Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - robert357

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Pomoc doraźna / Odp: Drawinowo całość
« dnia: 08 Listopada 2025, 15:40:37 »
Nie dałoby rady tego wrzucić do paczki całościowej?

2
WWW / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 02 Listopada 2025, 16:13:28 »
Wystarczy podlinkować TEN DZIAŁ forum na discordzie i myk - wszystko zebrane w jedno miejsce. Myk, pora na CSa.

3
Forum / Odp: *Propozycja* - nowe działy podrzędne w "Na Warsztacie"
« dnia: 01 Listopada 2025, 19:29:33 »
No jak po co, nie można dawać nowych gdy ktoś gani głą... znaczy świeżaków >:o

4
Forum / Odp: *Propozycja* - nowe działy podrzędne w "Na Warsztacie"
« dnia: 01 Listopada 2025, 18:57:55 »
Oddejcie lajki w tych przeniesionych wątach!

5
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 27 Października 2025, 23:13:47 »
Najlepiej instalować na czysto, zwłaszcza teraz, gdy zachodzą większe zmiany niż dodawanie nowych assetów.

6
Forum / Odp: Rekord
« dnia: 27 Października 2025, 18:37:08 »
Permbanować konta z pierwszym postem na forum, który się znajduje w dziale TD z pytaniem typu "czemu nie działa". Cyk fajrant.

7
Symulator / Wersja archiwalna
« dnia: 26 Października 2025, 13:32:49 »
Jako, że zmieniły się wymagania do najnowsze paczki, czy jest planowane dodanie poprzedniej jako archiwalnej wersji do pobrania?

8
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 25 Października 2025, 00:46:47 »
Nie chce brzmieć jak męczybuła, ale nadal dach betonowca wygląda na jakiś mały. No ale już tam, zrobić, wstawić, sprawdzić i zawsze można później poprawić, bo model jest notabene prosty.

Jeszcze jedna opcja mi przychodzi na myśl. Zrobić ripa obiektu 3D z map googla i sprawdzić na nim proporcje (o ile są w jakimkolwiek stopniu wymiarowe jeżeli chodzi o wysokość).

9
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 23 Października 2025, 23:49:57 »
Z daszkiem ptaszkowym zaznaczyłem na obrazku o co mi chodzi. Na modelu wygląda jakby oba były równe ze sobą.

Co do betonowca, to możliwe że ścianki są za wysokie, stąd podpory i dach wygląda na ściśnięte. Na zdjęciu widać, że sięga on do pasa, a szczyt dachu powinien być na ~3,5-3,8 metra bazując na zdjęciu podesłanym wyżej. Kolumna dachu powinna mieć ~2 metry (mierząc od wysokości peronu wszystko).

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem. Betonowiec na peronie 7 jest niesymetryczny (koniec peronu się zwęża w przeciwieństwie do peronu 6). No i sam dach nie jest płaski jakby co, jest to miska.

10
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 23 Października 2025, 22:52:00 »
Może to wina perspektywy, ale ten tylny daszek powinien być bardziej zadziorny oraz węższy (nie wystaje tak jak dach nad schodami).

Drugie przejście zaś jakieś przymałe wygląda, głównie dach. Jest też jakby za nisko?

11
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 22 Października 2025, 23:14:05 »
Najpierw lepiej poprawić ogólny model, by sobie nie robić dodatkowej roboty.

12
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 21 Października 2025, 22:32:43 »
Z moich badań detektywistycznych chyba wiem co się stało - ptaka obrzezano. Z powodu braku tylnej części wygląda przykrótko (zaznaczone na czerwono). Stąd też nie zgadza się liczba "okien" (zaznaczone na zielono). W takim stanie model powinien mieć ~9,5 metra długości.

13
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 21 Października 2025, 18:37:34 »
Górny pasek co zawsze zostaje przypomina mi czasy toolbarów w ilości 10. Nie mówiąc o tym, że strona jest ciemna, a pasek zmienia się w biel. Instrukcja schowana w rozwijającym się "o symulatorze" i chyba tylko tam zamiast na widoku. Dwa przyciski do pobierania, tak aby powspominać loterię ze stron z torrentami. Po zeskrolowaniu rozwleczonej niepotrzebnie strony mamy na samym dole powielone linki razy dwa, co daje nam z zawsze widocznym paskiem - 3 różne miejsca by wejść na forum, a do discorda aż 4 na stronie "o symulatorze" 4 u la la.

Jest takie słowo w angielskim, generic.

Jakby co, to nie pluję jadem za zrobienie strony. Jedynie współczesny styl projektowania stron wywołuje u mnie podwyższone stężenie kwasu w żołądku

Wywalić górny pas, który zostaje zawsze na wierzchu, ścieśnić by nie było tyle zbędnego przewijania (tyczy się to każdej strony) i uporządkować rozsiane wszędzie te same linki i byłoby gites.

14
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 20 Października 2025, 16:06:14 »
Elegancko, tylko trzeba będzie mieć na uwadze mocne LODowanie.

15
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Października 2025, 14:14:51 »
Zmienić nazwę "Ukryj pojazdy archiwalne" na "Tabor przeznaczony dla AI" i tam to wszystko wrzucać.

16
Forum / Odp: *Propozycja* - nowe działy podrzędne w "Na Warsztacie"
« dnia: 13 Października 2025, 01:10:57 »
Forum dostało nowe działy przed GTA6 :o

17
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 01 Października 2025, 21:44:55 »
Solidny odpoczynek od czegokolwiek to podstawa. Miłego urlopu :)

18
Na warsztacie / Odp: MaSzyna - paczka całościowa beta
« dnia: 30 Września 2025, 00:35:10 »
Czasem tak się dzieje (może wina najnowszego sprzętu? kij wie). Można byłoby wrzucić tą informacje do FAQ w dokumentacji.

19
No z tym alfabetem to wygląda jakby ktoś z branży lotniczej się dostał na kolejnictwo, albo gdzieś usłyszał jak się tam przekazuje informacje bez zadania sobie pytania "czemu". Podczas analizy będzie "pociąg tango majk eko pięć siedem dwa dwa osiem zero..."?

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 21 Września 2025, 18:41:38 »
Żeby nie robić syfu w innym wątku - co do bindów. Propozycje są dwie.

1. Połączyć niektóre opcje klawiszy w zależności od typu przełącznika. Przykładowo przyciemnienie poprzez przełącznik jest obecnie pod Ctrl+L. Więc dla programatora byłoby to też Ctrl+L do pozycji następnej i L dla poprzedniej (styczniki dałoby się na jakiś inny klawisz, chociażby K). Tak samo można byłoby zrobić z odbierakami prądu i innymi podobnymi (obecnie programator ma przypisane oddzielne bindy, gdzie O i P mogłoby działać jako pozycja następna i poprzednia).

2. W moim odczuciu lepsze rozwiązanie - dodać możliwość przypisywania tych samych klawiszy do kilku opcji na raz. Lepsza, bo w razie czego zawsze można bindy zmienić, bez potrzeby przepisywania i zmieniania niczego w EXE. W taki sposób można sobie ustawić, przykładowo O i P dla indywidualnych przełączników jak i programatora. Dla zainteresowanych jak to by wyglądało w praktyce jest taka darmowa gierka War Thunder.

21
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 17 Września 2025, 23:55:25 »
Dokończyć dopasowywanie terenu pod tory najpierw, bo naprawdę można sobie narobić niepotrzebnej roboty i frustracji.

22
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Września 2025, 19:37:58 »
Nie jestem pewien czy to było poruszane, bo tych wątków z nowym EXE było kilka, czy byłaby możliwość dodania napisów po najechaniu na kontrolki, w takim stylu jak obecnie jest z przełącznikami i wajchami? Tutaj myślę głównie o obcokrajowcach. W debugmode po najechaniu na kontrolkę w większości kabin pojawia się unikalna nazwa, więc teoretycznie to można byłoby użyć by wyświetlał się odpowiedni napis. Oczywiście problematyczne byłyby kabiny jak np. w ET41 gdzie tylko zapalone mają nazwę lub w ET21 gdzie wszystkie mają taką samą nazwę bez względu na ich stan.

23
WWW / Odp: Oficjalny Discord symulatora MaSzyna
« dnia: 08 Września 2025, 15:12:19 »

24
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 19:47:24 »
Powinno się dać aż do 2017, bo Siedlce zostały wtedy przebudowane.

25
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 00:32:06 »
Super to wygląda! Dwa pytania, na jaki okres jest sceneria oraz czy jest planowane zrobienie Grochowa w jakimkolwiek stopniu, przykładowo położenie kilku torów w miejscach gdzie las jest rzadszy by postawić jakiś tabor dekoracyjny?

26
Bocznica / Odp: bdhinu_v1 mi nie dziala
« dnia: 13 Sierpnia 2025, 22:28:25 »
To wina W11. Trzeba odpalić pobieranie na W7, które zostało zainstalowane jako upgrade z Visty. Teściu sprawdzał to w BASICu więc sprawdzone info.

27
Scenerie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 06 Sierpnia 2025, 17:35:46 »
Trzeba spojrzeć co się znajduje w tym ZIPie najpierw. Tam jest najpierw folder zakopianka-r3 więc sprawdź czy masz taki teraz w folderze z Maszyną i wyciągnij jego zawartość. Jeżeli nie, no to coś poszło nie tak albo się gdzieś indziej wykapowało.

28
Scenerie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 23:28:57 »
Piękne! Zwłaszcza sam fakt, że dalszy plan nie został olany, przez co wygląda to nieziemsko. Chciałbym uczulić by nie używać zbyt dużo tych pól "3D", zwłaszcza na dalekich dystansach, bo potrafią zjadać całą optymalizację (no chyba, że na eksperymentalnym EXE ten problem został zażegnany).

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:33:37 »
Tekstury to pół biedy, można na chwilę obecną przecież zrobić z tego co już jest. Sygnalizacja jakaś też jest, bo widziałem taką na jednym skrzyżowaniu na Drawinowie.

Jedną z takich rzeczy przyspieszających dekorowanie to możliwość wstawiania obiektów (głównie drzew, słupów i płotów) używając krzywej. Takie coś widziałem w War Thunderowym CDK (darmowa gierka, można tam zobaczyć jak wygląda edytor map jakby co). Ot wstawiało się linię, wybierało jaki obiekt ma się wstawić oraz zmieniało się kilka parametrów wedle uznania i bach, rządek drzewek jest zrobiony 5 kliknięciami. Dodatkowo jakaś prosta edycja terenu też byłaby mile widziana (przesuwanie wierzchołków by dopasować teren pod podsypkę i drogi czy usuwanie trójkątów do robienia dziur dla tuneli czy innych wkopanych obiektów).

Pędzle, jak Jakub zaproponował, z opcją wybierania i robienia własnych presetów z drzewami i trawą.

30
Stawiano krzyże odblaskowe na przejazdach niestrzeżonych, tylko takie posiadały częściej czerwone odblaski. Teoretycznie można takie znaleźć, ale raczej nie będą one w dobrym stanie, no chyba że "odświeżone" farbą zakrywającą często pozostałości odblasków. Przykładowo ze zdjęć Google Street (najnowsze zdjęcia z 2021) takie są widoczne na LK12 w Puszczy Mariańskiej (czerwone odblaski, część wyblakła lub częściowo wymieniona) oraz na przejeździe w Lublinowie koło Mszczonowa (biało-czerwone). Więc teoretycznie najlepsze miejsce to szukanie na drugorzędnych i towarowych liniach kolejowych, albo udanie się j.w. do kolekcjonera lub innego muzeum.

PS. Przejrzałem Google Street z WKD - wszędzie są już wymienione na nowe.

Strony: [1] 2 3 ... 5