Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: 1 [2]
31
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 24 Stycznia 2016, 17:45:49 »
Rzeczywiście trochę idiotoodporności się przyda, z rozpędu zapomniałem wyłączyć dwóch opcji dotyczących zasilania... W każdym razie potrzebne paczki doinstalowałem. Na tapetę wrzuciłem sobie "en57_Lodz". Dojechałem do Dobronia, tam stanąłem na S1. Koniec jazdy, towarowy jadący przede mną kawałek za Chechłem połamał patyki i zablokował szlak.
Parę uwag. Mam wrażenie, że na większości przystanków i stacji trzeba stawać bardzo blisko wskaźnika W4, aby dalsze eventy "łapały". Przez to nałapałem trochę opóźnienia. Jeżeli chodzi o przystanek Sieradz Warta, to jadąc od Sieradza nie ma wskaźnika W16- pięknie przez to przestrzeliłem peron :) OIDP podobnie jest z Męcką Wolą. W Łasku na jednym z peronów brak W4 (załącznik 1). Dodatkowo przed Borszewicami jest gęsto od wskaźników W9, choć nie zauważyłem wcześniej żadnego odpowiadającego im W8 (załącznik 2). Log i errory dorzucam ekstra:)

Ps. Sceneria naprawdę świetna, jestem chociażby pod wrażeniem otoczenia stacji i przystanków. Naprawdę dobra robota!

32
Cytuj
Ale co sie dzieje, jaki starter?
Patrz załącznik, screenshot bardzo "pro", ani Printscreen ani F11 ani już nawet FRAPS nie były w stanie tego uchwycić :)  A więc takie okienko wskakuje na ekran przy pierwszym użyciu LPM tuż po załadowaniu scenerii.

Odnośnie paneli, daj trochę czasu to wyskoczę z jakąś propozycją :)

Ps.
Cytuj
Przeciez zwolnilem, chyba juz z tydzien czasu walcze z tym 'config parsing...'
Racja, zwracam honor :)

33
Nowe spatchowane exe. Pasażerowie rzeczywiście zatrzymują się po ruszeniu składem. To jest fajne. Mniej fajne jest chociażby to, że ciągle nie działa regulowanie stopnia przeźroczystości paneli informacyjnych (ewentualnie może problem jest między krzesłem a klawiaturą :) Skoro o panelach mowa, to może czas na jakąś małą dyskusję na temat tego, ile tych paneli ma być, jak mają być rozplanowane i co na nich ma się znaleźć?
Z innych rzeczy, które rzuciły mi się w oczy. Nowy starter zawsze wskakiwał mi na ekran tuż po załadowaniu scenerii i pierwszym użyciu LPM. Niby nic denerwującego- po kolejnym użyciu LPM znikał sobie w tle- ale jednak coś. Ctrl+F4 ciągle nie działa, jak powinno. Podobnie jest z paskiem postępu wczytywania scenerii. Myślę Q, że powinieneś trochę zwolnić tempo wprowadzania nowości i wypolerować na błysk to, co już dodałeś :)

Ps. Śniło mi się, że na td2 pojawiły się podkłady, tory i inne cuda tworzone kiedyś przez bodajże Jeżyka i Toleina.

Śniło mi się... No dobra, zapatrzyłem się na konkurencję (TD2) ;)

34
Na plus. Podobają mi się nowe (choć pewnie pojawiły się we wcześniejszych exe) ekrany ładowania modelviewera. Fajny jest także ekran z pytaniem o wyjście z programu. Zoom po wywaleniu z rolki myszy działa o wiele lepiej, choć moim zdaniem zmiana FOV mogłaby działać jeszcze ciut szybciej. Coś nie mogę zaobserwować w akcji nowych semaforów, ale będę cierpliwie szukać :)

A teraz uwagi. Nowe panele informacyjne zajmują naprawdę mnóstwo miejsca na ekranie. A gdyby tak wywalić z tych paneli czarne, półprzeźroczyste tła? W przypadku krótkich komunikatów nie mielibyśmy 1/4 ekranu zajętej czarnym, pustym panelem. Widzę, że pod LPM+4 pojawiło się to, co wcześniej siedziało pod klawiszem F1. Myślę, że te informacje powinny być prezentowane w osobnym panelu- zegar plus bardzo skrócony rozkład jazdy są chyba w dość częstym użyciu, może więc warto zrobić je tak, by były dość "dyskretne" na ekranie. Idąc dalej, czy aby na pewno potrzebujemy dwóch paneli, które w gruncie rzeczy można by połączyć w jeden? Mówię tutaj o informacjach nt aktywnej lokomotywy i najbliższego pojazdu. Ewentualnie może niektóre z tych informacji prezentować tylko w trybie debugowania?

I jeszcze jedna rzecz. Odpaliłem przykładowy scenariusz "linia61_tl-1" na exe 160116-1 i mam problem ze świecącą roślinnością. To samo jest na 150116-1, z kolei 120116 nie wywołuje tego błędu.

35
A więc tak. Problemów z uruchamianiem brak. Zedytowałem sobie ini, td2 z exe i Rainsteda wczytuje się bez problemów. "Nowa" noc jest miodna i czarna jak smoła, ale no właśnie- jest tak czarno, że dotychczasowe smugi reflektorów można spokojnie posłać... no gdzieś. Chyba bez dynamicznego światła się nie obejdzie, ale to IMHO może sobie jeszcze trochę poczekać. Chciałem sobie popatrzeć na nowe światła semaforów, ale duet Radeon plus sterowniki do niego skutecznie mi to utrudnił. Ma ktoś może Radeona HD 5xxx i może polecić sterowniki, na których tekstury nie migają jak głupie i się nie przenikają? 

36
Dobry pomysł z tą kamerą zewnętrzną domyślnie "startującą" przy drzwiach :)

Odnośnie testów. Starczy katowania podglądu modeli, teraz czas na scenariusze. Z ulgą mogę zameldować, że chociażby scenariusze wywalające się u mnie na exekach sprzed dwóch, trzech dni teraz wczytują się ok i są do pewnego momentu przejezdne (nie mam niestety czasu na sprawdzanie ich w całości, cieszę się że chociaż się ładują :) Wszystko to oczywiście ładowane przez Rainsted. Nie potwierdzam problemu z błędami pamięci po wciśnięciu F10.

Ps. Dobrze rozumiem, że teraz dwuklik na samym exe od razu uruchamia td2? To u mnie chyba jest coś nie tak, bo na 120116-2 ciągle ładuje mi się zwykłe td.

37
Wybacz zapychanie serwera :) Pewnie 99% tych logów to te z modelviewera. Próbuje tam wybadać, co może powodować wysypywanie wczytywania modelu odpalanego z innej instalacji Maszyny (na logu widać to po tym, że urywa się on po linijce "aparams"). Mam parę potencjalnych przyczyn, ale póki co ciężko mi określić, która z nich (o ile nie jest to jeszcze jakaś inna) jest właściwa :)

A wracając do tekstur. Mam na dwóch różnych partycjach dwie w zasadzie jednakowe instalacje Maszyny, obie składają się z PC 15.04 plus pacz .26. Jedyna różnica to Twoje paczki wrzucone do jednej z nich. O ile więc dobrze Cię zrozumiałem, foldery z teksturami w obu powinny mieć tą samą zawartość :)

Ps. Aż mi głupio, w ogóle po lekturze pierwszych postów byłem przekonany, że niewczytywanie niektórych tekstur to póki co coś normalnego :P

38
Tryb poglądu modeli-  wciśnięcie printscreena robi w folderze SCR działający plik BMP i jakiegoś popsutego jotpega. Wciśnięcie F11 robi to samo + wywala aplikacje. W configu mam ustawiony format zrzutów ekranu na JPG. W trakcie normalnej symulacji nie mam problemu z klawiszem F11.

39
Do kolegów mających problem z wysypami- usunęliście przed podmianą exe folder "stations"?

Exe 110116-2. Pobawiłem się zdrowo modelviewerem. Przy otwieraniu modeli znajdujących się w folderze Maszyny wszystko działało ok. Następnie uwagę przeniosłem na modele znajdujące się w folderze innej instalacji symka, na zupełnie innej partycji. Tu po kilkunastu bezproblemowo podejrzanych plikach exe zaczęło się wysypywać. Kilka przykładowych logów po wysypie wrzucam jako załączniki. Te same generujące "zwis" pliki modeli po przerzuceniu do innej lokalizacji działają już bez problemów.

Rzecz kolejna, nie wiem czy była obecna we wcześniejszych exe. Otóż po wczytaniu scenerii symek każe wcisnąć spację aby uruchomić symulację. Gdy zamiast niej wciśniemy klawisze wychodzenia z programu (F10 i obecnie LALT) zostanie wyświetlony monit z pytaniem o wyjście z programu. Gdy wybierzemy "N" symulacja zostanie "puszczona w ruch", choć na ekranie ciągle będzie widoczny ekran wczytywania z prośbą o wciśnięcie spacji.

Ps. U mnie wózki ciągle obecne ;)

40
Błędu z rozjechaniem wskazań w debugmode nie potwierdzę, u mnie jest i na haslerze i na wyświetlaczu tyle samo +/- kilka kilometrów :) W załączniku screen z TD2 w debugmode. W razie czego to mam Radeona HD 5850 z jakimiś mało świeżymi sterownikami i działam na świeżo wypakowanej PC 15.04 plus patch .26.

41
Może pierdółka, ale... A więc OIDP przy "zwykłych" exe PPM wciśnięty będąc w kabinie przenosił kamerę do punktu gdzieś w okolicach siedzenia maszynisty, zerując przy okazji jej obrót. Teraz użycie rolki myszy ustawia tylko widok na wprost, na siedzeniu maszynisty trzeba już "usadzić się" ręcznie kursorami i PGUP/ PGDOWN. Może to być trochę irytujące, szczególnie w scenariuszach z dużą ilością manewrów (częsta zmiana kabin) :)

Tak jeszcze przy okazji- mamy zwracać uwagę na wysypujące się scenariusze, czy póki co nowe exeki mamy testować tylko na TD2?

42
Witam Forumowiczów!

Dorzucę swoje 3gr odnośnie wsiadających pasażerów. Po pierwsze, to spauzowanie symulacji klawiszem PAUSE zdaje się nie mieć na nich żadnego wpływu- pomimo włączonej pauzy ciągle podążają do "swoich" drzwi. Sprawdziłem także z ciekawości, jak zachowają się gdy skład ruszy zanim wejdą do wagonu. Otóż podążają oni wtedy ciągle do miejsca na peronie, w którym znajdowały się kiedyś przeznaczone dla nich drzwi i tam się "klinują".

Nie wiem też jak u innych, ale u mnie wciśnięcie lewego klawisza ALT podczas symulacji wyświetla pytanie o wyjście z programu, tak jak po wciśnięciu F10.
Wszystkie testy oczywiście na najnowszym EXE 090116-1.

Ps. W razie czego, to moje ID: 875721375

Strony: 1 [2]