Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: 1 [2] 3 4 ... 16
31
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 22:30:55 »
Nie wiem o czym ta dyskusja. Moge potwierdzić jednak że pompa paliwa jest włączana wyłacznikiem typu Z w sposób stabilny. Wyłaczymy ją, to silnik spalinowy się zatrzymuje. Czyli nasza symulacja..także teges Chłopacy.
Jednocześnie proszę o odniesienie się czy inni mają problemy z hamulcami ręcznymi o których wyżej pisałem.
Na Całkowie v2 składy z SU45 prowadzone przez gracza mają odkręcony ręczny - zarówno w loku, jak i wagonach.

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Kwietnia 2021, 22:53:41 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem jeszcze tego SA133 na Całkowie i nie mam na razie pomysłu, o co tutaj chodzi. Zrobiłem screen z widokiem F12 dla ewentualnych zainteresowanych: https://eu07.pl/userfiles/7546/SA133_2_zm.jpg
Wygląda na to, że pojazd nawet po minięciu semafora wil_I cały czas czyta jego wskazania.

33
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:28:36 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.
Sprawdziłem kwestię SU45 i wagonów Bhp z poziomu gracza - nie ma możliwości podpięcia się do wagonów bhp-b. Wagony te czerpią fizy z bhp-a, gdzie wszystko działa poprawnie, ale zastanawiam się, czy po prostu błąd nie wynika z tego, że wpisy sprzęgów powinny być odwrotne. Tzn. sprzęg zdefiniowany jako śrubowy w wagonie bhp-a jest skrajny, ale w wagonie bhp-b jest od środka składu. Do sprawdzenia przez kogoś, kto się na tym zna.

34
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 16:03:24 »
Ale to ja bym jednak przemyślał, czy to ograniczenie ma sens. Moim zdaniem jak semafor jest w zasięgu skanowania i nic innego nie ma po drodze, to powinien sczytywać takie komendy.

35
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 24 Kwietnia 2021, 14:46:36 »
Nie chce mi się wierzyć, żeby zawsze było jak pisze tmj. Na calkowie_v2 SA133 w Wilisiu zatrzymuje się pod W4 na końcu peronu, rozkład jazdy dostaje od semafora z tyłu (czyli ponad 200 m dalej, bo semafor jest za peronem) i na wszystkich exe do tej pory zawsze otrzymywał ten rozkład. Tak samo EN57/Elfy w Janiszewie na torze 3 po przyjeździe na stację. Zawsze otrzymywały rozkład jazdy od semafora z tyłu i grzecznie turlały się pod odpowiednie W4.

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Kwietnia 2021, 22:03:34 »
Nie wiem, czy ktoś ma czas, żeby sprawdzić na najnowszym exe, ale na poprzednim na pewno identyfikowałem jeszcze dwa problemy w zachowaniu się AI:
- SU45 po oblocie nie jest w stanie się dopiąć do wagonów Bhp. Pcha zahamowane wagony przed sobą usiłując się przypiąć i nie może; dojeżdża tak do najbliższej tarczy i utyka;
- SA133 po wyjeździe z Wilisia zatrzymuje się zaraz za semaforem wjazdowym. Skanowanie wskazuje, że "widzi" jeszcze cały czas poprzedni semafor (wyjazdowy), ale w jakich okolicznościach dochodzi do tego błędu nie mam pojęcia. Podejrzewam coś związanego znowu z nadawaniem rozkładu.

Jeśli ktoś ma czas, żeby to szczegółowo zbadać to zachęcam, bo sam niestety na razie nie mam kiedy. Sprawdzane na paczce i Całkowie_v2 z repo przed kilkoma dniami, exe 0408.

37
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 18 Kwietnia 2021, 22:11:18 »
Z nadawaniem rozkładów dla pociągów sterowanych przez gracza były problemy w jednym z ostatnich exe. Nie sprawdzałem jeszcze, czy wszystko jest OK na najnowszym (wrzuconym dzisiaj).

38
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 10 Kwietnia 2021, 17:42:49 »
Sprawdziłem u siebie, ale nie mam do końca czystej PC teraz i niestety nic nie znalazłem. Na ostatnim exe i plikach z repo działa. Nową paczkę zrobię, jak będzie nowa PC, bo inaczej nie ma to sensu. Obecnie są już powprowadzane nowe modele do misji, nie ma sensu tego odkręcać.

Wiadomo, kiedy będzie nowa PC?

39
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Kwietnia 2021, 21:44:34 »
Misja pospwilA, mam następujący problem - dojeżdżam do składu pospiesznego, podpinam się, zmieniam kabinę i czekam na godzinę odjazdu. W międzyczasie przez memcell semafora AI w loku powinno sczytać nowy rozkład jazdy, jednak tego nie robi. Pod F3 cały czas widnieje natomiast komunikat "Sprząc się z pojazdem z przodu", mimo że łączenie ze składem już zrobiłem (a z przodu nie ma pojazdu). Exe najnowsze. Co jest nie tak? Ja coś źle robią czy w exe coś się pozmieniało?

40
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2021, 20:22:27 »
Podajcie mi namiary na konkretną wersję, którą testujecie (repo czy ostatnia paczka) plus numer exe.

41
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 22:18:46 »
Możesz spróbować na wersji z repo, link jest w pierwszym poście. Wystarczy, że doczekasz do tej 9:34, jak nie ruszy to będziemy szukać dalej.

42
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 17:18:32 »
WegielB - dojechałem tylko do Orzechowa. No i koniec. Pofrunąłem, na podg. Most stoi pospieszny, a w Janiszewie Towarowym z peronach stoi osobowy od 9:34, który wszystko blokuje.
Sprawdziłem na ostatniej wersji u siebie i nie stwierdziłem problemu. Ten osobowy ma odjazd o 9:34 i powinien sam ruszyć po minięciu godziny odjazdu. Może użyłeś jakiejś starszej wersji exe, gdzie coś nie działało?

43
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Kwietnia 2021, 20:58:12 »
Nastawiacz to akurat był dużo wcześniej i chyba nie podchodzi pod ten system. Choć w sumie to mógłby. Albo dodać tam kilka poziomów samodzielności do konfiguracji. Od odkorbowywania ręcznego w każdym wagonie, po niewychodzenie z kabiny.
Dzięki za info, po ostatniej dyskusji w tym wątku myślałem, że ten wpis wyłącza też rewidenta. To ja naprawdę mocno postuluję, aby faktycznie tak było, bo obecna logika ustawiania hamulców w wagonach nie jest najszczęśliwsza. Poza tym automatyczny rewident sprawia, że właściwie nie wiadomo po co jest funkcja ustawiania hamulców z poziomu wpisów w trainsecie. Skoro AI i tak to potem przestawi, to po co w ogóle tą funkcję wprowadzano?

A tak a propo zakręcania ręcznego w wagonach to też proponuję to urealnić. Nikt nie zakręca całego składu, w regulaminach technicznych stacji podaje się, ile tych wagonów trzeba zakręcić. Z reguły to jest kilka sztuk co najwyżej, najczęściej skrajnych, ale nie cały skład. Dodatkowo wagony przed zbiegnięciem zabezpiecza się płozami hamulcowymi.

44
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 21:39:57 »
Jaki powinien być wpis do eu07.ini, żeby trainman się nie wcinał? Wpisałem "ai.trainman no", odpaliłem misję, gdzie mam skład na "długiej lokomotywie", a rewident mi cały skład przerobił na nastawę towarową. Exe ostatnie, 210331.

45
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 30 Marca 2021, 19:24:55 »
Hmmm, pytałem typowo o urządzenie pokładowe Stadlera - z tego co wiem to Siemens ma swoją pokładówkę (tak jak Alstom ma ATLAS, Bombardier EBI Cab 2000 itd.), więc nie bardzo rozumiem czemu miałby korzystać z Guardia. Jest to gdzieś potwierdzone w dokumentacji/prasie branżowej?
Nie rozumiem, Guardia przecież jest produktem joint-venture Stadlera z Mermeciem. To de facto Stadlerowski ETCS, opracowany na ich potrzeby, żeby nie musieć już borykać się z innymi dostawcami.

@wisniaxv: tak, masz rację, zapomniałem o tych Flirtach dla KMów. One były pierwsze.

46
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 29 Marca 2021, 22:30:23 »
Generalnie wszystkie nowe pojazdy dopuszczane od 01.01.2019 powinny co do zasady mieć ETCS baseline 3.4.0. Natomiast co do ETCS prod. Stadlera to oni robią na razie te sprzęty dla siebie, to jest w ogóle stosunkowo nowy produkt, bo oni zaczęli od 3.4.0. W Polsce to będą pierwsze pojazdy z ETCS prod. Stadlera.

47
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 28 Marca 2021, 22:45:31 »
Jako nowe pojazdy produkowane obecnie będą miały inną wersję ETCS, co już samo w sobie wystarczy, żeby pojeździć w kółko po Żmigrodzie.

48
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 28 Lutego 2021, 19:26:06 »
Powinieneś jeździć z otwartą zakładką Vehicle scan table bodajże, ona pokazuje, który semafor/tor nadaje jaki sygnał dla AI. Łatwiej byłoby dojść, skąd pomocnik bierze te wartości. Z mojego doświadczenia wynika, że pomocnik wypisuje momentami głupoty, natomiast jak puścisz AI to jeździ normalnie. Wygląda na to, że inna logika jest wpisywania informacji do pomocnika, a inną interpretuje AI przy regulowaniu prędkości.

49
Nie wiem, którą wersję scenerii masz, ale jakbyś podmienił we wpisach elementy_2015.scm na elementy_1998.scm to nie miałbyś biletomatu. Właśnie dla miłośników retro onegdaj starałem się podzielić te różne dekoracje na współczesne i te mniej. Zmieniają się wtedy też jakieś inne elementy na peronach - tablice, gabloty z rozkładami jazdy, znikają wyświetlacze elektroniczne itp.

50
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Stycznia 2021, 21:02:47 »
Chętni mogą zawszą wykomentować sobie niepotrzebne składy - na samym końcu będzie wpisy odnosząc się do plików v2_dekoracje_(cośtam).scm.

Odnośnie elektryfikacji przejechałem się ostatnio Impulsem na innej scenerii i nawet zacząłem się nad zelektryfikowaniem kawałka Całkowa_v2 - oczywiście jako opcjonalne. Ale odstrasza mnie trochę brak sensownych konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej - są dwa podstawowe słupy, które w miarę wyglądają (i trzymają skrajnię), od biedy ujdą bramki, reszta mnie nieszczególnie zachwyca. Choć chyba na upartego możnaby tym zelektryfikować.

51
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 05 Stycznia 2021, 18:58:20 »
Podpinamy się do przyprowadzonego przez byczka składu eszelon i wykonuje próbę hamulca. Po próbie naciskam SHIFT+1 i oczekuje wyjazdu na szlak do nieczynnej stacji Wiliś Poligon. Czekam tak sobie 10 minut i nic nie dostaję pozwolenia na wyruszenie na szlak.
Naciśnij SHIFT+1 raz, jak będziesz gotowy już po próbie i podpięty do przywiezionego składu. Z loga wynika, że SHIFT+1 nacisnąłeś jeszcze w lokomotywowni.

52
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 22 Grudnia 2020, 18:45:18 »
Odnośnie odcinka Jarkawki - Wiliś to faktycznie trochę dziwnie wyglądają te tory, ale niestety poprawienie tego to strasznie dużo roboty. Problem wziął się z tego, że kiedyś tekstura szyny była nieco inna (wyglądało to na linię używaną, ale już nie tak mocno obciążoną ruchem), ale w którejś wersji paczki całościowej przerobiono wszystkie tekstury szyn na inne i teraz jest taka zupełnie przerdzewiała. Prędkość szlakowa i tak jest nieco podniesiona, bo kiedyś od Pomianek do Jarkawek było 40 km/h, potem zrobiłem 50 km/h i 40 km/h zostało tylko na tym górzystym odcinku. A stacja Bzowo-Goraj była pierwowzorem Jarkawek, układ torowy jest bardzo podobny.

@Miłosz Dorsz: sprawdź, czy dobrze rozpakowałeś paczkę, bo nikt nie zgłaszał tego problemu.
@Preki: racja, ale to błąd w paczce. Ten plik nie wgrywany wraz ze scenerią, tylko pochodzi z paczki całościowej.

53
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Grudnia 2020, 23:03:13 »
Z załączonych logów widzę, że nadal za dużo naciskacie to SHIFT+1, więc może jeszcze wyjaśnię misję kopalniaA, potem spróbuję to dopisać do opisu misji:
- po starcie symulacji nie naciskamy nic, tarcza manewrowa poda się sama i całe początkowe manewry odbędziemy bez problemu;
- SHIFT+1 naciskamy dopiero po podpięciu się do składu wagonów i wykonaniu próby hamulca;
- po dojechaniu do kopalni manewrujemy samopas, rozjazdy przekładamy ręcznie - niestety nie mam nagranych dźwięków radia, żeby słychać było stosowne komunikaty;
- ponownie naciskamy SHIFT+1 dopiero po podpięciu się do składu powrotnego.

Odnośnie propozycji blokady - mógłbym wprowadzić takową tylko na zasadzie upływu czasu. Z uwagi na to, że misji z wykorzystywaniem klawiszy SHIFT+X jest bardzo dużo, odbywają się częściowo na tych samych torach, więc jakiekolwiek próby blokad sterowanych w torach byłyby drogą przez mękę - trzeba by to tak robić, żeby dany event odpalał się tylko, jak jedzie odpowiedni pociąg i to jeszcze sterowany przez gracza, a nie AI. Bardzo dużo kodu spaghetti by z tego wyszło...

54
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Grudnia 2020, 22:50:25 »
Podrzuć loga, zobaczę co tam tym razem nie działa.

55
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Grudnia 2020, 21:28:37 »
Pewnie nie dopisałem w opisie - w scenariuszu kopalniaA naciskamy SHIFT+1 dopiero jak podepniemy się pod skład. Następnie jedziemy do celu i w kopalni po zrobieniu manewrów znowu naciskamy SHIFT+1. Manewry robimy samodzielnie tzn. zatrzymujemy się, zostawiamy skład, ręcznie układamy rozjazdy i jedziemy po drugi skład. Nie czekamy na żadne polecenia dyżurnego przez radio, bo nie mam na to nagrań.

Podobnie w misji kopalniaB całość manewrów ogarniamy sami, SHIFT+1 naciskamy dopiero przed samym wyjazdem, jak już jesteśmy podpięci do składu do Janiszewa.

A w logu zalinkowanym powyżej błąd wziął się stąd, że ktoś naciskał killka razy niepotrzebnie SHIFT+1 właśnie.

56
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Grudnia 2020, 22:30:00 »
Wersja zaktualizowana pod nowe PC: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20201206.zip (249 MB)
Zmiany:
  • pod Orzechowem wyrosła kopalnia piachu z bocznicą ...
  • ... i w związku z tym doszły też dwie misje do i z kopalni
  • z nieba spadł nowy przystanek osobowy Nowiny wraz z towarzyszącą zabudową (między Janiszewem a Orzechowem)
  • pogoda w scenerii, niczym kobieta, jest teraz zmienną (losowo; na razie bez mgły)
  • składy dostosowane są do nowej paczki
  • zmieniłem system pojawiania się pasażerów na peronach na bardziej uniwersalny (dla widza niewiele to zmienia, ale mi ułatwia życie i zmniejsza liczbę plików)

Niestety nie zdążyłem zaktualizować dokumentacji, niektórych opisów misji i przejrzeć, czy wszystko działa i jest OK, ale to najwyżej wyjdzie w praniu.

57
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 30 Listopada 2020, 19:54:24 »
Mam już podmienione pojazdy w swojej wersji, postaram się w tym tygodniu wrzucić poprawkę.

58
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 24 Listopada 2020, 21:08:02 »
Pytanie do znawców o detal zaznaczony na czerwono. Na wszelkich zdjęciach jest on tak niewielki, że za każdym razem jest nieczytelny. Na zdjęciu jakiegoś modelu tego wagonu widniało to, co zamieściłem. Wolałbym jednak, by potwierdził to jakiś specjalista od wagonów.
Zgodnie z normą EN 15877-1:2012 Kolejnictwo - Znakowania na pojazdach kolejowych - Część 1: wagony towarowe to jest oznakowanie elementów zdejmowalnych z wagonu. Ten konkretny zapis oznacza, że wagon ma 2 zdejmowalne płyty czołowe (numer 3 w mianowniku) i 4 zdejmowalne panele boczne (numer 4). To jest oczywiście interpretacja wg obecnej normy, ale zakładam, że znaczenie raczej się nie zmieniało zbyt często na przestrzeni wieków. Nie wiem niestety, czy konstrukcja tego konkretnego wagonu faktycznie umożliwia zdjęcie tych elementów, a zatem czy to oznakowanie ma sens.

59
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 10 Listopada 2020, 22:53:51 »
To dopiszcie chociaż w readme przy obsłudze hamulca, że to nie działa, bo jest tam wpisane "napełnianie uderzeniowe", więc spodziewam się, że takowe będzie ;)

60
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 10 Listopada 2020, 22:49:43 »
Na jakiej zasadzie w ogóle działa automatyczny rewident i czy da się go wyłączyć? Do szału mnie doprowadza, jak ustawia mi leciutki pociąg kontenerowy na G od początku do końca...

Strony: 1 [2] 3 4 ... 16