Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 2 [3] 4
61
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

62
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 16 Czerwca 2023, 23:35:35 »
1. Nowy gagar ma flary świateł trochę zbyt głęboko. Widać elementy kloszy oraz górne światło wręcz emituje zza kabiny.

2. Nie przypominam sobie tego problemu wcześniej. W nocy w pełni księżyca wszystko pływa w kolorach pomarańczowych jakby to był zmierzch a nie noc. Występuje to o każdej porze roku ale w środku lata najbardziej jest pomarańczowo.

63
Symulator / Odp: Podświetlenie rozkładu
« dnia: 16 Czerwca 2023, 19:02:44 »
Niektóre lokomotywy mają zrobione podświetlenie rozkładu jazdy (Shift + '). Niestety nie wszystkie, więc w pozostałych pozostaje włączenie oświetlenie kabiny (') i ewentualnie przyciemnienie go (Ctrl + ') by widzieć lepiej przez szybę.

64
Dodatkowo przycisk Start się pokazuje tylko, gdy klikniemy na pojazd który ma ustawionego maszynistę lub pasażera.

65
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 23:02:30 »
Eliminacja braków to też poprawa przystępności edytora, i to nie tylko dla tych mniej doświadczonych. Etap dodawania podstawowych opcji już dawno był i teraz wszystko rozbija się o potencjalne braki, detale i ogólną wygodę obsługi. Taki przykład z edytora pod F11. Nie ma tam (chyba) rozbicia obsługi na zaznaczanie/edytowanie i przemieszczanie obiektów, przez co łatwo jest przez przypadek coś przesunąć. Przez brak zaznaczania można nawet tego nie zauważyć. Wektorów pokazujących w jakim kierunku będzie się obracać obiekt też nie ma. Obie rzeczy są podstawą w praktycznie każdym edytorze jakim widziałem, i to są wręcz podstawy podstaw.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że "prosty edytor" niekoniecznie oznacza dosłownie prostego edytora z podstawowymi opcjami do edycji, tylko prosty w obsłudze i intuicyjny.

66
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:38:33 »
Znalazłem nieprawidłowości w tych plikach lecz jest ich tak dużo że ta stara witryna nie potrafi przetworzyć tego ani w pliku txt ani screen.

Jeżeli chodzi o zbyt duży rozmiar pliku txt to spakuj to do zipa i wtedy wrzuć.

67
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 21:21:48 »
Czy pobieranie od zera wymaga też pobranie też tego co jest w pierwszym poście? U mnie to EXE z r4 nie chce się uruchomić, a na zwykłym połowa rzeczy ma czarną teksturę.

EDIT
Wygląda na to, że ten błąd występuje też w innych sceneriach gdy ustawię zasięg rysowania na maksa. Dziwne, bo nie miałem tego problemu w poprzedniej wersji.

68
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 13:18:14 »
Jeszcze dodam by było jasne, o co mi chodzi. Nie jestem przeciwny schowania niektórych pojazdów, ale wolałbym by było to bardziej przemyślane. Zamiast "Ukryj pojazdy archiwalne" lepsze by było "Ukryj pojazdy niekompletne". Taka lokomotywa bez kabiny "straszy" tak samo, co staruszek EU04. Dodatkowo wagony bym zostawił w spokoju o ile nie ma jakiś zepsutych bez fizyki. Ta opcja powstała raczej pod nowych graczy, a mam wrażenie, że teraz jest bardziej zrobiona po to, bo komuś się "starocie nie podobają".

69
Bieżące Symulatorowe / Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 23:36:06 »
Mam kilka pytań i zastrzeżeń do tej nowości.

Po pierwsze, czemu jest to jedyna opcja, której starter nie zapamiętuje jej stanu? Archiwalne scenerie czy opcje składów w zakładce "Magazyn" pozostają włączone/wyłączone tak jak je zostawiliśmy, gdzie archiwalne pojazdy trzeba odklikiwać za każdym razem po włączeniu startera.
Po drugie. Nie rozumiem czym się kierowano przy wyborze niektórych pojazdów. Modelem zewnętrznym? Jeżeli tak, to czemu SM40/41 trafiły do tej listy. Kabiną? Jeżeli tak, to co tam robią SM03/04? Brakiem kabiny low poly? Czemu SM31? Dźwiękami? Od 40CC krwawią uszy. Z niektórymi wagonami jest podobnie. XR 426Z został, XTOW wypadły. Rozumiem EU20, EL200, 401DA czy SA102, ale mam wrażenie, że niektóre grywalne pojazdy wypadły "bo som brzydkiem". Jak na moje np. takie ET40 jest bardziej grywalne (i nie wygląda tak źle) od chociażby Husarza bez kabiny...

70
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:47:05 »
Czystych/nowych wskaźników nie można "namalować" po prostu?

71
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 14:52:25 »
Ctrl+J nie działa?

Nie działa chyba w każdym 36WEa (przetestowane 015, 049 oraz 039). Przycisk jest tylko klikalny.

72
Światła innych pociągów jak najbardziej rozświetlają kabinę. Tylko właśnie przez to że świecą wąsko to można to zauważyć albo na łukach, albo gdy znajdziemy się na przeciwko innej lokomotywy gdy np. zmieniamy tor. Co do słabego świecenia, na moje to świecą dobrze. Może się wydawać przez właśnie wąski snop światła oraz dość ciemną teksturę terenu nocą. Jedynie czego brakuje to różnic między starymi żarówami, a np. ledowymi.

73
O multiplayerze to chyba każdy się zastanawiał, tylko właśnie to nie jest prosta rzecz. Maszyna ma np. multi ale jest zrobiony pod rozgrywki LANowe. Dodatkowo obecnie mamy dwie inne alternatywy: jedna płatna, druga fanowska (plus jak ktoś chce szukać jeszcze innych to jest kolej amerykańska) i już teraz można zauważyć trochę przerzedzenie się potencjalnych graczy. Multik żyje właśnie nimi bądź co bądź, bo singleplayer można odpalić zawsze kiedy i jak się chce.

Z tymi światłami, to chyba głównie brakuje odblaskowych wskaźników i rzucania cieni? Bo ogólnie oświetlenie, a raczej więcej źródeł światła, to głównie OpenGL ogranicza z tego co pamiętam. Ja bym dodał jeszcze, że cienie są trochę zbyt mało widoczne i zbyt delikatne. Np. w zimowej scenerii w ogóle ich nie widać.

Wracając jeszcze do radia. Przypomniało mi się, że w tym amerykańskim symulatorze rozmowy są zrobione przez okienko kontekstowe. Łączy się tam z dyżurnym ruchu i "rozmawia się" poprzez wybieranie opcji dialogowych właśnie typu "czy droga jest wolna", "czy można jechać" itp. Może takie rozwiązanie by przeszło? Klikając Backspace albo przycisk ZEW3 otwierałoby się okienko z opcjami dialogowymi do wyboru. Dodatkowo potencjalnie wyeliminowałoby to konieczność nagrywania dialogów wymawianych "przez nas", bo byśmy wiedzieli to właśnie z tego okienka. Plus osoby robiący roleplay mogliby je sami wymawiać :D

Co do ankiety - jest ogólna tak jak pytanie jest ogólne. By wypisywać poszczególne opcje to trzeba je najpierw znać, więc by wyszło bardziej "co uważacie z mojej listy zrobionej przeze mnie za lepsze". Nie mówiąc o tym, że przykładowo teraz, padły potencjalnie dwa nowe podpunkty, multi oraz zapis, więc żeby było fair trzeba by było resetować ankietę co jakiś czas. :) Z tą opcją "inne" zapamiętam. No i w modyfikacji ankiety nie da się już dodać ograniczenia czasowego. Jakby co, to zamknę ją ręcznie za te 2-3 tygodnie.

74
Symulator / Odp: Luzowanie pociągu towarowego.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 21:21:12 »
Na wyczucie. Jeżeli uznamy, że skład wyluzował dajemy powoli kolejne pozycje nastawnika i powoli ruszamy. Jeżeli wagony nadal trzymają to luzujemy dalej. Im dłuższy pociąg tym dłuższy czas luzowania.

75
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 16:52:40 »
No i dlatego najlepiej olać czat, bo ostatnio nic dobrego z niego nie wynika.

76
Co do świateł to głównie mi chodziło właśnie o lokomotywy z programatorem np. EP07P czy zmodernizowana stonka. Wirtualny rewident chyba tylko nam włącza końcówki w kiblach i mógłby być podpięty do opcji "wirtualny manewrowy" by go wyłączyć.

Co do niszowości usterek wymagających grzebania w maszynowni - po to założyłem ten wątek, by właśnie podyskutować i się dowiedzieć czego się oczekuje obecnie od symulatora oraz co, teoretycznie, byłoby możliwe do zaimplementowania (pomijając braki kadrowe, bo każdy kto śledzi projekt raczej wie jak to wygląda). To tylko moje "marzenia", a każdy może mieć je przecież inne.

77
Bieżące Symulatorowe / Czego chcą obecnie gracze od symulatorów?
« dnia: 02 Kwietnia 2023, 00:23:14 »
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wątek nie jest typu "chcę X na teraz" lub "a kto to zrobi".

Przypomniałem sobie właśnie takie pytanie, które padło w jednym z... wątków na forum. Maszyna oferuję dużo rzeczy, więc zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę.

Grafika? Wiadomo, że dyndające kable, bujająca się roślinność na wietrze, kurz ciągnący się za pędzącym pociągiem czy iskrzenie na oblodzonych kablach cieszyłyby oko. No ale są inne tytuły jak Run8 czy Zusi3 które jakoś super nie wyglądają, a są uważane przez swoje grono graczy za jedne z lepszych/najlepszych symulatorów. Więc moim zdaniem wychodzi na to, że to raczej rzecz drugoplanowa. Dodatkowo ja jestem jakiś "inny" jeżeli chodzi o grafikę w grach, bo już od lat jakoś mnie nie fascynują wodotryski jakie to serwują gry ogólnie. Nie mi to akurat oceniać.

Symulacja? Znowu, Maszyna oferuje dużo, chociaż mam wrażenie, że mało jest z tych rzeczy "utylizowanych". Przykładowo, jest symulacja napięcia w drutach; jest dynamiczne, lokomotywy potrafią "wysysać" prąd, możliwe jest robienie restartów podstacji etc. Jednak nie jest to, moim zdaniem, zbytnio wykorzystywane.


Ogólnie to moim zdaniem w symulatorze ważne jest, zaraz za fizyką, właśnie sterowanie i możliwości przestawiania wajch, hebelków, ustawień w komputerze pokładowym itp.

Kilka przykładów.
 Użytkowe:
   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
 Graficzne:
   - działające zawieszenie,
   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).

No więc, czego chcą gracze? Czego oczekujecie po symulatorze? Zachęcam, by każdy się wypowiedział.

Aktualizacja
Dodałem ankietę dla tych bardziej wstydliwych ¯\_(ツ)_/¯

78
Ja się nie zgodzę. Zbyt dużo rodzajów drzewek sprawia, że jest naćkane. To co brakuje, to krzaczków i trawy w głębi lasów oraz jakiejś "zasłony" za tymi laskami zasłaniającymi pustynie w porze zimowej. Ściana lasu albo rządek drzewek "z liśćmi" coś na wzór tego, co jest w oryginalnym scenariuszu.
Co do uwag, to są miejsca, gdzie widać że drzewa stoją w rządkach (przykładowy screen) oraz osobiście bym jeszcze wydłużył las na głównej linii (po tej stronie gdzie nie ma pól).

79
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 23:21:27 »
Zawsze można zakrzaczać zamiast zalesiać. Drzewa drzewami, ale to właśnie krzaczków i małych drzewek jest przeważnie więcej.

80
Pomoc doraźna / Odp: Ed78.
« dnia: 26 Lutego 2023, 19:44:12 »
Jest przecież napisane, że Shift O oraz Shift P. Zawsze można też zajrzeć do klawiszologii.

81
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 23 Lutego 2023, 02:08:26 »
OS SteamDecka to jest Linux z Protonem (czyli takim rozszerzonym Winem).

82
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:53:11 »
Cytat: robert357
Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana
I jak zrobisz teksture to jesteś w stanie utrzymać jakiś poziom, przyjąć krytykę i poprawić to co inni uważają za błędy, a jak robisz scenerie to możesz robić byle jak i nie przyjmować do wiadomości żadnej krytyki?

Jak wyjdzie tekstura dobrze to super, jak nie wyjdzie to albo się poprawi, albo się ją porzuci dając możliwość pobrania.
Jak wyjdzie sceneria dobrze to wspaniale, jak nie wyjdzie to albo się poprawi, albo stanie się pretekstem że wszystko jest tutaj szambiarskie i w ogóle krzyżyk na drogę, trumna gotowa, wszystko umarło, zaorać, zakopać...

83
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 14:45:17 »
(...) bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki, a Ra straszny bo trzeba się nauczyć.

To właśnie idealnie wyjaśnia, czemu powstają głównie nowe teksturki i ewentualnie modele. Lepiej zrobić teksturę, która albo trafi do paczki, albo będzie jako dodatek do pobrania, niż się bawić w scenerię która będzie z marszu zbesztana. Gdyby nie ta nieszczęsna Kaliska co jest teraz do pobrania to bym też zrobił przerwę (kolejną) z Maszyną, bo ile można jeździć po Bałtyku (czyli innym "trupie"). Jakby były setki takich scenerii to bym zrozumiał, ale jest ich garść, gdzie połowa z nich jest jako "główna zawartość". Zamiast wieszać psy na tych sceneriach trzeba dziękować osobom, że włożyły swój czas i zrobiły je do końca (albo do "grywalności"). Bez nich zostałoby podziwianie gigantycznego taboru na scenerii TD.

Robienie czegokolwiek nie jest takie hop siup, tak samo jak nauka narzędzi potrzebnych do tworzenia w Maszynie nie jest łatwa. Nie ma więc co się dziwić, że niektóre projekty wyglądają jak wyglądają, bo trzeba wiele rzeczy się samemu nauczyć metodą prób i błędów.
Żałuję, że nie zacząłem dłubać w sceneriach te 10 lat temu, bo teraz faktycznie przez takie gatki jakie są na forum się wszystkiego odechciewa...

Od kilku lat uzupełniam wiki: https://wiki.eu07.pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Czy pisząc "dokumentacja" masz na myśli właśnie coś takiego?

Też. Mi chodziło akurat o poradniki, opis edytora etc. Wiem że jakieś są, ale albo są niekompletne, albo "stare i nie nadają się". Dodatkowo jak jest wiki, to mogłyby być tam podlinkowane w jednym miejscu, zwłaszcza że wyszukiwanie googlowskie staje się ostatnimi laty średnio użyteczne, a szukanie po forum... jest jakie jest.

84
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:16:17 »
Z Maszyną jestem od 12 lat (co nie jest jakoś dużo, bo są tu osoby co są od 22 lat jak nie więcej) i szczerze mam wrażenie, że co poniektórzy chyba zapomnieli, że to jest projekt hobbistyczny. Każdy robi swoje co umie (i jak umie) w wolnych chwilach. Osoby przychodzą, robią przerwy lub odchodzą z różnych przyczyn, taki urok takich projektów. Komercjalizacja wiele by tu nie zmieniła, ani nie pomogła i mam takie odczucie, że chyba tylko Krzysztof rozumie co się z tym wiąże.

Eh, jedni mówią, że trzeba jakoś zachęcić nowe osoby do projektu, a tymczasem są takie kwiatki jak ostatnie przepychanki na forum czy ten wątek.

No i właśnie to zachęcanie... Sam chciałem zacząć sobie dłubać w scenerii, bo to jest obecnie najważniejsze (zaraz po rozwijaniu EXE). No i zgłosiłem się z chęciami oraz z zapytaniami, czy są jakieś materiały dla "nowych" jak zacząć. Odpowiedź: "Jeszcze nie ma, ale tutaj jest wstępniak". No rozumiem... No i w tym wstępniaku już kwiatki typu "nie ma potrzeby, by szary użytkownik się na to porywał" no i w ogóle to trudne etc. No i jak to ma kogokolwiek zachęcić do czegokolwiek? Są nowe standardy, ale dokumentacji brak i trzeba się powoływać na "staroć". To może, zamiast się fochać, smutać, stawiać krzyżyki i zbierać gwoździe do trumny i zniechęcać dalej, wypadałoby chociaż zrobić dokumentację i potencjalnie zachęcić kogoś nowego. Może jestem jakiś inny, ale jakbym miał chociaż dłutem wybijać zera i jedynki w kompie, to się potrafię uprzeć i coś zrobić tylko dlatego, że postawię cegiełkę w projekcie, który siedzi głęboko w sercu. Tylko niestety do tego potrzebuję podstawowych informacji.

85
Pomoc doraźna / Odp: Problem z nabijaniem powietrza
« dnia: 07 Lutego 2023, 23:30:05 »
Pod F12 zakładka Vehicle jest pokazany stan wszystkich hamulców. By zobaczyć stan w danym wagonie trzeba podlecieć do niego wolną kamerą (F4).

86
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 18:58:41 »
Jak obstawiam limit świateł dynamicznych też podchodzi pod renderer?

Co do automatycznego rozwieszania drutów, to czy taki system nie ułatwiłby roboty w jakikolwiek sposób, chociażby na długich odcinkach?

87
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 14:35:58 »
Orientuje się ktoś czy w obecnej wersji EA (lub przyszłej full release) będzie możliwość zakładania prywatnych serwerów (coś jak poczekalnia w matchmaking w innych grach na Steam)?

No właśnie najgorsze, że nie wiadomo. Na początku było że nie, potem niby tak, ale nie wiadomo (jak w sumie z połową rzeczy których nie ma, a gracze proszą). Brak prywatnych/dedykowanych serwerów moim zdaniem zrujnuje tę grę.

Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.

Bo jak się nie kupi gry, to ma się dostęp tylko do działu Offtop.

88
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 22:05:16 »
Moim zdaniem wszelkie usuwanie scenerii z paczki powinny być tylko jako podmiana z jakąś nową albo jak nie jest możliwe jej proste naprawienie (czyt. naprawy lub zrobienia nowego scenariusza).

89
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Grudnia 2022, 13:05:44 »
Eh, ja rozumiem że stare karty są, no, stare ale bez przesady.

Dla przykładu moja specyfikacja to i5-3350P, 16GB RAM DDR3 i GTX 760 i spokojnie wystarcza do gry. Wrzucam jeszcze moje ustawienia graficzne. Jedyne problemy są czasem jak się zoomuje w niektórych miejscach, bo wtedy się renderuje więcej obiektów. Sam powiedział że ma i5 pierwszej generacji i tutaj jest problem, a nie w karcie. Dla przykładu można na necie zobaczyć jak sobie radzi 780ti wraz z nowym prockiem i3-12100F w nowych grach. Niektórych to może zszokować, ale karta sobie radzi nawet z nowymi grami. Więc zamiast namawiać na kolejną wymianę karty, to trzeba wymienić procesor w tym przypadku.

90
Tutaj chyba chodziło o ograniczenia OpenGL w Maszynie. Jest limit ile może być świateł na raz i to widać po tym, że:
- auta też nie emitują światła,
- w jakimś scenariuszu w Darwinowie jest moment, gdzie jest kilkanaście lokomotyw z załączonymi światłami i w niektórych one nie działają ("świecą" się tylko tekstury).

Ja bym jeszcze dorzucił do tego wątku kwestie widoczności źródeł statycznych świateł, t.j. semafory oraz latarnie, we mgle. Światła lokomotyw ładnie się wyłaniają z mleka, gdzie statyczne nadal są widoczne jakby mgły nie było.

Strony: 1 2 [3] 4