rar <-

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Kwietnia 2024, 18:13:54 »
SA132-009 (bok + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/24765/SA132-009.7z

4
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 12:23:43 »
Jeżeli masz na ten temat wiedzę, to możesz spróbować sił w napisaniu odpowiedniej fizyki/funkcji wyżej wymienionej jazdy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby taką fizykę zaimplementować... Możesz dołożyć swoją cegiełkę do symulatora.

Równocześnie przypominam, że Maszyna to projekt fanowski, w którym każdy twórca poświęca swój wolny i cenny czas. Serdecznie zapraszamy do zrobienia takiego trybu.

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 21:26:29 »
Witam,
PL-ID E6ACT-003 (bok+czoło skos)-trudne zdjęcia z odblaskami
https://eu07.pl/userfiles/29191/E6ACT-003.zip
PL-PLK Flls 627 9675-6 (bok+czoło skos)
https://eu07.pl/userfiles/29191/Flls.zip


I wyświetlacze do ED74:
https://eu07.pl/userfiles/29191/Wyswietlaczed74.zip

6
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:39:00 »
co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.
Fikcyjne scenerie trafiały do paczki, ta nie może trafić?

8
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:18:24 »
Dlaczego ta sceneria nadal nie jest w PC?
  • Dalej posiada duplikaty względem PC, aktualnie najbardziej rażącym są moim zdaniem rozjazdy, które się różnią odwrotnymi eventami przestawiania. Trzeba podmienić na paczkowe odpowiedniki, poprawiając przy okazji eventy. Najlepiej chyba napisać np. w Pythonie automat do podmian.

Lista duplikatów:

Rozjazdy:
/scenery/linia546/zwrl34r300.inc
/scenery/linia546/zwrp34r300.inc
/scenery/zwrl65r1200aut.inc
/scenery/kaliska/zwrl34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrl34aut300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300m.inc
/scenery/lj/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrp34r300m.inc

Tarcza rozrządowa świetlna: - są dwa pliki; trzeba scalić do jednego. O ile orientuję się nie mamy żadnej w paczce:

/models/ts7rbi.e3d
/scenery/ts7rbi.inc

/models/pkp/TS7rbI.t3d
/scenery/pkp/ts7rbi.inc

Nie patrzyłem na zawartość, ale na oko lepiej zachować tą w folderze /pkp/, ponieważ jest w wersji t3d/tga.

Duplikaty w folderze /lj: - do weryfikacji które "lepsze", trzeba również się upewnić czy nie mamy takich modeli w paczce:
Semafory (inc) - do podmiany na paczkowe
Dworce (np. scenery/lj/dworzec_ls.inc vs. scenery/stacje/dworzec_ls.inc)

Duplikaty urządzeń/inców przejazdów: --> właśnie ogarniam, do podmiany zostały trzy przejazdy.

Trzeba jeszcze zweryfikować czy nie ma innych duplikatów.


  • Sceneria posiada modele i tesktury obiektów dedykowanych w e3d/dds
Tutaj raczej pytanie do ludzi odpowiedzialnych za stan pctga - zezwalacie na potencjalne wgranie e3d/dds, czy zrobić nowe modele/tekstury (min. +3 lata kiszenia)?

  • Różowe tekstury w Nowych Skalmierzycach i Sieradzu
Nowy model sygnalizatora od Sz będzie można zrobić z EHZ-32, imo warto by również odkopać model tarczy zaporowej autorstwa @Balaclava, nawet jeżeli byłby skrypt na oddzielnym submodelu (w razie czego mogę zrobić).


To chyba wszystko, jak coś przeoczyłem, to dajcie znać. Każda pomoc w powyższym mile widziana; jak robicie poprawki to prośba by pobierać pliki z: eu07.pl/svn/kaliska (dane takie same jak przy logowaniu na forum). Podeślijcie najlepiej tutaj do wątku albo do mnie na PW; jeżeli w ciągu 7 dni nie odpowiem, to dajcie plik dowolnej osobie z dostępem do repozytorium (beta/dev/repo) celem wgrania.

9
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 17:08:20 »
@Miłosz Dorsz został nowym administratorem. Przez głosy przeciw odrzucona została kandydatura @Hirek. Wątek zamykam.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

12
Cześć,
wysyłam zdjęcia na tekstury wolnostojących sklepów wielkopowierzchiowych Dino oraz Biedronka.

Sklepy są w lokalizacji wg współrzędnych poniżej - miejscowość Siennica, powiat miński:
52°06'04.8"N 21°36'23.5"E
Na Google Maps nie ma ich jeszcze na zdjęciach lotniczych, ale na GeoPortalu są już dostępne, można zmierzyć wielkość budynków.

https://eu07.pl/userfiles/8463/dino_siennica.7z
https://eu07.pl/userfiles/8463/biedronka_siennica.7z

13
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

14
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:38:58 »
@zielu @jakub
 


jest super i wysmienicie prosze nie ruszac 

15
Poradniki / Odp: [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:23:42 »
No bo skoro ci się udało to możesz spróbować złożyć paczkę, bo widzisz jaką mamy sytuację teraz.

16
Poradniki / Odp: [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:22:49 »
Były problemy oczywiście, są do poprawki jakieś dźwięki (nie ten bitrate chyba), jakieś nazwy plików niezgodne z wytycznymi, które sypią składnie oraz może ze dwa modele, które po prostu nie wiadomo czemu nie dadzą się skonwertować na .E3D. Ja sobie z tym radziłem doraźnie, bo składałem to dla siebie, ale jakby co, to mogę pomóc przy składaniu paczki.

17
Poradniki / Odp: [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:14:09 »
Jak ci się uda złożyć paczkę to będziesz wyniesiony na ołtarz w królestwie niebieskim 424.

18
Poradniki / Odp: [INNE] Konwersja paczki pctga do wariantu dds/e3d
« dnia: 08 Kwietnia 2024, 20:38:11 »
Słuchajcie, jest teraz inny problem. DDS-y tworzą się ok, ale nie chce działać konwersja T3D -> E3D. Oto przykład błędu:
[1/64222] ./e3dize pctga/dynamic/cd/181_v2/181_cz2.t3d build/dynamic/cd/181_v2/181_cz2.e3d
FAILED: build/dynamic/cd/181_v2/181_cz2.e3d
./e3dize pctga/dynamic/cd/181_v2/181_cz2.t3d build/dynamic/cd/181_v2/181_cz2.e3d
usage: eu07 [-s sceneryfilepath] [-v vehiclename]
Czyżby problem z EXE?

EDIT: Działa. Tak, to problem z EXE. Działające EXE: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg559902.html#msg559902

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:46:54 »
Ja mam duże wątpliwości co do Hirka, ale jeżeli nie on, to kto?
Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.

A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.
O, to to. +1

20
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:42:42 »
Jeśli nic się nie zmieni, to za chwilę wszyscy stąd pouciekają i ktoś będzie już musiał tutaj zgasić światło. Bo pewnie każdy będzie miał już dosyć czekania.

Zawsze można znaleźć jakieś inne wyjście - np. zacząć robić unoffowe PC.

21
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:41:17 »
Filozofia pt. "po co się męczyć, skoro są inne projekty", którą szerzy pewna grupa użytkowników nie ma żadnego sensu. Póki są ludzie, którzy coś robią, póty powinny powstawać paczki...

22
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:30:31 »
Jest to równie dobry argument w stosunku do historii osoby, którą właśnie proponujesz jako administratora. Miłosz też w swojej historii ma przewinienia, a jednak po daniu drugiej szansy mamy dobrego członka zespołu. Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy, z pewnym rzeczy się wyrasta i konsekwencje też dają do myślenia.

Dobrze że napisałeś prośbę, jeszcze ponowię ją w tą środę na pv Iwanowi, wszak wiadomość łatwiej zauważyć niż nowy wątek w którymś z działów.

23
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:23:03 »
W mojej opinii, w sytuacji jaką mamy, danie chociażby okresu próbnego nie zaszkodzi. Przypominam, że Hirek nieco dorósł, posiada wymagane kompetencje i mógłby wyraźnie pomóc chociażby w kwestii przyszłościowych planów wdrożenia MaSzyny na Steam. O ile informacje, które otrzymałem, są prawdziwe, to ani @matek123, ani @Miłosz Dorsz tych umiejętności nie mają, bo miał ich nauczyć (o ironio) Milek, którego jak widać nie ma. Czy jest jakaś propozycja poddania pod opiniowanie kandydatury Hirka innej, niż prawo veta ze strony jednej osoby?

Abstrahując od dyskusji o kandydaturze Hirka, chcielibyśmy w środę, w wypadku braku odpowiedzi od Milka do tego dnia, wystosować prośbę do @iwan o mianowanie @Miłosz Dorsz administratorem.

24
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 21:50:47 »
M62Ko-1242 (bok+ bok słaby+ czoło lekki skos)
->https://eu07.pl/userfiles/28087/M62Ko-1242.rar<-
Fotki w RAWIE/JPG

26
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 13 Kwietnia 2024, 00:16:04 »
Opanujecie
I przede wszystkim pracę z rysunkami albo prostymi i prostopadłymi zdjęciami jako podkład.

27
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

28
Na warsztacie / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 22:05:53 »
Jako, że mam starszego blendera, to nie otworzę tego pliku, za to po screenach, to do zrobienia jest od nowa. Na wymiarach, a nie "na oko", patrząc na zdjęcia. Posiadając umiejętności modelowania.
Nie klei się to, wygląda to słabo (no po prostu, początkujący blenderowiec nie zrobi ot tak kabiny do pojazdu, to nie ten poziom zaawansowania). Są znaczne różnice względem rzeczywistości, na przykład:
1 - oryginał ma to pod kątem, u was leci prosto
2 - u was za bardzo idzie to w górę, i chyba zbyt długie to jest
3 - to nie jest kwadrat w oryginale
4 - złe kształty
5 - niewymiarowe
I mozna tak dłużej. Brakuje "krągłości", widać robotę na oko, a nie na wymiarach. W takim stanie ani w żadnym podobnym, robionym na oko to na 99% nie przejdzie. Ponownie, proponuję uczyć się modelować na czymś prostszym.

29
Gagarin firmy Unikol jedzie ze składem kilkunastu cystern po bezdruciu w otoczeniu drzew. Miłego Wieczoru!

Strony: [1] 2 3 ... 10