Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11
61
Na warsztacie / Odp: Coś z lat 80
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 22:44:42 »
Pierwszą charakterystyczną cechą jest poziome (a nie pionowe, jak zwykle) usprężynowanie I stopnia (tj. między maźnicą a ramą wózka), wystarczy się dobrze przyjrzeć na pierwszej fotografii. Druga cecha to koła monoblokowe, zamiast klasycznych kół obręczowanych. Niestety te innowacyjne rozwiązania były równie dobrze przyczyną dość wczesnej eliminacji tych wagonów z ruchu - części do nich były kupowane za dewizy, czyli były bardzo, bardzo drogie.

A ja mam pytania: czemu bar WARS jest oznaczony jako 2 klasa? Na jakich fotografiach bazowałeś?
Wagony 113A pierwotnie posiadały przedziały 2 klasy i były oznaczane jako seria 'BJwxz'.

62
Na warsztacie / Odp: Coś z lat 80
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 22:38:50 »
Tak, były to wagony serii 'Jwxz', budowy jugosłowiańskich zakładów GOSA z lat 70. I pod żadnym, ale to żadnym pozorem nie mylić tego z obecnie spotykanymi Bautzenami z 1989. Dlatego więc zaleca się wykonanie nowego modelu od zera, oczywiście z charakterystycznym podwoziem Wegmanna i kołami monoblokowymi. Można by potem opracować na bazie tego od razu tekstury do sypialnej Gosy (też seria taka sama jak w przypadku wagonów z Görlitz - 'WLABwxz').

A skoro już jestem przy temacie wagonów sypialnych budowy niemieckiej, to mała uwaga ode mnie - one dostawały okna polskie w wyniku napraw co najmniej od połowy lat 90. Wcześniej występowały standardowe, niemieckie okna (podobne do używanych w np. wagonach XB - mogę zawsze posłużyć materiałem zdjęciowym, jakby co).

Ogólnie miły dla oka projekt - tak trzymać.

63
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 16:42:43 »
Wątpię, Cargo podobno się wycofuje z eksploatacji stonek ze starszymi wózkami (Newag przerabia tylko nowsze egzemplarze na 6Dg).

64
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 09 Sierpnia 2012, 09:28:56 »
Cytuj
SM42 - 5 szt.
SM31 - 2 szt.
Przejeżdżając przez DG Ząbkowice 25 lipca widziałem skład z 3 stonkami i 2 trumnami z Łaz. Jedna ze stonek, na końcu składu, była w barwach Cargo (też jechała na złom?).

65
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 21 Kwietnia 2012, 15:38:33 »
http://www.kolejowaklatka.org/foto/001/4/big/1492.jpg - schemat "skarżyski", występujący na przełomie wieków. Używany w czasach gdy EN57 z tych okolic podlegały jeszcze pod MT Skarżysko, po utworzeniu Grupy PKP i PKP Cargo jednostki zostały odesłane między innymi do PR Łódź. Szkoda że to ciekawe malowanie występowało w czasach ogromnej wówczas fali grafficiarstwa, często były pomazane co najmniej 'tagami'.

66
Bieżące kolejowe / Odp: EN57-1027 w nowych barwach.
« dnia: 17 Kwietnia 2012, 14:28:36 »
Dużo lepiej wygląda niż tamto z "dziurą od kibla" na czole ;)

67
Bieżące kolejowe / Odp: Euro 2012
« dnia: 13 Kwietnia 2012, 12:11:43 »
Powoli na szlakach możemy się dopatrywać kolejnych oklejonych maszyn. Na 99% są to EU44-002 i EU44-005 ale nie mam pojęcia w jakich barwach.

002 ma barwy flagi rosyjskiej. Idealnie by pasowała do starego schematu wozów pasażerskich RŻD.

68
Klasyka na Całkowie

69
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony pocztowe idą na złom
« dnia: 30 Stycznia 2012, 12:08:29 »
W Białymstoku też stoi jeden wóz. W Łodzi na terminalu pocztowym Łódź Kaliska ze 4 sztuki, o ile nie golimy się nimi.

Co ciekawe, nie wszystkie wagony 304C w posiadaniu PP trafiły od razu na złom. Ze względu na solidną konstrukcję, podobnie jak "ryflaki" wszelkiej maści, zostały sprzedane firmom typu PNI, PLK, i spełniają rolę wagonów warsztatowych itp. Ostatnio spotkało to trzy sztuki z Lublina: http://www.wgk.home.pl/details.php?image_id=229

70
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 23 Stycznia 2012, 21:20:30 »
Ja widziałem w Siedlcach wagony po NG idące na złom, i wyglądające jak "elegancja Francja". A jednak... coś było nie tak. Nawet jak blacha jest nie pogięta, to rama może być do wyrzutu, a co za tym idzie - wagon.

71
Kolejarz wychodzi z pojazdu trakcyjnego żeby zatrzymać ruch?
Naprawdę o tym nie wiedziałeś?
Tak robią tylko na liniach zupełnie nieczynnych, np. Łuków-Radzyń w 2007, na imprezie ITK wyskakiwali żeby zamknąć jeden przejazd. A jak linia czynna to STOP bez warunku i już. Ale oczywiście nie, bo linia jednotorowa i bez druta, to nic tu nie jeździ. Myślenie w stylu wieśniaka spod Parczewa.

72
@Sodabeer - oczywiście że przed tymi bocznicami są STOPy i Andrzeje.

73
Cytuj
Na ul.Brzeskiej czy Starzyńskiego nie ma STOPu, jest przejazd kolejowy i nie ma wypadków, ale w tych miejscach przed przejazdem pociągu wychodzi kolejarz zatrzymuje ruch drogowy i po chwili wszystko wraca do normy.
Nikt jednak nie rozumie, że przez Brzeską i Starzyńskiego przebiega bocznica, a nie czynna linia kolejowa.

74
http://podlasie24.pl/wiadomosci/sokolow-podlaski/prokurator-bada-sprawe-wypadku-w-bielanach-8fc8.html

Ręce opadają. Na tym przejeździe ciągle nikt nie uważa, i ciągle są wypadki. Nawet pod drezynę się wpakował... To jest po prostu żałosne. A komentarze pod artykułem tym bardziej nie trzymają poziomu ("na ch* te tory!1").

75
Na warsztacie / Odp: Idziemy w inne lata...
« dnia: 10 Stycznia 2012, 17:00:29 »
Z tego co kojarzę to MD Siedlce miało jeszcze w latach 90. jakieś EU07 na stanie... a na pewno ET22. Potem siedlecką szopę przerobiono na oddział zamiejscowy Łukowa, a kiedy ten się skończył, wszystkie sprzęty przekitrano tamże.

76
Bieżące kolejowe / Odp: Zdemolowali pociąg KM
« dnia: 08 Stycznia 2012, 19:59:24 »
Jeździłem już tam jako ankieter, dwukrotnie. Ta linia to czyste wariactwo. Jeśli w dniu pobicia odbywała się "impra" w dyskotece znajdującej się w Mokrej Wsi, to wszystko jasne. Bandy bydła stamtąd jeżdżą na rozróby we wspominanej dyskotece. W Zielonce dzieci wybijają szyby znalezionym tłuczniem, w moim pociągu poleciała jedna, zadzwoniłem do kumpla, jemu poszło z siedem. To było w 2009, a po dziś dzień nie rozumiem, dlaczego akurat tam jest do tego stopnia nasilona patologia?

Choć i tak nie przebije jednego - jak w czasie służby mojego kolegi ktoś zrobił kupę na środku podłogi w EN57... (tak, na tej linii).

77
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacje taboru w 2012 roku.
« dnia: 06 Stycznia 2012, 00:13:55 »
Czeremcha pozbywa się SU45-027, 030, 060, czyli najgorszych lokomotyw tej serii w tamtejszej szopie. Reszta najpewniej przeistoczy się w ST45.

78
Bieżące kolejowe / Odp: Złomowanie wagonów
« dnia: 03 Stycznia 2012, 23:33:24 »
Sokołów Podlaski:
-6 wagonów sypialnych budowy Görlitz
-6 kuszetek 110Ac
-socjalny Gosa74 (ex-sypialny)
-3 wagony drugiej klasy (jeden nadpalony, dwa pozostałe zdekompletowane)
-wagon pierwszej klasy, nadpalony

Wg. mojego ostatniego info to wciąż tu stoi, ale mogą się tym zająć w każdej chwili.

Cytuj
REMTRAK obecnie jest podległy IC.
Od kiedy i w jaki sposób?

79
Inne niekolejowe / Odp: Kolejowe ''Gadżety''
« dnia: 24 Grudnia 2011, 21:45:27 »
To co w załącznikach. Tablicę kierunkową znalazłem w wagonie bagażowym stojącym na hali katowickiej szopy (w likwidacji), tak samo z tamtejszej lokomotywowni posiadam zasłony oraz zdjęcie EU07, wszystko to za zgodą i wiedzą załogi. Detale w stylu tabliczki producentów (S.M. GOSA Palanka, Waggonbau Görlitz, HCP) zebrałem z wagonów oczekujących na kasację w Sokołowie Podlaskim. Natomiast sterta czasopism, tj. Nowe Sygnały, Kurier PKP, itp. dostawałem na przestrzeni ostatniej dekady od różnych znajomych, podobnie jak ulotki i inne materiały reklamowe przedsiębiorstw.

Możecie na tych zdjęciach zauważyć lekki... nieporządek, aktualnie szukam czegoś odpowiedniego do przechowania biletów, których jest od groma :p

80
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 04 Grudnia 2011, 15:17:08 »
102A w służbie PKP Energetyki.
To jest 43A (uchylne okna).

81
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 04 Grudnia 2011, 11:37:40 »
Mały update na moim kanale. Jako że ostatnio mam dostęp do, w miarę normalnego internetu, bez limitów, to wrzuciłem sporo zaległości z lat ubiegłych. Nie szukajcie super-mega-Rp1 czy wypasionej jakości, znajdują się tu głównie materiały dokumentalne.

- tandem ST44 w drodze do Siedlec (obecnie towarowe jeżdżą z pominięciem tej stacji)
-  pociąg złomowy do Sokołowa Podlaskiego (sierpień 2011), komentarz zbędny.
- zmiana lokomotyw od pociągu "Żubr", który już obecnie nie istnieje.
- pociąg sieciowy na bazie stonki, platformy, i dwóch wagonów osobowych, obecnie grzeje krzaki.
- odjazd "Poloneza", sfilmowany z bloku mojego kolegi.
- tramwajem do Lutomierska, część 1.
- tramwajem do Lutomierska, część 2.

Mile widziany klik w reklamę. Z czasem jeszcze trochę filmów dorzucę.

82
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 01 Grudnia 2011, 22:27:59 »
&feature=related  Toaletka ;).
Jakby wagon był ogrzewany parą - to nie byłoby ani grama śniegu ;)


83
Bieżące kolejowe / Odp: Wracają nazwy TLK
« dnia: 18 Listopada 2011, 17:20:33 »
Papkin? Andrzej byłby genialny ;)

84
Na warsztacie / Odp: EN57-1025
« dnia: 14 Listopada 2011, 13:12:09 »
więc tekstura szybko się zdezaktualizuje... Ale OK.
Ludzie, pozwólcie trochę na historię... niedobrze mi się robi, jak mówi się że coś w symulatorze się "deaktualizuje". Takie coś ma miejsce tylko w prawdziwym świecie, a właśnie w symulatorze jest to "coś fajnego", że można mieć malowania jakie tylko były, bez względu na to czy mamy 2011 czy 2021 rok. To samo z trasami, wersje historyczne należy zachowywać, a nie przerabiać na nowe bo się "zdeaktualizowało"...

Bardzo przepraszam, jeśli ktoś uzna to za offtopic.

85
Na warsztacie / Odp: ZNTK Gniezno, sekcja @szogun - nowości do PC
« dnia: 11 Listopada 2011, 22:14:53 »
To elektrowozy Skody budowane dla PKP miały Oerlikona zamiast DAKO?

86
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 25 Września 2011, 12:00:59 »


Bezpieczny Przejazd w Siedlcach, czyli WM15A vs złomowa Vectra. Huh, dawno nie dodawałem filmików BTW :p

87
Bieżące kolejowe / Odp: EN57 asynchronik na Śląsku.
« dnia: 19 Września 2011, 15:40:11 »
Panowie... to jest ED72A, a nie EN57.

88
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 19 Września 2011, 13:43:18 »
Cóż, na Dniu Kolejarza (Kraków) w 2009 roku w EP09-008 nie było w jednej kabinie kranu głównego :P.

A teraz niesamowita nowość! Lokomotiv Limanowa, aka Bronek-podróżnik, opatentowała szybką przeróbkę elektrowozu 4E na 3E!
http://www.garnek.pl/mateu92/17403916/znakomicie-oznakowana-siodemka

89
Bieżące kolejowe / Odp: ELF już na torach.
« dnia: 17 Września 2011, 15:40:09 »
Dwuczłonowy ELF? Nawet nie wiedziałem, że taki jest możliwy...
Co w tym dziwnego? Przecież jest to możliwe od strony technicznej. Stadler również swoje FLIRTy oferuje w wersjach od 2 do nawet 6 członowych.

90
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 06 Września 2011, 18:06:03 »
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/SM42 Pierwsze zdjęcie :D
Dzięki, dzięki za uznanie, artykuł mojego autorstwa :), a zdjęcie właśnie zapożyczyłem z tego tematu ;).

A skoro ROTFL, to ROTFL...
W załączniku - personifikacja EP09 wykonana przez mojego kolegę, fana mangi i anime :P (którego niejako wkręciłem w kolej). Postanowiłem powiesić sobie ją na drzwiach wyjściowych w kabinie.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11