Temat ten tworzę, aby zaprezentować postęp realizacji pomysłu wyrzucenia najgorszych tekstur w folderze pkp/eaos_v1.
Stworzyłem dwie listy wagonów do wyrzucenia. Pierwsza tyczy się bezwzględnie wagonów o teksturze w rozmiarze 512x256 px.
- 401W
- 401W-1
- 401W-2
- 401W-4
- 401W-LB
- 401W-PTKIGKZ1
- 401W-PTKIGKZ2
- 412W-1
- 412W-2
- 412W-3
- 412W-4
- 412W-CTL
- 412W-PCC
Druga lista reprezentuje węglarki, które nie przeszły wizualnej kontroli jakości.
- 401W-20
- 401W-21
- 401W-22
- 401W-23
- 401W-24
- 401W-38
- 401W-39
- 401W-48
- 401W-50
- 401W-533-7509-2
- 401W-55
- 401W-58
- 401W-60
- 401W-61
- 401W-62
- 401W-64
- 401W-67
- 401W-AXBENET1
- 401W-BALT1
- 401W-CTL1
- 401W-CTL3
- 401W-CTL5
- 401W-CTL7
- 401W-CTL8
- 401W-CTL9
- 401W-LWB
- 401W-NACCO1
- 401W-PCC3
- 401W-PCC5
- 401W-PKPCARGO
- 401W-PTK1
- 401W-RP2
- 401W-W2-N
- 401W-W6-N
- 401W-W7-N
- 401W-W8-N
- 412W-22
- 412W-30
- 412W-32
- 412W-34
- 412W-35
- 412W-36
- 412W-CTL1
- 412W-CTL2
Załącznik "example1.jpg" - pokazuje przykładową teksturę, która nie przeszła próby kontroli wizualnej.
Pomimo pozbycia się tak dużej liczby, w folderach 408W_v1+412W_v1+EAOS_v1 zostaje 46 węglarek (oficjalny stan 18.07, od tego momentu na repozytorium jest już 10 węglarek pochodzących z moich tekstur, +tekstury wagonów typu 430W, 445W). Zostaję przy temacie EAOS+408+412, jako, że scenerie, które ugryzł ząb czasu, nie domagają również ze względu starych tekstur, a potrzebne są wagony dopasowane do konkretnego okresu, co eliminuje tekstury w niebieskim malowaniu PKP Cargo.
Załączniki "example2a" oraz "example2b" stanowią prosty przykład podmiany wagonów na scenerii (tutaj: podmienione w notatniku "z palca", na sztywno, wagon za wagon, na 4 tekstury występujące na scenerii, 3 znajdują się na dłuższej liście.
Ponieważ podmiana składów na scenerii "z palca" generuje błędy, pomyłki, a co najważniejsze: jest czasochłonna i nudna, zacząłem dziś podwaliny uniwersalnej aplikacji z interfejsem graficznym, służącym podmianie składów. Wykorzystane zostaną: JavaFX - UI, możliwości JDK >=1.8, Maven, kod znajdzie się na GitHub'ie. Na ten moment szacuję, że głównym trzonem interfejsu będą trzy kolumny: listy wagonów podmienianych (przed, po) oraz lista scenerii, dla których ma się dziać podmiana. Rozumiem, że z biegiem czasu będą pojawiać się kolejne funkcjonalności (np. checkbox, czy wagon x może być taki sam jak poprzedni, metody losowania, liczba tekstur na scenerii). Długo by wymieniać, a i tak pewnie kolejne rzeczy nadejdą. Sama aplikacja może się przydać w kolejnych iteracjach rozwoju SPS MaSzyna, gdzie konkretne modele i/lub tekstury zostaną usunięte/podmienione.