Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1] 2 3
1
Tabor / Odp: Problem z odhamowaniem wagonów
« dnia: 16 Maja 2025, 22:48:58 »
Hamulce ręczne zwolnione? Najłatwiej sprawdzić podlatując kamerą zewnętrzną (tą pod F4) do wagonu, wcisnąć klawisz F12 i w zakładce "Vehicle" poszukać opcji "ręczny". Jeżeli jest przy niej 0.00, to hamulec nie jest zaciągnięty. Jeżeli jest coś innego, to kombinacją klawiszy Ctrl+num7 taki hamulec zwalniamy. Trzeba to powtórzyć dla każdego wagonu w feralnym składzie :)



2
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 13:20:25 »
Wziąłem sobie wartości z Twojego pliku i lampy uliczne wyglądają o wiele lepiej, nawet na zwykłym monitorze LCD. Freespot_factor ustawiony na 4 tym razem spokojnie wystarczy. Zostaje jeszcze temat widoczności semaforów :)

3
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Kwietnia 2025, 14:55:06 »
Dziękuje, jest lepiej. Ustawienie tej wartości na 4 wiele mi nie dało, na 8 już zaczyna być coś widoczne. Ostatecznie zostałem na wartości 12.

4
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Kwietnia 2025, 12:14:24 »
Pobrałem i wkleiłem do Maszyny modele i tekstury wstawione przez Jana na repo Kaliskiej. Wywaliłem modele e3d oraz tekstury DDS, na ich miejsce wkleiłem pliki t3d oraz tga, pliki INC nadpisałem. Latarnie uliczne nie generują już placków światła, ale jest problem jak u kolegi Dreamline. Jest bardzo ciemno, widać że latarnie są zapalone ale rzucają bardzo słabe światło. Reflektory pojazdów nic nie dają, ale to jak rozumiem kwestia dostosowania ich pod nowe exe? Dodatkowo pomarudzę na jedną kwestię- widoczność semaforów. W scenariuszu linia107_południe (osobowy 33733) z pozycji startowej nie widać semaforów wyjazdowych z Zagórza. 

Ps. Jest szansa na jakieś rozwiązanie w exe wspomnianego powyżej problemu z teksturami o boku nie będącym potęgą 2? Zastanawiam się, czy ogarniać sobie miejsce (i czas) na pobranie wszystkich tekstur w tga z repo.

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:11:34 »
Na początek rada dla chętnych do testowania. Zróbcie sobie kopie paczki i do niej wrzućcie to nowe exe.

Co tu dużo mówić, oświetlenie, cienie i efekty typu mgła wyglądają super. Polecam pobawić się porą dnia (w debugu) i poprzestawiać sobie ustawienia mgły. Bajka! Tu nawet księżyc rzuca cień, co nie jest oczywistością w innych, płatnych symulatorach. Czy możemy się spodziewać jakiejś rewolucji w zakresie deszczu/ śniegu?

Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?

6
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 01 Marca 2025, 10:21:38 »
A jest jakieś inne miejsce, w którym można zgłaszać takie propozycje do nowego silnika? Jeżeli nie ma, to może niech jednak zostaną tutaj. Ten wątek może być przecież listą sugestii nie tylko dla Hirka :)

7
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Lutego 2025, 19:30:25 »
Cytuj
W sumie to ankieta - czy implementować to w exe czy się wstrzymać
Jeżeli to ankieta to jestem za implementacją. Od czasu premiery gram tylko na Janowym exe, bo po prostu wygląda lepiej. Nie wiem, jak tam sytuacja z nowym rendererem (halo deweloperzy, rzućcie jakieś screeny żeby było do czego się ślinić:) ) a exe z Galicji z kolei nie ma dodatków od Hirka. Integracja tych dwóch gałęzi to IMHO dobra prowizorka.

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 25 Lutego 2025, 11:58:43 »
To wy se tam rozmawiajcie dalej a ja wam tu wrzucam exe z czymś o co nikt nie pytał i nikt nie potrzebował, czyli integracją z Discordem


Tak z ciekawości, co ta integracja daje? Jest jakiś maszynowy discord, z którym to się integruje?

9
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 24 Lutego 2025, 09:07:43 »
Jeśli chodzi o ficzerki to wpadło mi:
(...)
- licznik czasu uruchomienia exe. Ciekawie byłoby się dowiedzieć ile czasu miesięcznie spędza się z Maszynką
Krok dalej. Do statystyk czasu dodajmy licznik przejechanych kilometrów, zsumowanych ze wszystkich przejazdów. Statystyki można wyświetlać chociażby na ekranie ładowania.

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 18 Lutego 2025, 07:25:54 »
Właśnie chodzi i o to i o to :) Odnośnie filmu Hirka, w okolicach 35s zdaje się że luzujesz hamulec- moim zdaniem kamera wtedy powinna się nieco cofnąć, bo zmniejszyła się działająca na nią siła.
Jeszcze ad szarpanie. Pytanie do praktyków prowadzących chociażby siódemki- czy wrzucanie kolejnych pozycji jest w jakiś sposób odczuwalne (chociażby jako takie szarpanie) przez maszynistę?

11
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 17 Lutego 2025, 19:46:57 »
Jak mówisz, że cicho, to coś zaproponuje:) Stan kręciołków (chociażby od programatora świateł czy kanałów w radiu) nie zawsze jest ładnie widoczny, często muszę bawić się w kabinie kamerą i zoomem aby zobaczyć, co jest aktualnie na takim przełączniku ustawione. Czy w podpowiedzi nie mógłby od razu wyświetlać się aktualny stan takiego manipulatora?

Kolejna rzecz, która mi chodzi po głowie- kamera w kabinie reagująca na przyspieszenie/ hamowanie oraz na chociażby szarpnięcie przy ruszaniu EN57?

12
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« dnia: 12 Stycznia 2025, 19:57:52 »
A oczywiście... że nie :) Chyba naiwnie uznałem, że wystarczy to co wypluje z siebie Substance. Szczególnie że tego kroku nie kojarzę z filmu. Dzięki za rady, sprawdzę w przyszłości.

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: Maszyna i materiały z Substance Painter
« dnia: 12 Stycznia 2025, 19:20:20 »
Jak dobrze widzę, to 24 bity (załącznik). To wypluł z siebie Substance.


14
Pomoc w tworzeniu / Maszyna i materiały z Substance Painter
« dnia: 12 Stycznia 2025, 18:55:34 »
Czołem załogo. Mam model (dajmy na to, że to jakże potrzebny, dekoracyjny budynek), elegancko maluje go w Substance, eksportuje tekstury przy użyciu dostępnego tutaj na forum presetu, podpinam je do pliku MAT, odpalam Maszynę, wrzucam model i... Kicha.  W Substance wygląda super, w samej grze cały świeci się jak lustro (a to nie jedyny problem).

Postępowałem wedle tego filmu:


Eksport daje trzy tekstury, jak na filmie podpiąłem je pod shader "normalmap_specgloss". Wybrałem zły shader? Pobieżnie przejrzałem pliki MAT z paczki i generalnie nie widziałem, żeby przy budynkach było używane coś innego niż sama tekstura diffuse. Czy w ogóle jest więc sens na obecnym exe (a sprawdzałem i na oficjalnym jak i na unoffowym exe z Bieszczad) bawić się w extra efekty?

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 12:57:52 »
Cytuj
U nas jest tak zrobione, że jest jako monostabilny domyślnie hebelek jest w pozycji załączonej
Wiem, dlatego moja propozycja zakłada, aby hebelek na start był wyłączony a operowanie nim pozostawić graczowi. 

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 12:04:29 »
Podsuwam pomysł w ramach koncertu życzeń :) Na ET22 (i na EP09 też*, nie wiem czy tak samo jest na jeszcze innym maszynowym pojeździe) uruchomienie wyłącznika szybkiego wymaga wpierw przełączenia odpowiedniego hebelka- ktoś bardziej obeznany mógłby opisać, jak taki hebelek dokładnie funkcjonuje.

* okolice 2:40 na poniższym filmie:

17
Przejechany scenariusz pośpiesznym 3342, mój pociąg bez problemów, po drodze też nie widziałem żadnych utknięć ani wykolejeń. Do wglądu spakowany log oraz errors.
Ps. Z dobre pół roku nie jeździłem po tej scenerii. Dokładałeś może ostatnio jakieś nowe dekoracje?

18
Na warsztacie / Odp: Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 04 Grudnia 2024, 10:25:44 »
Jakbyś wrzucił nie ten, co trzeba, to i u mnie by nie działało. A działa :) Ewentualnie różnicę robi to, że najpierw pobrałem pierwszą wersję scenariusza a potem nadpisałem ją wersją poprawioną. Albo po prostu pomogło, że wrzuciłem Twój scenariusz do świeżej, czystej paczki.


19
Jakby jeszcze ktoś miał taki problem jak ja (brak wskaźników W8 i W16), to może sobie do pliku "l61_deko.scm", tuż nad linijką "endorigin" dopisać:

Cytuj
include l61/deko/wskazniki.scm end

Dla pewności usunąłem pliki SBT i wygenerowałem je sobie od nowa, być może nie jest to konieczne.

Ps. A co peronów, to mam jednak wszystkie :)

Edycja.
Przy okazji znalazłem buga. W pliku "lk61_tlk_82202.scn" jest zła ścieżka dostępu do pliku z eventami (tlk_82202.ctr)
Powinno być
Cytuj
include l61/scenariusze/tlk_82202/tlk_82202.ctr end
Oryginalnie ścieżka odwołuje się do folderu linia61

20
Na warsztacie / Odp: Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 19 Listopada 2024, 16:17:05 »
Cytuj
Pierwszy scenariusz 33723 nieprzejezdny. Wymienilem tylko loka zeby lepiej widziec szlak. Dostalismy wjazd do Zagorza ale na kolizje z st43. Przed wjazdem minalem tarcze manewrowa na ms2.

Właśnie sprawdziłem z inną niż domyślna lokomotywą, wziąłem SU45. Na dwie próby wjazdu do Zagórza, obie bez żadnych wypadków. ST43 i manewrówka potulnie stały.

21
Czy to normalne, że na scenerii brakuje niektórych peronów i wskaźników? Jadę właśnie towarowym 424044. Brakuje mi chociażby peronu w Stradomiu (jestem pewien, że w którejś wcześniejszej wersji tej scenerii był), nie widziałem też po drodze chyba żadnego wskaźnika W8 albo W9. Rozpakowałem wersję R2 na czystą paczkę 24.06, plik SBT wziąłem z paczki (oczywiście zmieniłem mu stosownie nazwę).
Ps. Bardzo fajna sceneria, mam nadzieję że prace przy niej nie zostaną porzucone. Idealne pasuje do niej współczesny tabor.

22
Na warsztacie / Odp: Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 11 Listopada 2024, 19:52:28 »
Dziękuje, sprawdziłem. Jak na razie przejechałem 33723, bez problemów od początku do końca. Bardzo dobry scenariusz.
Ps. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie dla logiki scenariusza, ale zaraz za Sanokiem zderzyły się dwa pociągi:  ZUS3379 i Os7027

Log: https://eu07.pl/userfiles/23886/log%20turystyk3.txt


23
Na warsztacie / Odp: Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 09 Listopada 2024, 21:10:38 »
Dzięki za kolejny scenariusz. Mam niestety problem już w Zagórzu- na dwie próby przejazdu, obie skończyły się zderzeniem z manewrującą po stacji SM42-1154. Oba zderzenia na samym wjeździe do Zagórza. W załączeniu log z jednego z przejazdów. W jednej próbie przyspieszyłem na start czas w debug mode, druga próba była bez tego.

https://eu07.pl/userfiles/23886/log%20turystyk1.txt

Edycja. Kolejna próba, tym razem wypakowałem ponownie zarówno paczkę z trasą (wersja R7, nowszej chyba nie ma) jak i scenariusz. Tym razem nie wpadłem na stonkę, za to wjechałem tam, gdzie nie powinienem (na tor, na którym owa stonka stoi). Na tarczy manewrowej na wjeździe do Zagórza świecił się Ms2.
https://eu07.pl/userfiles/23886/Zrzut%20ekranu%20%2840%29%20res.png

I log
https://eu07.pl/userfiles/23886/log%20turystyk2.txt

Już chyba ostatnia edycja :) Czysta paczka, wypakowana wersja Galicji R7 (bez nadpisywania już obecnych w paczce całościowych plików), potem wypakowany sam scenariusz. Udało się wjechać do Zagórza bez zderzenia z SM42 :) Jedziemy dalej!
Ps. Może to istotne. Tym razem w Sanoku zaliczyło mi postój. Przy wcześniejszych próbach pozycja na rozkładzie od razu przechodziła z koloru białego w zielony. Tym razem z białego w brązowy i dalej w zielony. No i pojawił się sygnał od kierownika.

24
Czyli ten temat jest już martwy?

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35181.0.html


25
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:16:38 »
W scenariuszu "Galicja_południe_1.0" mam tylko trzy składy dostępne do prowadzenia. W poprzedniej wersji "południa" było ich więcej. Tak ma być?

26
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 09:43:29 »
Myślę że kafelki z aktualnościami powinny być jednakowej wysokości. Dodatkowo gdzieś na górze strony widziałbym odnośnik do maszynowego profilu na FB.

27
4) Darowizny imienne - coś w stylu patronite.
Szczerze mówiąc, to aż się dziwię, że do tej pory nie sięgnięto po tą formę wspierania twórców. Wymagania co do modeli rosną, poprzeczka idzie coraz wyżej- a z tym wszystkim idzie czas potrzebny na modelowanie. Wiem, że do wykonania niektórych modeli konieczny był zakup materiałów (albo wręcz oprogramowania jak Substance Painter) z własnej kieszeni. Dane odnośnie terenu do tras kosztują. Paliwo zużyte na objazd świata w poszukiwaniu zdjęć na obiekty kosztuje. Dodawanie nowych rzeczy do exe może kosztuje 0$, ale czas na to poświęcony też się liczy... Czy zwykłe "dziękuje, dodatek jest super" wystarczy? Mamy dziwne czasy, gdzie życie jest drogie, czasu ciągle brakuje a byle streamer z byle jaką treścią dostaje datki od widzów. Na portalu X (dawny Twitter) z kolei chyba co drugi obserwowany przeze mnie użytkownik żebrze wręcz o "postawienie kawy" albo wpłacenie datku na Patronite. Tak, dajcie kasę za kilka postów żywcem skopiowanych z jakiejś zagranicznej strony i wrzuconych w translator. Za takie coś nie zapłacę, ale postawić kawę albo wrzucić kilka dyszek raz na miesiąc twórcy, który daje nam tutaj wszystkim bardzo wartościową zawartość? Czemu nie. To chyba jedyna forma "komercjonalizacji" Maszyny, która jest jako tako realna.
Ps. Chyba ideałem byłoby założenie jakiegoś stowarzyszenia, które Maszynę wzięłoby pod swoje skrzydła. Nie ukrywam, że model funkcjonowania TD2, z jego finansowaniem i przejrzystym (no, dość przejrzystym) rozliczaniem mi się podoba.

28
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Stycznia 2024, 08:55:05 »
Ktoś na Simrailowym Discordzie ładnie to podsumował. Gracze są największą zaletą tej gry, jak i jej największym problemem. Z perspektywy swojego czasu dość aktywnego gracza multi, muszę się z tym zgodzić. Multi na początku było miodne, głównie przez entuzjastów, których wtedy było multum. Potem ci entuzjaści odeszli, być może zniechęceni brakiem aktualizacji albo po prostu ogólnym charakterem tej produkcji. Na ich miejsce przybyli eksperci lat 12. I to nie wiek jest problemem, problemem jest ich niechęć do nauki czegokolwiek i wielka pasja do niszczenia innym rozgrywki. Podejście to głównie "JA tu jestem dyżurnym, JA się mam dobrze bawić a ty stój sobie na czerwonym pół dnia" . Ja się przez to wycofałem z multi, a że SR nie ma w zasadzie singla... Zaglądam sobie tam czasem, jak się akurat jakiś scenariusz od społeczności pojawi. Ps. Znowu im się opóźnia patch a deweloperzy nabrali wody w usta, więc głosów że SR umiera też jest dużo. Chyba więcej nawet niż takich, które głoszą śmierć Maszyny :)

29
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 13:57:17 »
Cytat: Malina
Nie bije bo nie ma pustych pól oklejonych teksturą drzewek
Mogę Ci tutaj wymienić wiele rzeczy, które konkurencja (darmowa!!!) ma niemal od samego początku a w SR może kiedyś będą. Ja SR ogrywałem chwilę po premierze, sięgnąłem po niego pomimo beznadziejnie słabego dema i tylko trochę lepszego prologu, bo rzekomo miał być taką Maszyną 2.0 (albo nawet 5.0, nie pamiętam już). Efekt jest taki, że SR odpalam od święta (bo tak wychodzą aktualizacje), bardziej z ciekawości "czy to już jest to". No niestety nie jest, więc jak chcę grać w pociągi, to uruchamiam Maszynę. Nie z sentymentu, po prostu jak dla mnie jest lepsza. Szczególnie, że SR to w zasadzie tylko multi, który mnie w pewnym momencie zupełnie do siebie zraził. Jak czasem wchodzę na serwery to widzę, że niestety ciągle w multi sytuacja stabilna- serwera pro nadal nie ma. Singla zresztą też nie ma.
Ps. Maszyna to nie tylko L053 i Wrzosy. Mnie wciągnęły Bieszczady, które nawet w wersji ciągle roboczej dają mi więcej frajdy, niż jazda po Śląsku. Nie wiem, może to przez tą trawę, która nie wygląda jak zielony, włochaty dywan rozciągnięty na każdym centymetrze wolnej przestrzeni. Albo przez książkową fizykę i te 350 tekstur siódemek?

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 08:20:46 »
Cytuj
Uwaga: ta gra, która jest oferowana w formie wczesnego dostępu, nie została jeszcze ukończona i do momentu pełnego wydania może ulec zmianom. Jeśli gra w jej obecnym stanie nie interesuje cię, sugerujemy poczekać, aż prace nad grą zostaną ukończone. Dowiedz się więcej.
Nie no, bez przesady. Nie można każdego błędu, glicza, niedoróbki czy braku jakiejś elementarnej mechaniki usprawiedliwiać wczesnym dostępem. Nie przenośmy tej retoryki rodem z simrailowego forum tutaj. Czy jakby w tej grze nie było torów, to też można by doskonale usprawiedliwić to wczesnym dostępem?
Ps. Czy Simrail bije wszystko inne na głowę? Nie. Mam go od roku i tak, jak nie bił rok temu, tak nie bije teraz. Może w przyszłości...

Strony: [1] 2 3