Dziękuje za opinie, tak jak mówiłem w poprzedniej wiadomości to jest tylko koncept wykonany w Figmie, wiec nic nie jest stracone jeśli nie zostanie użyty.
Dziękuję za wysłuchanie mojej opinii, mimo że zdałem sobie sprawę że nie była ona napisana w sposób zbyt przyzwoity, a wręcz po prostu "jechałem" po Twojej pracy, za co przepraszam.
Podszedłem do projektu od punktu osoby która nigdy nie miała styczności z symulatorem, średnio strony internetowe maja ~15 sekund aby zaciekawić użytkownika do dalszej eksploracji strony. Większość osób które miały już styczność z symulatorem, najprawdopodobniej udadzą się od razu na forum symulatora (lub na strone aktualności jeśli owa istnieje).
W moim projekcie na pierwszym planie jest hero (na koncepcie jest to zdjęcie z Galicji) - był by to filmik który leci w kolko pokazując różne sceny z MaSzyny; głównym zadaniem bannera "hero" jest zaciekawienie użytkownika od pierwszego momentu załadowania strony - użytkownik spędzi ~5 sekund w tym miejscu.
Następnie są 3 najważniejsze punkty MaSzyny.. to że stawiamy na jakość, różnorodność i autentyczność. Tekst można przykrócić, i zmienić, ale te trzy punkty razem ze zdjęciami są zaprojektowane aby pokazać użytkownikowi o czym jest MaSzyna w prosty sposób - nie chcemy zasypać go jedna długą ścianą tekstu lub informacjami których nie potrzebuje. Tutaj mija pierwsze 15 sekund użytkownika, jeśli nie został zaciekawiony to jest stracony. Jeśli został zaciekawiony, to przeczyta teraz dłuższy tekst aby więcej się dowiedzieć o MaSzynie i czego może się od niej spodziewać.
Następny jest banner, który powinien być użyty jako prezentacja kreacji społeczności MaSzyny. Nowy użytkownik który nigdy nie miał styczności z symulatorem może się dowiedzieć więcej na temat tras, skąd je pobrać; dodatkowo jest to bardzo dobre wynagrodzenie ciężkiej pracy twórców tras (wreszcie trasy i scenerie są tak samo ważne dla MaSzyny jak i same lokomotywy i wagony).
Ostatnim punktem przed aktualnościami jest fakt ze MaSzyna jest tworzona przez fanów, i to właśnie pasja społeczności pchnie projekt do przodu.
Na samym końcu skrócona wersja aktualności - zgadzam się z opiniami innych, główna strona nie powinna by samymi aktualnościami dlatego że dla nowego użytkownika to nic nie znaczy; osobiście lubię pomysł osobnej pod strony jako blog.. jeśli strona by była hostowana jako strona statyczna, to zawsze można użyć Hugo i markdown do blogu.
Jeżeli chodzi o perspektywę nowego użytkownika to faktycznie Twoja strona jest lepsza - na mojej stronie potencjalny nowy użytkownik zobaczy tylko, że symulator jest darmowy, rozwijany od 20 lat i zostaje wrzucony w otchłań aktualności. Co prawda jest podstrona "O symulatorze", która w większości łagodzi ten problem, jednak nie była ona linkowana dużym przyciskiem na stronie głównej. Jest to coś, co poprawię na swojej stronie.
Animowany baner w formie filmiku jest interesującym pomysłem, jednak dużo też zależy od wykonania. Ciężko się odnieść do pojedynczej klatki, ale biorąc pod uwagę, że screen jest z Galicji, jest dobrze. Ja na swojej stronie poszedłem w jakość, więc wybrałem nieco bardziej klasyczne podejście, czyli statyczny baner. W założeniu jest na górze strony i ma reprezentować symulator, więc miał być jak najlepszy i najprzyjemniejszy dla oka, stąd pomysł z wykorzystaniem ReShade czy też upiększonej graficznie wersji symulatora, której szczegółów nie możemy zdradzić. Do tego miał się zmieniać np. w kontekście aktualizacji czy pory roku.
Co do tych trzech paragrafów merytorycznie nie mogę się przyczepić - chociaż pierwsze dwa na upartego można by było połączyć w jeden. Brakuje mi wzmianki o darmowości symulatora, starannie wykonanych dźwiękach oraz o różnorodności epok historycznych pojazdów, bo w obecnym doborze screenów można mocno wyczuć lata 90./2000. No i też paragraf o autentycznych krajobrazach jasno mówi, że ukrycie archiwalnych scenerii domyślnie jest dobrym pomysłem. Nie chcę wyobrażać sobie miny użytkownika, który po przeczytaniu tego paragrafu włączy Moczniki.
Promowanie scenerii na stronie głównej jest jak najbardziej dobrym pomysłem. Bardzo naciskałem na wrzucenie sporej ilości dobrych scenerii na repo, ale niech chociaż będą jasno i czytelnie dostępne do pobrania z prostego do znalezienia miejsca zamiast kisić się w dziale "Na warsztacie". Jak najbardziej na plus.
Informacja o tym, że społeczność tworzy symulator jest bez zarzutu.
Jeżeli chodzi o aktualności, można je jeszcze wydzielić do podstrony klikalnej na górze na banerze - łatwo będzie do tego wracać, zamiast przewijać całą stronę za każdym razem.
Patrząc na aktualna stronę, myślałem ze MaSzyna miała/będzie miała rebrand na turkusowy. Dodałem w załączniku nowy koncept; jest trochę wyczyszczony, dodałem więcej zdjęć zamiast tymczasowych zdjęć, plus dodałem segment na skrócone aktualności (max 6) i "footer".
Na przestrzeni lat ten kolor się stopniowo zmieniał, z intensywnego zielonego na taki jaki chociażby mamy obecnie na forum. Myślałem jednak, żeby wrócić do korzeni i do nieco bardziej intensywnego zielonego. Oczywiście tak, żeby nie gwałcił oczu. MaSzyna nie ma "brand guidelines"'ów, więc tutaj raczej wszystko zależy od opinii społeczności.
Jestem otwarty na konstruktywna krytykę. Przeciętna strona WordPressa wygląda jak wygląda, bo działa. Czysto i schludnie komunikuje informacje do użytkownika.
Jak najbardziej, chociaż te animacje pojawiania się treści po zjechaniu do nich na stronie są według mnie bardzo kiczowate i zbędne. Jakoś do mnie nie przemawiają. (w sumie to nawet nie wiem, czy to na pewno z Wordpressa, ale na pewno wiele stron posiada takie animacje, choćby obrazki na stronie
https://bazawagonow.pl/)
Myślę ze sama odświeżona strona dużo zrobi dla MaSzyny, szczególnie jeśli nowi użytkownicy zostaną wzięci pod uwagę. Dobra strona może sprzedać produkt (nawet jeśli jest darmowy), i pozbyć się aktualnej opinii typu "MaSzyna czyli ten symulator sprzed 20 lat".
Jak najbardziej. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie zostawić nowej strony na kolejne X lat bez żadnych zmian, a co jakiś czas podmieniać grafiki, pokazywać najnowsze dodatki w symulatorze, itp.