Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Preki

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11
31
Tabor / EN57-608 i SP42 - problem z dźwiękiem i kabiną (17.07)
« dnia: 02 Stycznia 2018, 16:02:39 »
W kabinie EN57-608 jeden hebelek fruwa po załączeniu, inne obracają się wokół własnej osi o 360 stopni. Oprócz tego nie słyszę dźwięku syren po naciśnięciu A i S. W kabinie SP42 zaś nie słychać dźwięku dźwigni nawrotnika.

Powyższe zauważyłem w świeżo pobranej i uruchomionej MaSzynie 17.07.

32
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 26 Grudnia 2017, 12:40:51 »
Znalazłem, zdjęcie ze zbiorów kol. Adama Kiliana

Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=533525940089977&set=o.332537590194574&type=3&theater

33
Tabor kolejowy / Odp: Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 25 Grudnia 2017, 22:46:47 »
Malowanie malowaniem, to jest pryszcz. Temat tego pociągu chodził i mi po głowie i główne pytanie brzmi - jaka numeracja wagonów? Gdzieś na Facebooku trafiłem na numer wagonu 2 klasy w tych barwach, ale pozostaje jeszcze do ustalenia co z bagażowymi, jedynkami i knajpami? Postaram się odnaleźć wspomniane zdjęcie w każdym razie.

34
Na warsztacie / Odp: Projekt "KPK-LK"
« dnia: 19 Lutego 2017, 14:16:12 »
Bywałem w okolicy nie raz, choć dawno mnie tam nie było. Pomysł na projekt jak najbardziej popieram, bo dawne koleje piaskowe to dość wdzięczny temat, nawet gdy nie da się zrobić w pełni sprawnych wagonów "automatów" i mostów podsadzkowych (chyba że o czymś nie wiem). Jednak sieć trakcyjna na pewnym odcinku powinna być, gdyż to również była charakterystyczna cecha tych kolei, tym bardziej, że kwestia taboru to zrobienie nowych tekstur bądź delikatnych przeróbek modelu ET21.

Pytanie mam, czy projekt obejmuje stację Pyskowice PMP-PW?

35
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 15 Kwietnia 2016, 11:27:49 »
Zespołem trakcyjnym określało się skład A20DP+dwie dedykowane doczepy, choć faktycznie to miało tyle wspólnego z zespołem trakcyjnym, co krowa ze stajnią.

36
Na warsztacie / Odp: Radosna twórczość Sebola82
« dnia: 10 Kwietnia 2016, 12:09:29 »
Posiadam zdjęcia siedleckiego 411S-122 w starym malowaniu. Tak jak ten z Chabówki powyżej, również na wózkach 25TN. Jakby co kontakt przez PW.

37
Proponuję zamiast w miejscu tych bluźnierstw nakleić ten oto wizerunek ;)

38
Bieżące kolejowe / Odp: Największa makieta kolejowa w Polsce
« dnia: 26 Czerwca 2015, 02:47:59 »
Dość spora :) Widziałem osobiście, ale coś myślę, że makieta będąca w gestii Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych jest większa.

39
Jeśli to był wagon z kwadratowymi oknami, to był to wagon z pierwszej partii.

40
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 23 Czerwca 2013, 01:33:13 »
No i jest

http://d29-139.pl/lokomotywy-elektryczne/eu07/dscf1061/

Szczerze? Słabo, jak na firmę dysponującą zapleczem i środkami. Nie dość, że niewłaściwy odcień zieleni, który pojawiał się po 2002 roku, to jeszcze ten gryzący w oczy napis "ŚLĄSKO-DĄBROWSKI ZAKŁAD SPÓŁKI", który nijak nie pasuje do lok. muzealnej. Może jedynym plusem będzie trwałość lakieru, ale to się jeszcze okaże.

Jak zechcą ją pomalować poprawnie na "zgniłą, PRLowską zieleń" to mogę się dorzucić na farbę, nie żałowałbym kasy na normalne barwy.

41
Bieżące kolejowe / Odp: Spłonęła bonanza z ogrzewaniem parowym
« dnia: 28 Lutego 2013, 14:49:01 »
Cytuj
A skąd weźmiesz bohuny skoro tną każdego który czeka na NG? I drugie skąd kasa na modernizacje?
I to jest niejako idiotyzm, czy każda NG to musi być wybajerowana w kosmos modernizacja? A może jedynym zakładem robiącym naprawy główne tych wagonów jest PESA (rewizje robi się w Chojnicach/Słupsku), i życzy sobie okropnej kasy za to? Moim zdaniem to wielce prawdopodobne.

42
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnały kolejowe w USA
« dnia: 25 Stycznia 2013, 11:45:09 »
mechanik wyskoczył z loka żeby przestawić zwrotnicę i już nie zdążył wskoczyć więc może mieć coś wspólnego z tą cegłą.
Mechanik zahamował skład na ED. W lokomotywach spalinowych budowy GM-EMD hamulec ED uruchamia się poprzez przełączenie małej dźwigni określającej pracę nastawnika - albo w tryb jazdy albo hamowania. Przy czym nastawnik w trybie hamowania po pewnym czasie odbija i może przejść na jazdę sam z siebie. Czemu inne urządzenia ABP nie zadziałały - to już jest w tym filmie właśnie dziwne.

Poza tym, nawet u nas pomimo posiadania CA/SHP przepisy jasno zabraniają zostawiania uruchomionej lokomotywy samej sobie bez jakiejkolwiek obsady, nigdy nic nie wiadomo.

43
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnały kolejowe w USA
« dnia: 24 Stycznia 2013, 19:40:20 »
Kiedyś w pewnym programie TV, w którym były przedstawiane głupoty jakie ludzie odstawiali, było jak w USA (a dokładniej na Norfolk Southern) mechanik opuścił pociąg i ten dalej jechał. Jak on to zrobił? Cegła na pedale czuwaka?

44
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnały kolejowe w USA
« dnia: 24 Stycznia 2013, 16:52:34 »
W USA nie ma także firmy pokroju PKP PLK, DB Netz czy National Rail. Przewoźnik zarządza jednocześnie przewozami, taborem i infrastrukturą, jak to ma miejsce np. na PKP LHS.

Uprzedzając wszelkie pytania - nad integralnością sieci w Stanach czuwa departament transportu, wymagając od przewoźników żeby np. budowali łącznice między swoimi liniami, tak aby w razie czego zrobić objazdy. Gdyby każdy miał sobie samemu rzepkę skrobać, to byłby niezły bajzel, choć i tak z punktu widzenia Europejczyka tamtejsza kolej jest dziwna - w przeszłości bywało że trzy linie biegły równolegle przez dobre kilkanaście mil.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 12 Stycznia 2013, 09:58:23 »
Tylko czekac az zrobia zielono-zolta wersje malowania. Jak myslicie pokusza sie?
Wątpię, mało kto te malowanie zna.

46
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 01 Stycznia 2013, 21:53:45 »
Koleje Śląskie zapraszają na przejażdżkę :P

47
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 27 Listopada 2012, 22:59:01 »
W niedzielę, 25.11.2012r. stała. I chyba należy do złomiarza, ale pewien nie jestem.
OIDP należy do PKP S.A., Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie.

48
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 27 Listopada 2012, 21:18:40 »
Szkoda ze nie zachowali ani jednego ew55. Jeszcze prosciej bbylo by ja do ruchu przywrocic.
Tym bardziej biorąc pod uwagę fakt, że dwie jednostki były całkiem kompletne i oczekiwały przejęcia przez MuzKol. Tak niestety się nie stało i zostały pocięte w Pruszkowie.

49
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 25 Listopada 2012, 14:45:33 »
Pewne elementy EW51 występowały w EW55 i EN57 pierwszych serii - np. sprężarka (ta "tyku tyku"), tak więc myślę, że to problemem nie jest.

50
Bieżące kolejowe / Odp: Piosenki z tematyką kolejową
« dnia: 11 Listopada 2012, 22:12:52 »


Quilty - Paddy Works On The Railway
Polska wersja: "Na kolejowym szlaku" :) Może tę też ktoś zna.

51
Bieżące kolejowe / Odp: PR tną "Bohuny" z Piły
« dnia: 19 Października 2012, 18:43:05 »
Tylko pasażerowie na Flinstona wagonu nie poruszą, PRy nie mają czym tego ciągać a puszczanie byków wiąże się z kosztami.
Tu podziękujmy ministerstwu.

52
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 11 Października 2012, 20:44:02 »
Panowie - Chorwacja.

53
Tabor kolejowy / Odp: EM10
« dnia: 27 Września 2012, 10:09:45 »
Dokładnie tak, nawet jedna 111 stacjonowała próbnie w Katowicach. Na podstawie wniosków z eksploatacji tej lokomotywy skonstruowano naszą EM10.

Gdzie mogłyby pracować EM10? PKP IC myślę że mogłoby ich używać do manewrów na dworcu wschodnim zamiast EU07. Do składów wagonowych PR na liniach o VSzl max 80 km/h też by były dobre, ale niestety ta spółka masowo rezygnuje z wagonów, do takiej Szklarskiej lepiej jechać szynobusem.

54
Na warsztacie / Odp: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 27 Września 2012, 10:05:42 »
Maszyna obsługuje fizykę kranu hamulca Knorr D2?

55
Bocznica / Wydzielone z: Kamery kolejowe online
« dnia: 07 Września 2012, 12:58:32 »
Gdzieś była kamerka z Plattling w Bawarii. Tylko adresu zapomniałem.

Kolega wyżej zapodał już linka.
Bocznica.
Rozi

56
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 15:00:01 »
Tak swoją drogą jak wygląda kontrola dokumentów w strefie Schengen? Przy przekraczaniu granicy? Bo jak przeprawiłem się mostem kolejowym w Görlitz (najkrótsza droga, i wiem, ryzykownie, ale dobra...), to już po drugiej stronie miedzy nikt się nie pytał o dowód.

57
Tabor kolejowy / Odp: Parowozy
« dnia: 22 Sierpnia 2012, 14:10:47 »
Nie każdy parowóz posiadał stokera, a w wersjach próbnych/wstępnych może być i machająca się sama łopata. Pamięta ktoś może pierwotną kabinę do SM42, i jej sposób prowadzenia?

58
Bieżące Symulatorowe / Maszyna koliduje z innymi programami
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 00:16:04 »
Może tytuł tematu nie jest odpowiedni, ale dobra... do rzeczy.

Czasami zdarza mi się pojeździć trochę w Maszynie, ale w międzyczasie, kiedy chcę np. koledze odpisać na GG, czy wykonać inną czynność związaną z użyciem klawiatury, to niestety koliduje to z symulatorem. Jechałem sobie ostatnio właśnie SN61, włączyłem pauzę, odpisałem na GG, wróciłem do jazdy no i Ganz się wygasił. Myślałem, że jak okno symulatora jest nieaktywne, to nic się nie stanie jak poklepię sobie w klawiaturę.

Tak więc pytanie - czy w następnych wersjach exe spróbujecie coś z tym zrobić?
(Tylko proszę, nie bijcie ;> Nie proponuję jakiegoś cudacznego bajeru)

59
Na warsztacie / Odp: Coś z lat 80
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 22:44:42 »
Pierwszą charakterystyczną cechą jest poziome (a nie pionowe, jak zwykle) usprężynowanie I stopnia (tj. między maźnicą a ramą wózka), wystarczy się dobrze przyjrzeć na pierwszej fotografii. Druga cecha to koła monoblokowe, zamiast klasycznych kół obręczowanych. Niestety te innowacyjne rozwiązania były równie dobrze przyczyną dość wczesnej eliminacji tych wagonów z ruchu - części do nich były kupowane za dewizy, czyli były bardzo, bardzo drogie.

A ja mam pytania: czemu bar WARS jest oznaczony jako 2 klasa? Na jakich fotografiach bazowałeś?
Wagony 113A pierwotnie posiadały przedziały 2 klasy i były oznaczane jako seria 'BJwxz'.

60
Na warsztacie / Odp: Coś z lat 80
« dnia: 15 Sierpnia 2012, 22:38:50 »
Tak, były to wagony serii 'Jwxz', budowy jugosłowiańskich zakładów GOSA z lat 70. I pod żadnym, ale to żadnym pozorem nie mylić tego z obecnie spotykanymi Bautzenami z 1989. Dlatego więc zaleca się wykonanie nowego modelu od zera, oczywiście z charakterystycznym podwoziem Wegmanna i kołami monoblokowymi. Można by potem opracować na bazie tego od razu tekstury do sypialnej Gosy (też seria taka sama jak w przypadku wagonów z Görlitz - 'WLABwxz').

A skoro już jestem przy temacie wagonów sypialnych budowy niemieckiej, to mała uwaga ode mnie - one dostawały okna polskie w wyniku napraw co najmniej od połowy lat 90. Wcześniej występowały standardowe, niemieckie okna (podobne do używanych w np. wagonach XB - mogę zawsze posłużyć materiałem zdjęciowym, jakby co).

Ogólnie miły dla oka projekt - tak trzymać.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11