Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Kwietnia 2024, 21:24:00 »
Właśnie nic na ten temat w opisie nie ma. W bliźniaczym scenariuszu różniącym się tylko jazdą po lewym wszystko działa w porządku.
Nic nie trzeba naciskać w tej misji. Odnośnie przyczyn w logu wygląda na to, że stosowny event został dodany do kolejki, ale nie doczekałeś jego wykonania. Moja teoria jest taka, że stałeś długo pod tarczą, gdy ta była już podana, przez co wszystkie kolejne eventy zostały odpalone z opóźnieniem i gdy minął już rozkładowy czas odjazdu, sekwencja eventów odjazdowych nadal nie była zakończona. Dostałbyś ten wyjazd za ok. 3 minuty.

Jeszcze jedna rzecz, która może zmylić maszynistę - pomocnik zachęca do pomijania Ms1 (i wygląda na to, że AI to robi).
Pociąg uruchamiany przez gracza ma nadany rozkład jazdy, przez co uruchamiany jest w trybie Obey_train i siedzące w nim AI ignoruje sygnały manewrowe. Z tego właśnie powodu pociągi sterowane przez AI mają nadawane rozkłady w peronach, więc z nimi nie ma tego problemu. Natomiast dla pociągów sterowanych przez ludzi jest to tak zrobione specjalnie, bo gdyby przy uruchomieniu składu nie miałby on rozkładu jazdy, to nie widzielibyście go także w starterze wybierając misję. Dodatkowo mechanizm nadawania rozkładu w pociągach sterowanych przez gracza nie zawsze działa. Także coś za coś.


2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Lutego 2024, 20:57:20 »
Dalej poprawnie, ale scenariusz gubi się w momencie zjazdu na poligon. Po odstawieniu wagonów wracam na szlak, podjeżdżam pod semafor N w Wilisiu i nic. Użyłem skrótu Shift+4, który ma zapewnić wjazd z tor 4 po powrocie z poligonu (Przydałoby się uzupełnić opis misji o te skróty przypięte w "Rozkład Jazdy"). DR wypuścił ST45 na kozioł w stronę Całkowa, gdzie pewnie miałem się znaleźć ja i zablokował rozjazdy. Nie wykluczone, że czegoś nie dopilnowałem, u innych wjazd był podawany po minięciu tarczy.

Skoro sceneria ma wychodzić, rażący mi się wydaje brak jakichkolwiek pasażerów na peronach od Macierzewa Osiedla do samego Janiszewa. Warto powstawiać, świetnie by było gdyby nawet tych animowanych, patrząc przyszłościowo.

Mapa oczywiście genialna i od dawna czekam włączenie jej do paczki. Standardowo w załącznikach log i errors.
Poprawiłem, w rew. 39 powinno być dobrze. Odnośnie pasażerów - ich liczba jest każdorazowo losowana, a współczynniki tego losowania uwzględniają rozkład jazdy. W momencie przejazdu eszelona do najbliższego pociągu osobowego jest coś koło pół godziny, stąd takie pustki. Aczkolwiek przy kolejnym przejeździe ktoś się może pojawić, tak jak mówiłem jest to losowane.

3
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 21:15:45 »
Tak jak wspomniałem - jeśli chcecie podmieniać kolorki loków czy wagonów przy zachowaniu typów nie mam z tym problemu. Jeśli dorobimy się kiedyś dobrych modeli szynobusów albo SZT wtedy można pomyśleć o większej wierności realiom epoki, ale póki jest jak jest wolę łączyć klasykę spalinowozów z nowoczesną koleją, nawet jeżeli w rzeczywistości dzieli te czasy kilka lat różnicy.

4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2022, 10:05:02 »
Na razie nie, jeśli już coś bym poprawiał to jakieś rzeczy dekoracyjne typu podmiana domków na nowsze, dodanie ogrodzeń itp. Natomiast jeśli znalazłby się chętny, kto ogarnąłby zrobienie różnych nagrań na radiotelefon to z chęcią dodam odpowiednie eventy.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 21:53:32 »
Najnowsza wersja rev. 30, dostosowana do PC22_03, dostępna już na repo oraz w formie paczki: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20220404.zip (332 MB).

Główne zmiany to dostosowanie taboru do najnowszej paczki plus poprawki drobnych błędów, w tym odwróconych tekstur tabliczek i rozkładu jazdy dla misji zdawczyA_wil2 z postów powyżej.

6
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 27 Lutego 2022, 20:01:38 »
Zrzuciłem na repo najnowszą wersję - w miarę aktualne powinny być pojazdy (częściowo używane są też nowe, których nie było w ostatniej paczce - trzeba dograć), choć mogą być jeszcze bugi. Dwie nowe misje - zdawczy Orlenu z Orzechowa do Janiszewa i z Orzechowa do Wilisia do jednostki wojskowej.

Gdyby czegoś brakowało prośba o info.

7
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Lutego 2022, 20:18:06 »
Ostatnio stopniowo ogarniałem trochę poprawek we własnym zakresie - aktualizacja składów, dodanie nowych misji i modyfikacja istniejących, żeby sterowanie nie wymagało wciskania SHIFT+cośtam. W weekend postaram się wrzucić to co się udało dotychczas zrobić. A pomoc z chęcią przyjmę, szczególnie nagrania na radio dobrze byłoby zrobić.

8
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 15 Grudnia 2021, 21:50:23 »
W misjach zdawczych niestety mogą być błędy, bo co do zasady modyfikowałem je tak, żeby zrezygnować z wciskania SHIFT+cośtam, a w zamian eventy wykonywały się same po przejechaniu określonych miejsc. Ma to dużo plusów i pewne minusy, nad tymi ostatnimi właśnie się zastanawiam, jak do nich podejść. Może uda mi się to poprawić w okolicach świątecznych.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 17 Października 2021, 20:36:18 »
Tak, też zauważyłem, że kanały się rozjechały. Zacząłem to poprawiać, pewnie przy jakiejś najbliższej okazji wrzucę na repo.

Co do kluczy masz rację, natomiast przyjąłem milczące założenie, że ustawiacz/manewrowy pobrał klucze w Wilisiu i przyszedł piechotą ;) To taki ukłon w stronę użytkowników, bo jazda do Wilisia po klucze, żeby potem wracać powodowałaby wydłużenie całej misji. Do Całkowa jeszcze gorzej. A wszakże to pilny pociąg jest...

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Sierpnia 2021, 19:55:48 »
W tej paczce już ich nie ma.

11
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Sierpnia 2021, 19:46:21 »
Zrzuciłem co mam na dysku i wygląda, że jest też na repo w tej formie: paczka (331 MB)

Niestety nie mam czystej PC, żeby sprawdzić, czy paczka będzie w pełni działać, więc z góry przepraszam, jeżeli czegoś tam brakuje. W razie czego piszcie to spróbuję poprawić.

12
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Sierpnia 2021, 22:31:39 »
Tak, znam ten problem, też go spotkałem. Za krótkie odcinki izolowane i za krótki event0. Poprawiłem to u siebie, jak znajdę chwilę to wrzucę poprawkę. 

13
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 17:42:49 »
Sprawdziłem u siebie, ale nie mam do końca czystej PC teraz i niestety nic nie znalazłem. Na ostatnim exe i plikach z repo działa. Nową paczkę zrobię, jak będzie nowa PC, bo inaczej nie ma to sensu. Obecnie są już powprowadzane nowe modele do misji, nie ma sensu tego odkręcać.

Wiadomo, kiedy będzie nowa PC?

14
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 28 Marca 2021, 22:45:31 »
Jako nowe pojazdy produkowane obecnie będą miały inną wersję ETCS, co już samo w sobie wystarczy, żeby pojeździć w kółko po Żmigrodzie.

15
Nie wiem, którą wersję scenerii masz, ale jakbyś podmienił we wpisach elementy_2015.scm na elementy_1998.scm to nie miałbyś biletomatu. Właśnie dla miłośników retro onegdaj starałem się podzielić te różne dekoracje na współczesne i te mniej. Zmieniają się wtedy też jakieś inne elementy na peronach - tablice, gabloty z rozkładami jazdy, znikają wyświetlacze elektroniczne itp.

16
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Grudnia 2020, 21:28:37 »
Pewnie nie dopisałem w opisie - w scenariuszu kopalniaA naciskamy SHIFT+1 dopiero jak podepniemy się pod skład. Następnie jedziemy do celu i w kopalni po zrobieniu manewrów znowu naciskamy SHIFT+1. Manewry robimy samodzielnie tzn. zatrzymujemy się, zostawiamy skład, ręcznie układamy rozjazdy i jedziemy po drugi skład. Nie czekamy na żadne polecenia dyżurnego przez radio, bo nie mam na to nagrań.

Podobnie w misji kopalniaB całość manewrów ogarniamy sami, SHIFT+1 naciskamy dopiero przed samym wyjazdem, jak już jesteśmy podpięci do składu do Janiszewa.

A w logu zalinkowanym powyżej błąd wziął się stąd, że ktoś naciskał killka razy niepotrzebnie SHIFT+1 właśnie.

17
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

18
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Listopada 2020, 19:54:24 »
Mam już podmienione pojazdy w swojej wersji, postaram się w tym tygodniu wrzucić poprawkę.

19
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Października 2020, 23:18:24 »
Trzeba odkomentować trzy pliki: v2_elementy_1998.scn, v2_przejazdy_1998.scn i v2_wskazniki_1998.scn, a zakomentować ich odpowiedniki z rokiem 2015 w nazwie. Ze scenerii znikną wtedy współczesne elementy jak biletomaty, nowe gabloty z rozkładami jazdy, przejazdy z Top-ami itp. Wskaźniki też będą wg starszych przepisów. Jeszcze możesz sobie zakomentować plik v2_ETCS.scn.

20
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Września 2020, 19:41:40 »
Będzie tak w najnowszej wersji. Na razie nie wiem, kiedy będzie publikacja.

21
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dyskusja o datach zmiany pór roku
« dnia: 10 Września 2020, 22:49:39 »
A nie da się tych dat wyprowadzić do parametrów w ini? Wtedy każdy sobie ustawi, jak mu wygodnie.

22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 22:14:34 »
Na najnowszym exe nie rusza SU45 z Bipą jako AI. Mimo podanego wyjazdu pociąg stoi cały czas przy peronie, a wymiana pasażerska nie może się zakończyć. Pod F12 w sekcji Vehicle AI wartość stop time zmienia się w granicach np. 12,4-11,5, po czym wraca do 12,4 i tak w kółko. Screen w załączeniu. Na exe eu07-x64_200421 działało poprawnie.

23
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 16:41:34 »
@tmj: wygląda, że teraz działa, przynajmniej EN76 zaczął zawracać. Nie wiem jeszcze jak SA134, ale zakładam, że też powinno być OK.
@mareczek: znalazłem problem, zaczynał się w Janiszewie, gdzie SU45-172 wyjechała nie na ten tor, co powinna. A zrobiła tak, bo miała rozkład i ignorowała tarcze manewrowe. Będzie ogarnięte w kolejnej wersji.
@ic_kołobrzeg: nie jest to specjalnie, ale "tak wyszło". Generalnie samochody wszędzie powinny stawać przed przejazdem (nawet niestrzeżonym), ale nie zawsze chcą współpracować i już jakiś czas temu zarzuciłem próby dochodzenia, dlaczego tak się dzieje. Uznajmy to za koloryt polskich kierowców.

// edit
Przesyłam patcha do ostatniej wersji paczki ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_patch20200413.zip (1,3 MB)

Patch usuwa dotychczas zauważone błędy i wprowadza pewne zmiany:
  • testowa aktualizacja składów w niektórych misjach na bardziej współczesne (na razie tylko misje z dopiskiem _2 w nazwie)
  • wprowadzenie podziału niektórych plików na epoki w celu umożliwienia jazdy w starszych dekoracjach, jak komuś tak wygodnie:
    • wskaźniki i balisy ETCS wydzielone do pliku v2_ETCS.scm
    • elementy.scm w dwóch wariantach: dla 1998 i 2015 r. (lata podano przykładowo, proszę się do nich nadmiernie nie przywiązywać); w wersji 1998 usunięto dotychczasowe tablice peronowe wg nowego wzoru zastępując je starszymi; w wersji 2015 r. wprowadzono m.in. nowe wyświetlacze peronowe w Janiszewie i Janiszewie Zachodnim, a także umieszczono biletomaty w niektórych miejscach; w obu wersjach wprowadzono też drobne modyfikacje
    • przejazdy.scm również w dwóch wariantach - w wersji 1998 usunięto przejazdy z tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi, zastępując je przejazdem ze starymi gongami oraz przejazdem niestrzeżonym
    • wskazniki.scm także w dwóch wariantach dla uwzględnienia zmian w przepisach dot. sygnalizacji, w wersji 1998 wprowadzono wskaźniki W27 zamiast W27a oraz zrezygnowano z W6b, usunięto także wskaźniki odnoszące się do tarcz ostrzegawczych przejazdowych
  • wprowadzono wskaźniki W32 określające miejsce zatrzymania składów na peronach w Janiszewie, Różanach, Orzechowie i Macierzewie (tylko wersja 2015); dostosowano także informacje w W4 dla AI; jadąc na wersji 1998 również można się zatrzymywać tam, gdzie byłyby wskaźniki W32
  • dostosowano miejsce oczekiwania pasażerów do nowych miejsc zatrzymania się pociągów na peronach

W związku z aktualizacją składów do używania plików z _2 na końcu konieczne są dodatki z Testu dodatków:

Na chwilę obecną wszystkie misje korzystają tylko ze współczesnych wariantów plików (z dopiskiem 2015). Jak ktoś chce sobie zobaczyć wersję starszą trzeba ręcznie edytować pliki.

Uprzedzając uwagi odnośnie "współczesnych" składów chciałem zwrócić uwagę, że jest to kompromis między wiernością epoce i możliwościami symulatora. Na chwilę obecną w symulatorze nie mamy szynobusów, aby wstawić je do jazdy z poziomu gracza. SA134 i SA106 nie mają kabin, a jedyny "szynobus" (właściwie wagon silnikowy) z dostępną kabiną to SN61, który nie za bardzo pasuje do współczesności. Stąd mamy w scenerii składy wagonowe z SU45 i SU42 na czele, starałem się wybierać jedynie takie wagony i loki, które jeszcze kilka lat temu miały okazję jeździć w rzeczywistości. Jeżeli chodzi o ruch towarowy nie mamy żadnych tekstur ST44 w malowaniu PKP CARGO i modeli bardziej współczesnych ciężkich spalinowozów (ST48 czy ST44 po modernizacji), z tego względu nadal obok ST45 spotkamy zielone ST44 czy ST43 z niebieskimi węglarkami PKP CARGO. Jeżeli kiedyś coś się w tej materii zmieni z chęcią zaktualizuję.

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2020, 20:50:41 »
@tmj: odległość do słupka to 318,5 metra, a ten nadal stoi. I nawet chce jechać (acceleration: 0.90) ale nie wiem dlaczego nie jedzie. Szczegóły na screenie: https://eu07.pl/userfiles/7546/EN76.jpg
@QGforcing: racja, zapomniałem dodać - plik w załączeniu.

25
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 23:12:01 »
Podjeżdżasz do złej tarczy - trzeba jechać na drugą stronę lokomotywowni pod tarczę Tm21.

Pobawiłem się trochę składami m.in. podmieniłem jednego z EN57 na EN76, a SN61 na SA134. Pojazdy te inaczej jednak reagują na komendy wysyłane przez semafory wraz z rozkładami jazdy. Przykładowo - po jakimś czasie po dojeździe na stację w Wilisiu SA134 do semafora za jego plecami jest wysyłana (za pomocą copyvalues z innej komórki) komenda "Timetable:calkowo_v2/rozklady_osob/ROPr_wil-willas1420 10 0". SN61 reagował na to w ten sposób, że dostawał rzeczony rozkład (widać go było pod F2), po czym dawał Rp1 i podjeżdzał pod semafor, z którego wysłano komendę. Analogicznie działało to w przypadku EN57 w Janiszewie. Tymczasem zarówno SA134, jak i EN76 reagują w ten sposób, że rozkład owszem otrzymują, uruchamiają oświetlenie z odpowiedniej strony, ale stoją cały czas w tym samym miejscu. I teraz pytanie - z czego wynika różnica w reakcji? I w jaki sposób zmusić je, żeby jednak podjechały pod semafor?

26
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Kwietnia 2020, 22:11:54 »
Zasadniczo sceneria jest wzorowana na obecne czasy minus może parę lat, a misz-masz wynika poniekąd z moich osobistych preferencji taborowych i braku sensownych zastępstw dla niektórych pojazdów. Choć fakt, że nie były składy aktualizowane od jakiegoś czasu. SN61 jest dlatego, że w okresie, gdy był wstawiany nie było żadnego innego szynobusu dostępnego w symku. Teraz też nie jest pod tym względem dużo lepiej (mamy raptem SA102 i SA134), a poza tym po tylu latach już się do niego przyzwyczaiłem :) Obecnie nie masz już też osobówek na spalinkach na lokach, więc siłą rzeczy musi być w tym wszystkim jakiś wyłom. Ostatnie takie składy chyba jeżdżą na SU42, której specjalnie nie lubię - stąd zmiana na SU45. Ale jestem otwarty na propozycje modyfikacji składów, więc jeśli jakieś macie piszcie.

27
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Marca 2020, 22:00:02 »
Nowa wersja: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20200330.zip (247 MB)

Nie jest to wersja idealna, gdyż nie udało mi się wszystkiego poprawić, co chciałem, ale niewątpliwie jakiś krok naprzód jest. Paczka jest dostosowana do PC 20.01. Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • CTLwegielA, CTLwegielB – pociągi towarowe CTL z Janiszewa do elektrowni w Macierzewie i z powrotem (dla zwolenników krótkiej jazdy, trwają maks. 1h 15')
    • kontenerA – nocny pociąg z terminalu kontenerowego do Macierzewa
    • osobA_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Janiszewa do Jarkawek, z wyjazdem z lokomotywowni
    • osobAB_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Wilisia do Jarkawek i następnie do Janiszewa, z wyjazdem z torów postojowych
    • osobB_jar_poranek – pierwszy pociąg osobowy z Jarkawek do Janiszewa (fragment z misji AB_poranek)
  • dodanie kanałów radiotelefonicznych (3 – Janiszew, 6 – reszta scenerii)
  • dodanie zapowiedzi stacyjnych w Janiszewie, Macierzewie i Wilisiu
  • przeteksturowanie terenu na standardowy kafel 10x10
  • dodanie rozkładów jazdy dla części pociągów towarowych

28
To prawda, po odpaleniu nowego exe odniosłem wrażenie, że strasznie pogorszył mi się wzrok ;)

Natomiast wracam do tematu - czy ktoś też ma problem z prześwitującymi światłami semaforów/tarcz przez pojazdy lub teren?

29
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Lutego 2020, 22:07:08 »
Postaram się za niedługo wydać wersję dostosowaną pod PC20_01, a tymczasem trzeba otworzyć plik scenery/calkowo_v2/v2_woda.scm i zamienić automatycznie ciąg "water06" na "@water06".

30
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 18 Stycznia 2020, 21:57:00 »
Nowsza wersja Całkowa v2 pojawi się po wydaniu nowej paczki całościowej, przy czym dokładny termin wydania zależy też od ilości zmian koniecznych do dostosowania scenerii do nowego wydania Maszyny.

Strony: [1] 2