Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 29 Czerwca 2022, 17:05:35 »
Jeśli chodzi o zdjęcia na tekstury obiektów z Siedlec to wiesz do kogo uderzać ;)

2
Tabor kolejowy / Knorr St113 - odwzorowanie w symulatorze
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 23:40:40 »
W jakim stopniu jest odwzorowany kran hamulca Knorr St113 w symulatorze? Readme opisuje procedurę hamowania EP, której sam się nauczyłem. Pytanie tylko czy hamowanie pneumatyczne jest w ogóle zaimplementowane? Próbowałem jak mogłem, posiłkując się też opisem kranu w instrukcji Cw-1, jednak bez skutku. Trochę lipa wyjechać ze stacji bez hamowania kontrolnego. I czy w manometrze przewodu hamulcowego serio powinno wybijać ciśnienie 1-2 atmosfery wyższe od roboczego przy popełnianiu składu?

Z góry wspomnę, że nie miałem do czynienia z kranem St113 na żywo, jedynie z FVEL6.

3
Tabor kolejowy / Odp: SN61 plus wagony doczepne
« dnia: 12 Września 2021, 18:08:16 »
Najprawdopodobniej 101A i 102A, ale pewnie tylko wybrane.
Tylko 101A, które pierwotnie były przemyślane jako doczepy dla SN80, ale ostatecznie znalazły zatrudnienie w pociągach obsługiwanych wagonami SN61. Czy jeździły jako improwizowany "zespół trakcyjny" z wagonami motorowymi na końcu - nie wiem, nie widziałem na zdjęciach by takie jeździły. Wagony 102A zaś zostały pomyślane jako zwykłe wagony do składów prowadzonych lokomotywą, bez przewodów sterowania wielokrotnego oraz wyposażone w ogrzewanie elektryczne 3kV DC.

4
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 04 Kwietnia 2021, 15:37:39 »
Taka drobna sugestia - tam gdzie się urywa teren zrobiłbym ściany lasu. Wiadomo że niezbyt estetyczne rozwiązanie ale lepsze to, niż widoczna otchłań.

5
Na warsztacie / Odp: Projekt Śląsk - Porty.
« dnia: 03 Lutego 2021, 10:16:12 »
Zagłosowałem na ZWK-Bydgoszcz. Uważam, że przy tym fragmencie będzie najmniej roboty. Tarnowskie Góry to największa rozrządówka w kraju i jedna z największych w Europie (co wiązałoby się z dużą ilością roboczogodzin przeznaczonych na zrobienie samej tej stacji, nie mówiąc o samej linii), zaś kawałek z kopalni jest IMHO zbyt krótki.

6
Tabor / Odp: SM42.12 i ST45 - nie ma jazdy
« dnia: 28 Grudnia 2020, 15:14:55 »
Nie wiedziałem, że trzeba przywalić uderzeniowym żeby popełnić PG na tych lokomotywach. W poprzednich exe starczyło użyć przycisku odluźniacza.

7
Tabor / Odp: SM42.12 i ST45 - nie ma jazdy
« dnia: 27 Grudnia 2020, 23:41:32 »
Proszę bardzo. Dałem na maksymalnie możliwe obroty, 100% nastawnika.

8
Tabor / SM42.12 i ST45 - nie ma jazdy
« dnia: 27 Grudnia 2020, 23:28:25 »
No więc uruchamiam jedną z tych dwóch lokomotyw na obecnym paczkowym exe i nie mam jazdy. Hamulec pneumatyczny popełniony po uruchomieniu silnika, postojowy zwolniony, daję kierunek i moc na nastawniku, silnik wchodzi na obroty ale lokomotywa ani drgnie. Czegoś zapominam?

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 20 Grudnia 2020, 12:49:08 »
Skoro mowa o różowych teksturach, Humvee na rampie poligonu w Wilisiu również mają brakujące oteksturowanie.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 14 Grudnia 2020, 21:34:36 »
No właśnie ten kawałek zarówno w oryginalnym Całkowie jak i w V2 wygląda tak, jakby się dało tam wjechać tylko od święta stonką po drewno w węglarkach czy właśnie jakiś mikolski specjal (na myśl przychodzi węzeł Bzowo-Goraj i okolice na stan obecny) a odbywa się tam ruch pasażerski z dość konkretnymi składami, nie wspominając już o bruttach na dwie, ciężkie lokomotywy towarowe, pod którymi ten tor by się raczej zdezintegrował. Ale z drugiej strony weź przerabiaj rozkłady jazdy pod nową prędkość, może nie 70 km/h (która obowiązuje od Macierzewa Jezioro do Wilisia), a 50. Mi by się nie chciało :)

11
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 04 Grudnia 2020, 20:09:55 »
63 51 99-80 121-1 'Sd' zalega obecnie na torze 81 stacji Warszawa Wschodnia i jest pobazgrany przez graficiarzy.

12
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 23 Listopada 2020, 18:11:38 »
Nie chcę psuć zabawy, ale węglarki 3W/L nigdy nie miały oznaczenia serii 'Wddo', w nawiasie bądź bez. Są to wagony powstałe na bazie chłodni 202L w latach 90-tych, długo po tym jak przestano używać oznaczeń według starych norm.

13
Pomoc doraźna / Odp: Mysz - nie działające przyciski
« dnia: 23 Października 2020, 14:20:09 »
No to jest oczywiste, mi chodzi o prawy przycisk w trybie rozglądania się myszą.

14
Pomoc doraźna / Mysz - nie działające przyciski
« dnia: 23 Października 2020, 13:41:06 »
Chodzi o przyciski myszy, które nie działają w trybie rozglądania się za jej pomocą. Gdy wcisnę Alt to działa tylko przycisk środkowy (w kółku), okazyjnie na kamerze zewnętrznej może działać lewy przycisk (zwrócenie się w kierunku składu) oraz prawy (przeniesienie do składu bądź na siedzenie maszynisty gdy w kabinie). Mam tak od co najmniej dwóch ostatnich wydań symulatora, a żeby było ciekawiej, będąc niedawno u kolegi zauważyłem, że u niego nie ma żadnych problemów z działaniem myszy.

15
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 18 Października 2020, 11:18:43 »
Wagony 203V 'Flls' - brak bądź niewłaściwa tekstura cienia, w symulatorze wyświetla się różowa powierzchnia.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Października 2020, 09:21:15 »
Całkowo v2.0 według mnie najbardziej realistyczna sceneria jaka powstała do Maszyny .... wielkie podziękowania dla autora ...
I nie tylko najbardziej realistyczna, ale też najbardziej rozbudowana. W symulatorach ogólnie rzadko co widzi się tak wiele bocznic, dzięki którym można prowadzić ruch towarowy od pociągów "sztywnych" po zdawcze i zbiorowe. Do pełni szczęścia brakuje tylko rozmówek przez RT, ale to może poczekać do publikacji ostatecznej wersji, z chęcią bym się zgłosił do nagrań.

17
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 20 Kwietnia 2020, 20:44:05 »
No więc rano napisał do mnie kolega bym uruchomił na TD EU05 bo coś dziwnego się dzieje z tym elektrowozem. Po uruchomieniu lokomotywy zaczynam wrzucać jazdę i po osiągnięciu 30 km/h kabina trzęsie się jakby elektrowóz wpadł w turbulencje. Załączam log do zbadania.

18
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 12:45:28 »
Odnośnie bonanz rowerowych to w lubelskim PR występował co najmniej jeden wagon posiadający wieszaki w środkowej części wagonu, skrajne zaś były w całości wyposażone w fotele. Najprawdopodobniej ten wagon potem wylądował w Wielkopolsce gdzie jeździł między innymi z Leszna do Zbąszynka.

http://wgk.cal.pl/details.php?image_id=19155

19
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 16:17:20 »
Rozumiem że wtedy tekstur wagonów PR nie było, ale teraz można było dostosować składy do obecnego taboru w symulatorze, chociaż i tak osobówka w całości na wagonach przedziałowych to nieco kosmos według mnie, jednak lepsze to niż przedpotopowy model bonanzy, trzeba tylko czekać na nową. Osobiście za każdym razem podmieniam w Rainstedzie tekstury wagonów, raz próbowałem nawet zrobić wszystko na modłę lat 2007-2008 ale tu z kolei infrastruktura by do tego pasowała jak pięść do nosa. Tak samo redukuję własnoręcznie ilość odstawionych lokomotyw w Janiszewie, zostawiając tylko te naprawdę strupiałe jako dekorację.

Z innej beczki: na przejeździe zaraz przed wiaduktem pod torami w Macierzewie wjechał mi pod pociąg autobus. W paru innych miejscach też zdarzały się samochody prześwitujące przez rogatki, niestety screenów nie mam bo na obecnym exe coś to nie idzie.

Zastanawia mnie też, dlaczego przy peronach wszędzie składy AI podciągają pod sam W4 i często jest to też wymagane od pociągu prowadzonego przez człowieka. W praktyce nie zawsze trzeba się tam zatrzymywać, nie ma sensu ciągnąć pojedynczym kiblem czy stonką z dwoma wagonami pod koniec peronu który ma długość 300 metrów. Chyba, że inaczej się nie da na chwilę obecną.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 14:36:38 »
Właściwie to w jakim okresie czasowym umiejscowiona jest ta sceneria? Jest sporo diesli z HCP które kursują z wagonami PKP Intercity jako pociągi osobowe, można je też znaleźć w składach InterRegio, zaraz obok nich można spotkać plejadę przewoźników prywatnych oraz zupełnie odstającego od reszty SN61 w Wilisiu. Oznakowanie większości peronów zauważyłem, że jest zrobione według obecnie obowiązującego wzornictwa PLK, podobnie ma się sprawa ze wskaźnikami (W27a zamiast W27), które wchodziło gdy fiaty były w zasadzie już dobijane w węźle Krzyż na osobówkach z jednym wagonem a pociągi IR oraz RE już nie kursowały.

21
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 20 Marca 2020, 13:14:19 »
Nie wiem czy to już było znane wcześniej, ale na wagonie silnikowym EN57 pomimo tego że jazdę mam na 0, kierunek równiez na 0, to słychać napęd wału kułakowego. Z pozoru nieistotna rzecz, ale w prawdziwym EN57 tak nie ma.

22
Tabor kolejowy / Odp: Wagony sypialne
« dnia: 26 Lutego 2020, 13:12:53 »
No nie do końca takie same. Takie same, to mają kuszetki. Pod wagonami sypialnymi sadzano wózki typu KWZ-CNII powszechnie wykorzystywane w wagonach poruszających się w ruchu przestawnym między sieciami normalno i szerokotorowymi. Niektóre wagony (takie jak np. ten dostawały wózki Görlitz V (spotykane w podobnych wagonach używanych przez inne zarządy wschodnioeuropejskie). Są to wózki łudząco podobne do polskich z rodziny 4AN, ale nie identyczne.

A oprócz wózków dochodzi jeszcze mnogość odmian konstrukcyjnych i modernizacji, jakie te wagony przechodziły. I przy okazji warto dodać, że w odróżnieniu od wagonów polskiej budowy, te wagony mają zawory rozrządcze Knorra KE, co daje się we znaki przy hamowaniu według tego co mi mówili maszyniści jeżdżący na nocnych.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 02 Lutego 2020, 11:10:20 »
Drobna rzecz, ale rzuca się w oczy - kontrolki zamknięcia drzwi w klasycznym EN57 powinny gasnąć w momencie zamykania drzwi, a nie gdy wszystkie drzwi w ezt się zamkną. Chyba że to jest znany bug do naprawienia w przyszłości. No i czemu kran FVEL6 ma 8 pozycji?

24
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 30 Listopada 2019, 16:35:07 »
Wagony pasażerskie w tym czasie nie miały malowanego logo PKP w tzw. "trumience", tylko zwyczajnie "P.K.P.". Do 2001 roku wyjątkiem w tej kwestii były zdaje się wagony Z1 Henschla i HCP.

25
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 08 Grudnia 2018, 12:44:10 »
Przydało się z FV4a, ale z FVEL6 jest dalej ten sam problem co powyżej.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 08 Grudnia 2018, 12:19:11 »
No więc dotarło do mnie że jest nowa Maszyna - pobrałem łatkę, wszystko fajnie, zainstalowało się bez problemów. No to co? Rundka kibelkiem czy edkiem po Zwierzyńcu? I niestety już coś nie gra. Kran FVEL6 nie może być przestawiony w pozycję luzowania EP za pomocą klawiatury (wyłącznie myszą). Dodatkowo, gdy próbuję przestawić kran na tę pozycję, słyszę stycznik hamowania, ale daleko na lewo od maszynisty, zamiast tuż obok niego.

Ponadto - kran FV4a przekręca się szybko, zdecydowanie za szybko, ale to może być tylko moje widzi-mi-się.

27
Na warsztacie / Odp: ZNTK u Stapoxa
« dnia: 11 Września 2018, 22:33:58 »
Tak się składa że byłem wewnątrz wagonu 504A odstawionego obecnie w Nowym Łupkowie. Spróbuję znaleźć jakieś w miarę sensowne zdjęcia wnętrza.

28
No nareszcie, odpoczynek na szopie po siłowaniu się ze składem węglarek z drewnem.

29
Klasyczna osobówka na bohunach.

30
Tabor / EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 02 Stycznia 2018, 16:02:39 »
W kabinie EN57-608 jeden hebelek fruwa po załączeniu, inne obracają się wokół własnej osi o 360 stopni. Oprócz tego nie słyszę dźwięku syren po naciśnięciu A i S. W kabinie SP42 zaś nie słychać dźwięku dźwigni nawrotnika.

Powyższe zauważyłem w świeżo pobranej i uruchomionej MaSzynie 17.07.

Strony: [1] 2 3 ... 11