Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: [1] 2 3 ... 16
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 31 Października 2022, 20:25:53 »
Muszę to sprawdzić, ale z tego co pamiętam w eventach jest zaszyty scenariusz przejechania Całkowa na przelot. W praktyce to się bardzo rzadko (wręcz nigdy) nie zdarza, gdyż zawsze jest tam jakieś krzyżowanie. Być może to co zaobserwowałeś to efekt wymieszania się dwóch wariantów jazdy - mijanki z przelotem. Masz może loga?

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Września 2022, 14:07:19 »
Tak jak pisze mareczek - stonka jest do wywalenia, a brak temperatury jest celowy - symulujemy początek służby na zupełnie zimnej maszynie. Ten scenariusz ma kilka minut rezerwy, więc nawet przy tym podgrzewaniu powinno dać się uruchomić i wystartować składem o czasie. Podobnie jest jeszcze w niektórych innych misjach, że zaczynamy zimną lokomotywą.

3
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2022, 18:07:08 »
Pytałem o to kiedyś @tmj i z tego co pamiętam konkluzja była taka, że niestety obecnie się nie da. Co nie zmienia faktu, że niniejszym ponawiam prośbę o taką korektę w exe :)

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.03 - problemy
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 22:42:09 »
1. W BR285 chyba tylko w kabinie reardriver figurka maszynisty w lowpoly nie jest oteksturowana.
2. Model mostu eng/mostd1 zanika, gdy jadąc nim miniemy jego środek.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 21:15:45 »
Tak jak wspomniałem - jeśli chcecie podmieniać kolorki loków czy wagonów przy zachowaniu typów nie mam z tym problemu. Jeśli dorobimy się kiedyś dobrych modeli szynobusów albo SZT wtedy można pomyśleć o większej wierności realiom epoki, ale póki jest jak jest wolę łączyć klasykę spalinowozów z nowoczesną koleją, nawet jeżeli w rzeczywistości dzieli te czasy kilka lat różnicy.

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2022, 18:29:30 »
No to takie składy przecież właśnie masz ;) Jak wam się rozchodzi o numerki loków czy wagonów to nie ma problemu. Większość z tych składów była ustawiana lata temu, kiedy nie było ani tylu modeli, ani tekstur. Natomiast nie widzę problemu z koegzystencją Elfów - dla konsekwencji musiałbym wtedy większość nowego taboru towarowego wywalić, co by znacznie zubożyło scenerię. Mało tego - jak ktoś zrobi hybrydowego Impulsa to z chęcią go wstawię do scenerii.

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 20:22:59 »
Co do pomieszania epok to wiele nie zdziałamy - chciałem możliwie dużo korzystać z nowych modeli i pojazdów, a niestety nie mamy adekwatnych nowoczesnych pojazdów spalinowych, żeby dać je do pociągów osobowych.

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 10:05:02 »
Na razie nie, jeśli już coś bym poprawiał to jakieś rzeczy dekoracyjne typu podmiana domków na nowsze, dodanie ogrodzeń itp. Natomiast jeśli znalazłby się chętny, kto ogarnąłby zrobienie różnych nagrań na radiotelefon to z chęcią dodam odpowiednie eventy.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 21:53:32 »
Najnowsza wersja rev. 30, dostosowana do PC22_03, dostępna już na repo oraz w formie paczki: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20220404.zip (332 MB).

Główne zmiany to dostosowanie taboru do najnowszej paczki plus poprawki drobnych błędów, w tym odwróconych tekstur tabliczek i rozkładu jazdy dla misji zdawczyA_wil2 z postów powyżej.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Marca 2022, 20:41:19 »
W janiszewie tor11 brak tablic rozkladow.
To wygląda na jakiś błąd skryptu generującego tekst na tych tablicach, nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Przecież to ten sam model wyświetlaczy, co na sąsiednich torach, więc jeśli tam jest dobrze, to nie widzę innego wytłumaczenia.

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 27 Lutego 2022, 20:01:38 »
Zrzuciłem na repo najnowszą wersję - w miarę aktualne powinny być pojazdy (częściowo używane są też nowe, których nie było w ostatniej paczce - trzeba dograć), choć mogą być jeszcze bugi. Dwie nowe misje - zdawczy Orlenu z Orzechowa do Janiszewa i z Orzechowa do Wilisia do jednostki wojskowej.

Gdyby czegoś brakowało prośba o info.

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2022, 20:18:06 »
Ostatnio stopniowo ogarniałem trochę poprawek we własnym zakresie - aktualizacja składów, dodanie nowych misji i modyfikacja istniejących, żeby sterowanie nie wymagało wciskania SHIFT+cośtam. W weekend postaram się wrzucić to co się udało dotychczas zrobić. A pomoc z chęcią przyjmę, szczególnie nagrania na radio dobrze byłoby zrobić.

13
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Stycznia 2022, 21:36:44 »
Jeździsz na najnowszej wersji z repo? Wydaje mi się, że akurat ten błąd poprawiałem, bo już ktoś to sygnalizował wcześniej.

14
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Stycznia 2022, 19:32:27 »
Co do eszelona byk powinien być podłączony do składu i nigdzie manewrować nie musi, więc nie wiem, co tam się dzieje. W wolnej chwili zerknę. Natomiast odnośnie kopalni - nacisnąłeś SHIFT+1? Bez tego wyjazdu nie będzie.

15
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 15 Grudnia 2021, 21:50:23 »
W misjach zdawczych niestety mogą być błędy, bo co do zasady modyfikowałem je tak, żeby zrezygnować z wciskania SHIFT+cośtam, a w zamian eventy wykonywały się same po przejechaniu określonych miejsc. Ma to dużo plusów i pewne minusy, nad tymi ostatnimi właśnie się zastanawiam, jak do nich podejść. Może uda mi się to poprawić w okolicach świątecznych.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 26 Października 2021, 21:24:59 »
Czy podpiąłeś powietrze robocze i przewód ogrzewania (który się nie animuje)?
Naciskałem insert ile wlezie, stanęło chyba na kodzie sprzęgu 35 na sam koniec. Nie wiem, czy to wystarczająco?

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Października 2021, 19:40:46 »
Link do najnowszej wersji jest w pierwszym poście i tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.msg545695.html#msg545695

A teraz z innej beczki - czy ktoś może mi wytłumaczyć w jaki sposób należy podłączać się do składu, aby AI w mojej lokomotywie uznało, że proces ten jest zakończony i przeszło do kolejnego polecenia z tabelki? Mam taki problem z misją pospwilA, że po podpięciu się do składu, zmianie kabiny i kierunku ruchu AI w moim pojeździe nadal ma w głowie komendę "Connect". Dopiero jak odepnę się, podepnę ponownie i znowu pożongluję kabiną albo kierunkiem jazdy (w różnych konfiguracjach, nie wiem od czego to zależy), AI przechodzi do kolejnego polecenia ("Change_direction"), wtedy wystarczy, że pomacham nastawnikiem kierunku i już mam to co chciałem, czyli "Obey_train". Niestety bez dojścia do tego stanu pociąg nie odczyta rozkładu jazdy z semafora.

18
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Października 2021, 20:36:18 »
Tak, też zauważyłem, że kanały się rozjechały. Zacząłem to poprawiać, pewnie przy jakiejś najbliższej okazji wrzucę na repo.

Co do kluczy masz rację, natomiast przyjąłem milczące założenie, że ustawiacz/manewrowy pobrał klucze w Wilisiu i przyszedł piechotą ;) To taki ukłon w stronę użytkowników, bo jazda do Wilisia po klucze, żeby potem wracać powodowałaby wydłużenie całej misji. Do Całkowa jeszcze gorzej. A wszakże to pilny pociąg jest...

19
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Sierpnia 2021, 19:55:48 »
W tej paczce już ich nie ma.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Sierpnia 2021, 19:46:21 »
Zrzuciłem co mam na dysku i wygląda, że jest też na repo w tej formie: paczka (331 MB)

Niestety nie mam czystej PC, żeby sprawdzić, czy paczka będzie w pełni działać, więc z góry przepraszam, jeżeli czegoś tam brakuje. W razie czego piszcie to spróbuję poprawić.

21
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Sierpnia 2021, 22:31:39 »
Tak, znam ten problem, też go spotkałem. Za krótkie odcinki izolowane i za krótki event0. Poprawiłem to u siebie, jak znajdę chwilę to wrzucę poprawkę. 

22
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 19 Lipca 2021, 22:18:31 »
Ale to wygląda na bocznicę jednostki wojskowej, gdzie w tej misji nie wjeżdżamy, więc to celowe - żeby zaoszczędzić na pamięci i czasie ładowania. Chyba, że coś pomyliłem...

Odnośnie innych pytań - niestety w porze ciepłej z uwagi na wiele innych ciekawszych rzeczy nie mam za bardzo czasu na dłubanie w symulatorze. Musicie się uzbroić w cierpliwość i zaczekać do późnej jesieni :)

23
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Czerwca 2021, 22:30:49 »
Problem jest znany, niestety mimo poszukiwań nie mam dla tego modelu t3d, żeby cokolwiek tutaj poprawić. Oryginalnie ten model pochodził z którejś paczki z Kaliską. Potrzebny byłby nowy, podobny model do zastąpienia.

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Maja 2021, 14:49:29 »
Tego nie sprawdzałem, ale na starcie skład jest wyłączony (0.0).

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 27 Maja 2021, 21:04:12 »
To jest efekt tego, że składy z rozkładem jazdy ignorują tarcze manewrowe, bo włączają się od razu w tryb pociągowy. Po prostu ten pociąg nie był planowany do sterowania przez AI, więc się opisanym zjawiskiem nie przejmowałem, a wgranie od razu rozkładu do trainseta pozwala uniknąć pisania kolejnych linijek kodu na nadawanie rozkładu po zjeździe z żeberka już w peronach za pośrednictwem semaforów.

26
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 22:30:55 »
Nie wiem o czym ta dyskusja. Moge potwierdzić jednak że pompa paliwa jest włączana wyłacznikiem typu Z w sposób stabilny. Wyłaczymy ją, to silnik spalinowy się zatrzymuje. Czyli nasza symulacja..także teges Chłopacy.
Jednocześnie proszę o odniesienie się czy inni mają problemy z hamulcami ręcznymi o których wyżej pisałem.
Na Całkowie v2 składy z SU45 prowadzone przez gracza mają odkręcony ręczny - zarówno w loku, jak i wagonach.

27
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Kwietnia 2021, 22:53:41 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem jeszcze tego SA133 na Całkowie i nie mam na razie pomysłu, o co tutaj chodzi. Zrobiłem screen z widokiem F12 dla ewentualnych zainteresowanych: https://eu07.pl/userfiles/7546/SA133_2_zm.jpg
Wygląda na to, że pojazd nawet po minięciu semafora wil_I cały czas czyta jego wskazania.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:28:36 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem kwestię SU45 i wagonów Bhp z poziomu gracza - nie ma możliwości podpięcia się do wagonów bhp-b. Wagony te czerpią fizy z bhp-a, gdzie wszystko działa poprawnie, ale zastanawiam się, czy po prostu błąd nie wynika z tego, że wpisy sprzęgów powinny być odwrotne. Tzn. sprzęg zdefiniowany jako śrubowy w wagonie bhp-a jest skrajny, ale w wagonie bhp-b jest od środka składu. Do sprawdzenia przez kogoś, kto się na tym zna.

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:03:24 »
Ale to ja bym jednak przemyślał, czy to ograniczenie ma sens. Moim zdaniem jak semafor jest w zasięgu skanowania i nic innego nie ma po drodze, to powinien sczytywać takie komendy.

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 14:46:36 »
Nie chce mi się wierzyć, żeby zawsze było jak pisze tmj. Na calkowie_v2 SA133 w Wilisiu zatrzymuje się pod W4 na końcu peronu, rozkład jazdy dostaje od semafora z tyłu (czyli ponad 200 m dalej, bo semafor jest za peronem) i na wszystkich exe do tej pory zawsze otrzymywał ten rozkład. Tak samo EN57/Elfy w Janiszewie na torze 3 po przyjeździe na stację. Zawsze otrzymywały rozkład jazdy od semafora z tyłu i grzecznie turlały się pod odpowiednie W4.

Strony: [1] 2 3 ... 16