Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Lipca 2024, 23:39:21 »
wagony ECCO RAIL mix

CH-ECCOR Eaos 5321 080-4 - bok / przód / ciekawa naklejka
https://eu07.pl/userfiles/8682/CH-ECCOR_Eaos_5321_080-4.zip
CH-ECCOR Eaos 5321 363-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CH-ECCOR_Eaos_5321_363-4.zip
PL-ECCOR Eaos 5301 524-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5301_524-3.zip
PL-ECCOR Eaos 5330 007-4 - bok / przód skos / tył skos / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5330_007-4.zip
PL-ECCOR Eaos 5332 438-9 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5332_438-9.zip
PL-ECCOR Eaos 5333 686-0 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5333_686-0.zip
PL-ECCOR Eaos 5338 046-2 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5338_046-2.zip
PL-ECCOR Eaos 5345 747-6 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5345_747-6.zip
PL-ECCOR Eaos 5348 593-1 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5348_593-1.zip
PL-ECCOR Eaos 5972 018-3 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_Eaos_5972_018-3.zip
PL-WAGON Eaos 5333 725-6 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-WAGON_Eaos_5333_725-6.zip
SK-ECCOR Eaos 5301 112-2 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ECCOR_Eaos_5301_112-2.zip




2
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

3
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 27 Czerwca 2024, 21:25:06 »
Cześć, prace trwają.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 2 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem
- otoczenie na ~70% scenerii

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- dopracowanego otoczenia na ~30% scenerii
- scenariuszy

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Czerwca 2024, 16:14:20 »
Witam, dzisiaj wlatuje kilka lokomotyw i cystern.

111Eo-008 (bok): https://eu07.pl/userfiles/29972/111Eo-008.zip
189 206 (bok + 2 czoła skosy): https://eu07.pl/userfiles/29972/189%20206.zip
201Eo-006 (bok + czoło skos): https://eu07.pl/userfiles/29972/201Eo-006.zip

Beczki:
33 80 7846 464-5 Zacns GBX (bok + przód skos)
33 80 7846 462-9 Zacns GBX (bok + przód skos)
33 80 7846 433-0 Zacns GBX (bok + przód skos)
33 80 7837 863-9 Zans GATX (bok + tył skos)
33 80 7848 886-7 Zans GATX (bok + tył skos)
37 84 7843 719-7 Zans On Rail (bok)
Link: https://eu07.pl/userfiles/29972/Zacns_Zans_pack.zip

Wszystkie zdjęcia są w formacie CR3 (RAW).

5
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:52:54 »
Od czasu ostatniego posta pojawiły się:
  • kabina E189,
  • EP09-043,
  • E186 928,
  • 168A i 111Arow w nowym malowaniu,
  • kilka modeli statycznych – konenery i naczepy,
  • paczka całościowa 24.06.

Aktualnie zajmuję się Vectronem wraz z kabiną.
(kliknij, aby powiększyć)

8
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:54:22 »
Dzięki za wizualizację z kolejnym wierszem - dałbym trochę większy odstęp pomiędzy wierszami, jakieś ~120-170% obecnego, na czuja, jak ładniej wygląda. Mam też obawę, odnośnie ograniczenia 1 i 2 linii - nasuwa mi się pytanie (co, jeśli? - przyjdą aktualności po ENG, albo ktoś wrzuci więcej tekstu, czy reaktor wytrzyma). Jeśli będą trzy kropki, jak w "prace nad terenem" to git.
Nie wiem czy nie wygląda to zbyt rozwlekle - chciałbym, by kafelki z aktualnościami były choć trochę zwięzłe. Pobieżny opis, aby tylko wiedzieć, czego mniej więcej się spodziewać, gdy się kliknie, a nie streszczenie całego tekstu.
Trzy kropki generują się automatycznie, zarówno w przypadku tytułu, jak i opisu.

Dzięki wielkie za pomoc! Zapraszam do wyrażenia opinii również pozostałe osoby.

9
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 23:01:49 »
target="_blank" było od początku. Usunąłem styl.
Poprawiłem nieco górny pasek.
Wyrównanie tekstu w artykułach - okej, choć właśnie jednym z celów było nieco lepsze oddzielenie nagłówka od opisu. Nagłówek ma tylko jedną linijkę miejsca, a opis - dwie, co dobrze widać na poniższym przykładzie. Kafelki z aktualnościami mają zawsze taki sam rozmiar.
Cieniowanie daty wygląda w porządku, chociaż przy skrajnym przykładzie (ostatni news) może być odrobinę mniej czytelne. Nadanie lekkiej przezroczystości obwódce daje jednak lepszy rezultat.

10
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 21:19:20 »
Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"
Dałem go trochę niżej, ale teraz mam wrażenie, że jest tam brzydka pusta przestrzeń. Może powinienem podwyższyć trochę pasek z menu?

Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniem
Na stronie głównej jest link w treści, i zawsze przycisk do pobrania jest widoczny w górnym pasku, w zielonym kolorze. Myślę, że wystarczy, każdy zauważy.
Docelowo na stronie pobierania będzie również odnośnik do artykułu z najnowszym wydaniem symulatora.

Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułów
Przesunięte.

Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"
Jest to celowy zabieg, żeby odnośniki prowadzące do stron zewnętrznych wyróżniały się od odnośników prowadzących do podstron wewnętrznych. Chyba, że macie lepszy pomysł na ich odróżnienie?

Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdoła
Też mnie to drażni. Podejrzewam, że przeglądarka liczy wielkość tekstu w subpikselach i nie zaokrągla do pełnych pikseli, co kumuluje się i wszystko jest rysowane pomiędzy pikselami, stąd taka niespójność. Spróbuję to jeszcze jakoś naprawić.

Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?
Tło przycisku lekko się rozjaśniało, ale zmiana koloru tekstu daje jeszcze lepszy rezultat. Dzięki.

edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosci
Dałem w prawym górnym rogu. Dajcie znać, czy teraz wygląda lepiej.

Dzięki za pozytywny odbiór!

11
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 17:36:17 »
Wygląd dosyć mocno się zmienił, mam nadzieję że na plus.
Jak zwykle prosiłbym o opinie.

(logo MaSzyny w banerze zostanie usunięte, ale Toprus nie zachował oryginałów, więc się zadeklarował, że zrobi nowe)

12
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

13
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 29 Marca 2024, 13:53:57 »
Sugeruję otworzyć sobie plik errors.txt i z pomocą poradnika z forum pobrać brakujące pliki z repozytorium.

14
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Marca 2024, 11:58:59 »
EP07-361 (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/EP07-361.7z

740 422 (bok + czoło + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/740%20422.7z

741 518 (2 boki + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/741%20518.7z

742 141 (czoło + 2 boki):
https://eu07.pl/userfiles/28235/742%20141.7z

Węglarki ASPWR:
Eaos 33 51 5356 421-6
Eaos 33 51 5331 858-9
Eaos 33 51 XXXX XXX-X (graffiti)
Eaos 33 51 5348 875-4
Eaos 33 51 5348 864-8
Eaos 33 51 5331 852-2
Eaos 33 51 5338 567-9
Eaos 33 51 5331 027-1
Eaos 33 51 5331 093-3
Eaos 33 51 5333 502-1
Eaos 33 51 5356 436-4
Eaos 84 51 5348 425-6
Eaos 33 51 5348 882-0
Eaos 33 51 5356 428-1
Eaos 33 51 5348 828-3
Eaos 33 51 5429 070-4
Link: https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20ASPWR%2020032024.7z

Oprócz tego jak zwykle nieco Vectronów:
193 830 (czoło + dane do przebicia)
193 901 (2 boki + czoło)
193 758 (bok + czoło)
193 849 (bok + czoło)
193 585 (bok)
193 744 (bok)
193 844 (bok + czoło)
X4E-797 (bok + czoło)
EU46-525 (bok + czoło)

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Czerwca 2023, 21:17:20 »
Troszkę wagonów.
Węglarki ze składu DB:
Eaos 33 51 5332 398-5 DB
Eas-x 31 80 5949 532-1 DB
Eas-x 31 80 5949 818-4 DB
Eaos 33 51 5332 278-9 DB
Eaos 33 51 5332 272-2 DB
Eaos-x 31 80 5358 092-0 DB
Eaos 33 51 5373 654-1 DB
Eaos 84 51 5348 169-0 PROTOR
*wyszło słońce*
Eaos 33 56 5348 712-4 ZOS ZVOLEN
Eaos 33 51 5332 243-3 DB
Eaos 33 51 5332 151-8 PROTOR
Eaos 33 51 5330 004-1 RKM
Eaos 33 51 5332 388-6 DB
Eaos 33 56 5348 173-9 ZX BENET
Eaos 33 56 5348 035-0 ZOS ZVOLEN (część rozmyta niestety)
Eaos 33 56 5332 037-4 AX BENET
Wszystko co wyżej boki, czoło ostatniego i ewentualnie przy części czoła po skosie:
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20sk%C5%82adu%20DB%2026062023.7z

Węglarki Wascosa, produkcja 23.06.2023 w Świdnicy. Niestety cienie, boki łapałem po jednym fragmencie, bo takie miałem możliwości. Jedną z tego chyba ujdzie zrobić:
https://eu07.pl/userfiles/28235/W%C4%99glarki%20Wascosa%2026062023.7z

Na standardowych zasadach udostępniam X4EC-057.

16
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

17
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 19 Grudnia 2022, 00:26:37 »
88121/0 (potocznie zwany "Hajnówką") W-wa Zach.-Hajnówka, RJ 2003/2004
node -1 0 SU45-201 dynamic pkp\su45_v2 301D-201 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000575-4 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000575-4 111an_120 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b_2038300-3 dynamic pkp\11xa_v2 b_2038300-3 111Ag 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970258-4 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970258-4 112a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078503-3 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078503-3 111a_old 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000187-8 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000187-8 111an_braz 0 nobody 0 0 enddynamic

88121/0 "Żubr" W-wa Zach.-Hajnówka, RJ 2006/2007
node -1 0 SU45-225 dynamic pkp\su45_v2 301D-225 301D 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 adu_1970552-0 dynamic pkp\11xa_v2 adu_1970552-0 112ae_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bd_2008066-6 dynamic pkp\11xa_v2 bd_2008066-6 111au_ic 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdu_2078558-7 dynamic pkp\11xa_v2 bdu_2078558-7 111as_pkppr_okr 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bh_2118048-1 dynamic pkp\120a_v1 bh_2118048-1 120A_KZ 0 nobody 0 0 enddynamic

31102/3 "Jadwiga" Kraków Główny-Terespol, RJ 2008/2009
node -1 0 EP07-332 dynamic pkp\303e_v1 303E-EP-TV-332 303E-EP-TV-IC 0 headdriver 99 0 enddynamic
node -1 0 WLAB10o_525170-80026-8 dynamic pkp\wlab_v1 WLAB10o_525170-80026-8 G77_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 azdu_1910084-8 dynamic pkp\11xa_v2 azdu_1910084-8 112ae_niski 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 b10ou_2000158-9 dynamic pkp\11xa_v2 b10ou_2000158-9 111ac 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608067-8 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608067-8 BDHPUMN_TAPICERKA_1 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bmnopux_50512608104-9 dynamic pkp\bdhpumn_v3 BMNOPUX_50512608104-9 BDHPUMN_TAPICERKA_2 0 nobody 0 0 enddynamic

18
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

19
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Grudnia 2022, 11:02:38 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Wyszukiwanie po ładunku,
  • obsługa komentarzy // w plikach textures.txt,
  • poprawiona obsługa obróconych pojazdów wieloczłonowych,
  • funkcja losowej kolejności obraca losowo pojazdy,
  • + zmiany z wersji testowej.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221201.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221201.zip
Losowanie kolejności wagonów nie działa w przypadku "wagonowych zespołów trakcyjnych".
Tak jak pisałem, funkcjonalność nie obejmuje pojazdów wieloczłonowych.
Czy jest możliwe dostosowanie aplikacji do systemu Windows XP x32? Konkretnie chodzi mi o ostatnią paczkę exe-2016.
To znaczy co się dokładnie dzieje, wcześniej działało a od którejś wersji startera się nie uruchamia?

20
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 30 Listopada 2022, 22:00:19 »
Od czasu ostatniej aktualizacji pojawiły się kolejno:

- wagon 140A-z w nowym schemacie malowania*;
- biletomat KM;
- wagony "wydmuszki" — wybebeszone 11xA czekające na dalszą modernizację;
- EP07-1049*;
- EP09-046 w okleinie Niepodległa;
- wagony T3000e Sdggmrss i Sdggmrs służące do przewozu naczep, kontenerów oraz platform r2L**.

* cegiełkę dołożył Joachimowicz,
** cegiełkę dołożył RafaPolska424.

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Listopada 2022, 18:26:36 »
6Dg-182 (bok):
https://eu07.pl/userfiles/28235/6Dg-182.7z

Węglarka 31 55 5331 673-0 Rail Cargo Hungaria (bok + czoło skos):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Rail%20Cargo%20Hungaria.7z

22
Forum / Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:38:31 »
Cześć,
pod adresem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34988.0.html znajduje się nowy regulamin. W zasadzie jest to "stary" regulamin, z następującymi zmianami:
- regulamin obejmuje swoimi postanowieniami również Chat. Kilku użytkowników słusznie zarzucało Moderatorom i Administratorom, że bany nakładane na forum za aktywność na Chacie są bezzasadne.
- zmieniona została struktura regulaminu na nieco bardziej czytelniejszą
- poprawiono stylistykę, składnię i logikę niektórych punktów w taki sposób, aby były one napisane w języku polskim
- dodany został kolejny "wariant" ograniczenia możliwego do nałożenia na użytkownika, czyli zablokowanie dostępu do Chatu
- dodany punkt zakazujący udostępniania konta na Forum osobom trzecim
- usunięte zostały nieaktywne od kilku lat linki, zarówno do stron zewnętrznych jak i do wątków na forum
- dodana została część "Postanowienia końcowe" aby zwrócić uwagę na inne istotne sprawy
- usunięty punkt z części "obowiązków" nakładający obowiązek oznaczania rozwiązanych problemów tagiem [solved]. Nigdy to nie było przestrzegane ani pilnowane, tak więc martwy punkt został usunięty
- usunięta została część "źródła regulaminu", ponieważ linki poumierały

Nowy regulamin zacznie obowiązywać od 01.12.2022 r. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu i dyskusji poniżej.


23
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 19 Listopada 2022, 19:44:53 »
[19.11.2022] Nieco dłuższy przestój na repo, więc wstawię tutaj przed wrzutą na repo. Zestaw eurosprinterów:
189 004 DB: https://eu07.pl/userfiles/28235/189-004-r2.7z
ES64F4-805 MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/189%20805-r2.7z
ES64F4-205 w starym malowaniu MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205-r2.7z
ES64F4-153 PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-153-r2.7z
ES64F4-205'14 w malowaniu MRCE/PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205'14-r2.7z
ES64F4-845 Express Rail: https://eu07.pl/userfiles/28235/E189-845.7z

24
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Listopada 2022, 19:12:03 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • UART- rozbudowa o nowe parametry (zachowana kompatybilność wsteczna- obsługiwane po wykryciu),
  • obsługa UTF-8; załączane poprzez parametr uruchomienia 'utf8',
  • opcja losowania kolejności wagonów w składzie.
    Losowanie obejmuje pojazd zaznaczony i wszystkie kolejne. Zmieniona może być tylko kolejność pojazdów nie stanowiących integralną cześć innych; pozostałe, tj. EZT czy wagony zespołowe są pomijane w losowaniu).
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter221113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_221113.zip

Cytuj
Mam wrażenie, że jeśli wstawię sobie pojazd do prowadzenia, który już jest gdzieś użyty w scenerii to dochodzi do zamknięcia/wysypu symulacji.
Wydaje mi się, że jest dobrze, ale to jeszcze trzeba potestować.
Cytuj
Czy nowy Starter mógłby być crossplatformowy?
Gdzieś w wątku jest link do wersji na Linuxa, nie było jednak wtedy zbytnio zainteresowania testami. Wersja na Linux to był klon projektu dostosowany do Linuxa (i jednocześnie obecnego kodowania)- projekt od początku nie był pisany z myślą o innych systemach.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Różnica między siłą pociągową a mocą?
« dnia: 31 Października 2022, 07:49:56 »
Mam na myśli moc wyrażoną w koniach mechanicznych a siłą wyrażoną w kiloniutonach. Lokomotywa a o większej silę pociągowej jest lepsza czy o większej mocy jest lepsza? 
Zależy do jakich zadań potrzebujemy naszego "ciągnika". Najlepszy byłby zarówno o dużej sile pociągowej jak i mocy. W latach 1969-1989 wrocławski Pafawag budował dla PKP lokomotywy typu 201E znane jako ET22 o bardzo uniwersalnej jak na tamte czasy charakterystyce trakcyjnej. Co nam daje jej moc? Zobaczmy na obrazek nr. 1 :). Podczas ruszania w wilgotny poranek z dużą ilością liści na torach na stromym podjeżdzie ze składem próżnych "Talbotów" o masie ok. 900 ton. Maszynista użył funkcji N1 tzn. "dostosowanie sił do nacisku kół" a jechał z kabiny B. Udało mu się osiągnąć maksymalnie 4,8 km/h i wrzucić 11-tą pozycję jazdy. Silniki nr: 1, 2, 3 dawały maksymalnie ok. 125 kW. Silniki 4, 5, 6 dawały ok. 25% mniej. Kolejność silników patrząc od kabiny prowadzącej czyli B, jest następująca: 6, 4, 2, 5, 3, 1. Podczas jazdy z włączoną funkcją N1 silnik 4 i 6 miały zmniejszone pole magnetyczne odpowiadające 3-stopniowi bocznikowania. Silnik nr. 5 miał pole magnetyczne stojana odpowiadające 2-stopniowi bocznikowania. Silniki te rozwijały moc do ok. 100 kW - każdy. Wszystko do czasu gdy oś napędzana silnikiem nr. 6 nie straciła przyczepności. Silnik ten w krótkim czasie osiągnął ponad 500 kW. Na drugim obrazku widać zamiast mocy obroty dwóch silników tzn. nr. 1 i nr. 6 uzyskane metodą obliczeniową z wykorzystaniem wzoru używanego w symulatorze maszyna EU07 :). Widać tu jak obroty szóstki wystrzeliły prawie pionowo "w kosmos". Dodatkowo na wykresie mamy prędkość jazdy pomnożoną przez minus dziesięć oraz tak samo wymnożoną pozycję jazdy coby nie zaciemniać głównego wykresu. Maszynista stosował przyhamowanie pierwszym stopniem hamulca dodatkowego co dawało ok. 50 kPa w cylindrach. Dodatkowo interweniował układ przeciwpoślizgowy "UPP" podsypując piasek i impulsowo zwiększając ciśnienie w cylindrach (selektywnie dla wózka w którym nastąpił poślizg) do ok. 120 kPa. Na obrazku nr. 3 widać jaki pułap złapały obroty silnika nr. 6. Podczas jazdy z prędkością postępową w ok. 4 km/h ślizgający się zestaw kołowy bez trudu uzyskał prędkość ponad 100 km/h i uzyskał by jeszcze więcej gdyby nie interwencja maszynisty. Na obrazku nr. 4 analizowałem inny przypadek serii kilku poślizgów a dodatkowo nałożyłem w kolorze jasno zielonym obroty przeliczone na km/h przy założeniu średnicy kół 1250 mm które pokazują jakość współczynników użytych we wzorze stosowanym w tutejszym symulatorze, które to z potem czoła opracowali współtwórcy symulatora. W przypadku tej jazdy jestem w posiadaniu większej liczby danych i o lepszej rozdzielczości. Program serwisowy umożliwia zapis wszystkich danych w czasie rzeczywistym i do analizy mam tu obroty wszystkich zestawów kołowych które rejestrują indywidualne czujniki obrotów systemu "UPP". System ten nie wykorzystuje korekty średnic zestawów, gdyż nie jest prawnym źródłem informacji o prędkości lokomotywy dla maszynisty. Na omawianym obrazku mamy już do czynienia z innymi prędkościami, innymi mocami i innym układem połączeń silników trakcyjnych. Maszynista wykorzystywał tu trzeci układ połączeń i czwarty bocznik (jasno zielony fragment uzyskany tu w pewnym sensie "syntetycznie" to była 48-pozycja jazdy i 3-bocznik). Rozwijała moc powyżej mocy znamionowej tzn. >3000kW na "podgórskiej" jednotorowej linii z pociągiem o masie ok. 1400 ton (długi kontenerowiec) zwalniając szlak dla "osobówki" czekającej na przeciwnej stacji. Linia poprowadzona w lesie, a więc dużo liści. Jazda w godzinach południowych przy słonecznej jesiennej pogodzie. Pierwszy poślizg w ok. 130 sekundy wykresu był na tyle krótki iż system UPP nie zdążył zareagować przyhamowaniem zestawów(na czarno pokazane jest ciśnienie w cylindrach hamulcowych). System UPP wchodzi do gry gdy różnica prędkości obrotowych przekracza wartość 3,9 km/h.
Na obrazku nr. 5 widać napięcie na wirnikach silników trakcyjnych. Na trzecim układzie połączeń silniki pracują już w parach tzn. po dwa szeregowo. "Ucieczka" silnika objawia się wzrostem na jego zaciskach napięcia oraz mocy i obniżeniem napięcia i mocy dla jego pary. Jazda odbywała się również z kabiny B i uciekał nam tradycyjnie silnik nr. 6 oraz raz w okolicach 287 sekundy silnik nr. 5 który tworzy parę z silnikiem nr. 2. Na wykresie wyłączyłem wyświetlanie napięcia silnika nr. 5 gdyż ma usterkę jego układ pomiarowy polegającą na źle dobranym lub źle stykającym rezystorze obciążającym układ pętli prądowej 4-20mA "LEM-a" napięciowego (który przekształca sygnał prądowy w napięciowy dla karty pomiarowej sterownika lokomotywy). Schodkowy charakter wyrysowanych prądów i napięć wynika z natury zapisu danych w prędkościomierzu cyfrowym (Deuta Redbox), który musi to robić z oszczędności dla swej pamięci (ok. 2GB). Daje to pewną "niepewność" przy wyliczaniu obrotów silnika na podstawie zapisów prądów i napięć, bo o ile prędkościomierz rejestruje do pięciu zmian na sekundę dla tych parametrów, to zmiany muszą przekraczać pewien kwant. Dokładniejsze wyniki daje zapis z poziomu programu serwisowego, ale wymaga podłączenia się ze sterownikiem głównym za pomocą osobnego terminala, a więc w praktyce obecności na lokomotywie osoby która to ma. W super dokładnych obliczeniach przeszkadza jeszcze silny filtr tłumiący szybkie zmiany wartości mierzonych prądów i napięć, co widać na przykładzie rysunku nr. 6, gdzie nałożyłem dane pomiaru prądu trakcyjnego podczas ustawiania kilku pozycji jezdnych, a odczytywane zewnętrznym przetwornikiem analogowo-cyfrowym podłączonym do wejścia karty zbierającej dane analogowe dla sterownika głównego. Tu firma współpracująca z nami musi jeszcze trochę ustawień pozmieniać w swych bibliotekach to obsługujących (są w trakcie). Na obrazku nr. 7 dodałem fragment ze zrzutu ekranu HMI przedstawiający kolejność silników nałożony na wykres kolejnego poślizgu, gdzie tym razem uciekła na oś napędzana silnikiem nr. 3 podczas jazdy z kabiny B, czyli piąta patrząc w kierunku jazdy. Oś ta posiada nadajnik prędkościomierza :).
Podsumowując w dawnych czasach zwiększano liczbę osi, ciężar, układy przeciwpoślizgowe, konfigurację silników (w systemie 3kV były z tym największe problemy). Dziś można dużo osiągnąć stosując indywidualne zasilanie silników, a najlepiej z wykorzystaniem napędów trójfazowych, które z natury są odporne na poślizg, gdyż ślizgający się silnik zmniejsza swą oddawaną moc, a wirujące pole magnetyczne stojana wyprzedza tylko o kilka procent (ok. 3%) wirujący wirnik, a gdyby jakimś cudem obie prędkości się zrównały ;), to napęd ustaje całkowicie. Przykładowo jadąc 100 km/h trójfazowy silnik asynchroniczny nawet nie pozwoli uciec napędzanej osi do 103 km/h. Rzadko się zdarza, aby w poślizg wpadły wszystkie osie i zgłupiał układ wyliczający prędkość postępową pojazdu (prędkość referencyjną). Dziś stosuje się dość silne algorytmy do jej wyliczania. 30-lat temu eksperymentowano z radarem Doplera :).

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: Losowanie tekstur
« dnia: 29 Września 2022, 11:34:37 »
Program wyszukując tekstur które mogłyby zastąpić bieżącą sprawdza między innymi zgodność:
  • operatora- by uniknąć np. lokomotywy EU07 operatora DLA z wagonami pasażerskimi IC oraz PR.
  • dat rewizji- część tekstur mają daty rewizji z lat 80-90, a niektóre to nadal jeżdżące, odrestaurowane/stylizowane wagony w składach okazjonalnych, które mają już datę rewizji aktualną, a jeszcze inne mają nieznaną/niewpisaną datę rewizji.
  • typ pojazdu- wagony w składach retro/historycznych to często typy aktualnie już niespotykane. Jakkolwiek program odpowiednio skonfigurowany jest w stanie zmienić typ pojazdu, tak punkty powyższe już to uniemożliwiają.
Finalnie program nie znajduje wagonu tego samego typu, operatora ale z innej epoki. Podsumowując, funkcja losowania przeznaczona jest bardziej dla urozmaicenia w ramach pewnego przedziału czasowego, niż do zmiany epoki.

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Września 2022, 17:20:51 »
Wrzucam na prośbę, ST43-115 SKPLu. Zgoda na wykorzystanie do innych simów za warunkiem poinformowania na pv. Autorem zdjęć jest Rafał Malik.
-> https://eu07.pl/userfiles/28235/ST43-115.7z

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Września 2022, 22:33:50 »
A dziś prezentuje wam jednostkę EN57-038 należącą do Kolei Mazowieckich które postanowiło ją uwiecznić w historycznej malaturze . zdjęcia zrobione tylko aparatem gdyż miałem 14 minut na przesiadkę w powrotną relacje

EN57-038 - bok / i pół drugiego / przód / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_EN57-038_KMKOL.rar

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Września 2022, 15:54:06 »
Inne ujęcia SM31-025 i wagony - platformy i talboty.
SM31:
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-025.zip
Wagony:
https://eu07.pl/userfiles/28235/wagonyky.zip
Zdjęcia autorstwa Tymoteusza Noremberga.

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Września 2022, 22:40:05 »
No to dziś prezentuje wam sputnika o numerze 71 jeżdżącego dla ECCO RAIL , niestety zdjęcia zrobione telefonem , gdyż jechałem po niego rano od razu po pracy.

PL-ECCOR 3E/1-71 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczki - w paczce również są trudne zdjęcia może się przydadzą
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLATA_3E_1-71.zip

Strony: [1] 2 3 ... 5