Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7
121
Poradniki / Odp: [FOTO] Jak fotografowac na tekstury ?
« dnia: 03 Lutego 2019, 00:29:50 »
Mały update o rzeczach niewymienionych wcześniej.
Jeżeli fotografujecie tabor, którego jeszcze nie ma w MaSzynie (czy gdziekolwiek indziej) warto zwracać uwagę na detale (nastawiacz hamulca, haki promowe w przypadku wagonów - materiały pomocne modelarzom) [1]. Co więcej, sfotografowanie tabliczki znamionowej ułatwi identyfikację obiektu [3].  O wiele ważniejsze jednak jest sfotografowanie dwukrotnie danego kawałka taboru. W przeciwnym razie efekt może wyjść jak na [2]. Przestrzeganie tej zasady chroni fotografującego przed złapaniem ostrości przez aparat w nieodpowiednim miejscu. Należy jednak zwracać na fakt, czy słychać silnik autofocusu (lub inne organoleptyczne jego zachowanie) - zmniejszamy szansę wyrzucenia danej fotografii do kosza (tutaj nawet dwóch).
Jeżeli chcecie fotografować tabor w ruchu - mierzcie siły na zamiary, tutaj w grę wchodzą głównie lustrzanki, choć nie jest to mus. Niemniej jednak, dla składów toczących się / ruszających czas migawki powinien wynosić co najwyżej 1/250 sekundy. Może to być jednak wartość krytyczna, a w przypadku osiągnięcia czasów jeszcze krótszych należy zmniejszyć czułość matrycy (pot. zwiększyć ISO), co negatywnie wpłynie na końcową jakość zdjęcia.

122
Metrans 386 020-2 "150 lat portu w Hamburgu"
LTE E189-206 "Vincent Van Gogh"

123
Bieżące kolejowe / Odp: Atlasy kolejowe
« dnia: 16 Stycznia 2019, 19:39:01 »
Mały odkop, dziś udało się dotrzeć do katalogu największego europejskiego przewoźnika. Pozycja Güterwagen: DB AG, DB Cargo, Railion, DB Schenker Rail autorstwa Carlsensa S. i innych za niedługo dołączy do dość skromnej kolekcji. Dalej interesują mnie wagony, które jeżdżą po polskich torach, tym bardziej poszukuję katalogów czechosłowackich, rumuńskich, bułgarskich, ale również belgijskich czy węgierskich.

124
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Stycznia 2019, 02:46:17 »
Wagonów serii 408W i 412W wyprodukowano ponad 24 tys. sztuk. Jakkolwiek w przypadku zdjęć na tex nie ma to znaczenia jak przy wydaniu wagonu, tak przy takiej liczbie wolałbym unikać w/w "trainzowskiej" nomenklatury.

125
Kilka screenów z przejazdu fiatem+turbofiatem w Całkowie_v2. W paczce zdjęcia 1920x1080. http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-fotosysu45.rar

126
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Grudnia 2018, 20:52:01 »
Coś na wzór "dodatków do Maszyny" może? Oczywiście nie chodzi o to, żeby być konkurencją, a raczej dokumentować postępy, fixy, funkcje, tabor itd.

127
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Grudnia 2018, 10:09:12 »
Jeśli miałoby to działać na myszce, to może do obecnego rozwiązania dorzucić Shift, (chyba nie jest zajęty) na kolejną i poprzednią pozycje świateł.

128
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Grudnia 2018, 21:25:54 »
Wysyłam obiecane zdjęcia na węglarkę Eaos 5320 534-1 z Ecco Rail.
Plik waży 20,7 mb. Tylko na użytek symka.

http://eu07.pl/userfiles/25488/foto-ecco.rar

Ktoś jest w stanie potwierdzić, czy to 1415Ax, 1415A3?

Edit: Ostatni post, to wstawiam zdjęcia na tex

Wagon węglarka Eaos, EVN: 33 52 5412 083-5, VKM: BG-VZSP. Wagon wchodzi w skład taboru P.W. INTERKOMTRANS
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-Eaos2170.zip

129
Infrastruktura kolejowa / Odp: Słuchanie kolei
« dnia: 07 Grudnia 2018, 12:24:33 »
Samo nazwisko nie jest daną wrażliwą (ani osobową), tutaj reguluje to art. 9 Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych. Aby pozbyć się połączeń imię - nazwisko - miejsce zatrudnienia stosuje się anonimizację danych głównie poprzez podanie inicjałów (vide: już było tak w raportach PKBWK) Co więcej, każdy pracownik jest zobowiązany podpisać zgodę o przetwarzaniu danych osobowych, chociażby po to, żeby dostawał wypłatę. Jeżeli w zakres zgody wchodzi fakt udostępniania nazwiska jako potwierdzenia konkretnych dokumentów na linii maszynista - dyżurny ruchu (absolutnie taka pozycja powinna być zawarta, w końcu to PKP PLK niezależnie od przewoźnika rejestruje rozmowy z poziomu nastawni) to nie ma tu nic do gadania.

130
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 20 Listopada 2018, 15:59:31 »
Żeby nakierować wiadomość przedmówcy: klasyczne iwany PKP Cargo obecnie stacjonują / przypisane są pod lokomotywownie Białystok oraz W-wa Odolany.
Jeżeli chodzi o świadectwa sprawności technicznej, to na chwilę obecną ostatnio (15 XI 2018) "wyszedł" ST44-172, a za chwilę (29 XI 2018) wyjdzie ST44-1106, po czym przez pół roku sytuacja będzie w teorii stabilna. Pomimo, że lokomotyw nie jest (znów, w teorii) aż tak mało, bo 13 nie licząc dwóch w/w, lokomotywy są awaryjne. Możliwe, że wiosną skończą się objazdy Lublin - Łuków, przez co kolejne ST48 zostaną przypisane pod depo Białystok. Co więcej, już 6 tetetek z nowej dostawy też przyjechało na Podlasie i to nie jest ostatnie słowo.
Potrzeba tekstur lokomotyw o numerach: 089, 199, 282, 313 (moje się nie nadają raczej), 324, 399(wóz po kolizji w 2014 ma inne barwy, potrzebne są dwa boki i dwa czoła), 1096, 1099, 1101, 1106 (ostatni dzwonek), 1113.

131
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 13 Listopada 2018, 14:05:14 »
Wracając do samego modelu, na gagarinach mamy jeszcze po bokach dwu- i trójdzielne żaluzje chłodnicy.

132
Na warsztacie / Odp: Projekt ST44 - Warsztat Piotr-a93
« dnia: 06 Listopada 2018, 14:48:17 »
Z tego co wiem, nigdzie nie było końcówek po tej samej stronie. Pytanie wywołało jednak pewną refleksję, niemniej:
ST44-1102, jako jedyna ma na jednym czole "zeza": http://rail.phototrans.eu/14,129130,0,_______________M62_ST44_1102.html
ST44 do numerów 10xx (najpewniej 107?, do ustalenia) mają puzon TE 3.53.050, wyższe numery - nie wiem, jaki konkretnie, ale bardzo możliwe, że identyczny do SM48. Co więcej, ST44 mają dwa typy zgarniaczy, ale Piotr o tym wie.

133
Gagarin z "chińczykiem" - kontenerowym wahadłem 112035 Łódź Olechów ŁOA - Hajnówka.

134
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Października 2018, 16:17:23 »
Dwa boki wagonów typu 412Z - boki
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-4545-108-6.7z
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-4545-468-2.7z

Dwa wagony węglarki typu C462W - boki
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-5373142-9.7z
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-5354434-3.7z

Wagon węglarka serii Eas, najprawdopodobniej przebudowa jednego z wagonów serii 408W - bok
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-5977291-2.7z

Wagon platforma należący do ZSSK Cargo, seria Sggmrss 90', typ nieznany
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-35564962048-9.7z

Tył wagonu serii Hais:
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-tyl-412Kc-2715494-8.7z

Dwa boki kontenerów, jeden to "nówka" niebieski Honeytak, drugi należy do CARU Containers Rotterdam najpewniej ex Mediterranean Shipping Company.
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-HNKU512687-8-45G1.7z
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-WSCU942997-0-45G1.7z

Poglądówki poniżej.

135
Tabor kolejowy / Odp: Pantografy przy lokomotywach ukrotnionych
« dnia: 21 Października 2018, 07:47:15 »
Ukrotnione elektryki to dzisiaj rzadkość [...]
Dąbrowa Górnicza Towarowa jest najlepszym kontrprzykładem. Od kilku lat codziennością są składy na siódemkach na kablach...

136
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: LEW EL2 - kolej kopalniana
« dnia: 17 Października 2018, 12:06:52 »
Do dziś pracują 24 lokomotywy
Czy masz spisane nr tych loków? Wiem, że nie są to ich oryginalne nr.
Mam fotografię '26' w KWB Konin, nie wiem, które dwie sztuki nie jeżdżą. Do końca zeszłego roku KWB Adamów eksploatował co najmniej 6 krokodyli.
Oprócz Polski wykorzystują je jeszcze Chiny.
Zapomniałeś o Ukrainie i Bułgarii.
A także Niemcy.

137
WWW / Odp: Zgłaszanie błędów na eu07.pl
« dnia: 16 Października 2018, 11:24:36 »
Angielska strona główna dalej posiada stricte polskie treści w prawym baneru - załącznik maszyna-en. Co więcej, czeska oraz rumuńska wersja językowa nie wyświetla elementu
Cytuj
<h3 id="h3_maszyna">Pobierz MaSzynę &#9660;</h3>
Załącznik maszyna-cz obrazuje problem.

Dodatkowo domyślnie "Maszynowy gadżet pulpitu" jest widoczny, po czym JS chowa go od razu po załadowaniu strony. Jeśli i tak cała grafika zawiera się w atrybucie content_gadget
Cytat: kod
<div id="content_gadget">
na który narzucany jest styl z poziomu JS, to może do pliku .css ze stylami dorzucić linijkę, aby element ten był ukryty od początku (moja propozycja):
Cytat: main2.css
[...]
#content .kontakt
{
width: 28%;
float: left;
margin: 15px;
text-align: left;
}

.belka
{
text-align: center;
width: 100%;
}

#content
{
   width: 620px; /*688*/
   display: block;
   float: left;
   margin: 25px;
   padding: 0px;
   text-align: justify;
}

#content.news
{
   margin: 10px 0 0 0;
   display: block;
   overflow: hidden;
}
#content_gadget
{
   display: block;
   visible: none;
}

Jeszcze jedno, angielska wersja w archiwum posiada tekst "MaSzyna 16.08 i dodatki do niej", tu też prosiłbym na zmianę na np. "MaSzyna 16.08 and/with add-ons".

138
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 11 Października 2018, 20:02:24 »
Ale dalej, modeli danych węglarek nie ma. Skład z 40 węglarek jesteś w stanie zrobić już teraz, odsyłam do pierwszego posta w tej sprawie.
Co do RP - fakt, że spółka posiada m.in. polskie wagony 408W, 426W, 436W czy 437W (których i tak nie mamy oprócz pierwszego), to tabor pochodzi również z innych krajów i tutaj też nie widzę takich wagonów jak 1415A2/3, F554V, czy inne mniej lub bardziej znane.
Bardzo chętnie porobię zdjęcia wszelakiej prywacie, jeśli sensownie ona przyjedzie w moje okolice.

139
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 11 Października 2018, 19:43:35 »
To, które z tych węglarek dalej przejdą, na pewno jest i będzie kwestią sporną. Wolałem dać wysoki próg, tak, aby tekstury wagonów pasowały do nowszych standardów.

wg mnie wyrzucanie przykładowo tekstury 401W-533-7509-2 to jest jakieś kuriozum, a tą "wizualną kontrolę jakości" każdy ma inną.
Jeśli tekstura tego wagonu zostanie przeniesiona na 408W i przejdzie test dodatków, to na pewno się znajdzie wśród innych wagonów w Maszynie.

Ze swojej strony dodam, że np. tekstura 401W-LWB (co jej można zarzucić?) jest jedyną dla wagonów tej spółki. Na tworzonej scenerii uruchamiam testowo kilka pociągów zestawionych w całości właśnie z takich wagonów.
Węglarce można zarzucić chociażby to, że nie jest to 401W, a CFR/E. Rozumiem, że wagon nie jest tragicznie zły i czymś trzeba zapełnić wahadła z Bogdanki, ale nie jest to dobra droga...

W ramach apdejtu: jutro postaram się pogrzebać przy aplikacji, przy pomyślnych wiatrach może uda mi się w weekend zrobić jakąś alfę i pogrzebać automatem w sceneriach.

140
Bieżące kolejowe / Odp: Zwiedzanie SU45
« dnia: 01 Października 2018, 13:57:34 »
Wszystkich SU45 nie zwiedzisz, ale próbować warto ;) Jak zwykle kwestia słynnego już "betonu" najpewniej spowoduje negatywne rozpatrzenie twojego pomysłu. Może spróbuj załatwić kilka osób (6 to chyba idealne do ogarnięcia), żeby ogarnąć temat ogólnego zwiedzania szopy (+fiatów), kierownicy/naczelnicy danej sekcji/lokomotywowni prędzej podłapią ten pomysł, niż czysto mikolskie wbicie na maszynę.

141
Symulator / Odp: MaSzyna a format obrazu 21:9
« dnia: 30 Września 2018, 12:59:11 »
Ustawiając parametry "width" oraz "height" w pliku eu07.ini będziesz mógł idealnie dopasować symulację do rozmiaru twojego monitora. Oczywiście, można obsłużyć symulację na więcej monitorów, np. 48:9.

142
Na warsztacie / Odp: Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 29 Września 2018, 22:51:50 »
Jeśli chodzi o CTL to z 9 wagonów zostają 2 w dawnym malowaniu z żółtą obwódką na górze i jeden szary, wynajem od ZOS Zvolen, w sumie nie jestem w stanie potwierdzić czy ten wagon to akurat 401W, ale został z racji dość dobrej tekstury).

143
Na warsztacie / Porządki w PKP/EAOS_v1
« dnia: 29 Września 2018, 22:10:47 »
Temat ten tworzę, aby zaprezentować postęp realizacji pomysłu wyrzucenia najgorszych tekstur w folderze pkp/eaos_v1.

Stworzyłem dwie listy wagonów do wyrzucenia. Pierwsza tyczy się bezwzględnie wagonów o teksturze w rozmiarze 512x256 px.
  • 401W
  • 401W-1
  • 401W-2
  • 401W-4
  • 401W-LB
  • 401W-PTKIGKZ1
  • 401W-PTKIGKZ2
  • 412W-1
  • 412W-2
  • 412W-3
  • 412W-4
  • 412W-CTL
  • 412W-PCC

Druga lista reprezentuje węglarki, które nie przeszły wizualnej kontroli jakości.
  • 401W-20
  • 401W-21
  • 401W-22
  • 401W-23
  • 401W-24
  • 401W-38
  • 401W-39
  • 401W-48
  • 401W-50
  • 401W-533-7509-2
  • 401W-55
  • 401W-58
  • 401W-60
  • 401W-61
  • 401W-62
  • 401W-64
  • 401W-67
  • 401W-AXBENET1
  • 401W-BALT1
  • 401W-CTL1
  • 401W-CTL3
  • 401W-CTL5
  • 401W-CTL7
  • 401W-CTL8
  • 401W-CTL9
  • 401W-LWB
  • 401W-NACCO1
  • 401W-PCC3
  • 401W-PCC5
  • 401W-PKPCARGO
  • 401W-PTK1
  • 401W-RP2
  • 401W-W2-N
  • 401W-W6-N
  • 401W-W7-N
  • 401W-W8-N
  • 412W-22
  • 412W-30
  • 412W-32
  • 412W-34
  • 412W-35
  • 412W-36
  • 412W-CTL1
  • 412W-CTL2
Załącznik "example1.jpg" - pokazuje przykładową teksturę, która nie przeszła próby kontroli wizualnej.
Pomimo pozbycia się tak dużej liczby, w folderach 408W_v1+412W_v1+EAOS_v1 zostaje 46 węglarek (oficjalny stan 18.07, od tego momentu na repozytorium jest już 10 węglarek pochodzących z moich tekstur, +tekstury wagonów typu 430W, 445W). Zostaję przy temacie EAOS+408+412, jako, że scenerie, które ugryzł ząb czasu, nie domagają również ze względu starych tekstur, a potrzebne są wagony dopasowane do konkretnego okresu, co eliminuje tekstury w niebieskim malowaniu PKP Cargo.
Załączniki "example2a" oraz "example2b" stanowią prosty przykład podmiany wagonów na scenerii (tutaj: podmienione w notatniku "z palca", na sztywno, wagon za wagon, na 4 tekstury występujące na scenerii, 3 znajdują się na dłuższej liście.
Ponieważ podmiana składów na scenerii "z palca" generuje błędy, pomyłki, a co najważniejsze: jest czasochłonna i nudna, zacząłem dziś podwaliny uniwersalnej aplikacji z interfejsem graficznym, służącym podmianie składów. Wykorzystane zostaną: JavaFX - UI, możliwości JDK >=1.8, Maven, kod znajdzie się na GitHub'ie. Na ten moment szacuję, że głównym trzonem interfejsu będą trzy kolumny: listy wagonów podmienianych (przed, po) oraz lista scenerii, dla których ma się dziać podmiana. Rozumiem, że z biegiem czasu będą pojawiać się kolejne funkcjonalności (np. checkbox, czy wagon x może być taki sam jak poprzedni, metody losowania, liczba tekstur na scenerii). Długo by wymieniać, a i tak pewnie kolejne rzeczy nadejdą. Sama aplikacja może się przydać w kolejnych iteracjach rozwoju SPS MaSzyna, gdzie konkretne modele i/lub tekstury zostaną usunięte/podmienione.

144
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 29 Września 2018, 03:24:42 »
Rumun rumunem, ale czy miałeś okazję zobaczyć / sfotografować którąś z ludmił będących obecnie w Węglińcu?

145
Tabor kolejowy / Odp: Kolejne wypożyczenia w PKP Cargo
« dnia: 23 Września 2018, 11:29:55 »
A propos tematu, depo Węgliniec dostało w zeszłym tygodniu (13/14 IX b.r.) Ludmiły 505 i 253.

146
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 01:14:58 »
Potwierdzam, nowa wersja jest prawidłowa.

147
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 07 Września 2018, 00:47:38 »
Jak rozkłady dla każdego scenariusza rozpoczynają się od nowej strony, jeśli na udostępnionym przykładzie nad Bałtykiem Cargo znajduje się rozkład z poprzedniego scenariusza?

148
Symulator / Odp: MaSzynowy WRJ wszystkich scenariuszy
« dnia: 06 Września 2018, 18:22:22 »
Jestem za takim rozwiązaniem, niemniej jednak "drukarskie" podejście byłoby zbyt daleko idącym rozwiązaniem. Dla mnie, wystarczyłby WOS w formie streszczonej do dwóch kolumn na stronę. O wiele łatwiej przyjdzie mi drukowanie po dwóch stronach w takim formacie, użycie dziurkacza i spięcie stosu WOSów. Jeżeli znajdą się chętni stworzyć, a przede wszystkim wykorzystać Twój pomysł - życzę sukcesu i powodzenia. Ja poproszę o scaloną wersję Wykazów po 2 kolumny na stronę. Co więcej - nie podoba mi się brak przejścia Bałtyk -> Bałtyk Cargo, choć jest on mniej wkurzający niż potencjalny brak przejścia Bałtyk zima -> Całkowo Lotos.

149
Bieżące kolejowe / Odp: Atlasy kolejowe
« dnia: 01 Września 2018, 22:45:45 »
Znam i mam ten katalog. W porównaniu do np. Atlasu wagonów towarowych autora Pawła Terczyńskiego nie ma wyszczególnionych różnic, między typami 412W, CSD/E, CFR/E. Co więcej, ogranicza się on do narodowego przewoźnika - nie uwzględnia on chociażby rumuńskich gondol znanych z Taboru Dębica, Rail Polska czy przede wszystkim LWB, 444W z PMT i wielu innych wagonów użytkowanych przez "prywaciarzy".

150
Bieżące kolejowe / Atlasy kolejowe
« dnia: 01 Września 2018, 19:50:32 »
Dzień dobry! Po spotkaniu się z polską literaturą, czas otworzyć horyzonty. Poszukuję atlasów kolejowych - głównie wagonów towarowych [AT/CZ/DE/SK]. W pierwszej kolejności chciałbym otworzyć się na dużą liczbę aktualnych danych, nowe wagony oraz tabor przewoźników/najemców prywatnych. Jeżeli posiadają Państwo odnośnik godny polecenia - bardzo dziękuję.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7