Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - biovital1

Strony: 1 2 3 [4]
91
Tabor kolejowy / Prąd rozruchu przetwornicy na lokomotywie EU07
« dnia: 09 Czerwca 2018, 17:26:40 »
Kiedyś wykonałem pomiar prądu rozruchowego takiej przetwornicy na ET41 w dwóch wariantach tzn. rozruch normalny i rozruch przy włączonych stycznikach sprężarek. Oba wykresy w funkcji czasu nałożyłem na siebie. Maksymalny prąd rozruchu w obu przypadkach dokładnie pokrywał się w czasie i ogólnie przez pierwsze ok. 1,5 sekundy wykresy idealnie się zlały: https://photos.app.goo.gl/nopGnDWHRQND79Kb8

92
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 21 Maja 2018, 07:24:23 »
616 amper rozruchu EU07 https://youtu.be/dmUMcaP0_jo   Napięcie na rezystorach zasilających wentylatory oporów EU07 https://youtu.be/_w9DdUOXIeM

93
Z tego co ja wiem i czytałem ogólnodostępne dokumenty na stronie PKP PLK odnośnie parametrów sieci trakcyjnej na zelektryfikowanych liniach kolejowych, żadna (może o czymś nie wiem) zelektryfikowana linia kolejowa w Polsce nie ma możliwości przyjmowania prądu rekuperacji. Wobec tego, prąd z rekuperacji jest wytracany na oporach w postaci ciepła.
Prostowniki niesterowane czyli diodowe na naszych podstacjach faktycznie nie przepuszczą energii w drugą stronę. Ja stosuję hamowanie odzyskowe nawet na pociągach 3300 ton tzn. hamuję tylko samym elektrowozem i zawsze był odbiorca na sieci tzn. w postaci innych pociągów które akurat były w potrzebie i pobierały prąd. Jedynie na stromych spadkach wspomagam się pneumatycznym hamulcem zespolonym np. pomiędzy Brzezinką a Jęzorem. Tu na filmie odzyskano w ok. 500 amper:

94
Zrobiłem na szybko profil pionowy linii 137 w ok. Nysy: https://photos.app.goo.gl/2mX70iNHE30qfjcH2  oś [y] ustawiłem na stacji w Nysie. 10 promil daje nam teoretyczne (gdyby tylko nie istniały opory ruchu) przyspieszenie na poziomie 0,1 m/s^2, czyli po 200 sekundach mielibyśmy 72 km/h. Sprawdziłem na gps-e historyczny przejazd tamtędy 6-osiowej lokomotywy luzem i maszyna z wyłączonym napędem przyspieszała od 66 km/h do 75 km/h w 91 sekund i przebyła w tym czasie 1260 metrów. Ostatnie 30 sekund przyspieszyła od 71 do 75. Maszynista co jakiś czas podhamowywał lokomotywę i na wykresie prędkości mam "zęby piły"...

95
Tabor kolejowy / Odp: Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 14 Listopada 2017, 15:51:16 »
W jakiejś książce o ST44 czytałem, że przy wchodzeniu na kolejne pozycje należy na każdej zatrzymać się na kilka sekund aby silnik mógł wejść na obroty. Ma to zapobiec uszkodzeniu silnika. A jak to jest w przypadku innych lokomotyw np: su45, sm42 itp.? Można skakać po kilka pozycji albo od razu z 1 na ostatnią?
Lokomotywy z doładowaniem tego nie lubią. Skakanie po pozycjach wyjątkowo źle znoszą SM31. Szerzej opisane to jest w pracy pt. "POPRAWA EFEKTYWNOŚCI I NIEZAWODNOSCI LOKOMOTYW SERII SM31 W WYNIKU MODERNIZACJI UKŁADU REGULACJI MOCY" autorstwa: dr inż. Marek Babeł, dr inż. Maciej Szkoda Politechnika Krakowska, Wydział Mechaniczny, Instytut Pojazdów Szynowych.
EDIT: lub: www.tts.infotransport.pl/pl/download/5290

96
Bieżące kolejowe / Odp: Prezentacja lokomotywy elektrycznej 207E
« dnia: 29 Września 2017, 09:40:37 »
No niestety, podwozie mimo, że tanie i przestarzałe, ale ma jeszcze jedną dodatkową wadę - jeżeli ma ktoś dostęp do WOS-ów
W większości przypadków linie bez większego znaczenia dla gospodarki. Dodatkowo elektryczny Gagarin jest mniej uniwersalny od spalinowego, bo nie pojedzie po liniach bez sieci trakcyjnej, ale moja uwaga taka jak wyżej :) To jest lokomotywa z założenia zaprojektowana dla najcięższych składów 3200+
EDIT:
Na oko wózek był standardowy
Wózek ma kompozytowe nakładki wideł maźniczych i ogólnie w wielu węzłach ciernych mamy parę metal-kompozyt. Nie wymaga to smarowania itd. Silniki trakcyjne, to w przypadku tej lokomotywy jak i większości M62M są silnikami DC produkcji firmy z USA i tam też regenerowane. Silniki na maksymalne napięcie 1150 V, co pociągało za sobą konieczność zastosowania transformatora. W lokomotywie ZTCW są trzy transformatory na dużo większe częstotliwości niż 50 Hz stąd tez niezbyt wielkie i ciężkie. Zaletą takiego rozwiązania jest niewrażliwość maszyn na zły stan izolacji głównej, zawilgocenie itp. Po prostu masa lokomotywy nie bierze udziału w przepływie elektronów. Instalacja jest dwuprzewodowa tak jak w dieslach z przekładnią elektryczną i lokomotywach transformatorowych prądu przemiennego znanych u naszych sąsiadów i nie tylko. Każdy silnik jest regulowany indywidualnie i lokomotywa ma dzięki temu znacznie lepiej wykorzystywać przyczepność w zmiennych warunkach. Znacznie lepiej niż np. M62M, M62, Class66, czy elektrowozy AC pierwszych generacji tzn. wykorzystującymi silniki: jednofazowe AC lub DC sterowane poprzez regulację na odczepach transformatora. 207E będzie też lepsza od "tyrystorowych" lokomotyw produkcji czeskiej Skody, gdzie silniki pracują parami ze względu na niemożność wykonania silnika na pełne napięcie sieci 3kV - w gabarytach mieszczących się w wózku, przy indywidualnym napędzie osi ("monosilniki" się dało).
207E w praktyce może jedynie ustępować pod tym względem E6ACT i pochodnym z rodziny znanej jako "Dragon".

97
Bieżące kolejowe / Odp: Czołowe zderzenie pociągów pod Poznaniem
« dnia: 23 Września 2017, 17:31:54 »
Biovital. Różnice w wymiarach elementów podwozia pomiędzy EP08 a rodziną 07 masz podane piętro wyżej. Sprawę czopa skrętu postaram się rozeznać.

Zawsze to najlepiej samemu sprawdzić. Wg. ogólnie dostępnych danych mamy długość większą z każdej strony o 2,5 cm, a ślizgi są w osi poprzecznej wózka. Sam środek, belka bujakowa itp. są niezmienione względem EU07.

98
Nie da się żadnego radyjka zwykłego, przestroić na pasmo kolejowe.
Ja jako "zapasowe" używam SDR, czyli telefon z systemem android, kabel OTG + dekoder DVB-T na układzie RTL2832U (wielkość pendrive) za ok. 50 zł. Bardzo szerokie pasmo, kilka  rodzajów demodulacji, filtry i graficzne zobrazowanie widma. Płynna regulacja blokady szumu itp. Bardzo ułatwia pracę maszynisty.

99
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 11 Września 2017, 20:28:52 »
Bardzo ciekawa dyskusja się nam robi, jeśli są na sali jacyś maszyniści mający do czynienia z kompozytami z chęcią przeczytam ich opinię.
Takowi są. Feralnego dnia (gdy hamowałem tylko lokomotywą 1000 ton) pogoda miała się tak: https://photos.app.goo.gl/8MbUYLAxrpDHWjiE2 czyli nic nadzwyczajnego jak na naszą szerokość geograficzną (-9 do -4 stopnie C). Maszyna jest obecnie w delegacji i musiałbym prosić znajomych o przesłanie zawartości prędkościomierza. Ja swego czasu przez długi czas notowałem w notesie oprócz standardowych danych typu: ilość wagonów, ilość osi, netto, brutto - dodatkowo energię w kWh  i rodzaj wstawek. Często miałem tak, że na tej samej lokomotywie, trasie, relacji handlowej, ładunku itp. jednego dnia miałem nówki wagony na 100% kompozytach, dwa dni później to samo, ale na wagonach (tego samego typu) wyprodukowanych w 1978 i 100% żeliwie, a następne dwa dni później znów na kompozytach i tak do znudzenia.         https://photos.app.goo.gl/TGABQDafZWKQX7yp1 Parę lat temu robiłem dla przełożonych na szybko takie wykresy i mi zostały.

100
Bieżące kolejowe / Odp: Hasler - specyfikacyjne wątpliwości
« dnia: 15 Sierpnia 2017, 19:01:42 »
Czyli krótko mówiąc, co hasler to inaczej :)
Elementy z rdzeniem są mocno nieliniowe, a przy pewnym prądzie ulegają nasyceniu.

101
Bieżące kolejowe / Odp: Zastosowanie gniazda zaznaczonego na obrazku
« dnia: 22 Czerwca 2017, 17:54:25 »
Gniazdo służy do nabierania wody do umywalki.

102
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 07 Czerwca 2017, 19:27:54 »
Mam pytanie odnośnie ET40. Kolega @mechatronik udostępnił dzisiaj na Facebook-u 10 zdjęć z lokomotywy ET40-55 po naprawie P5, zapewne po jeździe próbnej. Jak się nazywają elementy przedstawione na zdjęciu numer "1" i "2"? Interesuje mnie raczej ogólny opis a nie wypracowanie co i jak działa. Z góry dziękuję za odpowiedź.

To są zwykłe diody prostownicze + elementy RC (rezystory i kondensatory). ET40 były fabrycznie w nie wyposażone. Zabezpieczały obwody lokomotywy przed pracą generatorową silników.

103
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 22 Marca 2017, 13:40:36 »
Wysilenie cieplne opornika rozruchowego na ET22 https://youtu.be/YPrh_fahXjg Może komuś się przyda :)

104
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 18:06:51 »
PS: Filmik widzieliśmy dziesiątki razy, każdy z nas.

Ja nie widziałem ani razu...

Strony: 1 2 3 [4]