Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Siecool

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / SHP w SX42
« dnia: 19 Marca 2018, 18:24:05 »
Nie wiem, czy znowu czegoś nie przegapiłem, ale dlaczego w SM42 nawet podczas postoju aktywuje się czuwak?

2
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 30, stan na 04.04.2022 r. (332 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

3
Wydział zamówień / Ogrodzenie metalowe
« dnia: 23 Grudnia 2013, 18:09:27 »
Potrzebuję zdjęć na tekstury (a najchętniej w ogóle gotowej tekstury) dla takiego płotu, jak na tym zdjęciu albo podobnego. Do tego potrzebowałbym również zdjęć pasującej bramy (najchętniej kolejowej oczywiście).

4
Wydział zamówień / Most łukowy
« dnia: 31 Marca 2013, 15:48:35 »
Poszukuję materiałów na most łukowy z jazdą górą, coś takiego jak stoi np. w Tleniu czy Koronowie. W grę wchodzą konstrukcje kratownicowe, nie ceglane.

Przygarnę wszystko - zdjęcia poglądowe, zdjęcia na tekstury, plany, schematy etc. Nie zależy mi na jakimś konkretnym moście, tylko na zyskaniu pojęcia, w jaki sposób to jest budowane.

Niezależnie od powyższego, prosiłbym również o informacje, gdzie tego typu mosty / wiadukty w Polsce można znaleźć (zarówno czynne, jak i nieczynne).

5
Na warsztacie / Całkowo v2.0
« dnia: 24 Lipca 2012, 20:15:42 »
Przedstawiam projekt odświeżenia i wzbogacenia według mnie jednej z najlepszych i najbardziej klimatycznych scenerii w symulatorze, czyli Całkowa. Prace nad tym projektem trwają od ok. dwóch lat i mają się już na ukończeniu (sceneria jest w testach).

1) MISJE
Podstawowym celem zmian było dostosowanie scenerii do misji z pociągiem zdawczym, która łączyłaby zarówno jazdę pociągową po szlaku, jak i dużo manewrów. Tym sposobem powstało sześć punktów ładunkowych, mozliwych do obsłużenia:
- rampa w Paszkach Wielkich;
- tartak w Całkowie;
- jednostka wojskowa w Wilisiu;
- plac ładunkowy (tor 8) i magazyn (tor 7) w Wilisiu;
- składnica drewna w Pomiankach.
W sumie misji zdawczych jest 6 - różnią się ilością wiezionych / odbieranych wagonów, obsługą różnych punktów ładunkowych i skomplikowaniem manewrów. Ponadto, w ramach misji zdawczej nr 6 wieziemy do Jarkawek cięzki skład z tłuczniem na remont linii.

Oprócz misji zdawczych istnieje również misja z ciężkim składem węglowym do elektrowni w Macierzewie, w ramach której na końcu odstawiamy skład w częściach na bocznicę. Ponadto, mamy również trzy odmiany misji osobowych, różniących się czasem trwania, ilością pociągów na trasie i generalnie skomplikowaniem.

Misje należą raczej do długich - najkrótsze trwają ok. 2h (misja węglowa, zdawcza nr 4 i 5), najdłuższa 6,5h (jedna z misji osobowych).

2) ZMIANY
Sceneria zawiera wiele elementów nowych bądź poprawionych m.in.:
- nowe punkty ładunkowe,
- poprawione głowice rozjazdowe stacji na bardziej realne,
- obsługa ruchu drogowego,
- dodanie trawy, latarń, chodników, wskaźników W12, W13, W17, wykolejnic, ręcznych rozjazdów, nowych słupków hekto itp.
- uszkodzenia i deformacje torów.

Duże zmiany są jeżeli chodzi o eventy - zaimplementowany został system sterowania ruchem, polegający na automatycznym regulowaniu ruchu składów - pociągi sterowane przez AI przed wyjazdem z kolejnych stacji sprawdzają zajętość szlaków, brak manewrów, dostępność torów stacyjnych itp. Składy wypuszczane są w losowych momentach, dodatkowo poc. osobowe są losowo opóźniane po trasie, co wpływa na wykonywaną przez nas misję (konieczność poczekania na przyjazd innego składu, nadganianie opóźnień w misjach osobowych itp.). Dodatkowo, po raz pierwszy wykorzystane zostały nowe funkcje AI tj. możliwość wykonywania skomplikowanych manewrów (odstawianie składów na bocznicę) i oblotów składów. Z tego względu jednak sceneria będzie działać poprawnie wyłącznie na exe 355 bądź nowszym.

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych screenów z różnych misji.

6
Bieżące kolejowe / Granica PKP / Granica ...
« dnia: 28 Października 2010, 21:20:41 »
Jest sobie wskaźnik jak w załączniku.

Po pierwsze co to w ogóle jest? Rodzaj wskaźnika? Tablica informacyjna? Ma to jakieś umocowanie gdzieś w instrukcjach? Pamiętam, że kiedyś znalazłem gdzies opis tego, ale teraz nie mogę odkopać. Są jakieś inne wskaźniki/tablice tego typu tj. niekoniecznie przeznaczone dla maszynistów?
Po drugie czy ten wskaźnik/tablica nie miała kiedyś innego wzoru tj. odwrotnych kolorów - czarne literki na białym tle?

7
Tabor / Ukratnianie loków
« dnia: 15 Lipca 2010, 21:14:16 »
Witam,

mamy dane:
node 800 0 ST44-172 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-172.dds st44 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node 800 0 ST44-1074 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-1074.dds st44 0.0 connected 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-24.dds 401W 0.0 nobody 3 52 stone enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 nobody 3 52 stone enddynamic
(...)

Szukane:
1. Czemu, gdy przejdziemy do tylnego loka (np. po zmianie czoła) i będziemy chcieli z niego sterować składem, ukrotnienie przestaje działać tj. pociąg ciągnie tylko lokomotywa, w której jesteśmy? Na logikę powinno to działać, przecież takie zmiany robi się na EN57 na tych samych wpisach.
2. Gdy przez przypadek siedząc w loku "connected" naciśniemy q na klawiaturze (bez shifta) możemy sobie przeczytać dobrze znaną wszystkim informację, że program wykonał nieprawidłową operację i nastąpi jego zamknięcie. Niestety nie dzieli się z nami z tej okazji żadnymi informacjami w logu.

Pozdrawiam,
Siecool.

8
Tabor / Dłużyca na Eamsie
« dnia: 17 Kwietnia 2010, 23:46:56 »
Witam,

jakim wpisem należy potraktować Eamsa, żeby wyświetlił się na nim ładunek dłużycy? Poniższy nie daje efektu - wyświetla się wagon bez ładunku:
node 800 0 5051-526889-1 dynamic PKP\Eams_v1 p_eams1.dds 401Zl_platforma 0.0 nobody 3 3 lumber enddynamicZ loga wynika, że zarówno plik lumber.t3d jak i wood.dds są wczytywane.

Pozdrawiam,
Siecool.

9
Tabor / Część składu nie hamuje
« dnia: 22 Lutego 2010, 23:41:18 »
Witam, pierwszy post.

Mamy skład w postaci:
trainset none wiliswjazdweg 0.0 0.0
node 800 0 ST44-172 dynamic PKP\ST44_v1 ST44-172.dds st44 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node 800 0 SM48-043 dynamic PKP\TEM2_v1 sm48-043.dds tem2a 0.0 connected 7 0 enddynamic
node 800 0 5051-503320-1 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-3 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-4 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-5 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-6 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-7 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-8 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-9 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-10 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-11 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-12 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-13 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-14 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-15 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-16 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-17 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-18 dynamic PKP\eaos_v1 401W-34.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-19 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-20 dynamic PKP\eaos_v1 401W-31.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-21 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-22 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-23 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-24 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-25 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-26 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-27 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-28 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-29 dynamic PKP\eaos_v1 401W-21.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-30 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-31 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-32 dynamic PKP\eaos_v1 401W-22.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-33 dynamic PKP\eaos_v1 401W-23.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-34 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-35 dynamic PKP\eaos_v1 401W-24.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-36 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-37 dynamic PKP\eaos_v1 401w-PKPcargo.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-38 dynamic PKP\eaos_v1 401W-29.dds 401W 0.0 connected 7 60 coal enddynamic
node 800 0 5051-503320-39 dynamic PKP\eaos_v1 401W-38.dds 401W 0.0 connected 0 60 coal enddynamic
endtrainset

Odpalam program, próba hamulca - wszystko jest ok. Wjeżdżam na stację, zmieniam czoło - zabieram gagara na drugą stronę, tamara zostaje jako popych tam gdzie była. Dołączam się do składu, luzuje, hamuje próbnie i zonk - na kilka przeprowadzonych prób nigdy nie hamuje cały skład, zawsze dzieją się cuda. Począwszy od tego, że hamuje pierwsze n wagonów (i tamara na końcu, n z reguły < 15), poprzez wagony hamujące w środku (np. gagar hamuje, dalej 10 wagonów bez hamowania, potem ileśtam hamuje, a potem znowu nic), a skończywszy na tym, że hamuje kilkanaście wagonów od końca.

Żeby było ciekawiej zdarzyło się też, że zaraz po uruchomieniu programu hamuje tylko 30kilka wagonów, a ostatnie już nie. Zwiedziony ciekawością co będzie dalej wjechałem na stację, zrobiłem to samo co wcześniej i sytuacja się nie zmieniła - nadal hamuje te same 30kilka. No to ucieszyłem się, 3/4 składu działa, jadymy. Przejechałem ileśtam km (z Wilisia do Całkowa mniej więcej jakby się kto pytał), hamujemy przed mostem, coś mnie podkusiło, żeby sprawdzić ponownie jak to hamuje. No i okazało się, że tym razem hamuje już tylko 15 wagonów w środku.

No więc pytanie brzmi - co jest źle? Błąd w programie, w składzie czy jeszcze coś innego? Czytałem gdzieś, że jest to zależne od ilości naciśnięcia INSERTA, ale niżej moich 4 się zejść nie (dopiero wtedy tamara na końcu dostaje info od loka sterującego).

A przy okazji też zapytam - czy komuś w gagarze próba odhamowania loka (6 na numerycznej) też wiesza program?

Pozdrawiam,
Siecool.

Strony: [1]