31
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Maja 2021, 14:49:29 »
Tego nie sprawdzałem, ale na starcie skład jest wyłączony (0.0).
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Nie wiem o czym ta dyskusja. Moge potwierdzić jednak że pompa paliwa jest włączana wyłacznikiem typu Z w sposób stabilny.Na Całkowie v2 składy z SU45 prowadzone przez gracza mają odkręcony ręczny - zarówno w loku, jak i wagonach.Wyłaczymy ją, to silnik spalinowy się zatrzymuje. Czyli nasza symulacja..także teges Chłopacy.
Jednocześnie proszę o odniesienie się czy inni mają problemy z hamulcami ręcznymi o których wyżej pisałem.
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:Sprawdziłem jeszcze tego SA133 na Całkowie i nie mam na razie pomysłu, o co tutaj chodzi. Zrobiłem screen z widokiem F12 dla ewentualnych zainteresowanych: https://eu07.pl/userfiles/7546/SA133_2_zm.jpg
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.
Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:Sprawdziłem kwestię SU45 i wagonów Bhp z poziomu gracza - nie ma możliwości podpięcia się do wagonów bhp-b. Wagony te czerpią fizy z bhp-a, gdzie wszystko działa poprawnie, ale zastanawiam się, czy po prostu błąd nie wynika z tego, że wpisy sprzęgów powinny być odwrotne. Tzn. sprzęg zdefiniowany jako śrubowy w wagonie bhp-a jest skrajny, ale w wagonie bhp-b jest od środka składu. Do sprawdzenia przez kogoś, kto się na tym zna.
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.
Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
WegielB - dojechałem tylko do Orzechowa. No i koniec. Pofrunąłem, na podg. Most stoi pospieszny, a w Janiszewie Towarowym z peronach stoi osobowy od 9:34, który wszystko blokuje.Sprawdziłem na ostatniej wersji u siebie i nie stwierdziłem problemu. Ten osobowy ma odjazd o 9:34 i powinien sam ruszyć po minięciu godziny odjazdu. Może użyłeś jakiejś starszej wersji exe, gdzie coś nie działało?
Nastawiacz to akurat był dużo wcześniej i chyba nie podchodzi pod ten system. Choć w sumie to mógłby. Albo dodać tam kilka poziomów samodzielności do konfiguracji. Od odkorbowywania ręcznego w każdym wagonie, po niewychodzenie z kabiny.Dzięki za info, po ostatniej dyskusji w tym wątku myślałem, że ten wpis wyłącza też rewidenta. To ja naprawdę mocno postuluję, aby faktycznie tak było, bo obecna logika ustawiania hamulców w wagonach nie jest najszczęśliwsza. Poza tym automatyczny rewident sprawia, że właściwie nie wiadomo po co jest funkcja ustawiania hamulców z poziomu wpisów w trainsecie. Skoro AI i tak to potem przestawi, to po co w ogóle tą funkcję wprowadzano?
Hmmm, pytałem typowo o urządzenie pokładowe Stadlera - z tego co wiem to Siemens ma swoją pokładówkę (tak jak Alstom ma ATLAS, Bombardier EBI Cab 2000 itd.), więc nie bardzo rozumiem czemu miałby korzystać z Guardia. Jest to gdzieś potwierdzone w dokumentacji/prasie branżowej?Nie rozumiem, Guardia przecież jest produktem joint-venture Stadlera z Mermeciem. To de facto Stadlerowski ETCS, opracowany na ich potrzeby, żeby nie musieć już borykać się z innymi dostawcami.
Podpinamy się do przyprowadzonego przez byczka składu eszelon i wykonuje próbę hamulca. Po próbie naciskam SHIFT+1 i oczekuje wyjazdu na szlak do nieczynnej stacji Wiliś Poligon. Czekam tak sobie 10 minut i nic nie dostaję pozwolenia na wyruszenie na szlak.Naciśnij SHIFT+1 raz, jak będziesz gotowy już po próbie i podpięty do przywiezionego składu. Z loga wynika, że SHIFT+1 nacisnąłeś jeszcze w lokomotywowni.
Pytanie do znawców o detal zaznaczony na czerwono. Na wszelkich zdjęciach jest on tak niewielki, że za każdym razem jest nieczytelny. Na zdjęciu jakiegoś modelu tego wagonu widniało to, co zamieściłem. Wolałbym jednak, by potwierdził to jakiś specjalista od wagonów.Zgodnie z normą EN 15877-1:2012 Kolejnictwo - Znakowania na pojazdach kolejowych - Część 1: wagony towarowe to jest oznakowanie elementów zdejmowalnych z wagonu. Ten konkretny zapis oznacza, że wagon ma 2 zdejmowalne płyty czołowe (numer 3 w mianowniku) i 4 zdejmowalne panele boczne (numer 4). To jest oczywiście interpretacja wg obecnej normy, ale zakładam, że znaczenie raczej się nie zmieniało zbyt często na przestrzeni wieków. Nie wiem niestety, czy konstrukcja tego konkretnego wagonu faktycznie umożliwia zdjęcie tych elementów, a zatem czy to oznakowanie ma sens.