Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: 1 [2]
31
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Września 2019, 15:11:55 »
Coś takiego to było:
node -1 0 ET22-468 dynamic PKP\et22_v3 201e-468 201e 0.0 headdriver 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ST43-R004 dynamic pkp\st43_v1 st43-r004 st43-r004 0.0 passenger 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-01 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-02 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-03 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-04 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-05 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-06 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-07 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-08 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-09 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-10 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-11 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-12 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-13 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-14 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-15 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-16 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-17 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-18 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-19 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-20 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-21 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-22 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-23 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-24 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-25 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 0.BP 40 mial5 enddynamic
endtrainset

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2019, 22:05:25 »
Specjalnie dla tmj crashdump z nowego exe ;) Tym razem siedziałem w maszynowni całą drogę, wyleciało przy próbie odpięcia się lokomotywy z przodu.

33
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 23:21:16 »
Wrzucenie do paczki jak najbardziej popieram, natomiast myślę można poczekać, aż skończę pracować nad zapowiedziami stacyjnymi w Janiszewie. Mam nadzieję, że uda się to zrobić jeszcze w lipcu, bo materiał już nagrałem, obrobiłem i właśnie kończę pisać eventy. Poza tym chciałbym jeszcze pochylić się nad uwagami @Jaca.

Co do dostosowania do obecnej paczki powinny być wszystko OK, przy kolejnych aktualizacjach staram się to robić na bieżąco.

34
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:29:38 »
Po dłuższym zastanowieniu się chyba wymyśliłem, jak zrobić to wygaszanie, ale wymagać to będzie pewnych testów jeszcze. Co do radia jest to w planach wraz z całym udźwiękowieniem, ale brak czasu nie pozwala na realizację tych planów niestety... Odnośnie skrócenia manewrów spróbuję coś wykombinować, ale nie wiem, czy da się przypisać ten sam tor do kilku odcinków izolowanych - to by pomogło. Obecnie cała głowica jest jednym odcinkiem izolowanym, żeby wprowadzić możliwość krótszego manewrowania trzebaby stworzyć kilka(naście) dodatkowych odcinków...

A tymczasem po długim oczekiwaniu udostępniam nową wersję Całkowa v2: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20190406.zip (52,2 MB).

Paczka dostosowana do PC 19_04. Główne zmiany:
  • podmiana części modeli mostów i wiaduktów na nowsze od MW
  • przeróbka terenu w pobliżu Paszek Małych
  • poprawka wiszących słupów teletechnicznych
  • podmiana modeli dworców
  • przebudowa podg Janiszew Most na rozjazdy R=500 m, Vmax = 60 km/h
  • dodanie pasażerów na peronach

35
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Marca 2019, 21:31:27 »
Jeden osobowy z SU46 skończył  w peronach, drugi z SU45 czekał na wjeździe do Janiszew, a trzeci z SU46 oczekiwał na sygnał na podg Janiszew Most.
Przez to nie mogłem wyjechać z Orzechowa.
Spróbowałem po wciśnięciu "F5" oba przestawić, ale nic to nie dało...
Późno się tym zająłem, ale poprawiłem jeden event, który potencjalnie mógł powodować problem. Będzie w następnym uaktualnieniu. Nie pamiętasz co robił w tym czasie EN57-2040? Z loga wynika mi, że zajął odcinek izolowany na głowicy stacyjnej w Janiszewie, ale już go nie zwolnił... Właśnie to spowodowało problem. A błędem w eventach było uzależnienie zjazdu SU46 w tory postojowe od stanu głowicy stacyjnej, przez którą ten pociąg w ogóle nie przejeżdżał.

Sceneria calkowo_v2_zdawczyA_wil1

Na samym końcu misji, podczas zjeżdżania na postój na torze nr 7 w Wilisiu, nie otwarła się wykolejnica. Gagar wykoleił się jeszcze dużo metrów przed nią (w trakcie zjeżdżania z toru nr 5). W załączeniu log. 

P.S.
Nie było w składzie pociągu węglarek z węglem do składu węgla w Wilisiu.
Masz starszą wersję scenerii, w paczce z lipca 2018 r. ten błąd z wykolejnicą został naprawiony. Tor też na tej wersji powinien być ok.

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 13 Października 2018, 21:08:23 »
Na Całkowie v2 rozjazdy pokryte trawą (np. pmppw/wzlrt2.inc) mają podmieniane tekstury, ale nadal wyświetlana jest stara podsypka. Nie jest to kwestia pozostawionych plików sbt. Z kolei z rozjazdami nieużywanymi (np. zwrl34unused.inc) jest odwrotnie - mają usuwaną starą podsypkę, ale w jej miejsce nie jest generowana żadna nowa, wskutek czego szyny wiszą w powietrzu.

37
Na warsztacie / Odp: Shaderowe exe do testów
« dnia: 03 Sierpnia 2018, 22:56:27 »
Pokusiłem się dzisiaj o testy shaderowego exe w najnowszej paczce całościowej po wgraniu Całkowa v2. Kilka uwag:
- jest zdecydowanie za jasno, tory wydają się być wręcz przejarane, podobnie ziemia momentami (screen 1);
- znalazłem jeszcze kolejne przykłady problemów z bledną kolejnością rysowania obiektów (screen 2, screen 3);
- występuję problem z cieniowaniem niektórych odcinków dróg i torów (screen 5, screen 6);
- wiadukt koło Wilisia się zaróżowił z wrażenia (screen 7).

38
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2018, 20:20:49 »
Najnowsza wersja Całkowa v2: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_20180708.zip (50,8 MB)
Paczka dostosowana do PC 18.06. Należy doinstalować paczkę budynków @krzysiuup z https://eu07.pl/forum/index.php/topic,30563.0.html. ( http://eu07.pl/userfiles/21206/test-wincyj_nastawni_ale_tez_dworzec_1.7z )

Główne zmiany:
  • nowe misje:
    • lotos – pociąg zdawczy Lotosu z bazy paliwowej w Orzechowie do elektrowni w Macierzewie i jednostki wojskowej koło Wilisia
    • zdawczyA_jar – podstawienie wagonów na drogę ładunkową w Jarkawkach
  • wprowadzenie ochrony bocznej w przebiegach stacyjnych
  • dodane flagi ustawień hamulców w pociągach pasażerskich i części towarowych
  • nowe logo scenerii i obrazki dla poszczególnych misji
  • podmiana modeli dworców i nastawni
  • rezygnacja ze skróconych rozkładów
  • poprawki zgłoszonych błędów

39
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Lipca 2018, 22:32:18 »
Sprawdziłem, faktycznie był błąd w eventach - zdawczy, gdy wyruszał z torów postojowych, nie rezerwował sobie od razu toru, na który jechał. W efekcie wjeżdżający z naprzeciwka towarowy uznawał, że tor jest wolny i nań wjeżdżał. Będzie poprawione w kolejnej wersji (mam nadzieję, że publikacja już niedługo).

40
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 26 Marca 2018, 22:41:54 »
@krzysiuup: poprawię, aczkolwiek wydaje mi się, że w takim razie ten sam błąd jest też na "zwykłym" Całkowie.
@Joachimowicz: drzewa poprawię, co do wyjazdu z lokomotywowni jest błąd w opisie - trzeba podjechać pod tarczę Tm31 (prawy tor), a nie Tm30. Przy okazji tworzenia misji manewrowych dodałem eventy sprawiające, że lokomotywy z pociągów dojeżdżających do Janiszewa z linii spalinowej zostawiają skład na stacji i zjeżdżają do lokomotywowni. Żeby nie było w związku z tym konfliktów między lokami wyjeżdżającymi z lokomotywowni i do niej zjeżdżającymi wprowadziłem tam ruch prawostronny. Spod tarczy Tm30 zatem nie ma wyjazdów. 

41
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 25 Marca 2018, 21:41:56 »
Przesyłam nową wersję Całkowa v2: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_20180325.zip (50,1 MB)

Paczka została dostosowana do PC 15.04 z patchem 16.08, 17.07 i 18.01, nie trzeba nic doinstalowywać. Poniżej lista ważniejszych zmian:
  • nowe misje: manewrowa1 i manewrowa2 - praca manewrowa i obsługa bocznic w Janiszewie, dla miłośników przysłowiowej "jazdy wokół komina"
  • nowa misja: zdawczyA_wil1 - nieco inny wariant zdawczego, z obsługą bocznic w Całkowie i Wilisiu
  • poprawki wizualne:
    • podmiana modeli nastawni na nowsze
    • poprawki błędów: umiejscowienie semaforów na podg Janiszew Most, usunięte ludziki w lokomotywowni
    • uzupełnione brakujące dekoracje na odcinku Pomianki – Jarkawki
    • podmiana modeli W6, W11, W13 i W27 na nowe od @Kermita
  • uporządkowana struktura katalogowa
  • aktualizacja zestawień pociągów, dodanie tablic relacyjnych w pociągach pospiesznych.

42
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Listopada 2017, 13:17:39 »
eszelonA. Dojechałem do Całkowa, mijanka z osobowym i koniec. Dalej brak wyjazdu w kierunku poligonu.
Nie wyjeżdżasz ponieważ M62 nie wyjechał z Wilisia i blokuje tor 4, na który docelowo mają zostać przyjęte lokomotywy zjeżdżające z Twojego pociągu. A M62 nie wyjechał, ponieważ exe nie uznaje, że stoi, przez co nie jest uruchamiany event0 zapewniający wyjazd. A exe nie uznaje, że M62 stoi ponieważ tor na którym stoi jest lekko pochyły, a AI na postoju zaciąga hamulec zespolony składu i luzuje lokomotywę. Lokomotywa zatem ma zwolniony hamulec i stoi na pochyłości, co dla exe oznacza, że jedzie. Fakt, że jest do niej przypiętych 20 zahamowanych wagonów i prędkość składu wynosi 0,0 km/h nie ma znaczenia. Z tego co pamiętam ostatnio zmieniała się obsługa w exe hamulca dla AI i pewnie przy tej okazji wyszedł taki kwiatek.

Potrzebujemy zatem Wunderwaffe w postaci @tmj, który na białym koniu przybędzie i wprowadzi zmiany w exe :) Najprościej byłoby zmusić AI, żeby hamowała też lokomotywę podczas postoju. Alternatywnie - lecz bardziej skomplikowanie - zmienić sposób określania, czy pojazd stoi czy nie. A do czasu rozwiązania tego problemu możesz po prostu odpalić scenerię i po jakiś 10 minutach podlecieć do M62, wsiąść do niego i zaciągnąć mu hamulec postojowy. Exe wtedy uruchomi event0 i powinien wyjechać.

Przegapiłem wydanie nowej wersji, więc dopiero teraz zagram swój koncert życzeń. Byłoby mi miło jakbyś użył kilku moich nastawni. Te ze stacji Sątopy-Samulewo moim zdaniem świetnie pasowałyby do Wilisia w zastępstwie za te kartony co teraz tam są. Zamurowana nastawnia ze stacji Michał dobrze wyglądałaby w Pomiankach. Póki co z mojego dzieła skorzystał tylko Maciek na zimowej L053.
Nie ma problemu z podmianą nastawni, muszę tylko znaleźć czas, żeby to zrobić, razem z usunięciem innych błędów, o których tutaj pisano.

A te ludki nie sa do niej doklejone, by je zwyczajnie wyciac z t3d/inca?
Sprawdziłem, ludziki chyba dałoby się wyciąć szukając po nazwie tekstury, ale nie jestem w stanie naprawić w ten sposób kanciastych zestawów kołowych ani odwrotnych płaszczyzn w silnikach (?). To niestety trzeba by zrobić z poziomu źródeł modelu w 3ds Maxie, których nie posiadam. Ewentualnie też te elementy wywalić, jeżeli da się te modele zidentyfikować w t3d, ale to tym samym tracimy niektóre elementy modelu.

43
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Listopada 2017, 21:21:00 »
Przesyłam nową wersję Całkowa v2: http://eu07.pl/userfiles/7546/priv-calkowo_v2_20171101.zip (51,7 MB)

Paczka została dostosowana do PC 15.04 z patchem 16.08 i 17.07. Jednak, aby wszystko poprawnie działało należy również doinstalować poniższe dodatki:
Sceneria wygląda również dużo lepiej, jeżeli zainstalowany jest dodatek z nowymi teksturami dróg i pól: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29646.0.html

Poniżej lista ważniejszych zmian:
  • nowe misje:
    1) eszelonA z ładownym składem wojskowym (dotychczasowa misja eszelon otrzymała nazwę eszelonB)
    2) osobB_jar_dzien – osobowy z Jarkawek w porze dziennej
  • podmiana niektórych modeli na nowsze (latarnie, kontener przejazdowy Bombardiera, wykolejnice, W17), dodanie nowych modeli @Kermita
  • dodanie zakładu napraw wagonów w Janiszewie
  • uzupełnienie dekoracji na odcinku Wiliś – Pomianki
  • zestaw odstawionych lokomotyw w lokomotywowni Janiszew
  • urealnienie rozkładu na odc. Wiliś – Jarkawki (ścięcie w sumie o 6 minut)
  • aktualizacja zestawień pociągów o najnowsze modele pojazdów, dodanie tablic relacyjnych.

Więcej informacji w readmie.pdf w katalogu inne/calkowo_v2.

44
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2017, 20:59:32 »
Nie pamiętam, czy istnieją eventy wykolejające skład - może to dlatego tak działa?

A nawiasem mówiąc to jeszcze mi się przypomniał jeden problem od strony trasotwórczej - na ile sobie przypominam to eventy od wykolejnic czy SHP nie są zależne od lokalizacji faktycznego urządzenia tylko od lokalizacji toru. Co oznacza, że np. ewentualny tabor jadący na zamkniętą wykolejnicę wykolei się nie w miejscu lokalizacji wykolejnicy, a na początku toru, do którego jest ona przypisana. Powoduje to konieczność dzielenia torów na czasami malutkie kawałeczki, żeby mniej więcej dopasować lokalizację miejsca wyzwolenia eventu z faktyczną lokalizacją urządzenia. Pytanie, czy lokalizacji tego rodzaju urządzeń nie dałoby się rzutować na tor, podobnie jak przy semaforach? Tzn. nawet jeżeli tor jest długi, to pociąg wykoleja nam się nie na początku danego toru z przypisanym eventem, tylko w miejscu faktycznej lokalizacji wykolejnicy.

45
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2017, 16:31:20 »
Dla pewności przesyłam pliki, na których pracuję. Wypakuj do swojego Całkowa v2 i zobacz, jak to się zachowa. Ja testuję zachowanie tego pociągu przez misję testową, którą też załączyłem do paczki. Wsiadasz do SN61, nic nie robisz, tylko obserwujesz zachowanie składu z ST45.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 10 Września 2017, 16:13:14 »
To może trochę uporządkuję tą dyskusję, choć temat jest długi, ciekawy i skomplikowany. Od razu zastrzegam też, że cały opis odnosi się do wagonów towarowych.

Wstawki kompozytowe powstały przede wszystkim po to, aby ograniczać hałas generowany przez toczące się wagony. Wstawki żeliwne powodują, że powierzchnia toczna koła staje się chropowata przez co przy jeździe wagony te generują wyższy hałas na styku koło-szyna. Z kolei wstawki kompozytowe polerują powierzchnię toczną koła, co ogranicza ten hałas nawet o 8 dB (choć są to szacunki optymistyczne, hałas ten jest też zależny od innych czynników jak stan wagonu, szyny itp.).

Wstawki kompozytowe dzielą się na dwa rodzaje: K i LL. Pierwszy z nich wymyślono już ponad 10 lat temu, wstawki te są montowane wyłącznie w nowych lub głęboko modernizowanych wagonach. Jest to pochodną faktu, że wstawki K mają wyższy współczynnik tarcia niż żeliwo, przez co niezbędna jest droga przebudowa układu hamulcowego. Aby umożliwić łatwą wymienność wstawek kompozytowych i żeliwnych kilka lat później wymyślono wstawki LL, które mają współczynnik tarcia podobny jak żeliwo. Nie wymagają one dostosowania układu hamulcowego wagonu, przez co ich zastosowanie jest tańsze. Można je po prostu zamontować w wagonie podczas przeglądu.

Jak wspomniałem główną zaletą stosowania wstawek kompozytowych jest ograniczenie emisji hałasu, wspomina się też o ich wyższej trwałości. Montaż wstawek kompozytowych jest obowiązkowy we wszystkich nowych wagonach. Wstawki te mają jednak również pewne wady: wyższa trwałość samej wstawki powoduje, że dużo bardziej zużywa się koło. Wstawki kompozytowe nie przyjmują również ciepła tak jak żeliwo, przez co całe ciepło generowane w trakcie hamowania jest przejmowane przez koło. W efekcie koło jest bardziej narażone na powstawanie uszkodzeń i musi być częściej badane. Wstawek kompozytowych nie można również stosować w niektórych typach wagonów np. z kołami obręczowanymi czy z jednostronnym hamowaniem. Przy wagonach do ruchu "ss" z kolei niezbędna może być wymiana kół na posiadające wyższą wytrzymałość cieplną. Istotnym problemem jest również zachowanie się wstawek w warunkach zimowych, od czego ta dyskusja się zaczęła. Również w normalnej eksploatacji wstawki te zachowują się nieco inaczej, czego maszyniści muszą mieć świadomość. Przykładowo wstawka żeliwna ma wyższy współczynnik tarcia przy niskich prędkościach, przez co pociąg jadący wolniej hamuje gwałtowniej. Przy wstawkach kompozytowych tego efektu nie ma, aby uzyskać podobną siłę hamowania jak na żeliwie trzeba zatem hamować mocniej.

Krąg producentów wstawek kompozytowych jest mocno ograniczony, gdyż muszą one przejść długotrwałe badania, aby uzyskać dopuszczenie w ruchu międzynarodowym. W przypadku wstawek K liczba producentów jest znacznie wyższa, znajduje się tam również jedna polska firma. Problemem są wstawki LL - tutaj jest tylko dwóch producentów. Lista wstawek dopuszczonych w ruchu międzynarodowym jest dostępna tutaj. Z opisu na stronie Rynku Kolejowego wynika, że problemy w Szwecji były ze wstawkami typu K.

47
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Września 2017, 17:24:34 »
Trzeba dopisać godzinę przyjazdu w rozkładzie dla tego pociągu z tego co pamiętam. Nie pytajcie mnie, dlaczego to ma znaczenie, ale ma - kiedyś @tmj o tym pisał. Będzie to kompleksowo poprawione w kolejnej wersji scenerii.

48
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 15:57:02 »
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz i jednak problem ma jakieś drugie dno. Przejechałem pełniejszą część misji (wcześniej zrobiłem sobie skróconą wersję) i wychodzi na to, że znaczenie ma też jakiś dodatkowy czynnik związany z orientacją lokomotywy / wagonów albo czymś podobnym. Jadę SM42, która ma krótszy i dłuższy dziób. Przy skróconej wersji misji ze względu na nieco inne początkowe ułożenie składu pchałem wagony mając przed sobą krótszy dziób. Wtedy skanowanie wykrywało skład stojący przede mną bez problemów i dopiero zmiana nawrotnika sprawiała, że wagony przestały być wykrywane. Przy pełniejszej wersji misji ułożenie lokomotywy jest inne, tj. jadę dłuższym dziobem do przodu i okazuje się, że nawet mając nawrotnik skierowany prawidłowo do kierunku ruchu exe nie wykrywa tych wagonów. Zatrzymałem się zatem ok. 20 m przed nimi, pomachałem nawrotnikiem i wtedy dopiero program wykrył te stojące wagony... Przy kolejnej grupie wagonów problem się powtórzył. Postaram się może zaraz zmajstrować jakąś misję testową.

EDIT: Testmisja do przetrawienia w załączniku. Wgrać do scenery, trzeba wcześniej mieć moje Całkowo_v2. Po odpaleniu jedziesz SM42 po skład, podczepiasz się i wracasz wg wskazań tarczy na tor nr 46. Następnie odpinasz Eamsy i jedziesz z nimi na tor wyciągowy obok lokomotywowni, a potem na tor 44. Zostawiasz te wagony tam w samotności i znowu wg wskazań tarczy jedziesz na tor 40 po węglarki. Podpinasz się i znowu wracasz na tor 44, aby się podpiąć do stojących Eamsów, jednak w tym momencie właśnie powinien objawić się błąd, tj. exe nie widzi tych stojących wagonów. 

49
Tabor / Odp: Nowy model 111A
« dnia: 15 Maja 2017, 20:40:47 »
Dobra, być może w środę będę miał czas to się pobawię. A tymczasem dzisiaj wywalczyłem coś takiego jak w załączniku.

Ale skoro już jesteśmy przy temacie to śliczne są te wagony. Teraz miałbym tylko apel, żeby dorobić jak najwięcej tekstur, nawet kosztem modelowania wnętrza. Obawiam się, że czekając na materiały na tekstury wnętrza i zewnętrza już na lata utkniemy z jedną teksturą, maksymalnie kilkoma podobnymi.

50
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 29 Kwietnia 2017, 15:53:16 »
W tej misji trzeba wcisnąć SHIFT+1 przed odjazdem z Janiszewa, najlepiej ok. minutę przed godziną odjazdu. Tak samo przy dojechaniu do Wilisia i obleceniu składu trzeba nacisnąć SHIFT+2, aby zjechać w tory postojowe.

51
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 29 Kwietnia 2017, 14:14:51 »
To prawdopodobnie jakiś błąd exe. Sygnał kierownika jest generowany przez program, eventy w ogóle się tym nie interesują. Skoro semafor był na stój to znaczy, że eventy odjazdowe się nie uruchomiły. Trzeba było poczekać jeszcze ze dwie minuty, powinno zaskoczyć normalnie - podałby Ci się odjazd i wydaje mi sie, że też kierownik by drugi raz zagwizdał. Niestety exe ma czasami jakiś problem z interpretowaniem związku między podaniem sygnałem przez kierownika i wskazaniami semaforów. Kierownik potrafi gwizdać, gdy semafor jest na stój, a z kolei gdy semafor zostanie podany czasami kierownik tego nie zauważa i trzeba ręcznie resetować skanowanie poprzez przestawienie nawrotnika w tył, a następnie w przód.

52
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 21:48:36 »
@KrzysztofGliwice: sceneria zaczęła powstawać jeszcze w 2011 r., z tymże najpierw jako niewielka przeróbka oryginału, polegająca na dodaniu bocznic i zrobieniu misji towarowych. Potem zacząłem prostować nienaturalne łuki i dorabiać krzywe przejściowe, aż w końcu wyszła z tego całkowicie nowa sceneria. Ciężko powiedzieć, ile czasu dziennie, bo gdzieś tak od 2014 r. jest dobrze, jak w ogóle w tygodniu znajdę kilka godzin, żeby nad tym usiąść.

@maciekkolej: być może odpaliłeś misję kończącą się w Macierzewie. Generalnie obiekty są wstawione na całej trasie, tylko nie wszystkie są zawsze ładowane. Dla misji kończących się w Macierzewie część elementów (np. drzewa, krzewy, słupy teletechniczne i druty) ładowana jest tylko do Macierzewa, a dalej jest pusto. Na innych misjach jest podobnie. To jeszcze pozostałość ze starych exe, gdzie ładowanie pełnej scenerii zajmowało 10 minut i trzeba było ograniczać ilość wczytywanych elementów do minimum. Odpal sobie jakąś misję, która kończy się w Jarkawkach, to powinieneś mieć wszystko załadowane.

Co do rozkładów w scenerii są eventy losowe, czasami celowo są generowane pewne opóźnienia (np. zamknięcie jednego toru w misji osobA_wil). Dlatego 2 minutowy poślizg, to w sumie żaden problem.

53
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

54
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 23 Marca 2017, 22:03:03 »
Jest coś o czym należy wiedzieć, żeby na nowych exe wygenerować sobie plik e3d terenu scenerii? Póki co program się sypie (crashdump w załączeniu), ostatni wpis w logu "saving e3d model..".

55
Bieżące Symulatorowe / Odp: Opisy tekstur dla startera
« dnia: 23 Lutego 2017, 22:47:50 »
Podlinkuj lepiej to: http://www.era.europa.eu/Document-Register/Pages/list-VKM.aspx. Lista VKM jest aktualizowana co miesiąc, stąd tamten link za miesiąc przestanie prowadzić do najnowszej wersji. Poza tym jest tam też wersja xls, w której można sobie łatwo filtrować te dane. .

56
Przecież ten sposób sterowania przejazdami już chyba jest. A w każdym razie ja go stosuję w swojej (niewydanej jeszcze, fakt) scenerii. Pociąg zamykając rogatki dodaje +1 do komórki pamięci, kolejny robi to samo. Dojeżdżając do przejazdu pociąg odejmuje 1, kolejny tak samo. Przejazd otwiera się, gdy zwolniony zostanie odcinek izolowany na przejeździe, a w komórce pamięci jest 0.

57
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Lutego 2017, 19:22:19 »
Podziałało. W załączeniu spakowany crashdump.

58
Na warsztacie / Całkowo v2.0
« dnia: 24 Lipca 2012, 20:15:42 »
Przedstawiam projekt odświeżenia i wzbogacenia według mnie jednej z najlepszych i najbardziej klimatycznych scenerii w symulatorze, czyli Całkowa. Prace nad tym projektem trwają od ok. dwóch lat i mają się już na ukończeniu (sceneria jest w testach).

1) MISJE
Podstawowym celem zmian było dostosowanie scenerii do misji z pociągiem zdawczym, która łączyłaby zarówno jazdę pociągową po szlaku, jak i dużo manewrów. Tym sposobem powstało sześć punktów ładunkowych, mozliwych do obsłużenia:
- rampa w Paszkach Wielkich;
- tartak w Całkowie;
- jednostka wojskowa w Wilisiu;
- plac ładunkowy (tor 8) i magazyn (tor 7) w Wilisiu;
- składnica drewna w Pomiankach.
W sumie misji zdawczych jest 6 - różnią się ilością wiezionych / odbieranych wagonów, obsługą różnych punktów ładunkowych i skomplikowaniem manewrów. Ponadto, w ramach misji zdawczej nr 6 wieziemy do Jarkawek cięzki skład z tłuczniem na remont linii.

Oprócz misji zdawczych istnieje również misja z ciężkim składem węglowym do elektrowni w Macierzewie, w ramach której na końcu odstawiamy skład w częściach na bocznicę. Ponadto, mamy również trzy odmiany misji osobowych, różniących się czasem trwania, ilością pociągów na trasie i generalnie skomplikowaniem.

Misje należą raczej do długich - najkrótsze trwają ok. 2h (misja węglowa, zdawcza nr 4 i 5), najdłuższa 6,5h (jedna z misji osobowych).

2) ZMIANY
Sceneria zawiera wiele elementów nowych bądź poprawionych m.in.:
- nowe punkty ładunkowe,
- poprawione głowice rozjazdowe stacji na bardziej realne,
- obsługa ruchu drogowego,
- dodanie trawy, latarń, chodników, wskaźników W12, W13, W17, wykolejnic, ręcznych rozjazdów, nowych słupków hekto itp.
- uszkodzenia i deformacje torów.

Duże zmiany są jeżeli chodzi o eventy - zaimplementowany został system sterowania ruchem, polegający na automatycznym regulowaniu ruchu składów - pociągi sterowane przez AI przed wyjazdem z kolejnych stacji sprawdzają zajętość szlaków, brak manewrów, dostępność torów stacyjnych itp. Składy wypuszczane są w losowych momentach, dodatkowo poc. osobowe są losowo opóźniane po trasie, co wpływa na wykonywaną przez nas misję (konieczność poczekania na przyjazd innego składu, nadganianie opóźnień w misjach osobowych itp.). Dodatkowo, po raz pierwszy wykorzystane zostały nowe funkcje AI tj. możliwość wykonywania skomplikowanych manewrów (odstawianie składów na bocznicę) i oblotów składów. Z tego względu jednak sceneria będzie działać poprawnie wyłącznie na exe 355 bądź nowszym.

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych screenów z różnych misji.

Strony: 1 [2]