451
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 29 Sierpnia 2011, 18:23:59 »
Tak nawiasem mówiąc jedną z przyczyn (fakt, że nie najważniejszą) wykolejenia Flirta na Śląsku było zabałaganione ułożenie świateł w semaforach - maszynista wyjeżdżając z Tychów miał pojedyńcze pomarańczowe w komorze dolnej, następnie w tym Mąkołowcu zatrzymal się blisko semafora i po 23 minutach postoju tamże dostał S10 - niestety górnego zielonego nie dojrzał, wydawało mu się, że widzi to samo co stację wcześniej (S5) i przez to w rozjazd wparował z 118 km/h na liczniku. Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".
I od razu przypomnę się ze zdjęciem wjazdowego na W-wę Jelonki - nowy semafor na zmodernizowanej i otwartej pod koniec 2009 r. linii. I jak tu nie kochać PLK-i?
I od razu przypomnę się ze zdjęciem wjazdowego na W-wę Jelonki - nowy semafor na zmodernizowanej i otwartej pod koniec 2009 r. linii. I jak tu nie kochać PLK-i?