Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 27 Listopada 2021, 19:55:17 »
W bieżącym roku (2021) dość znana firma produkująca modele wagonów w skali H0 (1:87) wypuściła na rynek 4 wagony Ex "Odra" (data rewizji 02.07.1974). W opisie widnieje, że są to (zestaw I):

1. wagon 1 klasy Afwx 51 51 10-88 000-9, typ 111Ac, st. Wrocław,
2. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 543-6, typ 111Ac, st. Wrocław,
3. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 545-1, typ 111Ac, st. Wrocław,
4. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 548-5, typ 111Ac, st. Wrocław.

Aktualizacja 26.01.2023; na rynku modelarskim pojawiły się wagony Ex "Odra" (zestaw II), a mianowicie:

1. wagon 1 klasy Afwxz 51 51 10-88 001-7, typ 111A (111Ac), st. Wrocław,
2. wagon barowy 2 klasy BJwxz 51 51 85-80 001-5, typ 113A, st. Wrocław,
3. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 544-4, typ 111Ac, st. Wrocław,
4. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 547-7, typ 111Ac, st. Wrocław.

Aktualizacja 27.01.2023; pogrzebałem trochę w moich zbiorach i mam kolejne wartościowe dane, których autorem jest mój szacowny Kolega AE współpracujący z magazynem "Świat kolei":

ODRA I
- koncepcja powstała w 1973, a 17.07.1974 Pafawag opuścił ostatni z 10 wagonów "Odry",
- wagony zbudowano z okazji XXX-lecia PRL,
- 18.07.1974 załoga Pafawagu przekazała skład dla PKP,
- 22.07.1974 Ex Odra wyjechał z dolnośląskimi delegatami z Wrocławia do Warszawy na "Zlot Młodych Przodowników Pracy i Nauki",
- 25.07.1974 Ex Odra rozpoczął normalne kursowanie w RJ 1974/1975,
- skład wagonów Ex Odra I:
1. wagon 1 klasy Afwxz 51 51 10-88 000-9, typ 111A,
2. wagon 1 klasy Afwxz 51 51 10-88 001-7, typ 111A,
3. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 543-6, typ 111Ac,
4. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 544-4, typ 111Ac,
5. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 545-1, typ 111Ac,
6. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 546-9, typ 111Ac,
7. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 547-7, typ 111Ac,
8. wagon 2 klasy Bwxz 51 51 20-88 548-5, typ 111Ac,
9. wagon barowy 2 klasy BJwxz 51 51 85-80 001-5, typ 113A HCP,
10. wagon bagażowy Dhxzt 51 51 95-40 011-1, typ 201C
; znany także pod nr 51 51 95-48 011-3,
- ciekawostką jest wagon nr 9 i 10: wagonów barów wtedy Pafawag nie produkował zatem HCP przekazał wagon bufet 2 klasy wyprodukowany w 1974 roku, a odnośnie "bagażu" do składu "Odry" dołączono wagon 201C wyprodukowany w Pafawagu w 1964 roku, bo innych wagonów zwyczajnie nie było, a ten był jednym z... najnowszych,
- temat wagonów 1 klasy: nie było wtedy w produkcji takich wagonów, a więc z budowanych aktualnie wagonów 2 klasy typu 111Ac przeznaczono do przebudowy 2 sztuki (generalnie zmieniono układ i ilość miejsc w przedziałach); w literaturze znany także jako 111A,
- skład "Odry" w RJ 1974/1975: SP45 MD Wrocław Gł. (do 29.09.1975), a potem EP05 MD WOG (odc. Wawa-Ostrów Wlkp.), a także po elektryfikacji wszystkich odcinków EP05 lub EP08 MD WOG +1x201C+1x111Ac (2 klasa)+1x111Ac (1 klasa)+1x113A+1x111Ac (1 klasa)+2x111Ac (2 klasa).

ODRA II
- koncepcja powstała w 1974,
- wagony zbudowano w 1975 z okazji przypadającego w tym roku jubileuszu XXX-lecia Pafawagu i VII zjazdu PZPR,
- skład wagonów Ex Odra II:
1. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 310-8, typ 111Aa,
2. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 311-6, typ 111Aa,
3. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 312-4, typ 111Aa,
4. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 313-2, typ 111Aa,
5. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 314-0, typ 111Af,
6. wagon 2 klasy Bwxzd 51 51 20-80 315-7, typ 111Af,
7. wagon barowy 2 klasy BJwxz 51 51 85-80 095-7, typ 113A HCP,
8. wagon barowy 2 klasy BJwxz 51 51 85-80 096-5, typ 113A HCP; wagon rezerwowy,
9. wagon bagażowy Dwxzd 51 51 95-80 020-3, typ 209C.


Ogólnie rzecz biorąc patrząc na to szerzej WGW we Wrocławiu miała w 12.1975 do dyspozycji 20 wagonów "Odra I i II":
- 111Ac: 6 szt., 111Aa: 4 szt.. 111Af: 2 szt., 111A/Ac 1 klasy: 2 szt., 112Ad/112Af 1 klasy (przemalowany poza projektem Odra): co najmniej 1 szt., bagaże 201C i 209C: 2 szt. łącznie, bufety 113A: 3 szt.,
- w/w sytuacja umożliwiała użycie kilku "kolorowych" wagonów także do Ex Opolanin.

Mam nadzieję, że w końcu na wiele pytań znalazłem odpowiedzi...

Źródło: "Świat kolei 12/2021"; "Pociąg ekspresowy "Odra" i jego modele H0 firmy Robo", A.Etmanowicz, IN-W TTS 2021.

2
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

3
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:23:27 »
Ojej! Kolejny świetny projekt zakończony w połowie z powodu wewnętrznych wojenek i przepychanek. Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

4
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

5
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 14:16:32 »
Jeżeli nie ma, to na razie tylko proponuję co najwyżej odjazdy dla pasażerskich, bo to nie wymaga ingerencji w eventy. Resztę może kiedyś w przyszłości. Obecnie trzeba rozwiązać konflikty z modelami z paczki i wydać, żeby nie skisło na wieki.

7
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 16:57:19 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.
Caly problem polega na tym ze stary dworzec autobusowy w Sanoku juz nie istnieje od paru lat , a zdjecia starego sa wprawdzie ,ale takie ze nie da sie z tego sklecic zadnej tekstury. Chyba ze istnieje gdzies jeszcze podobny blaszak to od biedy mozna go tam postawic . Zreszta cale otoczenie stacji Sanok jest dosc charakterystyczne , i o ile  budynek dworca kolejowego juz jest w symku ,to jakos ciezko bedzie odtworzyc Stomil i Autosan ,ktore znajduja sie w obrebie trasy... No i ten blaszak (dworzec autobusowy), ktory stal naprzeciw dworca kolejowego.

A ja pozwolę sobie w tym miejscu wyrazić swoje zdanie, choć pewnie mnie za to zjecie... ale używanie fototekstur bardzo ogranicza rozwój symulatora. "Tego brakuje,", "to już nie istnieje" itp...
Chyba czas wrócić do tradycyjnej w grach metody tekstury robionych od podstaw. Tego też da się wyuczyć. I takie tekstury, dobrze zrobione, też mogą wyglądać super realistycznie.

Więc stwierdzenie "cały problem polega na tym, że część obiektów nie istnieje" to robienie problemu tam, gdzie go nie ma.

8
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Aktualny stan prac:
L096: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na odcinku Bobowa - Ptaszkowa
L104: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku. Sieć trakcyjna na odcinku Jasło - Jasło Towarowa JTA
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy, profil pionowy po całej długości, teren jedynie na ładowniach w Łupkowie, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy do Smolnika, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy, brak profilu pionowego, sygnalizacji oraz terenu.
Majdan       -       Moczarne: Na tę chwilę całkowity brak czegokolwiek.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

9
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

10
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 22 Kwietnia 2022, 00:16:52 »
Myślę że nie ma się co rzucać o drzewa, jak jest wiele, wiele, wiele innych elementów do poprawy ;)

11
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 22:03:28 »
nieśmieszne

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

13
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 19:16:38 »
Trzeba podkreślić że jest to sceneria fikcyjna i epokę "nowoczesnej kolei elektrycznej" zawsze można troszkę bardziej naciągnąć z "klasyką spalinowozów". SU45 w PR jeździły do 2016 roku (pomijam fragment 2017 z 079), a już wtedy jeździło sporo różnych Impulsów czy Elfów. Ważne żeby SN61 nie kursował na planowcu przy jadącym obok Traxxie :-)

14
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 20:56:34 »
nie mamy adekwatnych nowoczesnych pojazdów spalinowych, żeby dać je do pociągów osobowych.

A czy koniecznie muszą być nowoczesne? Z tego co mamy to można złożyć kilka składów z ostatnich lat. Na screenie jest kilka przykładowych zestawień wzorowanych na rzeczywistych.

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Lutego 2022, 23:43:05 »
Pierwsze próby z NMT, wykonałam jeden kwadrat (2x2km) w okolicach przełęczy Sieniawskiej. Dzięki @Toprus i @JAN21 udało się opracować w miarę sensowną metodę, aby uzyskać równowagę pomiędzy optymalizacją a wyglądem, choć będzie wymagać to jeszcze kilku prób. Teren najpierw odsiałam w CC do NMT2/8 na płaszczyznach, następnie w Blenderze za pomocą pędzla do zaznaczania i narzędzia decimate najmniej wrażliwe na szczegółowość elementy, takie jak zbocza gór, zostały ręcznie odchudzone. Przy następnej próbie spróbuję podkręcić śrubę - zwiększę szczegółowość okolic torów, a jeszcze bardziej zmniejszę szczegółowość gór. Ogólnie cały kwadrat w obj ważył 6mb, scm wyszedł 20mb.
Na koniec uprzedzę jeszcze komentarze - kwadrat był jedynie obiektem testowym, nie końcowym fragmentem terenu. Nie zostały również poprawione nasypy i przekopy, dlatego tory wyglądają, jak wyglądają. A tak, to ogłaszam połowiczny sukces :)

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Zasięg ograniczenia prędkości semafora
« dnia: 03 Stycznia 2022, 10:07:00 »
Nie wyobrażam sobie znać zapisów regulaminu każdej stacji, przez którą przejeżdżam - to jest zwyczajnie niewykonalne, zwłaszcza jak nie robimy tylko jednej trasy, a jeździmy po całym kraju. Zawsze pozostaje "telefon do przyjaciela". Regulamin trzeba znać, jeśli robimy zaplanowane manewry - wtedy nie ma zmiłuj się.

17
Tabor kolejowy / Odp: Rp1
« dnia: 20 Grudnia 2021, 13:46:50 »
@Turbo, zapomniałeś o najważniejszym.  W EN57 również się  da!!! :)

18
Bocznica / Odp: Zaczątek shadera wycieraczek - co z tym?
« dnia: 02 Listopada 2021, 07:47:21 »
Bez przyjaźniejszych narzędzi dalej będzie wychodzić jedna sceneria na kilka lat, o ile dojdzie do skutku i autor w trakcie prac nie porzuci.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Października 2021, 23:10:55 »
O Gostyninie to wiem. W miarę pewna zasada jest taka, że jednego dnia jedzie, potem dzień przerwy, wraca, dzień przerwy i znowu jadą. Szkoda tylko, że taki krótki odcinek po L61 przejeżdżają. Chyba, że w ramach scenariusza zamykamy L64 i objazdem przez Kielce :P Przy okazji parę widokówek z Koniecpola i jedna z Turowa - aktualnie tam są prowadzone prace.

20
Bieżące kolejowe / Odp: Mieszanie wagonów z różnym systemem ogrzewania
« dnia: 14 Października 2021, 15:06:51 »
Można mieszać wagony z różnym systemem ogrzewania, w każdym wagonie mamy przełączniki ogrzewania i w razie potrzeb ogrzewanie jest wyłączone w wagonie przy jednoczesnym włączonym WN 3kV na składzie. Gdybyśmy wyłączyli 3kV to wagony bez prądnic na wózkach (tzn. te z przetwornicami) nie miałyby ładowania baterii i po krótkim czasie wagon byłby ciemny.

21
Na warsztacie / Odp: EC Dobre - dekoracja elektrociepłowni i okolic
« dnia: 15 Września 2021, 19:25:39 »
Pomysł z Ganzem na prawdę genialny, bardzo kreatywny. Trochę jednak szkoda Fiacika. Jak tak patrzę, to znacząca większość scenerii idzie w nowoczesny klimat, a ja uważam, że retro klimatu trochę brakuje. Ewentualnie podmienić SU45 na jakąś SM42, bo z jednej strony może przekracza naciski zapuszczonej linii, z drugiej prędkość szlakowa jest OK na stonkę, do tego brutta nie są za ciężke.

Uważam, że warto iść ścieżką klimatu "retro". Można dodać jakieś starsze samochody (są piękne maluchy i nyski!), jakieś starsze budynki do wcześniej zaproponowanego miasteczka. Poeksperymentuj, możesz wypróbować klimat gęstego miasta, jego obrzeży, lub jakiejś małej wioski. Każdy ma swoje plusy i minusy. Szkoda tylko tej trawy ;).

22
Bałtyk Główny i bardzo ładna tekstura Stonki.

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Maja 2021, 15:11:50 »
Czy planujesz za jakiś czas wstrzymanie dodawania nowych torów i skupienie się na doszlifowaniu detali/otoczenia istniejącej sieci? Mam obawy, czy za jakiś nie zdemotywuje Cię potężna ilość gołych torów z którymi trzeba będzie coś zrobić - może warto rozważyć jednoczesne uzupełnianie otoczenia jakimiś etapami? Nie będę ukrywał, że ostatnio zaglądam na forum głównie na potrzeby tego wątku i trochę się wystraszyłem że prace zostały wstrzymane - od jakiegoś czasu brak było aktualizacji screenów. Mam nadzieję, że pewnego dnia ukończysz ten projekt. Powodzenia i dziękuję Ci za świetną robotę. :)

24
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 31 Marca 2021, 09:59:58 »
Panowie drodzy. Ja jestem technikiem transportu kolejowego i wiem co robię. Linia jest na 60 km/h - na dodatek towarowa. To nie jest żadna magistrala ani nic. Spokojnie ale tylko ten odcinek będzie tak zarośnięty. Stacja to samo - również jest mocniej zarośnięta bo jest typowo w lesie. Co do całej linii pasażerskiej to spokojnie, tam będą zdecydowanie inne warunki. Na pewno nie będzie trawy tak blisko torów itd. Naprawdę wiem co robię.
Zresztą lepiej trochę zieleni więcej, niż za mało i pustynię pozostawić.
Pierwsze lepsze zdjęcie z internetu i gdzie tam te "15 metrów". Na kolei jeśli coś musi być to nie znaczy, że jest. Sam jestem naocznym świadkiem linii, która wygląda tak samo jak mój wyczyn i pociągi jeżdżą jak szalone. 

25
Na warsztacie / l053 - zalesianie
« dnia: 30 Marca 2021, 19:55:04 »
Po namowie @turbokibel zdecydowałem się na dołożenie swojej cegiełki do maszyny. Zabrałem się za zalesianie dobrze każdemu znanej scenerii l053. Jest to według mnie najbardziej zaawansowana sceneria, ma ogrom ciekawych misji oraz jest przyjemna do jazdy.
Nigdy nie myślałem, że otoczenie na tej scenerii jest aż tak ubogie. Z powodu licznych postępów technologicznych, czy to shadery, czy to coraz lepsze podzespoły do PC oraz narzekanie innych graczy, że scenerie są pustynne podjąłem się tego zadania.
Na pierwszy ogień poszedł cały okręg Dębicy Towarowej.
Szlak Karpikowiki - Dębica Towarowa został gruntownie zmodernizowany na poziomie zieleni. Pojawiło się od groma trawy, dużo drzew aby zakryć pustynię oraz sporo krzaków aby urealnić owe łaty.
Zmodernizowana na poziomie zieleni ma zostać cała sceneria, lecz jest to podzielone na 4 etapy.
Etap pierwszy obejmuje część towarową Dębicy. Kolejnym etapem jest dojść do Turowa. Po Turowie zazielenianie do Rudawy, po ukończeniu etapu numer 3 zostanie tylko Sandomierz i okolice.
Niestety starsze komputery mogą mieć duży problem z tak dużą ilością zieleni, niestety ludzie z bardzo zaawansowanymi komputerami nie powinni cierpieć z powodu, że ktoś inny ma starszy komputer.
Owa modernizacja będzie znakomitym dodatkiem do przyszłej scenerii Wrzosy.
Na dole screen z planu pracy oraz screeny z pierwszymi postępami.

26
Na warsztacie / Odp: Całkowo Rebulid
« dnia: 17 Marca 2021, 17:50:11 »
Czyli nic w układzie torowym nie masz zamiaru grzebać, tj. przy "nielegalnych" łukach? Szkoda, bowiem moim zdaniem to jest największy minus tej scenerii, no ale domyślam się, że z tym jest sporo roboty.

27
Tabor kolejowy / Odp: Wagony Osobowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 27 Lutego 2021, 14:45:49 »
Oznaczenia rodzaju lakieru nałożonego na pudło:

PUR - lakier poliuretanowy
AG - antygraffiti
MCH - utwardzacz
AC - akrylowy

Czasem pod spodem jest jeszcze nazwa producenta powłoki, np. TIKURILLA.

28
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2021, 20:41:48 »
Witam,
Bardzo fajnie jest zrobiona trasa Jarkawki - Macierzewo i mam pytanie czy jest możliwość zrobienia rozkładu jazdy dla pociągu osobowego właśnie tylko na tym odcinku Jarkawki - Macierzewo / Macierzewo- Jarkawki ?
Możliwości zawsze są, ale lepiej niech autor dokończy, żeby wydać i zwersjonować na repo, żeby się sceneria nie "przeterminowała" i skisła na wieki, bo jakieś modele będą do podmiany bo stare wylecą, czy coś w tym stylu.

29
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 23 Grudnia 2020, 21:46:04 »
Pierwsza jedynka jest już gotowa, zostało już tylko zrobić wersję fabryczną, którą już zacząłem. Następnie pojawią się dwójki B91 i G90, po ich skończeniu zabiorę się za różne wersje po NG.

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 14 Grudnia 2020, 21:48:09 »
W rzeczywistości PLk nie zgodziłaby się na branie tych węglarek na raz na tak zdezelowanym torze jak odcinek Pomianki-Wiliś. Ba, nawet do Macierzewa musiałyby ten skład jechać na dwa razy z uwagi na krótkie tory na stacji Paszki WLk.  W ogóle takie Paszki Wlk to stacyjka typowa dla takich głeboko lokalnych linii jak Świecie - Złotów, gdzie wszystkie stacyjki pod rząd są w jeden deseń z tą samą długością torów i zerowym ruchem tranzytowym. Jest ona tam z innej bajki wstawiona i nie pasuje do stacji w Całkowie.

Strony: [1]