Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: 1 [2] 3 4 ... 40
31
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 01:34:51 »
Może być statycznie generowane, baza danych to był tylko przykład. Chodzi o to, żeby napisanie newsa nie kończyło się tym, że pojawi się tydzień później bo musi przejść głosowanie w systemie akceptacji zmian.

32
Bocznica / Odp: Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 28 Stycznia 2024, 23:02:18 »
del

33
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:26:47 »
Bez.

34
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

35
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

36
Na grupie na Facebooku nie ma powiązywania kont z kontami na forum, to na Discordzie też nie musi być.
Jeżeli chodzi o wykroczenia to wykroczenia na Discordzie powinny skutkować reperkusjami na Discordzie, a wykroczenia na forum powinny być efektywne na forum. Wydaje mi się, że to proste.
Dodatkowo jeżeli chodzi o limit wagi plików na Discordzie (25MB) można wciąż korzystać z MaSzynowego uploadu. Zarówno czat jak i upload stoją na tym samym serwerze, więc różnicy prawie nie ma.
Pomijam fakt, że włączenie serwera Discord nie musi automatycznie oznaczać zamknięcia czatu na Mattermoście.

37
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

38
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 15:03:43 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)
Początek opisu z trzema kropkami raczej niespecjalnie streszczał by wpis.

Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.
Nie chciałbym utrudnić procesu pisania wpisów i wymuszania na autorach skalowania do określonego rozmiaru obrazka. Może da się przyciąć programowo, jeszcze sprawdzę.

zachować obecną stylistykę nagłówka strony
A jednym z głównych założeń nie jest pozbycie się obecnego motywu z przestarzałą zgnitozielenią? Imo na screenie Jakuba i tak jej za wiele. Jak musi być, to prędzej widziałbym coś takiego. Obrazek z lokomotywą można podmienić, może być nawet ta 424, tylko może niekoniecznie na lewitujących torach.
Dokładnie, nieco bardziej żywe kolory zostały celowo dobrane. Szare tło dobrze się komponuje. Jeśli chodzi o nagłówek akurat tutaj go uciąłem, ale docelowo powinien to być bardzo dopieszczony graficznie obrazek, żeby reprezentował graficznie symulator.

Wypaliło mi oczy. Czy to 2005 rok? Powrót do przeszłości?
Mogę przygotować jeszcze trochę bardziej modernistyczną wersję, ale nie chcę tego syfu z WordPressa.

Co do strony, wieczorem podeślę pliki, aczkolwiek jest to póki co tylko przykład strony głównej tylko w HTML i CSS, nie ma jeszcze integracji z bazą danych ani podstron.

Dzięki za w większości pozytywną ocenę pomysłu!

39
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 10:59:46 »
Ciężko o jednakową wysokość kafelek, jeżeli zarówno tytuł jak i opis na takim kafelku może mieć dość różnorodną długość.

40
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

41
Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.
Miłosz Dorsz swego czasu założył Patronite i uzyskał aż 0 wpłat o łącznej wartości 0,00 zł. Może zbyt mało było to promowane, bo tylko w wątku, ale zainteresowanie może wcale nie być duże - nie mówiąc już o podziale uzyskanej kwoty.
Mimo to można spróbować jeszcze raz jeżeli odpowiednio się to wypromuje - patrz niżej.

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.
Nie wiem czy tutaj pisałem, ale też mam pomysł na przebudowę strony głównej i tam wrzucać aktualności. Obecną zawartość strony głównej wrzucić w podstronę "O projekcie" albo gdzieś. Na Facebooka nie każdy zagląda i ma świadomość jego istnienia. Jeżeli na stronie głównej MaSzyny będą informacje o pracach nad projektami, ogłoszenia, jakieś wyróżnienia itp. będziemy w stanie sprawić, że człowiek wchodząc na stronę symulatora będzie widział, że wbrew pozorom MaSzyna jeszcze trochę tętni życiem.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…
W sumie nie wiem, w teorii oficjalnego Discorda MaSzyny nie ma "bo nie", niby jest Mattermost, chociaż do najstabilniejszych nie należy. "Nie można zapisać tokena" chociażby, co z powodu nieaktywności Milka potrafi uziemić czat na ponad tydzień. Ponadto czat zepsuł sobie reputację przez ciągłe spiny, afery i trollowanie. Niby mieliśmy Maskotki Forum ale potem te osoby wracały i było to samo. Teraz już mało kto zagląda. No i w sumie na Discordzie masz od razu wszystkie serwery, więc jak korzysta się z Discorda to można od razu zobaczyć co nowego. Na czat trzeba specjalnie kliknąć, żeby wejść.

No i na koniec ogólnie. Poziom jakiś musimy zachować, ale w obecnej sytuacji kadrowej perfekcjonizm nas zabije. Musimy trochę zluzować.

42
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

43
Symulator / Odp: Uruchomienie MaSzyny w systemach innych niż Windows
« dnia: 15 Stycznia 2024, 21:33:16 »
2. Zainstalowanie potrzebnych bibliotek

Nie podam pełnej listy choćby z tego powodu, że w różnych dystrybucjach Linuksa te pakiety będą trochę inaczej nazwane.  CMake, który zostanie użyty w kolejnych krokach, będzie się sam dopominał o brakujące rzeczy.  Wówczas trzeba będzie po prostu znaleźć stosowny pakiet w repozytoriach i go zainstalować.  Należy pamiętać, że potrzebne będą też pliki nagłówkowe owych bibliotek.  W wielu dystrybucjach pliki binarne i nagłówkowe są umieszczane w osobnych pakietach, ten drugi można rozpoznać po przyrostku „dev” lub „devel”.

Niektóre z bibliotek można też po prostu wyłączyć przekazując odpowiednie parametry do CMake'a.

Lista bibliotek, które musiałem zainstalować na Linux Mint:
sudo apt install cmake build-essential libgl1-mesa-dev libglew-dev libglfw3-dev python2-dev libpng-dev libopenal-dev libluajit-5.1-dev libserialport-dev libsndfile1-dev

44
Pomoc doraźna / Odp: Przybliżanie/oddalanie - zmiana klawiszologii
« dnia: 05 Stycznia 2024, 17:30:24 »
Możesz spróbować odpalić starsze exe. Niestety jako że obecnie ekipa odpowiedzialna za exe nie istnieje, nie ma możliwości wyłączenia tej funkcji bez samodzielnej nauki edytowania kodu exe.

Aby odpalić starsze exe, skopiuj plik eu07.exe z katalogu głównego poprzedniej wersji MaSzyny do katalogu głównego obecnej wersji. Jeżeli pojawi się prośba o zastąpienie pliku, zalecam zostawić dotychczasowy jako backup. Obecnie używane exe można zmienić w ustawieniach w Starterze. Nie ręczę jednak za błędy powstałe w wyniku używania starszego exe z obecnymi assetami.

45
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 13:18:20 »
I moim subiektywnym zdaniem grzebanie godzinami w MaSzynie to jakaś forma masochizmu, nikogo nie obrażając - każdy ma prawo robić co chce, każdy ma prawo wyboru,
Opisywanie naszej działalności jako masochizm to idealny dowód na to, że nawet administracja tego projektu nie widzi już żadnych szans. Dlaczego więc nie zamknąć projektu już teraz? Szkoda miejsca w internecie, szkoda czasu na projekty, możemy przecież spędzić ten czas w pracy, z rodziną i na wyjściach na powietrze, wszyscy przechodźmy do SimRaila.

Mieliśmy się nie kłócić, ale widząc takie wypowiedzi, nóż sam się w kieszeni otwiera.

46
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 05 Stycznia 2024, 13:12:31 »
Nie, uruchamia się z językiem domyślnym, to jest polskim.
Przydałoby się dodanie takiej funkcjonalności, bo obcokrajowiec odpali Maszynę i nic nie będzie rozumiał.

47
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Stycznia 2024, 19:10:28 »
Czy starter przy pierwszym uruchomieniu sprawdza język systemu?

48
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak się tworzy swój projekt
« dnia: 03 Stycznia 2024, 00:07:36 »
Uprzedzam, że stworzenie sensownego modelu lokomotywy a tym bardziej EZT-a wymaga wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat grafiki 3D.

49
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 12:58:20 »
Maszyna na Steami'e już jest od kil... a nie
No i dlatego właśnie chciałbym, żeby Milek w końcu dał dostęp odpowiednim osobom, aby ta integracja ze Steamem wreszcie została dokończona.

50
WWW / Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 01 Stycznia 2024, 00:48:46 »
Drodzy MaSzyniści,

Rok 2023 już za nami. Z tej okazji chcielibyśmy podziękować za kolejny rok naszej działalności. To dzięki Wam istniejemy i wciąż, chociaż w mniejszym stopniu niż dawniej, rozbudowujemy symulator o nowe propozycje taborowe czy trasowe i mamy przyjemność kontynuować nasz projekt w kolejnym roku. Niezależnie od stażu, życzymy Wam dużej ilości pokonanych kilometrów, szczęśliwie zakończonych służb, jak najmniejszej ilości opóźnień i awarii, czy to taboru czy scenariuszy. Mamy również nadzieję, że spełnią się Wasze marzenia i cele postawione nie tylko w kontekście urozmaicenia czy urealistycznienia podróży po MaSzynowych szlakach, ale wszystkich, które u Was drzemią.

A ja, jako członek zespołu szeroko pojętego Betatesterów, Deweloperów, Wydziału Repozytorium oraz Administracji życzmy sobie nawzajem, żeby Nowy Rok 2024 przebiegł w spokojnej, przyjemnej atmosferze, żeby nie zabrakło nam energii do pracy oraz żeby przyniósł on większą produktywność w porównaniu do zamkniętego już roku 2023.

Samych S2 życzy Zespół Deweloperów symulatora MaSzyna!

51
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana czasu wsiadania/wysiadania pasażerów
« dnia: 25 Grudnia 2023, 22:34:13 »
Dla przystanków osobowych liczba pasażerów jest dzielona na 2.

52
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 12:37:44 »
Można dodać ustawienie "automatycznie uruchamiaj AI w pojeździe prowadzącym" do exe. Odpalenie symulacji jako ghostview nie działa?

53
Raczej w założeniu system ma być skonstruowany w taki sposób, by nie była wymagana żadna ingerencja techniczna do jego działania. A co za tym idzie, żadne ręczne narzędzia do zarządzania wnioskami nie będą potrzebne.

54
EU07 Simulator English forum / Odp: New route when scenario is done
« dnia: 19 Grudnia 2023, 16:41:15 »
A renderer can be changed in the Starter program. Basically you can select a different drawing system - for some weird reason, you cannot activate the minimap in legacy and old renderers. In general, if you have a decent PC, you should be able to run the shader renderers.

You can't manually assign the timetables while the simulation is running.

55
Pytałem o to na PW na czacie. Tak.
Podejrzewam, że w szczególnych przypadkach (krytyczny błąd w paczce) moderacja miałaby możliwość pominięcia głosowania. Zresztą raczej nikt weta by nie zgłosił, a bez weta 24 godziny czekania tylko.

56
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 18 Grudnia 2023, 23:14:45 »
To niestety też ma swoje problemy, bo jak wtedy traktować scenariusze z eventami losowymi, część nie jest dostosowana żeby pojazdem graczem jechał bot, a zdaje się że niektóre próbują zmieniać działanie w zależności od tego czy jedzie gracz czy bot.
A nie wystarczy ustawić stałego seeda? Co do problemu ze scenariuszem zaprojektowanym pod prowadzenie konkretnego pociągu, AI powinno normalnie dać radę. Jak nie to coś jest mocno nie halo.

Tylko nie wiem czy czasem wywoływanie się eventów w takich scenariuszach nie jest uzależnione od pozycji kamery...

57
EU07 Simulator English forum / Odp: New route when scenario is done
« dnia: 18 Grudnia 2023, 22:57:37 »
Remember that the scenarios are usually planned for up to 2-2.5 hours - after that, no trains will be in service and so the routes will be completely barren without any AI traffic at all.

If a train has already arrived and has been diverted, can I put that train back into service or not?
You can, but you must use a renderer which supports shaders. Press Tab - a minimap will open. You can control the signals and junctions from there, which should allow you to freely roam around the scenery. You will not get a new timetable though - the train will be empty and the destination signs will not display anything.

58
Cytuj
4.2.1. b), aczkolwiek ile obecnie mamy osób z ukrytą rangą? jedną? dwie? Myślę, że to można załatwić na poziomie rozmowy indywidualnej.
Niestety to nie jest takie proste, wcześniejsza praktyka była inna i był zwyczaj zostawiania ukrytych uprawnień. Obecnie jest kilkadziesiąt takich kont (najczęściej jest to połączenie rangi Zasłużony + ukryta deweloperska, chociaż nie we wszystkich przypadkach).
Fakt, zasłużeni wtedy faktycznie powinni być zapytani. Wśród zasłużonych jest sporo nieaktywnych osób, to będzie można to odsiać.

Cytuj
4.3. b), aczkolwiek nie jestem pewien, jak miałoby to działać. Na wniosek trzech członków, czyli ktoś musi założyć projekt wniosku, a następnie dwie osoby zagłosować, żeby był wniosek trzech członków, żeby zacząć głosowanie? Trochę nie ma to sensu.
Coś w tym rodzaju. Dlaczego bez sensu? Założenie było takie, żeby wymagać wniosku kilku osób żeby nie było możliwości nadmiernego tworzenia głosowań (a ponieważ proponowałem też brak wymagań kworum w głosowaniach, nie można ich po prostu ignorować). Konsekwencją byłoby też to, że autorzy wniosku byliby jawni, a samo głosowanie jest tajne.
Można zastosować wariant z głosowaniem na wniosek kandydata, ale dla takich głosowań trzeba dodać wymóg kworum.
Bardziej zastanawiam się, jak od strony systemowej zostanie zrobione składanie wniosku przez 3 osoby jednocześnie.

Cytuj
5. b), choć uważam że na exe za wcześnie. Moja propozycja to utworzenie oddzielnego komitetu do exe, większość osób ocenia dodatki a z exe nie mają nic wspólnego, więc aprobowaliby zmiany, co dopuszczałoby babole w kodzie.
Cóż, trzeba się zastanowić czy mamy tyle ludzi żeby stworzyć oddzielny komitet do exe. Ja mam co do tego wątpliwości. Myślę że można oczekiwać że członkowie komisji nie będą bezrefleksyjnie akceptować zmian o których nie mają pojęcia. Dodatkowo przecież efekty zmian będą łatwo widoczne, więc zawsze można je wycofać w tej samej procedurze. A zostawienie obecnego stanu jako osobny komponent daje ryzyko rozłamów gałęziowych (wstawmy inne exe, bo tam jest nowa funkcja), jak i zależy od (nie)aktywności autorów tych gałęzi.
Racja, raczej nikogo kompetentnego do audytu takich zmian już nie ma. Reverty jako dopuszczalne zmiany mają sens. Co do rozłamów gałęziowych, to obecny stan (exe idzie tylko z twojej gałązki) już to wyklucza - tylko, że w formie ręcznej (pull requesty musisz zaakceptować).
Aczkolwiek warto dopuścić utworzenie takiego komitetu jeżeli jakimś cudem znajdzie się garstka zapaleńców, żeby im czasem ktoś nie przegłosował jakiegoś bubla.
Jak będzie wyglądać rozwiązywanie konfliktów (np. dwie zmiany w tym samym kawałku kodu utworzone przez różnych użytkowników)?

I jeszcze co do tego:
Spodziewałem że odniosę się od razu do większej ilości komentarzy
Warto takie rzeczy dawać na stronę główną forum jako ogłoszenie.

59
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 14 Grudnia 2023, 00:28:21 »
To zależy od użytkownika, ale w większości przypadków dodatki tworzone przez użytkowników trafiają najpierw do Testu Dodatków, a potem do oficjalnej paczki, jeżeli spełniają standardy.

60
Bocznica / Odp: Tabor krajów byłego ZSRR
« dnia: 13 Grudnia 2023, 13:49:43 »
W mianowniku i bierniku.
Natomiast mówiąc poważnie, nie planujemy obecnie dodania żadnego nowego taboru z krajów byłego ZSRR do MaSzyny.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 40