Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Września 2019, 15:03:26 »
tego ASDEKa można by przesunąć dalej za wskaźnik W16, bo w tym miejscu, gdzie pociągi hamują już przed przystankiem, system może błędnie wykrywać zwykłe hamowanie jako usterkę.
Jestem przeciw, na sieci woj. mazowieckiego również jest taki punkt, co (chyba) może potwierdzić @AtapiCl. Co więcej, jest to również dobry argument na stworzenie eventu z błędnym wykryciem ASDEKa prawidłowego stanu (false positive).

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 18:12:25 »
W obu przypadkach 406R, oidp podchodzą w symulatorze pod model 406Rb

3
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 16:33:08 »
ST44-u jako jedyne nie mają tego problemu

4
Kible w graffiti też foć

5
Na warsztacie / Odp: Dym z komina
« dnia: 07 Sierpnia 2019, 13:35:39 »
Nie jestem mega znawcą i na pewno @Jaco lub @tmechatronik coś dopowiedzą, niemniej jednak: Przy gwałtownej zmianie obrotów silnika, diesle dostają większą dawkę paliwa, którego nie spalają całkowicie, dopóki nie wkręcą się na zadane dla danej pozycji obroty. W tym czasie, oprócz spalin, produktem jest dym oraz sadza. To zjawisko można zredukować, wchodząc "kołem" pozycja po pozycji. Oprócz materiałów ze startów lokomotyw, linkuję do zobrazowanych sytuacji (tutaj lokomotywy standardu ST44m/M62Ko z silnikiem 2D49):


Oraz tutaj, od 2:25

6
Możliwość tworzenia kanałów tekstowych jest na obecnym czacie.

Jak będzie godny open-sourcowy zamiennik Discorda z funkcjami co najmniej takimi jak MM, to nikt nie będzie musiał przekonać sekcję administracji dwa razy.

Temat uważam za wyczerpany, a wątek można zamknąć.

7
Bieżące Symulatorowe / Żenująca sytuacja
« dnia: 20 Lipca 2019, 20:07:34 »
Dzień dobry!
Z racji magicznego znikania postów oraz wątków, a także braku jakiejkolwiek interakcji, piszę w pozornie głupiej, ale jednak krytycznie ważnej, sprawie.

Jestem zażenowany. Negatywne zaskoczenie to chyba jedna z lepszych fraz opisującą niedawną sytuację, ale do rzeczy.

W dniu 19/07/19 około godz. 6:00 pojawiła się zmiana w MaSzynowym systemie kontroli wersji - konkretnie rewizja 4125. To w niej znajduje się paczka tekstur ładunków innofreightów. Wątek w Teście Dodatków z tym assetem został usunięty / ukryty, a ja nie mam dostępu do własnej wiadomości z poprawkami. Nie ma również nigdzie wiadomości odnośnie dodania dodatku wraz z rewizją.

Żeby się przed Forumowymi kolegami uwierzytelnić, to jakkolwiek nie pamiętam daty, pamiętam, co było wadami tego assetu: różna ostrość zdjęć (porównanie do wagonu platformy), identyczny wyróżnik kontenera na wszystkich teksturach, oraz słaba jakość różowego kontenera. Uważam, że łatwo skorelować ten stan z rzeczywistością.

W całej tej wypowiedzi nie chodzi o to, czy ten asset jest gorszy, czy lepszy. Nie chodzi też o osobiste "jazdy" w kontekście użytkownika joachimowicz, który jednak był autorem wątku i jest autorem commita. Witki, ręce, a i u niektórych użytkowników piersi, opadają. Brak mi słów na uzasadnienie tego działania. Zamierzone obejście procesu testu jakości jest, moim zdaniem, co najmniej dziecinne.

Nie jestem tutaj najdłużej, nie jestem też najaktywniejszy, ale czas wyjść z piaskownicy. Liczba poświęconych godzin wszystkich zaangażowanych w MaSzynę jest wystarczająco duża, żeby nie puścić płazem takiej farsy. Dlatego post ten jest swoistą formą jawnego ostracyzmu. Nie podoba mi się cała ta akcja, a brak reakcji jest jeszcze gorszy.

Czekam na odpowiedź Panowie. Prywatne Wiadomości nie interesują mnie, wykażcie się i pokażcie swój punkt widzenia.

11
Minął miesiąc, a trochę się działo:

ZIK Sandomierz nabył lokomotywę 15D-106.
Z elektryków, kolejne dragony2 wyszły, tym razem 013 Kolprem, 014 Ciech Cargo, 015 LTC. Nowy (2018) akiemowy E186-363 trafił do Lotosu, nikt nie wspomniał, a jest rodzynkiem.

LTC użytkuje M62-1286, nie wiem, czy dalej jest w unikatowym "cargomasterowym" malowaniu.


12
Kolejny kontener - prawdopodobnie 60 stopowy z zasuwanym płachtą dachem.

Link do pobrania: http://eu07.pl/userfiles/22020/foto-konterek.7z

UWAGA: zdjęcia TYLKO I WYŁĄCZNIE na użytek symulatora MaSzyna. Do innych symulatorów - po wcześniej uzyskanej zgodzie.


Kontener ten jest 40', jest on jawnie oznaczony. Kontenery o długości powyżej 45' mają bardzo niskie i specjalistyczne zastosowanie w Europie, ze względu na brak możliwości ich przewozu transportem samochodowym.

13
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Towarowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 18 Czerwca 2019, 09:19:37 »
431R jest o ponad metr dłuższa od pozostałych (13,44 vs 12,34). 402R i 418R mają różnice co najmniej w samym zbiorniku; tutaj patrzyłbym na oznaczenia ładowności całk., kubatury zbiornika oraz masy wagonu.

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Czerwca 2019, 20:58:45 »
Węglarka, jaka jest, każdy widzi. Zbiór wagonów E04 oraz E06 należących do FPL. [LINK]


16
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 27 Maja 2019, 23:44:47 »
LHS-potrójna trakcja.
https://youtu.be/e-gLHofAQog

Trakcja podwójna, trzecia lokomotywa jedzie jako podsył "na zimno".

17
ST44-1252 (ex 717) jest w fazie testów, seria do numerów 1289 różni się detalami od modernizacji ST44m z lat 2008-12 (ledy, klima, okna)
Masz na myśli kolejne 38 x ST44 przeznaczone na P5+M? W Białymstoku czekają na to (stan na 01.05.2019): ST44-089, 700, 1028, 1074 i 1109.
700 i 1074 dziś transportowane są do Pesy.

18
Wątek trochę urósł, więc:

Dzięki za materiały, Panowie.
Tabor Dębica posiada TEM2-181 ex PMT, stan na luty/marzec 2019 jeszcze pomarańczowo-czarno-zielona, nigdy jej nie złapałem, ale jeździ.
Dalej, to M62-1690 również jest w cenie, choć chyba o nim wspominałem. Niemniej, dobre zdjęcia to będzie świetny materiał na repainty starych M62 PCC.
Jeśli chodzi o Cargo, to trochę wyszedłem w przód, ale już sporo gagarinów stoi w Pesie. Co więcej, ST44-1252 może być rodzynkiem w swoim rodzaju, ze względu na dorabiane, a nie odnawiane "gary".

19
Trochę czasu minęło, czas na update:

E6ACTd-106 RAILPOLONIA aka BUDOKRUSZ, zmienił barwy z "newagowych" na biało-czerwone.
201E-277, obecnie z zezem chyba po Oleśnicy, ale dalej jest to jedyny byk w malowaniu Wiskolu.

M62Y-375 (czarno-czerwoną byłą sekcję A posiadam na fototex, obecnie wyszła czarno-niebieska B) - obie w Ciechu, więc z dużym prawdopodobieństwem można je spotkać na Wapiennie, + 1848 PTT ex Orlen.
M62-961 RP podobno już się wyjeździł, więc jest raczej stracony.

EU07-183 Kolprem, nowe pomarańczowo-niebieskie malowanie. Poszukiwane inne wozy w Kolpremie, w czasie zmieniały się detalami (np. denaturatowy Orion z napisem Orion Kolej, poźniej Kolprem).

CTL Logistics pozbywa się łącznie 10 lokomotyw (ET21, TEM2, ST43) + w zamian będzie miał 6 BR232 (co najmniej jedna już jeździ, 534, zmiana barw na szare).

LTC Logistics nabyło M62-1556 i 3554 ex Unikol, co oznacza, że w Unikolu jest już tylko jeden niebiesko-żółty M62-1891.
LTC nabywa jeszcze 4 EU07 (424,427,50x i 37x), wszystkie po Oleśnicy (najpewniej) z dwoma szybami i nowymi typami reflektorów.

ST44-1252 (ex 717) jest w fazie testów, seria do numerów 1289 różni się detalami od modernizacji ST44m z lat 2008-12 (ledy, klima, okna).

ST48 PKP Cargo zaczęły już pojawiać się w ostatnich bastionach SM48 (po zejściu 127 zostały tylko szerokotorowe Tamary w Braniewie, Kuźnicy i Małaszewiczach).

Lokomotywy 15D (PKP ST48) posiada również Orlen Koltrans (2), Bartex (2, jedna ex Kolprem), Majkoltrans (1), Railpolonia (3, 15D-064 różni się detalami od 037 i 038), ZIK (1), LWB(1, w momencie pisania lokomotywa może jeszcze nie być używana, nastąpił jednak jej transport).

To jeszcze, Ecco Rail ex WAM EU07-043; EU07-080 pojawiła się w malowaniu szaro-szarym (jak 166,167), jednak ze zmianą detali w porównaniu do tych dwóch.

20
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 16 Maja 2019, 17:32:47 »
Wagon węglarka 33 51 5947 082-2 Eaos, P.W. Inter-Komtrans (typ obecnie jest kwestią sporną, zapraszam do dyskusji).
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205947%20082-2%20Eaos.zip

Wagon samowyładowczy 31 51 6634 594-4 Falns, typ 440V, PKP Cargo
https://eu07.pl/userfiles/21866/31%2051%206634%20594-4%20Falns.zip

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Kwietnia 2019, 18:59:08 »
Przedstawiam zdjęcia węglarek serii Eaos różnych typów, EVN w nazwie.

Wagon typu B553W, EC Lublin:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205301%20172-1.zip

Wagony 454W, CTL Logistics:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20501-4.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20548-5.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20550-1.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205332%20571-7.zip

Wagon CFR/E, prod Arad, PROTOR:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2051%205356%20400-0.zip

Wagon 412We, prod. Tabkol Rybnik, ZOS Zvolen:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205348%20044-2.zip

Wagony CFR/E, prod. Arad, ZOS Zvolen:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205300%20097-6.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205300%20136-2.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205300%20176-8.zip

Typ nieznany, ZOS Zvolen:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205300%20164-4.zip

Wagon CFR/E, prod. Arad, AX Benet:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205331%20039-1.zip

Wagony węglarki, typ nieznany, CTL Logistics, CTL Maczki-Bór:
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205342%20146-1.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/33%2056%205342%20154-5.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/83%2056%205300%20181-7.zip

Wagon 401W, PROTOR:
https://eu07.pl/userfiles/21866/84%2051%205348%20329-0.zip

Wagon 401WA, PROTOR:
https://eu07.pl/userfiles/21866/84%2051%205374%20992-2.zip

Wagony 83 56 5300 181-7 oraz 33 56 5300 164-4 wyglądają na należące do jednej serii, to samo w przypadku 5342 146 i 154. Pomoc w odnalezieniu brakujących typów mile widziana.

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Marca 2019, 19:25:23 »
Wagony węglarki na tekstury, 23 wagony z 38-wagonowego wahadła, reszta (czyli te na obecne maszynowe modele) poszła do @RafaPolska424.

czechosłowacki typ 9-107.4, AX BENET, 33 56 5331 395-7
https://eu07.pl/userfiles/21866/107-4%205331395.zip

wagony najpewniej 412We, prod. Rybnik, ZOS Zvolen
https://eu07.pl/userfiles/21866/412W%205300118.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/412W%205300177.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/412W%205348015.zip

wagony 441W, ZNTK Łapy, prod. 2007 r.
https://eu07.pl/userfiles/21866/441W%205331122.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/441W%205331123.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/441W%205331360.zip

wagon 454W (?, tutaj mogę się mylić, aczkolwiek wybite na kawałku blachy przypominającym tabliczkę porewizyjną/znamionową)
https://eu07.pl/userfiles/21866/454W%205332565.zip

B553W Protoru
https://eu07.pl/userfiles/21866/B553W%205400745.zip

1415A3, Sobetra
https://eu07.pl/userfiles/21866/1415A3%205321265.zip

Wagony 1415A1, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/1415A1%205331917.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/1415A1%205331863.zip

Wagon CFR/E, prod. Arad, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/CFR%205331035.zip

Wagon gondola CFR/E, Rolling Stock Company
https://eu07.pl/userfiles/21866/CFR%20gondola%205320898.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/CFR%20gondola%205320908.zip

Wagon gondola CFR/E Eacs, PTT Cargo
https://eu07.pl/userfiles/21866/CFR%20gondola%205429070.zip

Wagon CSD/E, Eas, PTT Cargo
https://eu07.pl/userfiles/21866/CSD%20Eas.zip

Wagon Eamnos 5839, BDŻ/E, PTT Cargo
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eamnos%205839022.zip

Wagon Eaos 5348 462, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eaos%205348%20462.zip

Wagon Eaos 5348 626, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eaos%205348%20626.zip

Wagon Eaos 5342 077, CTL Logistics
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eaos%205342077.zip

Wagon Eaos 5301 060, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eaos%205301060.zip

Wagon Eas 5331 097, AX Benet
https://eu07.pl/userfiles/21866/Eas%205331097.zip

23
Inne niekolejowe / Odp: Problem z dyskiem zewnętrznym
« dnia: 20 Lutego 2019, 12:51:30 »
Warto rozważyć, ile utrata danych może kosztować, dość popularny jest już NAS. Kupno gotowej skrzynki z kilkoma (zwykle 2 lub 4) dyskami, ustawienie ich na mirroring też jest dobrym pomysłem na proste przechowanie danych.

24
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Lutego 2019, 17:56:27 »
Kryty wagon serii Hais 412K*, bok, PKP Cargo, 31 51 2715 272-8
https://eu07.pl/userfiles/21866/Hais_412K_2715_271.zip

Wagony platformy Smms 426Z, boki, PKP Cargo, 3151 4707 081-9 i 838-2.
https://eu07.pl/userfiles/21866/Smms_426Z_4707_081.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/Smms_426Z_4707_838.zip

"Kopyrajt orajt" dla MaSzyna i TRS, na resztę zgoda musi być.

[EDIT] Nic się nie pojawiło od tego czasu, to daję WINCYJ zdjęć.

SM42-2087, Rail Polska, jedno czoło proste, jedno skos, bok.
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-SM42-2087.zip

201Eo-003, Rail Polska, bok + czoło ze skosu
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-201Eo-003.zip

201Eo-005, Rail Polska, bok + czoło ze skosu
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-201Eo-005.zip

182.163-2, CTL Logistics, bok + czoło ze skosu
http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-181-163.zip

25
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 15:24:36 »
Górna Wieś, Wysokie, Kamienna Góra, Piekło, Zamoście. To tak w ramach wywalenia Wilkowa, Moczodołów, Mordek, Lelowa i czegoś jeszcze... Tak jak Joachimowicz powiedział, wiochy z południa Polski np. wzdłuż kryniczanki, zakopianki, trochę Dolnego Śląska + Podkarpacia.

26
Poradniki / Odp: [FOTO] Jak fotografowac na tekstury ?
« dnia: 03 Lutego 2019, 00:29:50 »
Mały update o rzeczach niewymienionych wcześniej.
Jeżeli fotografujecie tabor, którego jeszcze nie ma w MaSzynie (czy gdziekolwiek indziej) warto zwracać uwagę na detale (nastawiacz hamulca, haki promowe w przypadku wagonów - materiały pomocne modelarzom) [1]. Co więcej, sfotografowanie tabliczki znamionowej ułatwi identyfikację obiektu [3].  O wiele ważniejsze jednak jest sfotografowanie dwukrotnie danego kawałka taboru. W przeciwnym razie efekt może wyjść jak na [2]. Przestrzeganie tej zasady chroni fotografującego przed złapaniem ostrości przez aparat w nieodpowiednim miejscu. Należy jednak zwracać na fakt, czy słychać silnik autofocusu (lub inne organoleptyczne jego zachowanie) - zmniejszamy szansę wyrzucenia danej fotografii do kosza (tutaj nawet dwóch).
Jeżeli chcecie fotografować tabor w ruchu - mierzcie siły na zamiary, tutaj w grę wchodzą głównie lustrzanki, choć nie jest to mus. Niemniej jednak, dla składów toczących się / ruszających czas migawki powinien wynosić co najwyżej 1/250 sekundy. Może to być jednak wartość krytyczna, a w przypadku osiągnięcia czasów jeszcze krótszych należy zmniejszyć czułość matrycy (pot. zwiększyć ISO), co negatywnie wpłynie na końcową jakość zdjęcia.

27
Metrans 386 020-2 "150 lat portu w Hamburgu"
LTE E189-206 "Vincent Van Gogh"

28
Bieżące kolejowe / Odp: Atlasy kolejowe
« dnia: 16 Stycznia 2019, 19:39:01 »
Mały odkop, dziś udało się dotrzeć do katalogu największego europejskiego przewoźnika. Pozycja Güterwagen: DB AG, DB Cargo, Railion, DB Schenker Rail autorstwa Carlsensa S. i innych za niedługo dołączy do dość skromnej kolekcji. Dalej interesują mnie wagony, które jeżdżą po polskich torach, tym bardziej poszukuję katalogów czechosłowackich, rumuńskich, bułgarskich, ale również belgijskich czy węgierskich.

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Stycznia 2019, 02:46:17 »
Wagonów serii 408W i 412W wyprodukowano ponad 24 tys. sztuk. Jakkolwiek w przypadku zdjęć na tex nie ma to znaczenia jak przy wydaniu wagonu, tak przy takiej liczbie wolałbym unikać w/w "trainzowskiej" nomenklatury.

30
Kilka screenów z przejazdu fiatem+turbofiatem w Całkowie_v2. W paczce zdjęcia 1920x1080. http://eu07.pl/userfiles/21866/foto-fotosysu45.rar

Strony: [1] 2 3