Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 14 Lipca 2025, 09:18:30 »
O jakich kwotach mówimy? Kilka lat temu się zrzucaliśmy na zakup modeli wagonów Gorlitz/Bautzen, wyszło wtedy 270 zł za zakup (~20 zł za osobę). Uważam, że samodzielne opłacanie takich rzeczy nie powinno mieć miejsca, a właśnie zrzutka po kilkanaście / kilkadziesiąt pln jest odpowiednią drogą do zakupu modeli.

2
Co do tej "trawki", o której wspomniałeś to dobra uwaga. Uważam, że jeżeli ktoś zdecyduje się wydać scenerię do paczki, to przed tym może warto by było poszukać osób chętnych do udekorowania tej scenerii? Na pewno byłoby ich dużo w tym również ja, ponieważ mieszkam przy tej linii i w pełni orientuje się jak wygląda tam otoczenie.

3
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 23:28:57 »
Piękne! Zwłaszcza sam fakt, że dalszy plan nie został olany, przez co wygląda to nieziemsko. Chciałbym uczulić by nie używać zbyt dużo tych pól "3D", zwłaszcza na dalekich dystansach, bo potrafią zjadać całą optymalizację (no chyba, że na eksperymentalnym EXE ten problem został zażegnany).

4
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 20:18:47 »
Piękny dowód, że to nie braki w obiektach są problemem, a chęci.

5
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

6
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 10:33:37 »
Tekstury to pół biedy, można na chwilę obecną przecież zrobić z tego co już jest. Sygnalizacja jakaś też jest, bo widziałem taką na jednym skrzyżowaniu na Drawinowie.

Jedną z takich rzeczy przyspieszających dekorowanie to możliwość wstawiania obiektów (głównie drzew, słupów i płotów) używając krzywej. Takie coś widziałem w War Thunderowym CDK (darmowa gierka, można tam zobaczyć jak wygląda edytor map jakby co). Ot wstawiało się linię, wybierało jaki obiekt ma się wstawić oraz zmieniało się kilka parametrów wedle uznania i bach, rządek drzewek jest zrobiony 5 kliknięciami. Dodatkowo jakaś prosta edycja terenu też byłaby mile widziana (przesuwanie wierzchołków by dopasować teren pod podsypkę i drogi czy usuwanie trójkątów do robienia dziur dla tuneli czy innych wkopanych obiektów).

Pędzle, jak Jakub zaproponował, z opcją wybierania i robienia własnych presetów z drzewami i trawą.

7
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 06:29:02 »
Opcja podglądu kierunkowości toru (rozróżnienie punktu początkowego i końcowego).

8
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 05:10:40 »
Najprawdopodobniej w tym tygodniu uda się ukończyć edytor na tyle że będzie w stanie ładować paczkę PCTGA (repo) Bez problemu. Wczoraj udało się zrobić jako taki loader t3d (chrzanią się jeszcze transformy). Zabieramy się za opcje edycji elementów (torów, obiektów itp). Jakie opcje chcielibyście zobaczyć w takim edytorze 3D? Jeśli o budowanie torowiska chodzi to raczej postawimy na system wstawiania segmwntow torów (cos ala td2) + opcje modyfikacji wstawionego segmentu (W maszynie każdy tor to krzywa beziera olaboga). Docelowo każda sceneria Będzie tak naprawdę zbudowana w plikach SCM (pliki Te Jako warstwy zdefiniowane Przez użytkownika). Sam scn będzie zawierał totalne minimum. Opinie na ten temat? Propozycje? Zastrzeżenia?

9
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 29 Czerwca 2025, 18:26:05 »
@trzecia_bateria Wrzosy mają teren robiony w 3ds maxie z palca. Scenerie realistyczne są na bazie danych z numerycznego modelu terenu.

10
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 29 Czerwca 2025, 15:56:16 »
Glinojeck czy l107 to ciezkie terenowo scenerie. Na razie edytor ma problem ze skomplikowabnymi rzezbami terenu i potrafi zapchac duzo ramu.

11
Bla bla bla ponad 120 dni martwe, w sumie to od 2021 roku. W każdym bądź razie projekt wraca do żywych. Wraz ze skorakora reaktywowaliśmy projekt. Poniżej screen zaladowanych spline na Dębicy Towarowej ;)



Wrzucam rowniez kompilacje coby mozna bylo sobie popatrzec jak to dziala itp.

Nawigacja w samym edytorze - trzymanie prawego myszki to rozglądanie, WSAD poruszanie sie lewo prawo przod tyl, pod E i Q jest jeszcze gora dol. Trzymanie shifta pozwala poruszac sie szybciej, ogolnie predkosc kamery mozna sterowac scrollem. FOV to scroll + control, czulosc myszki (do rozgladania sie) to alt + scroll. Teorytycznie powinien umiec ladowac tekstury tga i dds wiec powinien ruszyc bez problemu.

Niestety na razie nic sie nie da tutaj zrobic, ale powolii pracujemy nad tym.

https://eu07.pl/userfiles/24886/TheMikols_BUild_2.zip


12
Sztuczne buforowanie się filmów na Firefoxie (i ogólnie na nie chromiumowych przeglądarkach) to jest tylko i wyłącznie zagrywka monopolu Googla, by użytkownicy przesiedli się na ich przeglądarkę plus walka z adblokerami.

13
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 27 Czerwca 2025, 09:11:35 »
W bok obracamy lewym Alt, a w górę prawym Alt.
Natomiast jeśli chodzi o screeny to u mnie dekoracje są do kilometra 40 300 od strony Zakopanego i myślę, że dekorowanie do Poronina nie powinno zająć jakoś bardzo długo.

14
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 26 Czerwca 2025, 14:05:15 »
Jeśli chodzi o dekoracje od mostu do okolic stacji w Nowym Targu, wygląda to tak:

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 25 Czerwca 2025, 21:02:33 »
Udekorzcie odcinek pod drutem (i dajcie jakąś łapuwe) to wam machnę sieciuche do Chabówki albo i dalej.

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 23 Czerwca 2025, 16:33:41 »
Dlaczego nie ma sensu ? Drogi można zrobić później. A tak poza tym nie wszystkie budynki są tak bardzo charakterystyczne. Je też można w przyszłości wykonać lub zastąpić, tak jak na Galicji. I kto z nas ma to zrobić, skoro tylko 4 osoby to robią, a główni autorzy zaprzestali prac ?

17
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Czerwca 2025, 22:54:46 »
Wiem, że projekt Zakopianki i tak został porzucony, więc myślę, że lepsze to niż nic, ponieważ mało osób podejmuje się dekorowania.

W żadnym wypadku, z tego co tutaj czytam nad trasą siedzą 4 osoby. Ostatnim większym działaniem był pomysł przeniesienia roślinności ze scenerii autorki w TD2 do Maszyny. Plan wyszedł, wystarczyło by dobrze dopasować koordynaty i mamy z góry gotowe Zakopane, Maków, Suchą Beskidzką i w przyszłości Skawce.
Wrzuciłem podesłane od Ciebie otoczenie i jest świetne. Gęsto obsadzone drzewa, są imitacje dróg, trasa nabiera życia. Grosz do grosza, a będzie cała mapa gotowa!

18
Usiadłem jeszcze raz do tych scenariuszy, pobrałem na nowo, trochę zmodyfikowałem składy (te do prowadzenia, bo ja lubie jeździć "swoimi") i o dziwo, dało sie przejechać.

EN57 rel. Łódź Kaliska - Poznań Gł. działa bez zarzutu.
To samo "Cegielski".
Towarowym jeszcze "nie grałem" ale AI jakoś też go doprowadza do celu.
Natomiast z tym "Włókniarzem" to jest jakaś dziwna sprawa, bo na przykład: przejadę trzykrotnie do samej Łodzi bez problemów, a za czwartym razem zatrzymują mnie na amen w tym Dobroniu, bo w Pabianicach zderzają sie dwa ET22, jeden ze składem wagonów typu "uacs", drugi z węglarkami "falns".

Nic, bede sie bawił dalej, jakoś nie mam ochoty jeździć po innych mapach, super sceneria Panowie ! Brakuje jeszcze tablic relacyjnych i zapowiedzi, ale ogólnie klimat jest super ;)

Edycja: W scenariuszu EN57, po przejechaniu p.o. Kolumna, przerywa połącznie z trakcją el., na jakimś odcinku torów, który wygląda na uszkodzony (żadnego ograniczenia prędkości tam nie ma), ale to tam szczegół.

19
Tabor kolejowy / Odp: Dźwięki do sa102
« dnia: 17 Czerwca 2025, 16:04:37 »
No i właśnie ja to tutaj dodaję bo w przyszłości może się przydać.

20
Na warsztacie / Wrzosy - pociąg zdawczy TKS633501
« dnia: 12 Czerwca 2025, 18:10:17 »
Witam

Przedstawiam scenariusz TKS633501 Mostki Groszex - Jerzynianka. Podpinamy się do wagonów w Mostkach, czekamy, aż pociąg towarowy zwolni szlak, po czym jedziemy do Mokrej. Tam spychamy nasz skład na tor pod rampą i doczepiamy do niego dwie platformy. Wracamy pod semafor wyjazdowy i jedziemy bez żadnych postojów do Jerzynianki. Tam odczepiamy się i manewrujemy na tor dla lokomotyw.

Scenariusz przejezdny przez AI od momentu podpięcia się do wagonów w Mostkach. Przedtem sami układamy zwrotnice.

Gdy dodam radio to wrzucę na test dodatków.

Dodana została mijanka w Rakowicach.

Role w radiu do obsadzenia:

- Mokra (Mostki) - MisiekJ
- Rakowice
- Jerzynianka
- Maszynista - Maciek Kolejarz

Poniżej znajdują się kwestie na radiotelefon. Chętni mogą się zgłaszać tutaj lub na prywatnych wiadomościach.

Cytuj
Maszynista:

- Przyjąłem.
- Zgłaszam się.
- Na odbiorze.

Mostki(zdalnie ze stacji Mokra, czyli ta sama osoba):

- 633501 wyjazd podany.

Mokra:

- 633501 wjazd podany.
- 36112 wyjazd podany.
- 633501 spychamy skład na tor przy rampie i podpinamy kolejne wagony.
- Wracamy na główny tor.
- Wyjazd podany.

Rakowice:

- 633501 przelot podany.
- 633501 nie ma wyjazdu, szlak zajęty.

Jerzynianka:

- 633501 wjazd podany.
- 39118 wjazd podany.
- Manewrówka podany manewr na grupę towarową. (manewrówka z kontenerami w tle)
- 633501 odpinamy się od składu i jedziemy pod tm14.
- 633501 zjeżdżamy na boczny tor i tam kończymy.

Pozdrawiam

21
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

22
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 02 Czerwca 2025, 21:02:31 »
Siemka, stary wstał po dwóch miesiącach. Przez ten czas nie zrobił dosłownie nic.
A tak poważnie - teraz wszystkie renderery są zintegrowane w nowe exe. W paczce na dole macie wymagane pliki + nowy starter (dzięki @Szczawik - stawiam ci piwerko) z opcją ustawienia eksperymentalnego renderera NVRHI.

https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07_2025-06-02.zip

Postaram się to też niedługo zmergować w mastera coby nie przepadło.

23
Tabor kolejowy / Odp: Skąd wziąć model Vectrona??
« dnia: 23 Maja 2025, 23:23:10 »
Wersja krążąca po internecie to raczej niskiej jakości konwert, która jest dość pilnie strzeżona przez młodszych użytkowników z niewiadomych mi powodów. Poczekaj na oficjalnego wektrona, będzie w tym roku.

24
Tabor / Odp: Problem z odhamowaniem wagonów
« dnia: 17 Maja 2025, 11:00:09 »
Hamulce ręczne zwolnione? Najłatwiej sprawdzić podlatując kamerą zewnętrzną (tą pod F4) do wagonu, wcisnąć klawisz F12 i w zakładce "Vehicle" poszukać opcji "ręczny". Jeżeli jest przy niej 0.00, to hamulec nie jest zaciągnięty. Jeżeli jest coś innego, to kombinacją klawiszy Ctrl+num7 taki hamulec zwalniamy. Trzeba to powtórzyć dla każdego wagonu w feralnym składzie :)




Zgadza się, ręczny był zaciągnięty, nie miałem o nim pojęcia, teraz już wszystko śmiga
;)

25
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

26
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 18 Kwietnia 2025, 12:19:14 »
Jeżeli świecą, ale słabo to w pliku renderercfg.yml (albo config.manul dla starszych exekow) trzeba się pobawić wartością freespot_factor czy czymś o zbliżonej nazwie (u mnie jest na 4). Jeżeli niema w ogóle poświat to problem leży gdzieś głębiej.

27
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 20:17:06 »
U mnie kompletny brak świateł, to znaczy submodel się zapala, ale poświat brak. https://eu07.pl/userfiles/32274/eu07-x64_2025-04-15_d1d5a948-dirty.exe_250417_201218.7z

28
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 17 Kwietnia 2025, 04:51:30 »
DO OSOB KTORYM SIE WYWALA EXE NA D3D12
Ogolnie to jest jedna tekstura ktora wywala exe (nie wiem czemu, poprostu to robi)
textures/tabor/timetable_bg.dds

nalezy plik usunac i wrzucic wariant tga tej tekstury z repo

Zauważyłem że ogólnie potrafią wysypywać tekstury Które Nie mają boku o x2. Rozwiązaniem jest pobranie takiej tekstury w tga z repo I problem znika. Występuje tylko przy DDS.

29
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.

30
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 20:49:19 »
Ps. Na "promocyjnych" screenach z tego exe były pokazywane chociażby bardzo fajne uliczne lampy (bez tych placków światła) a i tory się nie błyszczały. Jest może szansa na udostępnienie tego?
Jan ma zaktualizowane materiały, chyba nie wrzucał tego jeszcze na repo.
Repo kaliskiej, folder manulexe, instalować na własną odpowiedzialność, na milek-render znikną placki świetlne pod latarniami i semafory staną się ciemniejsze.

Strony: [1]