Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - trzecia_bateria

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 29 Lutego 2024, 16:14:22 »
I również z takiego powodu, dla mnie maszyna jest nr.1, to jest oczywiście tylko moja własna opinia.

2
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 20:15:06 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.

3
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 16 Lutego 2024, 13:00:58 »
Odświeżę temat. Mój ostatni model w pięciu krokach.

4
Ciach ciach wagon platforma na podwoziu koleby, oraz sama koleba prawie gotowe

5
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:41 »
Tak ma być, to jest scenariusz szykowany pod oficjalne wydanie L107, stąd też dostępne tylko składy przejezdne po tejże linii. A oryginalna Galicja_południe powinna ciągle istnieć w swoim pierwotnym kształcie.

7
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

8
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 19:45:54 »
Niech ktoś zrobi jakiegoś ładnego screena z shaderami, może nawet i włączonym ReShade żeby był jako ładny baner na stronie głównej. Co powiecie na kilka banerów w zależności od sekcji strony, w której się znajdujemy?

9
Ja jednak z discordem jestem na nie, ponieważ za wewnętrzym czatem przemawia to, że bądź co bądź moderuje go ktoś kto jest osobą niezależną jeśli występują jakieś kłótnie, spory itd, przynajmniej w teorii. Wszelkie zewnętrzne czaty pokazały że jednak istnieje obawa, że szybko zrobiło by sie kółko wzajemnej adoracji i selekcja typu: tego lubimy to wpuszczamy na czat, tego nie, więc dowidzenia".

10
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:00:42 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)

11
Jeżeli ktoś z tworzących do Maszyny założyłby sobie Patronita i go reklamował na swoim prywatnym kanale na YT albo na swoim prywatnym fejsie to raczej nie widzę problemu.

Tylko tu ryzyko, że ktoś uzbiera na Patronie, jakis dodatek nie wyjdzie i będzie, że deweloperzy Maszyny to złodzieje.

12
Odpowiadając od ostatniego mojego komentarza:
Malina - myślę, że takie podsumowanie jest do rozważenia, ale też byłbym ostrożny, bo nie wszyscy (np. ja) muszą chcieć pokazywać efekty swojej całej pracy. Od pół roku pracuję nad pewnym projektem z jeszcze jedną osobą i jakbyśmy chcieli, żeby był raport publiczny, to by był. Nie ma go celowo, i nie wiem, czy narzucanie jest dobrym pomysłem. Ale forma mini podsumowania, co wyszło/co jest w td na FB czy coś w ten deseń raz na miesiąc może być ciekawą opcją.

Matek - pierwsze zdanie - fałszywe. Exemajstrów po prostu prawie że nie ma XD
I tak, generalnie mało osób młodych, które chcą coś robić i robią cokolwiek w tym kierunku. Jak ostatnio rozmawiałem z ludźmi z trainza, to u nich też jest taki problem.

Malina - bo co do zasady, to jest prawda, pesa się robi.
Prace wstrzymane, bo ludzie, którzy robili, to przestali robić.
""tego nie rób bo dopóki nie będzie aktualizacji w .exe to nie ma sensu" (pisanie fizyki na inny pojazd niż EU07)." - fizyka jest pisana pod nowe modele, których mało ostatnio. Generalnie to tak, jest typ nowości, które wymagają grzebania w exe. Nie da się w niektórych przypadkach tego przeskoczyć.
"Ale przynajmniej tekstury na Vectrona z kabiną od Traxa można tworzyć" - rzekłbym, że możesz mieć zdziwko za jakiś czas.

"Dopóki nie wyznaczy się jakiegoś konkretnego kierunku rozwoju to można tak gadać kolejnych 20 lat" - odnoszę wrażenie, że nie do końca rozumiesz ideę, jaka za tym wszystkim stoi. Ten projekt robią osoby prywatne, w swoim wolnym czasie. I robią to, na co mają ochotę. Co masz na myśli przez konkretny kierunek rozwoju? Zmusisz ludzi do robienia określonego taboru, taboromajstrów zmusimy do nauczenia się programowania i działania w exe? Nie do końca rozumiem, co przez to rozumiesz.
Do poważnych postępów w budowaniu symulatora potrzeba więcej niż kilka osób, które rozumieją jak działa exe MaSzyny i więcej niż 3 osoby, które umieją i chcą coś tam wprowadzać. Nie sprawisz magicznie, że osoby robiące tabor zaczną robić scenerie lub exe. Tak po prostu, to dwie osobne kategorie prac wymagające zupełnie innych umiejętności.

trzecia_bateria: Generalnie to tak, patronite by się tutaj przydał, nie ukrywam, że ja na przykład mniejszą część swojego czasu zacząłem poświęcać robieniu sklejek do Trainza, bo tam za to dostaję ekwiwalent pieniężny, dzięki któremu np. mogę sobie z takich środków raz w miesiącu kupić grę czy kilka książek. Czy patronite byłby dobrym pomysłem? Pewnie tak, i myślę, że możnaby śmiało o tym pomyśleć.

13
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 27 Stycznia 2024, 14:50:07 »
Witam przy kolejnym postępie.
Udało mi się wygenerować i zoptymalizować teren do jakiejś mniej lub bardziej sensownego rozmiaru. Przy pierwszej próbie mesh miał rozmiar prawie 3 gigabajtów, przy drugiej próbie udało się ten rozmiar zniwelować do 1,12 gigabajta. Na tą chwilę jednak mesh ma rozmiar 120 megabajtów. Czas to dostosować do symulatora... Nie wiem dlaczego Blender nie chce przyjąć moich wypocin i nerwicy... 

Oby ten projekt nie upadł jak podobny projekt porzucony 12 lat temu ;) Jakbyś chciał rozwijać projekt w kierunku Nietążkowa i dalej w ramach Śmigielskiej Kolei Dojazdowej - służę archiwalnymi materiałami zdjęciowymi, rozkładami, planami i temu podobnymi. Powodzenia!
Myślałem nad tym, mam sporo zdjęć z kolejki śmigielskiej, jednak ostatecznie nie podejmę tematu.

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

15
Nie hipokryzja tylko schizofrenia i urojenia - doszukiwanie się wszędzie spisków, prób unicestwienia, ataki z każdej możliwej strony, a to tylko próba znalezienia jakiegoś rozwiązania i konstruktywna krytyka. Ale nic to, czas skleić kolejną już 546-tą teksturę EU07 :)

16
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 20:11:30 »
Wygląda na to że jednak projekt doszedł ostatnimi czasy do ściany. Z jednej strony słuchanie komentarzy użytkowników "w wagonie silnikowym EN57 nie ma szafki NN" spowodowałoby całkowity rozpad, ale z drugiej strony lekceważenie konkretnych uwag graczy, które faktycznie dużo znaczą to idealny przepis na porażkę. Ile to gier było takich, które w dniu premiery powodowały ekstazę, miliony pobrań, a w miarę uspokojenia emocji wychodziły coraz to kolejne patologie i dla jednych to był koniec a drudzy po przywaleniu o ziemię podnieśli się z jeszcze lepszymi efektami.
Tu na plusie jest MaSZyna - bo spadek graczy i innych zainteresowanych nie spowoduje jakieś wielkiej tragedii bo nikt za nic nikomu nie płaci, ale w przypadku firmy tworzącej grę może to być dość dotkliwe. Jeżeli ich działania są faktycznie takie jak w załączniku to sami sobie strzelą w stopę, bo akurat w ich przypadku wypalenie graczy = strata finansowa (?)

Już jak koniecznie trzeba wbić szpikulec to pomijając brak cykania prędkościomierza w SR to chciałem zauważyć że w MaSZynie trąbki pneumatyczne działają przy wartościach 0 MPa, ułożenie 100 metrów toru zajmuje tydzień nie mówiąc o stworzeniu łuku, nie wspominając o silniku graficznym i stanie scenerii, które pamiętają aferę Rywina ;) Ale tu przynajmniej wszystko jest w testach, wszystko w devs, wszystko będzie - w przeciwieństwie do SR - gdzie przynajmniej pendolino jest :D

17
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 17:42:26 »
widać prędkościomierz, zegary i wajchę hamulca jednocześnie i to jest +.
W maszynie też może być widać, wystarczy zmienić FoV albo w ustawieniach, albo podczas rozgrywki (Ctrl + scroll).

18
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 15 Stycznia 2024, 23:03:15 »
Nagrania będą oczywiście potrzebne, natomiast scenariusze to pieśń przyszłości, za ich pisanie zabiorę się za kilka miesięcy dopiero.

Dodatkowo do scenerii skleiłem proste modele zaniedbanych, niskich peronów jedno- i dwukrawędziowych. Budowa jest modułowa po 20 metrów:
- moduł prosty
- moduł z obniżeniem do wejścia na peron

Są też różne wymienne tekstury:
- peron z żółtym pasem
- peron sama kostka
- peron ziemny

Dodatkowo prosty model barierki. Wszystkie materiały oraz pierwowzór znajduje się na stacji w Chojnicach, a zdjęcia na tekstury wykonałem sam w maju 2023 r.

19
Na warsztacie / Odp: Nowy wariant kabiny EN57
« dnia: 13 Stycznia 2024, 20:56:13 »
Ciąg dalszy prac nad kabiną.
Oprócz poprawek zawitało elektryczne sterowanie wycieraczkami.

20


Fantazje: ponieważ kręcę się wokół tematu edytora, chciałem użyć renderera/engine. Ten jest mocno powiązany z elementami symulatora, co też trzeba byłoby nieco ruszyć. Myślałem też o hot reloading, ale to wymagałoby zmiany sposobu wczytywania danych (parser) oraz wprowadzenia drzewa obiektów (hot reload wybranej gałęzi lub pojedynczych węzłów - ściśle związane z tym jak tworzone są pliki z danymi, szczególnie scn). Z tyłu głowy wisi refaktoryzacja buttonow/gauges, o której gadane było z rok temu i roboty miało być na dwa lata.

EDIT: Dotarłem w końcu do paczki z Galicją. Jestem pod wrażeniem tego projektu, talentu i zawziętości Twórców. Po instalacji oczywiście nie działa, a oprócz customowego exe win-only czas wczytywania się jest kosmiczny. Tzn. jeszcze niczego nie udało mi się wczytać, więc oglądam sobie screeny i filmiki na YT. Dopisałbym do listy fantazji jakiś level streaming.
Niestety bez edytora WYSIWYG ten projekt nie bedzie sie rozwijal. Dobrze pamietam ile czasu zajelo mi budowanie trasy Pludry - Sidra X lat temu w 3dsMax.Wbudowany "edytor" w exe nie spelnia tej funkcji chocby przez brak mozliwosci zapisania stanu, czy potrzeba dodatkowo konwertowac cos w Excelu....Jest potrzebny edytor , chocby taki jak do OR czy TD2 , bez tego nowe scenerie beda sie pojawiac raz na 5 lat....
Paczka z Galicją wczytuje sie u mnie 1.5h ... potrzeba mega cierpliwosci aby sobie na niej pojezdzic... Mnie sie udalo ja odpalic i mega szacun dla autorow za ogrom wlozonej w nia pracy.

21
Na warsztacie / Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 15:58:36 »
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
sceneria do pobrania: pobierz scenerię


Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Obecnie jest ona na następującym etapie:
- gotowy układ torowy, przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- wszystkie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- SHP
- dopracowanego otoczenia (roślinność, modele otoczenia)
- scenariuszy

Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany.

Link do galerii screenów na moim dysku: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link

Przedstawiam również rozkłady jazdy. Dla pociągu pospiesznego / ekspresu przejazd całej scenerii wyniesie około 70 minut, a dla pociągu osobowego 115 minut.
Pociąg pospieszny:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | EIE5401            ]
[ Kategoria                                         | EIC                ]
[ Nazwa pociągu                                     | Premium            ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Kaletnik           ]
[ Relacja pociagu                                   | Leosin             ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 148%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | EP09 335           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ 187.700  | 130 | KALETNIK                         2  13.55   | 1       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H,SS            2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,PP                  2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  14.07   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  14.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,SS            2  14.12   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  | 140 | Komnice                          2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 8       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-Rp,SS           2  14.25   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  12.31   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.33   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,PP            2  14.39   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.41   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,SS         2  14.42   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  | 140 | Kaczyce                          2    |     | 7       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.49   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  | 160 | Orzechowo_Miasto                 2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.56   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  |     | Borkowice                        2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  15.01   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 314.150  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  15.03   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 324.798  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H                        2  15.07   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 326.702  | 120 | LEOSIN                           2  15.09   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H            2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Pociąg osobowy:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | ROJ41308           ]
[ Kategoria                                         | Os                 ]
[ Nazwa pociągu                                     | Regio              ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Leosin             ]
[ Relacja pociagu                                   | Kaletnik           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 138%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | 36WEa 260          ]
[___________________________________________________|____________________]
[  91.151  | 120 | LEOSIN                           2  13.50   | 3       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,4SS        2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  89.243  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H                        2  14.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  86.660  |     | Leosin_Jerzyce                   2  14.03.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.04   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  84.880  |     | Leosin_Zawodzie                  2  14.05.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  82.910  |     | Leosin_Zachodni                  2  14.08   | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.08.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  80.950  |     | Stary_Leosin                     2  14.10.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.11   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  14.13   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  | 160 | Borkowice                        2  14.16   | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 302.050  |     | Nowa_Zimnica                     2  14.20.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.21   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2  14.24.5 | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.25.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  |     | Orzechowo_Miasto                 2  14.29   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.30   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 282.300  |     | Byczyna                          2  14.34.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  14.35   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  |     | Kaczyce                          2  14.38   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.39   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 275.550  | 140 | Kaczyce_Fabryczne                2  14.41.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.42   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 272.600  |     | Grabowiec                        2  14.44.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.49   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,PP         2  14.50   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.52   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 261.300  |     | Rypinek_Miasto                   2  14.53.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.57.5 |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 254.800  | 140 | Grabina_Las                      2  14.58.5 | 1       ]
[          |     |      po                          2  14.59   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2  15.01.5 | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 247.050  |     | Sadkowice                        2  15.05   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.05.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 240.050  |     | Chrusty                          2  15.09.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 237.500  |     | Kamienna_Wola                    2  15.12.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.13   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 233.150  |     | Witnica_Miasto                   2  15.16   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.18   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 224.950  |     | Wielichowo                       2  15.21.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  15.22   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 222.650  |     | Brody                            2  15.24   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.24.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  |     | Komnice                          2  15.28   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.29   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 213.350  |     | Tomaszewo_Wschodnie              2  15.31.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.32   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 207.120  | 130 | Tomaszewo_Zalew                  2  15.36   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.36.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2  15.39   | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  15.40   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 201.200  |     | Grodzisk                 2  15.42   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.42.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.44   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.000  |     | Młynów                           2  15.46   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.46.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 192.000  |     | Kaletnik_Śródmieście             2  15.49.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.50   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 187.700  |     | KALETNIK                         2  15.54   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H               2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Plan na najbliższe miesiące mam następujący:
1) publikacja pierwszej wersji scenerii w dziale zamkniętym, poprawienie błędów, wywieszenie sieci trakcyjnej, napisanie scenariuszy, dobudowanie otoczenia w miejscach gdzie go brakuje
2) etap "otwatych testów" w tym wątku i dalsze poprawki
3) publikacja poprzez dorzucenie scenerii do repozytorium

22
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 15:04:45 »
Eh, a miałem nie karmić trolla...

9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D

Gdyby to było takie proste, to taki Simrail nie miałby obsuwy o dwa lata plus nie byłoby rocznego okresu wczesnego dostępu :P Przecież to takie proste położyć tor, powiesić druty, zrobić modele obiektów (SR ma z generatora praktycznie każdy domek za wyjątkiem nastawni, stacji i peronów oraz obiektów charakterystycznych jak galeria w Katowicach czy Stadion Narodowy). To chyba w TD2 więcej powstało niż w SR przez ten czas.

Co do jeszcze tego podejścia, że SR ma jakąś "inną politykę", prawdopodobnie lepszą wnioskując po tym, że co chwila jest to przytaczane, to tylko pokazuje niezrozumienie czym jest komercyjny produkt, a czym jest projekt społecznościowy robiony przez miłośników w wolnym czasie... albo zwykły trolling.

23
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 13:36:16 »
Odpowiadam Malinie - nie umiem tu cytować fragmentu, pokazuje cały tekst.

"Długie trasy źle.."

Napisałem to przez kontekst braku rozkładu jazdy. To jest symulacja, czyli coś co przedstawia, albo naśladuje coś realnego. Ciężko się jedzie, jak się nie zna prędkości, kanałów. Żeby tego się nauczyć na pamięć, musiałbym poświęcić mnóstwo czasu, którego człowiek pracujący i posiadający rodzinę nie ma. Nie wspominam o słabej widoczności oznakowania...

"W 2004 roku w Maszynie też wsiadało się i jechało, dopiero później można było coś tam więcej podziałać ;)"

Porównujesz coś robione w 2004 roku, bezpłatnie, przez garstkę miłośników, to płatnego programu tworzonego po 2020 roku..? To jest gigantyczna przepaść...,

Odpowiadam Maciejowi M:

"A zapoznałeś się z tym?

Uwaga: ta gra, która jest oferowana w formie wczesnego dostępu, nie została jeszcze ukończona i do momentu pełnego wydania może ulec zmianom. Jeśli gra w jej obecnym stanie nie interesuje cię, sugerujemy poczekać, aż prace nad grą zostaną ukończone. Dowiedz się więcej.

Twórcy biją po oczach komunikatami "Wczesny dostęp" zarówno na Steam jak i każdorazowo po uruchomieniu gry. Dlatego też cena za grę jest we wczesnym dostępie niska. Trzeba więc liczyć się z tym, że będą błędy, niedociągnięcia. A te uwagi, które zgłaszałeś powinieneś w pierwszej kolejności zgłosić twórcom. Taka jest idea "wczesnego dostępu"."


To oznacza, że nie mam prawa tego krytykować?
To kosztuje 150 zł, bez promocji, więc nie jest to kilo mąki...
Nie czepiam się grafiki, nie czepiam się 58 kilometra linii xx, bo brakuje tam kwiatka i brzozy po prawej stronie. Jednak kompletna pustka na torowiskach jest chyba mało realistyczna. Skoro nie było problemów z umieszczeniem banerów, źle podpowiadających graczowi (takie też są !!!), to chyba nie było problemów z postawieniem składu na jakimś bocznym torze. O dynamicznym składzie to już nie wspomnę....

Odpowiadam Malinie:

"Nie bije bo nie ma pustych pól oklejonych teksturą drzewek, bo nie ma 350 tekstur EU07, bo są realne linie mające początek w rzeczywistym punkcie A i koniec w rzeczywistym punkcie B? Można być fanatycznym wyznawcą jednego słusznego tytułu ale gdyby nie Wrzosy i linia 053 (swoją drogą nazwa scenerii wyczarowana jak królik z cylindra - ale to już czepialstwo) to jedyne co można by zaproponować potencjalnemu użytkownikowi to: albo nakazać się cieszyć z jazdy po pustym terenie z ułożonym torowiskiem obłożonym teksturą drzewek i krzewów, albo odesłać go do... ;) Maszyna na Steami'e już jest od kil... a nie - są tylko screeny, multiplayer też dzia... a nie nie działa, ale za to są nowe modele i tekstury trawek, drzewek oraz paczki całościowe pełne skórek. "

W dalszym ciągu jest to porównanie komercyjnego produktu, do produktu darmowego robionego, przez garstkę hobbystów. Niestety to ten darmowy ma pociągi mnie mijające, to ten darmowy ma rozkłady jazdy z prawdziwego zdarzenia. Dzięki temu darmowemu, przejechałem "prawdziwy" symulator ET22. Ciekawe, że w tym "prawdziwym" symulatorze, też nie mijałem się z żadnym pociągiem... Podobieństwo? Przypadek?
Mam kolegę, który nigdy nie chciał próbować "jeździć"  w "Maszynie". Nie chciał, bo za trudna... Kupił Simraila, bo ma tu wszystko podane na tacy.  I jest uchachany... Dla niego ważne jest to, że można uchylić okno w części pasażerskiej EN57... Dla niego ważne są screeny.. Na światłach nie musi się znać, bo podpowiadacz jest.

Tłumaczenie wszystkiego wczesnym dostępem..? Mogli podejrzeć bezpłatną, konkurencję... Od 2004 roku jest dostępna :-))))

Nie stwierdza, że SimRail jest do dupy. Stwierdziłem, że ma zbyt rażące niedociągnięcia, aby mnie porwać. Rechot żab, po otwarciu okna mnie nie przekonuje, wobec apokaliptycznej pustki na torowiskach.




 


 


24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Zmiana czasu wsiadania/wysiadania pasażerów
« dnia: 25 Grudnia 2023, 23:49:29 »
Można by dać drogi jako perony, ewentualnie jako niewidoczne na peronach wymodelowanych. Oznaczyć w specjalny sposób, żeby było wiadomo, że to peron (np. ujemne tarcie oznacza drogę dla pieszych). I ustawiać pasażerów jako dynamic, z opcją ich pobierania przez pociąg i rozładowania. Parę lat temu Igor zrobił pasażerów ściąganych w stronę drzwi, więc nie jest to jakiś kosmos. Pasażerowie nie muszą się poruszać po trajektoriach (byle tylko nie spadli z peronu), można do odcinka drogi podpiąć komórkę pamięci typu "wyjście do miasta" i niech tam idą... Do tego specyficzne trójkąty terenu, żeby wygodniej było omijać obiekty na peronie...

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 11 Października 2023, 19:53:51 »
No i może mam trochę skrzywienie, bo ciągle przed oczami mam to:



I bardzo bym nie chciał, żeby powstała kolejna odsłona tak niesamowitego narzędzia do edycji... ;)
No to w pewnym sensie zostałem wywołany do tablicy (chyba nikogo więcej z tamtej ekipy tu nie ma oprócz matek__9292), bo między innymi ja brałem w tym udział. Założenia były jakie były, wyszło z tego co wyszło.

Nie chciałbyś Ty, żeby wyszło takie narzędzie, ale myślę, że większość społeczności ma odmienne zdanie. Bo patrząc ile scenerii wychodzi z takich edytorów jak w Trainz czy TD2, a ile wychodzi w MaSzynie, to odpowiedź jest prosta - obecne narzędzie jest za trudne, nieintuicyjne i pewnie na palcach dwóch rąk da się policzyć ludzi, którzy je ogarniają. Gracze chcą prostego, przejrzystego układania torów i rozjazdów - click i jest. Teren pędzlem, tekstury pędzlem, rozwinąć sieć, postawić semafory, domki, trawę nasiać z drzewami, rozwinąć płoty z peronami i jazda. I można zaklinać rzeczywistość, ale tak jest. Naprawdę w nosie mam, czy jest zrobiona porządnie krzywa przejściowa (pozdrawiam nadgorliwców z TD2), czy inne rzeczy i pewnie większość młodzieży też (widać po FB jaka średnia wieku komentuje). Na to i tak w większości przypadków nikt nie będzie zwracał uwagi, tylko jeździł i cieszył się z całości scenerii.

Za to można się latami "podniecać" cudownym narzędziem, który pozwala ułożyć tory co do mm jak w rzeczywistości, generatorem terenu co do centymetrów, a efektu w postaci finalnych scenerii od kilku, może i nawet kilkunastu lat brak.

26
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

27
"Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji" - no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik, ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.

"Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu." - wykorzystać to my możemy tam większość rzeczy. Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.

"Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem." - a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?

"Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków" - To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD

"Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością." - a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD

"Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna" - No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.

"Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują" - o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD

"Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie" - pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią itd, to w tej kwestii się powiedzmy że zgadzam z tą propozycją.

Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.

28
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 13:45:21 »
Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.

29
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

30
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 18:23:30 »
Wczytywanie dróg o tyle się różni, że skrzyżowania są jakoś bardziej prostokątami z drogami dołączonymi na bokach, co nie ma bezpośredniego przełożenia na format MaSzyny. Trzeba by coś modelować na podstawie pobranych danych i raczej już z uwzględnieniem wysokości terenu. Kiedyś planowałem połączyć odcinki dróg z trójkątami terenu, co w efekcie miało dać drogę wkomponowaną w teren bez konieczności żmudnego dopasowywania niezależnych od siebie siatek.

W załączeniu obrazek z Lublińca w alternatywnym świecie, widzianym przez użytkowników Outerra. Tam, gdzie są te drzewa, powinny być tory od Jawornicy oraz Rusinowic, a droga przechodząca w poprzek przez nieużytki to wiadukt nad stacją. Parę lat temu czytałem o planach wprowadzenia linii kolejowych, ale nie interesowałem się tym bliżej i nie wiem, czy są jakieś postępy w tym zakresie. Użycie Outerra jako silnika graficznego do MaSzyny rozważałem około 2014 roku.

Strony: [1]