Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: 1 ... 14 15 [16]
451
Tabor kolejowy / Odp: VT 63 aka SAx 90080
« dnia: 06 Czerwca 2011, 21:14:37 »
To jakiś wcześniejszy krewny tej lux torpedy stojącej ongiś w krzakach niedaleko dworca Głównego w W-wie?

452
To raczej działa w jedną stronę ;) Warszawska SKMka cierpi na permanentny brak taboru niemal od urodzenia, w związku z czym ratuje się jak może. Wypożyczenia taboru z Trójmiasta to już niemal tradycja, do tego stopnia, że przyjeżdżając kiedyś do Gdańska pierwsze co ujrzałem to SKMkę niedawno jeżdżącą po W-wie (w drugą stronę zresztą też to działa). W 2007 dokupiono dwie 14WE, w 2008 jeździł wypożyczony dwukibel z Przewozów Regionalnych, sprowadzono też z Jugosławii dwa kibelki i wyremontowano w Mińsku, żeby oddać je w dzierżawę do W-wy. W 2010 przyjechały newagowskie 19we, co troszkę poprawiło sytuację, ale nie na tyle, żeby dało radę obsłużyć nową linię S9. W związku z tym od początku jej istnienia obsługę zapewniają cztery jednostki Kolei Mazowieckich ze wstawionymi kasownikami i obklejone w warszawskie malowanie. Od nowego rj ma ruszyć lotnisko Okęcie, przebąkuje się też o poprawach częstotliwości na istniejących liniach, w planach jest Modlin, a pociągi na drzewach nie rosną. Na szczęście w produkcji jest też 13 Elfów, więc jest szansa, że coś zauważalnie drgnie wreszcie...

453
Na warsztacie / Odp: Całkowo - CTL
« dnia: 23 Marca 2011, 21:26:05 »
W13p.inc przy każdym torze na stacji? Trochę przesadziłeś.
Sadziłem te wskaźniki wg Ie-1, a tam jest takie coś:
Cytuj
b) wskaźnik W 13 ustawia się w odległości 50 m od osłanianego
miejsca, z obu stron tego miejsca, przy każdym torze,
Wcześniej w ogólnych wskazaniach jest, że na stacjach wskaźniki po prawej stronie. Jak to jest stosowane nie wnikałem, na każdej stacji i w obrębie każdego ZLK może być inaczej (na modernizowanych liniach w W-wie to w ogóle sobie nie przypominam takiego wskaźnika). Co do SHP:
Cytuj
wskaźnik W 13 stosuje się do oznaczania miejsc, w szczególności
przejazdu, mostu, rozjazdu, urządzeń oddziaływania tor-pojazd,
czujnika szynowego, urządzeń do wykrywania zagrzanych
osi i płaskich miejsc lub innych urządzeń w torze,

454
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 15 Marca 2011, 15:49:37 »
Jakoś z przyzwyczajenia zawsze z tego trybu korzystałem. W każdym razie teraz działa elegancko, dzięki. ;)

455
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 14 Marca 2011, 22:43:07 »
Ok, teraz mam 1.0.98.8161 i nadal ten błąd występuje, tylko zmienił się adres:
"Access violation at adress 00480EA9 in module 'Rainsted.exe'. Read of adress 00000000." Metoda obejścia przez wczytywanie includów najpierw, a potem klikanie w podgląd też działa.

456
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 14 Marca 2011, 21:39:00 »
Nie wiem, jak go zmusić do zaktualizowania się o te dwie kolejne, ale zapomniałem dopisać, że na 1.0.98.8018 jest identycznie.

457
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 14 Marca 2011, 20:58:28 »
Ra zaktualizował mi się do wersji powyższej i przy próbie otwarcia podglądu jakiejkolwiek trasy po zakończeniu etapu łączenia torów wywala mi "Access violation at adress 00480A15 in module 'Rainsted.exe'. Read of adress 00000000." Komunikat odpala się trzy razy, po czym pokazuje okienko jak na screenie nr 2. Co ciekawe po ponownym uruchomieniu programu wybieram tą samą scenerię, w strukturze wczytuję include'y i wtedy już podgląd trasy generuje się normalnie. Kolejne scenerie wczytują się już później bez kombinowania tj. po wciśnięciu Podglądu terenu.

Win 2000 Professional SP4 Kompilacja 2195, NVidia GeForce4 MX 440, sterowniki 53.03

458
http://www.mazovia.pl/downloadStat/gfx/mazovia/pl/defaultaktualnosci/548/1165/1/regulamin.zip (ok. 22 MB)

To jest paczka dot. konkursu Kolei Mazowieckich na projekt malowania TRAXXów. W środku oprócz regulaminu, formularza i innych bajerów tego typu masz pliki w formacie DWG, PDF i SVG z rysunkiem boku i frontu loka. Jak masz AutoCada to z tego DWG możesz sobie zwymiarować wszystko, co Ci się żywnie spodoba i dowiedzieć się, że klamka wejściowa do loka ma 198 mm wysokości (strasznie duża), a trąbka na dachu 132,5 mm. Rozstaw osi w wózku zwymiarowali już Włosi (warstwy w pliku mają włoskie nazwy, dzięki czemu nic z tego nie rozumiem) i wyszło im 2600 mm. W razie potrzeby mogę coś jeszcze zwymiarować, bo z pdfa i svg będzie to trudniejsze.

A efekt tego konkursu na malowanie już do nas jedzie i można go sobie zobaczyć m.in. na rynku kolejowym. Nawet nieźle wyszło ;)

459
Bieżące kolejowe / Granica PKP / Granica ...
« dnia: 28 Października 2010, 21:20:41 »
Jest sobie wskaźnik jak w załączniku.

Po pierwsze co to w ogóle jest? Rodzaj wskaźnika? Tablica informacyjna? Ma to jakieś umocowanie gdzieś w instrukcjach? Pamiętam, że kiedyś znalazłem gdzies opis tego, ale teraz nie mogę odkopać. Są jakieś inne wskaźniki/tablice tego typu tj. niekoniecznie przeznaczone dla maszynistów?
Po drugie czy ten wskaźnik/tablica nie miała kiedyś innego wzoru tj. odwrotnych kolorów - czarne literki na białym tle?

460
Tabor / Ukratnianie loków
« dnia: 15 Lipca 2010, 21:14:16 »
Witam,

mamy dane:
node 800 0 ST44-172 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-172.dds st44 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 ST44-1074 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-1074.dds st44 0.0 connected 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-24.dds 401W 0.0 nobody 3 52 stone enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 nobody 3 52 stone enddynamic
(...)

Szukane:
1. Czemu, gdy przejdziemy do tylnego loka (np. po zmianie czoła) i będziemy chcieli z niego sterować składem, ukrotnienie przestaje działać tj. pociąg ciągnie tylko lokomotywa, w której jesteśmy? Na logikę powinno to działać, przecież takie zmiany robi się na EN57 na tych samych wpisach.
2. Gdy przez przypadek siedząc w loku "connected" naciśniemy q na klawiaturze (bez shifta) możemy sobie przeczytać dobrze znaną wszystkim informację, że program wykonał nieprawidłową operację i nastąpi jego zamknięcie. Niestety nie dzieli się z nami z tej okazji żadnymi informacjami w logu.

Pozdrawiam,
Siecool.

461
Tabor / Dłużyca na Eamsie
« dnia: 17 Kwietnia 2010, 23:46:56 »
Witam,

jakim wpisem należy potraktować Eamsa, żeby wyświetlił się na nim ładunek dłużycy? Poniższy nie daje efektu - wyświetla się wagon bez ładunku:
node 800 0 5051-526889-1 dynamic PKP\Eams_v1 p_eams1.dds 401Zl_platforma 0.0 nobody 3 3 lumber enddynamicZ loga wynika, że zarówno plik lumber.t3d jak i wood.dds są wczytywane.

Pozdrawiam,
Siecool.

462
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: SM48
« dnia: 02 Kwietnia 2010, 21:48:19 »

463
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 06 Marca 2010, 22:29:25 »
Na początku, zaraz po odpaleniu, daję w uderzeniowe i hamuję na drugą pozycję, wtedy sprawdzam jak to hamuje. Przy wjeździe na stację, jak działa więcej wagonów hamuje z reguły drugą, teraz była trzecia, potem zejście na pierwszą i ewentualnie trochę więcej takiego kręcenia, bo potrzebuje ten skład zaparkować na milimetry niemalże (ledwo się w stacji mieści).

464
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 06 Marca 2010, 22:01:24 »
Wykładu wysłuchał, ale w takim razie refleksja jest taka, że w pliku 120a.chk jest błąd, bo tam hamuje się normalnie do 0.41. A przecież wersja dzienna i nocna tych samych wagonów, jak mniemam różnić się powinna tylko teksturą. ;]
Wracając do głównego problemu, wpisz (podmień) w pliku 401W.chk
Kod: (401W.chk) [Zaznacz]
w linijce Brake:
BCR=0.203 BCD=0.20
w linijce Cntrl.
BrakeDelays=GP
Myślę, że to rozwiąże oba problemy :)

Pozdrawiam, yB

PS
ten Siecool? ;>
Niestety, odpaliłem, wyluzowałem, zahamowałem i w totolotku wypadło, że hamowały loki i wagony 1-13 i 32-39, środek się buntował. Po wjechaniu na stację hamowały już tylko loki i wagony 1-13. Po zmianie czoła bez zmian, z tymże wagony 1-13 były wtedy już na końcu składu. Po przejściu na trzecią pozycję hamowania budziła się reszta, tyle że hamowała mniej więcej z ciśnieniem 0.9, podczas gdy skład 0.35.

Z całego składu tamara ma nadal ustawione hamowanie na P, ale nie wiem jak jej to zmienić i czy w ogóle się da (wątpię czy to może mieć znaczenie, ale spróbować by mozna).

PS
Tak, ten ;)

465
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 06 Marca 2010, 19:46:40 »
A propo hamowania i wagonów jeszcze: wagony 120a-4 z nocnych mają jakiś feler pozwalający im hamować tylko do ciśnienia 0,20. Nie znam się na tych wpisach, więc przekopiowałem im chk z dziennej wersji, konkretnie z pliku 120a.chk i wszystko działa dobrze.

466
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 06 Marca 2010, 16:43:14 »
W wagonach i tamarze jest P, gagar ma G. Przestawiłem mu na P, ale nic to nie dało.

467
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 03 Marca 2010, 20:03:53 »
Czy jak masz tem2 na popychu i zaczniesz hamować to powietrze z kranu syczy cały czas czy przestaje po pewnym czasie?
Bo może być taka sytuacja że zostawiając tem2 na popychu, ma ona zawór maszynisty w położeniu jazdy i wtedy mogą występować takie dziwa.
Przestaje, ale trop z kranem wydaje się niezły. Sprawdziłem przed chwilą i jak zostawiłem tamarę na pierwszej pozycji hamowania to cały skład po zmianie czoła hamował jak należy. Inna sprawa, że wcześniej, jeszcze nim w ogóle ruszyłem się z miejsca, zaraz po uruchomieniu symka, wyluzowaniu i ponownym zahamowaniu hamowało tylko 29 z 40 wagonów. Jeszcze to sprawdzę dokładniej, bo nie wiem czy to jakiś losowy humor programu był czy trwalsza tendencja.
Przetestowałem to wreszcie dzisiaj i niestety nadal nie działa poprawnie. Jeśli już po starcie hamuje cały skład to na stacji hamuje tylko część i w dodatku np. na 1 i 2 pozycji hamowania wagony nie hamują w ogóle - zaczynają dopiero od trzeciej (i wtedy hamują z ciśnieniem odpowiednim do pierwszej pozycji tj. 0,1). W trakcie jazdy to się potem jeszcze zmienia, więc nigdy nie wiadomo jak ten skład w końcu będzie hamować. Ktoś ma jeszcze jakieś inne koncepcje możliwych rozwiązań tego problemu?

468
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 23 Lutego 2010, 19:41:25 »
Jak dla mnie to masz źle napisane wpisy taboru.
Wpis powinien wyglądać tak:
(ciach)
Connected to jazda w ukrotnieniu, nie stosujemy takiego wpisu do wagonów. SM48 nie pojedzie też w ukrotnieniu z ST44. Po zmianie czoła Gagarem, Tamara nie pojedzie jako popych.
Korzystałem z tego posta, gdzie wagony są na connected 7. I w takiej konfiguracji tamara działała jako popych po zmianie czoła, o ile się tą zmianę dobrze zrobiło. Jak się ja źle zrobiło to loki ciągnęły w dwie różne strony, co ciekawe wtedy tamara wygrywała ten pojedynek - gagar zaczynał się cofać, mimo że miał jechać do przodu (przynajmniej na 1 pozycji, dalej nie próbowałem z obawy rozerwania).

A w sensie wiesza, czy wywala?

pneumaticrelay: pneumaticrelay.wav
To ta linijka.
A jeśli nie ma "//" to zobacz czy masz dźwięk wav w folderze sounds.
Wpis jest bez //, dźwięk też jest gdzie ma być.

Symek się wiesza, nie wywalając żadnego błędu ani nie wrzucając nic do loga. Wygląda to tak, że okno symulacji nie odpowiada, natomiast program eu07.exe w tle cały czas działa (można go zrzucić na pasek, przełączać i cały czas się wyświetla, wskaźnik w oknie mryga etc.). Nie wiem czy to dobry trop, ale identyczne objawy miałem swego czasu pisząc misje - gdy SN61 najeżdżał na tor z komendą Shunt, program identycznie zastygał. Nie wiem czy to nadal występuje, bo ten objaw zaobserwowałem na exe z dieselpacka i po nim zdecydowałem, że żadnych shuntów nie będzie.

Czy jak masz tem2 na popychu i zaczniesz hamować to powietrze z kranu syczy cały czas czy przestaje po pewnym czasie?
Bo może być taka sytuacja że zostawiając tem2 na popychu, ma ona zawór maszynisty w położeniu jazdy i wtedy mogą występować takie dziwa.
Przestaje, ale trop z kranem wydaje się niezły. Sprawdziłem przed chwilą i jak zostawiłem tamarę na pierwszej pozycji hamowania to cały skład po zmianie czoła hamował jak należy. Inna sprawa, że wcześniej, jeszcze nim w ogóle ruszyłem się z miejsca, zaraz po uruchomieniu symka, wyluzowaniu i ponownym zahamowaniu hamowało tylko 29 z 40 wagonów. Jeszcze to sprawdzę dokładniej, bo nie wiem czy to jakiś losowy humor programu był czy trwalsza tendencja.

469
Tabor / Odp: Część składu nie hamuje
« dnia: 22 Lutego 2010, 23:55:19 »
Jak się ta czynność nazywa? Przejrzałem mmd i nie znalazłem nic odpowiedniego, zresztą na podobnej zasadzie powinno się wieszać przy SHIFT+A, bo to do tego też jest zaremowany dźwięk.

470
Tabor / Część składu nie hamuje
« dnia: 22 Lutego 2010, 23:41:18 »
Witam, pierwszy post.

Mamy skład w postaci:
trainset none wiliswjazdweg 0.0 0.0
node 800 0 ST44-172 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-172.dds st44 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node 800 0 SM48-043 dynamic PKP\TEM2_v1 sm48-043.dds tem2a 0.0 connected 7 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-3 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-4 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-5 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-6 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-7 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-8 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-9 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-10 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-11 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-12 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-13 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-14 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-15 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-16 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-17 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-18 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-19 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-20 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-21 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-22 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-23 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-24 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-25 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-26 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-27 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-28 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-29 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-30 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-31 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-32 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-33 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-34 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-35 dynamic PKP\eaos_v1 401W-24.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-36 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-37 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-38 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-39 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 0 60 coal enddynamic
endtrainset

Odpalam program, próba hamulca - wszystko jest ok. Wjeżdżam na stację, zmieniam czoło - zabieram gagara na drugą stronę, tamara zostaje jako popych tam gdzie była. Dołączam się do składu, luzuje, hamuje próbnie i zonk - na kilka przeprowadzonych prób nigdy nie hamuje cały skład, zawsze dzieją się cuda. Począwszy od tego, że hamuje pierwsze n wagonów (i tamara na końcu, n z reguły < 15), poprzez wagony hamujące w środku (np. gagar hamuje, dalej 10 wagonów bez hamowania, potem ileśtam hamuje, a potem znowu nic), a skończywszy na tym, że hamuje kilkanaście wagonów od końca.

Żeby było ciekawiej zdarzyło się też, że zaraz po uruchomieniu programu hamuje tylko 30kilka wagonów, a ostatnie już nie. Zwiedziony ciekawością co będzie dalej wjechałem na stację, zrobiłem to samo co wcześniej i sytuacja się nie zmieniła - nadal hamuje te same 30kilka. No to ucieszyłem się, 3/4 składu działa, jadymy. Przejechałem ileśtam km (z Wilisia do Całkowa mniej więcej jakby się kto pytał), hamujemy przed mostem, coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić ponownie jak to hamuje. No i okazało się, że tym razem hamuje już tylko 15 wagonów w środku.

No więc pytanie brzmi - co jest źle? Błąd w programie, w składzie czy jeszcze coś innego? Czytałem gdzieś, że jest to zależne od ilości naciśnięcia INSERTA, ale niżej moich 4 się zejść nie (dopiero wtedy tamara na końcu dostaje info od loka sterującego).

A przy okazji też zapytam - czy komuś w gagarze próba odhamowania loka (6 na numerycznej) też wiesza program?

Pozdrawiam,
Siecool.

Strony: 1 ... 14 15 [16]