Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16
91
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 08 Marca 2020, 19:07:23 »
To skąd symulator wie, ile waży czołg?

92
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 08 Marca 2020, 19:01:29 »
Wagon slmmps_v1, na którym przewozi się czołgi, ma wpisany MaxLoad = 1.

93
To prawda, po odpaleniu nowego exe odniosłem wrażenie, że strasznie pogorszył mi się wzrok ;)

Natomiast wracam do tematu - czy ktoś też ma problem z prześwitującymi światłami semaforów/tarcz przez pojazdy lub teren?

94
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2020, 23:28:42 »
OK, zwracam honor. Prawdopodobnie włączałem w odwrotnej kolejności - najpierw podgrzewacz, a potem pompę, co sprawiało niedziałanie podgrzewacza - tak jak pisał Joachimowicz. Jak się za pierwszym razem źle wciśnie to potem już się nie da tego odkręcić.

A teraz z innej beczki - czy ktoś ma podobny problem, że poświata świateł nie jest zakrywana przez teren lub inne pojazdy? Przykłady w załącznikach.

95
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2020, 21:14:31 »
Pompa wody jest włączona, zakładkę mam uruchomioną. Po naciśnięciu SHIFT+W w SU46 pojawia się "H" w panelu urządzeń i temperatura wody zaczyna rosnąć, w SU45 w tych samych warunkach nie dzieje się absolutnie nic. Stąd moje podejrzenie, że coś jest sknocone w charakterystykach.

96
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2020, 20:48:53 »
Czy SU45 ma zaimplementowany podgrzewacz wody? Naciskam SHIFT+W i nie dzieje się nic, w SU46 działa. Wygląda na to, że nie idzie uruchomić zimnej SU45.

97
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Lutego 2020, 22:07:08 »
Postaram się za niedługo wydać wersję dostosowaną pod PC20_01, a tymczasem trzeba otworzyć plik scenery/calkowo_v2/v2_woda.scm i zamienić automatycznie ciąg "water06" na "@water06".

98
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 18 Stycznia 2020, 21:57:00 »
Nowsza wersja Całkowa v2 pojawi się po wydaniu nowej paczki całościowej, przy czym dokładny termin wydania zależy też od ilości zmian koniecznych do dostosowania scenerii do nowego wydania Maszyny.

99
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Stycznia 2020, 15:32:38 »
ST43 się gubi na najnowszym exe - AI nie potrafi go uruchomić i nim ruszyć. Screen z informacjami spod F12: https://eu07.pl/userfiles/7546/zagubionyST43.jpg

100
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Listopada 2019, 23:09:21 »
Racja, mój błąd. Po wymianie matów jest cacy.

101
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 22:15:33 »
Ale ja nie chciałem zmieniać nazw semaforów, tylko dodać np. jako któryś parametr w ich wpisie ciąg znaków, który by determinował stację. Chodzi po prostu o to, że dla tak prostej funkcjonalności jak znacznik lokalizacji można znaleźć prostsze rozwiązania niż wstawianie dedykowanego obiektu i tworzenie kolejnych wpisów do torów. Ale nie upieram się oczywiście, żeby to wdrażać, tylko zwracam uwagę na przyszłość, dlaczego tworzenie tras czy scenerii zajmuje tyle czasu.

102
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Listopada 2019, 21:53:50 »
Jaki materiał rozjazdu tam masz? Podobny efekt występuje, gdy masz podpięty shader bez wszystkich wymaganych dla niego map. Podstawia sobie wtedy jakiś syf z pamięci.
Z teksturą 1435mm/tpd-stone2-old mamy ten sam problem złego wyświetlania.

103
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 21:47:29 »
To jest dobra wiadomość. W takim razie aktualna pozostaje prośba o wskazanie, co należy zmienić i jak, żeby eksport scenerii w skryptach 3ds Maxa eksportował wszystkie wpisy Event0, Event1, Event2 itp. przypisane do danego toru. Dopisałem sobie na próbę eventy stopinfo do torów przy semaforach w Janiszewie Towarowym i eksportuje mi tylko eventy dotyczące semafora, bo są wymieniane jako pierwsze. Drugie event2 jest ignorowane.

104
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 21:26:43 »
To przychodzi mi tylko do głowy w takim razie wstawianie eventa tor wcześniej, jeśli nie ma tam innego eventu tego samego rodzaju. Z tego co pamiętam lokalizacja wpisu eventu determinuje tylko kierunek skanowania, natomiast miejsce zatrzymania i tak wynika z lokalizacji wskaźnika, a nie eventu.

Nawiasem mówiąc cała ta sytuacja dobrze pokazuje, ile wdrożenie do symulatora w gruncie rzeczy banalnej funkcjonalności wymaga zachodu. Znowu tworzymy jakąś dziwną protezę, bo dla pociągów towarowych nie ustawia się W4, co też zresztą widać w symulatorze: nazwa komendy nazywa się PassengerStopPoint. To W4 jest potrzebne tylko po to, żeby przewinąć rozkład - całą resztę załatwia semafor. Nie prościej by było, gdyby rolę W4 mogły też pełnić semafory? Możnaby wpisać jako n-ty parametr dzisiejszą nazwę jak dla W4, nie trzebaby wstawiać nowych obiektów i kombinować z ich przypisywaniem, a rozkład by się sam przewinął.

105
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 21:03:00 »
Czy jakiś sprytny człowiek jest w stanie zaktualizować skrypty do 3ds Maxa, tak aby eksportowały też drugi event tego samego rodzaju?

106
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 20:10:37 »
To pytanie pomocnicze: czy można przypisać dwa np. event1 do jednego toru? Nie pamiętam, czy to było zmieniane, a kiedyś można było dać tylko jeden.

Chodzi o to, że jeśli W4 oddziałuje również na pociągi towarowe to musi stać zaraz obok semafora, co oznacza, że przy braku możliwości dopisania dwóch eventów tego samego rodzaju do jednego toru musiałbym dzielić tory przy semaforze na pół, żeby dopisywać dodatkowy event.

107
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Listopada 2019, 19:33:06 »
Zastanawiam się nad wprowadzeniem rozkładów jazdy dla pociągów towarowych. Rozumiem, że muszę ustawić wskaźniki W4 w torach towarowych, żeby stacje w rozkładzie się przewijały. Natomiast poza tym jakie jest znaczenie W4 dla pociągów towarowych? Czy miejsce jego ustawienia determinuje miejsce zatrzymania czy pociągi towarowe po prostu ignorują ten wskaźnik?

108
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Listopada 2019, 18:46:05 »
Wkleilem podany wpis rozjazdu na TD i z materialem ktory przedstawil Stele "u mnie tez dziala" ;/ (trackbed dla rozjazdu nie ma wlasciwego profilu bo normalnie czerpie go z sasiada, ale to inna para kaloszy)

edit: rozjazdy w Macierzewie we wskazanym miejscu rowniez prezentuja sie normalnie. Byc moze problem wystepowal ze starsza wersja pliku .mat a ten, ktory zamiescil Stele, usuwa problem?
Na najnowszym exe z plikiem mat od Stelego jest OK.

109
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 22:32:26 »
Zastanawiam się, czy to nie jest jakiś konflikt z trackbedem. Po drugiej stronie stacji mam te same rozjazdy bez wpisu trackbed i działa to dobrze, a tekstura chyba jest ta sama. Rożnica byłaby zatem taka, że jak tekstura jest pobierana z sąsiednich torów to wygląda ok, a jak wymuszana wpisem trackbed to coś się krzaczy. W załączeniu screen.

Wpis tego problematycznego rozjazdu wygląda tak:
node 1000 0 mac_zwr4 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 Flat vis
 rail_screw_used1 4 rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-8229.740 6.200 -15189.800  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-8229.740 6.200 -15155.800  -0.1  //point 2
0
-8229.740 6.200 -15189.800  0  //point 1
0.000 0.000 11.335  //control vector 1
1.282 0.000 -11.262  //control vector 2
-8231.670 6.200 -15155.900  0  //point 2
-300.0
isolated mac_pnA
trackbed 1435mm/tpd-stone3-used
endtrack
// additional:
include;zwrp34r300jea29_1.inc;mac_zwr4;-8229.74;6.0;-15189.8;0.0;pkp/naped_jea29_1;zwrot34r300pods2;end

110
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Listopada 2019, 22:19:41 »
Ze sie tak glupio zapytam dla pewnosci :>  Ktore elementy na zaprezentowanych screenach sa zbyt ciemne? I gdzie moge zaobserowac je na scenerii (jak rowniez wspomniane nieprawidlowo wyswietlane i/lub cieniowane rozjazdy)
Rampa i plac ładunkowy, ale nowa wersja już rozwiązała ten problem, więc najwyraźniej dobrze sie dopatrzyłeś ;)

Co do rozjazdów zobacz np. Macierzewo, dołączam też screen. Z tego co pamiętam to chyba był jakiś problem z normalnymi.

111
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 05 Listopada 2019, 21:49:20 »
Model rosomaka na wagonie smms wyświetla się w zagadkowy sposób, ciężko opisać to co tam się dzieje, dlatego daję screen. Coś jakby model był częściowo przezroczysty.

112
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Listopada 2019, 21:42:35 »
Sprawdziłem z ciekawości wyświetlanie na nowym exe i jak dla mnie wygląda OK. Usunięty został błąd występujący w shaderowym exe polegający na błędnym cieniowaniu dróg lub torów z nietypową geometrią kształtu (np. pryzmy podsypki czy drogi). Niektóre tekstury są jednak wyświetlane jako zbyt ciemne - przykłady na screenach. Dodatkowo nadal występuję błąd istniejący też na shaderowym exe z nieprawidłowym wyświetlaniem/cieniowaniem podsypek rozjazdów.

113
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 20:59:30 »
No tak, ale ja opowiadam o swoim składzie, a nie prowadzonym przez AI. Poza tym to w takim razie po co mamy możliwość definiowania ustawień hamulca we wpisach?

114
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 20:21:16 »
Dokładnie, mechanizm odróżniania bazujący na hamulcu to będzie ułomne rozwiązanie. Ja sobie od dawna przerabiam hamulce w składzie towarowym w zależności od masy: samo P, lokomotywa na G i wagony na P, długa lokomotywa (lok i pięć pierwszych wagonów na G, reszta na P) albo na samo G (ale to przy najcięższych składach).

115
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 02 Listopada 2019, 20:01:01 »
OK, czyli mozemy w praktyce przyjac w symulatorze ze pociagi towarowe zawsze odjezdzaja po otrzymaniu sygnalu wolnej drogi nie czekajac na czas odjazdu, natomiast dla pociagow osobowych takie zachowanie bedzie mialo miejsce jesli w ich rozkladzie przystanek jest sklasyfikowany jako "pt"?
Dokładnie. Dla pasażerskich tylko "ph" czeka na godzinę, reszta jedzie na semafiur (ala "pt, "pn", "zd" itp). W załączeniu rodzaje skrótów i opisy.

Pozostaje jeszcze kwestia odjazdu z peronu z godziną rozkładową pomimo niepodanego semafora (bo jest taka możliwość).
Pozostaje też pytanie, w jaki sposób symulator będzie odróżniał pociąg pasażerski i towarowy? Po oznaczeniu literowym w rozkładzie (ROJ, TKM)?

116
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Listopada 2019, 22:46:33 »
Czy jest możliwe przypisanie rozkładu do pociągu, ale w taki sposób, aby przy podaniu semafora skład nie oczekiwał już na godzinę odjazdu? Może jest jakiś parametr? Przydałoby się takie coś dla ruchu towarowego - co do zasady maszynista rozkład powinien mieć, bo są tam istotne informacje, natomiast jak jest możliwość jazdy (skład i drużyna gotowa, a jest przepustowość) to się jedzie, a nie czeka. W pociągach towarowych nierzadko można jechać np. kilka godzin przed planowym rozkładem.

117
Na warsztacie / Odp: Balaclava 3D Studio
« dnia: 30 Października 2019, 21:26:58 »
Czy planujecie jakiś sposób zapewniający elastyczność dostosowania modelu do zastanej sytuacji? Chodzi mi o to, żeby możliwe było regulowanie położenia niektórych elementów względem siebie z poziomu inca np. możliwość przesunięcia odciągów po ramieniu wysięgnika, żeby dopasować się do geometrii sieci czy dodanie dodatkowego odciągu, jeżeli przy słupie są dwa odcinki sieci (nad rozjazdami np.).

118
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 26 Października 2019, 21:06:13 »
Czyli rozumiem, że w ruchu pasażerskim niekoniecznie podaje się długość i masę składu, jak przy towarowych? Zastanawia mnie też jeszcze jedno - gdy pociąg na danej stacji przechodzi na inny skład np. po godzinie, to czy nadal konieczne jest podawanie całej analizy składu?

119
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Października 2019, 18:14:16 »
Ok, tylko rozumiem, że ten kontrolny też zezwala przez radio na samo dojechanie do niego?

120
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 23 Października 2019, 21:49:24 »
Zacząłem powoli rozważać jakieś udźwiękowienie scenerii i teraz pytanie do praktyków: z kim i w jaki sposób maszynista ustala możliwość jazdy przy wyjeżdżaniu z lokomotywowni? Zakładam, że dyżurnemu z PLKi nic do tego, więc z jakimś dyżurnym na szopie? Jakiś manewrowy go wyprowadza?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16