Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: 1 2 [3] 4
61
Mi chodzi o robienie czegoś takiego co na screenie. W takich miejscach ściana lasu przecież sprawdzi się idealnie, bo ma robić jako tło. Tekstur też jest trochę więc można znaleźć taką jaka będzie pasować (iglaste, liściaste, wykarczowane z widocznymi pieńkami itd.) więc nie wiem po co się bawić we wstawianie pojedynczych drzewek. Zwłaszcza, że właśnie te tekstury lasów mają więcej detali w sobie niż taki rządek drzewek, nawet zróżnicowanych.

Ja wiem, że panuje awersja do tych ścian, bo dotychczas się ich używało zamiast lasu i stawiało 100m jak nie bliżej od torowiska. Nie znaczy to, że trzeba ich unikać jak ognia.

62
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

63
Well, there is one. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34078.0.html

However it's just a reskinned SU45 and it doesn't have a cab.

64
Bieżące Symulatorowe / Odp: Flary świateł
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 15:13:47 »
Widać też je jak się ma okulary albo wadę wzroku, ale to odpada ze względu na wymogi :P Mimo tego gwiaździste flary lepiej wyglądają od tych gigantycznych blobów, zwłaszcza gdy widać jak się wtapiają w elementy modelów (np. w Skodach, Impulsach czy siódemkach z taką belką ze światłami). Dlatego z chęcią bym się tymi flarami pobawił, pozmieniał i zobaczył jak by wyglądały w innych ustawieniach.

65
Bieżące Symulatorowe / Flary świateł
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 00:08:14 »
Na wstępie: chodzi mi o te "bloby" świateł, nie o te "gwiaździste" co czasami je widać.

Zauważyłem, że EP01 nie ma flar świateł i szczerze powiedziawszy przez to wygląda lepiej. Te flary także występują na semaforach, światłach ulicznych itp.
Czy nie dałoby się ich trochę przerobić? Same flary także są trochę zbyt duże (mają średnicę 10 pikseli u mnie) oraz pojawiają się zbyt wcześnie (mniej więcej już od 100m). Za dnia mogłyby się nie pojawiać. Ich wielkość można by było skręcić o połowę oraz żeby się pojawiały dalej. Jakby się dało, to zrobić opcję w ustawieniach do zmiany ich intensywności oraz odległości.
Na screenach jest porównanie jak to wygląda.


EDIT
Hmm, a ktoś może wie, czy da się je edytować (jak tak to gdzie się znajdują ich parametry) czy są to wartości zaszyte w exe?

66
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

67
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

68
Tabor / Odp: Głośność w kabinie
« dnia: 03 Sierpnia 2023, 19:23:41 »
Jak już jesteśmy przy dźwiękach, to dałoby się podgłośnić dźwięki hamowania w kabinie lokomotywy? Wiem, że jest ledwo ledwo słyszalny z zewnątrz, lecz wewnątrz po prostu zbyt cicho i jest zagłuszany przez inne dźwięki.

69
Dosłownie dwa posty wyżej masz powód dlaczego...

70
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 27 Czerwca 2023, 22:51:34 »
Problem z tą opcją polega na tym, że fakt usuwa tekstury nieużywane, ale nie ładuje ich ponownie, to raz. Dwa, że czasem już przy samym ładowaniu scenerii ta opcja potrafi usunąć "nieużywane" tekstury. Mało tego, raz miałem sytuację, gdzie na kamerze zewnętrznej sobie zostawiłem grę i po powrocie usunęło tekstury kabiny. Opcja jest niezdatna do użytkowania i szczerze nie wiem kto by jej użył tak naprawdę obecnie. Sam mam "kartofla" na obecne standardy, ale to co zjada FPSy to głównie odbicia oraz liczba obiektów oraz pojazdów. Do poprawy wydajności zawsze pozostaje opcja zmiany rozdzielczości tekstur, która spokojnie wystarczy.

71
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 25 Czerwca 2023, 13:55:41 »
Pomimo błędów o teksturach powinno się wczytać, tylko to trochę potrwa, zwłaszcza przy pierwszym ładowaniu. Drugi EXE ma jakieś problemy i u mnie np. się w ogóle nie odpala.

72
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 21 Czerwca 2023, 10:42:05 »
Rozumiem, ale po zatrzymaniu nie powinna siła tarcia po prostu zatrzymać cały skład? Pociąg ze screena poruszał się nadal po tak długim czasie (zahamował gdy wjeżdżałem do Herbów i w drodze powrotnej z Częstochowy nadal się poruszał). Odhamowany przestanie się poruszać, gdzie zahamowany będzie się tak snuł chyba w nieskończoność. Mowa tu o płaskim terenie.

73
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 20 Czerwca 2023, 23:50:07 »
Zauważyłem poważny błąd w fizyce. Podczas mocnego hamowania (przeważnie nagłym) wagony i/lub lokomotywa mogą wpaść w poślizg, który będzie istniał aż nie wyluzuje się składu. Niby nic wielkiego, ale to powoduje że cały pociąg się powoli przesuwa. Tyczy się to pojazdu kontrolowanego przez gracza jak i AI.

Tutaj przykład z linia61_regio gdzie jadąc EN71 w Herbach wjeżdżamy równocześnie z towarem na stację. W drodze powrotnej zauważyłem że towar się porusza. Screeny pokazują różnicę około 3-4 minut.

74
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.04 - problemy
« dnia: 16 Czerwca 2023, 23:35:35 »
1. Nowy gagar ma flary świateł trochę zbyt głęboko. Widać elementy kloszy oraz górne światło wręcz emituje zza kabiny.

2. Nie przypominam sobie tego problemu wcześniej. W nocy w pełni księżyca wszystko pływa w kolorach pomarańczowych jakby to był zmierzch a nie noc. Występuje to o każdej porze roku ale w środku lata najbardziej jest pomarańczowo.

75
Symulator / Odp: Podświetlenie rozkładu
« dnia: 16 Czerwca 2023, 19:02:44 »
Niektóre lokomotywy mają zrobione podświetlenie rozkładu jazdy (Shift + '). Niestety nie wszystkie, więc w pozostałych pozostaje włączenie oświetlenie kabiny (') i ewentualnie przyciemnienie go (Ctrl + ') by widzieć lepiej przez szybę.

76
Dodatkowo przycisk Start się pokazuje tylko, gdy klikniemy na pojazd który ma ustawionego maszynistę lub pasażera.

77
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 23:02:30 »
Eliminacja braków to też poprawa przystępności edytora, i to nie tylko dla tych mniej doświadczonych. Etap dodawania podstawowych opcji już dawno był i teraz wszystko rozbija się o potencjalne braki, detale i ogólną wygodę obsługi. Taki przykład z edytora pod F11. Nie ma tam (chyba) rozbicia obsługi na zaznaczanie/edytowanie i przemieszczanie obiektów, przez co łatwo jest przez przypadek coś przesunąć. Przez brak zaznaczania można nawet tego nie zauważyć. Wektorów pokazujących w jakim kierunku będzie się obracać obiekt też nie ma. Obie rzeczy są podstawą w praktycznie każdym edytorze jakim widziałem, i to są wręcz podstawy podstaw.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że "prosty edytor" niekoniecznie oznacza dosłownie prostego edytora z podstawowymi opcjami do edycji, tylko prosty w obsłudze i intuicyjny.

78
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 15:38:33 »
Znalazłem nieprawidłowości w tych plikach lecz jest ich tak dużo że ta stara witryna nie potrafi przetworzyć tego ani w pliku txt ani screen.

Jeżeli chodzi o zbyt duży rozmiar pliku txt to spakuj to do zipa i wtedy wrzuć.

79
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 21:21:48 »
Czy pobieranie od zera wymaga też pobranie też tego co jest w pierwszym poście? U mnie to EXE z r4 nie chce się uruchomić, a na zwykłym połowa rzeczy ma czarną teksturę.

EDIT
Wygląda na to, że ten błąd występuje też w innych sceneriach gdy ustawię zasięg rysowania na maksa. Dziwne, bo nie miałem tego problemu w poprzedniej wersji.

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 27 Kwietnia 2023, 13:18:14 »
Jeszcze dodam by było jasne, o co mi chodzi. Nie jestem przeciwny schowania niektórych pojazdów, ale wolałbym by było to bardziej przemyślane. Zamiast "Ukryj pojazdy archiwalne" lepsze by było "Ukryj pojazdy niekompletne". Taka lokomotywa bez kabiny "straszy" tak samo, co staruszek EU04. Dodatkowo wagony bym zostawił w spokoju o ile nie ma jakiś zepsutych bez fizyki. Ta opcja powstała raczej pod nowych graczy, a mam wrażenie, że teraz jest bardziej zrobiona po to, bo komuś się "starocie nie podobają".

81
Bieżące Symulatorowe / Ukryj archiwalne pojazdy
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 23:36:06 »
Mam kilka pytań i zastrzeżeń do tej nowości.

Po pierwsze, czemu jest to jedyna opcja, której starter nie zapamiętuje jej stanu? Archiwalne scenerie czy opcje składów w zakładce "Magazyn" pozostają włączone/wyłączone tak jak je zostawiliśmy, gdzie archiwalne pojazdy trzeba odklikiwać za każdym razem po włączeniu startera.
Po drugie. Nie rozumiem czym się kierowano przy wyborze niektórych pojazdów. Modelem zewnętrznym? Jeżeli tak, to czemu SM40/41 trafiły do tej listy. Kabiną? Jeżeli tak, to co tam robią SM03/04? Brakiem kabiny low poly? Czemu SM31? Dźwiękami? Od 40CC krwawią uszy. Z niektórymi wagonami jest podobnie. XR 426Z został, XTOW wypadły. Rozumiem EU20, EL200, 401DA czy SA102, ale mam wrażenie, że niektóre grywalne pojazdy wypadły "bo som brzydkiem". Jak na moje np. takie ET40 jest bardziej grywalne (i nie wygląda tak źle) od chociażby Husarza bez kabiny...

82
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zmiana tekstury wskaźnika W18
« dnia: 22 Kwietnia 2023, 09:47:05 »
Czystych/nowych wskaźników nie można "namalować" po prostu?

83
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.11 - problemy
« dnia: 11 Kwietnia 2023, 14:52:25 »
Ctrl+J nie działa?

Nie działa chyba w każdym 36WEa (przetestowane 015, 049 oraz 039). Przycisk jest tylko klikalny.

84
Światła innych pociągów jak najbardziej rozświetlają kabinę. Tylko właśnie przez to że świecą wąsko to można to zauważyć albo na łukach, albo gdy znajdziemy się na przeciwko innej lokomotywy gdy np. zmieniamy tor. Co do słabego świecenia, na moje to świecą dobrze. Może się wydawać przez właśnie wąski snop światła oraz dość ciemną teksturę terenu nocą. Jedynie czego brakuje to różnic między starymi żarówami, a np. ledowymi.

85
O multiplayerze to chyba każdy się zastanawiał, tylko właśnie to nie jest prosta rzecz. Maszyna ma np. multi ale jest zrobiony pod rozgrywki LANowe. Dodatkowo obecnie mamy dwie inne alternatywy: jedna płatna, druga fanowska (plus jak ktoś chce szukać jeszcze innych to jest kolej amerykańska) i już teraz można zauważyć trochę przerzedzenie się potencjalnych graczy. Multik żyje właśnie nimi bądź co bądź, bo singleplayer można odpalić zawsze kiedy i jak się chce.

Z tymi światłami, to chyba głównie brakuje odblaskowych wskaźników i rzucania cieni? Bo ogólnie oświetlenie, a raczej więcej źródeł światła, to głównie OpenGL ogranicza z tego co pamiętam. Ja bym dodał jeszcze, że cienie są trochę zbyt mało widoczne i zbyt delikatne. Np. w zimowej scenerii w ogóle ich nie widać.

Wracając jeszcze do radia. Przypomniało mi się, że w tym amerykańskim symulatorze rozmowy są zrobione przez okienko kontekstowe. Łączy się tam z dyżurnym ruchu i "rozmawia się" poprzez wybieranie opcji dialogowych właśnie typu "czy droga jest wolna", "czy można jechać" itp. Może takie rozwiązanie by przeszło? Klikając Backspace albo przycisk ZEW3 otwierałoby się okienko z opcjami dialogowymi do wyboru. Dodatkowo potencjalnie wyeliminowałoby to konieczność nagrywania dialogów wymawianych "przez nas", bo byśmy wiedzieli to właśnie z tego okienka. Plus osoby robiący roleplay mogliby je sami wymawiać :D

Co do ankiety - jest ogólna tak jak pytanie jest ogólne. By wypisywać poszczególne opcje to trzeba je najpierw znać, więc by wyszło bardziej "co uważacie z mojej listy zrobionej przeze mnie za lepsze". Nie mówiąc o tym, że przykładowo teraz, padły potencjalnie dwa nowe podpunkty, multi oraz zapis, więc żeby było fair trzeba by było resetować ankietę co jakiś czas. :) Z tą opcją "inne" zapamiętam. No i w modyfikacji ankiety nie da się już dodać ograniczenia czasowego. Jakby co, to zamknę ją ręcznie za te 2-3 tygodnie.

86
Symulator / Odp: Luzowanie pociągu towarowego.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 21:21:12 »
Na wyczucie. Jeżeli uznamy, że skład wyluzował dajemy powoli kolejne pozycje nastawnika i powoli ruszamy. Jeżeli wagony nadal trzymają to luzujemy dalej. Im dłuższy pociąg tym dłuższy czas luzowania.

87
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 16:52:40 »
No i dlatego najlepiej olać czat, bo ostatnio nic dobrego z niego nie wynika.

88
Co do świateł to głównie mi chodziło właśnie o lokomotywy z programatorem np. EP07P czy zmodernizowana stonka. Wirtualny rewident chyba tylko nam włącza końcówki w kiblach i mógłby być podpięty do opcji "wirtualny manewrowy" by go wyłączyć.

Co do niszowości usterek wymagających grzebania w maszynowni - po to założyłem ten wątek, by właśnie podyskutować i się dowiedzieć czego się oczekuje obecnie od symulatora oraz co, teoretycznie, byłoby możliwe do zaimplementowania (pomijając braki kadrowe, bo każdy kto śledzi projekt raczej wie jak to wygląda). To tylko moje "marzenia", a każdy może mieć je przecież inne.

89
Bieżące Symulatorowe / Czego chcą obecnie gracze od symulatorów?
« dnia: 02 Kwietnia 2023, 00:23:14 »
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wątek nie jest typu "chcę X na teraz" lub "a kto to zrobi".

Przypomniałem sobie właśnie takie pytanie, które padło w jednym z... wątków na forum. Maszyna oferuję dużo rzeczy, więc zacząłem się zastanawiać, co można zobaczyć w innych projektach, czego brakuje, co by urozmaiciło rozgrywkę.

Grafika? Wiadomo, że dyndające kable, bujająca się roślinność na wietrze, kurz ciągnący się za pędzącym pociągiem czy iskrzenie na oblodzonych kablach cieszyłyby oko. No ale są inne tytuły jak Run8 czy Zusi3 które jakoś super nie wyglądają, a są uważane przez swoje grono graczy za jedne z lepszych/najlepszych symulatorów. Więc moim zdaniem wychodzi na to, że to raczej rzecz drugoplanowa. Dodatkowo ja jestem jakiś "inny" jeżeli chodzi o grafikę w grach, bo już od lat jakoś mnie nie fascynują wodotryski jakie to serwują gry ogólnie. Nie mi to akurat oceniać.

Symulacja? Znowu, Maszyna oferuje dużo, chociaż mam wrażenie, że mało jest z tych rzeczy "utylizowanych". Przykładowo, jest symulacja napięcia w drutach; jest dynamiczne, lokomotywy potrafią "wysysać" prąd, możliwe jest robienie restartów podstacji etc. Jednak nie jest to, moim zdaniem, zbytnio wykorzystywane.


Ogólnie to moim zdaniem w symulatorze ważne jest, zaraz za fizyką, właśnie sterowanie i możliwości przestawiania wajch, hebelków, ustawień w komputerze pokładowym itp.

Kilka przykładów.
 Użytkowe:
   - ręczna kontrola niektórych opcji, które są obecnie zautomatyzowane np. wyłączanie świateł z tyłu lokomotywy po podpięciu się czy też rozprzęganie wszystkiego na raz przez jedno kliknięcie klawisza, to co jest ważne w symulatorach to właśnie możliwości ręcznej kontroli wszystkiego co się da,
   - kiedyś pod ZEW3 było bodajże zapytanie o wjazd, teraz jest to próba radia, szczerze to myślałem czy nie dałoby się zrobić kilku typów komunikatów do wyboru np. Backspace - zapytanie o wjazd/wyjazd, Shift+Backspace - podanie gotowości, Ctrl+Backspace - próba radia,
   - grzebanie w przedziale maszynowym oraz usterki mniejsze jak i większe, ale nie krytyczne z oczywistych względów,
   - animowane nastawy hamulców w wagonach oraz możliwość ich przełączania w już odpalonej symulacji, nie mówię tu o opcjach w Starterze (no chyba że się da, lecz o tym nie wiem).
 Graficzne:
   - działające zawieszenie,
   - efekty atmosferyczne (woda/śnieg na szybie oraz i poprawa samego deszczu i śniegu).

No więc, czego chcą gracze? Czego oczekujecie po symulatorze? Zachęcam, by każdy się wypowiedział.

Aktualizacja
Dodałem ankietę dla tych bardziej wstydliwych ¯\_(ツ)_/¯

90
Ja się nie zgodzę. Zbyt dużo rodzajów drzewek sprawia, że jest naćkane. To co brakuje, to krzaczków i trawy w głębi lasów oraz jakiejś "zasłony" za tymi laskami zasłaniającymi pustynie w porze zimowej. Ściana lasu albo rządek drzewek "z liśćmi" coś na wzór tego, co jest w oryginalnym scenariuszu.
Co do uwag, to są miejsca, gdzie widać że drzewa stoją w rządkach (przykładowy screen) oraz osobiście bym jeszcze wydłużył las na głównej linii (po tej stronie gdzie nie ma pól).

Strony: 1 2 [3] 4