Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jakubg1

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Symulator / Odp: Holowanie Ezt lokomotywą
« dnia: 19 Kwietnia 2024, 15:52:17 »
Niestety, od dłuższego czasu MaSzyna boryka się z brakami kadrowymi szczególnie w kwestii kodu źródłowego, i nie ma nikogo bądź też nikt nie ma czasu na dodanie takiej funkcji. Stąd brak rozwoju w niektórych aspektach gry. Po prostu nikt z nas nie może tego zrobić.

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 21:17:43 »
BTW, 6dg też by trzeba skierować pod palnik bo to była pierwsza kabina która robiłem sam od podstaw, i w ogóle to jest szajs straszny.
Jest jakościowa różnica między w miarę przyzwoicie wyglądającą kabiną a sześcianem z wózkami na alphie i soczyście paintowo czerwonymi pantografami.

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:58:07 »
Ranga administratora wiąże się z pewnymi oczywistymi obowiązkami, w tym wchodzeniu na forum/czat z tytułu tych będących najaktywniejszymi miejscami do rozmów nt. symulatora, raz na tydzień jako absolutne minimum.

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:08:28 »
Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.

Automat jest. Masz dewelopera, to przeczytaj sobie jak to się skończyło w praktyce: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35083.0.html

W skrócie:
- Tekstury 1x1 i 2x2 również są kompresowane do dds, co powoduje ich niepoprawne wyświetlanie.
- Nie wszystkie tekstury poprawnie się generują/odbijają.
- Wrzucanie paczek wymaga dostępu do serwera, bo upload nie łyka plików cięższych niż 5 GB. Dzielenie paczek zmiejsza szanse na przetestowanie paczki.
- To samo z generowaniem instalatora (już przy wydawaniu).
- Brakuje libek pythona i exe. Można dołożyć w sumie używając maszyny wirtualnej. Ale nie ma pewności, czy to na pewno wszystko. Milek nie podzielił się taką informacją.
Na siłę można ogarnąć poza wrzucaniem z oczywistych względów. Masa dłubania, ale być może trzeba będzie poświęcić tydzień by zaoszczędzić wiele miesięcy.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:42 »
Uważam, że danie drugiej szansy po 2 latach będzie adekwatnym pomysłem, zwłaszcza patrząc na daną sytuację. A skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi głupoty? Ano dlatego, że chłop jest 20% starszy
Akurat z tego wynika, że Hirek ma 10 lat :P

A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.

Chyba że wam się nie chce, to po co robić cokolwiek.

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 18:14:41 »
Są tylko dlatego, że @matek123 nie zezwala na ich usunięcie. Poza tym są ukryte za checkboxem w Starterze.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Marca 2024, 17:24:05 »
Warto do arkusza dodać wersję exe, na której testowany był scenariusz. Różne exe dają różne wyniki przez różnice w zachowaniu AI i oskryptowania.

9
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 15 Marca 2024, 03:17:18 »
.

10
Inne niekolejowe / Odp: [Szukam] Symulator "Kolejarz" - edytor
« dnia: 13 Marca 2024, 12:09:13 »
Mam eRozkład, niestety PathFindera zabrakło. Jak nie znajdziesz to załączyłem również EdytorMK, który posiada możliwość wbicia przebiegów ręcznie.
https://eu07.pl/userfiles/22592/kolejarz_utils.zip

Znalazł się i PathFinder!
https://eu07.pl/userfiles/22592/Pf.zip

11
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:41:46 »
Akurat implementacja tego exeku to poziom fizyki kwantowej, nie było to skierowane do Ciebie, musiałbyś wiedzieć co to C++, kompilator, zmienne, klasy itp :)
Jeżeli na dysku SSD dalej ścina, to nie mam pomysłu co dalej. Może ktoś inny podpowie.

12
Bieżące Symulatorowe / Dystans LOD modeli a wydajność - testy
« dnia: 09 Marca 2024, 17:17:22 »
Cześć. Na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiło się parę osób, które wykryły niezoptymalizowany dystans przechodzenia kolejnych faz LOD - zbyt daleki dystans, przy którym model wchodzi w mniej szczegółową fazę, gdy już dawno tych szczegółów nie widać.

Wątek ten zakładam do podzielenia się raportami z ilości renderowanych trójkątów w taborze, a jego celem jest zgromadzenie listy pojazdów, których duża ilość najbardziej szkodzi wydajności. Po jej skompletowaniu pojawi się poprawka skracająca dystans renderowania obiektów - najpewniej w Teście Dodatków.

Mam nadzieję, że wkład ten pozwoli na poprawę wydajności symulatora w określonych przypadkach.

13
Symulator / Odp: Zacinanie symulatora na dobrym komputerze.
« dnia: 09 Marca 2024, 17:08:53 »
Wąskim gardłem jest dysk HDD. Doczytywanie czegokolwiek niestety z automatu blokuje główny wątek symulatora i to będzie powodowało ścinki.
Są dwa rozwiązania:
- To co możesz zrobić teraz: Kupić dysk SSD i tam przenieść MaSzynę.
- To co powinno być zrobione: Zaimplementować w EXE ładowanie modeli i tekstur na osobnym wątku.

14
Na warsztacie / Odp: Odbicia blachy i nie tylko na lokach
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:07:02 »
Myślę, że grafika w MaSzynie ma nieco więcej problemów niż tylko brak odbić na lokomotywach.

15
Nie spróbujemy, bo nie mamy pieniędzy. Chcesz podejmować ryzyko utraty kilkudziesięciu tysięcy złotych?

16
EU07 Simulator English forum / Odp: Low FPS on high end computer
« dnia: 18 Lutego 2024, 20:00:08 »
Try lowering the multisampling down to x4 or even x2. Unfortunately, the simulator is not optimized in terms of graphics, so it will always function worse compared to other games.

17
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 30 Stycznia 2024, 23:54:42 »
Sekcja aktualności z pewnością będzie - popatrz na poprzednie screeny. :P Co do urządzeń mobilnych, też mam to na uwadze. Zastanawiam się tylko, czy belki w wersji mobilnej dać jedna pod drugą, czy dać jednak to rozwijane menu.

18
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 15:43:27 »
Warto byłoby też dodać gdzieś menu kontekstowe z wyborem języków strony i jej poszczególne elementy przetłumaczyć jeszcze, kiedy jest w wersji rozwojowej.

Pozdrawiam!
M
Już jest - sporo się zmieniło, żeby strona wyglądała trochę bardziej nowocześnie.
Obecnie trwają przenosiny na Hugo, a proces tłumaczenia stron jest tam całkiem prosty.

19
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 29 Stycznia 2024, 01:34:51 »
Może być statycznie generowane, baza danych to był tylko przykład. Chodzi o to, żeby napisanie newsa nie kończyło się tym, że pojawi się tydzień później bo musi przejść głosowanie w systemie akceptacji zmian.

20
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:26:47 »
Bez.

21
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 22:23:32 »
Można użyć screenów z ładowania Maszyny albo z galerii.
Te nie bardzo się nadają, bo powinny być maksymalnie poziome, żeby nie zakrywały całej strony bez scrollowania - ale Toprus już się tym zajął - przykłady w załączniku. Dzięki Toprus!

22
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

23
Na grupie na Facebooku nie ma powiązywania kont z kontami na forum, to na Discordzie też nie musi być.
Jeżeli chodzi o wykroczenia to wykroczenia na Discordzie powinny skutkować reperkusjami na Discordzie, a wykroczenia na forum powinny być efektywne na forum. Wydaje mi się, że to proste.
Dodatkowo jeżeli chodzi o limit wagi plików na Discordzie (25MB) można wciąż korzystać z MaSzynowego uploadu. Zarówno czat jak i upload stoją na tym samym serwerze, więc różnicy prawie nie ma.
Pomijam fakt, że włączenie serwera Discord nie musi automatycznie oznaczać zamknięcia czatu na Mattermoście.

24
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 18:04:50 »
Linki do forum będą. W założeniu jeżeli będzie artykuł o jakiejś scenerii, to będzie to mniej więcej streszczenie pierwszego posta wraz z bezpośrednim linkiem do pobrania (oczywiście paczka przygotowana tak aby instalacja była jak najmniej problematyczna) oraz z linkiem do wątku w forum. Jeżeli pojawi się jakiś większy dodatek w teście, to tak samo - krótki opis, może wraz z prawdziwą historią/cechami pojazdu, link do pobrania i link do wątku w teście. Mniejsze dodatki byłyby agregowane do podsumowań miesiąca. Artykuły dopuszczałyby swoje własne galerie oraz zdjęcia na pełną szerokość artykułu. Ale na artykuły przyjdzie jeszcze czas. Na razie załączam obecny stan i wracam do pracy.

https://eu07.pl/userfiles/22592/maszyna_page.zip

25
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 15:03:43 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)
Początek opisu z trzema kropkami raczej niespecjalnie streszczał by wpis.

Wielkość obrazków powinna być tej samej wielkości zaś same kafle mogą się po prostu skalować do największego. Tutaj przykład jak to wygląda na stronie BeamNG.
Nie chciałbym utrudnić procesu pisania wpisów i wymuszania na autorach skalowania do określonego rozmiaru obrazka. Może da się przyciąć programowo, jeszcze sprawdzę.

zachować obecną stylistykę nagłówka strony
A jednym z głównych założeń nie jest pozbycie się obecnego motywu z przestarzałą zgnitozielenią? Imo na screenie Jakuba i tak jej za wiele. Jak musi być, to prędzej widziałbym coś takiego. Obrazek z lokomotywą można podmienić, może być nawet ta 424, tylko może niekoniecznie na lewitujących torach.
Dokładnie, nieco bardziej żywe kolory zostały celowo dobrane. Szare tło dobrze się komponuje. Jeśli chodzi o nagłówek akurat tutaj go uciąłem, ale docelowo powinien to być bardzo dopieszczony graficznie obrazek, żeby reprezentował graficznie symulator.

Wypaliło mi oczy. Czy to 2005 rok? Powrót do przeszłości?
Mogę przygotować jeszcze trochę bardziej modernistyczną wersję, ale nie chcę tego syfu z WordPressa.

Co do strony, wieczorem podeślę pliki, aczkolwiek jest to póki co tylko przykład strony głównej tylko w HTML i CSS, nie ma jeszcze integracji z bazą danych ani podstron.

Dzięki za w większości pozytywną ocenę pomysłu!

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 10:59:46 »
Ciężko o jednakową wysokość kafelek, jeżeli zarówno tytuł jak i opis na takim kafelku może mieć dość różnorodną długość.

27
WWW / Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 05:06:12 »
Proste pytania:
1. Rozwijać to dalej?
2. Co zmienić?

(autorzy wykorzystanych screenów: @Kolej w Polsce, @x_Zielu, @DieselPower, @Maciek Kolejarz)

28
Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.
Miłosz Dorsz swego czasu założył Patronite i uzyskał aż 0 wpłat o łącznej wartości 0,00 zł. Może zbyt mało było to promowane, bo tylko w wątku, ale zainteresowanie może wcale nie być duże - nie mówiąc już o podziale uzyskanej kwoty.
Mimo to można spróbować jeszcze raz jeżeli odpowiednio się to wypromuje - patrz niżej.

1) Szata graficzna strony - kiedyś i niejednokrotnie moja mama mówiła mi, że człowieka można poznać po butach… Jaki to ma związek z Maszyną? Moim zdaniem szatę graficzną strony należałoby conajmniej odświeżyć bądź stworzyć od nowa w jakimś bardziej nowocześniejszym systemie, na przykład w Wordpressie. Dałoby to trochę lepszy odbiór symulatora i możliwości byłyby większe.
Nie wiem czy tutaj pisałem, ale też mam pomysł na przebudowę strony głównej i tam wrzucać aktualności. Obecną zawartość strony głównej wrzucić w podstronę "O projekcie" albo gdzieś. Na Facebooka nie każdy zagląda i ma świadomość jego istnienia. Jeżeli na stronie głównej MaSzyny będą informacje o pracach nad projektami, ogłoszenia, jakieś wyróżnienia itp. będziemy w stanie sprawić, że człowiek wchodząc na stronę symulatora będzie widział, że wbrew pozorom MaSzyna jeszcze trochę tętni życiem.

2) Discord - dzisiaj w prawie każdej społeczności obecny jest Discord, pozwalający nawet na stworzenie forum… Platforma darmowa, nie wymagająca jakiejkolwiek większej wiedzy do jej stworzenia. Moglibyśmy rozważyć opcję usunięcia Mattermosta, choć wiem i zdaję sobie z tego sprawę, że jest tam sporo cennych informacji… To również poprawiłoby wizerunek symulatora…
W sumie nie wiem, w teorii oficjalnego Discorda MaSzyny nie ma "bo nie", niby jest Mattermost, chociaż do najstabilniejszych nie należy. "Nie można zapisać tokena" chociażby, co z powodu nieaktywności Milka potrafi uziemić czat na ponad tydzień. Ponadto czat zepsuł sobie reputację przez ciągłe spiny, afery i trollowanie. Niby mieliśmy Maskotki Forum ale potem te osoby wracały i było to samo. Teraz już mało kto zagląda. No i w sumie na Discordzie masz od razu wszystkie serwery, więc jak korzysta się z Discorda to można od razu zobaczyć co nowego. Na czat trzeba specjalnie kliknąć, żeby wejść.

No i na koniec ogólnie. Poziom jakiś musimy zachować, ale w obecnej sytuacji kadrowej perfekcjonizm nas zabije. Musimy trochę zluzować.

29
Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow".

Tak jakby już gdzieś to słyszałem. A, no tak, Simrail. No przecież.

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 12:58:20 »
Maszyna na Steami'e już jest od kil... a nie
No i dlatego właśnie chciałbym, żeby Milek w końcu dał dostęp odpowiednim osobom, aby ta integracja ze Steamem wreszcie została dokończona.

Strony: [1] 2 3 ... 10