Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.

2
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 00:36:29 »
Składy bez jedynek to najmniejszy problem tego scn, kawałek niżej skład cargo złożone głównie z jednej i tej samej brązowej węglarki, nowe ecco ciągnące brązowe węglarki cargo, lotos ciągnący brązowe węglarki cargo, ctl z chłodniami, albo dubel siódemek.

3
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2022, 23:23:02 »
tym razem 3 lokomotywy

D-MPL BR232 665-0 Moris - bok / czoło / wózki
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-MPL_BR232_665-0.zip
PL-CCPT M62-1154 - bok / przód / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.zip - Telefon
PL-RCP 111Ed-014 KOLPREM - bok / przód / tył skos / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.zip - Telefon

6
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

7
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



8
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 10:05:02 »
Na razie nie, jeśli już coś bym poprawiał to jakieś rzeczy dekoracyjne typu podmiana domków na nowsze, dodanie ogrodzeń itp. Natomiast jeśli znalazłby się chętny, kto ogarnąłby zrobienie różnych nagrań na radiotelefon to z chęcią dodam odpowiednie eventy.

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Marca 2022, 09:46:16 »
3E-009 TransSpeed, dwa boki  dwa czola, detale.

https://eu07.pl/userfiles/9295/3e-009_Transpeed.rar

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Lutego 2022, 23:23:28 »
To tym razem w imieniu kolegi Piotra z Pruszkowa prezentuje 7 węglarek ze składu PKP Cargo Service . zgoda na użycie jest. autor zdjęć : Piotr Jańczy 

PL-INKOM Eaos 5338 527-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5338_527-1.zip
PL-INKOM Eaos 5348 018-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5348_018-9.zip
PL-INKOM Eaos 5353 700-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5353_700-9.zip
PL-KLTAR Eaos 5333 881-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_Eaos_5333_881-9.zip
PL-KLTAR Eaos 5348 267-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_Eaos_5348_267-2.zip
PL-PKPCS Eaos 5332 881-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPCS_Eaos_5332_881-8.zip
PL-REKOM Eacs 5429 008-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-REKOM_Eacs_5429_008-4.zip

13
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 09 Czerwca 2021, 19:41:31 »
Obecnie prawie już ukończyłem prace nad 601W, do zrobienia została już tylko jedna tekstura. Z dostępnych elementów będzie można przygotować dowolny wariant 601W z prostą ścianą czołową.

W ramach wakacyjnej przerwy zabrałem się za zrobienie zachodniopomorskiego ED78 i 45WE KD. Na jesień planuję skończenie wagonu 434Z oraz bliźniaczych do niego zagranicznych wagonów serii Sgns. Pojawi się też cała rodzina wagonów 437W, planuję też zrobić nowy wózek 1XTa jeśli do momentu ich skończenia nikt takiego nie zrobi. Na koniec roku również pojawi się coś ciekawego, mogę powiedzieć tyle, że częściowo są powiązane z wagonami 437W.

Skoro jest jeszcze sporo czasu, to składam zamówienie na:
- 437Wc (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,96m)
- 437Wd (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,9m)


Wyciąg z NVR wskazuje, że odmiany 437Wc i 437Wd powstały tylko w wersji prototypowej i nikt ich nie zamówił. Poza tym ich długość nie pasuje do żadnego wagonu spotykanego w Polsce przed 2010 rokiem. Taką długość jedynie miały wagony 421V, które były talbotami z wózkami z rodziny Y25 opartymi o konstrukcję 24Ve. Żaden polski wagon z wózkami 1XTa nie miał długości ze zderzakami równej 14,40m, być może w tych prototypach przedłużono ramę z innego wagonu.

Aktualny ilostan wagonów z rodziny 437W według wyciągu z NVR:
- 437W: 457 sztuk
- 437Wa: 103 sztuk
- 437Wb: 79 sztuk
- 437Wc: 2 sztuki
- 437Wd: 1 sztuka
- razem 642 sztuki

W następnych latach z nowości może pojawią się Gondole albo E06A/B. Może też będą zrobione od nowa reedycje 408W/408Wb, 412W, 430W albo 430Wa.

Niedawno zostały ukończone dwa nowe warianty ED78, kolejne 31WEa i 45WE są w przygotowaniu.

W tym tygodniu zabrałem się za skończenie 437W i 434Z. W 437W do zrobienia są elementy na czole i pod spodem oraz nowe wózki. Do 434Z mam już gotową całą ramę, teraz czas na dodanie wszystkich niezbędnych detali.

Dzisiaj skończyłem prace nad nowym wózkiem 1XTa. Dzięki zaincludowaniu wielu parametrów wszystkie warianty wózka mają niewielką wagę i pasują do dowolnego taboru z 1XTa.

W ostatnim czasie został wydany zestaw wagonów 437W/437Wa/437Wb z nowymi wózkami 1XTa. A do testów trafił zestaw wagonów 425S, 426W i 426Za. Wagony 425S powstały na bazie platform 426Za, a wagony 426W głównie na bazie 421S. Już w 2019 roku nie było żadnego 421S, więc już dawno zostały przebudowane na 426Z lub zezłomowane.

Dzisiaj skończyłem modelowanie Sgnsa 434Z, teraz trzeba będzie go pomalować. A potem przygotuję też nowe kontenery i kilka innych popularnych Sgnsów np. DB, VTG, AAE itd.

Skończyłem prace nad 434Z i nowymi modelami kontenerów. Najpierw jeszcze skończę jedną małą rzecz, a potem zabieram się do kolejnych Sgnsów.

Wczoraj został skończony wagon serii Sgns681 produkcji Tatravagónka Poprad. Następne w przygotowaniu.

Dzisiaj doszedł wariant produkcji MSV Studenka oraz nowe modele cystern 20ft.

Tak prezentuje się nowy model wagonu serii Sgmmns190 należący do VTG. Te wagony oryginalnie miały długość 60‘, ale skrócono je do 40'.

14
Misja na tgpe72162 OW-LOC zakończona niepowodzeniem, exe z paczki 21.04, praktycznie czysta wersja symulatora zgodnie z 21.04 i wgrana najnowsza wersja scenerii + dociągnięte z repo poprawki na rev 406. ET22-711 z tmwe6697 z Błaszek połamał pantograf za podg Retkinia przed LKT blokując ruch wszystkich towarowych na Olechów.
Błędy które zauważyłem:
1. Wspomniany już  pociąg z Błaszek który połamał pantograf za Retkinią.
2. Pociąg z ET22-153 z OW nie radzi sobie ze składem pod wzniesienie za OW. Podejrzewam że AI wciąż nie radzi sobie z cięższymi składami i tutaj prośba do speców od exe żeby zajęli się tym tematem. Doraźnie składy dekoracyjne można zestawiać jako próżne żeby AI "miało lżej". Z drugiej strony przy stanie zasilania na scenerii AI ma tym trudniej biorąc pod uwagę spore i nagłe wahania napięcia na sieci trakcyjnej.
3. Pociąg tmwe61697 ET22-593 podobna sytuacja, skład rozerwany w Opatówku blokując ruch dla innych składów
4. Niewidoczny semafor wjazdowy do Kalisza z kierunku Piwonic widoczny jedynie wskaźnik drogi hamowania W19
5. Zgłaszany już wcześniej błąd, za Kaliszem w stronę OW, Piwonice chyba, tarcza ostrzegawcza stoi sobie w polu z dala od szlaku.
6. Radliczyce od strony głowicy z kierunku z OW brak słupa sieci trakcyjnej
7. Sieradz podobne błędy brak części słupów sieci trakcyjnej po obu stronach stacji
8. ZWK brak wygaszania semaforów zarówno dla pos. na OW i tow. na LOC
Błędy mniej ważne (moim zdaniem ;) )
9. SM42 na depo w Ostrowie błędny wpis, 6D vs 6Da
10. Niewłaściwie przypisany peron w OW. SU45 z bipą otwiera drzwi nie na tą stronę co trzeba.
11. Nowe Skalmierzyce od strony Ostrowa brak tabliczek na semaforach kształtowych
12. Droga miedzy Łaskiem a Kolumną, problem z teksturą na moście nad rzeką
13. Łask żurawie wodne dla parowozów błędy tekstur, żuraw rdzawy podstawa i detale niebieskie
14. SHP przed Sieradzem i Pabianicami, rezonator jest sygnału brak
Propozycja zmian:
15. Pociąg z OW tmwe72164 z ET22-1043, wyjeżdża z OW i stoi, czeka w Czekanowie puszczając wszystkie składy z OW i N. Skalmierzyc, jako dekoracja może ok ale trochę bez sensu, jak dla mnie można by ten pociąg odwołać
Ogólnie poprawki na plus, dyżurna w Radliczycach już nie zapomina wygasić S10 na ra_i2. Jechałem Skodą 181 z 2800T na haku chyba tylko ze dwa razy WS wywalił, być może z powodu niedokładnej obserwacji amperomierza ;) W najbliższych dniach przejadę scenerię od strony Łodzi może znajdę jeszcze jakieś błędy.


Dzisiaj służba na 52106 zakończona powodzeniem, jedynie w OW jeszcze przed peronami helper daje instrukcję na manewry i podpięcie się do składu, może to nie wygaszona instrukcja dla Włókniarza. 3 razy WSa wywaliło km 25 przed Łaskiem, km 68 przed Sędzicami, km 100 za Opatówkiem. Towarowe puściłem próżne, ET22 z evergreenami połamała pantograf tak samo jak wczoraj natomiast w Pabianicach jeden z towarowych rozpruł rozjazd albo został przełożony pod wagonami. Plik errors w załączniku.

15
Ode mnie prezent świąteczny w postaci nowej wersji Kaliskiej. Zmiany względem poprzedniej:

- Naprawiona sieć. Można już jeździć na symulacji patyków :D.
- Testowo dodane samochody w Opatówku, Radliczycach i Łodzi Kaliskiej.
- Różne poprawki: wygaszanie semafora w Radliczycach, przypisanie powtarzaczy/tablic ostrzegawczych.

Od teraz nie powinno być żadnego "zaniku napięcia" - gubienia ślizgu pantografu ani łamania pantografu. Jeśli podczas przejazdu zdarzyło się zgubić ślizg/złamać pantograf, należy załączyć plik errors.txt, gdzie są współrzędne gdzie to się wydarzyło.

LINK: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.0.7z

16
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

17
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Października 2021, 23:20:09 »
Wagony Towarowe:

PKP Es 5548 114-0 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_Es_5548_114-0.zip
PL-KSC Zaekk 7701 408-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7701_408-9.zip
PL-KSC Zaekk 7741 020-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7741_020-4.zip
PL-KSC Zaekk 7940 015-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7940_015-3.zip
PL-KSC Zaes 7883 715-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7883_715-7.zip
PL-KSC Zaes 7889 631-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7889_631-1.zip
PL-KSC Zaes 7889 716-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7889_716-1.zip
PL-KSC Zaes 7983 999-6 - bok / przód skos / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7983_999-6.zip
PL-KSC Zakks 7701 752-0 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zakks_7701_752-0.zip
PL-KSC Zakks 7901 679-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zakks_7901_679-3.zip
PL-KSC Zas 7853 381-6 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7853_381-6.zip
PL-KSC Zas 7861 320-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7861_320-4.zip
PL-KSC Zas 7862 316-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_316-1.zip
PL-KSC Zas 7862 495-2 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_495-2.zip
PL-KSC Zas 7862 624-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_624-7.zip

18
Słup B2 według starej normy z izolatorami podwójnymi typu ŁP2
Oczywiście izolatory są wymienne zgodnie z wymaganiami.
Oraz doszły 2 słupy serii OS24 (słup odporowo-narożny i przelotowy)
Docelowo powstanie 5 wersji izolatorów ŁP ceramicznych i tyle samo kompozytowych, ewentualnie jeszcze 3 wersje izolatorów szklanych kołpakowych(łańcuchy izolatorowe znane z linii NN 400kV, tylko w wersji "krótszej")

19
Tabor kolejowy / Spis nieużytych zdjęć na tekstury
« dnia: 17 Sierpnia 2020, 15:55:12 »
Wątek zdjęć na tekstury ma już kilkadziesiąt stron, a forumowa wyszukiwarka jest ułomna, bo niektóre zdjęcia są w megapackach i nie da się ich normalnie znaleźć. Dlatego stworzyłem coś na wzór katalogu tekstur. Tutaj będę umieszczał wszystkie egzemplarze pojazdów których tekstur nie mamy w symulatorze.
Listy pojazdów które są aktywnie tworzone mogą nie być aktualne, ponieważ autorzy tych modeli doskonale wiedzą o wszystkich zdjęciach nań.

Uwzględniam posty od tego: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg479182.html#msg479182
Jak to już będzie opanowane, będę poszerzał bibliotekę o starsze zdjęcia.

27.10.2021
Spis zdjęć na tekstury jest już dostępny na stronie:
https://stuff.eu07.pl/tekstury/
Na razie jest to pierwsza wersja, ale funkcjonalność nie jest gorsza od tego, co było w tym wątku.
Zachęcam do korzystania i testowania!

Dostęp do systemu jest póki co dla zalogowanych użytkowników (automatycznie pobiera dane z forum), jednak wkrótce pojawi się możliwość przeglądania strony jako gość.

20
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 17 Października 2021, 22:59:34 »
Wagony towarowe:
D-AAEC Sggmrs90.111 4952 000-0 - bok / detale / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-AAEC_Sggmrs90.111_4952_000-0.zip
D-DB Sgns74 4564 204-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-DB_Sgns74_4564_204-4.zip
D-DB Sgns681 4543 465-7 - bok / przód /
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-DB_Sgns681_4543_465-7.zip
D-DB Sgns691 4556 284-6 - bok / tył / detale / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-DB_Sgns691_4556_284-6.zip
D-DB Sgns692 4557 645-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-DB_Sgns692_4557_645-7.zip
D-ERR Sgns3 4556 286-5 - bok / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-ERR_Sgns3_4556_286-5.zip
PL-PROT Eaos 5331 892-8 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5331_892-8.zip
PL-PROT Eaos 5332 374-6 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5332_374-6.zip
PL-PROT Eaos 5333 501-3 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5333_501-3.zip
PL-PROT Eaos 5333 520-3 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5333_520-3.zip
PL-PROT Eaos 5338 570-3 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5338_570-3.zip
PL-PROT Eaos 5338 898-8 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5338_898-8.zip
PL-PROT Eaos 5348 763-2 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5348_763-2.zip
PL-PROT Eaos 5356_449-7 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5356_449-7.zip
PL-PROT Eaos 5400 498-0 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5400_498-0.zip


21
Tabor kolejowy / Odp: Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 20 Września 2021, 09:16:27 »
Szanowni koledzy,

w ostatnich dniach przekazałem kolejne wagony do konwersji. Jak i poprzednim razem, tak teraz oferuję cztery wagony Zagkks/Zagks prezentujące bardzo szerokie spektrum długości, rozmiaru i pochodzenia wagonu. W krótkich słowach, przekazałem;

- model wagonu 'Zagks' niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy Gaspol wykonany z bardzo trudnych materiałów (dzięki koledze z portalu społecznościowego) bez jakichkolwiek innych danych ikonograficznych, trochę na czuja, część można było wyczytać z katalogu wagonów i z opisów na wagonie. Żaden z wagonów nie istnieje na dzień dzisiejszy ale porównując ze skromnymi zdjęciami "za życia" udało się zrobić go zgodnie z właściwą jemu geometrią
- model wagonu 'Zagkks' 7915 niemieckiego pochodzenia, należącego do bułgarskiego oddziału firmy Lukoil
- model wagonu 'Zagkks' 7920 niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy Wascosa
- model wagonu 'Zagkks' 7915(2) niemieckiego pochodzenia, należącego do firmy VTG







Miłej zabawy! Doszło do tego, że jeszcze tego w Trainz nie opublikowałem za co przepraszam trainzowiczów ale myślę, że spodoba Wam się propozycja.

22
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 20 Maja 2021, 19:52:41 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Zmieniona obsługa i zapis zestawów ustawień,
  • uniezależnienie wyszukiwania od znaków
    diakrytycznych,
  • testowa opcja pomijania składów dekoracyjnych.
Presety są obecnie w ustawieniach ogólnych, została dodana opcja zapisu. Wyszukiwanie w programie sprowadza znaki diakrytyczne do znaków podstawowych alfabetu łacińskiego. Testowa opcja pomijania składów dekoracyjnych dostępna jest w ustawieniach zaawansowanych i nie jest obecnie zapamiętywana. Skład dekoracyjny (tzn. nie biorący żadnego udziału w realizacji scenariusza) możemy oznaczyć w trainsecie:
//$decorLink do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210520.zip

23
Publikacje / Po złej stronie torów
« dnia: 01 Kwietnia 2021, 00:46:16 »


Modyfikacja scenerii Stary Jawor inspirowana pamiętną misją z GTA:SA. Chłopaki z Grove Street występują w scenariuszach osobowy2, retro i zdawka.
https://eu07.pl/userfiles/23180/WrongSideOfTheTracks.7z

Podziękowania dla @matek123 za usadzenie BS'a i @dzordz za testy. :)

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 14 Marca 2021, 22:12:27 »
Lokomotywy:
DB-193 366 " I Am Einziganders " bok x2 / przód / tył / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/DB-193_366_I_Am_Einziganders.zip
DB-3E/1-007 bok x2 / przód / detale / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/DB-3E_1-007.zip
PL-ID ET40-55 bok x2 / przód / tył    ( zdjęcia powtórzone dwa razy ze względu na słońce ale może coś się uda zrobić przy nich )
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ID_ET40-55.zip
PL-DLA 3E/1-067 bok x2 / przód / zderzaki ( poprawiona wersja poprzednia jest na trybie HDR )
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-DLA_3E_1-067.zip
PL-DLA 3E/1M-488 bok x2 / przód / zderzaki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-DLA_3E_1M_488.zip
PL-PKPC ET22-1086 bok x2 / przód / tył / tabliczka ( dwa razy robione )
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKPC_ET22-1086.zip

27
Tabor kolejowy / Wagony towarowe - Kanclerz z Trainz
« dnia: 09 Marca 2021, 11:12:22 »
Dzień dobry,

nazywam się Witold Prusinkiewicz, część z Was zna mnie z forum Trainz, gdzie jestem w miarę aktywnym twórcą treści. Nie będę rozwijać bez sensu całej historii ale podjąłem decyzję, że chciałbym przekazać Waszej społeczności za pośrednictwem kolegi Patryka znanego jako Hanys część moich wagonów towarowych abyście też mogli cieszyć nimi oko. Od wielu lat monitoruję Wasz dział z fototeksturami część z nich bunkrując u siebie na dysku opisane właściwym nickiem "wrzucacza" i uznałem, że chyba nie ma lepszej formy odwdzięczenia się jak umożliwienie konwersji modeli - aczkolwiek nie miałem jeszcze okazji korzystać z Waszych zdjęć - mam 300GB swoich materiałów. Będę przekazywać Patrykowi wraz z upływem czasu i chęci kolejne modele taboru a w tym wątku będę raz na jakiś czas informować o tym, co przekazałem i co może byście chcieli mieć również u siebie. Nie mam z tym żadnego problemu :)

Na pierwszy ogień poszły dwie cysterny do przewozu tlenku etylenu znane z katalogu Pana Terczyńskiego jako 416F pochodzenia niemieckiego (WU Siegen). Razem z nimi przekazałem dedykowany wózek LHB 77. Z tego co wiem, konwersja ma się już na ukończeniu (albo już się zakończyła). Screen pokazuje wagon ze złym wózkiem (pierwotnie nie chciało mi się go robić, jednak z powodu wykonania kolejnej cysterny na tym wózku nie miałem zbyt dużego wyboru). Miłej zabawy!



Z tego co odnotowałem, w dziale fototex pojawiły się u Was nowe cysterny a ten, konkretnie wspomniany typ jest też wykonany więc może będzie chętny do wykonania reskinu;

Stahlwerke Brüninghaus, Waggon Union zakład w Siegen, być może również inne, skonstruowane według danego standardu, 16100mm długości. Rozstaw czopów skrętu 10860 lub 11060mm. Różnica może potencjalnie wynikać z późniejszej wymiany wózka na Y25. Zbiornik 95m3. Właz pod kątem w kierunku ziemi.

Zachęcam do zaglądania na Facebooka TrainzArt bo nie zawsze mam czas i chęć pisać o nowościach w swoim temacie na PTT, który znajduje się tutaj; http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=6361


28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Marca 2021, 20:18:54 »
Kolejne węglarki tym razem 3 x AWT, oraz 1x Railco
Tylko bok:
https://eu07.pl/userfiles/1053/AWT.7z

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Marca 2021, 09:23:24 »
Ciekawostki z taboru klasy F (dziękuję @DzordZ za odszyfrowanie typów):

425V/9-428.0 czeskiego przewoźnika (drugi bok jest raczej poglądowy, bo cały wagon na jednym zdjęciu):

Faccpps 83 54 6993 211-4 (2 boki + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/27025/Faccpps%2083%2054%206993%20211-4.7z

Faccpps 83 54 6993 218-9 (2 boki + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/27025/Faccpps%2083%2054%206993%20218-9.7z

Faccpps 83 54 6993 247-8 (2 boki + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/27025/Faccpps%2083%2054%206993%20247-8.7z

426V Strabag (drugi bok jest raczej poglądowy, bo cały wagon na jednym zdjęciu):

Faccs 84 51 454 5 703-0 (2 boki): https://eu07.pl/userfiles/27025/Faccs%2084%2051%20454%205%20703-0.7z

Faccs 84 51 454 5 706-3 (2 boki + czoło): https://eu07.pl/userfiles/27025/Faccs%2084%2051%20454%205%20706-3.7z

30
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Marca 2021, 12:59:38 »
Mamy elektrowozy spółki CAPTRAIN. Brakuje do nich jeszcze wagonów tejże spółki...

https://eu07.pl/userfiles/1053/CAPTRAIN.7z

2 wagony (bok + tył)

Strony: [1] 2 3 4