Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
91
Bieżące kolejowe / Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
« dnia: 05 Września 2011, 17:34:51 »
Cytuj
MT Warszawa
Mała dygresja, mógłby mi ktoś wyjaśnić ten skrót?
MT oznaczało w latach 1997-2001 "Zakład Taboru".

92
Bieżące kolejowe / Odp: Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
« dnia: 04 Września 2011, 17:12:09 »
Możliwe że PKP InterCity opracowało nowy projekt i prywatnie zmodernizowało sobie kilka egzemplarzy, które być może mają nowsze rozwiązania konstrukcyjne.
Prędzej by zmodernizowali całą lokomotywę. W 2000 roku nie istniało nawet PKP IC, a sama hala przez krótki okres czasu należała do MT Warszawa.

@Matek123. Dzięki za odpowiedź, ale mam jeszcze jedno pytanie - na jakie napięcie są akumulatory oraz ile czasu (i z jaką VMax) mogą jechać na trybie elektrycznym?

93
Bieżące kolejowe / Akumulatorowe SM42 na Grochowie?
« dnia: 04 Września 2011, 14:46:31 »
W "Nowych Sygnałach" nr 12/2000 jest zamieszczony artykuł o pierwszym roku pracy całopociągowej hali wagonowej na warszawskim Grochowie. I zastanawia mnie poniższe:
Cytuj
Manewry zapewniają lokomotywy SM42 dostosowane do napędu elektrycznego, dzięki czemu hali nie zanieczyszczają spaliny, mniejszy jest też hałas.
Jak powszechnie wiadomo, eksperyment z EPA42 nie wypalił, zatem w jaki sposób te stonki korzystają z owego "napędu elektrycznego"? Widziałem na Grochowie część lokomotyw tej serii z żółtymi tablicami numerowymi, czy to są właśnie te SM42?

94
Inne niekolejowe / Odp: Twoje osiedle a bezpieczenstwo.
« dnia: 02 Września 2011, 13:23:55 »
No to super... właśnie 8 września wybieram się na III Zjazd Twórców Gier, mający miejsce na Politechnice Łódzkiej. I tak, będę obładowany tobołami, miał laptopa na dodatek. I teraz nie wiem czy po wyjściu z Fabrycznego będzie sytuacja typu, że wyskoczy mi łysa małpa i zacznie bić mnie "za Legię" (której nawet nie jestem kibicem, ale jako że pochodzę z tamtych stron...). Poza tym na początku sierpnia cały dzień spędziłem w Łodzi, obijając się tramwajami (pod)miejskimi tu i tam, i jakoś nikt mnie i mojego kumpla nie zaatakował. Cholera, gdybym miał tylko jakąkolwiek broń (niekoniecznie palną)...

95
Bieżące kolejowe / Odp: "Samobójcza Rodzinka"
« dnia: 30 Sierpnia 2011, 11:29:24 »
A najciekawsze jest to, że filmował to jeden z czołowych Łowców Rp1, którzy są znani z podobnie absurdalnych akcji...

96
Bieżące kolejowe / Odp: pociągi pancerne
« dnia: 24 Sierpnia 2011, 00:12:17 »
Stanowisko maszynisty w tym pociągu przypomina nieco te z lokomotyw V36, budowanych jako manewrówki dla Wermachtu.

97
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 17 Sierpnia 2011, 00:41:08 »
Te jadące z Moskwy nie mieszczą się w europejskiej skrajni, na pewnym odcinku nie jadą żadne restauracyjne, dopiero dopinają w Warszawie polskie.
Dokładniej od Brześcia do Warszawy. Podobnie ma się sytuacja z corocznym "Bernsteinzugiem", który po Polsce jeździ z naszą restauracją, a za Bugiem dopinają stodołę. W 2006 roku na tym pociągu, co ciekawe, rolę restauracyjnego spełniała... szczęśliwicka salonka.

98
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 01:44:23 »
Drugi za siódemką był kompletnie rozbebeszony, mimo naprawy głównej w 2006 roku coś widocznie mu się nieszczęśliwego przydarzyło. Wnętrze miał w standardzie IC. Natomiast wagon drugi i trzeci za stonką były nadpalone, z czego dwójka to kompletna pożoga, a jedynka była podpalona w kilku miejscach.

99
Bieżące kolejowe / Odp: Komfort w TLKach Łódź-Warszawa
« dnia: 29 Lipca 2011, 20:15:12 »
Dodam jeszcze, że po składzie chodził "człowiek-wars" z wózeczkiem, co na tak krótkiej trasie jest raczej niespotykane.

100
Bieżące kolejowe / Odp: Komfort w TLKach Łódź-Warszawa
« dnia: 29 Lipca 2011, 13:53:00 »
Miałem okazję właśnie skorzystać z jednego składu TLK. No co mogę powiedzieć... pierwszy, w którym jechałem, mianowicie 144A niezmodernizowany, acz z klimatyzacją (fabryczną). Bardzo ciekawy i klimatyczny wagon, acz zużycie niektórych elementów, w tym WC, wskazywało że czeka go jakaś naprawa, najpewniej główna. Drugi wagon za lokomotywą to zmodernizowany Z2B Bautzen, świeży aż ową świeżością pachniało, inna sprawa że w WC był już niezły chlew... Wracałem natomiast zmodernizowanym 144A, który z niewiadomych przyczyn posiada okna otwierane mimo klimatyzacji, a ta i tak nie działała jak należy.

101
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 18 Lipca 2011, 00:07:16 »
One już nie wrócą.
Widziałem je przy okazji DTK w TG. Wszystkie mają zaspawane okna, absolutnie wszystkie, to oznacza tylko jedno.

102
Bieżące kolejowe / Odp: PKP w rękach niemieckich
« dnia: 15 Lipca 2011, 13:51:28 »
Trochę historii... W roku 1994 połączono Deutsche Bundesbahn i Deutsche Reichsbahn w znane nam obecnie DB AG. Wówczas kolej w dawnym NRD bardzo oberwała, zlikwidowano wiele połączeń, taboru. Mam więc obawy, że ta historia może się powtórzyć w przypadku przejęcia kontroli nad np: PKP Cargo czy Intercity. Poza tym, sam fakt, że tak strategiczny sektor jak transport kolejowy, znajduje się w rękach obcych, jest dla mnie niepokojący.

A wymiana taboru odbędzie się prędzej czy później, gorzej jest z zachowaniem owego taboru dla przyszłych pokoleń w muzeach. Już kończą się bipy, a jedynie jest zachowany jeden zespół 2-członowy. Podobnie z SU45.

@Dół - zachowana, czyli już w skansenie, los tych w czynnej służbie jest niepewny. Rok temu do Chojnyej na złom poszła "zabytkowa" z PR Wrocław, którą woziliśmy się na DTP 2008 i imprezie do Tomaszowa/Spały z SP42.


Odmiana nazwy tej miejscowości jest "tu".

Kamils

103
Bieżące kolejowe / Odp: Szkolenie w Żmigrodzie.
« dnia: 14 Lipca 2011, 01:40:04 »
Traxxy Lotosowskie też mają 140km/h max.
Bo to są Traxxy F140MS, KM kupiło natomiast P160DC.

104
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 12 Lipca 2011, 10:06:52 »
No, w końcu ktoś się zabrał za historyczny tabor. Nie ma obecnie w ruchu ani jednego wagonu sypialnego z logotypem "Wars" na burcie i o błękitnych barwach. Acz na drugim wagonie sypialnym okna powinny być inne, gdyż na teksturze widnieją okna polskie które wagon zapewne dostał około 2000 roku w trakcie naprawy. Biały pas też powinien zostać wydłużony. Nie widzę także przycisku dzwonka, wskaźnika zajętości miejsc, oraz uchwytów na numery/tablicę relacyjną.

Natomiast wagon B11mnouz posiada wózki typu GP200, gdyż jest to zmodernizowany Z2B budowy Bautzen.

105
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 12 Lipca 2011, 09:58:11 »


"The Traveler", tytułowy utwór z gry "Crusader: No Remorse". Tytuł kawałka mówi sam za siebie :). Przyznajcie, czy nie kojarzy wam się z podróżami? Jak będę klecił porządną kompilację filmów kolejowych, użyję go bez wahania.

106
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 10 Lipca 2011, 23:48:10 »
Miałem okazję podziwiać EU07-1510 na DTK w Gliwicach i Tarnowskich Górach. Muszę przyznać, że takie właśnie modernizacje powinny być wykonywane. Siódemka ogólnie jest dobrą i sprawdzoną konstrukcją. Seria 15xx ma jednak uproszczony, ergonomiczny pulpit z nowym, elektronicznym Haslerem. Bardzo zainteresował mnie prosty przełącznik sygnałów świetlnych, dzięki któremu maszynista nie musi się bawić w przekładanie pojedynczych hebelków do ustawiania oświetlenia maszyny. Przedział maszynowy również nie był za bardzo zmodyfikowany. Mimo wszystko zostawiono klasyczny nastawnik jazdy z wałem kułakowym oraz krany hamulca Oerlikon. Nic więcej nie trzeba zmieniać. Maszyniści potwierdzają moją opinię, zupełnie co innego mówią o zmodernizowanych ET22.

107
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Dni Techniki Kolejowej 2011
« dnia: 02 Czerwca 2011, 21:17:15 »
Bardzo ciekawa jest pozycja "prezentacja symulatora pracy maszynisty". Pewnie nie to samo co ten EP09 u CS Szkolenie i Doradztwo, ale i tak się brzmi ciekawie.

Nie jest to informacja dotycząca wątku. Bocznica, także dla postu odpowiadającego.
Krzysiek626

108
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Dni Techniki Kolejowej 2011
« dnia: 01 Czerwca 2011, 12:39:08 »
Cytuj
-wystawa eksponatów taboru kolejowego
(Nie bić proszę.)
Jakie to konkretnie eksponaty będą, jeśli wiadomo? Oprócz Ty42-44, bo o ile mi wiadomo, ten parowóz ma być.

W tym wątku nie pytamy. W tym wątku piszemy jeśli posiadamy informacje związane z tematem. Bocznica.
Krzysiek626

109
Dla mnie najbardziej dolegliwymi wadami są długość wczytywania scenerii oraz brak możliwości zapisu.

Odnośnie pierwszego – symulator wczytuje całą scenerię, dopiero potem można zacząć jeździć. W różnych grach gdzie mamy do czynienia z rozległym terenem, tenże jest podzielony na kafle, które się doczytują (wraz z zawartością) na bieżąco. Więc najlepiej wczytać na starcie bardziej ważne dane, a te pomniejsze doczytać w trakcie symulacji. No i właśnie brak możliwości zapisu jest dużym utrapieniem. Nie każdy chce/może siedzieć całe godziny żeby ukończyć służbę w MaSzynie. Przypominają mi się trochę dawne czasy, kiedy przed Mechanikiem siedziałem cholera-wie-ile żeby przejechać całą trasę, a naciśnięcie Escape kończyło zabawę.

Jeszcze poruszę kwestię terenu w symulatorze. W Trainz i MSTS teren jest oparty na polygonach, rozwiązanie dosyć powszechne, ale nie pozwala na dokładniejsze odwzorowanie terenu. Grał ktoś może w starą "Delta Force"? W tej grze teren jest odwzorowany przy użyciu tzw. vokseli (ang. volumetric pixel, piksel sześcienny). Wg. mnie daje to większe możliwości przy tworzeniu terenu dla tras, szczególnie w oparciu o dane DEM (digital elevation model).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Voxel

110
Ajj... to chyba już dawna historia. Obecnie zostaje pośpiech z grupą wagonów do Terespola.

111
Oczywiście D29-2 na odcinku Siedlce-Warszawa Wschodnia... Nawet najszybszy pociąg nie sprawi, że będzie choć odrobinę ciekawiej. Jak nie ma z kim wracać do Siedlec, to idzie zasnąć.

112
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 15 Maja 2011, 12:23:21 »
Czwarty człon jest od EW58-006.

A tymczasem, nie wiem czy widzieliście, małe nagranie z ostatnich chwil istnienia budynków ZNTK Lubań Śląski. Nóż w kieszeni się otwiera, kiedy widzi się działające jeszcze 10 lat temu zakłady w stanie kompletnego rozkładu... Dzień po mojej wizycie zaczęto wyburzać hale, w tym wachlarzówkę pamiętającą drugą poł. XIX wieku (na ścianie była data 1888).


113
Screeny / Odp: Kuszetka
« dnia: 14 Maja 2011, 12:54:05 »
Nie nie nie! Kuszetki 110A nie miały drzwi automatycznych w żadnej formie! Znajdź pierwszy lepszy wagon tego typu od strony czoła i zrób zdjęcie na tex, trudne? Ewentualnie można się któregoś kolegi z forum zapytać o takowe...

114
Bieżące kolejowe / Odp: Noc Muzeów 2011 w pociągu
« dnia: 13 Maja 2011, 15:08:14 »
Wg. info na stronie pociągu wąskotorowego do Jeżowa nie będzie.

115
Screeny / Odp: Wagon sypialny
« dnia: 10 Maja 2011, 21:07:24 »
Ani też żadna kuszeta typu 110A nie posiada takich drzwi czołowych. Tak poza tym to fajnie to wygląda.

116
Tabor kolejowy / Odp: VOITH
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 15:50:47 »
Gravita... ciekawa nazwa, acz już widać, że lokomotywa bazuje na starym i sprawdzonym dizajnie manewrówek G1202BB budowanych w Kiel jeszcze gdy zakłady nazywały się Maschinenbau Kiel (MaK). Głównymi odbiorcami tych lokomotyw byli rozmaici przewoźnicy prywatni w RFN i nie tylko. Charakterystyczne są wózki oraz położenie kabiny w lokomotywie.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/451770/kategorie/Deutschland~Unternehmen~RBG+Regental+Bahnbetriebs-GmbH.html

117
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenia czeskich lokomotyw
« dnia: 08 Kwietnia 2011, 19:27:09 »
OK, dajmy więc numer wagonu: 58 51 59-?? 10?-0. Można poznać po cyfrze samokontroli "0" brakujące cyfry w numerze? Jeśli tak, to ciekawi mnie, w jaki sposób można owe cyfry odkryć?

118
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony EN Jan Kiepura
« dnia: 08 Kwietnia 2011, 18:28:53 »
Niemieckie kuszetki mają oznaczenie Bcvmz, i zostały zbudowane na bazie wagonów 2 klasy dawnych Deutsche Bundesbahn. Część z nich ma malowanie DB AutoZug, część po spółce CityNightLine która została kupiona przez DB AG, no i oczywiście w malowaniu Jana Kiepury, choć te sobie czasem jeżdżą nie tam gdzie trzeba... co się zdarzało też naszemu restauracyjnemu Henschlowi Z1, który czasem pojawiał się na IC w Szczecinie. Za wagon barowy jeździł rok temu polski 113A, ale odpinano go na granicy (VMax=160 km/h), dziś jest to wagon barowy/2 klasy typu 155A, przebudowany z XB w 2007 roku. I ten ostatni, mimo bycia zmodernizowanym, w dalszym ciągu posiada normalne, otwierane okna.

119
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 31 Marca 2011, 13:52:43 »
Jeśli stały na terenie zakładu taboru należącego do spółki, w tym przypadku Intercity, to nie muszą płacić. Wagony, o ile się nie mylę, już zostały pocięte, tak samo jak te z Wrocławia/Poznania.

120
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity sprzedaje lokomotywy
« dnia: 27 Marca 2011, 18:58:03 »
Z jednej strony - przestarzałe lub skorodowane lokomotywy, fakt, nic nie żyje wiecznie. Ale czy panowie z PKP IC zastąpią je czym innym, choćby towarowymi EuroSprinterami? Zapewne nie, bo po co rozwijać usługi dla "szarego klienta"...

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11