Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

2
Dobry wieczór

LK402 Kołobrzeg - Koszalin w bardzo, bardzo, bardzo wczesnej wersji. Zbieram moce przerobowe i szukam czasu na położenie niwelety, mimo tego sceneria jest przejezdna. Koszalin jeszcze nie rozrysowany.
LK427 Mścice - Mielno Koszalińskie - taka sama sytuacja jak z 402.
Coś tam nawet kiedyś nagrałem...



Kolej Cegielni Nietążkowo - teren jest, muszę budynki wygenerować, porobić jakieś drzewka coś w ten deseń. Jakbym się uparł, to sceneria byłaby już dawno zrobiona, ale co ja poradzę....

Pozdro

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:14:38 »
Cytuj
W stosownym dziale już parę dni wisi moja prośba o nadanie uprawnień admina Miłoszowi. Hirek nadużył swoich dostępów. Skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi z powrotem jakiejś głupoty?

ludzie, litości to darmowa gierka o pociągach, a nie archiwum FBI

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:19 »
Ja mam duże wątpliwości co do Hirka, ale jeżeli nie on, to kto?

Sytuacja wygląda tak, że większość osób, które ogarniają robienie paczki w ostatnim czasie się ulotniły. Jeżeli Hirek będzie zajmował się tylko wydawaniem paczek i nie przyjdzie mu jakiś głupi pomysł do głowy (a konsekwencje już zna) to chyba nic nam nie grozi.

Z drugiej strony można poszukać osób, które siądą do tego, będą mogły regularnie zajmować się symulatorem i przegłosować ich kandydatury, ale czy to dobry pomysł? No nie wiem.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:23:03 »
W mojej opinii, w sytuacji jaką mamy, danie chociażby okresu próbnego nie zaszkodzi. Przypominam, że Hirek nieco dorósł, posiada wymagane kompetencje i mógłby wyraźnie pomóc chociażby w kwestii przyszłościowych planów wdrożenia MaSzyny na Steam. O ile informacje, które otrzymałem, są prawdziwe, to ani @matek123, ani @Miłosz Dorsz tych umiejętności nie mają, bo miał ich nauczyć (o ironio) Milek, którego jak widać nie ma. Czy jest jakaś propozycja poddania pod opiniowanie kandydatury Hirka innej, niż prawo veta ze strony jednej osoby?

Abstrahując od dyskusji o kandydaturze Hirka, chcielibyśmy w środę, w wypadku braku odpowiedzi od Milka do tego dnia, wystosować prośbę do @iwan o mianowanie @Miłosz Dorsz administratorem.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

8
Cytuj
reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema

Bardzo bym chciał, pomimo wszystkich błędów i problemów jakie ta sceneria posiada, nadal jest jedną z przyjemniejszych do jazdy (jeżeli tylko scenariusz się wykonuje jak należy), niemniej do mapy to ona w żadnym stopniu nawet nie próbuje pasować.

9
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 11:58:51 »
Czasy pudełek bez wnętrza się już skończyły.

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 30 Marca 2024, 20:12:45 »
Ten wagon rumuński się najbardziej przyda. Na teście wrzuciłem scenariusz objazdowy w którym jest pociąg Cracovia który w roku na który jest zrobiony scenariusz na takich wagonach jeździł .

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 26 Marca 2024, 14:04:07 »
Nie, karta jest za słaba na full. Nie ma szans na stabilne 60fps. Raczej spodziewaj się pokazu slajdów.

12
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 16:14:22 »
I również z takiego powodu, dla mnie maszyna jest nr.1, to jest oczywiście tylko moja własna opinia.

13
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 20:15:06 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.

14
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

15
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

16
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:41 »
Tak ma być, to jest scenariusz szykowany pod oficjalne wydanie L107, stąd też dostępne tylko składy przejezdne po tejże linii. A oryginalna Galicja_południe powinna ciągle istnieć w swoim pierwotnym kształcie.

18
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

19
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

20
Ja jednak z discordem jestem na nie, ponieważ za wewnętrzym czatem przemawia to, że bądź co bądź moderuje go ktoś kto jest osobą niezależną jeśli występują jakieś kłótnie, spory itd, przynajmniej w teorii. Wszelkie zewnętrzne czaty pokazały że jednak istnieje obawa, że szybko zrobiło by sie kółko wzajemnej adoracji i selekcja typu: tego lubimy to wpuszczamy na czat, tego nie, więc dowidzenia".

21
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:00:42 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)

22
Jeżeli ktoś z tworzących do Maszyny założyłby sobie Patronita i go reklamował na swoim prywatnym kanale na YT albo na swoim prywatnym fejsie to raczej nie widzę problemu.

Tylko tu ryzyko, że ktoś uzbiera na Patronie, jakis dodatek nie wyjdzie i będzie, że deweloperzy Maszyny to złodzieje.

23
Odpowiadając od ostatniego mojego komentarza:
Malina - myślę, że takie podsumowanie jest do rozważenia, ale też byłbym ostrożny, bo nie wszyscy (np. ja) muszą chcieć pokazywać efekty swojej całej pracy. Od pół roku pracuję nad pewnym projektem z jeszcze jedną osobą i jakbyśmy chcieli, żeby był raport publiczny, to by był. Nie ma go celowo, i nie wiem, czy narzucanie jest dobrym pomysłem. Ale forma mini podsumowania, co wyszło/co jest w td na FB czy coś w ten deseń raz na miesiąc może być ciekawą opcją.

Matek - pierwsze zdanie - fałszywe. Exemajstrów po prostu prawie że nie ma XD
I tak, generalnie mało osób młodych, które chcą coś robić i robią cokolwiek w tym kierunku. Jak ostatnio rozmawiałem z ludźmi z trainza, to u nich też jest taki problem.

Malina - bo co do zasady, to jest prawda, pesa się robi.
Prace wstrzymane, bo ludzie, którzy robili, to przestali robić.
""tego nie rób bo dopóki nie będzie aktualizacji w .exe to nie ma sensu" (pisanie fizyki na inny pojazd niż EU07)." - fizyka jest pisana pod nowe modele, których mało ostatnio. Generalnie to tak, jest typ nowości, które wymagają grzebania w exe. Nie da się w niektórych przypadkach tego przeskoczyć.
"Ale przynajmniej tekstury na Vectrona z kabiną od Traxa można tworzyć" - rzekłbym, że możesz mieć zdziwko za jakiś czas.

"Dopóki nie wyznaczy się jakiegoś konkretnego kierunku rozwoju to można tak gadać kolejnych 20 lat" - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz ideę, jaka za tym wszystkim stoi. Ten projekt robią osoby prywatne, w swoim wolnym czasie. I robią to, na co mają ochotę. Co masz na myśli przez konkretny kierunek rozwoju? Zmusisz ludzi do robienia określonego taboru, taboromajstrów zmusimy do nauczenia się programowania i działania w exe? Nie do końca rozumiem, co przez to rozumiesz.
Do poważnych postępów w budowaniu symulatora potrzeba więcej niż kilka osób, które rozumieją jak działa exe MaSzyny i więcej niż 3 osoby, które umieją i chcą coś tam wprowadzać. Nie sprawisz magicznie, że osoby robiące tabor zaczną robić scenerie lub exe. Tak po prostu, to dwie osobne kategorie prac wymagające zupełnie innych umiejętności.

trzecia_bateria: Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.

24
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 27 Stycznia 2024, 14:50:07 »
Witam przy kolejnym postępie.
Udało mi się wygenerować i zoptymalizować teren do jakiejś mniej lub bardziej sensownego rozmiaru. Przy pierwszej próbie mesh miał rozmiar prawie 3 gigabajtów, przy drugiej próbie udało się ten rozmiar zniwelować do 1,12 gigabajta. Na tą chwilę jednak mesh ma rozmiar 120 megabajtów. Czas to dostosować do symulatora... Nie wiem dlaczego Blender nie chce przyjąć moich wypocin i nerwicy... 

Oby ten projekt nie upadł jak podobny projekt porzucony 12 lat temu ;) Jakbyś chciał rozwijać projekt w kierunku Nietążkowa i dalej w ramach Śmigielskiej Kolei Dojazdowej - służę archiwalnymi materiałami zdjęciowymi, rozkładami, planami i temu podobnymi. Powodzenia!
Myślałem nad tym, mam sporo zdjęć z kolejki śmigielskiej, jednak ostatecznie nie podejmę tematu.

25
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

26
Nie hipokryzja tylko schizofrenia i urojenia - doszukiwanie się wszędzie spisków, prób unicestwienia, ataki z każdej możliwej strony, a to tylko próba znalezienia jakiegoś rozwiązania i konstruktywna krytyka. Ale nic to, czas skleić kolejną już 546-tą teksturę EU07 :)

27
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 20:11:30 »
Wygląda na to że jednak projekt doszedł ostatnimi czasy do ściany. Z jednej strony słuchanie komentarzy użytkowników "w wagonie silnikowym EN57 nie ma szafki NN" spowodowałoby całkowity rozpad, ale z drugiej strony lekceważenie konkretnych uwag graczy, które faktycznie dużo znaczą to idealny przepis na porażkę. Ile to gier było takich, które w dniu premiery powodowały ekstazę, miliony pobrań, a w miarę uspokojenia emocji wychodziły coraz to kolejne patologie i dla jednych to był koniec a drudzy po przywaleniu o ziemię podnieśli się z jeszcze lepszymi efektami.
Tu na plusie jest MaSZyna - bo spadek graczy i innych zainteresowanych nie spowoduje jakieś wielkiej tragedii bo nikt za nic nikomu nie płaci, ale w przypadku firmy tworzącej grę może to być dość dotkliwe. Jeżeli ich działania są faktycznie takie jak w załączniku to sami sobie strzelą w stopę, bo akurat w ich przypadku wypalenie graczy = strata finansowa (?)

Już jak koniecznie trzeba wbić szpikulec to pomijając brak cykania prędkościomierza w SR to chciałem zauważyć że w MaSZynie trąbki pneumatyczne działają przy wartościach 0 MPa, ułożenie 100 metrów toru zajmuje tydzień nie mówiąc o stworzeniu łuku, nie wspominając o silniku graficznym i stanie scenerii, które pamiętają aferę Rywina ;) Ale tu przynajmniej wszystko jest w testach, wszystko w devs, wszystko będzie - w przeciwieństwie do SR - gdzie przynajmniej pendolino jest :D

28
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 17:42:26 »
widać prędkościomierz, zegary i wajchę hamulca jednocześnie i to jest +.
W maszynie też może być widać, wystarczy zmienić FoV albo w ustawieniach, albo podczas rozgrywki (Ctrl + scroll).

29
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

30
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 13 Stycznia 2024, 20:56:13 »
Ciąg dalszy prac nad kabiną.
Oprócz poprawek zawitało elektryczne sterowanie wycieraczkami.

Strony: [1]