Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
121
Bocznica / Odp: Przyczyny unieruchomienia jednostki EW51
« dnia: 17 Marca 2011, 18:30:22 »
Pewnie chodzi o jakiś szwindel (jak zwykle). Dwie sztuki (czy trzy) EW55 też miały być zachowane, ale zostały pocięte na terenie ZNTK Mińsk-Maz... w niezbyt jasnych okolicznościach.

122
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 16 Marca 2011, 17:16:12 »
Bardziej nadaję się do ROTFL, ale tam to tylko MaSzynowe obrazki, także umieszczam tutaj. Z nieoficjalnych doniesień, DB wykupiło Przewozy Regionalne. Pierwsze oznaczenia nowego właściciela już się pojawiły. Tutaj na czole EN57-1720, który odpoczywał w Wiśle Głębce.
Za mały ten "keks" ;). Ciekawie by wyglądał z większym, starym logo Deutsche Bundesbahn (Alter Keks) na czole, gdyż samo malowanie kibli PR nawiązuje do schematu "Altrot", który był w latach 60-70 powszechny na lokomotywach serii 220 (V200), 218 (V164).

http://www.petersguss.de/images/upload/picture_280.jpg - O, takie coś :)

123
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 11 Marca 2011, 19:55:44 »
Czy ta nowa siódemka ma trzy układy? Bo z tego co widać na zdjęciach to nie odnoszą się one do napięcia w sieci.
Jakby jej domontowali po jednym silniku trakcyjnym na wózek to może by i miała te 3 układy :P

124
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 11 Marca 2011, 13:42:22 »
Kiepski argument. Produkcja sputników rozpoczęła się ~50 lat temu, zakończyła 40 lat wstecz, a mimo to ET21 nadal jeżdżą i są modernizowane (co prawda przez prywaciarzy, ale zawsze). Z tego co słyszałem to EU06 trzymają się lepiej niż wszechobecne siódemki.
Ano, EU06 są lepiej wykonane od siódemek, które często nie nadawały się na naprawy przez sfatygowaną ramę lub przeżarte pudło. Myślę, że EU07-509 jest najlepszym przykładem słabej jakości wykonania w stosunku do pierwowzoru. A czy wiecie, że jeden niemiecki prywaciarz eksploatuje jeszcze "krokodyla" (lub kilka takich) serii E94? ;) Zresztą nasi południowi sąsiedzi po dziś dzień jeżdżą jeszcze w sporej ilości starymi elektrowozami ze Skody.

125
Bieżące kolejowe / Odp: Barwy EN57
« dnia: 05 Marca 2011, 15:41:38 »
Gdyby nie to szare, to by wróciło stare PaFaWagowskie malowanie. Żółty zgarniacz jest nowością, bo pozostałe składy w tym malowaniu nie miały farbowanych na żółto.
Ale... przecież tym pseudo-nowoczesnym biurokratom nie będzie pasować "złe, niedobre, brudne i KOMUNISTYCZNE malowanie!1". Zrobili więc coś takiego, niemniej jednak, jakby przymknąć oko na pewne mankamenty w tym dizajnie, jest OK.

126
Bieżące kolejowe / Odp: Jak to jest z kolejami w USA?
« dnia: 10 Lutego 2011, 13:04:25 »
Jeszcze co do amerykańskiego taboru... Oglądałem kiedyś program o prywatnych przewoźnikach w ameryce, i wychodzi na to że ich loki to totalny złom (ok. 60 lat jak coś).
No, maszyny typu SD40-2 albo GP38, to mogą być tym "złomem", gdyż to są sprawdzone i trwałe konstrukcje. Ale różne wynalazki w USA nawet nie miały dane "przeżyć" nawet 5 lat czy dekady. Kiedyś Rio Grande zamówiło kilka spalinowozów z przekładnią hydrauliczną w niemieckiej firmie Maschinenbau Kiel (producent słynnych V200 i nie tylko). Bardzo szybko wyleciały z eksploatacji, podobnie jak sterta innych nietypowych serii, które czasem liczyły po 2 maszyny. Sporo tego sprzętu opisał BarT pod zdjęciami tychże na WRP, polecam obejrzeć i przeczytać. @LHS_ST40S - GE-9-44CW to inna bajka, ten sprzęt jest sporo nowocześniejszy.

A co do zabezpieczeń - ponoć u nich trzeba trzymać pedał umiejscowiony pod pulpitem w trakcie jazdy. Zatem sposób ominięcia zabezpieczenia jest dziecinnie prosty: położyć cegłę czy inny ciężki przedmiot. Sztuczna inteligencja nie powstrzyma naturalnej głupoty.

Rozi

127
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywa EU07-303 Małgorzata
« dnia: 21 Stycznia 2011, 14:36:52 »
Na starym WGK było foto EU07 świeżo wyprodukowanej w Ceglorzu, rok 1992 bodajże. Maszyna miała fabrycznie żółte czoło.

128
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywa EU07-303 Małgorzata
« dnia: 21 Stycznia 2011, 13:47:54 »
Ale jej to wymalowali, na białym prostokącie :p. No i samo malowanie nie jest rewelacyjne, ten sam "ludwik" (bo wygląda to jak płyn do mycia naczyń) co od 2002 roku. Trapez z fabrycznymi odcieniami zieleni albo żółte czoło to były fabryczne malowania dla typu 303E :)

129
Bieżące kolejowe / Odp: Kabina EW55
« dnia: 18 Stycznia 2011, 20:29:55 »
Były swego czasu resztki w PRST Łuków jako pomieszczenia dla sprzątaczek. Obecnie nie ma śladu po nich. W ogóle 3 ezety serii EW55 miały być zachowane na potrzeby muzealne, stały na terenie ZNTK Mińsk Mazowiecki. Swojej służby w muzealnictwie nie doczekały się, zostały skasowane.

130
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi Rosyjsko-Polskie
« dnia: 30 Grudnia 2010, 12:20:41 »
Jeszcze odniosę się do składu pociągu "Polonez". Raz w nim kursują wagony PKP (popularne Gorlitz75 lub ich odmiany), raz RŻD (typ Schlafwagen WLX). W przypadku tych drugich, wszystkie (poza skrajnymi) łączone są sprzęgami typu SA3, tworząc zwartą grupę wagonów. Takie (oczywiste) rozwiązanie skraca czas postoju w Brześciu nad Bugiem.

W załączniku zdjęcie czoła wagonu z zamontowaną "pięścią Breżniewa", wyłączonego ze składu "Poloneza" który rok temu uczestniczył w wypadku w Borkach Kosach (prowadziła EP07-444). Wagon z drugiej strony ma natomiast zamontowany klasyczny sprzęg śrubowy.

131
Bieżące kolejowe / Odp: Pociągi Rosyjsko-Polskie
« dnia: 28 Grudnia 2010, 00:18:42 »
Używa się to tego celu także węglarek 4-osiowych. I skoro poruszony został temat sprzęgów samoczynnych...

Na Deutsche (Bundes)Bahn stosuje się w niektórych lokomotywach serii 151 (a dawniej i 150) specjalne sprzęgi samoczynne typu "Unicupler AK69e" do ciągnięcia ciężkich transportów rudy, dzięki czemu mogą one obsługiwać składy nawet do 6000 ton. Najwidoczniej podobnie miało być na PKP z transportami węgla. Właśnie do tego celu lokomotywy ET41 zostały wyposażone w możliwość zabudowy sprzęgu automatycznego typu SA3, zaprojektowano także 6-osiowe węglarki serii Eaaos (typ 601W). Wyszło jednak na to, że te węglarki robią wyłącznie za wagony ochronne do sprzęgania wagonów rosyjskich, spora część wagonów tego typu wala się bez zatrudnienia na stacji w Czeremsze.

132
Bieżące kolejowe / Odp: EP05-16 do naprawy?
« dnia: 25 Grudnia 2010, 16:21:43 »
Marne szanse na to.

133
Bieżące kolejowe / Odp: Malowanie En 57
« dnia: 20 Grudnia 2010, 22:15:44 »
Lubelskie były żółto-niebieskie, ta mogła być łukowska, albo warszawska (to prędzej, bo z Warszawy do Dęblina zazwyczaj jeździły 2 ezt).

W Lublinie mieści się tylko siedziba zakładu PR, lokomotywownia (PRST) znajduje się w Łukowie. A zatem PR Lublin posiadał zarówno żółto-niebieskie, jak i pomarańczowe EN57. Jako ciekawostkę dodam że w Łukowie właśnie jest odstawiona ostatnia jednostka w barwach pomarańczowych, numer 1511. Stan kiepski, ale do naprawy nadaje się.

134
Bieżące kolejowe / Odp: Barwy EN57
« dnia: 06 Grudnia 2010, 15:46:24 »
Dziś jazdę próbną Mińsk Maz.-Siedlce-Mińsk Maz. odbył EN57-1045, pomalowany był w dziwne biało-czerwone barwy z czarnym pasem okiennym oraz czarnym czołem. Wpierw sobie pomyślałem "Co to ma być?", jednak przypomniałem sobie, że ten schemat noszą także wielkopolskie szynobusy, zatem jednostka z PR Poznań (a zapewne niedługo będą to Koleje Wielkopolskie). Zdjęcia niestety nie posiadam.

135
A czy ona przypadkiem fabrycznych pantografów nie miała?

136
Bieżące kolejowe / Odp: Wózki typu Wegmann w wagonach?
« dnia: 08 Września 2010, 18:54:26 »
Czyli rozumiem, że wagony o których wszyscy mówili, są nieeksploatowane. Pomijając ten z 4ANc, zainteresowała mnie reszta. Te z Krzeszowic, są mocno rozbebeszone? Byłaby jakaś możliwość ich przejęcia i odrestaurowania? Bo skoro niszczeją...
O ile wszystko poszłoby dobrze, może wróciłyby na szlak w zestawieniu z SA110. Ale to jeszcze odległy plan.
Pozdrawiam z pracy. ;)
Ten białostocki wagon pomimo nieoryginalnego podwozia jest ciekawym egzemplarzem (tak jak i ten z Wolsztyna) gdyż posiada ogrzewanie ropne, które było dla tego typu drugą cechą charakterystyczną obok wózków. Reszta przebudowanych na socjalne posiada klasyczne ogrzewanie z piecem węglowym znane z wagonów sypialnych budowy niemieckiej.

Krzeszowickie? W sumie nie są spalone czy uszkodzone mechanicznie, ale wewnątrz totalny bałagan (fekalia, butelki po "napojach" i inne niespodzianki). Obydwa były wagonami sypialnymi, dopiero potem przerobione na knajpę pseudo-skansenu, co niektórzy sądzili że to zachowane wagony restauracyjne z Jugosławii, a to nieprawda. Na Grochowie mieli też do ok. 2003 roku kilkanaście pocztowych wagonów tej samej produkcji, jednak stały na niemieckich wózkach typu MD524. Niestety, wyparowały bez śladu zaraz po zakończeniu przez PKP większości przewozów pocztowych...

Pomysł z przywróceniem na szlak jako doczepy do zespołów motorowych SA110? Eeee... :p, nieco dziwny pomysł. Lepiej byłoby je odbudować zgodnie z dokumentacją i pomalować w barwy WARS z lat 70, jako jakieś eksponaty. Wszyscy jednak wiemy jak tego typu sprawy w Polsce wyglądają.

137
Bieżące kolejowe / Odp: Wózki typu Wegmann w wagonach?
« dnia: 08 Września 2010, 11:34:33 »
Zachowane wagony typu Gosa76 stoją w:
-Kamieniu Pomorskim (jako wczasy)
-Białystok (socjalny, wózki 4ANc, ogrzewanie ropne!)
-Krzeszowice (2 zdemolowane, na terenie pseudo-skansenu)
-Idzikowice (socjalny, malowanie ciemnozielone)
-Włoszczowa Płn. (socjalny, malowanie szare)
-Warszawa Grochów (socjalny, podobno przeznaczony na złom :/)
-Wolsztyn (socjalny, ogrzewanie ropne!)

Nie wiem co się dzieje z tym egzemplarzem co stał w Lublinie. W roku 2005 pocięto na złom dwie sztuki tego typu (socjalne) w Sokołowie Podlaskim, stacje mac. Warszawa Grochów (niebieska) i Szczęśliwice (zielona). Firefoxfan powinien (na pewno ma ;]) zdjęcia jak stały w Sokołowie oczekując na palnik. Jakbym o jakimś zapomniał, to proszę dać znać :)

138
Bieżące kolejowe / Odp: Malowania IC
« dnia: 13 Sierpnia 2010, 22:54:31 »
Mam nadzieję że nic złego nie zrobiłem odświeżając temat ;)
Spojrzyj na daty ostatnich wątków i przemyśl czy faktycznie go odświeżyłeś…
Quark-t


Jakiś tydzień czy dwa przed pociągiem do Katynia widziałem EP07-332 IC która była pomalowana na zielono (świeża była). Wewnątrz siedzieli faceci z ZNTK Mińsk-Maz. Potem ta maszyna ciągnęła nadzwyczajnego do Katynia. Możliwe jednak, że to tylko wyjątek jeśli chodzi o malowania lokomotyw IC.

139
Po pierwsze - konsekwentna modernizacja magistral biegnących przez kraj do 160 km/h. Czemu napisałem "konsekwentna"? Otóż proszę spojrzeć na odcinek W. Rembertów-Mińsk Maz. Już mamy tam ograniczenie w Sulejówku do 130 km/h! Wschodnia E-20 była niezwykle mozolnie modernizowana. Wpierw w latach 1999-2000 oddano do użytku wspomniany odcinek, a około 2005 (dopiero!) doprowadzono modernizację do Siedlec. Niedawno (2007-2009) zrobiono nową nawierzchnię na odcinku Siedlce-Łuków. Co z tego wynika? "Mińska" część modernizacji już się sypie. Oczywiście funduszy by zrobić to "za jednym zamachem" nie było. Dodam jeszcze, że na wschodniej E20 na stacjach zastosowano rozjazdy po których można jeździć max 40 km/h po kierunku zwrotnym, czemu? CMK natomiast powinna być dostosowana do ruchu z prędkościami 200 lub 250 km/h, i to powinna być ta Kolej Dużych Prędkości.

Po drugie - zakup nowego taboru i jego odpowiednie wykorzystanie. W latach 90. PKP miało zakupić serię EU11 i EU43 do obsługi E20 w kierunku Berlina oraz CMK. Wobec tego były już plany przenosin EP09 z Olszynki na inne szopy, gdyż te miały być zastąpione przez wyroby ADTranzu. No niestety jak każdy wie, plany zakupu nowych jednostek taboru się nie powiodły. Gdyby jednak do tego doszło, EP09 moglibyśmy widzieć dziś pędzące 160 km/h na wschodniej E20 i nie tylko. A tak to mamy jedynie siódemki z pośpiechami które mogą jechać tylko 125 km/h, mimo że magistrala pozwala na więcej. No, była sobie ta "Aleksandria" do Siedlec ale jak wiemy, to pic na wodę był. Swoją drogą - czemu EN57 na wschodniej E20 sunie się rozkładowo 80 km/h, skoro te same pojazdy jeżdżące odcinkiem W. Praga-Nasielsk mogą pędzić z prędkością konstrukcyjną?

Po trzecie - koordynacja między spółkami. Bez niej naprawdę kolej w Polsce daleko nie zajdzie. Jeśli PLK będzie się obijać z modernizacjami tras, a IC w tym samym czasie będzie kupował nowy tabor to pojedziemy szybciej? Chyba nie...

Do tego dodam takie sprawy jak ceny biletów oraz nie dbanie o połączenia lokalne. Sieć kolejowa jest niczym sieć rzeczna - dopływy zasilają główne rzeki. Więcej linii lokalnych = więcej pasażerów na liniach dalekobieżnych. Co do cen biletów, powinno się ujednolicić taryfę jak w Czechach, myślę że wyszłoby to na dobre kolei.

Dużo można by jeszcze wymienić, co w Polsce powinno się zrobić z koleją przed budową tych "KDP" lub "igreka", ale szkoda klawiatury na opisanie tego całego bajzlu

140
Tabor kolejowy / Odp: Co to za wagon?
« dnia: 15 Sierpnia 2010, 13:31:51 »
1. Na pewno lepiej się wpisuje w łuki niż wagon ze "stałymi" osiami.
2. Inny typ prowadzenia zestawów kołowych. Wspomniane Bi28/29 oraz wszelkie 2-osiowe wagony towarowe mają prowadzenie widłowe, natomiast wagony typu 94A - kolumnowe. Wpływa to na mniejsze zużycie nawierzchni oraz spokojniejszą jazdę.

http://bana.rail.pl/tymczas/wozki/prowadzenie_zestawow.pdf - tu małe coś o prowadzeniu zestawów kołowych.

141
Tabor kolejowy / Odp: Co to za wagon?
« dnia: 14 Sierpnia 2010, 19:12:02 »
Dwie sztuki wagonów tego typu są w posiadaniu TOZKiOS w Pyskowicach. Pochodzą one wraz z salonką produkcji Lilpopa z kopalni piasku Szczakowa. Byłem wewnątrz jednego z nich i śmiem stwierdzić, iż to na zewnątrz wygląda na skróconego znacznie ryflaka, wnętrze jednak przypomina bonanzę (te same kanapy). Najciekawsze jednak są wózki. Tak, wbrew wszelkim pozorom nie są to osie jak w np. wagonach Bi28/29, lecz wózki jednoosiowe (osie toczne w parowozach też są na wózkach 1-osiowych). Wyglądają jak powszechny 4ANc skrócony do jednej osi, prądnica też ta sama co w wagonach standardu "Y".

142
Chociaż to lepiej. Unia Europejska zaczyna się dobierać do naszych lokomotyw manewrowych z powodu zbyt dużej emisji spalin, tak słyszałem kilka tygodni w radiu.
Oh... "normy" unijne. Się przejąłem... a w Rosji 3TE10 smrodzą sobie ile chcą, i jakoś głośno nie jest. Ekologia to tylko pretekst wykorzystywany przez władze unijne.

143
Bieżące kolejowe / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 12 Marca 2010, 23:18:59 »
Akcja Palnik też niestety powiodła się i w Czeremsze. Wszelkie trupiaste ST44 z tamtej szopy zostały migiem zarżnięte. Niestety, nie ominęło to także egzemplarza #007. Ta lokomotywa była kamieniem milowym w dziejach tamtejszej stacji, powinna stać jako pomnik przed szopą. CT Podlaski kisi tam także sporą grupę fiatów. Numery 027 i 030, stojące od 2003 roku na 100% pójdą na odstrzał, jeśli tylko zajmą się na fiaty. Młodsze egzemplarze może pójdą do przeróbki na ST45. A jeszcze 5 lat temu... były pociągi na fiatach. Jak ten czas szybko leci i nieubłaganie.

Co do byków z Wrocławia, niech zgadnę że z dymem poszedł 010...

144
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 11 Stycznia 2010, 23:38:16 »
http://ogk.cal.pl/details.php?image_id=3587

A zobaczcie, jak dzielna pierdzirura ze sporą zdawką się przebijała przez śnieg podczas powrotu z Sokołowa do Siedlec.
Co do opóźnień, dziś jedna osobówka jadąca z Warszawy miała +60 minut opóźnienia. Nie wiem co się działo, kolega (nie-MK), który dojeżdża z Mińska na uczelnię do Siedlec wspomniał tylko o dłuższych postojach na przystankach. Możliwe, że w takich warunkach SBL nawalała.

145
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny lokomotyw Maszyny w MSTS???
« dnia: 29 Grudnia 2009, 14:26:27 »
Modeli kabin w MSTS chyba nie będzie(nie ma takiej możliwości), chyba chodziło o porobienie zdjęć elementów kabin z MaSzyny, w różnych pozycjach.
Powstaje Open Rails Train Simulator. Czyli symulator na licencji open-source, korzystający z zasobów MSTS. Ciekawe jak projekt wypali, czy w ogóle wypali (no wiadomo, M$ może się rzucić na autorów z pazurami). Już we wczesnych wersjach widać poprawę wydajności w stosunku do oryginalnego MSTS. Możliwe że dalsze stadia projektu przyniosą trójwymiarowe kabiny, kto wie co z tego wyjdzie? Na pewno coś lepszego, niewykluczone są trójwymiarowe kabiny.

ogólnie jest pozytywnie nastawione do Maszyny.
Czego przykładem jestem ja :)

146
Bocznica / Odp: Traxxy w PR!
« dnia: 29 Listopada 2009, 18:44:16 »
A na WRP pojawiają się dziwne komentarze odnośnie Traxxa PR-ów takie jak: "Na ****** im ta lokomotywa?"...

To wnosi coś do naszej wiedzy? Bocznica.
Krzysiek626



147
Bieżące kolejowe / Odp: Dzień Kolejarza 2009
« dnia: 18 Listopada 2009, 19:16:02 »
W Krakowie będzie w niedzielę 22 listopada. Prawdopodobnie ja też tam będę :}

148
Bieżące kolejowe / Odp: IC będzie naprawiać uszkodzone lokomotywy
« dnia: 15 Listopada 2009, 00:46:27 »
http://rail.phototrans.eu/14,42162,0.html
Środkowy wagon jakby z VT624 (SA110). Ba, to na stówę jest wagon środkowy od VT624.

149
Bieżące kolejowe / Odp: IC będzie naprawiać uszkodzone lokomotywy
« dnia: 14 Listopada 2009, 14:02:50 »
Że tak zapytam, jakie niemieckie SZT? Bo chyba nie ICE-TD ;)

150
Na warsztacie / Odp: Kabiny do lokomotyw SM15 i SM25.
« dnia: 14 Listopada 2009, 14:01:43 »
A to może oznaczać, że kabina jest wystarczająco zdekompletowana, żeby tam nie zaglądać.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11