1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Października 2024, 19:31:20 »
https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v4.0.7z, przy czym jak nie zapomnę, to niedługo zrobię nowy zrzut z repo.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
obecnie są błędy w torach i po ośmiu latach pracy nad scenerią nadal jest to tak poważny problem, że dyskusja o innych zagadnieniach jest zbędna?Zanim coś napiszesz, przeczytaj ze zrozumieniem ostatnie kilka(naście) wiadomości. Następnie pomyśl. Jaki jest cel dyskusji o jakiś scenariuszach sprzed x lat, które prawdopodobnie są niekompatybilne, nie wiadomo czy są w ogóle przejezdne, dyskusja która generalnie prowadzi donikąd? W momencie gdy scenerii są problemy z torami, problemy z rozjazdami oraz różne inne problemy, naprawdę uważasz że tamta dyskusja jest potrzebna na ten moment?
Mam przygotowane zapowiedzi dla całej scenerii pod SIP wykonane darmowym syntezatorem mowy, którego licencja pozwala na wykorzystanie w symku.Świetna sprawa, wgrałem na repo w r. 466. Jedyne co, to dwie drobne rzeczy:
Jeśli ten głos by nie pasował, to mogę zawsze dać inny z takich które można urzyć.
https://eu07.pl/userfiles/20786/SIP%20Kaliska.zip
Ja na dosyć dobrym sprzęcie zauważyłem spadek FPS w Pabianicach.
Nie, nie było. W macie ścieżka pliku prawidłowa, sama nazwa tekstury też ale mimo to engine daje w logu że nie może znaleźć.[/b]Znalazłem, trzeba podmienić tpbps_new2 --> tpbps-new2.
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp - Fakt, plik był stary ale w folderze pkp był nowszy tyle że w nazwie miał podkreślniki.Trzeba podmienić wpisy w którymś pliku (reszta.scm?)
ale engine szuka jegd50_original1e. Może kiedyś nazywał się inaczej, tyle że w repo w żadnej wersji go nie znalazłem. Zmieniłem nazwę tekstury, wrzuciłem i bad file zamilkł.Błąd w we wpisie, sprawdź sobie scenery/kaliska/przejazdy.scm, (Ctrl + F "jegd50_original1e"). Zwykła literówka.
Nie mam szczerze pojęcia gdzie znajdę wpis pod tabl/tabl/c/tz1 i pmppw/d24.scenery/kaliska/sygnalizacja.scm, scenery/kaliska/tory.scm albo scenery/kaliska/reszta.scm. A najlepiej otwórz np. w Notepadzie++ i zrób "Find in Files"
Pojawiło się sporo nowych drzew i krzewów, co najważniejsze wszystkie błędy dotyczące ich zniknęły.Tak naprawdę to trzeba je skonwertować po prostu na pliki .inc - tree.t3d to jedynie placeholder dla edytora w exe.
Tarcza w Sieradzu i ten znak nadal nie mają tekstury. Podejrzewam że to będzie "pmppw/d24"albo "tabl/tabl/c/tz1" o ile w ogóle to są one :PSprawdź czy jest różowo w NS, jeśli nie, to znaczy że przeoczyłem Sieradz.
Zastanawiam się czym jest ten missed none i ostatni "[".¯\_(ツ)_/¯
CytujBad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp
Bad file: failed to locate texture file "tabl/tabl/c/tz1" --> usunąć /tabl we wpisie
Bad file: failed to locate texture file "pmppw/d24" --> ? (trzeba czymś zastąpić)
Bad file: failed to locate texture file "lj/kozuby" --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/chociw" --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/rusiec" --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "lj/chs" --> usunięte, węglówka nie jest obsługiwana przez scenariusz, tekstura paintowa, budynek dworca do zakomentowania
Bad file: failed to locate texture file "bruchniewo/komin"
Bad file: failed to locate texture file "tpbps_new2" --> coś było zmieniane w podsypkach? pewnie literówka tesktury
Bad file: failed to locate texture file "engmost1-jezdniablach"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna1"
Bad file: failed to locate texture file "tabl/podziemna2"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/none"
Bad file: failed to locate texture file "przejazdy/jegd50_original1e" -->literówka, powinno być przejazdy/jegd50_original1
Bad file: failed to locate texture file "punktzdawczoodbiorczy" --> do podmiany na ten drugi, chyba w folderze pkp
Failed to open file "scenery/przejazdy/rog2.inc" -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przejazdy/syg2rog2.inc" -->podeślę plik wieczorem (jeśli nie zapomnę)
Failed to open file "scenery/przemysl/rozladowywarka_ecpiwonice.inc"
Failed to open file "scenery/peronowe/kladka_ow.inc"
Failed to open file "dynamic/road/golf-1/golf-1.fiz" -->nie wiem o co chodzi
Failed to open file "dynamic/road/audi80b2/80b.mmd" -->nie wiem o co chodzi
Failed to open file "dynamic/pkp/et22_v3/[" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Missed file: none -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "none" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-907" -->jeśli nie ma problemu ze wpisem, to chyba problem z mmd?
Bad file: failed to locate 3d model file "none" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-320" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-284" -->jw
Bad file: failed to locate 3d model file "dynamic/pkp/sm42_v1/components/6d-982" -->jw
Bad include: can't open file "["
Natomiast nie mogę za cholerę zlokalizować tej tekstury płyty. Nie wiem, może wpis tam gdzieś jest ale nie mogę go znaleźć, na forum też nic nie znalazłem. Mam jeszcze jedno pytanie. Do folderu models\plants dodałem brakującą roślinność czyli tree.t3d, tree_small.t3d i krzew_1-5.t3d. Tekstury oczywiście poszły do \textures\plants. Niestety w logach nadal wywala błędy. Czy trzy pliki .t3d umieściłem w dobrym miejscu? Zapodam może te logi, gdyby ktoś kumaty wytłumaczył mi czy wszystkie wpisy to faktycznie błędy, był bym bardzo wdzięczny. Kilka z nich na pewno i wiem że brakuje ich w strukturze bo sprawdzałem. Starsze posty wstecz z aktualizacją plików dotyczą starszych wersji scenerii więc raczej nie ma sensu ich wrzucać do struktury.
Aaa i zauważyłem brak kolejnych dwóch tekstur, wszystko zapodałem w załącznikach.
Na wjeździe do Kalisza od strony Łodzi brakuje semafora wjazdowego. Kiedyś był teraz niema.Nie stwierdzono, może podmień plik na ten: https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/sygnalizacja.scm.
Scenariusz na towarowym z LOL do OW nieprzejezdny. Utykamy pod s1 na prawym torze w NS z powodu przebiegu kolizyjnego miedzy pospiesznym a towarowym za NS w strone OW.I tu mamy hit sezonu... AI ignoruje sygnały w NS. Jak będzie Sr1, to i tak go zignoruje. To jeszcze da się poprawić, ale w eventach stacyjnych nie będę grzebał, zajmie to tyle czasu a efekt mizerny. No i przede wszystkim nie chcę mi się. :P
Dodatkowo widziałem, sporo plików E3D, chyba one są w T3D?lol
Dla scenariusza cegielski braki dla plikow:Uhm, wynalazek lj/w9.inc został dawno podmieniony, chyba najlepiej będzie jeśli zainstalujesz paczkę na nowo.
scenery\gh.scm
textures\AsphaltPlatform1
textures\AsphaltPlatform1_side
scenery\lj\ss5zpcpbyn2.inc
scenery\lj\ss4zcpbynw24sbl.inc
scenery\lj\w9.inc
scenery\przemysl\rozladowywarka_ecpiwonice.inc
scenery\peronowe\kladka_ow.inc
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.FIZ
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.MMD
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.FIZ
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.MMD
textures\Tpbps_new2
sounds\gadka3.wav
W scenariuszu 134 dalej nie slychac ustawiacza pomimo wgrania brakujacych dzwiekow. Sam scenariusz jest przejezdny.
W scenariuszu 5523 nie slychac ustawiacza pozatym scenariusz przejezdny.
co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.Fikcyjne scenerie trafiały do paczki, ta nie może trafić?
Hirek coś zrobił żeby to zaufanie odbudowaćAlbo chociaż przeprosił, przyznał się że postąpił źle, i że się to nie powtórzy?
Ja mam duże wątpliwości co do Hirka, ale jeżeli nie on, to kto?Po szkoleniu z obsługi, to ktokolwiek kto ma chęci. Serio, to nie jest jakiś rocket science, ściągnąć pliki z SVNa, t3d->e3d, tga->dds, wav->ogg, jestem prawie że pewien że jest na to jakiś skrypt/automat od tego.
A co do Hirka, nie można mu dać dostępu tylko do jakiegoś jednego katalogu z całym generatorem paczek i wydzielonego pustego folderu na wrzucanie plików do pobrania? Przecież to podstawy administracji systemami.O, to to. +1
Ja przy przeliczaniu LK131 do map mam zapisane następujące poprawki:Poprawione w r. 457, bez testów. n9909, 10 - po prostu wyzerowałem przechyłki, P1 jest to samo.
"n6583" — wyzerować przechyłkę 1
"n6584" — ustawić przechyłkę 1 na 4.0
"n7294" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n7295" — ustawić przechyłkę 1 na -4.0
"n9909" — ustawić P1 na P1 toru "n6976"
"n9910" — ustawić P1 na P1 toru "n6968"
Z drugiej strony jest to trochę żałosne, że po ośmiu latach od opublikowania scenerii nadal są w niej dziury, których poprawienie zajęłoby mi 5 minutBo nikt zapewne po LK131 nie jeździł. Nie ma tam terenu ani otoczenia, żaden scenariusz ją nie wykorzystuje, to po prostu nikt tego nie sprawdzał. Trzeba było mi to napisać w październiku 2020, to byś ośmiu lat nie czekał. ;)
Widzę że Pan dalej nie rozumie o co mi chodzi w takim razie ja kończę temat i współpracę dot. modelowania. Dzięki Panu opinii niechęciło mnie do dalszych prac. DziękujęNo dobra, ale oczekiwałeś kółeczka wzajemnej adoracji? Zielu w łagodny sposób napisał co jest nie tak i jak można to poprawić, a przy okazji podszkolić swoje umiejętności modelowania. Łaski nam nie robicie.
- Wyszukiwaniu null tracków.
Może być tradycyjnie dyżurnt/a Nowak i maszynista Kowalski. Nowak brzmi neutralnie.
Od pabianic do sieradza gong jest identyczny a zapowiedzi są ustneMam pabianicki, jakby ktoś chciał to śmiało pisać.
Zwracam się do was.<->Chodzi mi o to, jak mogę obrócić mostek sygnałowy w OW.W Rainstedzie masz edytor SCM, użyj go, on daje referencje do plików z numerem linii. Też nie wiem czy poprawiony :P. Migający teren w ZWK nadal jest, najłatwiej chyba podnieść problematyczne trójkąty o ileś cm.boNie wiem, czy jest poprawiony.iGdzie znajdę jego wpis? Przy okazji zapytam o migający teren na ZWK i NS.<->Czy jest do tego nowa wersja>-<?<->Dziękuję.
Zakazy 12
Problem występuje tylko na przejazdach nowymi sygnalizatorami i rogatkami.Masz, prowizoryczne ince do przejazdów. W sumie wrzucę na repo, będą nowe to je usunę.
Jak potrzebujecie gong z Ostrowa to wam nagram, bo jestem z Ostrowa. Ostatnia szansa, bo remontują wiaty peronowe i będą montować wyświetlacze peronowe, więc obstawiam że zapowiedzi wkrótce przejmie automat.To prośba byś nagrał, zanim będzie za późno (z Kaliskim się spóźniłem, na szczęście jest pełno zapowiedzi z gongiem na jutubie).
nie widzę nawet po wyszukiwaniu pliku error.txt ale udało mi się zrobić screena podczas ładowania scenariusza...Z tego screena wynika, że niepoprawnie rozpakowałeś paczkę - tekstury pmppw/80-89 znajdują się w archiwum.