Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hubertnator23

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19
391
Wydział zamówień / Zdjęcia i dźwięki automatyki przejazdowej
« dnia: 07 Czerwca 2020, 20:25:25 »
Składam zamówienie na zdjęcia wszelkie elementy automatyki na przejazdach kolejowych. Krzyże, szafy, SSP, sygnalizatory, sygnały akustycznie (dzwonki, buczki i generatory dźwięków) oraz wszelkie tabliczki.

Na początek - jakie zdjęcia potrzebuje?

Krzyże i taliczki - przód i tył, można też zrobić podglądowy bok
Szafy - 4 boki + góra szafy jeżeli to jest możliwe
SSP - 4 boki, przydadzą się też jakieś podglądowe dachu, ale nie jest to konieczne
Sygnalizatory - przód, tył i jedno zdjęcie podglądowe boku oraz zapalona komora świetlna
Sygnały akustyczne - 4 boki(+ góra jeżeli jest to KLD-40 czy KLD-4101/03 - jeżeli to jest tylko możliwe. Najlepiej jak sygnał akustyczny znajduję się na szafie, wtedy łatwo zrobić zdjęcie z góry)
Rogatki - 4 boki, góra i drąg

Jako przykład - zdjęcia Joachimowicza. Dokładnie takie zdjęcia sygnalizatorów i SSP.

Najlepiej pójść w pochmurny dzień, szczególnie jak chcemy obfocić stare sygnalizatory. Wtedy nie będzie cieni oraz nie trzeba będzie bawić się sliderkami.
Jakość zdjęć - jak najlepsza. Najważniejsze żeby były ostre i ekspozycja dobrze ustawiona.

Najbardziej potrzebne zdjęcia w tej chwili:
Ogólnie stara automatyka.
  • Dzwon/generator dźwięku KLD-4101 - powoli znikają...
  • Buczek KBB-6
  • Zapalona komora EHZ-12/13 - wiem że znajduję taki sygnalizator jest w okolicach Wrocławia Świebodzkiego (konkretnie tutaj) i koło stacji Jeleń (tutaj) Obecnie w Polsce jest tylko 10 sztuk tego sygnalizatora
  • Rogatki mechaniczne i napęd JEG 10 - zdjęcia znajdziesz tutaj.
Bez dzwona KLD-40 raczej nie dam HZ-11 i poprawki Maszynowego EHZ-32 do testów. EHZ-12/13 powoli znikną na zawsze z przejazdów, tak samo rogatki mechaniczne i ich napędy.

Na zachętę - prace nad sygnalizatorem SD-K2 Kombudu - ten sygnalizator robię od zera, wykorzystałem tylko niektóre części innych. Prawdopodobnie w lipcu będzie gotowy do testów.

No to cóż, czekam na wasze zdjęcia! Tylko pamiętajcie: ZACHOWAJCIE BEZPIECZEŃSTWO NA PRZEJAZDACH KOLEJOWYCH! I NIE WCHODŹCIE NA NIE GDY ZBLIŻA SIĘ POCIĄG!

392
EN57 w malowaniu "buraczkowym" powoli idą do historii wraz z wprowadzaniem malatury Polregio. Warto byłoby jeszcze ustrzelić trochę na zapas.
Tak samo ze stonkami (Sx42) PolRegio.

393
Może się do czegoś przyda :P

Znak na skrzyżowaniu
https://eu07.pl/userfiles/24889/znak.7z
[...]

Niestety prawie do niczego się te zdjęcia nie przydadzą.

Na przyszłość - znaki fotografujemy z dwóch stron. Bok też by się przydał.
Kapliczka = 4 boki, przy czym ma być cały obiekt na nim. Jak nie można, to dwa zdjęcia i się je sklei. Tył kapliczki ma źle ustawioną ekspozycję - strasznie ciemny.
Ławka - żle ustawiona ekspozycja, dodatkowo proponuję następnym razem zrobić jeszcze tył.
Płot - liście zasłaniają część górną. Ale może do czegoś się nada.

Następnym razem - rób zdjęcia w formacie na tekstury (najlepiej 4 boki), i wybierz się w południe w pochmurny dzień. I ustaw dobrze ekspozycję.

W tym wątku nie komentujemy. Mamy od tego osobny wątek. Przenoszę.
@MaciejM

394
Bocznica / Odp: En71KM i Er75
« dnia: 03 Czerwca 2020, 11:52:25 »
Nie zostały wydane i nie wiadomo kiedy będą zrobione. Temat do zamknięcia.


Szeryfowanie.
+10
Matek123

395
Nie wiem czy jeszcze jeżdżą EP09 i EU44 w barwach niepodległościowych, ale warto by dodatkowe obfocić. Tak samo z okleiną "kolejowe abc".

396
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Czerwca 2020, 17:10:28 »
Mam HDD @ 5400rpm i ładuje w 15-20s za pierwszym razem. Dla mnie ok. A większość userów chyba ma SSD na SATA albo NVMe a więc <8s.

397
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 13:11:41 »
Na rainsteda mam przygotowane obejście.


Odchodząc od tematu Rainsteda - napiszę do Mariusza na PW, czy mógłby zmodyfikować skrypty (wsparcie dla UTF-8).

398
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 12:56:30 »
No ja mogę :P. Tyle że z VBA nie miałem zbyt wielkiej styczności. Programy piszę w C++ albo Pythonie. Trochę bym musiał się nauczyć VBA, ale wygląda podobnie do C++/C#, więc jakieś 3-4 godzinki i będę miał go w jakimś stopniu opanowany.

W każdym bądź razie znalazłem też to:
https://stackoverflow.com/questions/13851473/read-utf-8-text-file-in-vbscript

"Anyway, if you can use ADO, you can do this:"

Dim objStream, strData

Set objStream = CreateObject("ADODB.Stream")

objStream.CharSet = "utf-8"
objStream.Open
objStream.LoadFromFile("C:\Users\admin\Desktop\ArtistCG\folder.txt")

strData = objStream.ReadText()

objStream.Close
Set objStream = Nothing

399
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 12:44:38 »
Ale z tego co widzę to chyba da się otworzyć plik w UTF-8 w Visual Basic:
https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/visual-basic/developing-apps/programming/drives-directories-files/how-to-read-from-text-files

"The file encoding can be specified if the contents of the file use an encoding such as ASCII or UTF-8. [...] The following example reads the contents of the UTF32 file test.txt into a string and then displays it in a message box."

Dim fileReader As String
fileReader = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("C:\test.txt",
   System.Text.Encoding.UTF32)
MsgBox(fileReader)

Dla tych którzy nie znają angielskiego: "Kodowanie pliku może być określone jeżeli plik jest kodowany na przykład w ASCII albo UTF-8 [...] Ten przykład pokazuje odczyt pliku test.txt kodowanego w UTF32 do stringa, a później wyświetla go w okienku"

400
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 02 Czerwca 2020, 12:28:56 »
Dokładnie o to chodzi.

401
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 12:27:53 »
Jeżeli ktoś napisze godne zamienniki, nie ma problemu żeby podmienić.

W Visual Basic chyba da się otworzyć plik w UTF-8. Jeżeli nie to można by przepisać na Visual C++ albo C#? Albo Python?

Czy Mariuszowe narzędzia to jedyny problem? Z Rainsteda powoli rezygnujemy, na rzecz nowego startera. Jedyne do czego używam Rainsteda to edytor scenerii.

402
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:39:52 »

403
Bieżące Symulatorowe / Odp: Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:36:44 »
Hmm. Są napisane w jakim języku? W C++ za pomocą fstream nie powinno być błędów, nie wiem jak sprawa wygląda z C, ale nie wydaję mi się żeby były problemy.

404
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:08:19 »
Zaktualizowałeś starter do najnowszej wersji? Nie wiem czy się naprawi. Było to zgłaszane 3 tygodnie temu, a od tego czasu wyszły dwie poprawki startera. Jak nadal nie działa, może coś z  nadpisywaniem scn przez starter? Przyjrzę się temu jak będę miał więcej czasu.

405
Bieżące Symulatorowe / Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:17:16 »
Zastanawiałem się ostatnio czy nie lepiej wszystkie pliki mieć zakodowane w UTF-8. Wtedy ogonki będą wyświetlać się poprawnie prawie na każdym systemie. A w ogóle dlaczego akurat wybrano ANSI na kodowanie plików symulatora? Jakie są wady użycia UTF-8 jako kodowania plików?

406
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 01 Czerwca 2020, 21:20:54 »
lokomotywa jedzie dopiero na pozycji 5 nastawnika jakby była zahamowana ręcznym.

Bo jest zachamowana ręcznym. Ctrl+Num7 i zluzuj hamulec ręczny. Niestety w stonkach chyba nie animuję się hamulec ręczny.

407
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Plany konstrukcyjne taboru.
« dnia: 01 Czerwca 2020, 10:14:05 »
Katalog wagonów PKP Cargo z rysunkami technicznymi, wymiarami i oznaczeniami (60+ wagonów i wariantów!):
https://www.pkpcargo.com/media/244882/pkp_cargo_katalog_03072018.pdf

Jak ktoś poszukuję konkretny wagon: https://www.pkpcargo.com/pl/strefa-klienta/katalog-wagonow/

DSU stonki PKP Intercity (co prawda mamy ją, ale może do czegoś się przyda):  link

Dodatkowo EN57AKW: https://bip.umww.pl/artykuly/2822236/pliki/20161114141425_zaczniknr7dosiwzdokumentacjasystemuutrzymania.pdf. Niestety niewiele wymiarów.

DSU SA108: https://bip.umww.pl/artykuly/1557159/pliki/Zalacznik-Nr-5-Dokumentacja-Systemu-Utrzymania.pdf
DSU skody 182 dla DB Schenker: https://docplayer.pl/24888794-Dokumentacja-systemu-utrzymania-dla-lokomotywy.html
DSU SA138 - https://docplayer.pl/12913122-Dokumentacja-systemu-utrzymania.html i https://bip.lubuskie.pl/system/obj/17753_DSU-220M_LUBUSKIE_ver._0.00_13.11.2012.pdf - też mało wymiarów, ale są zrzuty wózków

Niestety nie wiem czy legalnie zostały opublikowane niektóre DSU, poszperałem w internecie i je znalazłem.

408
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 31 Maja 2020, 21:02:28 »
Daj loga - wykonamy ekspertyzę. Niedługo sporządzimy raport z wydarzenia :-P

409
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 29 Maja 2020, 21:47:15 »
4.1GB to tylko paczka .zip skompresowanej MaSzyny 20.04. Potrzebujesz minimum ok. 25GB wolnego.

410
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 29 Maja 2020, 21:27:42 »
Czy jesteś administratorem komputera?

Ile wolnego miejsca na dysku? Nie wiem ile dokładnie, ale najlepiej mieć 30+ GB wolnego.



411
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.04 - problemy
« dnia: 29 Maja 2020, 20:39:31 »
Zapisałeś symulator w program files? Jeżeli tak, to te foldery są chronione i mogą być problemy.

412
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 21:22:11 »
Ale sytuacja z nim taka jak z Ra? Każdy robi swoje?

413
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 21:14:20 »
Przez kontakt chodziło mi bardziej o maila.

Aczkolwiek jeżeli się obraził na cały projekt, to nie potrzebuje go.

414
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 21:12:01 »
Niestety nie jestem w temacie. Kto to Stapox? I czy ktoś mi da jakiś kontakt do niego na PW? Chyba że się obraził na cały projekt, to wtedy nie będę marnował czasu na kontakt z nim.

415
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 20:57:48 »
Czyli musiałbym tworzyć odrębny model z mapowaniem? Chyba że jest model z mapowaniem które pozwali na 2 boki, ale chyba nie ma.

416
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 20:49:33 »
Jedyny problem w tym, że autor zdjęć nie zrobił drugiego boku. Ale jak przejeżdżała podobna siódemka przez Pabianice to wyglądała praktycznie tak samo z dwóch boków. Jedynie na jednym boku posiadała logo, a na drugim nie - ale logo wezmę z 201Eo czy ze zdjęć skody cargounitowskiej.

417
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 20:41:48 »
Po pierwsze - na obecny model nie zrobisz. Potrzeba na to malowanie dwóch boków.

Inne skórki 4e mają jeden bok. A więc po co drugi? Chyba że cię źle zrozumiałem...

Po drugie - jest coś takiego jak "łatka". Bierzesz to i smarujesz łączenie, powinno pomóc. Możesz później jeszcze domazać klowaniem gdyby się zbyt rozciapciało.
Po trzecie - widac różnice jasności pomiędzy tymi elementami - dopasuj je kolorystycznie jeśli chcesz by dobrze to wygladało. Najlepiej coś zrobić z tymi odblaskami bo psują cały efekt.
Dzięki! Efekt o wiele lepszy! Teraz tylko trzeba trochę zblendować, i będę kleił czoło.

418
Pomoc w tworzeniu / Jak usunąć łączenia tekstur?
« dnia: 28 Maja 2020, 20:25:09 »
Robię sobie teksturę siódemki cargounit, i podczas klejenia zdjęć napotkałem się na taki problem.

Jak wyeliminować takie łączenie? Bawiłem się sliderkami od nasycenia, ekspozycji, temperatury kolorów i od krzywych - nic z tego.

419
Wydział zamówień / Odp: Wagony Twindexx
« dnia: 28 Maja 2020, 09:31:22 »
Nie mam już chęci, trudno wymodelować wózki za pomocą zdjęć z internetu, a jak ktoś znajdzie rysunki techniczne to może je wrzucać do tego wątku:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32358.msg526380.html#new

Zamykam temat.

420
Bocznica / Odp: Oświetlenie en57-akł
« dnia: 27 Maja 2020, 09:45:53 »
EN57AKŁ ma programator świateł. Musisz go przestawić (klawisze SHIFT+T i T, jedno przesuwa w prawo, drugie w lewo)

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19