Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Zapowiedzi głosowe własne do maszyny z lektorem
« dnia: 23 Listopada 2024, 09:08:45 »
Ostatnio często spotyka się zapowiedzi w pociągach IC od drużyny konduktorskiej, o tym że pociąg stoi pod semaforem, lub na stacji na której nie ma zaplanowanego postoju,  i wtedy informują że jest to postój techniczny, przewidziany/nie przewidziany w rozkładzie jazdy, i proszą o nie otwieranie drzwi. Nie wiem czy byłby to możliwe w dodaniu do symulatora, więc tak rzucam luźno pomysł. 

2
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 18 Listopada 2024, 18:45:34 »
odp

3
Perony w Stradomiu i dużo innych rzeczy z Częstochowy wyleciało przy okazji rozwodu z paczkową L61. Co do wskaźników to nie mam pojęcia. Patrząc po plikach to wszystko jest ok.

4
Na warsztacie / Odp: Galicja_Pośpieszny_Turysta
« dnia: 11 Listopada 2024, 15:54:08 »
Poprawka do scenariusza już dostępna w pierwszym poście.

5
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 06 Listopada 2024, 18:31:46 »

A więc sceneria jest płaska i oczywiste jest powiedzieć, że nie warto reaktywować trupa. Osobiście ciekawi mnie co z tego wyjdzie, bo stare scenerie były bardzo uproszczone i dostosowanie takiej jak ta może sprawić trochę trudności. Myślę, że najbardziej niektórzy ucieszyliby się z reaktywacji 546 niż sdr, ale to moje zdanie. :)

Tymczasem Wrzosy i Tomaszowo... SDR 19 ma większy sens ładnie ozdobiona niż L546. której dostępna wersja do niczego sensownego sie nie nadaje, @Ra ma jakąś chyba nowsza wersje z  ale tez to zawiesił na rzecz jakiś poprawek miedzy innymi w moim projekcie. Wiec jak chłop chce tylko dekorować to niech robi, choc faktem jest ze znalazłyby się inne scenerie na których mógłby się sztuką zdobienia wykazać jak nie umie robić sceneri od zera.

6
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:53:13 »
Może zamiast walczyć z dwudziestoma latami zaszłości i rozbieżności uzdatniajac bądź co bądź półprodukt niespełniający żadnych standardów, prościej będzie przeznaczyć siły na coś nowszego, wymiarowego i najważniejsze z czystym placem boju?

Ostbahn, Hel, SKM, szerokie tory, taka sytuacja

7
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 21 Października 2024, 15:18:45 »
Witam wiem że każdy ma życie prywatne i obowiązki które są ważniejsze od MaSzyny ale kiedy mniej więcej możemy się spodziewać nowego Patcha do Galicji?

8
Na warsztacie / Odp: Jastarnia
« dnia: 13 Października 2024, 15:34:10 »
Można powiedzieć że trasa na Hel już się robi. Inne stacyje też przewidujesz zrobić?

9
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 12 Sierpnia 2024, 23:53:09 »
Zaimportowałem model płotu; problem jest inny: ma to 19 (!) submodeli. W sumie jest 220 trójkątów, więc do LOD się raczej nie kwalifikuje. Będę miał chwilę czasu, to skonwertuję na trójkąty.

+- z dwuletnim spóźnieniem:
https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v4.0.7z
https://eu07.pl/userfiles/27025/ehz13-r2.7z
- Wszystkie przejazdy z trupomodelami zastąpione nowymi,
- SM42 powinna już zabierać wagony Włókniarza,
- Różne inne poprawki, można luknąć w changelog na websvn aby sprawdzić co dokładnie.

W Pabianicach dodałem odcinki izolowane i dopisałem sprawdzanie do eventów. Kolizji nie powinno już być, ale może być długie stanie pod S1... :v
Jutro przekopię wątek, bo nie wszystko co było zgłaszane jest poprawione.

Na składy nawet nie patrzyłem, można to zawsze poprawić na końcu. Korzystajcie z poprawek od innych użytkowników, jeśli brakuje wagonów.

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:47:09 »
Ja bym z tym przyspieszaniem nie przesadzał, na ×5 jeszcze daje radę, ale przy szybszych psują się eventy i symulacja się mi wielokrotnie zawiesiła — musiałem wczytywać od nowa i nie przesadzać następnym razem z przyspieszaniem. Chociaż nie sprawdzałem jeszcze 24.06, ale również nikt nie pisał, że zostało to już naprawione.

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:33 »
Ale tam jest jeden scenariusz, rozpoczynający się o 12:30, z możliwością pokierowania różnymi pociągami. Logiczne jest że jednym składem ruszysz 5 minut po starcie, a innym 30-40-50 minut po rozpoczęciu. Zawsze można przyspieszyć czas w wersji debug (F12 i zaznaczamy fistaszek przy debug mode) i potem skrót Ctrl+Shift+F6 (przywrócenie normalnej prędkości - F6).

12
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 22:42:20 »
Zapraszam do zapoznania się z funkcją przyspieszenia (nie przestawienia) czasu. Ewentualnie mogę zaproponować napisanie własnego scenariusza lub chociaż rozkładu w którym nie będzie takich długich postoi. Jeden człowiek nie jest w stanie wszystkiego uciągnąć i wszystkim dogodzić.

Do klejenia tekstur wszyscy, do narzekania jeszcze więcej, a zrobić cokolwiek ponad to to nie ma nikogo.

Pozdrawiam serdecznie,
"Wesoły" Scenarzysta

13
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

14
Tak tylko gwoli formalności wspomnę, że koncepcja pliku "errors.txt" zakładała logowanie wyłącznie krytycznych błędów (niespójności logicznych wykrytych podczas wczytywania), żeby ich nie szukać po całym "log.txt". Linijki zapisywane do "errors.txt" znajdowały się również w "log.txt". Celem istnienia pliku "errors.txt" było sprawne usunięcie oczywistych błędów, a autor scenerii powinien zadbać o to, by ten plik pozostał pusty (nie był tworzony). Jednocześnie linijki zapisywane do pliku "errors.txt" miały specyficzną składnię, z jednej strony zrozumiałą dla człowieka, z drugiej możliwą do automatycznego parsowania. Po dwóch słowach kluczowych był umieszczany dwukropek, a potem dalsze informacje o błędzie. Dzięki takiej składni linijki mogły być analizowane przez starter (jest obsługa tego w Rainsted), aby w przypadku wygenerowania "errors.txt" u użytkownika końcowego można było wysłać te linijki na serwer poprawek, a w efekcie starter miał pobierać wskazane przez serwer paczki poprawek albo skrypty korygujące drobne literówki w plikach, aby odciążyć niezorientowanych użytków od konieczności zapoznawania się ze strukturą plików i składnią. Niestety, sens ten został zagubiony, do "errors.txt" zapisywana jest masa nieistotnych rzeczy, a serwer poprawek został uruchomiony jedynie w zakresie komunikacji ze starterem.

15
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 18 Maja 2024, 22:06:53 »
Zróbcie sobie backup, jeśli na dotychczasowym czacie coś trzymacie. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku przejdziemy na inną platformę.

16
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 17 Maja 2024, 20:14:13 »
Za to na discordzie nie trzeba się w to bawić.
Dziś w ofercie nowy error - przy próbie wejścia otrzymujemy Error 502 Bad Gateway.

17
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 17 Maja 2024, 04:16:32 »
Może to dobra pora na powrót do dyskusji o nowym czacie? Discord jest znacznie stabilniejszym medium, mattermost zawsze był dość problematyczny.

18
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Maja 2024, 19:21:30 »
Po tym zarysie już widać, że chłopak przez ten czas raczej nie próżnował i jego umiejętności w blenderze zdecydowanie uległy poprawie. Grunt to robić na dobrych rysunkach. Dobry podkład to podstawa.

19
Forum / Odp: Czat - błędy
« dnia: 15 Maja 2024, 18:43:38 »
Nie ma go znowu od 4 maja a wy czegoś oczekujecie, mało jeszcze doświadczenia? Nie ma nikt do niego maila ani nic?

20
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 05 Maja 2024, 21:19:20 »
Odczułem, że główny baner jest wysoko, przecięcie paska z menu od reszty dałbym +- w okolicach tekstu "Strona główna"
Dałem go trochę niżej, ale teraz mam wrażenie, że jest tam brzydka pusta przestrzeń. Może powinienem podwyższyć trochę pasek z menu?

Może dodatkowo pierwsza (górna lewa) aktualność też by prowadziła do artykułu z najnowszym wydaniem
Na stronie głównej jest link w treści, i zawsze przycisk do pobrania jest widoczny w górnym pasku, w zielonym kolorze. Myślę, że wystarczy, każdy zauważy.
Docelowo na stronie pobierania będzie również odnośnik do artykułu z najnowszym wydaniem symulatora.

Tekst zakładki "Symulator Maszyna ..." + "Aktualności" wyrównałbym, żeby zaczynał się i kończył tak jak linki do artykułów
Przesunięte.

Czat / Forum / Wiki widziałbym bez kursywy i podkreślenia, tak jak zakładki "Kontakt", "Galeria"
Jest to celowy zabieg, żeby odnośniki prowadzące do stron zewnętrznych wyróżniały się od odnośników prowadzących do podstron wewnętrznych. Chyba, że macie lepszy pomysł na ich odróżnienie?

Chyba spacing pomiędzy "O symulatorze" i "Galeria" jest większy od reszty, pierdoła
Też mnie to drażni. Podejrzewam, że przeglądarka liczy wielkość tekstu w subpikselach i nie zaokrągla do pełnych pikseli, co kumuluje się i wszystko jest rysowane pomiędzy pikselami, stąd taka niespójność. Spróbuję to jeszcze jakoś naprawić.

Może jeszcze w przypadku :hover (najechanie na obszar danego banera) poszczególne teksty "O symulatorze" ... zmieniałyby kolor z białego na maszynowy zielony?
Tło przycisku lekko się rozjaśniało, ale zmiana koloru tekstu daje jeszcze lepszy rezultat. Dzięki.

edit: daty przy aktualnościach dałbym na obrazek, przy "1 kwietnia 2023" jest mało miejsca przy tekście artykułu, przykład do inspiracji https://www.prezydent.pl/aktualnosci
Dałem w prawym górnym rogu. Dajcie znać, czy teraz wygląda lepiej.

Dzięki za pozytywny odbiór!

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.

22
Dobry wieczór

LK402 Kołobrzeg - Koszalin w bardzo, bardzo, bardzo wczesnej wersji. Zbieram moce przerobowe i szukam czasu na położenie niwelety, mimo tego sceneria jest przejezdna. Koszalin jeszcze nie rozrysowany.
LK427 Mścice - Mielno Koszalińskie - taka sama sytuacja jak z 402.
Coś tam nawet kiedyś nagrałem...



Kolej Cegielni Nietążkowo - teren jest, muszę budynki wygenerować, porobić jakieś drzewka coś w ten deseń. Jakbym się uparł, to sceneria byłaby już dawno zrobiona, ale co ja poradzę....

Pozdro

23
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:14:38 »
Cytuj
W stosownym dziale już parę dni wisi moja prośba o nadanie uprawnień admina Miłoszowi. Hirek nadużył swoich dostępów. Skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi z powrotem jakiejś głupoty?

ludzie, litości to darmowa gierka o pociągach, a nie archiwum FBI

24
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:52:39 »
a co on jest bin laden zeby za nim ganiac i go szukac? jak tam klika to niech tu wlezie

25
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:35:19 »
Ja mam duże wątpliwości co do Hirka, ale jeżeli nie on, to kto?

Sytuacja wygląda tak, że większość osób, które ogarniają robienie paczki w ostatnim czasie się ulotniły. Jeżeli Hirek będzie zajmował się tylko wydawaniem paczek i nie przyjdzie mu jakiś głupi pomysł do głowy (a konsekwencje już zna) to chyba nic nam nie grozi.

Z drugiej strony można poszukać osób, które siądą do tego, będą mogły regularnie zajmować się symulatorem i przegłosować ich kandydatury, ale czy to dobry pomysł? No nie wiem.

26
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 19:23:03 »
W mojej opinii, w sytuacji jaką mamy, danie chociażby okresu próbnego nie zaszkodzi. Przypominam, że Hirek nieco dorósł, posiada wymagane kompetencje i mógłby wyraźnie pomóc chociażby w kwestii przyszłościowych planów wdrożenia MaSzyny na Steam. O ile informacje, które otrzymałem, są prawdziwe, to ani @matek123, ani @Miłosz Dorsz tych umiejętności nie mają, bo miał ich nauczyć (o ironio) Milek, którego jak widać nie ma. Czy jest jakaś propozycja poddania pod opiniowanie kandydatury Hirka innej, niż prawo veta ze strony jednej osoby?

Abstrahując od dyskusji o kandydaturze Hirka, chcielibyśmy w środę, w wypadku braku odpowiedzi od Milka do tego dnia, wystosować prośbę do @iwan o mianowanie @Miłosz Dorsz administratorem.

27
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 11:17:01 »
Milek bardzo nie chce (bądź nie może, rozumiemy to) pojawiać się częściej ani - jak się okazuje - nawet dotrzymywać obietnic, przy czym zamiast mianowania bardziej kompetentnej osoby na odpowiednie stanowisko postanowił rozwiązać problem, przełączając projekt na "autopilota". I o ile pomysł ten nie jest tak głupi jak mogłoby się wydawać, kluczowym problemem jest brak absolutnie żadnego systemu czy nawet pokazania prac nad nim w ciągu niemalże całego roku. Próba kontaktu z najważniejszą osobą w tej społeczności, często jedyną, która może rozwiązać pewien palący problem, jest jak próba spotkania się z więźniem z więzienia o najbardziej zaostrzonym rygorze. Jest to niedopuszczalne, dlatego popieram doraźne rozwiązanie problemu w postaci:
- Mianowania/awansowania kogoś na osobę, która będzie miała podobne możliwości i kompetencje przy znacznym polepszeniu aktywności w porównaniu z obecnym liderem projektu,
- Bądź też, żądamy pokazania stanu prac nad tym magicznym rewolucyjnym systemem, który ma zmienić MaSzynę na zawsze. Daty jego wprowadzenia, której niedotrzymanie bez wyraźnie zapowiedzianego opóźnienia z konkretnym powodem powinno pociągnąć za sobą konsekwencje, z usunięciem z funkcji włącznie,
oraz zgadzam się z i podpisuję się pod treścią napisaną przez przedmówcę.

Niestety, moja nadzieja z mojego ostatniego postu z poprzedniego wątku:
Cytuj
Mam nadzieję, że będzie też bardziej aktywny bez trwających miesiąc dziur w obecności.
nie doczekała się spełnienia.

MaSzyna nie może czekać. Za dużo rzeczy wymaga interakcji z osobą, która wirtualnie jest, ale tak naprawdę jej nie ma.

28
Cytuj
reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema

Bardzo bym chciał, pomimo wszystkich błędów i problemów jakie ta sceneria posiada, nadal jest jedną z przyjemniejszych do jazdy (jeżeli tylko scenariusz się wykonuje jak należy), niemniej do mapy to ona w żadnym stopniu nawet nie próbuje pasować.

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 31 Marca 2024, 11:58:51 »
Czasy pudełek bez wnętrza się już skończyły.

30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 30 Marca 2024, 20:12:45 »
Ten wagon rumuński się najbardziej przyda. Na teście wrzuciłem scenariusz objazdowy w którym jest pociąg Cracovia który w roku na który jest zrobiony scenariusz na takich wagonach jeździł .

Strony: [1]