Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: [1] 2 3 4
1
Forum / Zmiany w regulaminie
« dnia: 21 Listopada 2022, 21:38:31 »
Cześć,
pod adresem https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34988.0.html znajduje się nowy regulamin. W zasadzie jest to "stary" regulamin, z następującymi zmianami:
- regulamin obejmuje swoimi postanowieniami również Chat. Kilku użytkowników słusznie zarzucało Moderatorom i Administratorom, że bany nakładane na forum za aktywność na Chacie są bezzasadne.
- zmieniona została struktura regulaminu na nieco bardziej czytelniejszą
- poprawiono stylistykę, składnię i logikę niektórych punktów w taki sposób, aby były one napisane w języku polskim
- dodany został kolejny "wariant" ograniczenia możliwego do nałożenia na użytkownika, czyli zablokowanie dostępu do Chatu
- dodany punkt zakazujący udostępniania konta na Forum osobom trzecim
- usunięte zostały nieaktywne od kilku lat linki, zarówno do stron zewnętrznych jak i do wątków na forum
- dodana została część "Postanowienia końcowe" aby zwrócić uwagę na inne istotne sprawy
- usunięty punkt z części "obowiązków" nakładający obowiązek oznaczania rozwiązanych problemów tagiem [solved]. Nigdy to nie było przestrzegane ani pilnowane, tak więc martwy punkt został usunięty
- usunięta została część "źródła regulaminu", ponieważ linki poumierały

Nowy regulamin zacznie obowiązywać od 01.12.2022 r. W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu i dyskusji poniżej.


2
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 19 Listopada 2022, 19:44:53 »
[19.11.2022] Nieco dłuższy przestój na repo, więc wstawię tutaj przed wrzutą na repo. Zestaw eurosprinterów:
189 004 DB: https://eu07.pl/userfiles/28235/189-004-r2.7z
ES64F4-805 MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/189%20805-r2.7z
ES64F4-205 w starym malowaniu MRCE: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205-r2.7z
ES64F4-153 PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-153-r2.7z
ES64F4-205'14 w malowaniu MRCE/PKP Cargo: https://eu07.pl/userfiles/28235/ES64F4-205'14-r2.7z
ES64F4-845 Express Rail: https://eu07.pl/userfiles/28235/E189-845.7z

3
Bieżące kolejowe / Odp: Różnica między siłą pociągową a mocą?
« dnia: 31 Października 2022, 07:49:56 »
Mam na myśli moc wyrażoną w koniach mechanicznych a siłą wyrażoną w kiloniutonach. Lokomotywa a o większej silę pociągowej jest lepsza czy o większej mocy jest lepsza? 
Zależy do jakich zadań potrzebujemy naszego "ciągnika". Najlepszy byłby zarówno o dużej sile pociągowej jak i mocy. W latach 1969-1989 wrocławski Pafawag budował dla PKP lokomotywy typu 201E znane jako ET22 o bardzo uniwersalnej jak na tamte czasy charakterystyce trakcyjnej. Co nam daje jej moc? Zobaczmy na obrazek nr. 1 :). Podczas ruszania w wilgotny poranek z dużą ilością liści na torach na stromym podjeżdzie ze składem próżnych "Talbotów" o masie ok. 900 ton. Maszynista użył funkcji N1 tzn. "dostosowanie sił do nacisku kół" a jechał z kabiny B. Udało mu się osiągnąć maksymalnie 4,8 km/h i wrzucić 11-tą pozycję jazdy. Silniki nr: 1, 2, 3 dawały maksymalnie ok. 125 kW. Silniki 4, 5, 6 dawały ok. 25% mniej. Kolejność silników patrząc od kabiny prowadzącej czyli B, jest następująca: 6, 4, 2, 5, 3, 1. Podczas jazdy z włączoną funkcją N1 silnik 4 i 6 miały zmniejszone pole magnetyczne odpowiadające 3-stopniowi bocznikowania. Silnik nr. 5 miał pole magnetyczne stojana odpowiadające 2-stopniowi bocznikowania. Silniki te rozwijały moc do ok. 100 kW - każdy. Wszystko do czasu gdy oś napędzana silnikiem nr. 6 nie straciła przyczepności. Silnik ten w krótkim czasie osiągnął ponad 500 kW. Na drugim obrazku widać zamiast mocy obroty dwóch silników tzn. nr. 1 i nr. 6 uzyskane metodą obliczeniową z wykorzystaniem wzoru używanego w symulatorze maszyna EU07 :). Widać tu jak obroty szóstki wystrzeliły prawie pionowo "w kosmos". Dodatkowo na wykresie mamy prędkość jazdy pomnożoną przez minus dziesięć oraz tak samo wymnożoną pozycję jazdy coby nie zaciemniać głównego wykresu. Maszynista stosował przyhamowanie pierwszym stopniem hamulca dodatkowego co dawało ok. 50 kPa w cylindrach. Dodatkowo interweniował układ przeciwpoślizgowy "UPP" podsypując piasek i impulsowo zwiększając ciśnienie w cylindrach (selektywnie dla wózka w którym nastąpił poślizg) do ok. 120 kPa. Na obrazku nr. 3 widać jaki pułap złapały obroty silnika nr. 6. Podczas jazdy z prędkością postępową w ok. 4 km/h ślizgający się zestaw kołowy bez trudu uzyskał prędkość ponad 100 km/h i uzyskał by jeszcze więcej gdyby nie interwencja maszynisty. Na obrazku nr. 4 analizowałem inny przypadek serii kilku poślizgów a dodatkowo nałożyłem w kolorze jasno zielonym obroty przeliczone na km/h przy założeniu średnicy kół 1250 mm które pokazują jakość współczynników użytych we wzorze stosowanym w tutejszym symulatorze, które to z potem czoła opracowali współtwórcy symulatora. W przypadku tej jazdy jestem w posiadaniu większej liczby danych i o lepszej rozdzielczości. Program serwisowy umożliwia zapis wszystkich danych w czasie rzeczywistym i do analizy mam tu obroty wszystkich zestawów kołowych które rejestrują indywidualne czujniki obrotów systemu "UPP". System ten nie wykorzystuje korekty średnic zestawów, gdyż nie jest prawnym źródłem informacji o prędkości lokomotywy dla maszynisty. Na omawianym obrazku mamy już do czynienia z innymi prędkościami, innymi mocami i innym układem połączeń silników trakcyjnych. Maszynista wykorzystywał tu trzeci układ połączeń i czwarty bocznik (jasno zielony fragment uzyskany tu w pewnym sensie "syntetycznie" to była 48-pozycja jazdy i 3-bocznik). Rozwijała moc powyżej mocy znamionowej tzn. >3000kW na "podgórskiej" jednotorowej linii z pociągiem o masie ok. 1400 ton (długi kontenerowiec) zwalniając szlak dla "osobówki" czekającej na przeciwnej stacji. Linia poprowadzona w lesie, a więc dużo liści. Jazda w godzinach południowych przy słonecznej jesiennej pogodzie. Pierwszy poślizg w ok. 130 sekundy wykresu był na tyle krótki iż system UPP nie zdążył zareagować przyhamowaniem zestawów(na czarno pokazane jest ciśnienie w cylindrach hamulcowych). System UPP wchodzi do gry gdy różnica prędkości obrotowych przekracza wartość 3,9 km/h.
Na obrazku nr. 5 widać napięcie na wirnikach silników trakcyjnych. Na trzecim układzie połączeń silniki pracują już w parach tzn. po dwa szeregowo. "Ucieczka" silnika objawia się wzrostem na jego zaciskach napięcia oraz mocy i obniżeniem napięcia i mocy dla jego pary. Jazda odbywała się również z kabiny B i uciekał nam tradycyjnie silnik nr. 6 oraz raz w okolicach 287 sekundy silnik nr. 5 który tworzy parę z silnikiem nr. 2. Na wykresie wyłączyłem wyświetlanie napięcia silnika nr. 5 gdyż ma usterkę jego układ pomiarowy polegającą na źle dobranym lub źle stykającym rezystorze obciążającym układ pętli prądowej 4-20mA "LEM-a" napięciowego (który przekształca sygnał prądowy w napięciowy dla karty pomiarowej sterownika lokomotywy). Schodkowy charakter wyrysowanych prądów i napięć wynika z natury zapisu danych w prędkościomierzu cyfrowym (Deuta Redbox), który musi to robić z oszczędności dla swej pamięci (ok. 2GB). Daje to pewną "niepewność" przy wyliczaniu obrotów silnika na podstawie zapisów prądów i napięć, bo o ile prędkościomierz rejestruje do pięciu zmian na sekundę dla tych parametrów, to zmiany muszą przekraczać pewien kwant. Dokładniejsze wyniki daje zapis z poziomu programu serwisowego, ale wymaga podłączenia się ze sterownikiem głównym za pomocą osobnego terminala, a więc w praktyce obecności na lokomotywie osoby która to ma. W super dokładnych obliczeniach przeszkadza jeszcze silny filtr tłumiący szybkie zmiany wartości mierzonych prądów i napięć, co widać na przykładzie rysunku nr. 6, gdzie nałożyłem dane pomiaru prądu trakcyjnego podczas ustawiania kilku pozycji jezdnych, a odczytywane zewnętrznym przetwornikiem analogowo-cyfrowym podłączonym do wejścia karty zbierającej dane analogowe dla sterownika głównego. Tu firma współpracująca z nami musi jeszcze trochę ustawień pozmieniać w swych bibliotekach to obsługujących (są w trakcie). Na obrazku nr. 7 dodałem fragment ze zrzutu ekranu HMI przedstawiający kolejność silników nałożony na wykres kolejnego poślizgu, gdzie tym razem uciekła na oś napędzana silnikiem nr. 3 podczas jazdy z kabiny B, czyli piąta patrząc w kierunku jazdy. Oś ta posiada nadajnik prędkościomierza :).
Podsumowując w dawnych czasach zwiększano liczbę osi, ciężar, układy przeciwpoślizgowe, konfigurację silników (w systemie 3kV były z tym największe problemy). Dziś można dużo osiągnąć stosując indywidualne zasilanie silników, a najlepiej z wykorzystaniem napędów trójfazowych, które z natury są odporne na poślizg, gdyż ślizgający się silnik zmniejsza swą oddawaną moc, a wirujące pole magnetyczne stojana wyprzedza tylko o kilka procent (ok. 3%) wirujący wirnik, a gdyby jakimś cudem obie prędkości się zrównały ;), to napęd ustaje całkowicie. Przykładowo jadąc 100 km/h trójfazowy silnik asynchroniczny nawet nie pozwoli uciec napędzanej osi do 103 km/h. Rzadko się zdarza, aby w poślizg wpadły wszystkie osie i zgłupiał układ wyliczający prędkość postępową pojazdu (prędkość referencyjną). Dziś stosuje się dość silne algorytmy do jej wyliczania. 30-lat temu eksperymentowano z radarem Doplera :).

4
Bieżące Symulatorowe / Odp: Losowanie tekstur
« dnia: 29 Września 2022, 11:34:37 »
Program wyszukując tekstur które mogłyby zastąpić bieżącą sprawdza między innymi zgodność:
  • operatora- by uniknąć np. lokomotywy EU07 operatora DLA z wagonami pasażerskimi IC oraz PR.
  • dat rewizji- część tekstur mają daty rewizji z lat 80-90, a niektóre to nadal jeżdżące, odrestaurowane/stylizowane wagony w składach okazjonalnych, które mają już datę rewizji aktualną, a jeszcze inne mają nieznaną/niewpisaną datę rewizji.
  • typ pojazdu- wagony w składach retro/historycznych to często typy aktualnie już niespotykane. Jakkolwiek program odpowiednio skonfigurowany jest w stanie zmienić typ pojazdu, tak punkty powyższe już to uniemożliwiają.
Finalnie program nie znajduje wagonu tego samego typu, operatora ale z innej epoki. Podsumowując, funkcja losowania przeznaczona jest bardziej dla urozmaicenia w ramach pewnego przedziału czasowego, niż do zmiany epoki.

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Września 2022, 17:20:51 »
Wrzucam na prośbę, ST43-115 SKPLu. Zgoda na wykorzystanie do innych simów za warunkiem poinformowania na pv. Autorem zdjęć jest Rafał Malik.
-> https://eu07.pl/userfiles/28235/ST43-115.7z

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Września 2022, 22:33:50 »
A dziś prezentuje wam jednostkę EN57-038 należącą do Kolei Mazowieckich które postanowiło ją uwiecznić w historycznej malaturze . zdjęcia zrobione tylko aparatem gdyż miałem 14 minut na przesiadkę w powrotną relacje

EN57-038 - bok / i pół drugiego / przód / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_EN57-038_KMKOL.rar

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Września 2022, 15:54:06 »
Inne ujęcia SM31-025 i wagony - platformy i talboty.
SM31:
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-025.zip
Wagony:
https://eu07.pl/userfiles/28235/wagonyky.zip
Zdjęcia autorstwa Tymoteusza Noremberga.

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Września 2022, 22:40:05 »
No to dziś prezentuje wam sputnika o numerze 71 jeżdżącego dla ECCO RAIL , niestety zdjęcia zrobione telefonem , gdyż jechałem po niego rano od razu po pracy.

PL-ECCOR 3E/1-71 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczki - w paczce również są trudne zdjęcia może się przydadzą
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLATA_3E_1-71.zip

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 22:33:20 »
A Dziś prezentuje EU07-465 świeżynkę ECCO Rail lokomotywa jest moją 300-setną lokomotywą sfotografowaną na tekstury czyli limit już został zrobiony roczny :D

PL-ECCOR EU07-465 - bok x2 / przód / tył / detale / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_EU07-465.zip

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Sierpnia 2022, 14:01:11 »
Kilka grup wagonów:
- wagony Fals w barwach PMT - 4 sztuki, 84 51 6651 567-4, 84 51 6650 967-7 i 969-3, z zagapienia mego tylko pół (z EVNem) 84 51 6650 971-9:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Fals w barwach Cemet - 2 sztuki, 84 51 6657 014-1 i 33 51 6656 983-0:
https://eu07.pl/userfiles/28235/Fals%20Cemet%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagony Zacs - 2 sztuki, 33 51 7867 409-9 i 33 51 786 7 439-6 (niestety z cieniem na nim, ale do wyretuszowania):
https://eu07.pl/userfiles/28235/Zacs%20PMT%205822.7z (czoła skos i po jednym boku)

- wagon RS 84 51 3936 078-6 w barwach PMT
https://eu07.pl/userfiles/28235/RS%2084%2051%203936%20078-6%20PMT%20%285822%29.7z (2x czoło skos i jeden bok)

- trudne ale dam jednak żeby były choćby jako podgląd, boki wagonów pociągu humanitarnego Przemyśl - Hannover:
https://eu07.pl/userfiles/28235/WISKOL%20humanitarny.7z

11
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

12
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 05 Czerwca 2022, 00:36:29 »
Składy bez jedynek to najmniejszy problem tego scn, kawałek niżej skład cargo złożone głównie z jednej i tej samej brązowej węglarki, nowe ecco ciągnące brązowe węglarki cargo, lotos ciągnący brązowe węglarki cargo, ctl z chłodniami, albo dubel siódemek.

14
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2022, 23:23:02 »
tym razem 3 lokomotywy

D-MPL BR232 665-0 Moris - bok / czoło / wózki
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-MPL_BR232_665-0.zip
PL-CCPT M62-1154 - bok / przód / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CCPT_M62-1154.zip - Telefon
PL-RCP 111Ed-014 KOLPREM - bok / przód / tył skos / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-RCP_111Ed-014_KOLPREM.zip - Telefon

17
Na warsztacie / Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 25 Kwietnia 2022, 23:03:39 »
Dotychczasowy tryb renderowania pełny cechował się bladymi cieniami, co stanowiło pewien minus dla części użytkowników. Po dokładniejszym przyjrzeniu się shaderowi oświetlenia wprowadziłem kilka poprawek w jego sposobie działania, które miały dwa konkretne cele:
- usunięcie zróżnicowania jasności powierzchni pokrytych cieniem (shadowmapa) i odwróconych od słońca (brak oświetlenia diffuse, wyłącznie ambient),
- zwiększenie intensywności (zaciemnienia) cieni.
W toku prac wprowadziłem eksperymentalnie zmianę rozmycia shadowmapy zależną od stopnia kaskady cieni, przez co różnice między kolejnymi stopniami są mniejsze. Cały pakiet pozwolił dodatkowo zwiększyć widoczność odbić na szybie czołowej. W załączeniu pakiet screenów i paczka ze spakowanym shaderem.

Instalacja: wypakować zawartość paczki do podkatalogu shaders.

18
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 11:48:30 »
Jakby tak wszystko przejrzeć to można znaleźć sporo taboru, który stanowczo odstaje od reszty: bmz_v2, rlmmp_v1, 401da_v1, el204_v1, ep01_v1, ep03_v1, eu04_v1, eu20_v1, ew60_v1, sa102_111_v1, sm31_v1, zaes_v1 itd.

Wpadłem jeszcze na taki pomysł, żeby te wszystkie starocie po prostu dać do osobnej paczki. Jak ktoś będzie chciał korzystać ze starszego i odstającego jakościowo taboru to po prostu dociągnie sobie taką paczkę i wszyscy powinny być zadowoleni.

Można to też zrobić w takiej formie, że np. przy instalacji użytkownik zaznacza czy chce też instalować starszy tabor czy nie.



19
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 10:05:02 »
Na razie nie, jeśli już coś bym poprawiał to jakieś rzeczy dekoracyjne typu podmiana domków na nowsze, dodanie ogrodzeń itp. Natomiast jeśli znalazłby się chętny, kto ogarnąłby zrobienie różnych nagrań na radiotelefon to z chęcią dodam odpowiednie eventy.

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Marca 2022, 09:46:16 »
3E-009 TransSpeed, dwa boki  dwa czola, detale.

https://eu07.pl/userfiles/9295/3e-009_Transpeed.rar

23
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Lutego 2022, 23:23:28 »
To tym razem w imieniu kolegi Piotra z Pruszkowa prezentuje 7 węglarek ze składu PKP Cargo Service . zgoda na użycie jest. autor zdjęć : Piotr Jańczy 

PL-INKOM Eaos 5338 527-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5338_527-1.zip
PL-INKOM Eaos 5348 018-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5348_018-9.zip
PL-INKOM Eaos 5353 700-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-INKOM_Eaos_5353_700-9.zip
PL-KLTAR Eaos 5333 881-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_Eaos_5333_881-9.zip
PL-KLTAR Eaos 5348 267-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KLTAR_Eaos_5348_267-2.zip
PL-PKPCS Eaos 5332 881-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPCS_Eaos_5332_881-8.zip
PL-REKOM Eacs 5429 008-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-REKOM_Eacs_5429_008-4.zip

24
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 09 Czerwca 2021, 19:41:31 »
Obecnie prawie już ukończyłem prace nad 601W, do zrobienia została już tylko jedna tekstura. Z dostępnych elementów będzie można przygotować dowolny wariant 601W z prostą ścianą czołową.

W ramach wakacyjnej przerwy zabrałem się za zrobienie zachodniopomorskiego ED78 i 45WE KD. Na jesień planuję skończenie wagonu 434Z oraz bliźniaczych do niego zagranicznych wagonów serii Sgns. Pojawi się też cała rodzina wagonów 437W, planuję też zrobić nowy wózek 1XTa jeśli do momentu ich skończenia nikt takiego nie zrobi. Na koniec roku również pojawi się coś ciekawego, mogę powiedzieć tyle, że częściowo są powiązane z wagonami 437W.

Skoro jest jeszcze sporo czasu, to składam zamówienie na:
- 437Wc (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,96m)
- 437Wd (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,9m)


Wyciąg z NVR wskazuje, że odmiany 437Wc i 437Wd powstały tylko w wersji prototypowej i nikt ich nie zamówił. Poza tym ich długość nie pasuje do żadnego wagonu spotykanego w Polsce przed 2010 rokiem. Taką długość jedynie miały wagony 421V, które były talbotami z wózkami z rodziny Y25 opartymi o konstrukcję 24Ve. Żaden polski wagon z wózkami 1XTa nie miał długości ze zderzakami równej 14,40m, być może w tych prototypach przedłużono ramę z innego wagonu.

Aktualny ilostan wagonów z rodziny 437W według wyciągu z NVR:
- 437W: 457 sztuk
- 437Wa: 103 sztuk
- 437Wb: 79 sztuk
- 437Wc: 2 sztuki
- 437Wd: 1 sztuka
- razem 642 sztuki

W następnych latach z nowości może pojawią się Gondole albo E06A/B. Może też będą zrobione od nowa reedycje 408W/408Wb, 412W, 430W albo 430Wa.

Niedawno zostały ukończone dwa nowe warianty ED78, kolejne 31WEa i 45WE są w przygotowaniu.

W tym tygodniu zabrałem się za skończenie 437W i 434Z. W 437W do zrobienia są elementy na czole i pod spodem oraz nowe wózki. Do 434Z mam już gotową całą ramę, teraz czas na dodanie wszystkich niezbędnych detali.

Dzisiaj skończyłem prace nad nowym wózkiem 1XTa. Dzięki zaincludowaniu wielu parametrów wszystkie warianty wózka mają niewielką wagę i pasują do dowolnego taboru z 1XTa.

W ostatnim czasie został wydany zestaw wagonów 437W/437Wa/437Wb z nowymi wózkami 1XTa. A do testów trafił zestaw wagonów 425S, 426W i 426Za. Wagony 425S powstały na bazie platform 426Za, a wagony 426W głównie na bazie 421S. Już w 2019 roku nie było żadnego 421S, więc już dawno zostały przebudowane na 426Z lub zezłomowane.

Dzisiaj skończyłem modelowanie Sgnsa 434Z, teraz trzeba będzie go pomalować. A potem przygotuję też nowe kontenery i kilka innych popularnych Sgnsów np. DB, VTG, AAE itd.

Skończyłem prace nad 434Z i nowymi modelami kontenerów. Najpierw jeszcze skończę jedną małą rzecz, a potem zabieram się do kolejnych Sgnsów.

Wczoraj został skończony wagon serii Sgns681 produkcji Tatravagónka Poprad. Następne w przygotowaniu.

Dzisiaj doszedł wariant produkcji MSV Studenka oraz nowe modele cystern 20ft.

Tak prezentuje się nowy model wagonu serii Sgmmns190 należący do VTG. Te wagony oryginalnie miały długość 60‘, ale skrócono je do 40'.

25
Misja na tgpe72162 OW-LOC zakończona niepowodzeniem, exe z paczki 21.04, praktycznie czysta wersja symulatora zgodnie z 21.04 i wgrana najnowsza wersja scenerii + dociągnięte z repo poprawki na rev 406. ET22-711 z tmwe6697 z Błaszek połamał pantograf za podg Retkinia przed LKT blokując ruch wszystkich towarowych na Olechów.
Błędy które zauważyłem:
1. Wspomniany już  pociąg z Błaszek który połamał pantograf za Retkinią.
2. Pociąg z ET22-153 z OW nie radzi sobie ze składem pod wzniesienie za OW. Podejrzewam że AI wciąż nie radzi sobie z cięższymi składami i tutaj prośba do speców od exe żeby zajęli się tym tematem. Doraźnie składy dekoracyjne można zestawiać jako próżne żeby AI "miało lżej". Z drugiej strony przy stanie zasilania na scenerii AI ma tym trudniej biorąc pod uwagę spore i nagłe wahania napięcia na sieci trakcyjnej.
3. Pociąg tmwe61697 ET22-593 podobna sytuacja, skład rozerwany w Opatówku blokując ruch dla innych składów
4. Niewidoczny semafor wjazdowy do Kalisza z kierunku Piwonic widoczny jedynie wskaźnik drogi hamowania W19
5. Zgłaszany już wcześniej błąd, za Kaliszem w stronę OW, Piwonice chyba, tarcza ostrzegawcza stoi sobie w polu z dala od szlaku.
6. Radliczyce od strony głowicy z kierunku z OW brak słupa sieci trakcyjnej
7. Sieradz podobne błędy brak części słupów sieci trakcyjnej po obu stronach stacji
8. ZWK brak wygaszania semaforów zarówno dla pos. na OW i tow. na LOC
Błędy mniej ważne (moim zdaniem ;) )
9. SM42 na depo w Ostrowie błędny wpis, 6D vs 6Da
10. Niewłaściwie przypisany peron w OW. SU45 z bipą otwiera drzwi nie na tą stronę co trzeba.
11. Nowe Skalmierzyce od strony Ostrowa brak tabliczek na semaforach kształtowych
12. Droga miedzy Łaskiem a Kolumną, problem z teksturą na moście nad rzeką
13. Łask żurawie wodne dla parowozów błędy tekstur, żuraw rdzawy podstawa i detale niebieskie
14. SHP przed Sieradzem i Pabianicami, rezonator jest sygnału brak
Propozycja zmian:
15. Pociąg z OW tmwe72164 z ET22-1043, wyjeżdża z OW i stoi, czeka w Czekanowie puszczając wszystkie składy z OW i N. Skalmierzyc, jako dekoracja może ok ale trochę bez sensu, jak dla mnie można by ten pociąg odwołać
Ogólnie poprawki na plus, dyżurna w Radliczycach już nie zapomina wygasić S10 na ra_i2. Jechałem Skodą 181 z 2800T na haku chyba tylko ze dwa razy WS wywalił, być może z powodu niedokładnej obserwacji amperomierza ;) W najbliższych dniach przejadę scenerię od strony Łodzi może znajdę jeszcze jakieś błędy.


Dzisiaj służba na 52106 zakończona powodzeniem, jedynie w OW jeszcze przed peronami helper daje instrukcję na manewry i podpięcie się do składu, może to nie wygaszona instrukcja dla Włókniarza. 3 razy WSa wywaliło km 25 przed Łaskiem, km 68 przed Sędzicami, km 100 za Opatówkiem. Towarowe puściłem próżne, ET22 z evergreenami połamała pantograf tak samo jak wczoraj natomiast w Pabianicach jeden z towarowych rozpruł rozjazd albo został przełożony pod wagonami. Plik errors w załączniku.

26
Ode mnie prezent świąteczny w postaci nowej wersji Kaliskiej. Zmiany względem poprzedniej:

- Naprawiona sieć. Można już jeździć na symulacji patyków :D.
- Testowo dodane samochody w Opatówku, Radliczycach i Łodzi Kaliskiej.
- Różne poprawki: wygaszanie semafora w Radliczycach, przypisanie powtarzaczy/tablic ostrzegawczych.

Od teraz nie powinno być żadnego "zaniku napięcia" - gubienia ślizgu pantografu ani łamania pantografu. Jeśli podczas przejazdu zdarzyło się zgubić ślizg/złamać pantograf, należy załączyć plik errors.txt, gdzie są współrzędne gdzie to się wydarzyło.

LINK: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.0.7z

27
Na warsztacie / Odp: Sceneria realistyczna - Jeziorka
« dnia: 05 Grudnia 2021, 11:05:02 »
Dużo nowego co do ogólnego rozwoju projektu nie mamy do przedstawienia, ale dalej trwają intensywne (choć z przerwami) prace nad dekorowaniem otoczenia. Poniżej przedstawiamy kilka screenshotów, będących wynikiem pracy osób zaangażowanych w projekt przez ostatnie kilka dni.

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 28 Października 2021, 23:20:09 »
Wagony Towarowe:

PKP Es 5548 114-0 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PKP_Es_5548_114-0.zip
PL-KSC Zaekk 7701 408-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7701_408-9.zip
PL-KSC Zaekk 7741 020-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7741_020-4.zip
PL-KSC Zaekk 7940 015-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaekk_7940_015-3.zip
PL-KSC Zaes 7883 715-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7883_715-7.zip
PL-KSC Zaes 7889 631-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7889_631-1.zip
PL-KSC Zaes 7889 716-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7889_716-1.zip
PL-KSC Zaes 7983 999-6 - bok / przód skos / tył
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zaes_7983_999-6.zip
PL-KSC Zakks 7701 752-0 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zakks_7701_752-0.zip
PL-KSC Zakks 7901 679-3 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zakks_7901_679-3.zip
PL-KSC Zas 7853 381-6 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7853_381-6.zip
PL-KSC Zas 7861 320-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7861_320-4.zip
PL-KSC Zas 7862 316-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_316-1.zip
PL-KSC Zas 7862 495-2 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_495-2.zip
PL-KSC Zas 7862 624-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-KSC_Zas_7862_624-7.zip

29
Słup B2 według starej normy z izolatorami podwójnymi typu ŁP2
Oczywiście izolatory są wymienne zgodnie z wymaganiami.
Oraz doszły 2 słupy serii OS24 (słup odporowo-narożny i przelotowy)
Docelowo powstanie 5 wersji izolatorów ŁP ceramicznych i tyle samo kompozytowych, ewentualnie jeszcze 3 wersje izolatorów szklanych kołpakowych(łańcuchy izolatorowe znane z linii NN 400kV, tylko w wersji "krótszej")

30
Tabor kolejowy / Spis nieużytych zdjęć na tekstury
« dnia: 17 Sierpnia 2020, 15:55:12 »
Wątek zdjęć na tekstury ma już kilkadziesiąt stron, a forumowa wyszukiwarka jest ułomna, bo niektóre zdjęcia są w megapackach i nie da się ich normalnie znaleźć. Dlatego stworzyłem coś na wzór katalogu tekstur. Tutaj będę umieszczał wszystkie egzemplarze pojazdów których tekstur nie mamy w symulatorze.
Listy pojazdów które są aktywnie tworzone mogą nie być aktualne, ponieważ autorzy tych modeli doskonale wiedzą o wszystkich zdjęciach nań.

Uwzględniam posty od tego: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg479182.html#msg479182
Jak to już będzie opanowane, będę poszerzał bibliotekę o starsze zdjęcia.

27.10.2021
Spis zdjęć na tekstury jest już dostępny na stronie:
https://stuff.eu07.pl/tekstury/
Na razie jest to pierwsza wersja, ale funkcjonalność nie jest gorsza od tego, co było w tym wątku.
Zachęcam do korzystania i testowania!

Dostęp do systemu jest póki co dla zalogowanych użytkowników (automatycznie pobiera dane z forum), jednak wkrótce pojawi się możliwość przeglądania strony jako gość.

Strony: [1] 2 3 4