Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DzordZ

Strony: 1 2 [3] 4
61
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Września 2020, 19:04:33 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tzw rilis kandidejt czyli wersja ktora potencjalnie pojdzie do nastepnej paczki; dlatego tez zadnych ambitnych zmian na razie nie bedzie, jedynie ewentualne poprawki:

- poprawka, kalkulacja glosnosci dzwiekow w przedziale silnikowym pojazdu uwzglednia rowniez kamery zewnetrzne

- poprawka, plastikowy zlom uwzglednia stan aktywacji kabiny przy okreslaniu efektu hamulca pomocniczego

- poprawka, programator swiatel zapala swiatla zgodnie ze swoja konfiguracja

- poprawka, parametr dir_brake udostepniany skryptom Pythona podaje wlasciwa wartosc

62
Tabor kolejowy / Odp: Łożyska ślizgowe we współczesnym taborze
« dnia: 30 Sierpnia 2020, 21:11:17 »
Wklejam materiał z I konferencji "Pojazdy Szynowe" Kraków&Zawoja październik 1973 roku, gdzie zawarto dużo ciekawostek odnośnie eksploatacji w DOKP Warszawa - łożyskowania ślizgowego na EU07 i pierwszych EP08:
Mgr inż. Marek Rabsztyn
Inż. Zdzisław Książek
Zarząd Trakcji DOKP Warszawa
 
DOŚWIADCZENIA Z EKSPLOATACJI LOKOMOTYW SERII EU07 W CZĘŚCI DOTYCZĄCEJ ŁOŻYSK ZAWIESZENIA SILNIKÓW TRAKCYJNYCH.
 
Łożyska zawieszenia silników trakcyjnych, popularnie zwane "panewkami", stanowią w dalszym ciągu jeden z  najsłabszych eksploatacyjnie punktów lokomotyw elektrycznych serii EU07. Uszkadzalność tego typu węzła jest w  dalszym ciągu zbyt wysoka w porównaniu z innymi podzespołami tej serii lokomotywy, a przy uwzględnieniu dodatkowo  jak znaczne koszty i kłopoty związane są z naprawą tego typu uszkodzeń, można bez wątpienia stwierdzić, że  uszkadzalność łożysk zawieszenia silników trakcyjnych rzutuje przede wszystkim na usterkowość lokomotyw serii EU07.  Pomimo dość już długiego, bo około 7-letniego okresu czasu szerszej eksploatacji tej serii lokomotyw na PKP, nie  opanowano jeszcze wszystkich przyczyn uszkodzeń panewek, tym niemniej, jak widać z zamieszczonego na str. 21  wykresu, postęp w tej dziedzinie w DOKP Warszawa jest widoczny. Rok 1967, który był w DOKP Warszawa pierwszym  rokiem eksploatacji lokomotyw EU07 i w związku z tym pierwszym rokiem doświadczeń /otrzymano wtedy 10 szt.  lokomotyw do lokomotywowni Łódź Olechów/, był w porównaniu z dalszymi latami rokiem b. słabym. Otrzymany na  wykresie wskaźnik - 69 - mówi tu sam za siebie. Dalsze lata były już stopniowo coraz lepsze, za wyjątkiem roku  1970, kiedy to naprawy lokomotyw EU07 przeszły z ZNTK Gdańsk do ZNTK Gliwice i wynikła sprawa nieszczelności  karterów olejowych łożysk zawieszenia silników, o czym niżej. Obecnie DOKP Warszawa posiada 68 lokomotyw serii  EU07, które w r. 1972 przejechały łącznie ponad 7 300 000 km, wobec ok. 87 000 km przejechanych przez lokomotywy  tej serii w r. 1967. Wskaźnik uzyskany za I kwartał br. - 0,43 - jest, jak narazie, wskaźnikiem zadawalającym; w  liczbach bezwzględnych zanotowano dotąd w br. 6 przypadków wytopień panewek, co w porównaniu z analogicznym okresem  ub. roku jest liczbą około 2 krotnie mniejszą. Pomiędzy rokiem 1967 a chwilą obecną nastąpił znaczny wzrost  doświadczeń eksploatacyjnych, związanych z utrzymaniem omawianego węzła zawieszenia silników trakcyjnych. Zauważono  przede wszystkim, te panewki wytapiają się szczególnie łatwo w pierwszych dniach po wymianie silnika w  lokomotywowni, jeśli zmieniane były przy tym panewki, bądź też, i nawet jeszcze częściej w pierwszych dniach po  przyjściu lokomotywy z Zakładów Naprawczych, gdzie wiadomo, że węzeł ten był przeglądany i to na wszystkich  zestawach. Wobec takiego doświadczenia, w pierwszych dniach po naprawie szczególnie pieczołowicie doglądano łożysk  zawieszenia silników a zwłaszcza dolewano oleju do pełnych karterów przed każdą służbą, gdyż zauważono, że olej w  tym okresie bardzo się zużywa. Było to oczywiście spowodowane mało dokładnym dopasowaniem panewek do czopów wału  drążonego, które z jednej strony umożliwiało szybki wyciek oleju wzdłuż wału, a z drugiej, poprzez nierównomierny  rozkład nacisków na panewkę zwiększało znacznie "zagrożenie wytopieniowe" w pewnych punktach, zwłaszcza położonych  w dalszej odległości od okna smarnego, np. przy kołnierzu panewki i od strony przekładni zębatej /większe  obciążenia/. W 1970 r, odkryto, że przyczyną znacznej części wytopień panewek w lokomotywowni w Kutnie /stanęły  wtedy niemal wszystkie lokomotywy serii EU07 przychodzące z napraw z ZNTK/ były poprostu nieszczelne kartery  olejowe, posiadające pory przechodzące na wylot przez odlew. Wskutek tego olej wyciekał z nich w czasie jazdy na  ziemię i następowało wytopienie panewki wskutek niedosmarowania. Stwierdzono w czasie prób z udziałem  przedstawicieli ZNTK ucieczkę do 0,5 l. oleju w ciągu godziny, wobec pojemności całego karteru 8 l. Pory oczywiście  zaspawano i usterka która kosztowała kilkanaście wypadków wytopień została zażegnana. Inną przyczyną, która  narobiła sporo zamieszania było mieszanie olejów używanych do smarowania panewek. Istniała bowiem w swoim czasie  /lata 1968-70/ niezgodność w zalecanych do smarowania panewek olejach, między producentem lokomotyw "Pafawagiem" a  Ministerstwem Komunikacji. Producent napełniał produkowane lokomotywy olejem "Superol 11W", zaś eksploatacja miała  zalecony olej "Lux 7z". Mieszany podczas uzupełniania olej nie miał odpowiednich właściwości smarnych i następowały  wytopienia. Podobnego rodzaju nieporozumienia, polegające na stosowaniu odmiennych olejów, występowały również w  wymienionym okresie między PKP a ZNTK. Kolejną przyczyną wytopień, było niewłaściwe układanie knotów wełnianych w  łożyskach. Knoty te, które - jak wiadomo - mają za zadanie ciągnąć olej z karteru do poduszki smarnej dolegającej  do wału drążonego, układane były, tak przez eksploatację, jak i przez ZNTK - kłębkami, nie zaś tak aby możliwie  wszystkie włókna przebiegały równolegle do siebie, od karteru do poduszki smarnej. Takie niedbałe ułożenie wełny  stwarzało na drodze przepływu oleju przerwy, utrudniające prawidłowe smarowanie łożyska i sprzyjające wytopieniom.  Ostatnią z ważniejszych przyczyn wytopień było niewłaściwe przygotowanie samej wełny na knoty smarne. Wełnę  zakładano bez odpowiedniego wcześniej jej przygotowania, tj. bez wysuszenia w podwyższonej temperaturze i bez  wcześniejszego nawilżenia olejem, również podgrzanym. Pominięcie tych operacji powodowało, że posiadająca w sobie  zazwyczaj znaczne ilości wilgoci wełna, źle wchłaniała olej w trakcie pracy, co w powiązaniu z innymi  niekorzystnymi czynnikami doprowadzało do wytopień panewek, O tym że przyczyna musiała być właśnie taka świadczyło  to, że zapas oleju w karterze był w tych przypadkach jeszcze całkiem dostateczny. Wymienione wyżej mankamenty  zostały już w DOKP Warszawa w znacznym stopniu wyeliminowane. Prócz działań doraźnych, zmierzających do  podniesienia stopnia oprzyrządowania i kultury technicznej pracowników zajmujących się utrzymaniem części  podwoziowej lokomotyw EU07, wdrożono do realizacji opracowaną w r. 1972 przez pracowników pionu Zespołów  Technologicznych DOKP W-wa "Instrukcję wymiany silnika trakcyjnego w lokomotywie elektrycznej serii EU07",
która to instrukcja, wśród innych zagadnień, kładzie duży nacisk na prawidłowe zabezpieczenie procesu wymiany  silnika od strony starannego zamontowania jego łożysk zawieszenia na wale zestawu kołowego. Od ok. 3 lat stosuje  się również takie środki zaradcze, jak zobowiązanie maszynistów do sprawdzania - w miarę możliwości - na stacjach  zwrotnych temperatury panewek zawieszenia silników trakcyjnych, zwłaszcza na tych lokomotywach, które mają panewki  "na dotarciu" i w razie zauważenia nadmiernego grzania się ich, uzupełniania w nich oleju. Wozi się w tym celu na  lokomotywach podręczne bańki z olejem. Pomogło to bez wątpienia zmniejszyć ilość wytopień panewek chociaż wzrosło  przy tym znacznie zużycie oleju. I tak, gdy w r. 1970 zużycie to wynosiło ok. 320 kg/lok. rocznie, w roku 1971 -  330 kg/lok., to w roku 1972 wyniosło ok. 440 kg/lok. rocznie /globalnie w DOKP ok. 27 t, przy śr.ilost.lok.62/.  Koszty eksploatacyjne lokomotyw EU07 z powodu rozpowszechnienia dolewania oleju przez maszynistów wzrosły więc w  ciągu lat: 1970-72 o ok. 1920 zł/lokomotywę, gdyż 1 kg oleju "Superol 11W" kosztuje 16 zł. Jednocześnie jednak dla  porównania warto przytoczyć, że koszt naprawy wytopienia 1 panewki wynosi średnio szacunkowo ok. 20 000 zł  /uwzględniając szlifowanie szyjki /wału/, co w ok. 50 % wytopień jest konieczne/. W sumie tej robocizna i materiały  nie przekraczają zwykle 3 tys. zł, zaś resztę powodują koszty przestojów lokomotywy, które np. w ub. r. wynosiły w  DOKP Warszawa średnio 15 dni/lokomotywę. W ostatnim czasie w budowie łożysk zawieszenia silników trakcyjnych  lokomotyw EU07 zostały wreszcie dokonane przez przemysł zasadnicze zmiany, rokujące wyeliminowanie tego problemu z  zagadnień eksploatacji. Oto w m-cu grudniu ub., rozpoczęły pracę w DOKP Warszawa 4 lokomotywy serii EP08 /jest to  zasadniczo typ lokomotywy EU07 z szybkością do 140 km/g/, które mają łożyska zawieszenia silników trakcyjnych  zmodernizowane w ten  sposób, że olej jest podawany z karteru podciśnieniem, za pomocą specjalnej pompki. W ciągu  ok. 3 m-cy eksploatacji nie było na tych lokomotywach żadnego przypadku wytopienia panewki, mimo że lokomotywy były  przecież w tym czasie "na dotarciu". Jedynym mankamentem było i jest jednak nadał wielkie zużycie oleju. W ciągu  pierwszych 2 miesięcy eksploatacji wynosiło ono po ok. 50 kg/dobę, tj. na ok. 600 km przebiegu. Obecnie, po  "dotarciu" zużycie to wynosi ok. 20 kg/dobę. W porównaniu z lokomotywami EU07, gdzie zużycie wynosi maksymalnie,  przy "docieraniu", 5-6 kg/dobę, jest to wzrost blisko 10-krotny. W dodatku na lokomotywach EP08 stosowany jest olej  droższy, "Tranzol 40", po 20 zł za kg. Tak wielkie zużycie oleju, poza wzrostem kosztów eksploatacyjnych, powoduje  oczywiście konieczność ciągłego jego uzupełniania na przeglądach codziennych lokomotyw. Najwięcej oleju wydostaje  się w czasie szybkiej jazdy pojazdu, gdyż pompki olejowe na zestawach /1 pompka na zestaw/ napędzane bezpośrednio z  zestawu, mają wtedy najszybsze obroty. Rezultatem tej ucieczki oleju jest też to, że całe spody lokomotyw  zachlapane są obecnie olejem i nadto oblepione kurzem, co jest b. niekorzystne chociażby ze względu na utrudnione  wykrywanie ewentualnych pęknięć części podwoziowych. I wreszcie jako ostatnie doświadczenie w dziedzinie utrzymania  łożysk zawieszenia silników trakcyjnych przy napędzie typu Alsthom, chcemy wymienić zawieszenie zastosowane na  lokomotywie EP08-001. Nasze doświadczenie jest tu b. krótkie, bo zaledwie 1 tygodniowe, ale jak się wydaje,  rozwiązanie tu zastosowane - łożyska toczne smarowane smarem stałym - rokuje wreszcie nadzieje definitywnego  zakończenia problemów związanych z utrzymaniem omawianego węzła zawieszenia silników trakcyjnych. Lokomotywa EP08- 001, która w czasie tygodniowej pracy przejechała już blisko 7 000 km nie zanotowała w tym czasie ani jednej  usterki na zawieszenie silników trakcyjnych i co nie mniej ważne, przy zawieszeniu tym - łożyskach - nie trzeba  było wykonywać żadnych czynności. A zatem, gdyby próby z lokomotywą EP08-001 wypadły ostatecznie tak pomyślnie jak  to przebiega obecnie, to eksploatacja miałaby szanse uwolnienia się od problemu, który wiąże obecnie znaczne moce  konserwacyjno-naprawcze.

63
Bocznica / Odp: Odp: Czat - błąd
« dnia: 30 Sierpnia 2020, 18:57:51 »
Padla rura w Warszawie to i cale guffno z czata idzie do Wisly zamiast w internety.

64
Bocznica / Odp: Odp: Brudnopis
« dnia: 18 Sierpnia 2020, 00:59:17 »
To jako suplement do tematu dam linki do dwóch doksów z podglądem co jest sfocone, co jest zarezerwowane i co jest JUŻ wykonane do Maszyny:
A) Google Docs majstra @DzordZ: https://docs.google.com/spreadsheets/d/12sIA_U3V2ma1RtvgD-Gs_80rwVIaV32A0p6OP7_Y5B4/edit?usp=sharing
B) mój Google Docs: https://docs.google.com/spreadsheets/d/11tL9o43uGaQ6VwjniT8KBQX9TRCE_ApBFdK32My7usI/edit#gid=0

65
Bieżące kolejowe / Biblioteka kolejowa
« dnia: 28 Lipca 2020, 20:36:47 »
Dzień dobry,
Jak domniemuję "Maszyna" jest symulatorem kolei współczesnej, znaczy się po 2000 r.
W poniższym linku są materiały dotyczące kolei do 2000.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=biblioteka
Na razie wrzuciłem trochę ponad setkę przepisów.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moje brudne paluchy i tak dalej.
Później przyjdzie pora na służbowe RJ i wydawnictwa okołorozkładowe, WOTy, dzienniki urzędowe, wszelaka literaturę i co mi się na dysku zalega.
Na chwilę obecną całość zajmuje "zero siedem" TB to jest ponad milion stron i rośnie.

Zapraszam do korzystania.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

66
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Lipca 2020, 12:38:02 »
To chyba dobrze? Zaznaczone yes, odznaczone no. Tak wnioskuję po opisie z eu07.ini:
input.gamepad yes //(yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeysFaktycznie, powinno być na odwrót. Wrzucę wersję z paroma zmianami do niedzieli.

Nowa wersja, zmiany:
  • Odwrócone działanie opcji "ignoruj sygnały z gamepada",
  • Lista scenerii oraz lista tekstur- otwierane menu z opcjami:
     
    • opcja przeładowania danych całej listy scenerii,
    • opcja otwierania lokalizacji scenerii/tekstury,
    • opcja kopiowania nazwy tekstury.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter200726.zip

67
Forum / Ostrzeżenie o kasowaniu plików użytkowników
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:21:48 »
W związku z kończeniem się miejsca na serwerze, przeprowadzona będzie akcja kasowania plików użytkowników. Proszę niezwłocznie skasować samodzielnie wszystkie zbędne pliki. Wydane już dodatki z testów.  Backupy starych paczek. Jeśli w ten sposób nie zostanie wygospodarowane wystarczająco dużo miejsca, będziemy kasować wszystkie archiwa starsze niż kilka lat, arbitralnie oceniając zawartość na podstawie nazwy i prefiksu.


PROSIMY NIE KASOWAĆ ZDJĘĆ NA TEKSTURY. Nawet, jeżeli zostały już wykorzystane - przydadzą się na przyszłość.

69
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 04 Lipca 2020, 19:09:46 »
Wysyłam paczkę zawierająca BR232, Eamos x5(4 sztuki - Dolata i 1 sztuka - Tenutado) i Eaos x1 firmy Dolata. Stan na 04.07.2020.
W Eaos ucięło mi kawałek i nie ma części wspólnej w jednym miejscu
Lista:
-BR232-781 - bok+czoło pod skosem,
-Eamnos 5840 016-7 (Tenutado) - bok,
-Eamos 5944 753-0 - bok+czoło pod skosem+wózki,
-Eamos 5944 755-5 - bok + 2 czoła pod skosem + wózki,
-Eamos 5944 764-7 - 2 niecałe boki + czoło pod skosem + wózki,
-Eamos 5944 774-6 - czoło pod skosem + bok+wózki,
-Eaos 5382 424-7 - 2 boki + czoło pod skosem + wózki. (730MB)
https://eu07.pl/userfiles/26253/foto-wagony_lok_dolata.zip

70
Od dłuższego czasu na Youtube funkcjonuje kanał o dumnej nazwie "MASZYNA EU07-424 SYMULATOR PKP 1980 I 1990 I 2000". Na tymże kanale pokazywane są stare modele, prezentowane i podpisywane one są w taki sposób, że nowy użytkownik może bardzo szybko uznać je za zawartość najnowszej wersji symulatora. Autor kanału odkopuje jakieś antyki sprzed lat i prezentuje je jako zawartość paczki 20.04+. Załóżmy taki scenariusz:
1. Nowy użytkownik usłyszał pierwszy raz od kolegi o symulatorze MaSzyna
2. Wpisuje na Youtube frazę "MaSzyna EU07"
3. Jako jeden z kilkunastu pierwszych filmów wyskakuje film youtubowego użytkownika "MASZYNA EU07-424 SYMULATOR PKP 1980 I 1990 I 2000"
4. Nasz nowy użytkownik włącza sobie ten film, podpisany najnowszą wersją 20.04+
5. Łapie się za głowę, bo widzi model, który zadowalał dwie dekady temu
6. Nawet nie instaluje Maszyny, bo zraził się jakością modeli; rozpowiada dalej, że nie warto instalować tego "syfu", ponieważ prezentuje on denną jakość.
Co z tego wynika? Youtubowy użytkownik "MASZYNA EU07-424 SYMULATOR PKP 1980 I 1990 I 2000" podaje nieprawdziwe informacje o zawartości paczki 20.04+, przez co zakłamuje, na niekorzyść, obraz symulatora. Dodatkowo usuwa niewygodne dla niego komentarze z konstruktywną krytyką popartą argumentami, co jest żałosne i nieodpowiedzialne.
To nie jest tak, że ja nie szanuję autorów, którzy te kilkanaście lat temu wymodelowali te pojazdy. Owszem, szanuję że poświęcili godziny na ich zrobienie, ale te modele nie odpowiadają obecnym standardom i są po prostu na dzisiejszy rok brzydkie. Nie powinny być zatem prezentowane w filmach opisanych "Maszyna 20.04+", bo taki tytuł sugeruje, że są one oficjalną zawartością tej paczki.
Założyciel kanału "MASZYNA EU07-424 SYMULATOR PKP 1980 I 1990 I 2000" to prawdopodobnie forumowy użytkownik @zpxhd. Użytkowniku @zpxhd, wypowiedz więc się, czemu działasz na niekorzyść symulatora?
Mi nie przeszkadza, że Ty prezentujesz te stare modele u siebie na filmach, absolutnie nie zabraniam tego, jest jedno "ale". Miej odrobinę rozumu i godności człowieka i nie tytułuj swoich filmów najnowszym wydaniem symulatora i do opisu filmów dodawaj, że prezentowane w nich modele są antyczne i nie są zawartością najnowszej paczki. Wystarczy jakiś prosty, adekwatny tytuł, na przykład coś w stylu "Maszyna EW58 retro gameplay". Jak na razie wprowadzasz w błąd, co do zawartości najnowszej wersji i obrażasz tym twórców. Poniżej link do przykładowego filmu. Tyle ode mnie, liczę na inteligentną reakcję użytkownika @zpxhd/"MASZYNA EU07-424 SYMULATOR PKP 1980 I 1990 I 2000".

71
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 04 Czerwca 2020, 18:13:37 »
No i o to toczylem boje na MM. Ugulem, swietnie wyszlo moim zdaniem :).

72
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 04 Czerwca 2020, 12:52:54 »
Teraz nagrywam z dźwiękiem.

73
Bieżące Symulatorowe / Czy nie lepiej zamienić ANSI na UTF-8?
« dnia: 02 Czerwca 2020, 11:17:16 »
Zastanawiałem się ostatnio czy nie lepiej wszystkie pliki mieć zakodowane w UTF-8. Wtedy ogonki będą wyświetlać się poprawnie prawie na każdym systemie. A w ogóle dlaczego akurat wybrano ANSI na kodowanie plików symulatora? Jakie są wady użycia UTF-8 jako kodowania plików?

74
Publikacje / MaSzyna 20.04+
« dnia: 30 Kwietnia 2020, 11:54:48 »

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 20.04+! Prezentuje stan prac nad Symulatorem na kwiecień 2020 roku.
Jest to samodzielna paczka i należy ją zainstalować do pustego folderu.

POBIERZ - https://stuff.eu07.pl/MaSzyna2004P.exe


Paczka do pobrania bezpośrednio klientem torrent.

75
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Kwietnia 2020, 02:33:38 »
Odkop!

Przedstawiam Wam proces modelowania budynku nastawni posterunku odgałęźnego "Pilichowice" znajdującego się na Centralnej Magistrali Kolejowej. W odróżnieniu od filmu, który opublikowałem w grudniu 2018, w przypadku tej nastawni użyłem zupełnie odmiennego "workflow". Wymiary modelu nie są obliczane z proporcji (jedynie w szczególnych przypadkach) lecz model jest odtwarzany z tła zdjęciowego. Oprócz tego przedstawiłem również moim zdaniem szybki i skuteczny sposób na tworzenie faz LOD - kluczową rolę odgrywa tu odpowiednio zaprojektowany układ UV. W przypadku tej nastawni już w pierwszej fazie LOD ilość trójkątów uległa redukcji z około 3400 do 100, a uproszczoną geometrię można wyświetlać już przy odległości 150m od obserwatora.Najważniejszą różnicą jest zmiana sposobu teksturowania. Tekstura nie jest sklejana ze zdjęć, lecz namalowana od zera w programie Substance Painter. Zamiast jednej tekstury (Diffuse), tworzone są tekstury PBR według podejścia Metallic-Roughness. Pomogą one silnikom graficznym w renderowaniu modelu w sposób bardziej fotorealistyczny i zbliżony do rzeczywistości.


76
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 00:22:41 »
@szczawik : moja sugestia i pytanie zarazem : czy dałoby radę zrobić rozwijano-zwijaną listy scenariuszy która segreguje scenariusze po nazwie scenerii? Fajnie by było jakby to wyglądało jak jest to na przykład na Steam co pokazałem na obrazku poniżej. Kiedyś kolega @queuedeu zrobił to samo w swoim starterze. Sugęstię i prośbę moją uzasadniam tym, że scenariuszy jest dużo i prawdopodobnie będzie wiecej i powoli lista robi się mało przejrzysta już. A gdyby były rozwijane listy to zawsze jest jakiś porządek.

77
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 00:12:28 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Można wybrać teksturę bez podmiany bieżącego pojazdu; podmiana następuje po dwukliku,
  • Dodatkowy podział wagonów na grupy,
  • Ustawienia pogodowe,
  • Kopiowanie ładunku przy dodawaniu pojazdu,
  • Przycisk kopiowania ładunku z poprzedniego pojazdu obok pola ładunku,
  • Poprawka na niedziałające skróty poza aplikacją,
  • Przy dodawaniu pojazdu następuje przejście do niego i inne drobne poprawki.

Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/13_04_2020_starter.7z

78
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 09 Kwietnia 2020, 12:55:23 »
Zasadniczo skrót był, pod ctrl+Delete. :) Co do widoczności składów, dotychczas na checkboxa były składy bez obsady.
Nowa wersja:
  • podgląd tekstury po najechaniu na nią na liście,
  • składy AI domyślnie ukryte; można je zobaczyć po zaznaczeniu 'Pokazuj pociągi AI' w magazynie,
  • usuwanie i dodawanie pojazdów skrótami Delete oraz Insert, Ctrl+Delete usuwa wszystkie pojazdy ze składu,
  • zmiana opisu przycisku aktualizacji, ekran powitalny i inne pomniejsze poprawki.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/09_04_2020_starter.7z

79
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 17:02:25 »
Ja to bym wsadził całkiem "zimną" SU45. Na jeden z porannych osobowych. Przygotowanie składu do drogi zajmuje ok 15 minut.

80

Myślę że więcej nie trzeba dodawać. Należy zwrócić uwagę na to co się najbardziej powtarza, malowań wyjątkowych jest mały procent.

81
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Września 2019, 21:40:34 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, potencjalna latka na klopoty kart amd z wizualizacja dymu (chociaz szanse ze wysypy faktycznie znikna sa raczej mizerne)

- eksperymentalnie, symulator powinien domyslnie uruchamiac sie na karcie graficznej zamiast pseudoukladow graficznych intela

- dobra zmiana, aktywacja kabiny nie wiaze sie z uruchamianiem czuwakow w calym skladzie

- funkcjonalnosc, dodany alternatywny tryb przejmowania kontroli nad innym pojazdem, dostepny pod kombinacja Ctrl+F5  W trybie tym, jesli przejmujemy pojazd znajdujacy sie w skladzie ktory juz kontrolowalismy z innego pojazdu, ai normalnie umieszczane w pojezdzie ktory opuszczamy zostaje automatycznie uspiona. Pozwala to np. na przechodzenie miedzy dwoma lub wiecej obsadzonymi EZT spietymi ze soba w trakcie scenariusza (nalezy jednak pamietac o 'recznym' ustawieniu w opuszczanym pojezdzie kranu w pozycje odciecia oraz nastawnikow jazdy/kierunku w pozycji neutralnej)

82
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 16:43:11 »
A czytać umiesz?

83
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 09 Sierpnia 2019, 14:10:26 »
Zgłaszam problem z brakiem wyświetlania tekstur kabiny w gagarze a także brak wyświetlania tekstury wózka. Paczka zainstalowana na czysto.

84
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Lipca 2019, 14:33:52 »
Foty na tex ET41-143. Jeden z ostatnich czynnych zielonych ET41 w takim malowaniu - nie licząc ET41-001 i ET41-186. Przepraszam za fote czoła ale myślę, ze obyty teksturowiec sobie poradzi. Wiem, że trochę za blisko, ale nie miałem zbytnio miejsca, żeby się oddalić-dodatkowo pośpiech bo lok miał zaraz odjeżdżać ze składem. Jeden bok+czoło+detale.

Link do pobrania: http://eu07.pl/userfiles/22020/foto-ET41-143.7z

85
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 17:05:37 »
Puscilem sobie eksperymentalnie calkowo_v2_osobA_jar z SU45 w roli glownej na biezacym exe roboczym i nie zaobserwowalem zadnych problemow z sygnalami, AI przekulala sie przez cala trase.

Moze warto byloby pouzupelniac brakujace includy/pliki, sprawdzic na aktualnej wersji exe czy/jakie wystepuja teraz bledy i byc moze wsadzic wreszcie zestaw do paczki? Bo szkoda ze tak sie kolejny juz rok kisi.

87
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 19 Czerwca 2019, 19:30:28 »
W ciągu dwóch ostatnich dni w końcu znalazłem czas, aby odpalić scenerię "Całkowo v2.0" (na razie tylko dwa scenariusze). Wielki szacun dla autorów, bo ruchowo i profilowo (wniesienia, spadki, łuki), krajobrazowo i stacyjnie jest bardzo OK i cholernie ciekawie (infry nie będę już chwalił, bo także jest OK), ale już dawno zauważyłem jeden niedopowiedziany błąd, który ów Całkowo powiela: autorzy zaaplikowali ograniczenia prędkości w niektórych miejscach np. do 40 km/h, ale jak wpadam w taki dół na rozjazdach, czy na szlaku, albo na obiektach inżynieryjnych (mosty/wiadukty) to z doświadczenia wiem, że to byłby koniec jazdy danego pociągu. Owszem, jestem za ograniczeniami V, ale proponuję:
- zmianę ich wartości do 10/20 km/h (10 km/h stosowano kiedyś na PKP tylko z pilotem),
- zmianę tych "dołów" na "mniej głębokie w profilu podłużnym" i zostawienie tych 30/40,
- poinformowanie w opisach, że na niektórych "słabych" torach stacyjnych (niektóre są tak pogięte, że postawił bym tam D1) jest Vmax tylko 10...

Jeśli chodzi o obiekty "mostowe" to niekoniecznie dla ograniczenia V musi być widoczna usterka torowiska na wjeździe i wyjeździe, aby ograniczyć V, ale może i często jest to niewidoczny z góry stan obiektu (stan łożysk, korozja węzłów itd.).

Poza tym jestem pod Wielkim Wrażeniem!


88
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Czerwca 2019, 22:17:21 »
Ten wagon został dość znacznie uproszczony. Generalnie wagony o takiej konstrukcji powstawały już w latach 70. Posiadały uchylne klapy w podłodze do rozładunku, stąd taka duża odległość między wózkami a pudłem.

http://img4.garnek.pl/a.garnek.pl/013/940/13940117_800.0.jpg/wagon-typu-eacs.jpg

Starsze wagony mogą mieć zdemontowany mechanizm do rozładunku, późniejsze odmiany pewnie nie miały już go fabrycznie.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/458/33_51_5330_314-4_Eaos.jpg

Można spotkać wiele różnych odmian tej konstrukcji - od kilkudziesięcioletnich po całkiem nowe. Głównie różnią się detalami: pomostem, słupkami, drzwiami, czy posiadaniem mechanizmu rozładunkowego.


89
Co do wyprzedaży w CTL, zapodaję pełną listę lokomotyw na sprzedaż jako uzupełnienie poprzedniego postu:

90
Bardzo fajne aktualne podsumowanie. BTW:
- warto "łapać" 3E/1-201 i 202 z PMT, bo choć są na sprzedaż to nadal jeżdżą w fajnych barwach PMT.
- 201E-277 jest po Oleśnicy (kończyli ją we wrześniu/październiku 2018).

Strony: 1 2 [3] 4