Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hirek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11
31
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 14:40:33 »
https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r3.zip

sprobuj teraz - ogolnie to wyglada w logu tak jakby sie wywalalo juz w momencie kiedy ma pokazac scenerie. Sprobuj na torze doswiadczalnym skode 181 odpalic. Ogolnie rzecz biorac renderer sie inicjalizuje prawidlowo.

32
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 10:42:34 »
Odpal exe przez procdump i podrzuc wygenerowany plik dmp. (mozesz uruchomic zalaczonym skryptem gen_dump.bat)

Niżej nowy zestaw plików z procdumpem, skryptem do odpalania automatycznie exe przez procdump, folder dbg z .pdb i .map oraz exe "odmanulowane".

https://eu07.pl/userfiles/24886/nvrhi_r2.zip

Ogólnie rozwiązanie dla kazdego na ten moment komu cos nie dziala - wysylac w zipie log oraz wygenerowany dmp (razem moze warzyc ponad pol gigabajta)

33
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 04:51:30 »
DO OSOB KTORYM SIE WYWALA EXE NA D3D12
Ogolnie to jest jedna tekstura ktora wywala exe (nie wiem czemu, poprostu to robi)
textures/tabor/timetable_bg.dds

nalezy plik usunac i wrzucic wariant tga tej tekstury z repo

Zauważyłem że ogólnie potrafią wysypywać tekstury Które Nie mają boku o x2. Rozwiązaniem jest pobranie takiej tekstury w tga z repo I problem znika. Występuje tylko przy DDS.

34
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.

35
Cytuj
Oczywiście że się da, tylko jakim kosztem? Dosyć dużym bałaganem, bo wiele rejestrów jest też używanych przez framework.
Na rejestry jakie sa wykorzystywane zawsze sobie mozesz zerknac, jednak takie rzeczy jak wlasnie watchdog dzialaja na arduino bez problemu :)

36
Dobra, lecimy:
Cytuj
Watchdog powinnen rowiązać problem, ale to niestety też nie ma tego Arduino...
Arduino obsluguje watchdogi (stosuje u siebie w pulpicie celem wymuszania resetu za pomocą kombinacji)
#include <avr/wdt.h>

void setup()
{
  wdt_disable(); // Disable the watchdog after reset
}

void resetMain()
{
    // reset
    // Reset the Arduino using the watchdog timer
    wdt_enable(WDTO_15MS); // Wlacza WDT
    while (1); // triggeruje WDT
  }
}
Pamiętajmy, że Arduino to framework do pracy na kontrolerach. W arduino IDE bez problemu możemy uzyskać dostęp do libek avr, które mamy na wyciągnięcie ręki w np microchip studio.

Cytuj
brak dostepu do timerów, przerwań.
Tak jak wyżej, w arduino IDE bez problemu masz dostęp do libek avr (kod pisany w arduino ide poprostu ma na początku dodawane #include <Arduino.h>, które idzie pozniej przez ten sam kompilator z jakiego korzysta przykładowo Microchip Studio

Cytuj
Przerwania. Słyszał Pan o czymś takim? Na bibliotece Arduino to nie możliwe, ale na czystym AVR C jak najbardziej.
Słyszał, ale nie chce obciążać głównego kontrolera wszystkim czym sie tylko da, szczególnie, że z woltomierzami i amperomierzami potrafiły być cyrki w postaci spadków napięć (stąd decyzja o przeniesieniu mierników na osobny kontroler). Nastawnik to ze względu na liczbę wykorzystywanych pinów jest na osobnym kontrolerze.

Cytuj
No i porzućcie 30-letni parch AVR.
Mamy platformy STM, ESP czy inne, jednak na razie moim zdaniem arduino jest na tyle udokumentowane i znane wszystkim, że bazowanie na platformie AVR to po prostu ułatwienie sobie pracy. Jak ktoś będzie odważny, to zrobi sobie swój projekt na innej platformie.

Cytuj
Układ fajny, ale ja już ci pisałem że za drogo i że nieco przewymiarowany.
Nie ja ustalałem cene.

Ogólnie to tak:
kazdy pulpit bedzie korzystal z innych rozwiazan. Wydaje mi sie ze ten wątek powinien służyć dzieleniu się wiedzą, a nie krytyką, że "hurr durr uzywasz starego avr". Kazdy wybiera to co uwaza za stosowne i spełniające oczekiwania.



37
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 01:20:59 »
Mam vivobooka 15stke na ryzenie z 16GB ram i na starym rendererze sobie radzi na sceneriach. Tak, żeby sobie okazjonalnie pograć moim zdaniem jest ok.

Na daily używam normalnie PC, który jest znacznie mocniejszy i lepiej sobie z maszyną radzi.

38
Konwertery CH340 mają to do siebie właśnie, że lubią gubić komunikację (powodować po pewnym czasie bad sync). Przerabiałem to u siebie - wymieniłem kontrolery na takie z konwerterem opartym o ATmege16u2, który radzi sobie z komunikacją bez problemu (baudrate 115200 i odswiezanie 50ms nie wysypalo sie przez 3 godziny ani razu). Podobno z CH340 tez jest to kwestia poszukania odpowiednich sterowników, ale to bardziej taka legenda moim zdaniem. Jeśli masz juz mege jaką masz, to spróbuj się wyposażyć w jakiś konwerter  nawet oparty o FTDI (są znacznie tańsze niż oryginalne megaśki, a zarazem powinny rozwiązać twój problem i działać stabilnie). Konwerter wystarczy jeden na pulpit przy kontrolerze "matce", który bezpośrednio odpowiada za komunikację z PC, wpięty na piny TX0 i RX0 (które są przypisane do "Serial" w frameworku arduino.

tldr: kazde ch340 jest inne - jedne dziala lepiej, drugie gorzej, ale kazde sie nie nadaje do utrzymywania stabilnej komunikacji przez dłuższy czas

39
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:28:23 »
Dotychczasowy pełny oraz uproszczony renderer zostaną usunięte, a do wyboru będzie jedynie pełny (nowy) oraz stary.
Tego nie powiedziałem. Poprosiłem na razie szczawika żeby dorobił w starterze renderer experimental. Wtedy nvrhi zostanie przeniesione pod experimental a pozostałe wrócą na swoje miejsca. Ogólnie to jak to będzie ze starymi rendererami to jest jeszcze kwestia do przedyskutowania.

40
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 15:45:57 »
Cytuj
Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów,

41
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i stream deck
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 01:41:33 »
(i w sumie ze względów bezpieczeństwa istnieje szansa, że kiedyś zostanie to zablokowane),
- ani też nie przewidział wyprowadza
Podejrzewam, że prędzej przejdziemy na pythona 3

ani też nie przewidział wyprowadzania parametrów prowadzonego pojazdu po sieci na socket lub bezpośrednio na serwer w formie zapytań.
W sosnowcu mają pulpit do maszyny podłączony za pomocą TCP (wydaje mi sie ze zmq za to odpowiada ale to tak na 5% jestem pewien)

Ogólnie są programy ktore pozwalają tworzyć wirtualne porty COM na komputerze (dwa połączone ze sobą). Np na COM1 wpinasz maszyne, na COM2 skrypt pytonga, który komunikuje się ze streamdeckiem. Moim zdaniem najlepsze w tej chwili rozwiązanie.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i stream deck
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 01:26:43 »
A może do podstawy samej to jakiś wirtualny com i obsługa maszyny przez uart?

43
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

44
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 21:36:14 »
ile placisz?

45
Na warsztacie / Odp: Żnin
« dnia: 07 Kwietnia 2025, 19:00:52 »
polecam, prosze wrzucic na test dodatkow, z gury daje s2 pozdrawiam ekipe dobrze robia

46
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 06 Kwietnia 2025, 19:43:35 »
Do MaSzyny najpewniej trafi model TMSu i mowilem ci ze nie ma sensu dublowanie pracy. Zerobilbys jakies ED161, bo nikt nie robi ;)

47
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 05 Kwietnia 2025, 16:07:54 »
https://github.com/wls50/maszyna
NVRHI exe by @MichauSto źródła

48
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 02:32:05 »
Żyje.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64_2025-03-02.exe
nie zwracac uwagi na date w nazwie exe bo mi sie poprostu nie chcialo cmake puszczac od nowa

Dalem do ini opcje priorityLoadText3D (domyślnie no) - przyjmuje yes lub no - pozwala na ustawienie priorytetu ładowania t3d nad e3d. Zrobilem to bo sie wkurzylem na to ze trzeba e3d z paczki usuwac xd

Jeszcze przejrzalem sobie czy daloby sie zrobic aby dzialal crossloading t3d-e3d jesli sa includy ALE z tego co na razie wyczytalem to e3d nie obsluguje includow ani parametrow w sobie i w paczce e3d posiadaja w sobie od razu wszystkie modele includowane przeliczone. Jakas nowa koncepcja modeli musialaby powstac (format pliku) aby dalo sie to odpalic. W skrocie? Nie warto sie za to zabierac (a przynajmniej na razie)

49
Urządzenia które wymagają więcej operacji w kodzie, tym samym zajmują więcej pamięci, a są nimi na przykład silniki krokowe - najlepiej podpinać do mastera a nie po i2c.
Sterowniki DRV8834, które wykorzystałem przy budowie pulpitu w Jabłonowie są sterowane dwoma sygnałami - STEP i DIR. Dla świętego spokoju są one podłączone do slavea na i2c (megaśka sterująca manometrami i miernikami WN/NN). Mimo, że masz tam 3 kontrolery + wkrótce 4 będzie jeszcze falownik do prędkościomierza to 20Hz odswiezanie pulpitu przy 115200b/s daje rade. Z takimi ustawieniami udało się przejechać całe wrzosy od Wolicy do Sandomierza :)

50
Na warsztacie / Odp: 3E skpl
« dnia: 30 Marca 2025, 17:23:10 »
pantografy ci sie rozjezdzaja bo musisz miec wszedzie wymnozone skale - ot taka rada - tekstury to sobie przypisujesz w blenderze w sekcji material w drzewku po prawej stronie new material albo replace material. Ewentualnie zabawa notatnikiem

a no i najwazneijsza hierarchia
slizg jest pod ramieniem gornym ramie gorne pod ramieniem dolnym

51
A co tam nie działa? Zerknę w kod i najwyżej na mm się zgadamy w celu testów ewentualnego rozwiązania.

52
A tak na poważnie, to dzięki na wsparcie pomysłu jaki obrałem. Skoro u ciebie się sprawdza, to tym bardziej w to idę.

Tak naprawdę to má to na celu tylko reinicjalizacje kontrolera przed rozpoczęciem symulacji coby nagle nie stwierdził że bajty się nie zgadzają. Na samym początku pętli jest wywołanie funkcji diag() która sprawdza ifami czy jakakolwiek kombinacja została wcisnieta (wywołanie funkcji wstawione w każde miejsce gdzie kod może się blokować w oczekiwaniu na dane itp). Reset oparty jest o uruchamianie watchdog timera i zaraz za nim zrobienie nieskończonej pętli - kontroler sam sobie robi wtedy reset i zaraz na samym starcie setupa się wyłącza.

53
I2C ma tą zalete ze zawsze pierwszy bajt danych jest pierwszym w wysylanej ramce. Po UART to jak zgubi jeden to lubią się przesunąć. Magistrala daje u mnie radę, 20Hz odświeżanie pulpitu (0.05 sekundy), przy inicjalizacji kontrolera machnąłem sprawdzanie czy pozostałe są dostępne, jeśli nie to poprostu w pętli ich nie interpretuje. Dodatkowo dzisiaj doszły kombinacje przycisków na pulpicie, do wymuszenia resetu (bez zaglądania pod pulpit), tryb kalibracji mierników NN i WN oraz tryb testowy (ktory miga wszystkimi lampkami i pracuje wskaznikami po calym zakresie). Dziala to fajnie, bo nikt nie wcisnie kombinacji przypadkiem (np wlaczony hebel rezerwy, jakis odblok i przekaznik jenoczesnie) i tylko osoby z dokumentacją będą wiedziały o takiej funkcjonalności. W razie gdyby jakis kontroler mial sie zawiesic to w loopie program nie oczekuje na na przykład 3 bajty danych z innego kontrolera tylko najzwyczajniej sprawdza czy sa 3 i jesli nie to poprostu pomija odczyt i czysci bufor na wypadek gdyby kolejny odczyt mialbyc pomyslny i zeby danych nie pomieszac. No ogólnie ja jestem zadowolony z tego jak to działa, problemem tam jest jedynie nastawnik oraz wytarte krzywki ktore raz stykaja a raz nie przez co czasem niektóre pozycje wypadają. Pulpit męczony maszyną przez 5h nie zerwał komunikacji z testerem.

54
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 25 Marca 2025, 21:27:50 »
Já robię pulpit na 3 kontrolerach (arduino mega) - jeden jest głównym który komunikuje się z komputerem i ściąga sobie dane z pozostałych sterowników po i2c i fajnie to działa ogólnie.

55
Może troche lajtowy temat, ale co budowniczowie uważają o korzystaniu z kilku kontrolerów arduino zamiast ekspanderów? Buduję teraz pulpit na zlecenie w Jabłonowie Pomorskim - wykorzystane są 3 arduino połączone magistralą I2C.
- Kontroler główny (sterowanie przekaźnikami lampek, odczyt sygnałów z przycisków, hebli i kranów)
- Kontroler mierników (zasilany zewnętrzną linią 5V sterujący miernikami WN i NN oraz manometrami)
- Kontroler nastawnika (anailizuje pozycje krzywek i na żądanie wysyła po i2c informacje o pozycji każdego wału)

Moim zdaniem fajne rozwiązanie bo wprowadza swego rodzaju wielowątkowość pulpitu i każdy kontroler ma swoje zadanie, które realizuje niezależnie od odświeżania danych na serial porcie. Na ten moment przy podłączonym nastawniku, manometrach, miernikach WN i NN oraz dolnej blaszy pulpitu potrafi stabilnie obsługiwać odświeżanie co 50ms i prędkości 115200bps (nie gubi transmisji, bajtów itp). I2C również działa stabilnie, jedynie ma zbitą częstotliwość do 20kHz.

56
Na warsztacie / Odp: EN57 - 1927 drugie podejście
« dnia: 25 Marca 2025, 21:08:22 »
Może nie tyle zdublowaną, co bez odpowiednich suffixow ;)

57
Pomoc doraźna / Odp: Problem zamknięcia WS
« dnia: 19 Marca 2025, 11:34:15 »
W starterze sprzegi połącz trzymając Shift albo control - już sam nie pamiętam. Napisz też jakiego pojazdu dotyczy problem to się zobaczy czy na repo to nie występuje.

58
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Marca 2025, 19:56:07 »
Żeby nie było że nic sie nie dzieje. W ciągu ostatnich paru dni zmergowałem wszystkie swoje ficzyrki do exe nvrhi. Dzisiaj został również wymieniony python z 2.7 na 3.13. Otworzy to trochę możliwości dla osób bawiących się rendererami w pythonie.

59
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 10 Marca 2025, 19:56:38 »
Info: do kwietnia/maja prace nad srexe mogą zaliczyć significant spowolnienie rozwoju. Wszystko na rzecz tajnego/poufnego exe dx12/vk.

60
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 09 Marca 2025, 08:15:32 »
Na razie jedyna opcja sterowania to programator. Zastanawiam się jak ewentualnie ten system przerobić (definicje w fiz i mmd) aby być w stanie mi obsłużyć podwójne przełączniki, różne tryby itp. Prawdopodobnie skończy się na dwóch tabelkach w fiz.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11